A

Yüzbaşı
30 Ağustos 2001
Tarihinde Katıldı
Takip Ettikleri
2 üye
Görüntülenme
Toplam: 26 (Bu ay: 0)
Gönderileri
Selamlar,

Bu iki lens arasınızda gidip geliyorum. Makinam Nikon D80. Bu lensi Özellikle gündüz gezi ve manzara için kullanacağım. Tamron un yeni teknolojisi birçok ödül almış durumda ancak 62mm filtre çapı bir önceki PZD olmayan ancak yine VC'li modeline nazaran lens çapının küçülmesi soru işaretleri yaratıyor. SIGMA hakkında da bu tip lenslerdeki genel sıkıntıların dışında herhangi bir farklı bir şey yok.

Fikirlerinizi, olumlu yada olumsuz sebepleri ile duymayı çok sterim.

Lensler:

Tamron 18-270mm F/3.5-6.3 Di II VC PZD
Tamron AF18-270mm F/3.5-6.3 Di II VC

SIGMA 18-250mm F3.5-6.3 DC OS HSM
Mevcut işimde kullandığım sistemimi -XP Pro ortamında çoklu program kullanımı resim programları, internet, yoğun office 2003 kullanımı (çok büyük xls. dosyaları) Outlook, sql tabanlı micro yazilim muhsebe programı gibi birçok program aynı anda açık bir nevi multi tasking...

Mevcut makinam; (Bu makinamı 4 yıldır kullanıyorum ve sistem artık kasılmalara başladı...)
Gigabyte 965P LGA775 DS4-P
Core2Duo 6400 2,13 2Mb cache
2 x 1 Gb Kingston 667 Mhz DDR2
250 gb sata 2 seagte NCQ 8 Mb
512 Mb Ati Pci express (çok önemli değil, resim işlemelerini sadece internet sitesi için yapıyorum)

Düşündüğüm upgrade

1- Bu upgrade de anakart masrafım yok, mevcut anakartım işlemciyi destekliyor.

INTEL CORE 2 QUAD Q9550 2.83GHz 12MB CACHE 1333MHZ LGA775 İŞLEMCİ

KINGSTON HYPERX 4GB 1066MHz DDR2 Non-ECC CL5 (5-5-5-15) DIMM KHX8500D2K2/4G

THERMALTAKE TOUGHPOWER QFAN 650 WATT GUMUS PFC-14 CM FANLI PSU W0163

2- Bu upgrade de bir öncekine göre işlemci fiyatları arasında aman aman bir fiyat farkı yok ama ilave olarak anakart da değişmek zorunda... +maaliyet oluşuyor.

INTEL CORE i7 920 2.66GHz 8MB CACHE 45nm LGA 1366 İŞLEMCİ

GIGABYTE GA-EX58-UD3R INTEL X58/ICH10R QPI 6.4GT/s DDR3 2000+MHz Core i7 LGA1366 ANAKART

KINGSTON 6GB DDR3 HYPERX 2000MHZ CL9 (3*2GB) XMP TALL HS-KHX2000C9D3T1K3/6GX

THERMALTAKE TOUGHPOWER QFAN 650 WATT GUMUS PFC-14 CM FANLI PSU W0163

Soruma gelirsek, 1. ve 2. upgradeler arasında 500-600 TL civarı fiyat oynuyor, biryandan 1. upgrade i yapsan 2-3 sene belki idare edecek yine upgrade yapmak durumunda kalıcam... 2. upgrade i yapsam bir 4 yıl daha götürür belki diyorum ancak bu seferde çıkacak programlar her zaman bir öncekine göre çok daha fazla güç istiyor...

Yardımcı olursanız çok sevinirim...
Sn. Forum Üyesi ve yöneticisi dostları sektörümle ilgili bir dergide yer alan KIŞ LASTİĞİ ile ilgili bu makaleyi sizlerle paylaşmak istedim, Biraz uzun ancak birçok yönden ele alınmış ve çok güzel anlatımı olan bir makale. Okumanız tavsiyesiyle...

SAKIN KIŞ LASTİĞİ ALMA!


