Şifremi/Kullanıcı Adımı Unuttum
Bağlan Google+ ile Bağlan Facebook ile Bağlan
Şimdi Ara

Proje : HotRod 57 Chevrolet Coupe (Dikkat bol foto)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir Kullanıcı, 4 Masaüstü Kullanıcı
601
Cevap
18
Favori
88.319
Tıklama
Cevapla
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> DH Garaj >> Proje : HotRod 57 Chevrolet Coupe (Dikkat bol foto)
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
  • Yarbay
    8637 Mesaj
    Arkadaşlar merhaba,

    Uzun zamandır zaman bulamayıp ilgilenemediğim 1957 Chevrolet BelAir aracım ile sonunda ilgilenmeye karar verdim .Bir kaç senedir evimin bahçesinde yatıyordu.(Yatıyordu : Zira bir işi başlamdığım zaman bitirmem lazım yarım yamalak iş yapmayı zamanından fazla uzatmayı sevmem) Ben aracı aldığımda koltuklarda başlıyan hayat dışında hemen hemen bu haldeydi (Kısaca çürüktü)

    İşim gereği yüksek performanslı araçlar (Amerikan araçları ağırlıklı) ile ilgileniyorum (Parça ithali,montajı projelendirme vs) dolayısı ile benim için hemen her şeyine ulaşması kolay olan & tanıdığım araçlar.Proje geçen aynı sonu gibi başladı ve benim beklediğimden de hızlı ilerliyor.

    Proje : 1957 Chevrolet aracın dış görünümü orjinaline sağdık kalınarak (4 adet jantı dışında dışarıdan hemen hiç bir şey fabrika görünümlü olucak) toplanılacak , yürüyen aksam ise komple Corvette C5 serisi ile değiştirilicek.(Komple ön takım taşıyıcılar direksiyon kutusu difransiyel vs).Motor ise büyük ihtimal ile Chevrolet LS serisi 6.2 LT yada 7.2 LT ile değiştirilicek (C6 ve yeni Camarolarda kullanılan Chevrolet V8).İç mekanda ise : Ön koltuklar ile bir kaç ufak tefek değişiklik daha olucak.Kısaca : Hemen her şey elde yapılacak.

    Tamirhaneye çektiğim ilk fotoları ile başlıyayım :

















    Fotoda bellli olmasada taban saçlarında ciddi çürük mevcut&kupa şasenin üstüne oturmuş:













    |
    |
    _____________________________




  • Yarbay
    8637 Mesaj






























    |
    |
    _____________________________




  • Yarbay
    8637 Mesaj






    Hayat başlayan tüm döşeme söküldü :



















    2000 model Cadillac STS elektrikli&ısıtmalı vs koltukları.Sırt kısmı kesilip alçaltılacak (Kafalığın da yarısı kesilicek) döeşeme şeklide değiştirlicek.Burada öenmli olan : Eski Chevroletlerin taban saçları koltuk kısmında yüksektir.Taban saçları bu koltuğa göre 3-4 cm alçak bastırılıp delikleri&pozisyonu ayarlanacak.Koltuk altı taban saçı alt destekleri özel olarak alçak saçla kullaılmak üzere hazırlanılacak.




    |
    |
    _____________________________




  • Yarbay
    3986 Mesaj
    Hayırlısı olsun diyorum inş. güzel birşeyler çıkar ortaya diyorum yanlız orjinal kalması tabiki iyidir her zaman için fakat birazda modern çizgiler olsa hiç fena olmaz en azından renk felan biraz canlı olsun.
    |
    |
    _____________________________
    Citröen C3 1.4HDİ SX 5P

    Citröen C5 1.6 e-HDİ 112 HP SPORT MCP Black
  • Yarbay
    3739 Mesaj
    çok güzel bir çalışma olacak gibi duruyor. Merakla takip edeceğimiz bir başlık olacak bu.
    Kolay gelsin.
    |
    |
    _____________________________
  • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
    kıolay gelsin fotoğrafların devamını bekliyorz
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    8637 Mesaj
    Teeşekkürler değerli DH forumdaşları

