DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
Quickshift Vites, Easytronic Şanzıman nedir?
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir Kullanıcı
25
Cevap
0
Favori
22.506
Tıklama
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Otomobil Genel >> Otomobil ve Otomotiv Dünyası Genel >> Quickshift Vites, Easytronic Şanzıman nedir?
Sayfaya Git:
Sayfa: 1 2 sonraki >>>
Giriş
Mesaj
    • Yarbay
      2125 Mesaj
      11 Ocak 2008 16:26:06
      Opel'de bulunan Easytronic Şanzımanve Renault'ta bulunan Quickshift Vites ne demek? Bildiğimiz otomatik vitesin, satış taktiği olarak adını allayıp pullayıp değiştiriyorlar mı? Otomatik vitesten farkı nedir? Başka markalarda buna benzer seçenekler var mı?
      Adı ister Quickshift Vites olsun ister Easytronic Şanzıman olsun, bu tiplerde debriyaj yok herhalde değilmi?



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi resmonse -- 11 Ocak 2008; 16:44:36 >
      _____________________________

      "Yerinde söz söylemesini bilen, özür dilemek zorunda kalmaz"
    • Yüzbaşı
      866 Mesaj
      11 Ocak 2008 16:30:09
      Quickshift i bilmem ama easytronic berbat bir şanzıman
      2004 model yeni kasa easytronic aracımız var vites geçişleri çok sarsıntılı.



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi erk4n -- 11 Ocak 2008; 16:30:43 >
      _____________________________

    • Emekli Yönetici
      20833 Mesaj
      11 Ocak 2008 16:36:02
      Easytronic otomatikleştirilmiş düz vites. Yani bir robot sizin yerinize debriyaja basıp vites değiştiriyor.

      2004 Astra Easytronic var çok memnunuz. Vites geçişleri çok iyi bana göre. Sarsıntıyı ilk viteslerde hissediyorsunuz ama vites yükseldikçe sarsıntı azalıyor.



      _____________________________

    • Yarbay
      2125 Mesaj
      11 Ocak 2008 16:46:17

      quote:

      Orjinalden alıntı: Ünal Korkmaz

      Easytronic otomatikleştirilmiş düz vites. Yani bir robot sizin yerinize debriyaja basıp vites değiştiriyor.

      2004 Astra Easytronic var çok memnunuz. Vites geçişleri çok iyi bana göre. Sarsıntıyı ilk viteslerde hissediyorsunuz ama vites yükseldikçe sarsıntı azalıyor.

      Yani sonuçta otomatikle aynı mı? Debiryaj yok değilmi? Biraz bahseder misiniz?



      _____________________________

      "Yerinde söz söylemesini bilen, özür dilemek zorunda kalmaz"
    • Yarbay
      2056 Mesaj
      11 Ocak 2008 16:52:28
      Otomoatik vitestirler. Farklı çalışma mekanizmaları vardır. Birbirlerine göre üstünlükleri, eksikleri vardır. Fakat ikisinde de debriyaj yoktur. Gaz ve fren pedallarından ibarettirler.


      _____________________________

      Doğru zamanda doğru fren, HIZ kazandırır!!!
    • Emekli Yönetici
      20833 Mesaj
      11 Ocak 2008 16:53:35
      Debriyaj yok tabi. Otomayik olarak geçiyor o da. Bildiğin otomatik vites. Ama bir farkı var. Honda da otomatik kullanırken vites geçişleri pek hissedilmiyor. Ama mesela Corsa'da hissediliyor. Düz vitesin otomatikleştirilmişi. Yakıt tüketimine de etkisi oluyor. Aşırı fazla yakmıyor. Düz vites ile ortalama aynı. Ama kullanmasını bilirsen.


      _____________________________

    • Yarbay
      4825 Mesaj
      11 Ocak 2008 16:58:05
      bizde triptonik var hem otomatik hem düz vites yani istediğim zaman düz şekilde kullanıyorum istediğim zaman otomatik debriyaj yok geri kayma yapmıyo bu tür viteslerin bazılarında geri kayma olabiliyo mesela arkadaşımda opel corsa var Easytronic geri kayma yaptığını söyledi çok keyifli kullanması triptoniği honda ve toyotanınkilerde çok hoş


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi atroce -- 11 Ocak 2008; 16:59:07 >
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      866 Mesaj
      11 Ocak 2008 17:05:07
      honda otomatik şanzımanda çok iyidir bir sorun yaşamazsınız.
      otomatik astramız olsada ben opelde otomatik şanzıman tavsiye etmem.



