Yarbay
04 Ekim 2007
Tarihinde Katıldı
Takip Ettikleri
2 üye
Görüntülenme
Toplam: 34 (Bu ay: 1)
Gönderileri
Arkadaşlar herkese selamlar aracım imzamda da göreceğiniz 2009 Laguna 2.0 dci. 2017 Mayıs ayında ilk sahibinden almıştım İstanbul dışından getirdim son zamanlarda süspansiyon konforu iyice düşmüştü üzerine bir de yol tutuş zaafiyetleri görünce yenilemeye karar verdim.



4 amortisörle başladım bunların tepe takozları da değişti 10-20 km hızda çukur tümsek darbe sönümlemesinde iyileşme oldu ama biraz hızlanınca hiç bir şey farketmedi.



Helezon yaylarını aldım önce arkalar geldi takıldı aynı akşam 215-50-17 kış lastiklerimi söküp 225-50-17 yeni lastiklerimi taktım yol tutuş bu şekilde tamamen eskisinden hatta ilk aldığım zamandan bile iyi oldu.



Geçen hafta sıcaklık 15-20 dereceleri gördü sürüş keyfi arttı asfalt eklerinin küçük çukurların üzerinden geçip keyif yapmaya başladım.



Dün ön yaylar da geldi takıldı tabi hava da soğuk bu ara inanılmaz moralim bozuldu. Araç Cam tavan olduğu için daha da çekilmez oldu gacır gucur her tarafı küt küt vuruyor en küçük hatasında zeminin.



Tam olarak şu durumdayız mermi gibi bir aracım oldu gaz kesmeden en ağır manevraları deneyecek kadar güven veriyor ama bildiğin makaslı kamyonetlere döndü özellikle bu gıcırtılar çok moralimi bozuyor arka torsiyon burçlarını da değişsem acaba faydası olur mu başka tavsiyeniz var mı?
İmzamdaki euroIV 2.0 dci aracımda FAP(DPF) bulunuyor. Aldığımdan bu yana 3 kış sezonunda da aynı şekilde kurum miktarı artıyor arıza kaydı çıkıyor, yazın ise herhangi bir sorun yok. İlk sezon pasif (bilgisayar komutuyla) rejenerasyon yaparak dönemi geçiştirdik, geçen yıl söktürüp temizlettim, bu sene würth sondalı temizleyici kullanarak kurumu yaktık ama şimdi tekrar doldu tekrar yakacağız.

Bunu takip etmekte veya biriktiğinde kurumu temizlemekte bir sorun yok, zaten farklı yöntemlerle çözebiliyoruz. Filtrenin durumunu cihaz bağlantısıyla sürüş esnasında test ettik, 12-18 gram'a çıkıp sonra 3 grama düştüğünü görebiliyoruz. Yani kurum miktarı az olduğunda kendisini temizleyebiliyor. Yeterli sıcaklığa eriştiğinde kurum miktarı da azalıyor bu konuda başarılı şekilde ilerliyor.

Bazen üst üste kısa mesafe kullanmak zorunda kalıyorum bu da kurumu çoğaltıyor. Servise uğrayıp 26 gram ölçtüğümüz kurumun manuel kullanıp ertesi sabah 8'e indiğini takip ediyoruz. Asıl sorun olan kısma gelirsek; ne oluyorsa 35 gram sonrasında oluyor. Arıza lambası yanıyor bu bize kritik seviyeyi bildiriyor. 26'dan 8'e inen kurum 35'ten 33'e inmiyor sürekli yukarı gidiyor, ilgilenmezsek 2 hafta içinde 70 gramı geçiyor. Yani artık bize rejenerasyon gerekiyor. Bunu manuel yapmak sağlıklı ve ucuz değil, araç çok ısınıyor ve sonrasında yağ değişimi gerekiyor. Aktif olarak sürüş esnasında temizlik yapılması en sağlıklı şekliymiş.

Bunu tarifi de şu "Otobana çık 3000 devir 3. viteste 15-20 dakika sür" şeklinde bir klişe çözümü var bunun servis de aynısını söylüyor. Bunu defalarca denedim 1 saate yakın süreleri denedim ama olmadı servis "gerekli şartlar sağlanmadığından başlamamıştır" diyor. Yani yeterli sıcaklığa ulaşamamışız.

