Şimdi Ara

'AĞIR ARABA İYİ YOL TUTAR ' Saçmalığı (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
162
Cevap
3
Favori
9.310
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
13 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Led Zeppelin L kullanıcısına yanıt


    İyi soru.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aslanoto

    ABS olmasına rağmen ani frende yaşadım savrulmayı, şimdi arabaya korkumdan binmiyorum yatıyo araba 98 caddye dönüş yapmayı düşünüyorum daha iyi yol tutar ani frende filan savrulmazdı 10 yıl kullandım.

    Hangi Civic bu? Frende savrulma yol tutuşla alakalı bir konu değil. Lastik, zemin, pilotaj hatası, aşırı hız vs. gibi etkenlerden etkilenir...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: teneke1236737

    Sen bırak Japonu,Caddy neymiş öyle yav?

    Kaçla giriyorsun sen öyle?

    98 caddyle 120 de girerdim hafif hafif frende yapardım savurmazdı, viraşın ortasında ani fren yapıp denemedim ama, honda yoldan atacak gibi oluyor.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yol tutuştan kasıt nedir? Mesela kıvrak, her türlü direksiyon tepkisine anında cevap veren araba istiyorsanız hafif olması makbuldür.
    Yok ben viraj, düzlük, yol bozukluğu düşünmeden sabit bir hızla gideyim diyorsanız, yani cruise diye tabir ettiğimiz olay, ağır araba makbul oluyor. Yolu eze eze gidersiniz. Dalgalanmalar, ufak tefek bozukluklar sizi etkilemez.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Led Zeppelin

    Her şeyi aynı ağırlığı fazla olan araç mı iyi yol tutar yoksa hafif olan mı

    Bu senaryoda hafif olan araç daha iyi tutunur.
  • aslanoto A kullanıcısına yanıt
    Fb7 kasa Honda aracın sanırım, ağırlık transferlerinde çapraz salınım yapıyor. Onlarda kökenleri tee Ek'lara dayanan düzenli olarak iyileştirilen antik bir altyapı var kötü değiller ama salınırlar, rüzgar falan yerse gezerler, ani frenlerde dalar çıkar yatarlar dinamik araçlar değiller. 2000-2010 arası japonların tembellik, yatış döneminin yadigarı mamüller bunlar.

    Yeni Civic'de bu altyapı komple değişti, hatta bir dolu kaporta sorunu olmasına rağmen yol tutuşun dinamiklerin eskisiyle alakası yok, çoğu Alman otomobilinden de ötedir. Dalga geçmeden olabilecek en tatlı munis şekilde yazdım bak, bir daha kaporta alamanda iyi caponda zayıf ondan tutmuyo gibi şeyler yazma

    Konuya gelince bir otomobilde ağırlık sadece başka bir araçla kaza yaparken avantaj olabilir (teorik olarak). Belki birde karlı zeminlerde çekiş avantajı. Bunun dışında safi zarardır, hiçbir olumlu tarafı yoktur. Freni yorar, performansı düşürür, lastikleri yorar, yol tutuşu kararsız hale getirir, ani hareketlerde tepkiler zayıflar, süspansiyon üzerine ağırlık çöktüğü için çalışma mesafesi kısalır ve daha kısa aralıklarda görev yapan damping rebound ayarları ve daha pahalı süspansiyon gerektirir.

    Alırsın arabanı bir yolda tek kişi gazlarsın, limit denersin fren yaparsın vs. Birde çok abartmadan 3-4 orta ağırlık kişiyi doldurursun aracına aynı şekilde denersin görürsün her anlamda neler kaybettiğini. Fakat gözünüzü seveyim tutup da "5 serisi coh ağır guvvetli yola yabışıyo, Polo neyim hafif ucuyo" yazmayın adamı cinnete getirmeyin, hasta etmeyin. Alakasız maliyetlerle, alakasız kalitede parçalarla, mühendislikle, test süreçleriyle, lastiklerle, aerodinamiyle vsbsvs üretilmiş araçlar karşılaştırılmaz. Golf 6'ya bakarsın, sonra hafifletilmiş 7'ye bakarsın. Gülle gibi Astra J'ye bakarsın, sonra K'ya bakarsın, eski 308'e birde hafifletilmiş yenisine bakarsın, hafiflik nasıl her anlamda işe yarıyormuş misler gibi görürsün.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aslanoto

