Yüzbaşı
02 Mart 2004
Tarihinde Katıldı
Takip Ettikleri
0 üye
Görüntülenme
Toplam: 29 (Bu ay: 0)
Gönderileri
Merhabalar. Aralık sonunda yeni bilgisayar topladım. Kurulumdan bir ay sonra mavi ekran vermeye başladı. Sadece oyun oynarken değil masaüstünde çalışırken de verebiliyor. Ve işin anlamadığım kısmı her seferinde farklı hata veriyor. Minidump dosyalarını windbg ile inceleyince alakasız hatalar olduğunu görüyorum. Alakasızdan kastım bazılarında memory corruption derken az önce usbport.sys ile ilgili hata verdi. Resimde dikkatinizi çekebilecek bilgileri içermeye çalıştım.



Bilgisayarımın özellikleri gerekirse: Intel E7500 işlemci, 2x2gb dual Patriot 1066mhz dd2 bellek, gigabyte EP45 UD3LR anakart, Zotac gtx260 amp2 fabrika overclocklu, Sound Blaster X-Fi Gamer, Aspire 550W PSU. Windows 7 Ultimate 64 Bit. Ekran kartı driverı ise 196.21 kurulu. Bundan bir önceki ile kullanmaya başladım bu sürüm çıktığında değiştirdiğimde fark olmadı hataları vermeye devam ediyor. Bazen birkaç gün bir sorun olmazken bazen günde iki defa mavi ekranla karşılaştığım oluyor. 24 ocaktan beri 18 defa mavi ekran görmüşüm.



Hepsinde farklı hatalar göründüğünden ne yapacağıma karar veremedim. Benim denediklerim ise şunlar:

*Microsoft Security Essentials kurulu. Bunu disable ettim mavi ekranlar devam etti.

*RAMlerimi Memtest 4.0 ile ve Microsoft Memory Diagnosis ile test ettim sorun çıkmadı ama mavi ekranlar devam etti.

*Isınmanın sorun olduğunu sanmıyorum sıcaklıkları sürekli everest ile incelemede tutuyorum.



Çok bilgim olmayan ve kafama takılan bir şey daha var. Anakartım ddr2 1066 destekli. Fakat parçaları toplarken dikkat etmemişim ve dediğim gibi bu konuda bilgim çok değil ama aldığım patriot bellekler 2.1V ile çalışıyormuş ama anakart 1.8V ddr2 belleklerden bahsetmiş. Yine de buna rağmen BIOS'ta PC Health'de 1.8V denilen yerde 2.05 gibi 2.1in çok az altında bir değer görüyorum. Bununla ilgili bir sorun olabilir mi sizce?



Merak ettiğiniz veya gözden kaçırdığım başka şeyler varsa da sorabilirsiniz. Altından kalkamadığım bir sorun bu.

not: PSU sistemimle birlikte almadım daha önceden kullandığım bir birim. Fakat sonuçta bir ay boyunca mavi ekran yemeden gayet de oyunları overclocklu kartımla oynadım hala da aynı şekilde devam ediyor. kendi multimetrem ile yük altında en az 12.08V'a düştüğünü ölçtüm.



Herkese merhaba. Size bu model numarası ile satılan SÖZDE Cooler Master kasadan söz etmek istiyorum. Ben 2 hafta kadar önce yeni bilgisayar toplamam ile birlikte bu kasayı vatan bilgisayardan online olarak satın aldım. Göz atmak isteyenler için link:



http://www.vatanbilgisayar.com/cooler-master-rc-338-kwk4-elite-rc-338-460w-midt-atx-pencereli-siyah-kasa/productdetails.aspx?I_ID=41649



Açık söylemem gerekirse kasa güzel gözüktü gözüme. PSU da önemsiz kendim başka kullanıyorum zaten. İçindekini satarım dedim. Her neyse kasa geldi ve kolide hiçbir şekilde CM logosu bulunmuyordu. Bunun yerine CM ELITE yazıyor tamam dedim.



Diğer bombalar:



- Kasanın içinden Türkçe yazılmış birkaç sayfalık bilgisayarı nasıl kuracaksınız şeklinde bi "kılavuzumsu" çıktı. Kasa ile ilgili bir bilgi yok. Yani kılavuz kasadan alakasız.



