Yarbay
20 Kasım 2007
Tarihinde Katıldı
Takip Ettikleri
31 üye
Görüntülenme
Toplam: 74 (Bu ay: 0)
Gönderileri
Arkadaşlar biraz farklı bir kullanım amacım olduğu için kullanıcıların yorum ve yönlendirmelerine ihtiyacım var.

Amaç 1= Ben profesyonel modifiye işi ile ilgileniyorum, modifiyeli bir aracım var. Öncelikle windows çalışan bir tablet ihtiyacım var. Tableti custom yapacağım bir dock ile aracımın göğüsüne takıp çıkartabileceğim. Tablet 2 ayrı usb girişi veya usb çoğaltıcı üzerinden aracımın ECU ve Engine Monitor sistemlerine sürekli online bağlı olacak. Tüm değerleri anlık görüp istediğim taktirde ecu mapping yapacağım bu yüzden windows olması şart. Aynı zamanda tablet aracımın tüm multimedia hizmeti için kullanılacak. Aracımın ses sisteminin kaynağı bu tablet olacak. Tablette GPS özelliği bulunursa aynı zamanda navigasyon için de kullanabilirim çok hoş olur.

Amaç 2= Gerektiğinde tableti araçtan alıp dock üzerine takarak notebook gibi kullanmak iş saatlerinde bana avantaj sağlayacaktır. Hali hazırda 5.2 inc android smartphone kullandığım için araç haricinde tabletten çok notebook ihtiyacımı da giderebileceğim bir cihaz tercihim olacaktır.

Sorularım.

1. Hangi tableti önerirsiniz?
2. Cihazı araç üzerinde sürekli şarjda tutabileceğim bir kablo, şarj cihazı vs var mı? Kullanışlı mı?
3. Aracımdaki sistemler RS232 üzerinden çalıştığı için mecburen RS to USB convertor kullanacağım, buna ilaveten tek usb girişi olan modellerde bağlantı için usb çoklayıcı kullansam 2 ayrı sistemden gelen farklı dataları online monitöring yapmamda bir sorun, kesiklik vs oluşur mu? Özellikle usb çıkışı en az 2 adet olan modellere mi bakmalıyım?
4. Tabletten multimedia için ses çıkışı alıp aracımda amphli ile kullanabilir miyim? yoksa miracast gibi teknolojileri destekleyen bir araç ses sistemi almam mı gerekir? (teyp gibi)

Kısaca Carputer (car pc) ve notebook kullanım amacım için en uygun cihazı nasıl bulabilirim?

Cevap verecek arkadaşlara peşin teşekkürlerimle.
İyi forumlar.
Daha önceki konularda da zaman zaman dile getirmiştim. İdeal yanma oranını yakalayabilmek için silindir içine ne kadar hava sokarsanız 1/15 oranında yakıt sokmalısınız. Bu oran bazı motorlarda alt devirlerde 1/17 oranı ile ekonomi yapmaya imkan sağlar. Fakat daha fakir bir karışım olumsuz sonuçlara sebep olur.

Aşağıdaki metinde downsizing motorların ülkemizde vergi anlamında avantaj sağlasa da güç ve yakıt oranı konusunda hiç de vaatlerini yerine getiremediklerini idda ediyor.

Benim kendi tecrübelerime göre, bulunduğu kasayı en rahat taşıyan güçteki motor, sakin kullanımda en az yakıt tüketen motordur. Gaz pedalına ne kadar az basarsanız o kadar az yakıt tüketirsiniz.

http://oto-park.com/haberler/hacim-kucultme-akiminin-ardindaki-gercekler/893

Linkteki konu 2013 yılına ait. Sİtelerin ya da inceleme yapan kuruluşların zaman zaman taraflı açıklamalar yaptıklarını biliyoruz. Bu yüzden biz yine kullanıcı deneyimlerine kulak vermek durumundayız. Bu süre içerisinde downsizing motorlu araç kullanan arkadaşların yakıt ve performans anlamında bekledikleri karşılığı alıp alamadıkları yorumlarını da alabilirsek konu faydalı olacaktır.

Sizce düşük hacimli motorlar yakıt ve performans konusunda beklenileni yerine getirebiliyor mu? yoksa avantajı sadece vergi mi?





İyi seyirler
Arkadaşlar forumdaki kulaklık bölümüne sordum bir tane bile cevap gelmedi.

