Şimdi Ara

Quickshift Vites, Easytronic Şanzıman nedir?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Böck Daha Az
1 Kayıtlı Üye ve 1 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
27
Cevap
0
Favori
25.181
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Opel'de bulunan Easytronic Şanzımanve Renault'ta bulunan Quickshift Vites ne demek? Bildiğimiz otomatik vitesin, satış taktiği olarak adını allayıp pullayıp değiştiriyorlar mı? Otomatik vitesten farkı nedir? Başka markalarda buna benzer seçenekler var mı?
    Adı ister Quickshift Vites olsun ister Easytronic Şanzıman olsun, bu tiplerde debriyaj yok herhalde değilmi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi resmonse -- 11 Ocak 2008; 16:44:36 >



  • Quickshift i bilmem ama easytronic berbat bir şanzıman
    2004 model yeni kasa easytronic aracımız var vites geçişleri çok sarsıntılı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi erkan dh -- 11 Ocak 2008; 16:30:43 >
  • Easytronic otomatikleştirilmiş düz vites. Yani bir robot sizin yerinize debriyaja basıp vites değiştiriyor.

    2004 Astra Easytronic var çok memnunuz. Vites geçişleri çok iyi bana göre. Sarsıntıyı ilk viteslerde hissediyorsunuz ama vites yükseldikçe sarsıntı azalıyor.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Ünal Korkmaz

    Easytronic otomatikleştirilmiş düz vites. Yani bir robot sizin yerinize debriyaja basıp vites değiştiriyor.

    2004 Astra Easytronic var çok memnunuz. Vites geçişleri çok iyi bana göre. Sarsıntıyı ilk viteslerde hissediyorsunuz ama vites yükseldikçe sarsıntı azalıyor.

    Yani sonuçta otomatikle aynı mı? Debiryaj yok değilmi? Biraz bahseder misiniz?
  • Otomoatik vitestirler. Farklı çalışma mekanizmaları vardır. Birbirlerine göre üstünlükleri, eksikleri vardır. Fakat ikisinde de debriyaj yoktur. Gaz ve fren pedallarından ibarettirler.
  • Debriyaj yok tabi. Otomayik olarak geçiyor o da. Bildiğin otomatik vites. Ama bir farkı var. Honda da otomatik kullanırken vites geçişleri pek hissedilmiyor. Ama mesela Corsa'da hissediliyor. Düz vitesin otomatikleştirilmişi. Yakıt tüketimine de etkisi oluyor. Aşırı fazla yakmıyor. Düz vites ile ortalama aynı. Ama kullanmasını bilirsen.
  • bizde triptonik var hem otomatik hem düz vites yani istediğim zaman düz şekilde kullanıyorum istediğim zaman otomatik debriyaj yok geri kayma yapmıyo bu tür viteslerin bazılarında geri kayma olabiliyo mesela arkadaşımda opel corsa var Easytronic geri kayma yaptığını söyledi çok keyifli kullanması triptoniği honda ve toyotanınkilerde çok hoş



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi herhangibirey -- 11 Ocak 2008; 16:59:07 >
  • honda otomatik şanzımanda çok iyidir bir sorun yaşamazsınız.
    otomatik astramız olsada ben opelde otomatik şanzıman tavsiye etmem.
  • debriyaj yok ama debriyaj sistemi var. vites değiştirme zamanı gelince sistem debriyaja sizin yerinize basıyor.

    +'ları
    basit sistemi sayesinde maliyeti ve bakımı ucuz (zaten dikkat ederseniz b ve c segmentinde ağırlıklı olarak kullanılıyor)
    tork konvertoru olmadığı için güç kaybı minimumda kalıyor ve yakıt tüketimi standart otomatiklere göre düşük gerçekleşiyor

    -'leri
    vites geçişleri sarsıntılı gerçekleşiyor (alıştıkça vites geçişleri sırasında ayağınızı gazdan hafifçe çekerseniz nerdeyse sarsıntısız vites geçişleri sağlayabilirsiniz)
    tork konvertoru olmadığı için (eğer hilhold özelliği de yoksa) diğer otomatiklerin aksine eğimli yollarda geri kayıyor

    bu sistem yeni sayılabiliecek bir sistem olduğu için her geçen gün gelişiyor, her yeni çıkan bu türev vitesler daha sarsıntız vites değişimleri ve hillhold özelliğiyle geliyor.

    bence zamanla geliştikçe en mantıklı (en iyi demiyorum, malum DSG var) otomatik vites seçeneği olacak



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi The_BUTZ -- 11 Ocak 2008; 17:07:23 >