- Yine kolide CM ile ilgili hiçbir bilgi olmadığı gibi İstanbul/Turkey yazıyor ve altında da Made in P.R.C.. Tamam Çin'de yapılması normal ama İstanbul ne alaka dedim.



- Kasada güzel şeylere yer verilmiş gibi görünse de bana kurulumu yaparken hiç de o hissi vermediler. Şöyle anlatayım:

*Artık çoğu kasada rastladığımız 5.25" sürücülerin ve hard disklerin vidalanmadan plastik bir parça yardımıyla kolayca yerlerine kilitlemesi mümkün bunu biliyoruz. Bu kasada da bu sistem mevcut diye sevinmiştim evet. Olayın aslı ise şöyle çıktı. ROM'u kasanın ön kısmı ile hizaya gelecek şekilde koyarsanız kasadaki o plastik parça ile ROM delikleri üstüste gelmiyor dolayısı ile kilitleme gerçekleşmiyor! ROM'u kilitlenebilecek şekilde kasanın yanına göre ayarlarsanız bu sefer kasanın önüne bakınca sürücünün bir parmak içerde kaldığını görüyoruz. Resimde biraz daha iyi anlayabilirsiniz. Delikler ile ROM vida delikleri görüldüğü (ya da görülmediği) gibi üstüste gelmiyor. Bu arada sakın orada görünüyor demeyesiniz, orda görünen iki deliğin alt sırasında aynı hizalarda 2 delik daha var ve parça tarafından kilitlemenin gerçekleşeceği delikler onlar. Ben de dolayısı ile parçayı çıkartıp kendim bir vida ile tutturdum. Ha bu arada benim gördüğüm kasalarda sadece kasanın bu taraftaki kapağı açılınca bu plastik kilitler bulunuyordu. Bu kasada ise diğer yani neredeyse hiç açmadığım kapağının altında da aynı parçalardan olduğunu görüyoruz.

*Bir diğer takıldığım konu ise anakartın kasaya oturtulduğu vida delikleri. Biliyorsunuz anakart 5 6 kadar vida üzerinde havada asılı kalır ve kasaya o şekilde bağlıdır. Bu vidaların alt parçaları önce kasaya monte edilir. İşte pu parçalar kasadaki deliklere çok çok zor şekilde oturdu. Öyle ki daha önce kurduğum bilgisayarlarda hep el ile yapmam mümkünken bu sefer pense yardımı ile kenarlarından tutarak takmak zorunda kaldım.

*Eksi olarak değerlendirmem belki mümkün olmayabilir ama günümüzde iyi markalarda pek rastlanmadığını düşünüyorum. Genişletme slotlarındaki parçalar gereksinime göre çıkartılabildiği gibi tekrar geri takması da mümkün oluyor. Bu kasada mümkün değil. Eski tip kıvır kıvır kopar ve at şeklinde yapılmış. Daha sonra o slotu kullanmayı bırakırsanız slot açık kalacak yani. Fakat en azından kasanın içinden çok yeterli sayıda thumbscrew çıkıyor ve kartlarınızı monte ederken bunları rahatça kullanabiliyorsunuz.



Evet buraya kadar kasa kurulumu süresindeki izlenimlerimi anlattım. Bir sinirimi bozan kısım daha ise kasanın açma düğmesi, Fan kontrol düğmesi (evet bana çok ilginç geldi kasada fan hız kontrolü için düğme koymuşlar), USB ve ses bağlantıların olduğu ön paneli. Bu panel sert plastikten yapılmış ve kasanın ızgaralı yapıdaki ön kapağına tutturulmuş. Sorun ise sıkı bir şekilde bastırıldığında yani kulaklık mikrofon veya USB kablo sokmaya çalışırken yerinden çıkıp kasanın içine doğru göçebiliyor.



-Bir başka konu ise kasa ile birlikte gelen ve 460W olduğunu iddia eden power supply hakkında. Bu PSU üzerinde ise CM ELITE yazıyor ve açık bir şekilde model adı bulunmuyor. Üzerinde 12cm'lik çin malı bir fan bulunuyor. Yine resimde detayını görebilirsiniz. Zaten etikete bakınca yine bunun dandik kalitede ürün olduğunu belli ediyor. Benim düşüncem ise CM bir kasadan gerçek CM veya FSP PSU çıkacak olmasıydı.



