Şimdi Ara

'Diri diri toprağa gömülen kıza, hangi günah sebebiyle öldürüldüğü sorulduğunda,' (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
30
Cevap
0
Favori
835
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MolagBal

    İşte bunlar hep et yememezlik. Beyne protein gitmiyor ki çalışsın.

    Bi sen akıllısın ya. Vegan değilim ki zaten. Vegan olmak gerekmiyor ki bu konuyu açmak için. Sende baya bi vitamin eksikliği var ki bunu bile anlamamışsın.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yaşamımıza devam etmek için beslenmek zorundayız. Hayvan eti besin kaynaklarından birisidir. Binlerce yıldır insanlar hayvan eti yiyor. Aynı mantığı bitkiler için de yürütebiliriz. Tepki vermeseler bile canlılar. O zaman bitkisel besinleri toplamamamız lazım. Döküldüklerinde yememiz lazım sadece. Bu durumda insanlık düzgün beslenemez ve yok olmaya başlar.

    Dini açıdan bakarsak hayvanlar ve bitkiler insanlar için yaratılmıştır.
  • Bir "şey"lere acı çektirmek her zaman kötü değildir. Kurban islamın kendi içinde tutarlı bir kavramdır. Bu kavrama karşı çıkan bir çeşit ahlak teorisi, sistemi geliştirebildiysen öğrenmek isterim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • LePortaBim kullanıcısına yanıt
    acıdan kasıt pudra (1995) filmindeki gibi bi şeyse makul.

    pudramız avcıya vurduğu geyiğin hissettiklerini göstermişti ve adam acıyla kıvranırken bi daha asla geyik avlamayacağını söylemişti.

    çekilmesi gereken bi acı varsa bunun öznesi denen yere mazlumu koymak bence makul değildir.

    1974 batı expresi cinayetinde de görüleceği üzere çekilmiş bi acının cevabı konusundaki metod ve bu yola başvuran kimselerin sosyal hayattaki yeri konusunu açarsak, bi kişiyi öldürmek cinayet olsa dahi her cinayet işleyen katil olmayabilir de denilebilir.

    kısas hakkı, göze göz dişe diş davranış, diş ve sopa kanunun gibi çıkarımlarda fail ve özne aynı zamanlı aynı kişi olursa bu halde çekilmiş acı kutsaldır ve anlaşılabilir.

    buna intihar etmek diyebiliriz. fail ve özne aynı kişidir ve yöneldiği kavram adına sonradan gelenelere ancak çıkarılası veya anılması gerekli bi ders bırakır.


    bu da bi ifade tarzıdır. hayvan bitki populasyonuna saldırmak dünya gibi tekil bi vahada intihardan başka bi şey değil zaten.

    marsa müslümanlar çıksa ve kurban ibadetini yerine getirmek istese ne olurdu. sınırlı sayıdaki hayvan nufusunu korumak daha anlamlı olacaktı diye düşünmek lazım. sütü peyniri yavrusu için o hayvanlar türetilmeli ve yaşamalı ancak bu belki onlarca kurban bayramını pas geçmek demekti.

    dikkat edilirse marstaki müslümanın bakışı ile dünyadaki müslümanın bakışı en azından onlarca yıl aynileşemeyebilir. mars müslümü koyun keçi gibi hayvanları kendisi gibi yaşamak zorunda olan varlıklar olarak tanımlar ve onların bu varlığını korumak da bi nevi ibadet hükmünde gibidir. peki cennetteki varlığımız acaba hiç bi şeyi kurban etme zorunluluğuna sahip değilse-ki ihtiyaçsız yemek yeneceği söyleniyor- dünyada buna da hazırlık imtihanın bi cüzü olamaz mı?

    bana göre insanın bulunduğu asırda mekanda ve bulunduğu konumdaki cevapları ile apayrı bi tyler durden olduğundaki cevapları aynı bedeni paylaşsa da ihtiyaçları da dahil olmak üzere farklılaşacaktır.

    acı çeken benim ve bu bana hiç doğru ve doğal gelmiyor.

    acı çeken sensin bu da doğal ve doğru değil ancak ben senin acını bilemem. ancak acıyı tanımlar ve izale adına çalışırım.

    bu iki çıkarımda insan diğer bi kimse olabiliyor ve empati ile doğruyu yaygınlaştırabiliyor.

    yani bi canlıyı dünyada kurban etmek ile marsta onlarca yıl türemesi için ona gözü gibi bakmak denen süreçler bi şey anlatıyor. yeterli sayıya ulaştı diye gözünden sakındığın şeyi ilahi bi emir kes dese belki insanın mücadil olacağı gerçek nefis denen şeyler gözükecek.

    ALLAHU tealanın emri değil belki de onun hain nefisinin ne fısıldadığını biliriz diyenlerin kulağından bi kulak yapma hali olabilir bu.

    cennette kurban yoksa veya ibadet yoksa dünyada bu hallere de hazırlık adına yapılan kurban ve ibadet denen fasıldan alınması gereken feyz ve ders bi an önce bitirilmelidir. bu ibadetsizlik demek değil. ibadetin kazanımları olarak şekil ve yön değiştiren bi insanın artık gerçekleri anlamak adına attığı yeni bi adım olacaktır.

    bana evlen diye emreden bi ilah yoktuyu anlamam için babam benim adıma evlenmişti diyebilmeliyim.

    babam benim adıma kurban keserken bu kurbanın marsta altından elmastan daha değerli olduğunu anlayacağım bi ilmim de vardı demeliyim.

    yani ibadet denen şey bir yerde ve zamanda artık amacına ulaşmalı ve amacına ulaşmış olarak mesela subhana salat sadagallahul azıym veya subhana sıyam sadagallahul azıym den aşarak naamz ve orucun dışında mesela subhana harute ve marute sadagallahul azıym safahatına gelebilmeli.




  • HADO77 kullanıcısına yanıt
    Vay be reis pudra filmini bundan belki de bir kaç yıl önce konuşmuştuk. Ben hiç beğenmedim demiştim sen çok iyi film demiştin. Bilerek mi ordan alıntıladın bilmiyorum ama vay bee
    Onun dışında yine tam anlamadım tabii ama insanlık marsa yerleşebilirse dini yorumlar çok başka bir hal alacaktır bana göre. Kurban da tarihsel olarak anlaşılabilir belki tabii bunlar marsa yerleşilebildiği takdirde.
    İbadetlerin bir yerden sonra amacına ulaşması ile ölüm ile geliyor denebilir. Çünkü amacına ulaşmış şey artık yapılması gerekli olmayan şeydir sanırım.
  • LePortaBim kullanıcısına yanıt
    cevap için teşekkürler.

    öldüğün güne kadar ibadet makul değil. yakıyn gelene kadar deniyor. yakıyn ölüm şeklinde de çevrilebilir ancak bence daha farklı.

    ibadet edilmesin demiyorum. kasti bi boşluk oluşturulabilmeli. tabi izin ölçüsünde.

    saygılar...
  • Cahiliye Mekke'sinde kızların diri diri toprağa neden gömüldüğünü biliyor musun?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eglon

    Cahiliye Mekke'sinde kızların diri diri toprağa neden gömüldüğünü biliyor musun?

    Neden? Nedeni ne olursa olsun peki şu soruyu cevaplar mısınız: küçük kızları allaha kurban etmek amacıyla öldürürsek mantıklı mı olur sanki?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.Araplar erkek erkeğemi üremiş

    2.arapların dışında bu yöntemi benimsemiş ırk varmıdır

    3.bu masallara inanmayanlara kitabınız nasıl ceza öngörmüş

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.