T

Binbaşı
25 Mayıs 2007
Tarihinde Katıldı
Takip Ettikleri
3 üye
Görüntülenme
Toplam: 57 (Bu ay: 0)
Gönderileri
http://www.teslamotors.com/models/options?utm_medium=Email&utm_source=ExactTarget&utm_campaign=%202011_12_news


Tesla model S ile ilgili çalışmaları 2 yıldır bir şekilde takip ediyordum. 2012 başında çıkacağını biliyordum ama kesin tarihi bilmiyordum. Şimdi öğrendim.

ABD'de 49.900 USD'den başlayan fiyatlarla satışa sunuluyor.

Tahminime göre Türkiye'de Beka Otomotiv, Florya'da bir test modelini şubat-mart ayları gibi görebileceksiniz.

Deneme sürüşünün ücretli olacağını tahmin ediyorum.

Kağıt üzerinde mükemmel bir D segment ama gerçeğini Türkiye'ye gelince görebileceğiz...
http://www.gazeteport.com.tr/haber/69094/turkiye_vergi_yukunde_sondan_6inci
Konu buraya açılır mı bilmiyorum, yeri değilse kusura bakmayın. Yukarıdaki link bana çok ilginç gelen bir bilgi içerdiği için paylaşmak istedim. Hepimiz Türkiye'de vergilerin çok yüksek olduğundan dem vururuz, oysa durum bunun tam tersi. Türkiye' vergi yükü konusunda OECD ülkeleri arasında sondan beşinci. Bu hesap gelir vergisi oranlarına dayanıyor. Maktu vergiler konusunda kötü olacağımızı düşünüyordum. İlginçtir, orada da ortalamanın sadece biraz üzerindeymişiz. Gelir vergisinde ise ortalamanın çok altında olduğumuz için genel vergi düzeyinde dünyanın şanslı ülkleri arasındayız. Çok şikayet ettiğimiz vergiler aslında hiç de yüksek değil. Avrupanın çoğu ülkesinde gelir vergisi oranları %50'ye yakın. yani ortalama bir Avrupalı gelirinin yarısını gelir vergisi olarak ödüyor. Bizde ise bu oran %26.

Esasen yüksek vergilere karşı değilim, yeter ki gelir bazlı ve adaletli yükselen oranlara sahip olsun ve etkin ve verimli bir kamu maliyesi eliyle toplanıp harcansın. Sonuçta hizmet ve altyapı olarak geri dönecektir. Öte yandan yüksek maktu vergilere karşıyım. Bu tür vergiler vergi adaletsizliği yaratıyor. Ben hem gelir vergisi ödüyorum, hem de gelir vergisi ödemeyenler nedeniyle yüksek tutulan maktu (dolaylı) vergiler ödüyorum. İşte bu adaletsizlik!

Devlet (esasında hükümet) bir an önce vergi adaletini sağlamalıdır. Yeterince sermaye birikimi oldu, artık vergi kaçırmaya daha fazla göz yumulmamalı.

Vergiler yüksek bulunur, az bulunur, bu ayrı bir tartışma konusu ama vergi adaleti bir an önce sağlanmalıdır, herkes gelir vergisi ödemeye mecbur edilmelidir. Belki o zaman maktu vergilerin oranı bir miktar düşer de, otomobil ve yakıt fiyatları da biraz aşağıya çekilir.
Yan aynalarda dönüş sinyalleri yanılmıyorsam ilk kez 1997 yılında Mercedes Benz R170 platformu ile SLK-R170 veya SLK200 ile başladı.

http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_R170


Bu aynalara entegre dönüş sinyallerini ilk üreten firma da Truck-Lite olsa gerek...

http://www.fer.de/index.php?id=233&L=1

MB de SLK yan aynalarını bu tedarikçiden tedarik etmiş olmalı...


Öte yandan, yan aynaya entegre dönüş sinyalleri otomativ dünyasında Mercedesle başlasa da motorlu araçlar dünyasında ilk kez 1986'da Ducati'nin 750 Paso modelinde görüldü.

http://en.wikipedia.org/wiki/Ducati_Paso

Yani aynaya entegre dönüş sinyallerinin atası bir motosiklet...

Şimdi soruya gelelim.