Bütün bunları Cooler Master düşünmemiş olamaz dedim. Önce kasa modelini Google'da arattım çıkan sonuç şaşırtıcı. Sadece Türkiye bazlı mağazalar: Vatan, Exa, Nova ve sadece o kadar! Size şaşırtıcı gelmiyor mu?

Arkasından Cooler Master sitesine girdim neredeyse tüm ülkelerinkine hem de. Bu model kasa bilgileri bulunmuyor. Ve son olarak Cooler Master ekibine bu olayları bildirdim ve sonuç olarak iki yerden cevap geldi ve cevapları aynen yapıştırıyorum:









Dear Ms/Mr,



Thank you for your inquiry.



This company just makes Coolermaster chassis without our permission. We already went to court to stop this. So the chassis is not from Coolermaster but from illegal company that wants to copy our chassis.



Kind regards,



Technical support



Coolermaster Europe



------ve-----------------------------------------



Dear Ms/Mr,



Thank you for your inquiry.



We advice you to go back to the shop and change the case and your money back. The case is not a Coolermaster product and is illegal.



Please keep us informed about the exchange of the case by the shop.



You can always contact me on my personal e-mail address: --------@coolermaster.nl



Kind regards,



Coolermaster Europe





Anlamayanlar için çevireyim. İlki CM Avrupa ekibinin teknik destek bölümünden geldi. Bu markanın CM'dan izinsiz olarak kasa ürettiğini ve kendi kasalarını taklit ettiğini ve hatta bunu durdurmak için mahkemeye gittiklerini söylüyor. Diğer mail ise bugün geldi ve yine CM Avrupa'dan şu an ismini vermediğim bir kişi tarafından. Aldığım yere gidip kasayı geri vermemi çünkü bunun CM ürünü olmadığı ve sahtecilik olduğunu söylüyor. Hatta olayın nasıl gelişeceği hakkında bilgi vermemi de rica etmiş.



Durum böyle arkadaşlar. Diğer modellerde sorun olduğunu düşünmüyorum ama bu modelden kesinlikle uzak durun derim. Zaten gerçek Cooler Master bile olmadığı artık kesin.

Kasayı geri verip vermemekte kararsızım çünkü bu durumlardan hoşnut kalmasam da artık bilgisayar kurulu ve PSU'yu satıyorum bile. Herşeyin baştan kurulması söz konusu.

Bu konudaki yorumumu paylaşmak istedim. Umarım okuyanlara ve bu kasayı seçmek isteyenler üzerinde etkili olur.











Merhabalar. Yeni bilgisayar topladım ve işlemci intel E7500. çarpan 6.0 ile 11.0 arası değişiyor sanıyorsam. Fakat everestte sürekli log tutuyorum ve oyunlarda 8.5tan yukarı çıktığı görünmüyor. Dolayısı ile 2.93GHz'e ulaşmıyor. Yanlış anladığım bir yer mi var acaba? FSB 266Mhz olarak ayarlı ve Windowsta boşta iken 1600MHz yani 6 çarpan ile çalışıyor orası da tamam.Ama oyunlarda o kadar gerek olmuyor da mı o hıza çıkmıyor anlamadım yardımcı olabilirseniz sevinirim.

not: anakart gigabyte ep45 ud3lr
Arkadaşlar merhaba. Bir arkadaşımın sorunu için size danışmak istedim. Asus M51VA kullanıcısı ve işlemcinin aşırı ısınmasından şikayetçi. Şöyle ki, işlemci normalde 67-68 C lerde geziyor, ekran akrtı ise 60 civarı. GPU her zaman yaklaşık bu değerlerde, onla hiçbir sorunumuz yok. Sıcaklık kontrollerini everest ile sürekli yapıyoruz.

