Şimdi Ara

Quentin Tarantino'dan Öğrenebileceğiniz Senaryo Yazımı İle İlgili Tavsiyeler

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
7
Cevap
1
Favori
413
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  •  Quentin Tarantino'dan Öğrenebileceğiniz Senaryo Yazımı İle İlgili Tavsiyeler


     Quentin Tarantino'dan Öğrenebileceğiniz Senaryo Yazımı İle İlgili Tavsiyeler


    1- Çalın

    “İzlediğim tüm filmlerden bir şey çalıyorum” diyor Tarantino. Pulp Fiction’daki dans sekansı Godard’ın Band of Outsider filminden aşırma mesela. Ancak hikaye anlatıcılığı mesleğinde kimse “çaldığı” malzemeyi onun kadar başarılı şekilde yorumlayamıyor.

    Doğrusu, Tarantino’nun bir şey çaldığı yok. Bir hikaye ya da türü alıp onu tamamen kendine has bir şekilde senaryoya ve filme döküyor. Orijinal ürün üzerinde doğaçlamalar yapıyor. Hollywood dışı iyi filmleri, spaghetti westernleri ve suç filmlerini alıp kendine özgü diyaloglarla birleştirdikten ve kendi vizyonunu kattıktan sonra ortaya zaten tamamıyla özgün bir iş çıkıyor.

    Aynı şekilde Coen kardeşler de The Big Sleep’i alıp The Big Lebowski’yi yaptılar. Tarantino bir hikayeyi alıyor, evirip çeviriyor, hikayeyi silkeliyor ve geriye Tarantino filmi kalıyor yalnızca. İronik de olsa kimse onun kadar orijinal bir sesle hikaye anlatamaz.
    ---

    2- İnsanların Konuşmalarını Not Alın

    Hiçbir şey gerçeği tam tamına yansıtan karakterler ya da diyaloglar kadar zarar veremez bir filme. Hayat böyle işlemez, bu nedenle senaryonuzu bu biçimde şekillendirmeyin.

    İnsanlar genelde düşündükleri şeyi söylemezler. Çoğunlukla kırık ve eksiltili cümlelerle konuşurlar. Öğle yedikleri sandviçten ya da akşam izledikleri filmden bahsederler. Tarantino, bu gündelik hayat unsurunu adeta bir sanat formuna soktu. Reservoir Dogs’daki bahşiş ve Madonna muhabbetini hatırlayın.

    Diyalog yazarken gür olun. Yani diyalog davul sesi gibi bir ahenge sahip olmalı ve karakterler asla hikayeyi açıklamaya kalkmamalı. İzleyiciye bilgi vermek için başka yollar bulun.
    ---

    3- Popüler Bir Türü Alın Ve Onu Tamamen Baştan Yorumlayın

    Jean-Luc Godard’ın dediği gibi “İyi bir hikayenin başı, ortası ve sonu vardır, ancak sıralama değişebilir.” Tarantino bu anlayışı birçok filminde uyguladı. Sıralamayı bozdu.
    (Bkz: Reservoir Dogs, Pulp Fiction gibi)

    Reservoir Dog aslında basit bir suç hikayesi. Karakterler soygun planlıyor, soygun başarısızlığa uğruyor ve polis herkesi yakalıyor. Bu tür bir hikaye binlerce kez anlatıldı. Ancak Tarantino’nun yorumunu daha önce başka bir yerde izlemiş olamazsınız.

    Yeni başlayanlar için söylemek gerekirse, Tarantino klasik 3’lü yapıyı alıyor ve sırayı karıştırarak anlatıyor. Şimdilerde bu da klişe haline geldi, ancak Reservoir Dogs çıktığında herkes son derece şaşırmış ve heyecanlanmıştı. Bunun üstüne bir de onun diyalog yazma ve karakter yaratma becerisini ekleyince işler bambaşka hale geliyor.

    Güneşin altında her olay yaşandı. Her hikaye anlatıldı. Bu nedenle son durak değil, yolculuğun kendisi önemli olan.
    ---

    4- Kişisel Olun


    En iyi filmler bir janrı alır ve ona kişisel bir unsur katar. Boşanma ya da aileden birinin ölümünü anlatmak yerine, en sevdiğiniz janrı alın ve ona kişisel bir hikayenizi katın. Bu hikayeye gizli bir katman katar ve senaryonuz kendini belli eder, birkaç adım öne çıkar.

