Şimdi Ara

Punto euro NCAP 0 yıldız

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
110
Cevap
0
Favori
5.744
Tıklama
Giriş
Mesaj
  • Onbaşı
    35 Mesaj

    Egea mı kullanıyorsun? İlk çarptığım araba egea idi. Bende 2-3cm2 lik bi alanda göçük varken arkadaşın arka tamponundaki çıkıntı tamamıyla içeri girdi arka sol stop kırıldı ve bagaj hasar aldı. Adamda 2-3 bin tl'lik hasar varken bende 300 tl'lik bir hasar oluştu sadece. Umarım kağıttan arabalara binmeyi bir gün bırakırsınız.
    |
    |
    duggac kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Yarbay
    13364 Mesaj

    100-130 km hızla kaza yaparsan araç pek fark etmez...



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    vivalavida59 kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
    2017 EGEA SEDAN 1.6 MJ DCT URBAN
    2014 HYUNDAİ İ10 1.0 STYLE
  • Onbaşı
    35 Mesaj

    Valla fark ediyor hocam önümüzde oldu böyle bir kaza adamlar arabadan burnu kanamadan indirildiler.
    |
    |
    lojistisyen kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Çavuş
    51 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: alcohol06

    @brsyzc

    Benim aracımda var otomatik fren sistemi falan, işe yaradığını göremedim henüz. Sıkıntı burada zaten ben kendi yorumumu katmıyorum ki bana "katılmamak" gibi zahmet içine giriyorsun. 2005 yılından beri fizik kanunları değişmemiş olabilir, o yıllarda belli bir darbe absorbe yeteneğine sahip araba 87 puan alıyorken, aynı koruma şartları ama farklı ve daha zor bir değerlendirme ile günümüzde 55 puan alıyor. Mesele şu aşağıdaki velede attığım video ilk çıktığında kıyamet kopmuştu, vay Merso tanktır, bu test yalan, dağı vursa dağı yıkar falan diye de, kardeşim bu Mercedes farklı bir testte yüksek skorlar aldı, bu testte batırdı işte. Hayallerin yıkılıyor, kafadanki o yıldız imajı, o hikayeler, efsaneler falan yok oluyor ama durum bu yani nabalım? Farklı yılların testleri, farklı değerlendirmeler, farklı araçlar. Günümüz otomobilleri çok daha zor testlerden geçtikleri için daha güvenli olarak düşünülmeleri normal.


    @Lana del rey



    2012 model C serisi, skor "poor" ve testten kaldı. Uza şimdi delikanlı, git kasa falan topla büyüyüp ayağın pedala ermeye başlayınca gelir yazarsın.



    Altına imzami atıyorum buradaki tespit çok doğru olmuş, aynen öyle test zorlaştırıldi, yoksa hakikaten abartılacak kadar ben güvensiz olduğunu düşünmüyorum, anladığım kadarıyla sizde aynı fikirdesiniz.,



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
    Volvo'
    Mercedes'




  • Yarbay
    3478 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: duggac

    bu teste dacia soksalar demek ki araç tuzla buz olacak :D

    bu test arac sağlam mı değil mi testi değil.içindeki yolcuyu korumuş mu koruyamamış mı onun testi. punto 2 hava yastığı old. için 0 yıldız. dacia duster 6 hava yastıklı.3 yıldız.
    https://www.euroncap.com/en/results/fiat/punto/29849



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi predator93 -- 14 Aralık 2017; 20:45:24 >
    |
    |
    _____________________________
    Sandero STEPWAY Turbo TCe 90 Gök Mavi
  • Binbaşı
    1771 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: vivalavida59

    Hocam Fiat binilecek marka değildir. Kuş serisi neyse şuan üretilen de o hepsi kağıt gibi araç kaza yapan egealara bakın isterseniz 100-130 arası kaza yapan egeaların hepsi akordiyon oluyor. Yani N-Cap'ta 3-4 yıldız aldı diye sevinmeyin hiç birimiz arabayı 64/km ile kullanmıyor aracını sonuçta.

    Aracı 120-130 ile kullanıyosunda kazayıda o hızlarda yapmam düşük ihtimal sonuçta tehlike anında refleks olarak frene yükleiyosun araba çok eski değilse zaten 1 saniyede 60-70 e düşüyo yani bu durumda araç çok şey ifade ediyor.2016 auris im vardı 4-5 ay önce otobanda makas atan birisi aracımın arkasına çarptı yan şeritteki yavaş giden bi araca çarptım araba pert oldu burnum kanamadan çıktım



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Yarbay
    3033 Mesaj

    Otomobil teknolojilerinde son 10 Yilda pek birsey degismedi mi ?



    Allah allah, biz mi deliyiz acaba ?



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    dizel hastası kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
    Özel mesaj atmayınız, cevap verilmemektedir
  • Onbaşı
    35 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: asdzxcas3507


    quote:

    Orijinalden alıntı: vivalavida59

    Hocam Fiat binilecek marka değildir. Kuş serisi neyse şuan üretilen de o hepsi kağıt gibi araç kaza yapan egealara bakın isterseniz 100-130 arası kaza yapan egeaların hepsi akordiyon oluyor. Yani N-Cap'ta 3-4 yıldız aldı diye sevinmeyin hiç birimiz arabayı 64/km ile kullanmıyor aracını sonuçta.