      _____________________________

    • Yüzbaşı
      715 Mesaj
      11 Ocak 2008 17:06:18
      debriyaj yok ama debriyaj sistemi var. vites değiştirme zamanı gelince sistem debriyaja sizin yerinize basıyor.

      +'ları
      basit sistemi sayesinde maliyeti ve bakımı ucuz (zaten dikkat ederseniz b ve c segmentinde ağırlıklı olarak kullanılıyor)
      tork konvertoru olmadığı için güç kaybı minimumda kalıyor ve yakıt tüketimi standart otomatiklere göre düşük gerçekleşiyor

      -'leri
      vites geçişleri sarsıntılı gerçekleşiyor (alıştıkça vites geçişleri sırasında ayağınızı gazdan hafifçe çekerseniz nerdeyse sarsıntısız vites geçişleri sağlayabilirsiniz)
      tork konvertoru olmadığı için (eğer hilhold özelliği de yoksa) diğer otomatiklerin aksine eğimli yollarda geri kayıyor

      bu sistem yeni sayılabiliecek bir sistem olduğu için her geçen gün gelişiyor, her yeni çıkan bu türev vitesler daha sarsıntız vites değişimleri ve hillhold özelliğiyle geliyor.

      bence zamanla geliştikçe en mantıklı (en iyi demiyorum, malum DSG var) otomatik vites seçeneği olacak



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi The_BUTZ -- 11 Ocak 2008; 17:07:23 >
      _____________________________

    • Yarbay
      4825 Mesaj
      11 Ocak 2008 17:18:26
      bu trafik sorunu çoğaldıkça ve mekanizmanın hergün gelişmesiyle yakında bu vites seçenekleri düzün yerini alıcaktır


      _____________________________

    • Yarbay
      2056 Mesaj
      11 Ocak 2008 17:35:17

      quote:

      Orjinalden alıntı: atroce

      bu trafik sorunu çoğaldıkça ve mekanizmanın hergün gelişmesiyle yakında bu vites seçenekleri düzün yerini alıcaktır


      Zannetmem. Ne kadar zaman geçsede, trafik ne kadar artsada, teknoloji ne kadar gelişsede hiç bir vites sistemi düz vitesin yerini alamaz. Kendilerine ayrı yer yaparlar o ayrı. Fakat hiç birisi düz vitesin zevkini veremez. Ve eminmki düz vites her zaman kullanıcı bulacaktır.



      _____________________________

      Doğru zamanda doğru fren, HIZ kazandırır!!!
    • Yarbay
      4825 Mesaj
      11 Ocak 2008 18:12:45

      quote:

      Orjinalden alıntı: .C.O.



      Alıntıları Göster



      Zannetmem. Ne kadar zaman geçsede, trafik ne kadar artsada, teknoloji ne kadar gelişsede hiç bir vites sistemi düz vitesin yerini alamaz. Kendilerine ayrı yer yaparlar o ayrı. Fakat hiç birisi düz vitesin zevkini veremez. Ve eminmki düz vites her zaman kullanıcı bulacaktır.

      tabiki elbette düz kullanıcıları her zaman olur ama benim gibi 10 dakikalık yeri 3 saatte giderse



      _____________________________

    • Yarbay
      7350 Mesaj
      11 Ocak 2008 22:20:27
      mitsubishi colt ta da bu otomatikleştirilmiş manuel şanjımanlardan kullnılmakta.

      kısaca açıklamak gerekirse;

      klasik otomatik yada tam otomatik şanjımanlarda debriyaj yoktur. vites kutuları otomatik vites kutusudur tork konvertörü denen bir parça vardır. bu parça bir miktar güç kaybına yol açarak gücü tekerleklere iletir tam otomatik şanjımanların çok yakmasının sebebi budur. tam otomatik şanjımanlar genelde 4 ileri viteslidir. cvt tabir ettiğimiz modern tam otomatik şanjımanlar ise honda jazz da olduğu gibi 7 ileri vitese kadar çıkmaktadır.

      gelelim bahsettiğiniz otomatikleştirilmiş düz şanjımanlara.