Bu sefer öyle bir denk geldi ki salı günü lamba yandı, ben de pazar günü istanbul'dan bilecik'e gidip aynı gün geri döndüm. Tam 7,5 saat bu aracı 3000-3500 devirde kullandım. Hatta geri dönüşte fazla rüzgar almasın diye radyatörün önünü tamponun bir kısmını maskeledim sonuç lamba sönmedi ve şu an 59 gram kurum var. Bilgisayara göre 6 kez başarısız girişim var. Yani rejenerasyon başlamış fakat bir sebepten iptal olmuş.

* Bu sebep artık yetersiz süre olamaz.
* Filtreyi geçen yıl söktüğümüzde formunda bir sorun (kırık, çatlak, erime vs.) yoktu hala da olmadığına eminim.
* En son pasif rejenerasyon başladığında ekranda bir hata verip iptal olmuştu, yanılmıyorsam motor yağından bahsediyordu.
* Benim tahminim araç ısısını 600 derecelere çıkarması gereken düzenekle ilgili sıkıntı var.

Teknik bilgisi olan arkadaşlardan tavsiye bekliyorum. Okuduğunuz için teşekkür ederim.
Akp'li: Fetö uzantıları ile hırsızlık yaptınız, oy çaldınız.
Mhp'li: Biz olmasak Akp'yi silerlerdi.
Chp'li: Nasıl koyduk, gün bugündür, gün intikam günüdür saldırın araplara.
Hdp'li: Kazanan chp bizim sayemizde kazandığımızı unutmasın, yapacağı siyasete bizi de düşüncelerimizi de dahil etsin.

Kafa kafaya çarpışmaya cesaret gösteremeyip her türlü hakaret, taciz, tahrik, tehdit barındıran cümlelerinizi, hastalıklı ruh ve düşüncelerinizi alın ve gidin artık.

Nasıl göremiyorsunuz bunu Ankarayı adaylığı için chp'yi sallayan "rozetsiz girerim" diyen Yavaş kazandı "ılımlıları temsil ediyorum" dedi.

İstanbul'u Yeni Zelanda'daki şehitler için yasin-i şerif okuyan, sana oy vermem şeklinde kendisine çıkışan Akp'liye "Senin Canın Sağolsun" diyerek sırtını sıvazlayan İmamoğlu kazandı.

Halk, siyasilerin kavgasından da sizin yukarıda tek cümleyle özetlediğim radikal düşüncelerinizden de bıktı. Kötülükten hayır gelmeyeceğini herkes gördü bakın son kurulan partinin adı bile İYİ. Ekonomik darlık onca para pompalanmasına rağmen her kesimi zorlamaya artarak devam ediyor. Sesinizi kesin ve çalışmaya başlayın, elimizde kalan tek şey artan döviz kurlarıyla birlikte kaliteli&ucuz işçilik. Eğer bugün çalışmazsak yaşlanan toplumumuz için yarın bir umut da kalmayacak. Bırakın Dolar 12, Euro 15 lira olsun ithalat azalsın, ürettiğimiz ve işçiliğimiz ucuz olsun yeter ki. Yeter ki bu yıl 20 lira olan biber seneye 30 TL olmasın dolar 15 olsun ama biber de 15 liraya düşsün. Dövizin her 10 kuruş artışında yaygara yapmayın, uyanık olun emeğinizi faize-enflasyona yedirmeyin.
Kardeşim için bir araç bakacağız, cam tavanlı kırmızı bir i20 beğenmiş 65,000 den başlıyor fiyatları. 1.4 MPI ve 1.4 CVVT (2017 sonrası sanırım) iki tip benzinli, motoru var. CVVT daha performanslı görünüyor kağıt üzerinde ama sorun çıkarma eğilimi nedir bilemedim.

Bu rakamları minicik bir araca çok gördüm ve başka seçenekler sundum, 308 pekala alınabiliyorken önü uzunmuş, çok alçakmış, 2009 model suzuki swifti "sevmedim bunu ben" gibi bahanelerle incelemedi bile.

Uzun lafın kısası bu i20 denen arkadaşı nasıl bilirsiniz, ayrıca bundan yakışıklı ve bu fiyatlarda ve hatta daha ucuzu bulunur mu?