Bende sizlerin fikrini almak istedim. Bluetooth kulaklık almak istiyorum ama hiç bilmediğim ve araştırmaya vakit bulamadığım ürünler.

LG G2 telefonumda kullanmak üzere f/p oranı yüksek bir bluetooth kulaklık almayı düşünüyorum.

Tavsiyede bulunabilecek varmı?
Umarım konuyu doğru yere açıyorumdur.

LG G2 telefonumda kullanmak için bluetooth kulaklık tavsiyelerinizi bekliyorum. Tek kulak için olması yeterli. Ses seviyesi ve kalitesi benim için önemli. Fiyat performans açısından iyi ürünler tercihim olacaktır tabii ki. Kulaklıkları araştırmak için fırsatım olmadı deneyimli arkadaşların yardımlarını bekliyorum.
Arkadaşlar bu kış yağışların az olması ve ankaranın meşhur absürt tozlu havası yüzünden olduğunu tahmin ettiğim, sabahları çiğ ve kırağı kaynaklı asvalt üzerindeki tozun macunumsu saçma bir hale gelmesi ile anormal kaygan bir zemin oluşuyor. Malesef bu zemin için kışlık lastikler de yetersiz kalıyor. Hepinizin dikkatini çekmiştir ama yine de konu açmakta fayda var diye düşündüm. Özellikle sabah saatlerinde çok dikkat etmek lazım sürekli kaza oluyor. Fren anında direk kayma durumu söz konusu. Aman dikkatli olun.

Kazasız sürüşler dilerim.



Sesiyle, performansıyla gayet tatmin edici bir setup.
Elimde Dell 1564 laptop var.

Recovery yapmak için F8 menüsünden giriyorum fakat girdiğim menüde "Dell DataSafe restore and emergency backup" özelliği çıkmıyor. Laptop üzerindeki system partitionları sağlıklı halde durmasına rağmen bu özelliği kullanamıyorum. Sebebi ne olabilir? nasıl factory reset yapabilirim? eksik programı yeniden kurma ya da tanıtma şansım var mı? (windows açılıyor yükleme yapılabilir)

İnternette araştırdım, hatta bu forumda bootable cd ile bir yükleme tarif edilmiş onu bile denedim ama nafile.
Bilen arkadaşlardan yardım bekliyorum.




Aracınızın motorundaki en önemli sensorlerden bir tanesidir.

Belkide motoru kırmanızı engellediği için en önemlisidir.



Motor, çalışması sırasında bir takım sesler çıkarır, bu mekanik sesler arasından “vuruntu sesini” algılamak için vuruntu sensoru kullanılır.

Motor bloğuna monte edilmiştir.

Aslında vuruntu sensörünü bir tür mikrofon gibi düşünebilirsiniz.







Benzinin kendi kendine, zamanından önce patlamasına kısaca vuruntu diyoruz.

Bu zamansız patlama, motora en çok zarar veren olaydır.

Bu olayın gerçekleştiği an motor üzerinde bir takım yüksek frekanslı sesler oluşur.







Vuruntu sensoru yardımı ile motor kontrol unitesi (ecu) vuruntu olduğunu algılar ve ona göre tedbir alır.

Bu tedbirler üreticiden üreticiye değişir, öncelikle ateşleme avansı rotard edilir

Vuruntu devam ediyorsa avans rotard edilmeye devam eder

Motor yanma odaları soğusun diye daha çok benzin gönderilir

Aracınız turbo ise turbo basıncı kısılır.



Bütün bunlar vuruntu sonucu motorun kırılmaması için yapılan önlemlerdir.

Farkındaysanız, motorda vuruntu varsa yukarıda saydığımız önlemlerden dolayı motorumuzun çekiş gücü düşecektir.







Çok gelişmiş beyinlerde vuruntunun hangi silindirde meydana geldiği anlaşılabilir ve sadece o silindire müdahale edilir.

Bazı motorlarda 2 adet vuruntu sensoru olabilir.

Vuruntu sensoru bozuk veya takılı olmadığı zaman, beyin bunu anlar ve ona göre sanki vuruntu varmış gibi korumalı mod çalışabilir. Korumalı modda araçta performans düşüklüğü olacağından bazı durumlarda vuruntu sensörünü değiştirmek sorunların çözümü için önemli olabilir.