  • bu trafik sorunu çoğaldıkça ve mekanizmanın hergün gelişmesiyle yakında bu vites seçenekleri düzün yerini alıcaktır
  • quote:

    Orjinalden alıntı: atroce

    bu trafik sorunu çoğaldıkça ve mekanizmanın hergün gelişmesiyle yakında bu vites seçenekleri düzün yerini alıcaktır


    Zannetmem. Ne kadar zaman geçsede, trafik ne kadar artsada, teknoloji ne kadar gelişsede hiç bir vites sistemi düz vitesin yerini alamaz. Kendilerine ayrı yer yaparlar o ayrı. Fakat hiç birisi düz vitesin zevkini veremez. Ve eminmki düz vites her zaman kullanıcı bulacaktır.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: .C.O.


    quote:

    Orjinalden alıntı: atroce

    bu trafik sorunu çoğaldıkça ve mekanizmanın hergün gelişmesiyle yakında bu vites seçenekleri düzün yerini alıcaktır


    Zannetmem. Ne kadar zaman geçsede, trafik ne kadar artsada, teknoloji ne kadar gelişsede hiç bir vites sistemi düz vitesin yerini alamaz. Kendilerine ayrı yer yaparlar o ayrı. Fakat hiç birisi düz vitesin zevkini veremez. Ve eminmki düz vites her zaman kullanıcı bulacaktır.

    tabiki elbette düz kullanıcıları her zaman olur ama benim gibi 10 dakikalık yeri 3 saatte giderse




  • mitsubishi colt ta da bu otomatikleştirilmiş manuel şanjımanlardan kullnılmakta.

    kısaca açıklamak gerekirse;

    klasik otomatik yada tam otomatik şanjımanlarda debriyaj yoktur. vites kutuları otomatik vites kutusudur tork konvertörü denen bir parça vardır. bu parça bir miktar güç kaybına yol açarak gücü tekerleklere iletir tam otomatik şanjımanların çok yakmasının sebebi budur. tam otomatik şanjımanlar genelde 4 ileri viteslidir. cvt tabir ettiğimiz modern tam otomatik şanjımanlar ise honda jazz da olduğu gibi 7 ileri vitese kadar çıkmaktadır.

    gelelim bahsettiğiniz otomatikleştirilmiş düz şanjımanlara.

    bunlara her marka değişik bir sim vermekte. söz gelimi;

    opel : easytronik

    ford: asm

    mitsubishi-honda : amt

    toyota : mmt

    citroen: sensotronik

    bildiğim kadarıyla fiat dualogic

    bu şanjımanlarda debriyaj baskı balatası normal vitesli araçlar gibi aynen mevcuttur. trk konvertörü yoktur, vites kutuları normal vitesli araçlarla aynı vites kutusudur. nasıl çalışır? debriyaj pedalı elbette yok. debriyaja basılması gerektiği anda bir robot sizin yerinize baskı balatayı kumanda eder ve vites değişimi olur. ha neden böyle bir şey yapılmıştır? bu tip şanjıman kullanan tüm araçlar manuel versiyonlarından bile daha az yakıt tüketmektedirler çünkü güç kaybı olmamaktadır. ayrıca manuel vites kutusu olduğu için maliyeti düüktür buda daha ucuza otomatik araç sahibi olmak demektir. manuel vites kutusuna sahip olduğu için herhangi bir manuel aracın vites kutusunun bozulma ihtimali kadar bozulma ihtimali vardır. bu anjımanlar en az 5 ileri dir. mitsubishi coltta olduğu üzere 6 ileri tipleride mevcuttur.


    avantajlarını saydık dezavantajları ne? markaya göre değişmekle beraber tam otomatik şanjımana kıyasla sarsıntılı vites geçişleri, ve yokuşlarda geri kayma. bu iki dezaavantaj bazı markalarca iyileştirlmiş çözülmüş olabilir söz gelimi bazılarında sarsıntı olmamaktadır. hill holder sahibi araçlarda da geri kayma olmamaktadır.

    2 yıldır mitsubishi colt AMT kullanmaktayım. gayet memnunum. bazı arkadaşların bahsettiği gibi sarsıntı yapmıyor ve vites değiştirme süresi gayet hızlı. aldığımdan beri mitsubishi 3 kez yazılım güncellemesi yaptı onunda faydası oldu tabi. yokuşlarda geri kayıyor bunuda el freni ile kalkarak çözüyorum.

    hayırlı günler.