Ben olsam BMW 1 audi A3 falan para neye yetiyorsa alırım ama bayan aklı başka çalışıyor.
Bugün şarkıcı Tan’ın bir kıza attığı mesaj ifşa(bu da yeni çıktı) edilmiş ve magazin haberlerine taciz başlığıyla konu olmuş. Adam gayet kibar bir dille iltifat etmiş birlikte olmak istediğini söylemiş. Üstelik ünlü olmasının avantajlarından faydalanarak doğrudan temas kurabileceği bir sürü imkanı varken bunu sadece sosyal medyadan mesaj atarak yapmış. Ama adı TACİZ.

Baştan çıkarma, ilan-ı aşk, hoşlandığını itiraf etme vs. bir sürü konuya karşılık gelen masum ismi varken bu çirkin ifadeyi heryere fütursuzca yapıştırıyorlar.

Artık buna bir son verilmesi gerekiyor eğer bu yapılmazsa selam verdiğiniz insanlar sizi tacizle suçlamaya başlayacaklar.

Feminizm sadece burada değil tüm dünyada sorun olmaya başladı ve böyle giderse evde çıktığı kızın ailesine Türk kahvesi pişiren adamlara dönüşeceğiz.
Araç 2009 Fiat Bravo. 180,000 km de 1.6 emotion 120 hp yarı otomatik (dualogic f1) şanzıman. Gümüş gri renkli cam tavanlı, görüntüsü gayet diri ama neredeyse boyanmayan parçası yok. Ciddi bir kazası yok hatta tramer kaydı toplam 5 bin civarında olması lazım ki birisi ön cam değişimi olmak üzere 4 parça hasarda.



“Boya takıntısı olanlar aramasın” yazıp gelecek bir sürü insanla uğraşacağız ya da alırsa esnafa vereceğiz mecbur ama bu araç ne kadar eder?



Bize 3 yıl önce 120 bin km deyken 34 e falan mal olmuştu bence 36-39 en fazla 40 aralığı normal gibi ama sitelerde 45 hatta 50 isteniyor siz ne önerirsiniz?
YIL USD EURO PRTE TÜFE
2003 1,65 1,73 1,04 18,36%
2004 1,39 1,75 1,26 9,32%
2005 1,39 1,81 1,35 7,72%
2006 1,34 1,59 1,18 9,65%
2007 1,41 1,85 1,31 8,39%
2008 1,17 1,71 1,46 10,06%
2009 1,52 2,13 1,39 6,53%
2010 1,48 2,13 1,44 6,40%
2011 1,54 2,07 1,33 10,45%
2012 1,87 2,44 1,29 6,16%
2013 1,77 2,36 1,31 7,40%
2014 2,17 2,97 1,36 8,17%
2015 2,35 2,83 1,20 8,81%
2016 2,98 3,21 1,09 8,53%
2017 3,54 3,70 1,04 11,92%
2018 3,76 4,54 1,20 12,00%
2018 4,50 5,32 1,15 12,00%(Mayıs Verileri)

Arkadaşlar üşenmedim 2003 yılından itibaren TCMB Ocak ayı kurlarını, pariteyi ve resmi TÜFE rakamlarını yan yana yazdım. Rakamlarda hatalar olabilir ama genel görüntüye pek etki edeceğini düşünmüyorum. Tablo şunu gösteriyor ki, bu sıralar karşılıklı olarak çok moda olan "ÜLKEYİ BATIRDINIZ" veya "BUNLAR EKONOMİ ÜZERİNDEN DIŞ MİHRAKLARIN OYUNU" merkezli gürültülere hiç gerek yok.

2018 yıl sonu itibariyle 16 yıllık olacak olan bu süreçte sadece tüfe rakamlarını döviz kurlarına fiyat artışı şeklinde uyguladım. Bu yılı da %12 ile tamamladığını düşünürsek USD kuru 6,88 EUR kuru 7,20 parite 1,05 oldu.

Teknik olarak sağlıklı bir bakış açısı olmayabilir fakat yabancı yatırımcının en azından devletin açıkladığı oranlarda kar beklentisi ile buraya geldiğini ve bazı garantiler aldığını düşünürsek hiç de mantıksız değil.

Aynı süreçte 300 USD seviyesinden 1300 USD seviyesine gelen altın ve 25-30 USD seviyesinden 75 USD seviyesine gelen petrol fiyatlarından hiç bahsetmiyorum bile.

