Şimdi Ara

PROJECT CARS 2 - ANA KONU (26. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
582
Cevap
9
Favori
27.181
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2425262728
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Project CARS 2 | Porsche Legends Pack | PS4


    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Porsche Pack iyi duruyor uzun zamandan beri süremedim PC2. Çok geriledim yeni pistle birlikte biraz ısınmak lazım

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Mustafa Kemal Bey şu aralar pek forumda değilsiniz herhalde konu biraz sonük kaldı. Ben de uzunca bir süreden sonra yavaş yavaş tekrar ısınmaya başladım. Nasıl gidiyor sizin yarışlar?
  • yakuza001 kullanıcısına yanıt
    Bugun 20. Haftalik yarisin Finali var. Dolu dolu bir sezon oldu nerdeyse tum araclari kullandik. Onun disinda yabancilarla ortak etkinlikler oluyor. Yine imzamda yer alan Motorsporlari grubumuzla 10 haftalik yeni bir sampiyona ya basliyoruz. GT3 Agirlikli olup 20 tur ve de sonrasinda 8 turluk sprint yarisi olacak. Sprint yarislari normal sezonun yarisi kadar puan getirecek. Her pist icin secilebilir 3 arac olacak. Sprint yarislari ise 10 hafta farkli klaslarda olacak. Yine Setup serbest, Hasar acik,Asistler Kapali, Yol cizgileri kapali,Lastik ve Benzin kullanimi acik. Pit hatalari ve zorunlu pit stop acik. Tam bir simülasyon seklinde ilerleyecegiz. :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mkmdesign -- 21 Mart 2018; 11:11:55 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Değerli Arkadaşlar,
    Özellikle Konunun başından buyana dostlarımızla ayarlarımızı paylaştık ancak bir simülasyonda öncelikli olan tam kişiselleştirme olduğu için bu kez ayarlarımızı paylaşmak yerine bu ayarların ne anlama geldiğini bilmek isteyen arkadaşlarımıza bunların neler olduğunu paylaşmak istiyorum. Umraım herkesin hoşuna gider. İyi Yarışlar...


    PROJECT CARS 2 CONTROLCÜ - DİREKSİYON AYARLARI VE FORCE FEEDBACK TERİMLERİ:

    Deadzone:
    Gaz,Debraj ya da Frenlerde Ölü nokta oluşturmak için kullanılır. Basıldığında hiç bir reaksiyonun olmayacagı sanal bir o ölü bölge oluşturulmasına imkan verir. Ölü Bölge eklenmeden %100 olan aralık Deadzone Eklendği kadar aralık oluşturur. %15 eklenmiş olan Deadzone toplam Etki alanını %115'e çıkarır ilk ,%15 lik bölüm tepkisiz geçilir.
    Deadzone (Ölü bölge) Sıfır iken Basış Aralığı %100'dür. Bu konumdayken Kullanılan Değer ne kadar büyük olursa, ölü noktalar o kadar büyük olur. Özellikle Traction Control (Çekiş kontrol sistemi) olmayan eski tip retro araçlarda ani Frenlemede aracın kızaklamasını önlemek için bu oran arttırılabilir.
    Gaz ve Debraj içinde aynı özellikler gecerdilidir. Formula A gibi Sinirli Araçlarda Throttle(Gaz Pedalı) Deadzone ani hızlanmadan kaçınmak için bir miktar arttırılabilir.

    Sensivity:
    Hassasiyet, fiziksel girdileriniz ile arabanızın bu girdilere verdiği yanıt arasındaki ilişkiyi belirleyen bir faktördür. 50 değerinden başlayarak, tepkilere orantılı yanıt almaya başlayacaksınız.
    Gerek Gaz(Throttle),gerek Fren(Brake) ya da Clutch(Debraj) için ilk basıldığı anda kontrol cihazı ya da pedallarınızın buna verdiği tepki hızını niteler.Eğer düşük değer verirseniz Kontrolcünüzden tekerleklere giden ilk tepki düşük olacak tepki aralığı ise uzayacaktır.

    Pedallar ya da kontrolcünüzün Gaz,Fren ya da Debraj ayarlarına ait hassasiyet oranı %50'nin üzerinde ayalanmışsa, yukarda belirttiğimin tersine karşıt bir etkiye sahip olacaktır, yani ilk girişte artan araç tepkileri, maksimum girişe ulaştığınızda reaksiyonun hafiflemesi anlamına gelir.Tekerleklere giden ilk tepki yüksek ancak tepki aralığı ise kısa olacaktır.
    NOT: Standart kullanımlarda Setup daki Preload ve Vites aralıklarını kısıp gevşeterek de özelleştirme sağlanabilir.

