Araba sürmenin zevkini bırakmadılar ki?Yol yaptı,yol yaptı diyorlar da o yolda adam akıllı gidemedikten sonra neye yarar.İlçeden şehire giden 30 km lik yolda iki sabit 1 adet gezici radar var.Hergün çevirme,kimlik kontrolü var.Sehiriçi eds kameralarından geçilmiyor.Şehir merkezinde trafikten millet birbirinin üstüne çıkacak.Park yeri yok yürüsen daha iyi.Bir kaza yapsan 800000 lik arabaya 400000 gidiyor.Bir motor tamiri yaptırsan 80-100000 tl.İki cıvata sıksalar 500-1000 tl.Yedek parça ateş pahası.El kadar plastik parçalar 5-6000 tl.Led far 20-25000 tl.Her ay zamlanan trafik ve kasko ücretleri her yıl ikiye üçe katlıyor.Otobanlar desen taşımacılığın neredeyse tamamını kamyon ve tırlarla yaptıkları için şehirinden farkı yok.Hız sınırı 130 ama o hızda gidecek yol yok.Millet çekirge gibi sürekli bir yerden başka bir yere zıplıyor.Otobanlarda bile üç şerit yan yana araçlar full dolu gidiyor.Sanki ankarada aştinin önünden geçen konya yolu gibi her şeritte araba var.Şöyle hafta sonu bir uzun yola ya da yazın tatile gideyim desen trafik stresinden küfür etmekten,sinirlenmekten gezmenin tadını alamıyorsun.
Dolayısıyla bu saatten sonra 10-15 yaşında 200000 km'de bir araban olmasıyla 2024 model hayalet ekran,elektrikli,dokunmatik oyuncaklı 1,5-2 milyonluk araban olmasının bana göre çok da bir önemi yok.
Bu nasıl birleşme ben anlamadım gitti Güya %50-50 ortaklık var ama görünüşe bakılırsa tüm gurubu PSA yönetiyor ve onların dedikleri yapılıyor gibi.Zannedersem stellantis CEO'su Carlos teverez de Psa kökenli.
İtalyan hükümeti ilk defa bir alfa modelinin italya dışında (polonya) üretilmesine karşı çıkmış ve yasalara aykırı olduğunu söylemiş.
Fıat gurup icinde özgün tasarıma sahip bir markanın modelinin nasıl pejo tasarım ve platformları ile berbat bir duruma geldiğini görmek için Alfa milano modeli iyi bir örnek.
Bu iş böyle fıat çatısındaki markaların tamamını psa tasarım,platform ve motorları ile devam etmesine dönecekse gerizekalı fıat dükkanı kapatıp gitsin.
Doblo pejo kasa ve motoruyla geldi satışlarda yok oldu gitti.Fiorino hala en çok satan ticarilerde en başta.Egea satışlarda rekor kırıyor ama şimdi onu da kaldırıp yine psa alt yapılı ve motorlu bir modele çevirecekler.Yani onu da bitirecekler.Fıat yıllardır satış lideri ama böyle yavaş yavaş tüm modellerini PSA'ya devrederse yakında bana göre gurup içinde eriyip gidecek.Lancia da pejo olma yolunda. Sıra maseratide.
Bu ekspertiz firmaları aksini iddia etseler de hiçbirisi kurumsal değil.Yıllarca kendi aralarında geçmişten günümüze oluşturdukları eften püften ekspertiz kusurları bugün birçok insanın canını yakıyor.Hele bir onay oto var sanki sadece fabrikadan yeni çıkmış aracı beğenecek.Bir ekspertiz videosunda aracın salıncağı,motor takozunun üretim yılı faklı olduğu için değişm,iş vs diyordu.Bence eğer mümkünse bu ekspertiz işlemlerini ayrıntılı anlatan,türkiye genelinde kanun gibi ortak geçerli kuralların olduğu ayrıntılı bir yönetmelik yayınlanmalı.Bu iş ancak böyle çözülür.Bu yönetmeliği tarcanlar,ümran,pilotgarage vs firmalar beraber hazırlamalı.Ve avrupada olmayıp bizim ülkede olan araçların değerini gereksiz şekilde düşüren bir sürü saçmalık espertiz işlemlerinden çıkarılmalı.
Bir kerebir aracın şasi,pas,çürük,hava yastığı,motor,yürüyen aksam gibi sürüş güvenliğini etkileyebilecek aracın kullanıcısına sıkıntı çıkaracak problemler dışında diğer bütün parçalardaki boya,lokal boya,değişen,sökülüp takılan,macun vs bütün saçmalıklar ekspertiz raporlarından çıkarılmalı.Bu ifadelerin hiçbirisi artık ekspertiz raporlarında bile yer almamalı.9 yıl boyunca kaput ve sağ üç parça boyalı araç kulandım.Hatta bu parçaların tümünde bölgesel macun olduğunu son iki yılda öğrendim.Yine benim yaptığım kaza sonrası bir parça daha değişti ve bir parça boyandı,macun da kullanıldı.Benim için araçtaki bu boya ve macun işlemi kullanım süremde hiçbir rahatsızlık oluşturmadı.Düzgün işçilik yapıldıktan sonra araçta boya,macun vs ne problem olacak?Araç dıştan bakıldığında orjinalden hiçbir farkı yoktu.
