Şimdi Ara

Quickshift Vites, Easytronic Şanzıman nedir? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
27
Cevap
0
Favori
25.181
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • easytronıc vitesli ctdı corsa 'yı çok kullandım.size bir sorum olacak!normalde debriyajı olmayan otomatik vitesli araçlar ayağını frenden

    çektikten sonra bir kaç saniye sabit durur ve gaza basana kadar aracınızın kaymasını önler,ama bu easytronıc araçlarda rampa aşağı geri vitese takınca

    diğer otomatiklerdeki gibi kaymama durumu yok.yani araç geri vitese takılınca ayağını frenden çekip gaza getirene kadar ön tarafa doğru

    güven vermeyecek bir şekilde ivmeledikten sonra gaz yiyor.yani nerden baksanız 15-20 santim kaydıktan sonra ancak geri gidiyor

    tabi buda güvensiz bir şekilde kalkmanızı sağlıyor.benim bu vitese alışmamış olmamdanmı kaynaklanıyor yoksa easytronıc vites araçlarının

    genel sorunumu.bu arada 15 seneden beri ehliyetli araba kullanıyorum,hertürlü vitesi kullandım ama bu vites tarzında bayağı bir zorlandım.

    yani hata bendemi ,kullandığım aracın bir sorunumu var,yoksa genel anlamda bu modeller böylemi




  • el freni arkadaşlar.


    otomatikleştirilmiş şanjımanlarda şayet destek sisteminiz yoksa ( arkadaşta yokuş kalkış destek sistemi varış o da geri geri kalkışlardan şikayetçi mesela) muhakkak el frenini çekin araç sizin istediğiniz yöne ivmelendikten sonra indirin. bu kadar basit.

    el frenini kullanmaktan utanmayın.


    ben 2 yıldır 1 mm geri veya ileri kaymadım. her seferinde el frenini kullanmaktayım. bir elim direksiyonda bir elim el freninde yokuş yukarı kalkarken. gayette huzurlu problemsiz kalkış yapıyorum.

    hayırlı günler.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: tasshelhoff

    el freni arkadaşlar.


    otomatikleştirilmiş şanjımanlarda şayet destek sisteminiz yoksa ( arkadaşta yokuş kalkış destek sistemi varış o da geri geri kalkışlardan şikayetçi mesela) muhakkak el frenini çekin araç sizin istediğiniz yöne ivmelendikten sonra indirin. bu kadar basit.

    el frenini kullanmaktan utanmayın.


    ben 2 yıldır 1 mm geri veya ileri kaymadım. her seferinde el frenini kullanmaktayım. bir elim direksiyonda bir elim el freninde yokuş yukarı kalkarken. gayette huzurlu problemsiz kalkış yapıyorum.

    hayırlı günler.

    otomatik olmasına veya yarı otomatik olmasına güvendiğim için el frenini kullanmıyordum,yoksa haklısın.ama abartısız her rampada baş aşağıda olsa

    yukarı doğruda olsa bu easytroniklerde bu sorun var herhalde.diğer hiç otomatik viteslerde kayma yaşamadım.




  • coltta herhangi bir destek sistemi yok. belkide o sebepten bu güne dek gördüğüm en sağlam tutuşlu en kolay kullnışlı el frenini koymuşlar arabaya.

    bir tık yeterli oluyor tutması için.

    feni bıraktığın an meyil nereye ise oraya kayıyor araba.

    o kadar kusur kadı kızıdada olur diyorum artılarının yanında.

    kaç otomatik vitesli araç istabul şehir içinde 7,5 litre\100 km yakıt tüketebiliyorki değilmi.



    hayırlı günler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 12 Ocak 2008; 11:41:32 >
  • colt'a binme fırsatım oldu ama kullanma fırsatım olmadı.oldukça hoş bir araba içide boyutlarına göre çok geniş.bence verileride dediğinize göre gayet

    başarılı.sizede ve alıcak olanlarada hayırlı yolculuk yapmalarını ALLAH nasip etsin.bence colt fiyatına göre iyi seçenek.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: feanorringeril

    Otomatikleştirilmiş Manuel şanzuman;
    Arkadaşların da anlattığı gibi bir debriyaj sistemi var fakat siz değil her araçta farklı bir sistemle olmak üzere araç kendisi yönetiyor bu debriyajı.
    Otomatik ve Manuel modları var. Benim aracımda (astra) vites kolunu sağa iterek otomatik - manuel mod arasında geçiş yapıyorsunuz.
    Otomatik modda bildiğiniz otomatik bir araç gibi kullanıyorsunuz. Manuel modda ise vitesleri; kendiniz vites kolunu bir "tık" ileri ya da geri oynatarak seçiyorsunuz.
    Örneğin 4. viteste 80' le giderken kırmızı ışığa yaklaştınız, durdunuz; araç otomatik olarak 1' e alıyor. Ayağınızı frenden çekerseniz araç tıpkı klasik otomatik viteslerde olduğu gibi kendi kendine ileri hareket ediyor yani ayağınızı frenden çekmiyorsunuz. Çekmek istiyorum derseniz, vites kolunu kendinize (sola) çekerek N (boş) konumuna alıyorsunuz. Zaten önünüzdeki göstergede vitesin hangi konumda olduğu da yazıyor : )
    Ayrıca Astra' da "Kış" modu ve "Sport" modu var.
    Kış modunda araç duruma göre 2. viteste kalkmanızı, ve devrin yükselmesini önlemek için elinden geleni yapıyor. Kış modundayken ayrıca gaz pedalına ne kadar basarsanız basın araç ani fırlama yapmıyor vs..
    Sport modunda da vites geçişleri daha yüksek devirlere alınıyor, daha hızlı geçişler sağlanıyor, gaz pedalının duyarlılığı artıyor, direksiyon duyarlılığı artıyor (ancak sanırım bu donanım pakedine göre) vs..


    A veya M konumuna almak için sola çekiyosun. Boşa almak için sağa itiyosun. Yanlış söyledin.

    Kış modu çok işe yarıyor Astra'da. Geçen akşam yollar kapanacak derecede kar yağdı Ankara'da Yollar sulu kar oldu. Araba 1'de kalkarkan patiye vuruyordu. Ancak ya 2'de ya da 3'de kaldırmaya çalışıyoduk. En ufak fazla yüklenmende hemen patiye vuruyor ön taraf dansöz gbi oynuyordu. Kontrolde edemiyosun. Kış modunda arabanın fırlamamasının nedeni de işte arabayı 2. viteste kaldırmaya çalışmasından dolayı.

    Ama sport moduna bayılıyorum. yüksek devirde vites değişmesini sağlıyor. Uçuruyor arabayı. Muhteşem ivmelenme sağlıyor.




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.