Diyordu, o: siyah, uzun ve bol elbisesinin kapşonunu kafasına geçirmiş, yüzü tam olarak seçilemeyen ve elinde uzun saplı bir tırpan tutan görüntü. Birden tam karşımda belirdi. Öylesine tatlı gülümsüyordu ki birden içime bir huzur doldu, -zarar gelmez- hissini yoğun bir şekilde yaşamaya başladım. “Sakın kış lastiği alma!” diye yineledi, sakince. Birden, arkada, mumya görünümlü sargılar içindeki tipler belirdi, zayıf şişman, kısa boylu, uzun hatta minicik mumyalar koro halinde bağırıyorlardı “Sakın kış lastiği alma!” Sadece bana da değil yetkili lastik satıcısındaki herkese benzer şekilde davranıyorlardı. Yetkili satıcı; önce itiraz eder gibi göründü, ancak, siyah elbiseli görüntü ona doğru yönelince, sessizliği yeğledi. Dayanamadım, “Neden?” diye bağırdım. Görüntü anında karşımda belirdi. “Bak” diye söz başladı ve şöyle bir diyalog içine girdik.

- Lastiklere bir bak. Hepsi siyah, yuvarlak olup yere temas eden bölgeleri düz ve açılı kanallardan oluşuyor. Kış lastiği alıp da ne yapacaksın?

* Ana kanallar genişlik ve lastik dönüş yönüyle yaptıkları açıları temel alırsan benzerlik göstermesi çok doğal. Kanallar; seninde çok iyi bildiğin gibi, lastik hizmet tipi ne olursa olsun bazı temel görevleri yapma amacıyla konulur. Bloklar arasına sıkışan havanın hareketi lastik bünyesinde oluşan ısının tahliyesini sağlar. En kötü olasılıkla ısının daha fazla artmasını engellemeye çalışır. Çamurlu, karlı ve ıslak yüzeylerde seyehat ederken, yüzeyi kaplayan nesnenin blokların zemine ulaşmasını engellememesi için lastik tabanıyle zemin arasından hızla atılmasını sağlar. Kısaca zeminin temizlenmesi görevini de üstlenir. Tutunmayı sağlayarak sürüş güvenliğini artırır. Genelde temel fark, lastiğin yere temas eden bloklarının üzerindeki “Z” şekilli ve ya düz, kanalcıkların adedinin fazlalığıdır. Kış lastiklerinde yüksek sayıda kanalcıkların olması tesadüf mü? Kesinlikle hayır! Yumruğunu sık ve kuma bastır, sonra, avucunu aç ve parmaklarını gerdikten sonra aynı hareketi tekrarla. Parmakların, yumruğundan daha derine indi değil mi? Uyguladığın basınç aynı, ancak, baskı uyguladığın yüzey değişti. Araç ağırlığı sabit kalmak kaydı koşuluyla; karla kaplı zeminde, ne kadar geniş yüzeyli lastik (geniş taban) kullanılırsa o denli kara saplanmak zorlaşır, yüzeyde kalınır. Oysa amaç yüzeyde kalmak değil, karlı zemin içine lastik tabanındaki blokların saplanmasını sağlamaktır. Karda yürümek zorunda kalan bir insanın, ilerlemesi için, kara batmaması gerekiyor. Lastik ise farklı, kara batacak, kanal ve kanalcıklar arasına kar sıkışacak, karı kara sürterek ki en iyi tutunmadır, ilerleme sağlanacaktır.

- Ha, ha... Yaz lastikleri sanki aynı şeyi yapamaz. Onlar da kara saplanır, kanalları arasına kar sıkışır ve tutunma gerçekleşir. Kış lastiği alma!

* Doğru, kanallar arasına sıkışır ama kanalcıklar ve yere temas eden yüzeyi küçültme anlamında aynı görevi göremez! İstersen bir yaz lastiği ve bir de kış lastiği üzerindeki kanalcıkları adet olarak say. Kış lastiklerinde neredeyse 2.000 adedi bulurken, yaz lastiklerinde kaç adette kalacaksın bir öğren. Eğer yapabilirsen kanalcıkların toplam uzunluklarını bir kıyasla, bakalım ne ortaya çıkacak?

- Yaz lastiklerinde kullanılan kauçuk karışımı çok iyi ve uzun süre hizmet verir, kilometre başına lastik maaliyeti daha düşüktür. Yaz lastikleri daha az şekil değiştirir ve daha az yakıt harcar. Hem lastik maaliyeti hemde kullanım maaliyeti daha düşüktür. Gel sen, kış lastiği alma. Bak aracındaki lastiklerinin diş derinliği yarıya inmiş, ancak, hala iş görür. Bu masrafa girme, kriz de var. Akıllı ol!

