Yüzbaşı
28 Ekim 2007
Tarihinde Katıldı
Takip Ettikleri
0 üye
Görüntülenme
Toplam: 24 (Bu ay: 0)
Gönderileri
Arkadaşlar, Jetta 1.2 TSI 105 PS Comfortline (48.000 TL) ile 1.4 TSI 122 PS Comfortline (51.100 TL) arasında hangisini tercih edersiniz? 1.2 TSI 105 PS ile 1.4 TSI 122 PS arasında yakıt ve performans açısından ne kadar fark var? Kullanan arkadaşlar ile bilgi sahibi olan arkadaşların görüşlerini bekliyorum. Selamlar...
Arkadaşlr, hill holder sistemi hangi model ve yıllardaki jettalarda var. Araç sahipleri bu özelliğin kendi araçlarında olup olmadığını, araç model ve yılıyla yazarlar ise bilgi sahibi oluruz. Teşekkürler...
Arkadaşlar, Audi A4'ler için yapılan sürüş testlerini bu başlık altında yayınlamak istedim. Bu test sürüşleri "Arabam com" dan alıntıdır. Amacım bu test sürüşlerini yayınlayarak kolay ulaşımını sağlamaktır. A4 1.9 TDI model için yapılan bu testin tarihi 01 Şubat 2002'dir. İlgi olması halinde diğer modeller için yapılan test sürüşlerini de ekleyeceğim...

Faydalı olması dileğiyle...

A4 1.9 TDI
Audi'lerin en tutumlusu: A4 TDI...

Audi'nin ilk kez 1994 yılında satışa sunduğu A4 modeligeçen zaman içinde güncelliğini yitirmiş ve 2000 yılınınsonunda tamamen yenilenerek güncel tasarımına kavuşmuştu.Türkiye'ye geçtiğimiz yılın son çeyreğinden itibaren1.6 litre 102 HP, 2.0 litre 130 HP, 1.8 litre 150 HP,3.0 litre 220 HP benzinli ve 1.9 litre 130 HP dizelmotor seçenekleriyle ithal edilen Audi A4'ün yurt dışındabir de 2.5 litre 179 HP'lik dizel motor seçeneği bulunuyor.Audi A4'ün 1.8 ve 2.0 litrelik versiyonlarında manuel,otomatik ve multitronic vites seçenekleri, 1.8 ve 3.0litrelik versiyonlarda ise dört tekerlekten çekiş sisteminitercih edebilmek mümkün.

Karoser ve iç mekan

Yeni A4, tasarımı ile Audi'nin TT modeli ile başlattığıakımın bir devamı niteliğinde. Hatta dış hatlarıylaA6'nın minyatüre edilmiş versiyonu gibi. Ön bölümdeA6'daki gibi büyük desensiz far grubu yer alıyor. Eskimodele göre daha büyük boyutlara sahip yeni A4'ün heybetliyapısı da bunu doğrular nitelikte. Gövde rengi aynalarve kapı çıtaları otomobilin yan tasarımının şık noktalarınıoluşturuyor. Arka tasarım yine a6'daki gibi sade vezarif çizgilerden oluşmuş. Diğer A4'ler ile aradakitek fark ise bagaj kapağındaki '1.9 TDI' yazısı. Büyükve geniş açılan kapıları sayesinde yeni A4'de iniş-binişsorunsuz. Otomobilin iç mekanı diğer Audi'ler gibi kalitelimalzeme ve işçilikle tasarlanmış. Orta konsolun en üstbölümünde havalandırma ızgaraları yer alıyor. Bunlarınhemen altındaysa sırasıyla müzik sistemi ve otomatikklima kumandaları var. Bose marka müzik sistemi ve hoparlörlerinses kalitesi üst düzeyde. Ayrıca orta konsoldaki tekliCD çalar ile yetinilmemiş ve torpido gözüne bir CD-Changerdaha yerleştirilmiş. Sade ve okunaklı gösterge tablosununortasındaki büyük ekrandan yol bilgisayarının verilerineulaşılabiliyor. Bu bilgileri silecek kolunun üzerindeyer alan bir butonla değiştirebilmek mümkün. Ayrıcagösterge tablosunun altında yer alan 'check' butonuvasıtasıyla, yola çıkmadan önce otomobilin tüm verilerinikontrol altına alabilirsiniz. Otomobilin far kumandalarıbirçok Alman otomobilindeki gibi direksiyonun solunayerleştirilmiş. Otomatik olarak yapılan koltuk ayarlarısayesinde yeni A4'te ideal sürüş pozisyonunu bulabilmekoldukça kolay. Büyüyen boyutlarına rağmen yeni A4'ünarka koltuk sırası hala dar. Bunun en büyük sebebiyserakiplerine oranla daha kısa aks mesafesi. 445 litrelikbagaj ise segmentindeki rakiplerinin gerisinde. Arkakoltukları yatırarak bu hacmi 720 litreye kadar genişletebilmekmümkün.