    hondayı kasdediyorum daha çok, Japonların altıda yere yakın üstelik, ama çok kaza yapıyorlar, sürat hızlanma yüksek etkisi belki olur ama tek neden değil, çünkü ben civicle yolda hızlı gittiğimde savruluyor

    Çünkü özellikle eski civic'lerin süspansiyonları çift salıncak.

    Arabanın tekniğinden bihaber sahipleri(ki genelde apaçilerin eline düşüyor artık, bir de yay falan kesince/presletince tüy dikiyorlar) , lakır lukur ses gelmeden salıncak burçlarını değiştirmediği için boşluk yapıyor, aracın arkasının gezmesi falan bundan kaynaklanıyor. O yıllarda üretilen megane'ların falan önü mcpherson , arkası sabit aks. Yıllar boyu hep aynı karakter ama leş yol tutuşu. Bizimkiler tofaşa, torosa alıştıkları için bilmezler tabi burç nedir, boşluk niye yapar, yapınca ne olur diye. Ondan sonra yok Japon şöyle, Japon böyle.

    90-2000 arası civiclerin ön takımına ve süspansiyonlarına güzel bir bakım yaptıran adam, bu senelerde piyasada bolca bulunan çoğu arabayı zorlar. Ön-arka çift salıncak kullanan kaç tane araba kaldı ? Civic'ler bile bakım kolaylığı ve düşük maliyet için mcpherson'a geçtiler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi msansertekin -- 21 Kasım 2017; 23:13:7 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alcohol06

    Fb7 kasa Honda aracın sanırım, ağırlık transferlerinde çapraz salınım yapıyor. Onlarda kökenleri tee Ek'lara dayanan düzenli olarak iyileştirilen antik bir altyapı var kötü değiller ama salınırlar, rüzgar falan yerse gezerler, ani frenlerde dalar çıkar yatarlar dinamik araçlar değiller. 2000-2010 arası japonların tembellik, yatış döneminin yadigarı mamüller bunlar.

    Yeni Civic'de bu altyapı komple değişti, hatta bir dolu kaporta sorunu olmasına rağmen yol tutuşun dinamiklerin eskisiyle alakası yok, çoğu Alman otomobilinden de ötedir. Dalga geçmeden olabilecek en tatlı munis şekilde yazdım bak, bir daha kaporta alamanda iyi caponda zayıf ondan tutmuyo gibi şeyler yazma

    Konuya gelince bir otomobilde ağırlık sadece başka bir araçla kaza yaparken avantaj olabilir (teorik olarak). Belki birde karlı zeminlerde çekiş avantajı. Bunun dışında safi zarardır, hiçbir olumlu tarafı yoktur. Freni yorar, performansı düşürür, lastikleri yorar, yol tutuşu kararsız hale getirir, ani hareketlerde tepkiler zayıflar, süspansiyon üzerine ağırlık çöktüğü için çalışma mesafesi kısalır ve daha kısa aralıklarda görev yapan damping rebound ayarları ve daha pahalı süspansiyon gerektirir.

    Alırsın arabanı bir yolda tek kişi gazlarsın, limit denersin fren yaparsın vs. Birde çok abartmadan 3-4 orta ağırlık kişiyi doldurursun aracına aynı şekilde denersin görürsün her anlamda neler kaybettiğini. Fakat gözünüzü seveyim tutup da "5 serisi coh ağır guvvetli yola yabışıyo, Polo neyim hafif ucuyo" yazmayın adamı cinnete getirmeyin, hasta etmeyin. Alakasız maliyetlerle, alakasız kalitede parçalarla, mühendislikle, test süreçleriyle, lastiklerle, aerodinamiyle vsbsvs üretilmiş araçlar karşılaştırılmaz. Golf 6'ya bakarsın, sonra hafifletilmiş 7'ye bakarsın. Gülle gibi Astra J'ye bakarsın, sonra K'ya bakarsın, eski 308'e birde hafifletilmiş yenisine bakarsın, hafiflik nasıl her anlamda işe yarıyormuş misler gibi görürsün.