* Hey, hey! Biraz dur bakalım! Birkaç konuyu bir yaklaşımla geçme. Burada iki önemli konu var. Lastik maaliyeti bir, kullanım maaliyeti yani daha az yakıt sarfiyatı ve kullanım ömrü iki, birde söylemediğin maaliyetler var üç. Krizin olması, etkileri ise farklı bir tartışma konusu olur. Öncelikle şunu unutma, kış lastikleri aldım diye, yaz lastiklerimi atmayacağım biiiir. Aracıma düzenli bakım yaptırıyorsam eğer, arada çok yüksek değer çıkmayacak. Depolama şartlarına da uyuyorsan, yaşayacağın sorun daha da az olacak. Kış süresince kullandığın, sonrasında çıkarıp depoladığın kış lastiklerinin yaz lastiklerinden çok daha az kilometre yapacağını mı sanıyorsun? İkiiii. Adı üstünde “kış lastikleri” yani kış döneminde kullanılacak lastikler. Yaz lastiklerini de kış haricindeki mevsimlerde kullanacaksın. Kim doldurdu seni bilmiyorum ama bunlar “çocuklara masallar” bölümüne girer.

Araç altındaki genellikle pek önemsenmeyen, o siyah ve yuvarlak nesnelerin, kış şartlarında görev ve sorumlulukları sandığımızın çok ötesinde artar. Ortam soğur, sıvılar donmaya başlar, yol yüzeyi hem soğuk hemde serttir. Tüm lastik tipleri olabildiğince bu farklı şartlara direnmeye çalşır. Sadece kış ve kar lastiklerinde direnç diğer tip lastiklerin asla ulaşamayacağı düzeydedir. Sertleşme ve konfor kaybıyla birlikte tutunmada azalır. Frenleme mesafesi artmaya ve yanal zorlanmalara direnç azalmaya başlar. Bu olumsuzluklar; sadece, kış veya kar lastiklerinde en alt düzeyde kalır. Özellikle, 0°C ve altı sıcaklıklara inildikçe sürüş emniyeti doğal olarak azalmaya başlar. Yol yüzeyi soğuğun etkisiyle bazı bölgelerde gizli veya açık buzlanma yapar. Kış mevsiminin sonuna doğru güneşin etkileyemediği gölgede kalan bölgelerde birden buz üzerinde gider siniz. Sertleşen ve iç ısısı yükselemeyen taban kauçuk karışımının, soğuk yol yüzeyine tutunması; sürüş güvenliğini tehdit derecesinde, azalır. Anlayabildin mi? Yaz lastiğiyle kış lastiği arasındaki senin gibilere göre ince, benim gibilere göre metrelerce kalınlığındaki o farkı?

Efendim kış lastikleri aracın fazla yakıt harcamasına neden olur. Haklısın, kış lastikleri hem desen hem de kauçuk karışımı özellikleriyle fazla yakıt harcamamıza sebep olur. Ne kaybedersin? Tutki, bir depoyla 500 Km. Yapacağına 475 Km. Yaptın. Daha fazla yakıta para ödedin, ancak daha güvenli sürüş keyfi yaşadın. Aynı yolu kullanan sürücülere zarar vermedin. Kendin dahil, kimseyi hastaneye yada mezarlığa göndermedin. Kısaca kendine ve diğer insanlara verdiğin değeri gösterdin. Bu kriz ortamında kış lastiklerine ödenecek ücret, hastane, kaporta, boya, motor, servis ve/veya cenaze için ödenecekten çok daha azdır. Beş yıllık huzurlu bir sürüş için değmez mi? Ben kış lastiği alacağım!

- Kış lastikleri”karlı” zeminlerde kullanılır. Kar yoksa kış lastiği takılmaz. Kaç gün kullanacaksın? Birkaç gün taksi tut daha ucuza gelir. Evden çıkma, biraz zorunlu tatil yap eğlenmene bak.

