Şimdi Ara

Proterra elektrikli otobüslerinin gücünü ikiye katlıyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
16
Cevap
0
Favori
572
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Proterra elektrikli otobüslerinin gücünü ikiye katlıyor

    Proterra'nın elektrikli otobüsleri, geçen ayki 1.772 kilometrelik menzil testleri de dahil olmak üzere, sahneye çıktıkları son birkaç yıldır oldukça etkileyici bir izlenim bırakmayı başarmış durumda. Şirket, elektrikli otobüslerinin güç ve verimliliğini daha da arttıracağını söylediği yeni bir "çift motorlu aktarma organı" duyurdu.

     

    Ayrıca Bkz.NVIDIA'dan Seviye 5 otonom araçlara güç verecek süper bilgisayar
    Proterra'nın Catalyst E2 Max modeli geçtiğimiz ay tek şarjla 1.772 km yol kat ederek elektrikli araçlar arasında yeni bir rekora imza atmıştı. Şirket şimdi ise Catalyst'i normal bir dizel otobüsten beş kat, kendi standart güç aktarma organından ise %20 daha verimli hale getireceğini iddia ettiği DuoPower aktarma organını duyurdu.

     

    Proterra elektrikli otobüslerinin gücünü ikiye katlıyor

    510 beygir (375 kW) güç üreten iki adet elektrik motoruna sahip DuoPower, elektrikli otobüsü 4.5 saniye içinde 0'dan 32 km/s hıza ulaştırabiliyor. Yeni aktarma organı ile şirketin elektrikli otobüsleri, neredeyse iki kat daha fazla beygir gücü ve hızlanma performansına sahip olabilecek. Ayrıca standart 10-12 metrelik bir dizel otobüsten beş kat daha verimli olacağını da belirtelim. DuoPower ayrıca Catalyst otobüslere 26.1 MPGe'lik bir verimlilik ve tek şarjla 660 km menzil sağlayacak.







  • Vay anasını menzile bak

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Menzili gayet iyiymiş.

  • "510 beygir (375 kW) güç üreten iki adet elektrik motoruna sahip DuoPower, elektrikli otobüsü 4.5 saniye içinde 0'dan 32 km/s hıza ulaştırabiliyor."

    Şaka mı? Demek 1 saniyede 6-7 km hızlanıyor ha. Hem de sadece 510 beygircikle.
    Yaw benim motor scooter olmasına rağmen 6 saniyede 100 oluyor.

    510 beygire göre bana bana biraz yavaş geldi. Demek 4.5 saniyede 32 oluyorsa 100 olması 30-40 saniye falan olur. Bi de normalde elektrikli motorların torkları çok yüksek olduğu için ivmelenmesi çok yüksektir. Garip.

  • motosikletle otobüsü kıyaslayanlar var yahu. şehiriçi otobüslerin çoğu 100km hıza çıkamıyor bile, çıkmasına da gerek yok zaten. daha güçlü motorla hızlanmasını artırmış adamlar özetle.
  • " iett sağ taraftaki koltukları kaldırda, bare ayakta insan gibi gidelim "
    diye bir imza kampanyası başlatılsa, imzamı basardım

  • Tek şarjla 660 km menzil çok iyi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: deniz_1903

    motosikletle otobüsü kıyaslayanlar var yahu. şehiriçi otobüslerin çoğu 100km hıza çıkamıyor bile, çıkmasına da gerek yok zaten. daha güçlü motorla hızlanmasını artırmış adamlar özetle.

    İyi de teknoloji değişti. Elektrikli otobüsten bahsediyoruz. 100 e çıkamayan otobüs de ilk defa sende duyuyorum.
    Elektrikli motorlarda tork çok yüksek olduğu için hızlanma da feci oluyor. Ona istinaden söyledim.
    Al sana bir örnek vereyim. Bu arada otobüsü hızlanması iyi olacak değil de menzile yönelik yapmışlar sanırım ondan iyi hızlanmıyor...

    Motorcu birisiyim. Bilmiyorum motordan anlar mısın ama S1000RR ı duyduysan bunu izleyince demek istediğimi anlarsın.
    Elektrikli Energica Ego , 700 Beygir falan dinlemiyor. 200 Beygirlik içten yanmalı S1000RR ın tozunu attırıyor..




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi OverClocK1ng -- 11 Ekim 2017; 12:47:35 >




  • OverClocK1ng kullanıcısına yanıt
    Hocam motosiklet ile toplu taşıma otobüsünü karşılaştırmak çok mantıksız. Bu otobüs çevreci nedenlerle üretilmiş ve daha fazla enerji tasarrufu yapmak amaçlanmış. Tek şarj ile yapabilecekleri maksimum mesafeyi almayı amaçlıyorlar. Ayrıca şehir içinde yüksek hızlara çıkmasına gerek de yok. Yolcu alıp indirecek ve şehir içinde seyir olacak. Bu yüzden sık sık dur kalk yapmak ve yavaşlatmak zorunda.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: OverClocK1ng

    quote:

    Orijinalden alıntı: deniz_1903

    motosikletle otobüsü kıyaslayanlar var yahu. şehiriçi otobüslerin çoğu 100km hıza çıkamıyor bile, çıkmasına da gerek yok zaten. daha güçlü motorla hızlanmasını artırmış adamlar özetle.