Motorve performans

Yeni A4 1.9 TDI'da Volkswagen ailesinin uzun zamandırkullandığı 1.9 litrelik turbo dizel motor görev yapıyor.1896 cc hacmindeki bu motor 4000 d/d'da 130 HP güç,1750 d/d'da ise 310 Nm tork üretiyor. Daha önceleri110 HP güç üreten bu motor geçtiğimiz yıllarda yapılangeliştirme çalışmalarını sonunda 130 HP güç üretir halegetirilmiş. Alt devirlerde devreye giren turbo sayesindeçabuk hızlanan otomobil ile yaptığımız performans testlerindede bu düşüncemizi destekler sonuçlar elde etti. 0'dan100 km/s hıza 9.8 saniyede ulaştığımız test otomobilimizdeekonomi amaçlı kullanılan ve oranları uzun tutulan altıileri vitesli şanzımanına rağmen bu sonuç oldukça başarılı.Yeni A4 1.9 TDI ara hızlanma testlerimizde 60-100 km/shızlanmasını dördüncü viteste 7.6, beşinci viteste 9.6saniyede gerçekleştirirken; 90-120 km/s hızlanmasınıdördüncü viteste 7.3, beşinci viteste 8.5 ve altıncıviteste 9.3 saniyede tamamladı. Otomobil sunduğu başarılıperformansın yanında yakıt tüketimi konusunda da oldukçacimri olduğunu gösterdi. Testimiz süresince 100 km'deortalama 6.9 litre motorin tüketen otomobil 70 litrelikdeposu ile 1014 km'lik bir menzile sahip.

Kullanım ve konfor

Kaliteliiç mekanı, sunduğu konfor ve başarılı dizel motoru ilehem lüksü hem de ekonomiyi hedefleyenlerin tercihi olabilecekolan yeni A4, rakiplerine göre biraz dar arak tarafıile eksi puan topluyor. Otomobilin sertliği çok iyiayarlanan süspansiyon sistemiyse yoldan gelen darbeleriemmekte başarılı. ESP sisteminin katkısıyla mükemmelbir yol tutuş performansı gösteren otomobil, virajlardaaşırı zorlandığında hafif hafif arkasını bırakıyor.Fakat hızla devreye giren ESP sistemi, duruma müdahaleederek otomobili tekrar çizgisine döndürüyor. Yeni A4TDI'ın iç mekanında ergonomik açıdan kusurlu herhangibir düğme bulunmuyor. Çift taraflı ayarlanabilen otomatikklima çok iyi çalışıyor. Otomobilin ABS destekli frensistemi 100 km/s hızla gidilirken yaptığımız ani frendeotomobili 39 metrede güvenli olarak durdurabildi.



Test ve Teknik Verileri

STANDARTDONANIM: ABS, EBD, EDL (elektronik diferansiyel kilidi), BAS (fren desteksistemi), ESP, ASR, sürücü, yolcu, ön, yan ve perde havayastıkları, elektronik klima, elektrikli camlar, uzaktankumandalı merkezi kilit, yol bilgisayarı, yükseklik vederinlik ayarlı hidrolik direksiyon, deri kaplı direksiyonsimidi, vites topuzu ve el freni, Bose marka CD değiştiricilimüzik sistemi, elektrik kumandalı ve ısıtmalı yan aynalar,elektrik kumandalı camlar, ısıtmalı silecek suyu, sisfarları, yükseklik ayarlı ön koltuklar, 15 inçlik alaşımjantlar, alarm, immobilizer