  • tam konfor istiyorsan tam otomatik sanzımandan vazgecmeyeceksin bence ben easytronicten hiç memnun kalmamıstım mesela
  • yaşasın tork konvektörü :D
  • quote:

    Orjinalden alıntı: tasshelhoff

    mitsubishi colt ta da bu otomatikleştirilmiş manuel şanjımanlardan kullnılmakta.

    kısaca açıklamak gerekirse;

    klasik otomatik yada tam otomatik şanjımanlarda debriyaj yoktur. vites kutuları otomatik vites kutusudur tork konvertörü denen bir parça vardır. bu parça bir miktar güç kaybına yol açarak gücü tekerleklere iletir tam otomatik şanjımanların çok yakmasının sebebi budur. tam otomatik şanjımanlar genelde 4 ileri viteslidir. cvt tabir ettiğimiz modern tam otomatik şanjımanlar ise honda jazz da olduğu gibi 7 ileri vitese kadar çıkmaktadır.

    gelelim bahsettiğiniz otomatikleştirilmiş düz şanjımanlara.

    bunlara her marka değişik bir sim vermekte. söz gelimi;

    opel : easytronik

    ford: asm

    mitsubishi-honda : amt

    toyota : mmt

    citroen: sensotronik

    bildiğim kadarıyla fiat dualogic

    bu şanjımanlarda debriyaj baskı balatası normal vitesli araçlar gibi aynen mevcuttur. trk konvertörü yoktur, vites kutuları normal vitesli araçlarla aynı vites kutusudur. nasıl çalışır? debriyaj pedalı elbette yok. debriyaja basılması gerektiği anda bir robot sizin yerinize baskı balatayı kumanda eder ve vites değişimi olur. ha neden böyle bir şey yapılmıştır? bu tip şanjıman kullanan tüm araçlar manuel versiyonlarından bile daha az yakıt tüketmektedirler çünkü güç kaybı olmamaktadır. ayrıca manuel vites kutusu olduğu için maliyeti düüktür buda daha ucuza otomatik araç sahibi olmak demektir. manuel vites kutusuna sahip olduğu için herhangi bir manuel aracın vites kutusunun bozulma ihtimali kadar bozulma ihtimali vardır. bu anjımanlar en az 5 ileri dir. mitsubishi coltta olduğu üzere 6 ileri tipleride mevcuttur.


    avantajlarını saydık dezavantajları ne? markaya göre değişmekle beraber tam otomatik şanjımana kıyasla sarsıntılı vites geçişleri, ve yokuşlarda geri kayma. bu iki dezaavantaj bazı markalarca iyileştirlmiş çözülmüş olabilir söz gelimi bazılarında sarsıntı olmamaktadır. hill holder sahibi araçlarda da geri kayma olmamaktadır.

    2 yıldır mitsubishi colt AMT kullanmaktayım. gayet memnunum. bazı arkadaşların bahsettiği gibi sarsıntı yapmıyor ve vites değiştirme süresi gayet hızlı. aldığımdan beri mitsubishi 3 kez yazılım güncellemesi yaptı onunda faydası oldu tabi. yokuşlarda geri kayıyor bunuda el freni ile kalkarak çözüyorum.

    hayırlı günler.

    Hay ağzınıza (pardon parmaklarınıza ve klavyenize) sağlık. Olay budur işte. Sorumun karşılığını tam olarak almış bulunmaktayım. Teşekkürler ederim...

    Peki son bir soru: Bu yokuşta geri kayma olayı. Düz vitesli araçlarınki gibi mi? Bu tip şanzımanlarda otomatiklerde olduğu gibi P - N - R - D vitesleri var mı? Araç dururken kendiliğinden boşa mı geçiyor?




  • quote:

    Orjinalden alıntı: resmonse

    Hay ağzınıza (pardon parmaklarınıza ve klavyenize) sağlık. Olay budur işte. Sorumun karşılığını tam olarak almış bulunmaktayım. Teşekkürler ederim...

    Peki son bir soru: Bu yokuşta geri kayma olayı. Düz vitesli araçlarınki gibi mi? Bu tip şanzımanlarda otomatiklerde olduğu gibi P - N - R - D vitesleri var mı? Araç dururken kendiliğinden boşa mı geçiyor?


    Bazılarında P - N - D - R var sanırım. Bizdeki araçta +/- M/A ..... N ve R var mesela. Dediklerin sanırım tam otomatik olanlarda mevcut.