    Oldukça güzel ve yerinde bir yorum. Yeni Civic'lerin süspansiyon sistemi burçları , hidrolik dolgulu. Darbe sönümlemeyi içindeki sıvı yapıyor. Km77 nin testlerinde madara etti çoğu otomobili. Geri kalana diyeceğim bir şey yok zaten.




  • İbretlik konu ve cevaplar .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • msansertekin kullanıcısına yanıt
    98 caddy dede ön arka takımda boşluk olmamıştı, 2005 civic dede boşluk yok rot ön arka takım kontrol benim işim zaten en ufak boşluk yok, olmazda bozmazda okadar sağlam olurlar, ancak yanal kayma, salınma, hızda frende savruldum zemin temiz değilmiydi bilmiyorum, düz yoldu aslında.

    savrulmak şöyle, araba yolda 1 metre kendi kendine sağ sol dans etti arkası önü salındı, tamamen yoldan çıkmadı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aslanoto -- 21 Kasım 2017; 23:07:04 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yekpare şasi ve tampon kaportaya entegre olduğundan beri ağır araba kalmadı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Son olarak da kendi yorumumu yazayım. Yol tutuşunda, diğer tüm parametreler aynı iken artan ağırlık dezavantaj getirir.

    +Ağır arabanın ağırlık transferi fazla olur. Ağırlık transferiyle üstüne aşırı yük binen lastiğin sürtünme katsayısı düşüş yaşar. Aynı şey frenler için de geçerli. Teker sürtünmesi azalınca fren performansı da düşer.
    +Ağır aracın ön ve arka aks polar ataleti yüksektir. Viraja girmek için direksiyon kırdığınızda kafasını aniden sokamaz. Geç tepki verir. Arkası kaydığı zaman gülle gibi savrulur, kontra ile falan tutamazsın. (bu yüzdendir ki dünyada drift namına genelde en çok tutulan araçlar, nissan 180-200sx'lerdir)

    +Bizim milletin çoğu düz yol gazcısı. Bomboş yol bulur, gaza dibine kadar basar( bunu 15 yaşında çocuk da yapar, zor zeminde veya virajlı yolda yapacaksın ki bileğini göreceğiz) , rampa aşağı 200-220 görür, rüzgardan da etkilenmiyorsa "bah araba ne güzel yapışıyor yola" . Girsene hadi 180 ile viraja ? Ya da dar yolda 60-70 ile viraj dene bakalım o ağır araba nasıl yığılıyor yana ve seni yoldan çıkarıp atıyor.

    Ağır aracın tek avantajı, eğer boyutları çok büyümeden ağırlığı artmışsa, yanal rüzgardan az etkilenmesidir.

    Bir diğer husus: Ağır araç diye basitleştiremem ama süspansiyon sisteminin ağırlığı, aracın kalan kütlesine oranla hafifse (kasa ağır-tekerler ve salıncaklar vs hafifse) yoldan gelen darbeler şasiyi daha az etkiler. Bu da yüksek hızda etkilenmiyormuş hissi oluşturur. Fakat bu, görece pahalı arabalarda mümkün. Öyle binek araçta o kadar kasmazlar bu olaya( bknz: unsprung mass/ sprung mass) Buna güvenip torsiyonlu golf ile gazlarsan, arka süspansiyonun ağırlığı fazla olduğu için bam güm hissedersin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aslanoto

    98 caddy dede ön arka takımda boşluk olmamıştı, 2005 civic dede boşluk yok rot ön arka takım kontrol benim işim zaten en ufak boşluk yok, olmazda bozmazda okadar sağlam olurlar, ancak yanal kayma, salınma, hızda frende savruldum zemin temiz değilmiydi bilmiyorum, düz yoldu aslında.

    savrulmak şöyle, araba yolda 1 metre kendi kendine sağ sol dans etti arkası önü salındı, tamamen yoldan çıkmadı.