Motor: Önde enlemesine yerleştirilmiş, 4 silindirli, 8 supaplı,üstten tek eksantrikli, pompa meme teknolojili, direktenjeksiyonlu, turbo beslemeli ve intercoolerli dizel motor
MotorHacmi: 1896 cc
MotorGücü: 4000 d/d'de 130 HP
Max.Tork: 1750d/d'de 310Nm
Frenler: öndehava kanalcıklı disk, arkada disk, ABS
Bagaj: 445 lt
Boyutlar: 4547/1766/1428mm
Ağırlık: 1395 kg
Lastikler: 195/65R15
Hızlanma: 0-50km/s : 3.5 sn; 0-100km/s : 9.8sn; 0-130km/s : 16.5sn
Max.hız: 200km/s
Test tüketimi: 6.9lt/100 km
Depo kapasitesi: 70lt
Menzil: 1014km

GenelDeğerlendirme
Konfor: Sertliği iyi ayarlanmış ile yolculuk konforlu..
İç mekan: Arka koltuk diz mesafesi yetersiz.
Görüş: Problemsiz.
İşçilik: Üst düzeyde.
Yol tutuş: ESP sistemi ile yoldan çıkarmak zor.
Performans: Turbo dizel motor seri ve güçlü.
Frenler: Güvenli ve kolay dozlanıyor.
Kabin Gürültüsü: Ses yalıtımı çok başarılı.
Donanım: Yeterli seviyede.
Tüketim: Performansına göre tüketimi düşük.
Fiyat: Donanımına göre normal.
Genel: Konfor ve ekonomikliği bir arada arayanlar için ideal.






















Arkadaşlar, ikinci el araçları banka aracı kılınmadan taksitle satan galerilerden araç alınması mümkün mü? Bu işi çok uygun fiyatlarla ve faizle yapan yerler var mı?

Özellikle bu konuda doğrudan bilgisi olan arkadaşlar bu başlık altında görüşlerini belirtirlerse faydalı olacağını düşünüyorum...
Yeni VW Jetta, Avrupa’da ilk kez 13. İstanbul Uluslararası Otomobil Fuarı “Autoshow 2010”da gösterildi.

13. İstanbul Otomobil Fuarı “Autoshow 2010” kapılarını basın mensuplarına 28 Ekim 2010 tarihinde açtı. Fuarın en pahalı olmasa bile en çok dikkat çeken modellerinin başında yeni (2011) Volkswagen Jetta vardı. Bu otomobilin önem katsayısını arttıran nedense Avrupa’da ilk defa İstanbul’da gösteriliyor olmasıydı. Tabi bunda Türkiye’nin Avrupa’daki en büyük VW Jetta pazarı olmasının da payı olsa gerek.

Saat 21.00 itibarı ile başlayan yeni (2011) VW Jetta’nın basın toplantısında Doğuş Otomotiv CEO’su Ali Bilaloğlu ve VW Binek Araç Genel Müdürü Vedat Uygun’un yanı sıra Volkswagen Group Pazarlama Direktörü Luca De Meo, Bölge Satış Direktörü Hans Heiner Tüting de bulundu.

Yeni nesil Jetta’nın Avrupa prömiyerinde söz alan Doğuş Otomotiv CEO’su Ali Bilaloğlu, Türkiye’nin Jetta segmentinde Avrupa’nın en çok talep gören ve en büyük pazarı olduğuna dikkat çekerek, “Jetta Türkiye’de satışa sunulduğu 2005 yılından bu yana 40.000 adetlik bir satış yakaladı. 2011 yılında pazara sunulacak olan 6. nesil Jetta’yla iddiamızı devam ettirmeyi planlıyoruz” dedi.

Jetta’nın Volkswagen markasının artık tüm dünya tarafından kabul edilen öncü özelliklerinin birleştiği en yeni model olduğunu söyleyen Luca De Meo ise yeni Jetta’nın yepyeni bir çığır açacağına olan inancının sonsuz olduğunu ifade etti.

