Şimdi Ara

'AĞIR ARABA İYİ YOL TUTAR ' Saçmalığı (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
162
Cevap
3
Favori
9.309
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
13 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ya arkadaş bu bölüm bazen gerçekten çekilmiyor

    "çoğu arabadan" diyoruz ama lafı evirip çevirip başka tarafa getiriyorlar
    "üst segment ağır araçlar süper yol tutuyor" diyoruz ,yine haklı çıkmak için başka tarafa çekiliyor

    ki ağır olan çok iyidir ,kalitelidir diye tek kelime etmediğim halde ,sanki etmişim gibi cevap veriliyor
    bir diğeri ise belki hayatında bir yada iki araba kullanmıştır ve en fazla 5 yıllık şofördür ama karşısındakini "üç beş araba kullanıp" diye aşağılıyor

    neyse blok sistemini çalıştırıp kurtulmak en iyisi ,yoksa bizim insanımız sonuna kadar hatalı olduğunu görse dahi ,kabullenmemek için gerekirse daldan dala atlar ve bir şekilde haklı çıkar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: C.CEMİL

    peki o zaman yolcu otobüslerini neyle açıklayacaksınız ?
    otomobillerin dahi giremediği hızlarda virajlara girip çıkıyorlar

    Şurda çoğu arabadan mı demişsin? Çoğu araba dediğin hangi arabalar hadi madem bunu söyle bari...



    Kusura bakma ama dediklerinden tecrübe ve bilgi seviyen anlaşılıyor. 30 yıl deyip bunun arkasına sığınma...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Beyler boşverin birbirinizi kırmayın. Giden gidiyor zaten. Zenginin arabası daha iyi viraj alıyor boş verin işte arabadan arabaya taşıttan taşıta değişen bişeyi tartışmaya lüzum yok bence



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Skandalek -- 22 Kasım 2017; 23:28:0 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • C.CEMİL kullanıcısına yanıt
    Ben güzel bir cevap veririm o sorun değil de, anlayıp yanlışını düzeltmek veya atar gider yapıp blok ayağı çekip 75 yıldır araba sürüyoz muhabbeti yapmak sana kalmış.

    Otobüslerde sağlam bir mühendislik vardır, çok pahalı özel ZF gibi üreticilerin yaptığı otomatik ayar sistemleri olan havalı süspansiyonlar vardır. Yine çok iyi kalibre edilmiş emniyetli elektronik yardımcılar vardır. O yüzden bir otobüs o devasa büyüklüğüne, ağırlık merkezi yüksekliğine ve ağırlığına rağmen şaşırtıcı derecde iyi yol tutar. Bak tekrar yazayım mı? "O büyüklüğüne ve ağırlığına göre". Otomobille falan kıyaslanamaz yani, otomobil için otobüs rakip değildir.

    302 zamanında çoğu arabadan güzel virajı falan yoktu otobüslerin, siz viraja girmeyi bilmiyodunuz. Cidden bunu beni bloklayıp hüzünlere zerket, bütün gecemi zehir et diye söylemiyorum, gerçek bu

    Ağır araçlar yol tutabilir dedim, bunu yazdım arkasındayım da. Ancak aynı komponentlere, ayarlara ve genel özelliklere sahip iki otomobilden hafif olan ağır olandan iyi yol tutar. Yazdığımı tekrarlamanın lüzumu yok, sökersen 520i'nin herşeyini, sökülmemişten iyi yol tutarsın.

    Örneğin Ford Fiesta St yukarıda arkadaş yazmış veya Clio RS veya 208 GTI. Bunlar işte üzerine gelişim de yapılmış araçlar, şehir arabaları değiller, hafif GTI'lar, lastikler kalın, gövdeler hafif, küçük, kıvrak, süspansiyonlar sert, jilet gibi makinalar. Virajlı bir dağ yolunda, getir istediğin lüks arabayı, 520i mi, 530 mu, A6'mı ne kadar ağır lüks araba bulursan getir hepsinin canını alır atarlar. A8 3.0 ile gaza gelip Civic vti'a yürüyüp kamyon çarpmışa dönen dayıya çevirirler adamı

    Özetle senin burada savunduğun şey ağırlık değil, sen sadece ağırlık olduğunu sanıyorsun. İyi otomobille, kötü olan arasındaki farkı ağırlığa yoruyorsun hatalı biçimde.