      bunlara her marka değişik bir sim vermekte. söz gelimi;

      opel : easytronik

      ford: asm

      mitsubishi-honda : amt

      toyota : mmt

      citroen: sensotronik

      bildiğim kadarıyla fiat dualogic

      bu şanjımanlarda debriyaj baskı balatası normal vitesli araçlar gibi aynen mevcuttur. trk konvertörü yoktur, vites kutuları normal vitesli araçlarla aynı vites kutusudur. nasıl çalışır? debriyaj pedalı elbette yok. debriyaja basılması gerektiği anda bir robot sizin yerinize baskı balatayı kumanda eder ve vites değişimi olur. ha neden böyle bir şey yapılmıştır? bu tip şanjıman kullanan tüm araçlar manuel versiyonlarından bile daha az yakıt tüketmektedirler çünkü güç kaybı olmamaktadır. ayrıca manuel vites kutusu olduğu için maliyeti düüktür buda daha ucuza otomatik araç sahibi olmak demektir. manuel vites kutusuna sahip olduğu için herhangi bir manuel aracın vites kutusunun bozulma ihtimali kadar bozulma ihtimali vardır. bu anjımanlar en az 5 ileri dir. mitsubishi coltta olduğu üzere 6 ileri tipleride mevcuttur.


      avantajlarını saydık dezavantajları ne? markaya göre değişmekle beraber tam otomatik şanjımana kıyasla sarsıntılı vites geçişleri, ve yokuşlarda geri kayma. bu iki dezaavantaj bazı markalarca iyileştirlmiş çözülmüş olabilir söz gelimi bazılarında sarsıntı olmamaktadır. hill holder sahibi araçlarda da geri kayma olmamaktadır.

      2 yıldır mitsubishi colt AMT kullanmaktayım. gayet memnunum. bazı arkadaşların bahsettiği gibi sarsıntı yapmıyor ve vites değiştirme süresi gayet hızlı. aldığımdan beri mitsubishi 3 kez yazılım güncellemesi yaptı onunda faydası oldu tabi. yokuşlarda geri kayıyor bunuda el freni ile kalkarak çözüyorum.

      hayırlı günler.



      _____________________________

      2015 MITSUBISHI ATTRAGE 1.2 CVT INTENSE PLUS NAVI
    • Yüzbaşı
      672 Mesaj
      11 Ocak 2008 22:23:13
      tam konfor istiyorsan tam otomatik sanzımandan vazgecmeyeceksin bence ben easytronicten hiç memnun kalmamıstım mesela


      _____________________________

      RC
    • Honda Uzmanı
      9579 Mesaj
      11 Ocak 2008 22:40:12
      yaşasın tork konvektörü :D



      _____________________________

    • Yarbay
      2125 Mesaj
      12 Ocak 2008 01:21:24

      quote:

      Orjinalden alıntı: tasshelhoff

      mitsubishi colt ta da bu otomatikleştirilmiş manuel şanjımanlardan kullnılmakta.

      kısaca açıklamak gerekirse;

      klasik otomatik yada tam otomatik şanjımanlarda debriyaj yoktur. vites kutuları otomatik vites kutusudur tork konvertörü denen bir parça vardır. bu parça bir miktar güç kaybına yol açarak gücü tekerleklere iletir tam otomatik şanjımanların çok yakmasının sebebi budur. tam otomatik şanjımanlar genelde 4 ileri viteslidir. cvt tabir ettiğimiz modern tam otomatik şanjımanlar ise honda jazz da olduğu gibi 7 ileri vitese kadar çıkmaktadır.

      gelelim bahsettiğiniz otomatikleştirilmiş düz şanjımanlara.

      bunlara her marka değişik bir sim vermekte. söz gelimi;

      opel : easytronik

      ford: asm

      mitsubishi-honda : amt

      toyota : mmt

      citroen: sensotronik

      bildiğim kadarıyla fiat dualogic

      bu şanjımanlarda debriyaj baskı balatası normal vitesli araçlar gibi aynen mevcuttur. trk konvertörü yoktur, vites kutuları normal vitesli araçlarla aynı vites kutusudur. nasıl çalışır? debriyaj pedalı elbette yok. debriyaja basılması gerektiği anda bir robot sizin yerinize baskı balatayı kumanda eder ve vites değişimi olur. ha neden böyle bir şey yapılmıştır? bu tip şanjıman kullanan tüm araçlar manuel versiyonlarından bile daha az yakıt tüketmektedirler çünkü güç kaybı olmamaktadır. ayrıca manuel vites kutusu olduğu için maliyeti düüktür buda daha ucuza otomatik araç sahibi olmak demektir. manuel vites kutusuna sahip olduğu için herhangi bir manuel aracın vites kutusunun bozulma ihtimali kadar bozulma ihtimali vardır. bu anjımanlar en az 5 ileri dir. mitsubishi coltta olduğu üzere 6 ileri tipleride mevcuttur.