Biz az gelişmiş bir ülke olarak hayatımızın hiçbir alanında olmayan mükemmelliği arabalarımızda istiyoruz.Kendimiz için doktora gitmeyip arabamızda en ufak birşey olsa sanayiye gidiyoruz.Bu araçlar bizimle mezara gitmeyecek,müzeye koyup sergilemeyeceğiz.Yıllar içinde vücudumuz eskiyor,hastalanıyor araçlar mı zarar görmeyecek?Bence günümüz modern araçlarının kaza yapmadıktan sonra ömürleri insan ömrü kadar var.Boyaymış,değişenmiş,macunmuş vs geçiniz bu işleri.Galerici de değilim al satçı da değilim.Bu işten hiçbir çıkarım yok.Ona göre mesaj yazalım..
Arkadaşlar aracımın ön tampon demirinde hafif bir yamukluk var.Fotoğrafta görüldüğü gibi kırmızı ok yönünde olan taraf içe doğru biraz yamuk.Ben bunu düzeltmek için tampon demirini söküp iki taraftan dört cıvata deliğini betona veya demire cıvata ile sıkarak sabitleyip kırmızı ok yönünden 5 tonluk kriko ile kaldırsam düzelir mi?
Tampon demiri aliminyum.
Pencereden dışarıya baktığında simsiyah bulutların ardından bir anda başlayan dolu yağışını ve dışarıdaki arabanı seyretmek kabus gibi birşey arkadaşlar.Artık öyle bir zamandayız ki iki gün önce güneşli günde birden sağanak yağış ardından dolu yağdığını gördüm.Parçalı bulutlu güneşli günlerde,hele de hava sıcakken yavaş yavaş havanın bozulmaya başladığını gördüğünüzde artık korkmanız gerekir ve plan yapmaya başlasanız iyi edersiniz.Daha önce aniden bastıran dolu karşısında mesaiyi bırakıp dışarı kaçtığım olmuştur.
Şimdi arkadaşlar bu tehlikeye karşı sizler nasıl önlem alıyorsunuz onu konuşalım.Benim aklıma en yakın yöntem olarak arabanın bagajında bir halı taşımak geliyor.Ya da 5 mm kalınlığında evde halı altına serilen izolasyon malzemesi geliyor.Bu malzeme de halı gibi rahatlıkla serilebiliyor.Hatta kenarlarına kanca ayarlasak 5 dakikada aracın dört tekerine takabilir miyiz?
Arkadaşlar araç ve diğer muhtelif tamirat işlerini sevdiğim icin yeni eski farketmez şarj kayışı,fren balatası,elektrik kabloları,matkap,taşkama makinası,kaynak makinası,eski sökülen plastik parçalar,silikon yapıştırıcı,sprey boyalar vs hepsi de yıllardır yattığım odada yatağımın altında ve dolabımda bulunur.Bunların olduğu yerde yatmak sağlık açısından zararlı mıdır?
Arkadaşlar aracın davlumbazını tutan bu klipslere ihtiyacım var.10 lokma cıvata takılıyor.Bunun satıldığı bir site var mı?
Arkadaşlar fotoğrafta görüldüğü gibi aracın altındaki karter muhafaza ve davlumbazlar yağmur suyu,çamur girmemesi için neden tam kapalı değil?
Önceki aracım olan bravoda tampon tek parça olarak radyatör altını tam kapatıyordu.Ona eklenen plastik karter muhafaza,sağ ve sol davlumbazlar ile birlikte sağ ve sol kayış koruma parçaları ile birlikte bravonun alt ve yan bölümleri su ve çamur girişine tamamen kapalıydı.Mükemmel bir koruma sağlıyordu.Yaz kış motor,alternatör,kayış bölümüne hiç çamur su girmiyordu.
T9 308 de hem karter koruma,hem tampon alt plastik korumanın her yeri ızgara şeklinde deliklerle açık vaziyette.Üstelik sağ ve solda kayışlar ve şanzımanı yanlardan kapatan plastik korumalar yok.Sizce pejo motor aksamlarını yağmur ve çamura karşı neden bu şekilde korumasız bırakmış?Bu kayışlar,alternatör ve diğer elektronik aksamlar için sıkıntı değil mi?
Bizde iktidarda kalmak önemlidir.İktidarda kalmak için kendi öz çocuğunu öldüren bir neslin torunlarıyız malesef. |
Son Giriş: 15 sa. önce
Son Mesaj Zamanı: dün
Mesaj Sayısı: 5.153
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 6.204
İkinci El Bölümü Mesajları: 1
Konularının görüntülenme sayısı: 325.152 (Bu ay: 7.266)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 8.113 (Bu hafta: 8)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Motorlu Araçlar Dünyası