    O kadar tane tane yazdım bak, beni de bloklarsan bu gece bana uyku haram




  • alcohol06 A kullanıcısına yanıt
    '' A8 3.0 ile gaza gelip Civic vti'a yürüyüp kamyon çarpmışa dönen dayıya çevirirler adamı ''

    Çok güldüm hocam valla orası öyle. Bende vti yok ama herkes övüyordu, YouTube dan bir kaç video izledim, neden bu motora ve gücüne devam etmediler anlam veremedim. Bende Fb7 var, araç dediğiniz gibi süspansiyonlar jilet gibi. Virajı öyle alabilen araç görmedim. Golf ve focus un sağa sola doğru yan verdiğini gördüm, galiba yaylar konfor için yumuşak olduğundan. Selektör yapıp geç yapıyorum yol da vermiyorlar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Skandalek -- 22 Kasım 2017; 23:38:26 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • alcohol06 A kullanıcısına yanıt
    karşındakini anlamamakla suçlamadan önce kendin biraz anlamaya çalışsan, belki çoğu konuda aynı şeyleri söylediğimizi göreceksin

    "ağır araçlar yol tutmaz" sözüne karşılık otobüs örneğini sordum

    bunun cevabı ileri mühendislik ve teknoloji kullanımı gibi bir cevap gelseydi amenna bir sözümüz olmazdı

    diğer iddia ise

    "ağır araçlar ,hafif araçlar kadar yol tutmaz" konusuydu

    bende dedim ki ,bir sürü üst segment ağır araç var ,diğerlerinden hem daha iyi viraj ,hemde fren performansı olan

    buna cevap olarak bu defa ;

    b sınıfı bir araca f sınıfı araca kullanılanları kullanırsan ,b sınıfı araç daha çok yol tutar

    cevap olarak;

    b sınıfı araca ,f sınıfı araca takılan lastiği nasıl takacaksın ?

    cevap yok (var da ilgisiz tabi)


    ya arkadaş nereden bir soru sorduk ,burası nasıl bir yer

    bu arada renolar mı ,yoksa murat ,şahinler mi 302 den daha iyi viraj performansı vardı ,o dönemlerde millet çoğunlukla hangi çeşit araba kullanıyordu da 302 den iyi viraj performansları vardı ?

    ondan sonra kızınca kızdı oluyoruz ,bu forumda kaç kişi vardır gerçek anlamda 302 lerin yeni olduğu zamanı bilecek ?




  • Sabrına helal olsun. Tartışma adabını bilmiyoruz millet olarak. Söylenen söz, sahip olunan araba, akıldaki doğru veya yanlışlığı kesin olmayan bilgi gurur meselesi yapılıyor. Bloklarım gibi tehdit etmesi de erken çocuklukta sıkıntı olduğunu gösteriyor. Hayır bir insan illa doğru benim, ben olacağım diye dediklerini de inkar eder mi. Kırıcı olmamaya çalışıyoruz ama tartışma adabı bozulursa cidden çileden çıkmamak elden değil. Bir ortama girerken de siz hepiniz yanlışınız ben doğruyum ey aptallar gibisinden girilmez. Bunu kimse hoş karşılamaz...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: C.CEMİL

    karşındakini anlamamakla suçlamadan önce kendin biraz anlamaya çalışsan, belki çoğu konuda aynı şeyleri söylediğimizi göreceksin