Basın toplantısı sırasında tüm davetliler standda bulunan üstü örtülü Jetta’nın örtüsünün kalkmasını beklerken, diğer bir Jetta salon içindeki yürüme yolunda görevliler eşliğinde ilerleyerek standa geldi ve böylece meraklı bekleyiş son bulmuş oldu.

Görünüm olarak yeni VW Passat’ın bir kopyası gibi duran altıncı nesil VW Jetta’nın ilk ipuçları 2010 Detroit Otomobil Fuarı’nda sergilenen VW NCC ile verilmişti.

Uzunluğu 4644 mm, genişliği 1780 mm, yüksekliği 1453 mm, aks mesafesi ise 2651 metre olan yeni Jetta’nın bagaj hacmi 510 litre.

Yeni VW Jetta Avrupa pazarında 1.2 TSI 105 HP, 1.4 TSI 122 HP, 1.4 TSI 160 HP, 2.0 TSI 200 HP, 1.6 TDI 105 HP ve 2.0 TDI 140 HP motor seçenekleriyle satışa sunulacak. 1.2 TSI hariç, diğer tüm motor seçeneklerinde DSG opsiyonel olarak alınabilecek.

Yeni VW Jetta’nın Avrupa versiyonları ile ABD versiyonları arasında bazı motor seçenekleri dışında, yürüyen aksamda da farklılıklar söz konusu. ABD pazarına yönelik VW Jetta’larda arka süspansiyon sistemi yarı bağımzı iken, Avrupa versiyonlarında arka süspansiyon sistemi 4 kollu bağımsız.

Almanya’da 20.900 Euro başlangıç fiyatına sahip yeni(2011) VW Jetta’nın ülkemizde satışına 2011 yılının ilk çeyreğinde başlanacağı belirtiliyor. Otomobilin Türkiye fiyatlarıysa haber yayına verildiğinde henüz açıklanmamıştı. (Kaynak: otomobil.com.tr)















Arkadaşlar, 2006-2007 model 1.6 MPI 102 Hb Midline ya da Comfortline donanım, otomatik şanzıman Jetta almak istiyorum. İnternet fiyatları biraz yüksek gibi.

Gerçek ve güncel fiyatlarını belirleyebilmek için, jetta satın alan ya da fiyatları bilen arkadaşlar yazarlarsa ona göre pazarlık yapalım.

Herkese şimdiden teşekkürler...
A5 1.8 TFSI 160HP

Tasarım ve üstün sürüş dinamiklerinin mükemmel bir birleşimi olan Audi A5 ailesi, yeni A5 1.8 TFSI 160hp ile genişliyor. A5 1.8 TFSI 160hp, 58.440.-Euro’dan başlayan anahtar teslim fiyatıyla Audi Yetkili Satıcıları’nda.

Audi’nin etkileyici model ailesi A5, 1,8 TFSI 160 hp ile genişliyor. 58.440.-Euro’dan başlayan anahtar teslim fiyatlarla Audi Yetkili Satıcıları’nda satılmaya başlanan model, ailenin diğer üyelerinde olduğu gibi, ilerici tasarımı, güçlü, ekonomik TFSI motoru ve opsiyonel multitronic şanzımanıyla ön plana çıkıyor.

Audi A5 ailesinin pazara yeni giriş yapan 1.8 TFSI motoru 160hp güç ve 250 Nm tork üretiyor. 0-100km/s hızlanmasını 8,6 saniyede gerçekleştiren A5 1.8 TFSI, 226 km/h’lik azami hıza ulaşabiliyor. Altı ileri manuel şanzımanlı A5’in yakıt tüketimi 100 km’de 7.1 lt gibi ortalama değere sahip.

Etkileyici görünüm

Audi’nin tasarım teknolojisindeki en ileri noktasını oluşturan A5 ailesi, görünümüyle ilk bakışta etkileyici özelliklere sahip. Sportif dış tasarım, ön ve arka kısımlardaki detaylar A5’in dinamik bir görünüme sahip olmasını sağlıyor. Geniş hava girişleri ve tek çerçeveli ızgara ile agresif bir ifade sergileyen ön kısım tasarımı, büyük farlarla tamamlanıyor. Yan görünümünde ise, trapezoid C-sütunu ve kıvrımlı konturlarıyla geniş omuz çizgisi A5’in tasarımını farklı kılan detaylar.