      avantajlarını saydık dezavantajları ne? markaya göre değişmekle beraber tam otomatik şanjımana kıyasla sarsıntılı vites geçişleri, ve yokuşlarda geri kayma. bu iki dezaavantaj bazı markalarca iyileştirlmiş çözülmüş olabilir söz gelimi bazılarında sarsıntı olmamaktadır. hill holder sahibi araçlarda da geri kayma olmamaktadır.

      2 yıldır mitsubishi colt AMT kullanmaktayım. gayet memnunum. bazı arkadaşların bahsettiği gibi sarsıntı yapmıyor ve vites değiştirme süresi gayet hızlı. aldığımdan beri mitsubishi 3 kez yazılım güncellemesi yaptı onunda faydası oldu tabi. yokuşlarda geri kayıyor bunuda el freni ile kalkarak çözüyorum.

      hayırlı günler.

      Hay ağzınıza (pardon parmaklarınıza ve klavyenize) sağlık. Olay budur işte. Sorumun karşılığını tam olarak almış bulunmaktayım. Teşekkürler ederim...

      Peki son bir soru: Bu yokuşta geri kayma olayı. Düz vitesli araçlarınki gibi mi? Bu tip şanzımanlarda otomatiklerde olduğu gibi P - N - R - D vitesleri var mı? Araç dururken kendiliğinden boşa mı geçiyor?



      _____________________________

      "Yerinde söz söylemesini bilen, özür dilemek zorunda kalmaz"
    • Emekli Yönetici
      20833 Mesaj
      12 Ocak 2008 01:36:35
      quote:

      Orjinalden alıntı: resmonse

      Hay ağzınıza (pardon parmaklarınıza ve klavyenize) sağlık. Olay budur işte. Sorumun karşılığını tam olarak almış bulunmaktayım. Teşekkürler ederim...

      Peki son bir soru: Bu yokuşta geri kayma olayı. Düz vitesli araçlarınki gibi mi? Bu tip şanzımanlarda otomatiklerde olduğu gibi P - N - R - D vitesleri var mı? Araç dururken kendiliğinden boşa mı geçiyor?


      Bazılarında P - N - D - R var sanırım. Bizdeki araçta +/- M/A ..... N ve R var mesela. Dediklerin sanırım tam otomatik olanlarda mevcut.

      Araç dururken viteste duruyor. Ama boştaymış gibi yakıyor. Freni bıraktığınızda yokuştaysa ufak bi kaçırma oluyor. Ama düzdeki gibi kavramı bulmaya çalışmıyosun. Frenden çekip gaza bastığında 1 - 2 cm geri kaçar belki o kadar. Belki diyorum çünkü frenden çekip gaza basma süresi size kalmış. Hill Holder varsa bi kaç saniye aracın geri kayması önleniyr. o sırada zaten siz frenden ayağınızı çeki gaza basmış oluyosunuz.



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ünal Korkmaz -- 12 Ocak 2008; 1:37:19 >
      _____________________________

    • Yarbay
      7350 Mesaj
      12 Ocak 2008 01:36:40
      evet aynen düz vitesli bir araba gibi ayağınızı frenden çekip gaza basana dek şayet el frenini çekmediyseniz araba olduğu gibi geri kayar. bu coltta el freni ile problem olmaktan çıkıyor. çok sağlam bir el freni var ve çok iyi konumlandırılmış. diğer bu sistemi kullanan araçlarda problem oluyormu bilemiyorum.

      hepsini incelemedim coltu açıklamam gerekirse aracımda A-N-R VE "artı" "eksi" işaretleri mevcut P yok park ederken boşa veya duruma göre eğime göre geri vitese alıyorsunuz


      aracın yola göre davranışında colta göre açıklamam gerekirse;

      iki mod var biri A modu bunda siz müdahale etmiyorsunuz normal bir otomatik araç gibi vitesleri kendi arttırıyor kendi azaltıyor.