    Geçen ayın 23-24 gibi başladı proje.Bu akşama kadar güncel durumu ekliyeceğim.Dışı bu renk olmıyacak aslında detaylarda ve mekanikte ciddi işim var oralara yaklaşınca asıl iş başlıyor
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    8637 Mesaj
    11 kutu boya sökücü ile bu hale geldi (Toplamda 24-25 kutu ile ancak kazıyabildik tüm aracı)







    Bu kadar çürük çıkmasını beklemiyordum hayalimin ötesinde çürük mevcut malesef.(Daha kötülerinide gördüm ama iyi gibi görünen bu kadar kötüye az rastlanır)




    Marbiyeller de size ömür




    Torpidonun altında dahi çürük var (80 lerin ortasından beri araçlarla uğraşırım burasının çürüdüğünü hiç görmemiştim)

    |
    |
    _____________________________




  • Yarbay
    3360 Mesaj
    Sabırsızlıkla bekliyoruz



    umarım böyle birşey olur

    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    8637 Mesaj
    Amerikadan yeni parçalarım geldi.İnsan (Halen) çocuk gibi sevinebiliyor







    Hiç bir parça burada krom yaptırılmıyacak.Aksesuarlarında vs tek eksik yok.Bundan sonraki partide ön arka tamponları vb geliyor.







    Bütün çita klipsleri&geçmeleri civataları vb ne varsa geldi :




    Altın sarısı BeAir amblemlerini (Daah lüks görünsün diye yapılmış) ve V amblemlerini sevmiyorum.Tüm BelAir yazıları iptal ediliyor.V amblemleri ise krom 210 modeli ile değiştirildi (AirBrush ile BelAir amblemi gizli&özel bir alana yapılacak):

    |
    |
    _____________________________




  • Yarbay
    8637 Mesaj
    Kazınmasında sona yaklaşıldı .













    Eski tamponlar vb :





    Araç ülkemize ABD den ithal edilmişti.Geldiğinde solmuş bir siyahtı.Bende önceki saihibi beyaza boyatmıştı.Torpidodan çıkan nar çiçeği kırmızısıda aracın orjinal rengi.




    Korku filmi başlıyor resmen fiber&macun ile araba yapmışlar kazıdıkça şaşkınlığım arttı :








    Nereye tornavida sokam elimde kaldı.Burası çok uğraştıracak zira hem dışı hem içi hemde ayn tabir edilen kısmı komle bitik.






    |
    |
    _____________________________




  • Yarbay
    8637 Mesaj






    Yeni marşbiyeller ve kapılar takıldadan ön cam ve torpidoyu sökmüyoruz (ayarı kaçmasın diye)




    Yeni gelen parça ve eski parça (Panjur üst barları)




    Cam&kilit tesisatı.Temizlenip ayarlanıcakları (Kilit mekanizmaları yeni geliyor)

    |
    |
    _____________________________




  • Yarbay
    8637 Mesaj
    Cakacıdan yeni parçalar geldi

    Kimsenin uğraşmadığı işlem (Çoğu kimsede bilmez aslında)

    - Tüm parçalar ilk önce galvanizciye götürülüp bir güzel glavanizlenir (Ki bu aşama ileride çürüme vs için çok öenmlidir.Zira bir daha bu hale asla gelsin istemem araba)
    - Kapı içi marşbiyel gibi içeride kalan boyacı tabancasının giremiyeceği yerlerde toz boya (Elektorstatik) kaplanır.

    İlk önce galvanizci yolu gözktü bana.