Sizce bu dönüş sinyalli aynalar ne kadar gerekli ve ne kadar kullanışlı?..

http://gundem.milliyet.com.tr/2-ay-icinde-istanbul-da-deprem-riski-yuzde-32/gundem/gundemdetay/01.11.2011/1458028/default.htm

Bu habere göre;

1. İstanbul'da 2 ay içinde deprem olma riski %32,
2. Hatay-Antakya eksenindeki 90 km'lik fay hattında ve
3.Elazığ'ın altından geçen 135 km'lik fayda yakın zamanda deprem bekleniyor.


Şimdi, Allah korusun, bu yörelerde yakında bir deprem olursa, "bu bir yapay depremdir" yazılarına karşı not düşmek için bu topiği açtım.

Ve çok iyi biliyorum ki, bu yörelerde bir deprem olursa bu tür yazılar bu forumda olsun, başka platformlarda olsun, dile gelecek, hele bir de o tarihteki aktüel bir toplumsal olayla çakışmışsa...

Ben şimdiden gardımı alayım.
GM liderliği Toyota'dan devraldı

Japon otomobil üreticisi Toyota, dünyanın en çok otomobil satan şirketi unvanını yılın ilk çeyreğinde ABD'li otomobil üreticisi General Motors'a (GM) kaptırdı.


Toyota'nın küresel satışları bu yılın ilk çeyreğinde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 12 azalarak, 1,79 milyona gerilerken, GM, söz konusu çeyrekte 2,22 milyon araç satışı gerçekleştirdi.
Alman otomobil üreticisi Volkswagen ise GM'nin ardından en çok araç satan ikinci şirket oldu. Volkswagen, yılın ilk çeyreğinde küresel bazda 2 milyon araç sattı.
Toyota'nın ilk çeyrek satışlarının düşmesinde 11 Mart'ta Japonya'da meydana gelen deprem ve tsunami felaketinde zarar gören fabrikalarında üretimi askıya alması etkili oldu.
Dünyanın en çok otomobil satan şirketi unvanını 2008 yılında GM'den devralan Toyota, 2009 yılı sonbaharından bu yana teknik problemler nedeniyle dünya genelinde 12 milyondan fazla aracı çağırmak zorunda kalmıştı.
Çeyrek dönem sonuçlarını geçen çarşamba açıklayan Toyota'nın karı, mali yılının dördüncü çeyreğinde bir önceki mali yılın aynı dönemine göre yüzde 77 oranında azalarak, 25,4 milyar yene (314 milyon dolar) geriledi. Şirketin karı, geçen mali yılın son çeyreğinde 112,2 milyar yen düzeyinde bulunuyordu.

www.otomobilport.com sitesinden alınmıştır.

Edit: İmla
CMS'nin kalitesini Toyota onayladı

CMS jant, Toyota Motor Avrupa (Toyota Motor Europe) tarafından kalite dalında '2010’un En Kaliteli Tedarikçi Firması' seçildi. Toyota, CMS’yi 'Üstün kalite anlayışı ve üretimde atmosfere salınan düşük karbondioksit seviyesi' nedeniyle bu ödüle layık gördüğünü açıkladı.


Türkiye’nin lider, Avrupa’nın dördüncü büyük alüminyum jant üreticisi CMS, kalitedeki üstün başarılarına bir yenisini daha ekledi. Toyota Motor Europe tarafından her yıl, markaya mal tedarik eden firmalar arasında verilen Toyota Tedarikçi Kalite Ödülleri (Toyota Supplier Award for Achievement in Quality), Mart ayında Belçika’nın başkenti Brüksel’de sahiplerini buldu.

Ödülü CMS Jant CEO’su Ünal Kocaman aldı
Başta Toyota olmak üzere birçok otomotiv markasına jant tedarik eden CMS, Toyota tarafından kalite dalında yılın en iyi 5 tedarikçi firmasından biri seçildi. Toyota bu ödüle neden olarak da CMS’ nin üstün kalite anlayışı ve üretim sırasında atmosfere salınan düşük karbondioksit seviyesi olarak gösterildi. Ödülü CMS CEO’su Ünal Kocaman, Toyota Motor Europe Araştırma ve Geliştirme’den Sorumlu Başkan Yardımcısı Hiroyuki Ochiai’nin elinden aldı.