    Speed sensitivity:
    Bu, özellikle de bir gamepad ya da Direksiyon kullanıyorsanız, yüksek hızda sürerken yardımcı olabilecek bir ayardır. Bu seçenek için değerin arttırılması, direksiyonunuzun yüksek hızlarda daha az hassas olmasını sağlar.

    Düşük ayarlar kullanıldığında, otomobil daha hızlı dönüş kabiliyetine sahip olacağı unutulmamalıdır. Bu özellik, keskin köşe dönüşlerindeki kabiliyetini korumak ya da arttırmak isteyenler için özellikle gamepad sürücülerine ya da Direksiyonu çok fazla çevirmek istemeyenlere tavsiye edilir. (Direksiyonu çok fazla döndürmeden köşeyi rahatça dönmek isteyenler bu değeri düşürmelidir.

    NOT: Bu genel ayarı değiştirdiğinizde araçtan araca oluşacak farkı Setup Ayarlarındaki "Steering Ratio" (Direksiyon dönüş oranı) ayarını yükseltip alçaltarak dengeleyebilirsiniz. Düşük Steering ratio ayarı daha dar açıyla aracın dönüşünü sağlarken bu oran arttırıldıkça daha geniş açıyla dönüşü sağlayan ayarlar sağlanır..

    Damper Saturation:
    Direksiyon simidinin ağırlığını yapay olarak kontrol eder. Bunu daha yüksek bir değere ayarlamak, Direksiyonunuzun baseindeki çark ya da kayışı ağır hissettirecektir: daha düşük bir değere ayarlamak, daha hafif hissettirecektir.

    Controller Damping:
    Kullandığınız Gamepad ya da Direksiyonun Soldan sağa ya da sağdan sola doğru ne kadar hızlı tepki vermesini bu değerle ayarlayabilirsiniz. Bu değeri arttırdıkça dönüş hızı azalır, düşürdükçe sağ ve sol yatay düzlem tepkiniz çoğalır.

    Dönüşlerle ilgili Ayarlar; Steering Sensitivty,Speed Sensitivty ve Controller damping'tir. Bu üç ayarı bir çok araçla deneyip ideal bir dönüş kontrolü sağlayabilirsiniz. Orta - üst değerlerde Steering Sensitivty, düşük değerlerde Speed sensitivity ve Üst - Orta değerlerde Contraller Damping oranı ile Setup içindeki Steering Ratio değeri ile keni sürüş stilinize uygun bir kompozisyon yaratabilirsiniz.

    Controller Vibration:
    Titreşimi destekleyen gamepad denetleyicileri ya da direksiyon-pedal setlerinin kullanımında, bordürlerden geçtiğinizde, pistten çıktığınızda veya pürüzlü yüzeylerde sürerken girişlere az veya çok duyarlı olacak şekilde ayarlanabilir. Daha düşük bir değer daha yumuşak bir tepki verecektir: daha yüksek değer daha agresif titreşim anlamına gelecektir.

    Minimum Shift Time:
    Bu değeri daha yükseğe ayarlamak, gamepadleri kullanırken yanlışlıkla vites değişimlerini önlemeye yardımcı olur. En düşük değer, vitesleri aracınız kadar hızlı değiştirebileceğiniz anlamına gelir.(Genellikle Formula A tarzı yarış oyunlarına alışık kişiler, binek araç kullanırken adaptasyonları için bu değeri bir miktar arttırarak, viraj içlerinde sık vites değişiliği alışkanlıklarını en aza indirebilirler.)

    RPM/Gear Display:
    Devir / vites değiştirme göstergesi ışıklarını destekleyen bir direksiyon simidi veya harici bir modülünüz varsa, bu seçeneği kullanarak bu ekranı Açık veya Kapalı duruma getirebilirsiniz.

    Force FeedBack Ayarlarına Ait Terimler:

    Flavour (Karışım):
    Özel ayarlarınızı oluşturma seçeneğinin yanı sıra Oyunun sizlere sunduğu üç varsayılan hazır ayar vardır. Hazır ayarlar sim yarışlarında farklı yaklaşımları yansıtır.

    -Immersive(Sürükleyici): Azaltılmış ve filtrenen geri tepki karışımıdır.

    -Informative(Bilgilendirici): Normalde direksiyonda hissetmediğiniz tüm bilgiler dahil olmak üzere mümkün olduğunca fazla bilgi vermeye çalışır.Bu ayar size en yüksek hız hissi verir ve yüksek hızda ilerlemeyi hissettirmek için tasarlanmıştır (Kişiden kişiye farklılık gösterebilir) / Drift için uygun değildir.