    Koltuk için taban saçı alçak basıldı ama altındaki deskte&traveslerde alçak saca göre yeniden basılıyor&monte ediliyor :













    Tüm döşemeler (Yada geriye kalanlar diyeyim) özel işlemlerin ve yeni baştan yaratılacak iç mekan için arkadaşımın atölyesine taşınıyor)




    Bu taban sacının arkasında koltukların oturduğu bölmeyide neden çekiçleyip bozmuşlar anlamak mümükün değil.Tek teorim : Aracın şase takozları bitip şasenin üstüne oturunca yer açmak için yapılmış prmitif bir çözüm olduğu yönünde.

    |
    |
    _____________________________




  • Yarbay
    8637 Mesaj
    Komple kazınmadan görünmesi imkansız olan minik çürüklere örnekler :






















    |
    |
    _____________________________




  • Yarbay
    8637 Mesaj









    Burayıda macun ve fiber ile heykel gibi yapmışlar kazınınca patır patır döküldü.Arka planda ise amatör bir kaynak ile yapılmış tamir çalışması görülebilir.




    Arka halılar neden ıslanıyor diyordum bende.Çamurluk içleride yok sayılır .Buralarıda iyi "Alaşehir" tımarı yapmışlar)




    Korku filmine deevam.













    |
    |
    _____________________________




  • Yarbay
    8637 Mesaj









    Bu bölümde&kasasında da ciddi temizlik lazım9alt bölüm komple basılacak.




    Aracın sağı ile solunu değişik kişiler tamir etmiş.Sağ taraftaki içşilik kötüye yakın.




    Tavana zamanında bişiler düşmüş (Ya"da çocuk vb zıplamış olabilir?) Kaportacıda puntalayıp çekitirmiş çekiçlemeden direk macunu basmışlar.Biraz çekiçleme ile hemen kendine geldi.

    |
    |
    _____________________________




  • Yarbay
    8637 Mesaj






    Bu haline verniği basıp binmek istedim







    Cadillac koltuklarının döşemesi söküldü taban saçları ile test montajı yapıldı (Daha doğrusu bakıldı)





    Orjinal fabrika lehimleri.Kuyruk uçlarında ve arka cam altında görülebilir.Bu lehimlre de tamirat sonrasında orjinal olarak tekrar yapılıcak.









    Çekiçlenmesi bitmemiş olsada yolcu tarafı kaynak detayı :













    Yolcu tarafı son ayak panelinin "beta" montajı.Bu montajda ki kıvrım azlığı beğenilmedi zira orjinaliden bu kadar dik açı ile gelmiyor tatlı bir açı ile kıvrılıyor.Sökülüp o şekilde monte edilecek.






    |
    |
    _____________________________




  • Yüzbaşı
    630 Mesaj
    Tam seyirlik cidden, TR'de böyle şeylerin olduğunu görmek mutluluk verici, Allah kolaylık versin, güçünüze güç katsın
    |
    |
  • Yarbay
    8637 Mesaj
    Cakacıdan yei parçalarım geldi.Kapı alt kasaları (Dikmeleri daha sonra gelicek) Bu parçalarda ilk önce Galvanizlenilecek daha sonra geriye kalanlar elektorstatik boya ile boyanılacak.





    Kapı saçları :




    Komple bagaj içi :










    Kapıtamiratı yapılıp marşbieyel değiştirilirken ara kapanması vb diye araya çapraz boru puntalıyoruz.Arabanın altında vs hiç çürük kalmadığı zaman da arabanın kupasını şaseden sökerden de bundan yararlanıcağız.Ek olarak aracın içinede çapraz roll cage tipinde boru geiyoruzk. (Amerikan araçlarının kupası çürüğünde şaseden kaldırırsanız kendi ağrılığı altında bükülür&ezilir)




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Vipracing -- 16 Mart 2011; 20:00:05 >
    |
    |
    _____________________________




  • Yarbay
    5616 Mesaj
    Mert abi sana söyleceyek lafım yok bir insan elini attığı her işimi süper ötesi yapar %100 eminimki ortaya şaheser çıkıcak
    Allah yolunu açık etsin
    |
    |
    _____________________________
HızlıCevap
Sayfaya Git:
Sayfa:
Reklamlar
son dakika
SEO
haberler
Veri Merkezi;Metro Ethernet;Cloud Sunucu
Kurumsal Web Tasarım Şirketi
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR4
0,533
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.