14 markaya jant üretiyor
Türk otomotiv yan sanayinin en büyük ilk 10 üreticisi arasında yer alan CMS’nin en fazla jant ihraç ettiği ülkelerin başında otomotiv endüstrisinin kalbinin attığı Almanya, Fransa ve İtalya gibi ülkeler yer alıyor. CMS, Toyota, VW AG (Audi, Bentley, SEAT ve Volkswagen), PSA Grubu (Peugeot-Citroen), Fiat Grubu (Alfa Romeo, Fiat ve Lancia), BMW, Renault ve Mercedes gibi markalar için ihracat odaklı üretim gerçekleştiren CMS, Türkiye’de ise yine üretici firmalar Toyota, Renault, Fiat ve Honda markaları için jant üretiyor.
Bazı otomobillerin segmentleri kafa karıştırır genellikle, örneğin Fiat Linea, Volvo S40, Dacia Logan, BMW 3 serisi vs.
Öte yandan üreticileri bu modelleri sorduğunuzda belli bir segmente oturturlar. Peki bu ne kadar doğrudur? Bir otomobilin gerçekte hangi segmentte olduğunu anlayabilir miyiz?

Bir modelin segmentine ilişkin en önemli kriter bildiğiniz üzere iç hacmi. M3 cinsinden verili bir iç hacim segment olgusunun belirleyici karakterlerinden...

Firmalar iç hacmi genellikle vermezler. Bu gibi durumlarda bakabileceğimiz en güvenilir kriter aks mesafesi ki bize bir ölçüde fikir veriyor ama tek başına yeterli değil. Peugeot 207, Honda City gibi C segment aks mesafesine yaklaşan B segment otomobiller var. Öte yandan çoğumuzun B segment bildiği Dacia Logan 2,63 M'lik aks mesafesiyle C segment değerleri içinde yer alıyor.

Üşenmeyip, ölçülerine internetteki kendi sitelerinden ulaşabildiğim 50 aracın aks mesafesi, uzunluk, en, yükseklik ve ağırlık değerlerini bir cetvele döktüm. Bundaki amacım bu ölçüler ile segmentler arasında bir korelasyon kurmaktı ve sanırım bunu başardım. 50 aracın ölçülerini ve segmentlerini alt alta yazdıktan sonra aks mesafesi x en, aks mesafesi x boy x en, aks mesafesi x en x yükseklik, aks mesafesi x boy x en x ağırlık gibi 7 farklı orana baktım ve içlerinde "ABEK" ( Aks Mesafesi x Boy x En x Kilo) adını verdiğim oranın gerçeğe en yakın değerleri verdiğini gördüm ve sizinle paylaşmaya karar verdim.

ABEK Oranına göre kabaca;
- 1,5 - 2,0 arası A segmentini,
- 2,0 - 3,30 arası B segmentini,
- 3,25 - 4,5 arası C segmentini,
- 4,51 - 5,75 arası D segmentini,
- 5,70 - 6,75 arası E segmentini
- 6,70 ve yukarısı F segmentini karşılıyor.

Bu oran Şöyle hesaplanıyor:
Aks Mesafesi (m) x Uzunluk (m) x en (m) x ağırlık (kg) / 10.000 = ABEK Oranı.

Aşağıda verili 2 tablodan ilki alfabetik sıraya göre dizilmiş, ikincisi ise ABEK Oranına göre dizilmiş. ABEK Oranını bozan sadece 2 araç var: Toyota Verso (ben C segmentinde varsaydım, yanılıyor olabilirim) ve Citroen C5. Evet, Citroen C5 gerçekten segmentine göre çok kalıplı, çok iri bir araç ve ABEK Oranına göre segment sırasını gerçekten bozan tek araç.

Bu iki istisna dışında ABEK Oranı mükemmel çalışıyor. Orana ağırlığı dahil etmek gerekiyordu çünkü bir yerde donanımı ve sınıf farkını temsil ediyor.

Siz de ilerde bir arabanın segmenti konusunda yanılırsanız ABEK Oranına hesaplayıp hangi segmente karşılık geldiğini yukarıdaki aralıklara bakarak bulabilirsiniz.

Not: Listede olmayan araçlar genellikle internet sitelerinde boyut ve ağırlık değerlerinin verili olmayışındandır.