* Kış lastikleri 7°C ve altı sıcaklıklarda kullanılacakları düşüncesiyle üretilirler. Desen, kullanılan kauçuk karışımları, yere temas eden alandaki yük dağılımları ve benzeri birçok ölçüt çok ayrıntılı hesaplanır ve lastik o veriler ışığında tasarlanır. -30°C’de bile kış veya kar lastiklerinde görülebilen performans kayıpları sürüş emniyetini zorlayıcı boyutta değildir. Yol yüzeyi nasıl olursa olsun kış veya kar lastiği takan araçlar, standart yaz lastiği veya dört mevsim lastik takan araçlarla kıyaslandığında yola daha iyi tutunur, frenler, viraja girer ve çıkar. Sürücülerin genel yaklaşımı; kar yağmaya başlar, bir lastikçi bulunur, kış veya kar lastiği taktırılırdır. Eğer, servis biraz kalabalıksa, türlü yol ve yöntemler denenip, hemen taktırıp rahata kavuşalım taktikleri uygulamaya koyulur. “Kış lastikleri sadece kar yağdığında kullanılmak için tasarlanmıştır” ifadesi ve yaygın kanısı kesinlikle hem elsik hemde yanlıştır.

Kış lastikleri sezonluk lastiklerdir ve o sezonun getireceği olası tüm olumsuzlukları göğüsleyecek desen, kauçuk karışımları ve yapıya sahiptir. Her mevsim veya dört mevsim lastiklerle kıyaslandığında; karlı buzlu zeminlerde, % 30, 50 oranında daha iyi tutunma ve frenleme performansına sahiptir. Genellikle her mevsim veya dört mevsim lastikleri -7°C’de sertleşmeye başlar. Sertleşme tutunmada azalma demektir. Karar verilmeden önce çok kapsamlı düşünülmelidir. Ben kış lastiği alacağım!

- Bak, senin aracın birçok gelişmiş sürüş ve kontrol sistemlerine sahip, neden kış lastiği alacaksın? Alma! Para cebini mi rahatsız ediyor?

* Çekiş kontrol, patinajı engelleyen sistemler, tekerleklerin kilitlenmesini önleyen fren sistemleri, hareket halinde araçtaki yük dağılım ve değişimlerini en aza indiren sistemler gibi birçok elektronik sistem karda ve buzda tutunmayı artırmak için değil, tutunmayı kontrol etmek ve güvenli sürüş sağlamak içindir.

Örneğin ABS, frenleme esnasında fren pedalına ne kadar fazla güç uygularsanız uygulayın asla tekerlekler kilitlenmez ve şartlarınız uygunsa ayağınız fren pedalına basılıyken bile aracınızın yönünü değiştirebilir siniz. Ama sandığınız gibi, kısa bir mesafede duramaz sınız! Sistem; kilitlenmeyi önlediği için, oynak veya kaygan zeminde kilitlenmeye çalışan teker/tekerlere giden frenleme gücünü azaltacaktır. Bu da fren mesafenizin uzayacağı anlamına gelir. Frenleme mesafesini kısaltan birçok faktör vardır. Lastiğin yere temas eden kauçuk karışımının içeriğinden tutun, frenleme sisteminin etkili çalışmasına kadar birçok faktörü sıralamak mümkündür.

- Tutunma her lastikte çok az farklılık gösterir. Kış lastiğine boşuna para ödeme.

* Tutunma ifadesi hep harekete başlama, aracın durduğu yerden kalkması şeklinde algılanır. Oysaki tutunma; lastiğin yere temasıyla başlayan, ani hızlanma, yanal zorlanmalara direnç, frenleme, araçta dış etkenlerden oluşan veya sürücü tarafından gerçekleştirilen yönel değişimlere tepki, hız azaltılması gibi birçok süreci kapsar. Kısaca yol yüzeyiyle lastik tabanı arasında gerçekleşen ama araç mekaniği, araç geometrik ayarları, ortam koşulları gibi birçok dış müdahalenin olduğu bir kuvvetler etkileşimidir. Asla, sadece kalkış eylemi değildir. Dikkatimizden kaçan en önemli konu kara saplanmamak veya durduğumuz yerden kalkmak değil, karlı buzlu zeminde aracımızı güvenle kullanabilmektir. Kaza yapmadan veya başkalarına kaza yaptırmadan kullanmaktır! İşte kar veya kış lastikleri size bu ayrıcalığı sunar.