Her durumda dinamik

A5, iç mekandaki detaylarıyla da farklı; kokpit, tek bir ünite olarak sürücüye odaklanırken, işçilik, kullanılan malzeme ve ergonomisiyle iç mekan da ayrıcalık yaratıyor. A5’in dinamik görüntüsü hareketsizken dahi kendini belli ederken, sürüş özellikleri ve dinamiği sınıfının standartlarını yeniden belirliyor.

Donanım ve dekor unsurları

17 inç alaşım jantlar, otomatik klima ve LED’li gündüz farlarına sahip xenon plus farları içeren kapsamlı standart donanım yelpazesiyle dikkat çeken Audi A5, concert ses/müzik sistemi, CD çalar, renkli görüntüleme ekranı ve sekiz hoparlörü içeriyor.
Opsiyonel aksesuarlar yüksek teknoloji ürünü özellikler sunuyor: Bang & Olufsen ses sistemi, tüm kapılara ve bagaja erişim sağlayan akıllı anahtar, iç mekânı üç farklı sıcaklık bölgesine ayıran delüks otomatik klima ve son derece geniş panoramik tavan.







AUDI A5 SPORTBACK’IN ILK AYRINTILARI AÇIKLANDI

Alman premium otomobil üreticisi Audi, A5 Sportback modelinin teaser görüntülerini ve bazı detaylarını açıkladı.

Audi, BMW ve Mercedes-Benz arasındaki büyük rekabet tüm hızıyla sürüyor. Rekabette önemli bir nokta da, neredeyse her markanın sürekli yeni segmentlere girmesi. Audi de yakın dönemde geliştirdiği Q7, Q5 ve A5 gibi modellerle yeni segmentlere girmiş durumda. Bu modelleri, yakın gelecekte A1, dört kapılı A7 Coupe ve A5 Sportback modelleri izleyecek.

Audi A5 Sportback modelinin dünya tanıtımı bu yılın Eylül ayında Frankfurt Otomobil Fuarı’nda gerçekleşecek. Baz model olan 2.0L TDI’ın Avrupa pazarlarında 36.050 Euro fiyatla satılması planlanıyor. Coupe tasarımı altında, bir station wagon otomobilin işlevselliğini sunacağı belirtilen A5 Sportback, arka koltuklar öne katlandığında 980 litrelik bagaj hacmi sunacak. A4 Sedan’dan 36 mm daha alçak bir karosere sahip olan otomobilin dingil mesafesi ise 2810 mm.

Audi A5 Sportback, iki benzinli ve üç dizel motor seçeneği sunacak. Benzinli motor seçeneklerini 2.0 TFSI quattro 211 HP/350 Nm ve 3.2 V6 quattro 265 HP oluşturuyor. Dizel motor seçeneklerinin ilki 2.0 TDI. 170 HP güç ve 350 Nm tork üreten motor 6 ileri manuel şanzımana ve start/stop sistemine sahip. İkinci seçenek olan 2.7 TDI, 190 HP güç ve 400 Nm tork üretiyor. Son seçenek olan 3.0 V6 TDI ise 240 HP güce ve 500 Nm torka sahip. Bu seçenekte Audi’nin dört tekerlekten çekiş sistemi olan quattro bulunuyor. A5 Sportback’te, manuel şanzımana alternatif olarak 7 kademeli S tronic ya da multitronic şanzımanlar bulunuyor.
AUDI S3 SPORTBACK CLUBSPORT 380HP

Almanya- Motoren Technik Mayer/Wettstetten 380 BG gücündeki S3 Sportback Clubsport modelinin ilk fotoğraflarını yayınladı. Önceki versiyonu S3 Clubsport’a benzer şekilde MTM’in motor modifikasyonları ile 380 BG’ne ve 460Nm tork değerine ulaşıldı. Full Clubsport paketi aynı zamanda 19 inç MTM bimoto alaşum titanyum tasarım tekerlekleri, MTM 8 piston Brembo fren sistemini ve isteğe göre gövde boya tasarımını içeriyor(tavan,ön-arka difüzör ve aynalar).