Windows'ta winamp, msn vs gibi çok da matah olmayan şeyler açıkken bile CPU 70leri geçiyor. Hele bir oyuna girince 5dk bile durulmuyor gerçekten. Çünkü arada Alt+Tab yapıp sıcaklığı kontrol ederken görüyoruz ki oyuna girmekle beraber 70 80leri hemen geçiyor. Birkaç dakika durulduğunda da 100 dereceyi görüp en son 110C'den sonra PC kendini kapatıyor ve birkaç dakika açtırmıyor. Bir flash uygulaması açılınca da -örneğin facebook'tan çoğunuzun bildiği farmville'de yine işlemci 100ü rahat görüyor. 110'a dayanmadan da kapamak gerekiyor. Veya sadece firefox açıkken bile 90'ları gördüğümüz oluyor.



Bu şekilde sorun yaşayan başka kişiler olup olmadığını merak ediyoruz. Bu seride topluca bir hata olabileceğini pek sanmıyorum ama bu model bilgisayarında aynı şekilde aşırı ısınma yaşayan var mı acaba? Bu gidişle laptopı servise bir göstereceğiz gibi. Gerçi ordan pek bir yanıt geleceğini de sanmıyoruz ama...
Merhabalar. Dün 30 saniye süreli elektrik kesildi. Tabi kesildiğinde bilgisayar açıktı. Geldikten sonra açmaya çalıştığımda ekrana hiçbir görüntü gelmiyor. Tüm fanlar çalışıyor fakat görüntü yok ve bi ilerleme de yok tabi. Bu bazen olurdu eski elektrik kesilmelerinde de. Prizden güç kablosunu çekip bir süre bekledim, bir işe yaramadı. Ben de daha sonra eski ekran kartımı takınca PC açıldı. Dedim demek ekran kartındaymış sorun.



Sorum ise şu:

PC açıkken elektrik gitmesi ekran kartını ne kadar etkilemiştir, yani ne bozulmuş olabilir, kart toptan gitmiştir büyük ihtimal ama yine de sorun belli bir noktada mıdır diye merak ettim. Yorumlarınız için şimdiden teşekkürler. Bu arada kart Leadtek AGP 6600GT. Çok matah bir kart değil ama idare amaçlı kullanıyordum şu anda da MX440 takılı durum daha kötü :)
Özellikle bu makineyi kullananların yardım edebileceğini düşünüyorum.



Hepsiburadan Kodak P880 aldım, bugün geldi, genel olarak çok memnunum ama sanırım bir sorunum var. Makinede Manual Odaklama halkası var ama çevirdiğimde hiçbişey olmuyor. Ya da ben beceremedim demek istiyorum ki umarım öyledir makinede sorun olsun istemem.



Evet kullanan arkadaşlar, Odaklama halkasını çeviriyorum ama sanki hiç çevirmiyormuşum gibi, değişen bişey yok. Bir de şöyle anlatıyım:



Focus butonundan MF'a getiriyorum, Menu'den MF assist AF açık, her modda denedim heralde, Shutter yarı basılıyken halkayı çeviriyorum ama değişen bişey yok. Odak aynı şekilde kalıyor, hiçbir değişim yok makinede. Ben mi yapamıyorum yoksa arıza mı var dersiniz?

Makinede 1.02 sürümü yüklüydü ama bu olaydan sonra ne olur ne olmaz diye tekrar kendim 1.02 firmware'ini yükledim, değişen bişey yok



Yardım ederseniz sevinirim büyük hevesle aldım makineyi sorun olmasını istemem
2 yıl kadardır kullandığım 17" LG 773N monitörüm titremeye başlamıştı artık iyice dalgalanıyor, gidici. yeni almayı düşünüyorum. almışken de 19dan aşağı almak istemiyorum. CRT istiyorum LCD almam.



19 veya üstü monitör kullananlar yorumlarınız nelerdir? marka model ne tavsiye edersiniz? artıları eksileri neler?