    Tarantino’nun yazdığı ya da yönettiği her film, standart bir janra denk düşer. Orijinallik, karakterleri kişiselleştirmekte, onları kusurlu ve gerçek insanlar haline getirmekte saklıdır. Kill Bill aşağılanmış bir kadının hikayesidir. Bir sonraki senaryo toplantınızda “aşağılanmış bir kadınımız” var deyin, bakın bakalım hikaye nerelere kadar dallanıp budaklanıyor.

    Tarantino’nun usta olduğu konu, kişisel unsurları alıp seçilen janr içinde hayal gücünü serbest bırakmaktır.
    ---

    5- Senaryoya Mizah Katın


    Django Unchained filmindeki Ku Klux Klan sahnesi, sinema tarihinin son yıllardaki en komik sahnelerinden biri. Tarantino, aksiyonu seven bir hikaye anlatıcı, ancak hikayenin doğru yerinde mizah unsurlarını ustaca kullanmasıyla biliniyor.

    Kendi hayatınızı düşünün. En duygulu ve kötü anlarda bile komedi unsurları saklı olabilir. Zihninizi bu anları yakalamak için serbest bırakmanız şart elbette. Hayat sadece bir meseleden ibaret değil. Bu nedenle anlatacağınız hikayeler hayatın tüm yönlerini kapsamalı.







  • Bazı konularda doğru söylemiş ancak tamamen katılmıyorum. Senaryo yazımı tavsiyesinden çok Tarantino tarzında senaryo yazımının tarifini vermiş gibi. Çalın demiş ama bu iyi bir senaryo için yapılması şart olan bir şey değil. Bir de böyle kelimeleri kullanmak çok sakat. Bu sefer herkes böyle yapacak hatta farklı anlayıp veya anlamış gibi yapıp klişelerin klişesini çekecekler. Çalma işinin âlâsı yapılıyor zaten.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tarantino gerçekten mükemmel bir yönetmen. pulp fictionı izleyince daha iyi anladım. adamın filmlerindeki diyaloglar, oyunculuklar, işleniş her şey çok iyi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kartal Göz

    Bazı konularda doğru söylemiş ancak tamamen katılmıyorum. Senaryo yazımı tavsiyesinden çok Tarantino tarzında senaryo yazımının tarifini vermiş gibi. Çalın demiş ama bu iyi bir senaryo için yapılması şart olan bir şey değil. Bir de böyle kelimeleri kullanmak çok sakat. Bu sefer herkes böyle yapacak hatta farklı anlayıp veya anlamış gibi yapıp klişelerin klişesini çekecekler. Çalma işinin âlâsı yapılıyor zaten.

    Çalın derken aslında esinlenmek gibi sanırım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Don Atari


    quote:

    Orijinalden alıntı: Kartal Göz

    Bazı konularda doğru söylemiş ancak tamamen katılmıyorum. Senaryo yazımı tavsiyesinden çok Tarantino tarzında senaryo yazımının tarifini vermiş gibi. Çalın demiş ama bu iyi bir senaryo için yapılması şart olan bir şey değil. Bir de böyle kelimeleri kullanmak çok sakat. Bu sefer herkes böyle yapacak hatta farklı anlayıp veya anlamış gibi yapıp klişelerin klişesini çekecekler. Çalma işinin âlâsı yapılıyor zaten.

    Çalın derken aslında esinlenmek gibi sanırım

    Tabi ki gidin %100 aynısını yapın, eser hırsızlığı yapın demiyordur ama günümüzde esinlenmeyle araklamanın arasındaki çizgi çok incelmiş durumda. Bu "çalın" deyişlerini çok güzel çarpıtıp suistimal edenler çıkacaktır, çıkabilir. Yozlaşma kavramların çarpıtılmasıyla başlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bu adamın tarzını hiç sevmedim. Öyle aman aman bir filmi de yok. Konu klişe hep

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.