Önemli notlar:

Vuruntu sensoru tamir olmaz. Arızalı olduğunu tespit etmek zordur. Araçta sebebi bulunamayan bir güç düşüklüğü var ise değiştirilmesinde fayda olabilir.

Vuruntu sensorunun civatasını servis manuelinde yazan tork değerine göre sıkınız.

Vuruntu sensorunu blok üzerinde orjinal yerine takınız, frekans hesapları oraya göre yapılmaktadr, yeri değişirse sesin frekansıda-genliğide değişecektir.



TT-MaxiGauges'e teşekkürler.
Sevgili Emniyetimiz uzun zaman sonra beni yakalamayı başarmışlar ve ceza göndermişler sağolsunlar. Fakat anlayamadığım hususlar var "KESİN" bilgisi olanlardan yorum bekliyorum.

Yer: Ankara Yozgat Bulvarı
Ceza Tarihi: 15.09.2013 16:57
Tebliğ Tarihi: 23.10.2013
Elime Geçme Tarihi: Evde bulamamışlar bayram sonu muhtardan aldım.
Ceza makbuzunun üstünde yazan madde: 51-2b.
Hız: 111 km/h
Ceza açıklaması: 4294 Hız İhlali görüntü mevcut.
Tutar: 343 TL.

Detaylar: Yozgat Bulvarını bilenler bilir, Ankara çevre yolunun hemen çıkışı, Forum AVM nin olduğu koca bulvar. Çevre yolundan çıkar çıkmaz bu bulvara giriyorsunuz. Geçmiş gün ama iyi hatırlıyorum. Radar uygulaması ve tabelası yoktu. Herhangi bir durdurma ve tebliğ yapılmadı. Görüntü mevcut yazmış memur ama bana gönderilen bir görüntü yok sadece makbuz. Bulvarda EDS vs. gibi sistemler yok, radar genelde mobil olarak kuruluyor ve radara giren araçlar durdurulup ceza tebliği yapılıyor, bu sefer farklı bir uygulama yapmışlar. Bulvarda bir hız sınırı levhası var mı hatırlayamıyorum yok gibi geliyor ama ilk fırsatta bakacağım.

Ceza konusunda itirazcı olmalı mıyım? Görüntü mevcut yazıp görüntü göndermemeleri normal mi? Emniyetten görüntüyü istemeli miyim? Bu tip radar levhası vs. olmadan uygulama yapılması normal mi? 15.09 tarihinde uygulanan bir cezanın 23.10 tarihinde posta ile arkadan yollanması doğru bir uygulama mı?

Bilgisi olanlardan yorum bekliyorum. Cezadan çok cezanın uygulanışına takıldım bana kural ihlali yaptığımı kanıtlamaları gerekmez mi?
Hakkında
Konum: Ankara,Keçiören
Meslek: Electronic Security
İlgi Alanları: Otomobil,Modifiye,Drag Racing,Drift,Rolling,Pc,Donanım,Yazılım,Web
Forum İmzası:
Old Honda's newer die, they just get faster.
Hakkımda:
AMD 6000 x64 Dual Core CPU, ASUS Crosshair Mainboard, Kingston 1x1=2 Gb 800 Mhz DDR2 Dual Ram, Palit nVidia GTS 250, SEAGATE 200x2=400 GB 8 Mb Cache IDE HDD, ASUS Vento A9 Kasa, ASUS 450 W PSU, Philips 17" LCD Monitor.
Sistem ve Tercihleri
Bilgisayar
test
Otomobil
Honda
Mobil cihaz
LG
Operatör
Türk Telekom
ISS
TTNET
Oyun Platformu
PC
Takım
Beşiktaş
TV
LG
Ses Sistemi
Ses Sistemi
Tablet
ASUS
İşlemci
AMD
Anakart
Asus
Ekran Kartı
Gigabyte
Modem
Zyxel
Temel Bilgiler ve İstatistikler
Aktiflik: Şu anda DH'de değil
Son Giriş: geçen yıl
Son Mesaj Zamanı: geçen yıl
Mesaj Sayısı: 6.036
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 6.935
İkinci El Bölümü Mesajları: 17
Konularının görüntülenme sayısı: 149.932 (Bu ay: 862)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 611 (Bu hafta: 0)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Motorlu Araçlar Dünyası
Mesajları
İkinci El Referansları
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.