Listenin yer aldığı Excel dosyasının linki:
http://h_otfile.com/dl/63831794/872387f/Aks_Mesafesi.xls.html
(tarayıcınıza kopyalarken aradaki "_" işaretini kaldırmayı unutmayın)





Evet, otomobil dünyasında özellikle Toyota dünyasında motosiklet firması Yamaha'nın ciddi izleri var. Hep birlikte bu izleri takip edelim:

Toyota V Motorları

60’larden 90’ların sonlarına kadar üretilen V8 motorlar esas olarak Toyota’nın Century modelinde kullanıldı. Bu motorlar Japonya’da tamamı alimünyum alaşım olan ilk otomobil motoru bloklarıdır ve bu blokları üretmek için Toyota firması Yamaha’dan yardım ve teknik know-how almıştır.
V kodlu 2600 cc 115 hp (1963-1967) ve 5V kodlu 4000 cc 162 hp (83-98 arası) iki versiyonu olan bu motorlar Yamaha’nın desteği ile Toyota tarafından üretilmişlerdir.


Toyota ZZ Motoru

Toyota ZZ ailesi içinde yer alan 2ZZ-GE motorunu geliştirip üretmesi için Yamaha firmasıyla anlaştı. BU motor Yamaha tarafından geliştirilmiştir ve motosiklet motorlarıyla hayli benzerlikleri vardır. Örneğin rpm tavanı 8700 rpm’e kadar çıkabilmektedir. Motor kademeli bir kam tasarımına sahiptir. Yüksek profilli kamlar 6200 rpm’de devreye girmektedir. Bu motor şu modellerde kullanılmıştır:
• Toyota Celica SS-II (Japan, 187 hp/190 PS)
• Toyota Celica GT-S (USA, 180 hp)
• Toyota Celica 190/T-Sport (UK, 189 hp)
• Toyota Corolla Sportivo (Australia, 189 hp (141 kW)/180 Nm)
• Toyota Corolla TS (Europe, (189 hp/192 PS)
• Toyota Corolla Compressor (Europe, 222 hp/225 PS)
• Toyota Corolla XRS (USA, 164/170 hp)
• Toyota Corolla Fielder Z Aero Tourer (Japan, 187 hp/190 PS)
• Toyota Corolla Runx Z Aero Tourer (Japan, 187 hp/190 PS)
• Toyota Corolla RunX RSi (South Africa, 141kw/180nm)
• Toyota Matrix XRS (USA, 164-180 hp)[4]
• Pontiac Vibe GT (USA, 164-180 hp)
• Lotus Elise (North America/UK, 190 hp)[7]
• Lotus Exige (US/UK, 190 hp NA & 243 hp supercharged)[8][9]
• Lotus 2-Eleven

Toyota R Motoru

R motor ailesi içinde yer alan 9R kodlu motorun silindir kapağı Yamaha tarafından tasarlanmış ve 1967-68 arasında üretilmiştir. Aynı silindir kafası tasarımı Yamaha tarafından 2M, 8R-G, 10R, 18R-G, 2T-G, 4A-GE ve 3T-GTE kodlu Toyota motorlara da uygulanmıştır. 110 HP gücünde olan bu motor Toyota Corona modelinde kullanılmıştır.

18R-G motoru da yine Yamaha tarafından tasarlanmış silindir kafasına sahip olmakla birlikte, 1-2 serisinde Toyota silindir kafaları kullanılmıştır. Yamaha’nın ürettiği silindir kapaklarında Yamaha’nın tuning-çatallı logosu bulunmaktadır. 82-101 HP arasında değişik sürümleri bulunan bu motor Şu modellerde kullanılmıştır:
• 1973-1981 Toyota Celica GT 2000
• 1982-1983 Toyota Celica GT 2000 (RA63)
• 1974-1983 Toyota Carina GT 2000
• 1978-1983 Toyota Celica Camry GT 2000
• 1973-1982 Toyota Corona GT 2000

Toyota VZ Motoru

Toyota’nın VZ serisi V6 motorları ( 2 lt ile 3.4 lt arasında) Nissan’ın VG motoruna cevap olarak üretildi. Her zaman olduğu gibi bu motorların silindir kapakları da Yamaha tarafından geliştirilerek üretilmektedir.


Toyota S Motoru

S ailesi motorların bir üyesi olarak Toyota tarafından üretilen 2 l,itrelik L4 197 HP gücündeki 3S-GE motorun tuning’i Yamaha tarafından yapılmaktadır. Bu motor Celica, MR2, Caldina ve Altezza modellerinde kullanıldı. 3S-GTE kodlu motorun silindir kafası ise Yamaha tarafından tasarlanmıştır.