MTM duruştan 100 kilometre/saat hızına 5 saniyenin altında ulaşabiliyor. 08/2008’de Alman otomobil dergisi Autobild S3 Clubsport’un 3 kapılı versiyonunu test etmişti ve 173 mil/saat hıza ulaşmıştı.

MTM’de genel kural: Özel istekleriniz karşılanır. Kişiselleştirme aynı zamanda tamamen “özel” olarak yapılır!





AUDI Q5 CUSTOM 408 BG 3.0T RÜZGARI

- Audi Q5 custom konsepti özel olarak bu organizasyon için hazırlandı.
- - Audi, TT RS VE R8’den A1 konseptine kadar 20 otomobil ile sahnede.
- - “Audi Customizing Club” fikri aksesuarlar için özel olarak planlandı.
- - 3000 metrekarelik alan “Audi’nin 100 yılına” tahsis edildi.

Wörthersee her yıl efsanevi GTI buluşması ile hem otomobil fanlarına ve de tabii ki Avrupa’nın dört bir yanındaki Audi fanlarına evsahipliği yapıyor. AUDI AG bir kez daha bu olağan dışı organizasyona müthiş bir tanıtım standı açarak katıldı. 20-23 Mayıs’ta Reifnitz Kärnten(Avusturya)’de düzenlenen Wörthersee Tour bu sene “Audi’nin 100. Yılı” şerefine ithaf edildi. Audi bu organizasyonda tarihe damga vuran modellerini sergilemesinin yanı sıra Audi TT RS, Audi R8 5.2 FSI quattro ve Audi A1 Sportback gibi modellerini de sahneye çıkartıyor. Wörthersee etkinliğine özel olarak da Audi bir custom Audi Q5 hazırladı. Bu Audi Q5 custom concept; 21 inç tekerlekleri, daha geniş tekerlek açıklığı, yere yakınlaştırılmış gövdesi, özel boyası ve güçlendirilmiş 3.0 TFSI motoru ile gerçekten çok ilgi çekiyor.

Bu yılki katılım Audi’nin Wörthersee organizasyonuna 3. Resmi katılımı olarak kayıtlara geçti. Ayrıca, Audinin 3,000 metrekarelik devasa standında hayata geçen bir diğer düşünce de aksesuarlar için planlanan online fikir konsepti: “Audi Customizing Club”.
Ayrıca bu standa uğrayanlar Audi’nin otomobil üreticiliği tarihçesini de mimari bir kronoloji ile görme şansını yakalayacaklar. Bu kronoloji tabii ki şimdilik Audi’nin mevcut model serilerinin olduğu alanda son buluyor.

Bu kronolojiye baktığımızda Audi tarihindeki bir çok farklı modeli görebiliyoruz. Audi 50’den Audi A2’ye kadar quattro serileri de dahil bir çok otomobil muazzam ihtişamlarıyla sizi bekliyor. Audi bu standta toplamda 20 otomobil bulunduruyor.
Tabii ki tüm dikkatleri üzerine Audi Q5 custom konsepti çekiyor. Audi mühendisleri bu otomobili SUV’un daha sportif versiyonu olarak Wörthersee organizasyonu için özel hazırladılar. Custom renkli Daytona grisi aksesuarlar, 7 çift parmaklıklı 21 inç mat tasarım tekerlekleriyle otomobil oldukça ilgi çekici görünüme sahip. Seri üretim modele göre tekerlek aralığı 90 milimetre daha genişletilmiş ve yükseklik de 60 milimetre daha düşürülmüş. Güç değerlerine baktığımızda otomobilde 3.0 TFSI V6 motor gücünün 333BG’den 408BG’ne çıkartıldığını görüyoruz. Böylece Audi Q5 custom konsepti duruştan 100 kilometre/saat hızına sadece 4.4 saniyede çıkabiliyor. Maksimum hız değeri ise 250 km/sa’e ayarlanmış.(Aşağıda teknik bilgiler ve aksesuarlar ayrıca yazılacaktır.)
Wörthersee’de sergilenen diğer otomobillere baktığımızda ise yeni Audi TT RS’in hem coupe hem de roadster versiyonlarını görüyoruz. Turboşarjlı 2.5-litre, 5 silindir motoru ile TT RS 340BG’ndeki potansiyelini müthiş bir hızlanma ivmesi ile gösteriyor. Sürüş zevki ve hoş sesi de diğer artıları. TT RS, duruştan 100 kilometre/saat hızına 5 saniyenin altında ulaşabiliyor ve maksimum hız değeri de 250 km/sa’e sabitlenmiş. Quattro sürekli dört çeker sistemi, geliştirilmiş süspansiyon ve güçlü frenler sayesinde de otomobil size son derece güvenli bir sürüş vaadediyor. Audi Space Frame (ASF) teknolojisi ile yapılmış gövdesini de düşünürsek kompakt TT RS karşımıza uzlaşmaz bir sürüş makinesi olarak çıkıyor.