    Araç dururken viteste duruyor. Ama boştaymış gibi yakıyor. Freni bıraktığınızda yokuştaysa ufak bi kaçırma oluyor. Ama düzdeki gibi kavramı bulmaya çalışmıyosun. Frenden çekip gaza bastığında 1 - 2 cm geri kaçar belki o kadar. Belki diyorum çünkü frenden çekip gaza basma süresi size kalmış. Hill Holder varsa bi kaç saniye aracın geri kayması önleniyr. o sırada zaten siz frenden ayağınızı çeki gaza basmış oluyosunuz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ünal -- 12 Ocak 2008; 1:37:19 >




  • evet aynen düz vitesli bir araba gibi ayağınızı frenden çekip gaza basana dek şayet el frenini çekmediyseniz araba olduğu gibi geri kayar. bu coltta el freni ile problem olmaktan çıkıyor. çok sağlam bir el freni var ve çok iyi konumlandırılmış. diğer bu sistemi kullanan araçlarda problem oluyormu bilemiyorum.

    hepsini incelemedim coltu açıklamam gerekirse aracımda A-N-R VE "artı" "eksi" işaretleri mevcut P yok park ederken boşa veya duruma göre eğime göre geri vitese alıyorsunuz


    aracın yola göre davranışında colta göre açıklamam gerekirse;

    iki mod var biri A modu bunda siz müdahale etmiyorsunuz normal bir otomatik araç gibi vitesleri kendi arttırıyor kendi azaltıyor.

    diğer mod ise manuel modu. bu modda ( en azından colt) 6500 devire dek devir çevirmenize izin veriyor. mesela 4. vitestesiniz kırmızı yandı siz yavaşlarken araçta gerek A modunda gerek manuel modda vitesleri kademeli olarak 1 e kadar düşürüyor. colt için 1 dk fazla beklemelerde vitesi boşa alın denmekte şayet uzun bir ışısa bir parmak hreketi ile aracı boşa alıyorsunuz. araç kendisini 1. vitese düşürüyor sadece yavaşladıkça

    başka sorunuz olursa sorabilirsiniz.

    hayırlı günler




  • Teşekkür ederim. İstediğimi aldım. Aklıma takılan başka bir şey olursa yine rahatsız ederim.
  • Otomatikleştirilmiş Manuel şanzuman;
    Arkadaşların da anlattığı gibi bir debriyaj sistemi var fakat siz değil her araçta farklı bir sistemle olmak üzere araç kendisi yönetiyor bu debriyajı.
    Otomatik ve Manuel modları var. Benim aracımda (astra) vites kolunu sağa iterek otomatik - manuel mod arasında geçiş yapıyorsunuz.
    Otomatik modda bildiğiniz otomatik bir araç gibi kullanıyorsunuz. Manuel modda ise vitesleri; kendiniz vites kolunu bir "tık" ileri ya da geri oynatarak seçiyorsunuz.
    Örneğin 4. viteste 80' le giderken kırmızı ışığa yaklaştınız, durdunuz; araç otomatik olarak 1' e alıyor. Ayağınızı frenden çekerseniz araç tıpkı klasik otomatik viteslerde olduğu gibi kendi kendine ileri hareket ediyor yani ayağınızı frenden çekmiyorsunuz. Çekmek istiyorum derseniz, vites kolunu kendinize (sola) çekerek N (boş) konumuna alıyorsunuz. Zaten önünüzdeki göstergede vitesin hangi konumda olduğu da yazıyor : )
    Ayrıca Astra' da "Kış" modu ve "Sport" modu var.
    Kış modunda araç duruma göre 2. viteste kalkmanızı, ve devrin yükselmesini önlemek için elinden geleni yapıyor. Kış modundayken ayrıca gaz pedalına ne kadar basarsanız basın araç ani fırlama yapmıyor vs..
    Sport modunda da vites geçişleri daha yüksek devirlere alınıyor, daha hızlı geçişler sağlanıyor, gaz pedalının duyarlılığı artıyor, direksiyon duyarlılığı artıyor (ancak sanırım bu donanım pakedine göre) vs..
    Yokuşta geri kayma olayına gelirsek;
    Araç dediğim gibi; duruyorken siz ayağınızı frenden çekince kendi kendine hareket ediyor ancak motorun rölantide sağladığı gücün yetmediği kadar eğimli bir yoldaysa, geriye kayma oluyor. (frenden çekip gaza ayğınızı ulaştırana kadar) Bu durum benim aracımda "Hill-Holder" olduğu için yok. Sanıyorum Opel' de easytronic viteste hill-holdder standart olarak snuluyor zaten, diğer markaları bilemiyorum.. Hill-Holder bilindiği üzere, eğimli yollarda araç duruyorken, ayağınızı frenden çekince gaza basana dek, freni siz bıraksanız da bırakmıyor. HillHolder olmayınca ne oluyor? Eğer çok dik bir yokuşsa, el freni ile kalkıyorsunuz, eğim az ise zaten kayma ancak birkaç santim olacaktır.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.