Karda ve buzda tutunmayı, yalnız, kış lastikleri veya kar lastikleri artırır! Çünkü diğer tip lastiklerden daha yumuşak karışımlar kullanılır, çabuk ısınır ve çok düşük ısılarda bile esnekliğini korur. Desen; özellikle karda tutunma – çekiş – viraj alma esnasında lastiğin yere değen her milimetre karesine ne oranda yük geldiği hesaplanarak ve bilgisayar destekli programlar kullanılarak önce proto tip üretilir. Gerçek koşullarda test sürüşleri yapılarak ve yardımcı ölçüm alet / ekipmanları kullanılarak son şeklini alır.

Desen hem estetik, görsel (albeni) hemde işlevsel olarak onaylandığında ve uluslararası standartları geçtiğinde satışa sunulur. Ben kış lastiği alacağım!

- Madem akılsızlık yapıp kış lastiği alacaksın bari az para ver, zincir al, kar paleti al, iki lastik al!

* Olayı zincir veya kar paleti takmakla karıştırma! Zincir veya kar paleti “acil” durumlar veya tekerleklerin tutunma gücünün ya yetersiz kaldığı ya da tümüyle bittiği durumlar için gereklidir. Tahrik dingilindeki lastiklere zincir takarsınız ve azami 60 Km/s hızla –zincir takılmasının zorunlu olduğu bölgeden- geçersiniz ve zincirleri çıkartırsınız, sonra belki bir daha takar, çıkartırsınız bu güzergahınıza bağlı olarak devam eder. Kar paleti bu konuda çok daha kolay ve hızlı hareket etmenize yardımcı olur. Takma ve sökmesi; sadece kar paletini jant üzerine monte edilen parçaya, kilitleme aparatını elle çevirerek takmak kadar zordur. Yaklaşık 30 saniye gibi kısa sürede takılır. Zorunlu şartlarda kullanılır, şartlar normale döndüğünde çıkarılır.

Hangi şartta olursa olsun eğer, şartlara hazırlığınız varsa, araç sürmek bir haz, keyif olmalıdır. Kış koşullarında araç kullanımında, ortamın fiziksel koşulları sürücü üzerinde baskı oluşturur. Bu baskı dikkati dağıtır ve olumsuz olayları tetikler.

Dört adet kış lastiği veya kullanım koşullarınıza uygunsa kar lastiği (hatırlayın dağ silüeti üzerinde kar taneciği sembollü kar lastiği olduğunu belirtir.) en gerçekçi ve ideal çözüm olarak ön plana çıkar. Tüm lastik üreticileri araç altındaki lastiklerin aynı özelliklerde olmasını önerir. Farklı desen, yapı, hız sembolü, yük indeksindeki lastikler tutunma ve tepki farklılıkları göstererek kazaya davetiye çıkarır. İki kış lastiği takmakla; kar üzerinde, park halindeki aracımı kolayca hareket ettirebilirim, çekişi üst düzeye çıkarırım ama sürüş güvenliğimi tehlikeye atarım.

Çekiş artarken frenleme süresince veya viraj alırken sorun yaşamam “an” meselesidir. Aracım alışageldiğim tepkileri asla vermez ve yol yüzeyine tutunduğumu zannederek bir anda kaza yaparım. Bu arada aracınızdaki güvenli sürüş için yerleştirilmiş elektronik sistemler bir şekilde olumsuz etkilenir. Ben, kesinlikle, kış lastiği alacağım!

Niye üstüme geliyorsun? Beni öldürmeye mi çalışıyorsun? Aman Allahım, nefes alamıyorum? Gücüm neden yok?...

** Baba, saat 08:00 kalk. Bugün işe gitmeyecek misin? Baba, neden çok terlemişsin!

* Ne kabustu. Az daha Azrailin oyununa geliyordum. Ne mantıklı yalanlar söylüyordu!

Not: Günümüzün lastikleri neredeyse birer sanat eseri, teknolojinin estetikle mükemmel birlikteliğidir. Lütfen lastik üreticilerinin yıllar süren deneyimlerine ve kullandıkları teknolojiye, yaptıkları test bulgularına saygı duyarak, önerilerine sorgulayarak veya sorgulamadan kesinlikle uyalım!
Sevgili forum üyeleri;



Lastikler hakkında genel bilgiler, merak ettikleriniz, sormak istediklerinizi , elimden geldiğince bilgim ve öğrendiklerim dahilinde bundan sonra bu konu başlığı altında meraklı olan sizlere anlatmaya naçizane geyret edeceğim.