      diğer mod ise manuel modu. bu modda ( en azından colt) 6500 devire dek devir çevirmenize izin veriyor. mesela 4. vitestesiniz kırmızı yandı siz yavaşlarken araçta gerek A modunda gerek manuel modda vitesleri kademeli olarak 1 e kadar düşürüyor. colt için 1 dk fazla beklemelerde vitesi boşa alın denmekte şayet uzun bir ışısa bir parmak hreketi ile aracı boşa alıyorsunuz. araç kendisini 1. vitese düşürüyor sadece yavaşladıkça

      başka sorunuz olursa sorabilirsiniz.

      hayırlı günler



      _____________________________

      2015 MITSUBISHI ATTRAGE 1.2 CVT INTENSE PLUS NAVI
    • Yarbay
      2125 Mesaj
      12 Ocak 2008 09:21:12
      Teşekkür ederim. İstediğimi aldım. Aklıma takılan başka bir şey olursa yine rahatsız ederim.


      _____________________________

      "Yerinde söz söylemesini bilen, özür dilemek zorunda kalmaz"
    • Yarbay
      4859 Mesaj
      12 Ocak 2008 10:00:42
      Otomatikleştirilmiş Manuel şanzuman;
      Arkadaşların da anlattığı gibi bir debriyaj sistemi var fakat siz değil her araçta farklı bir sistemle olmak üzere araç kendisi yönetiyor bu debriyajı.
      Otomatik ve Manuel modları var. Benim aracımda (astra) vites kolunu sağa iterek otomatik - manuel mod arasında geçiş yapıyorsunuz.
      Otomatik modda bildiğiniz otomatik bir araç gibi kullanıyorsunuz. Manuel modda ise vitesleri; kendiniz vites kolunu bir "tık" ileri ya da geri oynatarak seçiyorsunuz.
      Örneğin 4. viteste 80' le giderken kırmızı ışığa yaklaştınız, durdunuz; araç otomatik olarak 1' e alıyor. Ayağınızı frenden çekerseniz araç tıpkı klasik otomatik viteslerde olduğu gibi kendi kendine ileri hareket ediyor yani ayağınızı frenden çekmiyorsunuz. Çekmek istiyorum derseniz, vites kolunu kendinize (sola) çekerek N (boş) konumuna alıyorsunuz. Zaten önünüzdeki göstergede vitesin hangi konumda olduğu da yazıyor : )
      Ayrıca Astra' da "Kış" modu ve "Sport" modu var.
      Kış modunda araç duruma göre 2. viteste kalkmanızı, ve devrin yükselmesini önlemek için elinden geleni yapıyor. Kış modundayken ayrıca gaz pedalına ne kadar basarsanız basın araç ani fırlama yapmıyor vs..
      Sport modunda da vites geçişleri daha yüksek devirlere alınıyor, daha hızlı geçişler sağlanıyor, gaz pedalının duyarlılığı artıyor, direksiyon duyarlılığı artıyor (ancak sanırım bu donanım pakedine göre) vs..
      Yokuşta geri kayma olayına gelirsek;
      Araç dediğim gibi; duruyorken siz ayağınızı frenden çekince kendi kendine hareket ediyor ancak motorun rölantide sağladığı gücün yetmediği kadar eğimli bir yoldaysa, geriye kayma oluyor. (frenden çekip gaza ayğınızı ulaştırana kadar) Bu durum benim aracımda "Hill-Holder" olduğu için yok. Sanıyorum Opel' de easytronic viteste hill-holdder standart olarak snuluyor zaten, diğer markaları bilemiyorum.. Hill-Holder bilindiği üzere, eğimli yollarda araç duruyorken, ayağınızı frenden çekince gaza basana dek, freni siz bıraksanız da bırakmıyor. HillHolder olmayınca ne oluyor? Eğer çok dik bir yokuşsa, el freni ile kalkıyorsunuz, eğim az ise zaten kayma ancak birkaç santim olacaktır.



      _____________________________

      Do you remember the time when the air was clean and sex was dirty ?
Reklamlar
https://ad.doubleclick.net/ddm/trackimpj/N103003.2
-x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.