İnternette bildiğiniz inceleme yapan site var mı? monitör incelemesine pek rastlamadım da.



evet tavsiyeleriniz nelerdir?
selam arkadaşlar. 1,5 ay kadar önce uzun araştırmalarım ve çok aramalarım sonucu izmirde almak istediğim klavye-mouse setini buldum. A4Tech KBS 2680RP



gerçekten çok iyi bir set. özellikle ofis ağırlıklı bilgisayar kullananlar için çok yararlı kısayol tuşları var.



neyse sorunuma geliyim. güzel güzel kullanıyorum seti ama bi süredir bazı kısayol tuşları çalışmamaya başladı. çalışmıyo derken olay şöyle: bir tuşa basılınca recieverda hareketin alındığına dair bir ışık yanıyor. ve çalışmıyo dediğim tuşlara basınca da ışık yanıyor. yani klavyede veya alıcıda bir sorun yok gibi. sanırım yazılımsal bir sorun var. çalışmayan tuşlar da normalde şimdiye kadar gördüğüm hiçbir multimedia klavyede olmayan tuşlar:

cut-copy-paste, undo, close(alt+f4 yapıyor), toggle(alt+tab olayını yapıyor), new(ctrl+N yapıyor). işin ilginci bazen num lock'taki numaralar da çalışmıyor ki şu an da o durumda. basınca reciever algılıyo ama ekranda bir hareket yok. sadece num locktaki 1den 9a kadarki 9 tuş çalışmıyo durumda...



geçende format attım herşey normale döndü tıkır tıkır çalıştılar. ama bikaç gün sonra NFS Most Wanted'ı kurdum tekrar ve sanırım çok alakasız ama o sorun çıkarıyor gibi geliyor bana çünkü düzgün çalışırken bunu kurduğumda sorun ortaya çıkmıştı ilk kez. daha sonra dediğim gibi format atınca düzeldi bikaç gün sorun yoktu çünkü NFSyi kurmamıştım. oyunu sonra tekrar kurdum ve yine sorun baş gösterdi. sizce neden olabilir? herhangi kurulu birşeyle sorun çıkarması olası mıdır?



bu arada drvier ı tekrar kurmak da işe yaramıyor...

yorumlarınız için şimdiden teşekkürler



seti incelemek isteyen olursa bu da linki:

http://www.a4tech.com/en/product2.asp?CID=2&SCID=14&MNO=KB(S)-2680RP
selamlar. LG 773N monitörüm var yaklaşık 2 yıllık. son zamanlarda dalgalanma sorunum var. aşağı yukarı dalgalanıyor. tam titreme gibi değil dalga dalga oluyor monitör. belli bi zamanı yok bazen çok açık kaldığında ya da yeni açıldığında da oluyor. monitörde mi sorun vardır kesin? ekran kartı böyle bi soruna neden olabilir mi? geforce4 mx440 kullanıyorum. monitördeyse servise versem mi ki? gitçek monitörsüz kalcam e tabi pc de kullanamıcam onu düşünüyom... siz ne dersiniz nasıl bi sorundur bu?
selamlar. bi arkadaşımdan digital olmayan tv kartı aldım makineme taktım. üzerinde philips, altında cph 051 yazıyor. neyse more tv veya dscaler ile TV izleyebiliyorum ama bikaç sorunum var.

1-bu iki programla da kanal geçişlerinde çat çıt gibi sesler çıkıyor bu normal midir? değilse ne yapmak gerekir? ses kanal sesinden daha yüksek geliyor ve dolayısı ile rahatsız ediyor.

2-bu iki programdan da çıksam da penceresini kapadığım halde ses gelmeye devam ediyor. more tv'de "mute" dedikten sonra programı kapamam gerekiyor sesin kesilmesi için. bu konu hakkında bişey diyebilir misiniz?

3- tv izlemek için önerebileceğiniz başka programlar var mı? kartla birlikte verilen tview da xp ile uyumsuz olduğundan işime yaramıyor.



şimdiden herkese teşekkürler...
Hakkında
Konum: İzmir
Meslek: http://forum.donanimhaber.com
Hakkımda:
Demek istediğim bişey yok kardeşim sağolasın.
Sistem ve Tercihleri
Bilgisayar
Sistem
Temel Bilgiler ve İstatistikler
Aktiflik: Şu anda DH'de değil
Son Giriş: 9 ay önce
Son Mesaj Zamanı: 11 yıl
Mesaj Sayısı: 981
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 1.462
İkinci El Bölümü Mesajları: 2
Konularının görüntülenme sayısı: 67.131 (Bu ay: 365)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 1 (Bu hafta: 0)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Konu Dışı / Off Topic
Mesajları
İkinci El Referansları
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.