Toyota Celica XX

Toyota Celica Supra MK1 ve MK2‘nin Japonya sürümünün adıdır. 6 silindirli sıralı bir motor kullanmaktadır. 1G-GEU adıyla bilinen bu motor Yamaha tarafından 1G-EU motorun geliştirilmiş halidir ve 1985 Toyota Soarer modeline de güç vermiştir.


Toyota 7

Temel olarak Japonya Grand Prix’inde kullanılmak üzere Toyota ve Yamaha tarafından birlikte geliştirilerek üretilmiştir. Şasi üretiminden Yamaha sorumluyken, 5 litrelik V8 motorun üretiminden Toyota sorumluydu. Bu araç, adını, altında yarıştığı FIA’nın “group 7” kurallarından alıyordu ve 1968-1970 yılları arasında 4 yarış kazandı.


Lotus Exige

Bu model’in “Series 2” adı altında 2004 yılında yapılan yeniden sürümünde Yamaha-Toyota ortak üretimi 190 HP’lik 1.8 litre motor kullanıldı.


Lexus IS F Mercury ve Lexus LFA

Her iki otomobilde kullanılan motorların silindir kafaları Yamaha tarafından geliştirilerek üretildi. 4.8 litre V10 Dual VVT-i motor 560 HP gücünde (IS F!’de V8) ve Dual VVT-iF silindir kafaları Yamaha tarafından üretilmektedir.



Ford Taurus SHO

Ford Taurus SHO, Ford firmasınca Yamaha’ya sipariş edilen SHO V6 motorlarını kullanmak üzere tasarlanmış sınırlı üretim bir modeldir. 1989-1999 yılları arasında üretilmiştir. Motoru ilk kuşaklarda 3 litre V6, son kuşakta 3.4 litre V8’dir. İlk ve ikinci kuşak 3 litre motorların tamamı Yamaha tarafından üretilirken 3. Kuşak üretimde Cosworth bloğu ve Yamaha silindir kafası kullanılmıştır.



ÇEŞİTLİ KAYNAKLARDAN DERLENMİŞTİR.
Son zamanlarda hep BMW'den haber veriyorum, sanki özel olarak BMW'yi takip ediyormuşum izlenimi doğacak ama esasen özel olarak BMW'yi takip ettiğim falan yok, motosiklet dünyasını takip ediyorum, otomotivle ilgili kısımlarını da burada paylaşıyorum. Tesadüfen de üst üste BMW habrleri denk geldi işte...

Evet, okuduğum bir kaynağa göre 2010'da F1'den çekilen BMW, F1 takımı için kurmuş olduğu ve BMW F1 takımınca kullanılan ultra modern mühendislik ve üretim tesislerini BMW Motosiklet bölümüne bırakmış. Bundan böyle BMW motosikletleri bu bölümde tasarlanacakmış. 2011 K1600 GT ve GTL serisi motosikletlerde kullanılacak olan yeni 6 silindirli motorun geliştirme ve üretim faaliyetleri de burada gerçekleştirilecekmiş.

Bu bana ilginç geldi. Neden BMW bu tesisleri diğer kategorilerde yarışan takımlarına bırakmaz da, motosiklet bölümüne bırakır?

Bu ilginç gelişmeyi sizlerle paylaşayım istedim...

Aşağıda bu tesislerde tasarlanıp üretilecek olan BMW'nin GT serisi motosikletlerinde kulllanılacak yeni 6 silindirli motorunun bir resmi görülüyor. Motosiklet motorundan çok otomobil motoruna benzeyen bu motorun spekleri ise şöyle:

1600 ccm L6 6 silindir
160 HP @ 7500 rpm
175 NM @ 5000 rpm
Torkun %70'i 1500 rpm'den itibaren veriliyor.

http://www.4shared.com/photo/z9mJ07h4/070510-bmw-k1600gt-k1600gtl-pr.html

http://www.4shared.com/photo/viid16FO/070510-bmw-k1600gt-k1600gtl-pr.html

Hakkında
Konum: İstanbul,Esenler
Temel Bilgiler ve İstatistikler
Aktiflik: Şu anda DH'de değil
Son Giriş: 2 yıl önce
Son Mesaj Zamanı: 9 yıl
Mesaj Sayısı: 1.280
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 1.343
İkinci El Bölümü Mesajları: 0
Konularının görüntülenme sayısı: 287.519 (Bu ay: 844)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 162 (Bu hafta: 0)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Motorlu Araçlar Dünyası
Mesajları
İkinci El Referansları
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.