Yüzbaşı
03 Ekim 2009
Tarihinde Katıldı
Takip Ettikleri
7 üye
Görüntülenme
Toplam: 160 (Bu ay: 1)
Gönderileri
Selamlar,

Karantina sebebi ile kocaeli'de evde vakit geçirecek olan arkadaşıma istanbuldan bir pc topladım gönderdim. Aram iyi olduğu için tüm kurulumunu vs ben yaptım burada. Tüm driverlarını kurup, oyununa kadar indirdim vs. Buraya kadar bir problem yok.

Daha sonra kasanın kablolarını söküp kutulayıp gönderdik.

Kendisi bugün çıkardı kurdu sistemi fakat bilgisyarı açtığında klasik "connect the pci-e cables" hatası alıyor.

Tüm uyarılarıma rağmen gpu'ya bağlanan kabloda sorun olmadığını söyllüyor. Şimdi karantina mevuzundan bizzat gidip bakamıyorum tabii.

PSU: Evga G2 750W
Ekran kartı: Galax GTX 1060 6GB

6pinlik çıkışa takılıyor ekran kartında.

Gözümden kaçan başka bir sebep olabilir ihtimaline karşılık size danışmak istedim. Nasıl çözebiliriz?
Merhaba,

Alfa Romeo Mito kullanıcılarına birkaç sorum olacaktı.

İlk olarak merak ettiğim şey aracın konfor durumu. Şöyle ki, tabii ki arabanın gayet sert olduğunun farkındayım. Beklediğim ekstra bir şey yok. Fakat yaysız vs bir şekilde yaşanabilirliği nasıl? Çok ucuz mu hissettiriyor yine de konforsuz olsa da tok mu?

Yani ben hayli fazla süre geçireceğim arabanın içinde. GÜnde 60-70 km haftada 6 kez İstanbul şehir içinde olacağım. Taşa oturuyormuşum gibi olur mu samimi yorum rica ediyorum lütfen. Kullanabilme, ya da en azından yan koltuğa oturup test edebilme imkanım hiç olmadı.

1-2 ayda bir uzun yola, Ankara'ya da gideceğim. Yüksek süratlerde (120-130 vs) yüksek devirde olmasından dolayı çok ses olduğunu duydum. Onu müzikle vs çözeriz hem motor sesi çok rahatsız etmez de yine 4-5 saatlik yoldan sonra konfor konusunda perte çıkar mıyım?

Düşündüğüm modeli İstanbul şehir içinde çok olacağımdan dolayı TCT yarı otomatik vitesli 1.4 TB Multiair 135.

Düşüncelerinize cidden ihtiyacım var benim için önemli.

İyi forumlar.
Merhabalar,

Yeterli bilgiyi bulamadığımız bir konu hakkında bilenlerin yorumunu merak ediyoruz.

Arkadaşıma baktığımız araçta, araç sahibi maalesef her 5 Seat Leon'dan 7'si gibi arkayı 2-2 4'lü egzoza çevirmiş. Egzoz dışında oynama yok ve araçta başka apaçilik yok o yüzden bu aracı alsak egzoz çıkışlarını normale çevirebilir miyiz?

Yani tek egzoz borusu veya hiç boru gözükmeden vs? Ve bu mümkünse bile mantıklı mı araç sağlığı açısından eskiye döndürmek?

İyi forumlar.
Selamlar, araç almadan önce benim araştırma yaptığım gibi başlıktaki modelden almak isteyenlere veya merak edenlere belki yardımcı olur diye bir şeyler karalamak istedim.

7 aydır 2011 model (MK6) Golf 1.4 TSi 122 beygir DSG şanzımanlı araca sahibim. Ondan önce de 1.6 hitler motorlu 2006 Golf'üm vardı. Yılda 20.000'i aşkın kilometre yapıyorum. Herhangi bir marka takıntım yok. Az yakar çok yakar iddiam yok.

Her gün Göztepe-Maslak arasını gider gelirim. Arada yolum Başakşehir'e düşer. En yoğun trafiğe de girmişliğim olur, aynı güzergahı hafif tatlı trafikte de gelmişliğim olur. O yüzden uzun dönem ortalamamın isabetli olduğunu düşünüyorum.

Asla az yaksın diye sağ şeritten tın-tın gitmem, asla sürekli aracı sıkıştırmam. Genelde sakin, ama önüm boşsa da agresif olmadan çıkabileceğim en yüksek süratlerde kullanırım. Tek kişyim, bagaj boş, klima gerekirse kullanırım.

Karma tüketimim: 7.4 lt/100km (Göztepe-Maslak, yer yer dur kalk, yer yer otoban)
Uzun yol: 6.0 lt/100km (110'a sabit, arada 140-150 ile sollama)
Sadece şehir içi, en yoğun trafikte: 10-11 lt/100 km (Gerçekten 3. vitese dahi çıkmadan gidilen kilometreler)

Uzun yolda sürekli 95'le vs giderseniz 5.5'u görebilirsiniz.

