P

Onbaşı
06 Eylül 2010
Tarihinde Katıldı
Takip Ettikleri
3 üye
Görüntülenme
Toplam: 50 (Bu ay: 0)
Gönderileri
1 hafta önce greyderdeki indirimden faydalanıp kendi sitelerinden ayakkabı sipariş ettim. 10 gün sonra “son kontrollerde ayakkabı gönderilebilir olmadığından para iadesi” yapılacak diye bir mail atmışlar. Şikayetvar a girdim baktım benim gibi birçok kişiye aynı yalanı uydurup siparişlerini iptal etmişler. İlk defa girip bir şey alayım bu markadan dedim pişman oldum. Bulaşmayın derim. Müşteri memnuniyetleri bile sıfır. Adamlar attığım maile ne cevap ne de itibar ediyorlar. Burdan sizleri uyarmak istedim.
Mediamarkt sitesi üzerinde yapılan bir indirim! kampanyasında Philips GC4881 ürünü inceliyordum. 329₺ olan liste fiyatı üzerinden sepete eklenildiğinde 269₺ ye alınabiliyorken ürünü alana kadar fiyatını 419₺ ye çıkarmışlar( sepete eklenildiğinde de 343₺ oluyor). Müşteri hizmetlerini arayıp konuştuğumda gayet normalmiş gibi bunun gibi durumun yaşanabileceğini söylüyor.

Şimdi soruyorum size.. Bu nasıl indirim pişkinliği??





Elinde olan varsa özelden ulaşabilir mi?
Kendini haklı çıkarmaya çalışan kişi öfke duygusunun nedenini karşı tarafta arama peşindedir ve mutlaka bununla ilgili bir neden bulur.
İşte Öfke İle Başa Çıkma Yolları:

Öfkelenmenin sebebini sürekli karşı tarafta aramak bizi fiziksel ve psikolojik anlamda bazı sıkıntılara sokar. Öfkeyi dışa vurmak kesinlikle doğru bir yöntem değildir.

Peki öfkelenince ne yapmak gerekir?
Öfke, başedilmesi zor bir duygu olmasına rağmen kontol altına almak mümkündür. Öfkeye dair yanlış inançlar, kişiyi bu duyguyla yüzleşmekten ve mücadele etmekten alıkoyar.
Öfkeyi dışa vurmak, yapılabilecek en kötü şeydir. Bu konu üzerine yapılan araştırmalar da bunu destekler niteliktedir. Öfkeli olunduğu anda duygu ve düşünceleri kontrol etmek zordur. Öfkeyi sürdürecek düşünceler kafada gezindikçe sakinleşmek uzun sürecektir.
Öfke yatıştığında ise öfkeye neden olan şeyle yüzleşmek en etkili yoldur.
Önce ilgi odağını değiştirerek öfkeyi yatıştırmaya çalışmak, sonrasında olayları farklı şekillerde ele almak, olayı, durumu, kişiyi tekrar değerlendirerek onlara da belli bir haklılık payı vererek bakmak, yani yeniden yapılandırmak öfkeyle başetmede en sağlıklı yoldur. Esasında kişiyi öfkelendiren şey olaylar kişiler değil bunlara yüklenen anlamdır. Bu nedenle öfkenin sorumluluğunu kişi kendisi üstlenmeyi öğrenmelidir. Kendisinde öfke yaratan durumları ve kişileri tespit ederek bunlara farklı açılardan bakmalı ve duygularını kontrol edebilmelidir.

Kaynak: http://www.e-anksiyete.com
mesaj silinebilir
YGS' de artık sona gelindi. Hem öğrencilerde hem de velilerde heyecan ve stres hat safhada. Çoğu çalıştı, çalışmadı çalışanlar eksik bir şeyler kaldığını düşünmekten kendini alamadı. Artık bunların hepsi birkaç gün sonra gelip geçecek. O halde, YGS öncesi stresle ve heyecanla nasıl baş edilir, ne yemeli nelere dikkat etmeli?

Yazıya Ulaşmak İçin: TIKLA
-
Doktorunuz sağlığınızla ilgili sıkıntı olmadığını söylediği halde ciddi bir hastalığınız olduğu konusunda sürekli endişeleniyorsunuz ve belirtiler bir türlü geçmiyor? Peki neden?

İlgili yazıya ulaşmak için BURAYA TIKLA!
-
Sınav Kaygısı ve Sınav Kaygısıyla Başa Çıkmanın Yolları (Sınav Kaygısıyla Baş Etme Yolları)
Sınavlara hazırlanan birçok kişi sınavdan önce ve sınav esnasında gerginlik, heyecan ve panikleme duygusu içinde olabilir. Bu duygular esasında normaldir ve beklenen şeylerdir. Kaygılanma, kişileri sınava hazırlamak için gereklidir yani kişilerin motive olması sınava hazırlanması dikkatini çalışmalara vermesi için önemldir. Ancak bu kaygı, sürekli hale geldiğinde olumsuzluklara yol açacağı için zarar verici olmaya başlar.



Sınav kaygısı nedir?
Sınav kaygısı, öğrencinin sınavla ilişkili çoğu gerçekçi olmayan olumsuz düşüncelerinin yarattığı yoğun sıkıntı hissidir.