    "ağır araçlar yol tutmaz" sözüne karşılık otobüs örneğini sordum

    bunun cevabı ileri mühendislik ve teknoloji kullanımı gibi bir cevap gelseydi amenna bir sözümüz olmazdı

    diğer iddia ise

    "ağır araçlar ,hafif araçlar kadar yol tutmaz" konusuydu

    bende dedim ki ,bir sürü üst segment ağır araç var ,diğerlerinden hem daha iyi viraj ,hemde fren performansı olan

    buna cevap olarak bu defa ;

    b sınıfı bir araca f sınıfı araca kullanılanları kullanırsan ,b sınıfı araç daha çok yol tutar

    cevap olarak;

    b sınıfı araca ,f sınıfı araca takılan lastiği nasıl takacaksın ?

    cevap yok (var da ilgisiz tabi)


    ya arkadaş nereden bir soru sorduk ,burası nasıl bir yer

    bu arada renolar mı ,yoksa murat ,şahinler mi 302 den daha iyi viraj performansı vardı ,o dönemlerde millet çoğunlukla hangi çeşit araba kullanıyordu da 302 den iyi viraj performansları vardı ?

    ondan sonra kızınca kızdı oluyoruz ,bu forumda kaç kişi vardır gerçek anlamda 302 lerin yeni olduğu zamanı bilecek ?

    F segment araçtaki lastik nedir Allah aşkına? Aynı kalitedeki lastiği B segment araca alamayacağımıza gerçekten emin misin?

    O dönemdeki araçlar saydıklarından mı ibaret?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sarkihalindekal -- 22 Kasım 2017; 23:47:23 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • arkadaş blokladık diyoruz hala cevap veriyor :)

    üstelik verdiği cevap için ne desem bilemedim ?
    ben ebat için söylüyorum ,o ise kalite diyor

    tövbe ya :)

    (blokladıysan nasıl görüyorsun deme şimdi birde onu anlatmak için sabahlarız)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: C.CEMİL

    arkadaş blokladık diyoruz hala cevap veriyor :)

    üstelik verdiği cevap için ne desem bilemedim ?
    ben ebat için söylüyorum ,o ise kalite diyor

    tövbe ya :)

    (blokladıysan nasıl görüyorsun deme şimdi birde onu anlatmak için sabahlarız)

    Tamam tamam otobüslerin lastik ebadı büyüktür o yüzden en iyi yol tutuş onlardadır.





    Hatta be hatta şu araçtaki lastikler dünyanın en büyük lastiğidir, o yüzden bu araç dünya üzerinde en iyi yol tutuşa sahiptir... Sen böyle devam et...

    F segmenti aracın lastiğini de B segmenti araca takabilirsin çok zor değil. F segmentini duyanda uzay mekiği sanacak...



    "AĞIR ARABA İYİ YOL TUTAR " Saçmalığı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sarkihalindekal -- 23 Kasım 2017; 0:6:34 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • niketnac kullanıcısına yanıt
    aslında tekerlek sayısı teorik olarak da etkilidir. çünkü tekerlerin sayısı arttıkça tekerleğe binen basınç azalır. lastiğin doğası gereği basınç uygulandıkça sürtünme katsayısı düşer. yani çok tekerlek çok sürtünmr katsayısı. bu nedenle 4 tekerlekli araçlar içinde hafif olanlar daha iyi tutunur ve daha rahat yön değiştirir.
  • Aracın yol tutuşuna etki eden parametreler fazladır.Elbette arabanın ağırlığı da yol tutuşuna etki eder.Ancak araç ağırlığı yol tutuşa etki eden tek parametre değildir.Aracın ağırlık merkezi dağılımından tutunda elektronik asistanlara kadar yol tutuşu etkileyen birçok faktör vardır.
  • C.CEMİL kullanıcısına yanıt
    Şimdi bu yazdığın mesaj ile bir sayfa geride "otobüsler neden çoğu arabadan iyi yol tutuyor" mesajın farklı şeyleri işaret ediyor.
    B sınıfı araca F sınıfın lastiğini takmana gerek yok şartları eşitlemek için. İncecik ekonomi lastiklerini sök, şöyle geniş tabanlı iyi bir performans lastiği tak yeter
    302'leri de değil de 303 V8'lere'de hastayımdır bu arada, neyse yıl 1983 örneğin 302 ile sağ viraja güzelce girdin mi? Tamam vay otobüs ne güzel dönüyor diyorsun ama baktın akabinde direksiyonu merkezlemeye fırsat vermeden hemen bir sol viraj var, öldün, bütün yolcular öldü Allah rahmet eylesin. Çünkü devasa bir ağırlığı direksiyonu kırdığın an öbür tarafa transfer edeceksin, kesin takla veya uçurum kaçarın yok. Bu modern bir otobüs olsa büyük ihtimalle ESP ve aks kilit sistemleri seni yavaşlatmak için canını dişine takacak ama nihai sondan kaçarın yok. Araç dediğin gibi Broadway olsaydı sağ sol pıtır pıtır döner geçerdin o kombine virajı çünkü transfer edecek öyle hayvani bir ağırlığın yok.