    O zaman yol tutuşundan ziyade frenlerde sıkıntı var. Frendeki sapma , kendini düşük hızda belli etmez zaten.
  • Merkezkaç kuvveti diye birşey var araba ağırlaştıkça arabanın yol tutuşu azalır daha çok savrulur virajda neden yarış otomobillerinin içindeki tüm aksamlar farlarına kadar sökülüyor daha hafif olsun daha iyi yol tutsun diye

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Led Zeppelin

    Her şeyi aynı ağırlığı fazla olan araç mı iyi yol tutar yoksa hafif olan mı

    C harfi şeklinde bir viraj düşün A isimli arabamız 1000 kg buna karşın B isimli araçda 2000 kg olsun her ikisinin tasarımı aerodinamik vs gibi etkenlerde birebir aynı olsun mesela yüksek hızlara çıktığı zaman ağır olan araç ile virajı dönmek oldukça zorlayıcı olacaktır



    Kilo dez avantajından dolayı takla atmasa bile virajı sağa doğru dönerken sola doğru çıkma eğlimi ve kuvveti daha fazla olacak

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 50 kere anlattık hafif arabanın daha iyi yola tutunduğunu ve bastırma kuvvetinin aracın ağırlığına bir etkisi olmadığını. Hala daha ülkemiz oto sanayicisi(işi araba olan adamlar) momentum'un ne olduğunu anlayamadı... Caddy ile viraja giriyormuş hey Allah'ım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • En basiti formula bir araçlarına bakın kaç kilo diye sonrada nasıl viraj döndüğüne bakın



    En kral spor otomobilide getirsenjz formula 1 aracına karşı ile pistte galip gelme daha iyi viraj dönme şansı yok

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merkez kac kuvveti Ile aracin dusey agirligi, kutle Ile birinci dereceden orantili. Teorik olarak arac ozellikleri ayni kaldigi surece aracin agirligi in artmasi birsey ifade etmez. Ama aracin dis tekerinde devrilmeye karsi moment alirsaniz, burada aracin agirlik merkezinin Kritik oldugunu goruruz.



    Simdi agir arac daha iyi tutunur derseniz bu mantikta kamyon daha iyi yol tutar. Ama agirlik merkezi otomobile gore yukarida kaldigindan tam tersi devrilmeye karsi emniyetsizdir. Formula 1 araclarinin yere yatik olmasinin sebebi bu. Tekerlerinin genis olmasinin sebebi ise yanal kuvvetlerin lastik zemin surtunmesi Ile karsilanabilmesi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İyi bir yol tutuş için gerekli şeyler;) kuru ve pürüzsüz bir asfalt,çok iyi bir takım performans lastiği yazlık,hatasız çalışan süspansiyon sistemi,rot ve balans ayarı da kusursuz olacak,sürücünün otomobille iletişimi bu bağlantıyı pilot direksiyondan almalı:) Lastik havaları eksik yada fazla olmamalı. Aynı iki otomobilde, bunlardan eksiği olan geride kalır. Otomobil servis bakımlı da olmalı⚡️ Yüksüz💫

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Otomobilde bir çok iyileştirme avantaj sağladığı gibi bazı yol şartlarınada bu durum dezavantaj sağlayabilir. Bakımları zamında yapılmış,ömrünü tamamlamış parçaları yenilenmiş bir otomobil herzaman daha güvenlidir.. frenlerine çok güvendiğiniz otomobiliniz, bazı zeminlerde çok düşük hızlarda bile buz üstünde kayar gibi ilerler,abs yüzlerce kez fren pedalına vursada aracı durduramaz ve öndeki araca çarparsınız,aman bu bir canlı olmasın😔 Hız felakettir😥

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.