İki ayrı tüketim ekledim. Birisi uzun dönem ortalamam. Diğeri de 54 dakikada ancak 9 km gidebildiğim en yoğun İstanbul trafiğinde karşılaştığım manzara.

Sonuç olarak bana birisi sora uzun yola 6 litre, "gerçek şehir içi"ne (otobansız , e5'siz) 10 litre ve karma tüketime de 7-7.5 litre derim.



Araç bakarken kendime, ilanlardan birisinde çok dikkatimi çeken bir hasar kaydı gördüm. Bunun nasıl olabildiğini merak ediyorum.

Araç 6 ay içerisinde 100.000’i aşkın kayıt görmüş. Ayrıca 1 gün arayla 30.000 ve 29.999 kayıt var.

Bunun bir anlamı var mı ardışık günlerde nasıl iki ayrı kayıt giriyor?
Yeni bir araç alma arefesindeyken alacağım aracın kilometresinden şüphelendim. plakasıyla ptt avm'de kontrol edince bilgiler uyuşuyor fakat bu bilgiler kesin doğru bilgi midir?

Yani muayene sırasında direk ekranda yazan km'yi mi yazıyorlar doğruluğunu kontrol etmeden yoksa bir daha OBD ile bakılması mı gerekir?
Merhaba,



Aracımda çok şiddetli olmasa da özellikle 80’den sonra falan araçta sağa sola çekme şikayetim var.



Durum şöyle, bazen sağa bazen sola çekiyor. Bazen düz gidiyor. Sağa kaydığında direksiyon çok hafif sağa yatıyor bunu fark edebiliyorum. Yani bıraktığımda düz durmak yerine sağa doğru gidiyor. Bazen de kafasına göre sola doğru. Çok büyük seviyelerde değil ama 120 ile giderken anlık bırakamıyorum direksiyonu. Ayrıca satışın arefesindeyim bu halde vermek istemiyorum.



Aracı sanayiye götürdüm. 3 farklı yerde korktuğum şey olan şase kontrolü yaptırdım ve çok iyi olduğu söylendi. Rot ayarı 2 kere yapıldı. Amortisörler tamir gördü. Ön ve arka salıncak burcu değişti. 2 tane askı rotu değişti. Yine de çözülemedi.





Dediğim gibi çok çok büyük seviyede değil ama arabamı bu halde satmak istemem. Ayrıca yolun eğimiyle alakalı değil, çok kişi test etti.



Jantlar kontrol edildi. Şase kontrol edildi.



%95 Lastiklerden dendi. Fakat her iki tarafa zamansız sarkması, hatta bazen sarkmaması kafamı başka şeyler olabilir mi acaba şeklinde kurcalıyor. Yakın zamanda kış lastiklerimle de test edeceğim.



Yorumlarınız, tavsiyeleriniz ne olur? Var mı başına gelen, şuna da baktır diyecek olan
Selamlar herkese.

Golf 5 1.6 LPG ile başlayan araba maceramda şu anda 2011 Golf 6 1.4 TSi 122bg ile sürdürüyorum.

Aslında arabamdan aşırı memnunum. Highline gırtlak dolu cam tavan vsvs ve performansı çok kararında, yakıtı 10 numara 5 yıldız normal kullanımda. Fakat yeni işim dolayısıyla uzun mesafe kat etme durumum var. Yılda 30.000 kmleri bulabilirim.

Gerçekten çok sevmeme ve yaşına göre az kmde (70.000) olmasına rağmen full ekonomik bir araca geçmeyi düşünüyorum. Fakat yine de tasarımdan ve alacağım hazdan çok çok da taviz vermek istemiyorum. Biliyorum bu bütçelere çok kolay değil ama danışmak istedim.

Şu an elimdeki araca LPG takabilirim prinsin 8bin tllik kitini 1 senege amorti eder ama arabaya yazık etmiş olur muyum?

Aracın kilometresinden ve temizlğinden ötürü ortalamanın bir üstünde fiyata satabilirim. Böyle satıp, yine golfün bu sefer dizelini 100.000 kmlerde bakabilirim.

Ds4ler ilgimi çekiyor donanım olarak da baya yüksek.

308 ve a1 isterdim ama dizeline bütçem yetmiyor sanırım.

Lpg’ye de okeyim ama günümüze yetecek teknolojide dolulukta lpgli hangi araca bakabilirim?

Konfordan ya da ondan bundan ödün vermeden neden az yakana geçmek istiyorsun diyenler olacaktır. Günde 2-3 saatim nerdeyse arabanın içinde geçiyor. Sonuçta orada da yaşıyoruz. Donanımı iç kalitesi de önemli hale geliyor.