    Aracı 120-130 ile kullanıyosunda kazayıda o hızlarda yapmam düşük ihtimal sonuçta tehlike anında refleks olarak frene yükleiyosun araba çok eski değilse zaten 1 saniyede 60-70 e düşüyo yani bu durumda araç çok şey ifade ediyor.2016 auris im vardı 4-5 ay önce otobanda makas atan birisi aracımın arkasına çarptı yan şeritteki yavaş giden bi araca çarptım araba pert oldu burnum kanamadan çıktım

    Hocam size şöyle söyleyeyim araç duvara vurdu vurduktan sonra 2-4 metre sola gittiği yönün tam tersi şekilde düştü. Öyle bir geri tepme ve tek taraflı hareketsiz bir nesneye çarptığınızda tüm G kuvveti sizin aracınızda olur, karşılıklı iki aracın çarpışmasında G kuvveti iki araca eşit şekilde dağılır yani 60 ile duvara vurmak karşıdan gelen araca çarpmaktan daha fazla G kuvveti yemenize sebep olur. Ayrıca çarpan araba 2001 model GTI idi ve ön cam dahi çatlamadı, konsolda kayma gözle görülür derece dahi değildi sadece motor pert oldu. Bu arada geçmiş olsun.
    _____________________________




  • Binbaşı
    1771 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: vivalavida59


    quote:

    Orijinalden alıntı: asdzxcas3507


    quote:

    Orijinalden alıntı: vivalavida59

    Hocam Fiat binilecek marka değildir. Kuş serisi neyse şuan üretilen de o hepsi kağıt gibi araç kaza yapan egealara bakın isterseniz 100-130 arası kaza yapan egeaların hepsi akordiyon oluyor. Yani N-Cap'ta 3-4 yıldız aldı diye sevinmeyin hiç birimiz arabayı 64/km ile kullanmıyor aracını sonuçta.

    Aracı 120-130 ile kullanıyosunda kazayıda o hızlarda yapmam düşük ihtimal sonuçta tehlike anında refleks olarak frene yükleiyosun araba çok eski değilse zaten 1 saniyede 60-70 e düşüyo yani bu durumda araç çok şey ifade ediyor.2016 auris im vardı 4-5 ay önce otobanda makas atan birisi aracımın arkasına çarptı yan şeritteki yavaş giden bi araca çarptım araba pert oldu burnum kanamadan çıktım

    Hocam size şöyle söyleyeyim araç duvara vurdu vurduktan sonra 2-4 metre sola gittiği yönün tam tersi şekilde düştü. Öyle bir geri tepme ve tek taraflı hareketsiz bir nesneye çarptığınızda tüm G kuvveti sizin aracınızda olur, karşılıklı iki aracın çarpışmasında G kuvveti iki araca eşit şekilde dağılır yani 60 ile duvara vurmak karşıdan gelen araca çarpmaktan daha fazla G kuvveti yemenize sebep olur. Ayrıca çarpan araba 2001 model GTI idi ve ön cam dahi çatlamadı, konsolda kayma gözle görülür derece dahi değildi sadece motor pert oldu. Bu arada geçmiş olsun.

    Karşıdan gelen araçla kafa kafaya çarpışma durumunda eğer karşıdaki aracın hızı sizin hızınızdan fazla ise duvara vurduğunuzdan daha fazla g kuvveti alacaksınızdır.(Tabi diğer etmenleri hesaba katmazsak)
    Nedeni ise sadece sizin hızınız yok karşıdaki araçta aynı hızda olduğunu varsayarsak kuvvet de tam 2 katı şekilde artmış olur bu durumda bölündüğü vakit yine aynı g kuvveti ortaya çıkar.
    _____________________________




  • Onbaşı
    35 Mesaj

    Evet tahmini olarak 100 ile giden bir araç hiç fren yapmadan kaza yapması durumunda (araca göre değişkenlik gösterir!) ortalama olarak 9-12 G arasında olacaktır fakat siz 100 ile giderken karşıdan 120 ile gelen araçla çarpıştığınızda bu G ortalama 12-15 G olacaktır ama bu G iki parçaya bölüneceği için yinede durağan bir nesneye çarpmaktan daha az G kuvvetine maruz kalmanızı sağlar çünkü arabalar dizayn edilirken G kuvvetinin belirli bir kısmı şasi, dış aksam ve ön darbe emici şasi bağlantıları tarafından emilir bu emilim durağan yapısı G kuvvetini emmek olarak tasarlanmamış bir nesneden daha fazla olacaktır ki bu durumda sürücünün 4 G den fazla kuvvete mâğruz kalmamasına olanak tanıyacaktır.
    |
    |
    asdzxcas3507 kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
Sayfaya Git:
Sayfa:
Reklamlar
Canlı Tv izle
Media Sözlük
bankalar.org
Sohbet
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR5
0,339
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.