    Çok uzatmaya gerek yok, burada herkesin söylediği şey, aynı şartlarda, ağırlık dışında, lastik markasına varana kadar birebir aynı yapıdaki iki araçtan hafif olanın daha iyi yol tutacağı, daha iyi gideceği ve daha iyi duracağıdır. Kimse ağır araba yol tutmaz kötüdür demedi, hatta aksine çoğu kişi ağır araçlar genelde üzerinde daha çok uğraşılmış, para harcanmış, testler yapılmış araçlar olduğu için "genelde" alt sınıftaki araçlardan daha iyi yol tutabileceğini söylüyor (tabiki bunun hızlı GTI'lar, Alfa 4C, Lotus Elise tarzı deli yol tutan hafif araçlar gibi bir çok istisnası da var). Fakat kimse bunun sebebini ağırlığa bağlamıyor, "kalite farkına" bağlıyor, doğrusu da budur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alcohol06 -- 23 Kasım 2017; 0:4:52 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: teneke1236737

    Yorumlar cahillik akıyor maşallah.Sana benzer bir arkadaşım var.97 model Transporter kullanıyor.140 ile keskine giriyormuş,değerlendirsene bu yorumu bakalım neler diyeceksin.

    Konuya gelirsek,alakasız.Süspansiyon kalitesi,aerodinamik,lastiklere kadar değişen durum.

    Yere yakın araç daha iyi yol tutabilir ama.Keza bir Linea ile Symbolü düşünün.

    Her iki aracın da yükseklikleri,süspansiyon kalitesi,aerodinamiği vs. etkenler önemlidir.

    Hocam eski bir rent a car çalışanı olarak söyleyebilirim ki, linealar garip bir şekilde yol tutuyorlar. Ama renault konusunda size katılıyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: C.CEMİL

    ama aynı zamanda yüksekliği de var ?

    Zaten şu şehir içinde halk otobüsü olan Mercedes-Benz lerden bahsediyorum. Dikkat ettiyseniz onlar yere çok yakındır. Zaten İngiltere'deki kırmızı 2 katlı otobüsler tabiki yüksek oldugu icin çok iyi yol tutmayacaktır

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    Son olarak da kendi yorumumu yazayım. Yol tutuşunda, diğer tüm parametreler aynı iken artan ağırlık dezavantaj getirir.