Sınav kaygısı neden oluşur?
Gerçekçi olmayan düşünce biçimlerine sahip olmak kaygını oluşmasında en önemli süreçlerdir. Bunaltıya eğilimli kişilik yapısı (mükemmeliyetçi, rekabetçi) olanlarda daha sık görülür. Sosyal çevrenin beklentileri ve baskısı da önemli bir etkendir.

Sınav kaygısının belirtileri nelerdir?

Fiziksel Belirtiler
• Kalp çarpıntısı
• Nefes alıp verişte hızlanma
• Ağız kuruluğu
• Kaslarda gerginlik
• Terleme, üşüme, titreme, ateş basması
• Ellerin terlemesi
• Karın ağrısı
• Bulanık görme

Duygusal Belirtiler
• Gerginlik
• Karamsarlık
• Sinirlilik
• Hata yapma korkusu
• Yetiştirememe endişesi
• Zaman yetmeyeceği korkusu
• Panik, karıştırma, kaydırma
• Güvensizlik ve çaresizlik duygusu

Sınav kaygısıyla başa çıkma yolları nelerdir?
Nefes alma egzersizleri, gevşeme egzersizleri, dikkati olumsuz düşüncelerden uzaklaştırma çalışmaları, yanlış inanışları tespit edip bunların üstesinden gelme yöntemleri çeşitli başa çıkma yollarıdır.

1. Sınav sonucuna değil sürece odaklanın.
Sınav sonucunu düşünerek kendinizi sıkıntıya sokarsınız. Bunun yerine günlük çalışma düzeni belirleyin ve buna uyarak derslerinize çalışın.

2.Olumsuz düşüncelerden uzak durun
Pozitif bakış açısına sahipseniz bu sizi her yerde doğru adımlar atmanıza yardımcı olacaktır. Olabildiğince olumlu düşünmeye özen gösterin. Sınava her şeyi bilerek girmek zaten imkansızdır bunu kafanızdan çıkarın. Çalışmalarınızda bunu sadece en aza indirgersiniz ve sizi yoran negatif düşüncelerle vaktinizi boşa harcamamış olursunuz.

3.Kendinizi başkalarıyla kıyaslamayın
Her bireyin çalışma yöntemi, anlama süresi farklı olduğu için kesinlikle kendinizi başklarıyla kıyas içine girmeyin. Düşünceleriniz buna verirseniz baştan havlu atarsınız. Bunun yerine eksiklerinizi tespit edin ve bunları kapatmak için çalışın.

4.Dİnlenmeye mutlaka zaman ayırın
Önemli olan çok çalışmak değil, doğru ve verimli çalışmaktır.

5.Motivasyonunuzu yüksek tutun
Kendinize güvenin. Eski başarılarınızı anımsayın. Moralinizi dibe çeken kişilerden ve olaylardan uzak durun.

6.Beslenmenize dikkat edin
Yğlı ve ağır yemeklerden uzak durmaya çalışın. Kafein içeren içecekler sizi çok fazla uyanık tutmayacaktır. Fazla aldığınızda sinirlilik, gerginlik ve çarpıntı gibi olumsuz etkileri olacaktır.


Sınav öncesi neler yapılmalıdır?
Çalışma alışkanlıklarını ve sınava ilişkin tutumları gözden geçirerek yeni bir zihinsel yapılanma yaratmaya çalışmak gerekir. Zamanı iyi kullanılmalıdır. Beslenme ve uykuya dikkat edilmelidir. Sınava yönelik çalışmaları son güne/geceye bırakmamak önemlidir. uygun yöntemlerle kaygının azaltılmasını sağlamak gerekir.

Sınav esnasında neler yapılabilir?
Negatif düşünceler belirmeye başlayınca hemen sakin olup düşüncelerin sizi esir almasını önleyin. Bildiğiniz vesorulardan başlayarak kaygınızı biraz olsun başta azaltabilirsiniz.

Sınav sonrasında neler yapılabilir?
Sınav sonrasında sevdiğiniz şeyleri yapın, arkadaşlarınızla görüşün ama sınav hakkında konuşmayın. Pozitifliğinizi koruyun.

Sınav kaygısı ve aile ilişkisi ?
Ailelerin sınava yönelik tutumları ve bakış açıları çocuğun başarısında önemlidir. Aileler çocuğu için endişeleniyor olabilir ama bunu onlara kesinlikle yansıtmamalıdır. Ailelerin yaşadığı gerginlik çocuk üzerinde aşırı baskı yapar ve çocuk bunu hissetmeye başlarsa başarısızlıklar ardından gelmeye başlar. Sınavın bir amaç değil, gerçekleştirmek istediği şeyler için bir araç olduğunu onlara hatırlatmak gerekir.


Kaynak:http://www.e-anksiyete.com/#!Sınav-Kaygısı-ve-Sınav-Kaygısıyla-Başa-Çıkma-Yolları/cjds/56b894bc0cf2dc1600e96de7
Hakkında
Konum: İzmir,Konak
Temel Bilgiler ve İstatistikler
Aktiflik: Şu anda DH'de değil
Son Giriş: 2 ay önce
Son Mesaj Zamanı: 3 ay
Mesaj Sayısı: 33
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 254
İkinci El Bölümü Mesajları: 47
Konularının görüntülenme sayısı: 15.897 (Bu ay: 291)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 44 (Bu hafta: 0)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Sıcak Fırsatlar
Mesajları
İkinci El Referansları
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.