Hazır yeri gelmişken Wörthersee’de gözler önüne serilen Audi R8 5.2 FSI quattro’dan da bahsetmemek olmaz. Bu mid-engine motora sahip olan model Audi’nin yüksek performanslı otomobil segmentinde liderliğini pekiştiren önemli etkenlerden biri olarak karşımıza çıkıyor. Quattro GmbH ile ortaklaşa yapılan R8 5.2 FSI quattro, R8 serisinin en gözde versiyonu. 10 silindirli motoru tam 525 BG güç üretebiliyor ve böylece kullanıcılarına nefesleri kesen bir performans vaadediyor. Hafif alüminyum gövde ve yenilikçi tamamı LED farlar da diğer uygulanan Audi teknolojileri ile birlikte bu modeli pahabiçilmez yapıyor. Kalkıştan 100 kilometre/saat hız değerine ulaşması sadece 3.9 saniye de gerçekleşirken maksimum hız değeri ise 316 km/sa olarak ayarlanmış. Otomobilin ne denli dinamik karaktere sahip olduğundan sanıyoruz daha da fazla bahsetmeye gerek yoktur.

Diğer bir R8 ailesi üyesi de Wörthersee’de gözler önüne çıktı. R8’in GT3 yarış otomobili versiyonu 500 BG gücündeki R8 LMS aynı zamanda Audi Sport’un müşteri bazlı ürettiği ilk yarış otomobili özelliğini de içinde barındırıyor.10 silindirli GT3 spor otomobili bu haftasonu(23-24 Mayıs) ilk zorlu denemesine çıkacak. Audi’den fabrika desteği alarak ABT Sportsline ve Phoenix yarış takımları 4 otomobil ile Nürburgring’de 24-saat yarışlarına katılıyorlar.

Audi aynı zamanda Wörthersee’de kompakt otomobiller sınıfında A3 modeli altında boy gösteriyor. A1 Sportback konsepti, 5 kapılı ve 4 koltuklu bir model ve gerçek bir Audi’nin tüm özelliklerini bünyesinde barındırıyor. Otomobil 3.99 metre uzunluğunda ve 1.75 metre genişliğinde. Dinamik stili, optimize edilmiş kompakt verimliliği ve süper kalitesi ile göz dolduruyor. Aynı zamanda bu otomobil de meraklılara Audi’nin nası verimliliği, dinamizmi ve sürüş keyfini harmanladığını en ince ayrıntılarıyla gösteriyor.
Audi bir diğer modelini, yenilikçi hibrit teknolojisine sahip A1 Sportback konseptini de tanıtıyor. Bu modelde kaputu açtığımızda bizi 1.4 litre TFSI motor karşılıyor ve bu motor 150 BG güç üretebiliyor. Gücün ön tekerleklere iletimi ise S tronic çift kavrama transmisyon ile sağlanıyor.

Güç tahrik mekanizmasına eklenen 27 BG’ndeki elektrik motoru sayesinde ayrıca 150 Nm tork da hızlanma sırasında elde edilebiliyor. Sürüş sırasında TFSI motor ve elektrik motoru birbirleri ile son derece uyumlu çalışarak kullanıcısına sportif sürüş zevkini fazlasıyla verebiliyorlar. Denenen ve testleri yapılan önden çekişli sürüş sistemi ve yeni geliştirilmiş ESP kontrollü aktif ön diferansiyel kilidi de gücün yola optimum sevkedilmesini garanti altına alıyor.