    +Ağır arabanın ağırlık transferi fazla olur. Ağırlık transferiyle üstüne aşırı yük binen lastiğin sürtünme katsayısı düşüş yaşar. Aynı şey frenler için de geçerli. Teker sürtünmesi azalınca fren performansı da düşer.
    +Ağır aracın ön ve arka aks polar ataleti yüksektir. Viraja girmek için direksiyon kırdığınızda kafasını aniden sokamaz. Geç tepki verir. Arkası kaydığı zaman gülle gibi savrulur, kontra ile falan tutamazsın. (bu yüzdendir ki dünyada drift namına genelde en çok tutulan araçlar, nissan 180-200sx'lerdir)

    +Bizim milletin çoğu düz yol gazcısı. Bomboş yol bulur, gaza dibine kadar basar( bunu 15 yaşında çocuk da yapar, zor zeminde veya virajlı yolda yapacaksın ki bileğini göreceğiz) , rampa aşağı 200-220 görür, rüzgardan da etkilenmiyorsa "bah araba ne güzel yapışıyor yola" . Girsene hadi 180 ile viraja ? Ya da dar yolda 60-70 ile viraj dene bakalım o ağır araba nasıl yığılıyor yana ve seni yoldan çıkarıp atıyor.

    Ağır aracın tek avantajı, eğer boyutları çok büyümeden ağırlığı artmışsa, yanal rüzgardan az etkilenmesidir.

    Bir diğer husus: Ağır araç diye basitleştiremem ama süspansiyon sisteminin ağırlığı, aracın kalan kütlesine oranla hafifse (kasa ağır-tekerler ve salıncaklar vs hafifse) yoldan gelen darbeler şasiyi daha az etkiler. Bu da yüksek hızda etkilenmiyormuş hissi oluşturur. Fakat bu, görece pahalı arabalarda mümkün. Öyle binek araçta o kadar kasmazlar bu olaya( bknz: unsprung mass/ sprung mass) Buna güvenip torsiyonlu golf ile gazlarsan, arka süspansiyonun ağırlığı fazla olduğu için bam güm hissedersin.

    Hocam şu an sevinçten çıldırıyorum. Forumda siz gibi insanlar da varmış. Gerçekten keyfim yerine geldi. Forumdaki körüne cehaletten sıyrılan kimse yok zannediyordum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Fizikte meşhur bir sürtünme katsayısı vardır. Sürtünme kuvveti değil, "sürtünme katsayısı".



    İşte bu katsayının nasıl hesaplandığı, ağırlıkla alakalı ise ağırlığın viraj kabiliyetine etkisi vardır. Aksi takdirde yoktur. Bütün mesele sürtünme katsayının nasıl hesaplandığıdır. Lisede herşeyi öğrettiler de onu öğretmediler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • C sinifi araclar d sinifi araclardan genelde daha iyi yol tutarlar sebebi agirligin saside burulmaya sebep olmasi

    Neden c sinifi araclar d sinifi araclardan daha iyi ol tutar dersek c sinifi araclarin burulma direncinin daha yuksek olmasi ve suspansiyin geometrisini daha iyi korumasi diyebiliriz km77.com un yaptigi testlerde goruyoruz 4.18 ile fiesta arasinda fersah fersah fark var yol tutusunda ve fiesta iyi bu arkadas ortaminda olsa dalga gecer cahiller

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ağır araba da çok iyi yol tutabilir, hafif araba da... Tamamen tasarımla alakalı bir durumdur.

    Ancak, ağır arabanın aynı performans için daha güçlü bir motora ve daha geniş lastiklere ihtiyaç duyacağı da aşikardır.

    Arabanın ağırlık merkezinin de çok etkisi vardır. Tesla çok hafif dizayn edilmiş bir araç olmakla birlikte, aküler sebebi ile feci ağırdır. Ancak bu aküler aracın zeminine komple yayılmış vaziyettedir. Bu yüzden Tesla'nın ağırlık merkezi normal arabalardan çok daha aşağıdadır. Bu yüzden de hayvanlar gibi yol tutar.

    Lastikleri çok aşındırmaya fitseniz, Amortisör geometrileri ile oynarsınız. Lastik virajlarda daha çok aşınır; ama araç daha iyi yol tutar.