Farklı lastikler ile ilgili benim gibi meslektaşlarım da kendi ürün gamları ve modelleri ile ilgili bildiklerini öğrendiklerini de burada bizlerle paylaşırlarsa çok memnun olurum... Herşeyi bilmeme yada bilmemize imkan yok.



Hala öğrenmekte olduğumuz ve öğreneceğimiz birçok yeni olgu ve teknolojiler söz konusu...



Kullanıcılar olarak sizlerde, kullanım deneyimlerinizi, araçlarınızı ve kullandığınız lastik ebatları ve kategorisi doğrultusunda ön bilgi vererek bizlerle paylaşırsanız herkes için sanırım bir klavuz niteliğinde olabilecek konumuzu renklendirmiş olur sunuz.
Selamlar,

Eskiden PIRATE's oynardım bayaa eskiden (amiga zamanında) deniz ticareti ile ilgili basit bir strateji idi. Bu oyunun gelişmiş versiyonu yada benzer bir satrateji oyanayıp da tavsiye edebilecek olan var mı acaba?
2002 Model Astra Elegance Otm. Vites sahibiyim, aracımda 2 ön 2 tanede yan toplam 4 hava yastığı var. 5.5 aylık bebeğimi kendi almış olduğum bebek koltuğu ile ön yolcu koltuğuna ters şekilde oturtarak kemerle bağlamak istiyorum.

Ancak kullanıcı kitabında sadece algılama sistemli özel opel bebek koltuğu ile mümkün olduğu belirtiliyor. Ayrıca kullanıcı kitabında yan hava yastığı olan araçlarda ön yolcu koltuğuna bu özel bebek koltuğuyla dahi oturtulamayacağı belirtiliyor.

Bu kesin doğrumudur, doğru değil ise Bebeğimi kendi almış olduğum farklı koltuk ile oturtup bağladığımda ön yolcu koltuğunun hava yastığını nasıl devreden çıkarıp İPTAL edebilirim.
Fiyat; 12.000,00 YTL

Silindir hacmi; 650 cc
Yakıt türü; benzin
Vites; 5
Motor Gücü; 48 hp
Kilometresi; 15.000
Hasar durumu; Yok, temiz kapalı garaj motoru
Şehir; Kadıköy / İSTANBUL
İlgili kişi Ad-Soyad; Ali SAĞLAM
İletişim bilgileri;
msn@saglamotomotiv.com
alisaglam@saglamotomotiv.com
İş Tel: 0 216 680 17 43

forumu sıklıkla takip edemiyorum lütfen verdiğim MSN, e-mail yada iş telefonumdan ulaşınız. Yakın zamanda resim ekleyeceğim.
GIGABYTE DS3
GIGABYTE DS4
ASUS P5B

Overclockla işim yok bu 3 anakarttan birini alıcam para sorunum yok Şirkette kullanıcam ama bir server ım var ve ciddi bir veritabanı çalışacak ayrıca internet sitesi ile ilgili devamlı güncelleme dizayn yani resim işleme flash, internete entegre muhasebe programı falan çalışacak veritabanına bağlı olarak

işlemci olarak Core2DUO 2.13 6400 sanırım
ram bulabilsem 1 gd ddr2 kingston 1 adet yada 2 adet alıp dual mı çalıştırmak mantıklı??
250 yada 320 gb sata2 8mb? 16 mb? NCQ sadece 8 mb da var?????
LG yada NEC DVDRW
x1300 ATI Asus yada Gigabyte

yardımcı olabilirseniz bir netleştirelim bugün alıp yarın sabaha yetiştirmem lazım.

şimdiden tavsiyeleriniz için teşekkürler
Hakkında
Konum: Bursa,Nilüfer
Meslek: Fotoğraf Sanatçısı
İlgi Alanları: Fotoğraf, Araç, Teknoloji...
Forum İmzası:
Saygılarımla...
Temel Bilgiler ve İstatistikler
Aktiflik: Şu anda DH'de değil
Son Giriş: 4 ay önce
Son Mesaj Zamanı: 3 yıl
Mesaj Sayısı: 797
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 838
İkinci El Bölümü Mesajları: 33
Konularının görüntülenme sayısı: 411.676 (Bu ay: 1.845)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 4 (Bu hafta: 0)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Motorlu Araçlar Dünyası
Mesajları
İkinci El Referansları
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.