Sohbet nitelikli tavsiyelerinizi bekliyorum.
Selamlar,

1 yıllık Golf 5 sürecim sona erdi ve çok mutlu şekilde ayrıldık kendisiyle. Eski Golf haterlığımı 2006 modelken bile alabildi :)

Yeni bir araç arefesindeyiz ve sanıyorum ki 1 ay içinde 75-80 kadar bir bütçem olacak. C sınıfı Hatchback model düşünüyorum ve otomatik olması şart.

Yaptığım kilometre çok yüksek. Gerçekten çok yüksek zira Golf 5 ile tam 1 yıl 1 hafta beraberdik ve 39 bin km yapmışım...... Araba açlığımı yendiğim için bu kez o kadar çok olmasa da yine de 20-25 binleri görmem söz konusu. Dolayısıyla dizel seçenek ön planda...

Golf 6 tdi ve DS 4 ehdi genel hatlarıyla öne çıkardığım iki araç.

DS4 daha güzel gözüken ve daha az trafikte olan (bana göre daha özel hisettiren), daha dolu donanıma sahip (buzdolabından özel ses sistemine kadar) bir araç. Azcık da olsa yüksek oluşu da hoş. Benim için tek dezavantajı ise vitesi. MCP6 şanzımanı hiç test edemedim ama gördüğüm kadarıyla 1-2 arası aşırı kötü diyorlar?

Golf için aslında çok konuşacak bişi yok. LPG'li 1.6 golf 5'imden sonra ufak tefek fiziksel değişim, daha yeni araba olması dışında çok bişi değişmeyecek aslında. Hiçbir şeyi ne çok iyi ne çok kötü oluşuyla hoş bir standardı var. Vitesleri günümüz içinde bile birinci sınıf denilir ama aynı zamanda çok da narin.

Bu iki model dışında Kia Ceed (Aşırı verimsiz motor-şanzıman uyumu) ve Opel Astra 1.4t lpg (bana aşırı kötü gelen iç tasarım) elediğim son araçlar oldu.

Siz ne yoru yaparsınız bu iki araç arasında kalsaydınız? Veya başka önereceğiniz olur muydu? Sevgiler..
Her gün Anadolu - Avrupa arası TEM’de, bazen E5te git gel 70 km yapıyorum.

Bizaat arabayla ulaşımım çok eskilere dayanmıyor. Mayıs ayından beri arabayla gidip gelmeye başladım ama her gün gide gele insan anlıyor.

İstanbulda özellikle TEM’de yolun en yavaş şeriti SOL şerit. Sürekli yılan gibi sol şerittekini sollayanlar, sonra tekrar sola geçenler ve bunu bir daha tekrarlayanlar...

Süratli gitmek istediğimde asla sol şeritten gidemiyorum sürekli sağ sol sağ sol en az 9-10 kere tekrarlamam gerekiyor. Süratten kastım 100-120. Dahası değil. TEM orası sonuçta (Trafikli durumlardan bahsetmiyorum)

Orta şeritte normal hızımda giderken de sıkıntı. Malum İstanbul’da sollamayı kuralıyla yapmayıp ralliye bağlayanlar çok. Sürekli tehlike. Yakınlaşmayalım vs diye sürekli bir ayak frende. Dümdü açık yolda hız sabitleyip gidemiyoruz.

Her halükarda sol şeritten yavaş girmek çok tehlikeli ve gereksiz. 1-2 örnek olsa tamam da yol boyunca aralıklarla sol şerit hep böyle engelliyor.

Nolcak bu sol şeridin hali?
Hakkında
Konum: İstanbul,Kadıköy
Forum İmzası:
MSI Z270 Tomahawk Arctic, Intel i5 7600K @4.20 GHz, G.Skill 16GB (2x8GB) Trident Z DDR4 3000MHz, GALAX GTX 1060 6GB EX OC
Samsung 960 Evo 250 GB, Corsair 460x RGB, Corsair RM650, Eizo FG2421
Corsair K70 LUX MX Brown RGB, Corsair M65 PRO RGB, Corsair MM800C RGB, Corsair VOID Wireless, Logitech Z506
Forum İkinci El İmzası:
Her soru, görüş ve öneri özel mesajla. Gözükenin iki katı referans özel mesajla.
Hakkımda:
Provocateur
Sistem ve Tercihleri
Dünyadan Futbol
Galatasaray
Temel Bilgiler ve İstatistikler
Aktiflik: Şu anda DH'de değil
Son Giriş: 8 sa. önce
Son Mesaj Zamanı: geçen hafta
Mesaj Sayısı: 508
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 2.876
İkinci El Bölümü Mesajları: 224
Konularının görüntülenme sayısı: 103.065 (Bu ay: 1.587)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 1.080 (Bu hafta: 0)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Spor
Mesajları
İkinci El Referansları
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.