    Aracın şase dizaynından ayrodinamiğe, amortisörlerinin dizaynından ön takıma, aracın maliyetlerini düşürmek için yapılanlardan aracın sürdürme maliyetlerini kontrol altında tutmaya (lastik ömrü, lastik ebadı, fren ömrü gibi) her konu aracın yol tutuşunu etkiler.

    Çok iyi yol tutan hafif arabalar vardır. "Make it simple and add lightness" diyorum. Çok basit hafif arabaların eline yıllarca su dökülememiştir.


    Kesin olarak söylenebilecek bir kaç şey yok değil:

    1) Hafif arabayı iyi yol tutar yapmak daha kolaydır. İyi yol tutması için vazgeçtiğiniz lastik ömürleri vs. de o kadar can yakmaz. Çünkü daha normal bir lastikle o yol tutuş sağlanabilir. Kullanıcı da normal arabada 50.000km kullanacağı lastiği 38.000km'de çöpe atar belki; ama o kadar koymaz. Araç daha düşük maliyetli amortisörlerle üretilebilir vs.vs.vs. Elektrik destekli çükübik konulmayabilir ve bu kullanıcıya "kontrol sende" adı altında pazarlanabilir...

    2) Hafif arabanın net bir dezavantajı da vardır: sistematik giden bir yol bozukluğunda (katlanmış asfalt gibi, her 40cm'de bir 5cm'lik çıkıntılar olan bir yol düşünün) hafif araç sekme yapar. Bu lastiğin anlık olarak yerden kesilmesine sebep olabilir. Bu da yol tutuşu kötü etkiler. Yani, bazı bozuk zeminlerde ağır aracın avantajı vardır.

    Ancak, geri kalan durumlarda:

    - Hafif aracı iyi yol tutar kılmak daha kolaydır.
    - Daha düşük yürütme maliyetleri ile keyifli kullanım sağlayabilir.
    - Aynı performans için daha düşük güç yeterlidir. Hem aracın maliyetlerini, hem yürütme maliyetlerini düşürür...

    --------------

    Peki bizim bildiğimiz hafif araçlar neden iyi yol tutmaz? İyi olmak için değil, ucuz olmak için, iş görmek için, yürütme maliyetlerinin düşebildiği kadar düşmesi için (lastiğini 60.000km kullanabil diye), maliyet kısmak için ortak parça kullanımına kurban gittiği için iyi yol tutmaz. Belki de yapılacak bir değişiklik üretim tesisinde bir modifikasyon gerektiriyordur. Üretici de bu yatırım maliyetinden kaçınmıştır. Veya araç başına 10 dolar maliyeti olacak takozların bile hesabını yapmak zorunda oldukları içindir. Kısaca, iş görmek için üretilmiş, düşük maliyet odaklı araçlara bindiğiniz için bindiğiniz hafif araçlar kötü yol tutar. Şimdi, in o arabadan, bin bir Lotus'a, sonra tekrar konuşalım.

    Ben 1100kg'lik bir Z4'e 3 yıl bindim. Bence o sınıfa ağır bile. Ama güzeldi şimdi, ne yalan söyleyeyim. Gözüm Miata'da... A3 eskisin, bir Miata düşürmeye bakacağım... Ki bu araçlar da ortak parça kullanımı ve maliyet optimizasyonu mağduru araçlar. Sanmayın ki "özel"ler. Bir miktar özeller.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Huseyin-ZST -- 23 Kasım 2017; 10:56:23 >




  • Suspansiyon sisteminde bi kac farklilik disinda s40 ile focusun suspansiyon sistemi neredeyse ayni fakat s40 hissiz direksiyonuna ve 110 kg daha agir olmasina ragmen cok daha iyi yol tutuyor peki neden??

    konuyu acan arkadasin teziyle ters bi durum buna teknik olarak cevap verebilecek arkadas neden agir araclarin daha iyi yol tuttugu izlenimini verdiginin farkina varacaktir eger cevaplayan cikmazsa ben aciklayacagim



    Not : s40 in suspansiyonlari daha yumusak focustan

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.