    -Raw(Ham): Gerçek bir arabada hissedeceğiniz filtrelenmemiş bir geri bildirim karışımı olan Raw, En saf sürüş hissi isteyen sürücüler için iyi bir seçenektir.


    FFB AYARLARI:
    Gain (Artış): 1-100 arasında ölçeklendirilmiş Geri Bildirim kuvvetinin etkilerinin ne kadar güçlü hissettiğimizi belirler. Bunu hem sürüş tarzınıza uyacak şekilde hem de aşırı geri tepme kuvvetine karşı geri bildirim etkilerini önleyecek şekilde ayarlayabilirsiniz.

    Volume:
    Bu hissedeceğin geri bildirim kuvvetinin genel gücüdür. Kisaca direksiyonunuzun ne kadar agirligi olacagi anlamina gelir. Arttirdiginizda direksiyonu cevirirken daha agir hisseder, azalttiginda daha hafif hissederdiniz.


    Tone(Tone,Tarz): yüzey detayının ve lastik kaymasının geri beslemesini temsil eder. Bu ayar, yolun detaylarını ve herhangi bir lastik kaymasını hissetme arasında bir denge bulmanızı sağlar: düşük ayar, lastik kayma etkisini azaltarak yol yüzeyini daha belirgin hale getirir: yüksek bir değer, daha güçlü lastik kayma hissi anlamına gelir, ancak daha az yüzey detayı sunar. (Bu ayarı %100 yaptığınızda sanal olarak yol ve lastiklerin kenetlenmiş olduğu hissini yaşarsınız, Yarış tekrarlarında geçilen tümsekler bu hissin sanal olduğunu ortaya koyar.)
    Not: Tone ayrıca seçtiğiniz karışım profiline bağlıdır.

    FX: Yine, Karışım profiliyle etkileşimde bulunan FX, yol yüzeyi detaylarının gücünü etkiler. Daha yüksek bir ayar, yoldaki darbelere veya daha belirgin olan kaldırımlar(Kerbler)in daha fazla hissedilmesine olanak sağlar.
    Ancak bu değer arttırıldığında yoldaki tümsekler hissedilirken aynı oranda geri tepkme kuvvetini filtreleyerek aşağıya çeker.



    NOT: FOTOĞRAFTAKİ AYARLAR ÖNERİ DEĞİLDİR, DEFAULT AYARLARDIR BU TERİMLERİN OYUNUN OLDUGU YERLERİ GÖSTERMEK AMACIYLA YÜKLENMİŞTİR.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mkmdesign -- 29 Mart 2018; 11:16:2 >




  • mkmdesign kullanıcısına yanıt
    Tam da böyle bir açıklama arıyordum valla. Süper oldu bu,eline,emeğine sağlık

    Bir de rica etsem "Menu spring strength" nin ne olduğunu açıklarsan çok sevinirim.
    Ha bir de yine ffb ayarlarından "Volume" ü



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kabune -- 28 Mart 2018; 20:45:13 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • kabune kullanıcısına yanıt
    Rica ederim. Daha once setup ile ilgili bir kilavuzda yapmistim. Ayrica Volume kisimini da ekledim rehbere.



    Volume:

    Bu hissedeceğin geri bildirim kuvvetinin genel gücüdür. Kisaca direksiyonunuzun ne kadar agirligi olacagi anlamina gelir. Arttirdiginizda direksiyonu cevirirken daha agir hisseder, azalttiginda daha hafif hissederdiniz.



    Menu springe cok takilmayin oklarla menude gezip arttirma eksiltme yaptiginiz ki hassasiyettir. Zaman kazandirir ama bazen istemediginiz bir degerin setup ta kalmasina neden olabilir. Orjinalimi degistirmeye bilirsiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Direksiyon siparişim gelmeden önce biraz ayarlarla ilgili araştırma yapıyorum youtube ta. Hemen hemen hepsi pc2 için flouver ı Raw olarak seçiyor ve gain i de ya 100 ya da 100 e yakın kullanıyor. Ayrıca bir de bu youtuber gibi ayarları araç araç ayrı ayrı belirleyen de var :





    Bu konuda t300 kullananlar ne tavsiye eder? Araç araç bu kadar ayrı ayrı uğraşmaya gerek var mı?