İnsanları kandırmak, kandırıldıklarına inandırmaktan daha kolaydır (Oscar Wilde)
Merhaba,
Dubleks bir evim var alt kısımda salon ve yatak odasında birisi baymak 7000 btu diğeri demirdöküm 9000 btu 2 adet klimam var ve bunlardan çok memnunum.

Alt kısma ait 3. odadan üst kısma merdivenli bir çıkış var ve yukarısı da 1+1 yatak odası+amerikan mutfaklı bir yaşam alanı içeriyor toplamı 35 m2.

Alttaki odanın sıcaklığı da yukarı çıktığı için 16 m2 de bunu ekleyince yaklaşık 50m2 bir alanı soğutmaya çabalayan eski cartel marka 18,000 btu 3. bir klimam var bu da bahsettiğim merdivene doğru çalışan alanda kurulu.

Bu klimayı eski evimden getirdim zaten verimsizdi farklı yerlere bakım yaptırdım, ne yaptıysam bu 18,000 btu karşılığını alamadım. Üst kısım çatı altı ve gün içinde çok yoğun sıcağa maruz kalıyor. Kiremit+taş yünü+alçı plaka şeklinde bir yalıtımı var ama yukarısı yanıyor.

90'lı yıllardan beri klima kullanırım sürekli çalıştığında 7000 btu bir klima bile olsa bahsettiğim alanı ortalama bir serinliğe ulaştırması lazım diye düşünüyorum.

Eğer çözümü varsa en ekonomik olanı bunu çözebilmek, iç-dış ünite hangisi gerekiyorsa değişimi dahil. Olmuyorsa buraya destek için şu mobil olanlardan baktım çok gürültülü diyorlar geceleri sorun olabilir pek ucuz da değil sanki. Kısa duvarları olduğundan öyle her istediğim yere yeni bir cihaz takmam mümkün değil. Ne yapacağımı şaşırdım özellikle mobil konusunda tavsiyeleriniz nedir?
Arkadaşlar imzamdaki araç bu şekilde çalışıyor, servise göre herşey normal. Motor kulaklarını geçen yıl aldığımda değiştirdim bu durum sizce normal mi?
Yetkili serviste dpf sorunlarıyla alakalı işlemler yapılıyor bir süredir, DPF'ye ait bir basınç sensörü var 1500 TL fiyatı var bunun hortumunda bir yırtık vardı onu onardılar ve şu an düzgün çalıştığını söylediler ayrıca enjektör kodlamasında hata varmış üzerindeki enjektörlere ait kodları girdiklerini söylediler ki bana göre ne olduysa o zaman oldu.








Arkadaşlar imzamdaki araç bu şekilde çalışıyor, servise göre herşey normal. Motor kulaklarını geçen yıl aldığımda değiştirdim bu durum sizce normal mi?
Yetkili serviste dpf sorunlarıyla alakalı işlemler yapılıyor bir süredir, DPF'ye ait bir basınç sensörü var 1500 TL fiyatı var bunun hortumunda bir yırtık vardı onu onardılar ve şu an düzgün çalıştığını söylediler ayrıca enjektör kodlamasında hata varmış üzerindeki enjektörlere ait kodları girdiklerini söylediler ki bana göre ne olduysa o zaman oldu.
Hakkında
Konum: İstanbul,Bahçelievler
Forum İmzası:
2009 Renault Laguna III 2.0 dci Privilege
Sistem ve Tercihleri
Bilgisayar
PC
Otomobil
Renault
Otomobil
Audi
Mobil cihaz
Apple
Operatör
Turkcell
ISS
TTNET
Oyun Platformu
PC
Takım
Beşiktaş
TV
Philips
Klima
Toshiba
Ses Sistemi
Ses Sistemi Hi-fi
Tablet
Samsung Tab3
Notebook
HP
Dünyadan Futbol
Real Madrid CF
Temel Bilgiler ve İstatistikler
Aktiflik: Şu anda DH'de değil
Son Giriş: 8 ay önce
Son Mesaj Zamanı: 11 ay
Mesaj Sayısı: 2.059
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 2.993
İkinci El Bölümü Mesajları: 0
Konularının görüntülenme sayısı: 14.948 (Bu ay: 1.111)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 2.584 (Bu hafta: 0)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Motorlu Araçlar Dünyası
Mesajları
İkinci El Referansları
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.