Elektrik motoru sayesinde otomobil sıfır emisyon değeriyle de çalışabiliyor. Lityum-iyon bataryaların kapasitesi otomobili sadece elektrik ile 100 kilometreye kadar götürebiliyor ve motor her hangi bir güç girişinden tekrar şarjedilebiliyor. Otomatik start/stop özelliği, enerji geri kazanmımı sadece elektrikle çalışma opsiyonu ile birlikte yakıt tüketimi de normal versiyona göre %30 daha azalmış. Otomobil kalkıştan 100 kilometre/saat hızına ise 7.9 saniyede çıkabiliyorken maksimum hız değeri ise 200 kilometre/saat. Audi A1 Sportback konsepti 100 kilometrede 3.9 litre yakıt tüketiyor. CO2 emisyonu ise kilometrede 92 gram düzeyinde.
Wörthersee Tour 2009’da Audi Modelleri

Tarihi modeller:

Audi 50, Audi 100 Coupé S, Audi Ur-quattro, Audi 100, Audi TT Coupé (İlk jenerasyon), Audi A2

Seri üretim modeller:

Audi A3 Cabriolet, Audi A4 allroad quattro, Audi A5 Cabriolet, Audi S5, Audi RS 6 Sedan, Audi R8 5.2 FSI quattro, Audi TT RS Coupé, Audi TT RS Roadster

Audi Hakiki Aksesuarlarıyla(Audi Genuine Accessories) kişiselleştirilen modeller:

Audi TT Coupé, Audi A4 Avant, Audi A3 Sportback

Wörthersee otomobili:

Audi Q5 custom concept

Konsept otomobili:

Audi A1 Sportback concept

Motorsport:

Audi R8 LMS

Audi Q5 custom konsept genel özellikleri

Motor: 3.0 TFSI, V6 benzin yakıtlı motor, süperşarjlı ve FSI benzin yakıtlı direkt enjeksiyon.
Max. Güç çıkışı: 408 BG – (6,000 – 7,000 rpm)
Max. tork: 500 Nm – (3,000 – 5,500 rpm)
Güç tahrik mekanizması(Drivetrain): quattro sürekli dört çeker sistemi
Vites kutusu: 7-vitesli S-tronic

Maksimum hız: 250 km/sa (155 mph) (sabitlenmiş)

0 - 100 km/sa: 4.4 saniye

Boya: Daytona Gray mat ve jantlarda, tavanda, ön kenarda ve arka spoilerde kırmızı uygulamaları.

Özellikler ve seçilen ekipmanlar: Güçlendirilmiş 3.0 TFSI motor(Audi S4’den) 408 BG(normalde 333BG), seramik frenler, aktif ses(active sound) egzoz sistemi, 90 milimetre geniş tekerlek açıklığı, 60 milimetre daha alçak gövde, 7 çift parmaklıklı tasarım 21 inç tekerlekler, modifiye edilmiş hava girişi, motor bölümünde soğutma suyu dikmesi, paslanmaz çelik plakalı pedallar, S serisi spor koltuklar, panaroma tavan sistemi, “Wörthersee 09” yapışkan film, “Wörthersee 09” yazı uygulamalı tekstil zemin döşemesi, Audi drive select sürüş dinamikleri sistemi, arka görüş kameralı park yardım sistemi, ses kontrolü, Audi şerit değiştirme asistanı, sinyal lambaları ile far mesafe kontrolü vb.









Hakkında
Konum: Ankara
Forum İmzası:
ADANALIYIK ALLAHIN ADAMIYIK ...
Temel Bilgiler ve İstatistikler
Aktiflik: Şu anda DH'de değil
Son Giriş: 2 yıl önce
Son Mesaj Zamanı: 5 yıl
Mesaj Sayısı: 355
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 364
İkinci El Bölümü Mesajları: 0
Konularının görüntülenme sayısı: 692.917 (Bu ay: 2.130)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 4 (Bu hafta: 0)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Motorlu Araçlar Dünyası
Mesajları
İkinci El Referansları
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.