    Bu tavsiyelerden özellikle takip etmem gereken bir youtuber var mı? Mesela bf1 oyununda brokenmachine i tek geçerim. Araba yarışları konusunda da bu şekilde tavsiyesine güvenilir biri var mı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Mehmet Bey,

    Bir onceki paylasimimda tum Direksiyon ve kontrolcu ayarlarinin aciklamalarini zaten Türkçe olarak yayinladim. Oyunun ilk cikisinda hazir ayarda paylasmistim ama bu cok cok faydali olmaz. Sen T300desen bile burda ayni base i benim gibi F1 rim ya da Sparco, Ferrari GTE,Tmx,Alcantara 590fxxx gibi farkli simit ve T3Pa,t3pa pro ya da 2'li pedal kombinasyonlarıyla oynayanlar oluyor. Hepsinin sertligi ya da çaplari farkli herkesin sürüş stili ve kullandığı asistler ya da yaris kurallari farkli bu nedenlerle sen burda kime sorsan farkli cevap verir ve kafan karisir.



    Tavsiyem hazırladığım Turkce konfigürasyon ve FFB ayarlarının tanimina ve kendine gore kisisellestirmendir.



    Bu konuda benim gibi saatletini harcayan Ertuğ kardeşimi de etiketledim. Dilersen bu konuda onun da dusuncelerini alabilirsin. Nasil bizim BGK Motorsports gibi bir grubumuz varsa onun da MRC Motorsporlari grubu var... Sonucta hepimiz Sim Racing in taninirligi ve sevilmesi için gayret gösteren dostlariz...



    Görüşmek üzere...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • mkmdesign kullanıcısına yanıt
    Rehber çok güzel de acaba dedim bu işte saatlerini geçirenlerden hazıra konabilir miyim? :) Ama dediğin gibi kendim deneye yanıla hem belki de daha eğlenceli hemde tam kendime göre bir ayara ulaşmış olurum.
    Peki bu t300 geldiğinde ps4 e takmadan önce bilgisayardan bir yazılım güncellemesi yapmam gerekiyor mu? Sizler pc de kullanmasanızda direksiyon setlerinizin yazılımlarını güncelliyor musunuz?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kabune -- 3 Nisan 2018; 19:08:24 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • kabune kullanıcısına yanıt
    Gerekiyor laptop u takip kolayca yaparsin. Thrustmaster support un sayfasindan son firmware i indirebilirsiniz...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mkmdesign kullanıcısına yanıt
    Eyvallah

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yeni update 5.0 geldi. Ücretsiz 488 Challange veriyor. Daha önce gelen Porsche Pack DLC içindeki Leipzig pistinin de 2 değişik layout lu versiyonu da eklenmiş. Henüz sadece PC update fakat 1 hafta içerisinde XBox ve PS'a da gelecekmiş. Araç ve pist updatelerinden önce fena sayılmaz.

    https://www.gtplanet.net/project-cars-2-patch-5-0-now-available-on-pc-includes-free-ferrari-488-challenge/
  • Şu oyunda Zolder'de GT3 araçlarını bir türlü düzgün ve stabil süremiyorum. Sizde de böyle mi? Zolder çok teknik bir pist default ayarlara sürüyorum ondan olabilir mi? Porsche 911 RSR GTE aracı ile o kadar stabil ve keyifli süren ben GT3 araçları ile nasıl oluyor da bu kadar zorlanıyorum? GT3 araçları için Zolder setup kullanan var mı?
  • yakuza001 kullanıcısına yanıt
    kurusasan K kullanıcısına yanıt
    Grubumuzun setup üstadı, Hasan bey ile bir an önce tanismanizi tavsiye ederim. Zolder de onemli olan difransiyeller. Ayaginiz gazda ve gazdan cektiginizdeki durum onemli. O ayarlari incelemenizi öneririm.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Konu çok sessiz kaldı


    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba iki paket arasında kararsız kaldım pc2 delux ve pc bundle ilk oyunu oynamamıştım sizce ne yapayım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • en_x kullanıcısına yanıt
    İlk oyuna bulasma hic.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İkili oyunda ki delux olsa hiç düşünmeden alacağım. Eski oyunda ki arabaların hepsi var mı peki

    Ayrıca Ps4 de g29 kullanıyorum sıkıntı yaşamam sanırım oyun ile ilgili



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi en_x -- 25 Mayıs 2018; 19:57:10 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • en_x kullanıcısına yanıt
    Eski oyundaki arabalar var. Tüm araçların listesine oyunun kendi sitesinden ulaşabilirsin. Fakat piyasadaki bu tarz oyunlar içerisinde en fazla araç olan seçim PC2 olur. Keza pistlerde de aynı şekilde.

    G29 sorunsuz çalışır oyunun desteklediği direksiyon setlerinden biridir.
  • 
Sayfa: önceki 2425262728
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.