    İyi de teknoloji değişti. Elektrikli otobüsten bahsediyoruz. 100 e çıkamayan otobüs de ilk defa sende duyuyorum.
    Elektrikli motorlarda tork çok yüksek olduğu için hızlanma da feci oluyor. Ona istinaden söyledim.
    Al sana bir örnek vereyim. Bu arada otobüsü hızlanması iyi olacak değil de menzile yönelik yapmışlar sanırım ondan iyi hızlanmıyor...

    Motorcu birisiyim. Bilmiyorum motordan anlar mısın ama S1000RR ı duyduysan bunu izleyince demek istediğimi anlarsın.
    Elektrikli Energica Ego , 700 Beygir falan dinlemiyor. 200 Beygirlik içten yanmalı S1000RR ın tozunu attırıyor..




    olmadı hacı. Hani Tesla p100D. O tokatlardı kesin




  • Tesla ile falan karşılaştırın bari normal petrol ile çalışan araçlarla mantıksız. İnanılmaz bir menzil gerçekten umarım daha da gelişir. Uber'in otobüs versiyonu çıkarsa belki gelir (!)
  • Mesela elektrik motorları daha iyi hızlanmaya sahip. Yukarıdaki KOCA OTOBÜS diyeceksiniz belki ama benim motor da sadece 30 beygir ve 30nm torka sahip.
    Buna rağmen az önce ışıklarda beklerken ben fırladım, yanımdaki Yurtiçi Kargo minibüsü de fırladı. Fark atarım diye düşündüğüm her an adam arkamda bitti. Gazlıyorum, adam yetişiyor. Elektrikli olmayan, içten yanmalı koca minibüs bile bu kadar iyi hızlanabiliyorsa, elektrikli otobüsün hele ki 500 Beygirden fazla bir otobüsün uçması gerekirdi. Ya da en azından 155 beygirlik transit ile aynı olması falan gerekirdi bence.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: OverClocK1ng

    Mesela elektrik motorları daha iyi hızlanmaya sahip. Yukarıdaki KOCA OTOBÜS diyeceksiniz belki ama benim motor da sadece 30 beygir ve 30nm torka sahip.
    Buna rağmen az önce ışıklarda beklerken ben fırladım, yanımdaki Yurtiçi Kargo minibüsü de fırladı. Fark atarım diye düşündüğüm her an adam arkamda bitti. Gazlıyorum, adam yetişiyor. Elektrikli olmayan, içten yanmalı koca minibüs bile bu kadar iyi hızlanabiliyorsa, elektrikli otobüsün hele ki 500 Beygirden fazla bir otobüsün uçması gerekirdi. Ya da en azından 155 beygirlik transit ile aynı olması falan gerekirdi bence.

    İki zamanli motor her zaman daha iyi gider

    Kaldı ki senin motor 100 kg otobüs en az 10 ton yukluyken 15 tonu buluyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zgbayraktar -- 12 Ekim 2017; 10:42:56 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zgbayraktar


    quote:

    Orijinalden alıntı: OverClocK1ng

    Mesela elektrik motorları daha iyi hızlanmaya sahip. Yukarıdaki KOCA OTOBÜS diyeceksiniz belki ama benim motor da sadece 30 beygir ve 30nm torka sahip.
    Buna rağmen az önce ışıklarda beklerken ben fırladım, yanımdaki Yurtiçi Kargo minibüsü de fırladı. Fark atarım diye düşündüğüm her an adam arkamda bitti. Gazlıyorum, adam yetişiyor. Elektrikli olmayan, içten yanmalı koca minibüs bile bu kadar iyi hızlanabiliyorsa, elektrikli otobüsün hele ki 500 Beygirden fazla bir otobüsün uçması gerekirdi. Ya da en azından 155 beygirlik transit ile aynı olması falan gerekirdi bence.

    İki zamanli motor her zaman daha iyi gider

    Kaldı ki senin motor 100 kg otobüs en az 10 ton yukluyken 15 tonu buluyor

    Yanlış. 2 zamanlı motor, 4 zamanlıya göre iyi gider. Elektrikliye göre değil. En iyi elektrikli gider. Çünkü onda patlama falan yok. Voltajı verdikçe gidiyor. Bu yüzden Tesla gibi arabalarda hızı 250 ile sınırlıyorlar. Çünkü sınırlamazlarsa ne kadar elektrik verirlerse hızlanır, pili de bitirir.
    Ayrıca benim motorum 4 zamanlı. 2 zamanlıyı nereden çıkarttınız bilmiyorum ama belki de otobüste hızlanmayı yavaş tutmuşlardır ki pili az harcasın diye. Yoksa çok daha hızlı kalkması gerekirdi. Ayrıca otobüsü test ederken dolu değil, boş test ederler. Bir şey daha var. Ağırlık demişsiniz. Ağırlık ne kadar fazlaysa kalkarken o kadar iyi hızlanır. Çünkü yere yapışıyor. Benim size dediğim içten yanmalı Ford transit de o kadar hafif sayılmaz.
    Boş ağırlığı 2000 kilo olan ama 155 beygirlik bir araç, hayvan gibi hızlanıyor. Hem de elektrikli değil. Elektrikli olsa 2 kat daha hızlı hızlanır.
    Öteki de 510 beygir ve elektrikli ama...




  • 0-32 neymiş, hatalı mı yazılmış ki ?
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.