Yarbay
02 Mart 2007
Tarihinde Katıldı
Takip Ettikleri
9 üye
Görüntülenme
Toplam: 122 (Bu ay: 1)
Gönderileri

Peşin söyleyeyim. Ardu konusunda ağır kabızım. Karşınızda zeytin odunu varmış gibi düşünün    


Başlıkta da dediğim gibi: Arduinoda aynı anda 2 ya da daha fazla fonksiyon/işlem yürütmek mümkün müdür?


Örneğin;

20 dakika boyunca bir output portunu aktif tutmak istiyorum. Ancak herhangi bir şekilde bir input portundan sinyal alınırsa işlem duracak. Sonra kaldığı yerden devam edecek.


Biraz daha açayım.

Diyelim output portunun biri, motorumu kontrol eden röleyi açıyor/kapıyor. Motor 20 dakika çalışmak durumunda. Ancak ben herhangi bir kalıcı olmayan butonla inputa bir sinyal verdiğimde motor duracak, başka bir input portunda motoru tekrar çalıştıran buton bağlı olacak. Bir başka input portuna bağlı buton, motor yönünü değiştiren zamazingoyu aktif eden outputu tetikleyecek falan fıstık. Motora yol veren butona tekrar bastığımda kaldığı süreden devam edecek. gibi gibi gibi... Bunu kıvıramadım bi türlü.


Yani 20dk 1200sn eder. (20 dk örnek sadece)

Motor çalıştıktan sonra "delay (1200000)" dersem saçma olur. Zira delay bir fonksiyondur ve normal şartlar altında parantez içindeki değeri tamamlayana kadar bu fonksiyon çalışır.

Peki bu fonksiyon çalışırken, aynı anda inputtan sinyal alma ya da outputtan sinyal çıkma şansımız var mıdır? (gerçi benim mantığıma göre olamaz ya) Ya da bunun yolu nedir.?



Kafamın bastığı, yapabileceğimi düşündüğüm tek şey; kurduğum döngü içine bir sayaç yerleştirmek, istediğim işlemleri yapacak komut bloklarının/fonksiyonların ve kontrollerin ne kadar sürede döndüğünü bi şekilde öğrenip döngü değişkenine ona göre bir bitiş değeri vermek. Eğer kontrollerde döngüyü kırarsam da döngünün başlangıç değerini sayaç değeri yapmak ve böyle böyle bitiş değerine kadar gitmek.


Ya da daha pratik fikri olan varsa müteşekkir olurum.

Ha bu arada; ardu konusunda kabızım dedim, evet, ama syntax'ı 

Yoksa ufaktan pascal ve gw geçmişi de vardır bu amcanızın.


Uzatmadan herkese teşekkür.

Herkese meraba.
Düşük güçlü (en fazla 0.75-1 kw) trifaze motoru monofaze çalıştırdığımızda aşağı yukarı ne kadar güç kaybı yaşarız. Kimi anca %30 verim alırsın derken, kimi de çok da kayıp olmaz diyor. Yapacağım bi hobi zımbırtısında çift hızlı motor kullanmam gerek, bunlar da sadece trifaze. O sebeple illa trifaze dedim, ayrıca motor hızı trifazelerde 500 lere kadar düştüğü için redüktör derdinden de kurtuluyorum.

Dediğim gibi çift hızlı 0.75 ya da olmadı 1 lik bi gamak trifazeyi mono ac çalıştırırsam ne kadar kaybım olur?

Teşekkürler.

Ekleme: Monofazeden 3 adet hat aldığımda bunları 120şer derece nasıl kaydırabilirim. Hattın birini elleşmeyip birini + diğerini - 120 derece ötelersem trifaze elde etmiş olur muyum? Evetse bunu nasıl yapabilirim (hazır sistem demeyin, 5-6 bin istiyorlar bir çeviriciye)
Merhabalar,

Kullanmış olduğum fakir marka el süpürgesinin aküsü ömrünü bitirince yenisi ile değiştirdim. Ancak dikkat ettim ki; akü, süpürgeyi duvar askı aparatına takınca ters duruyor. Süpürgeyi ters çevirme imkanım yok, orjinali böyle. Aküyü söküp 180 derece çevireyim dedim ama yerleştiği yuva aküye göre milimetrik yapılmış ve kutuplar sebebi ile bu şekilde yerleştirmem mümkün değil. Elin alaman mühendisi elbette düşünmüştür ama benim içime kurt düştü. Akü şarj olurken gaz tahliye edecek ve ters durduğunda sorun olmayacak mı?

Bir ikinci sorum, bu süpürge 12V 2,4Ah akü kullanıyor. Adaptör 14V 200mA. Devamlı takılı durması sakınca yaratmaz mı? Zira tampon şarj akımının 1/20 ya da 1/30 hesabı ile 80mA civarında olması lazım ama adaptör 200 sabit vermekte. Bu bir sorun yaratır mı? Zira her gün kullanmıyoruz. Belki 3-5gün hatta 1-2 hafta kullanılmadığı oluyor.

Teşekkürler.
Herkese merhaba
Araç tork konverterli tam otomatik. Robottan kalma alışkanlıkla boşta bırakırdım hep. Özellikle ilk aldığımda akü geberik olduğu ve zırt pırt takviye yaptığım için boşta bırakmak iyice alışkanlık oldu. Sonra akü değişti, bizim alışkanlık değişmedi. Bir gün baktım akü indikatörü siyah. Ulan yeni akü. Önce akü aldığım yere gittim, malum kıvırttılar hemen, kaçak/şase varmıştır dediler, kontrol edildi ama bizim araba temiz Hemen yapıştırdım Salih ustaya, dedim durum böyle böyle. Önce yüzünü ekşitti, malum; samanlıkta iğne aramak gibi bi şey, temiz çıkan arabada kaçak/arıza arıyacak. Sora kapıyı açtı, vitesi gördü, arabaya binmeye bile tenezzül etmeden: "lan sen bunu hep böyle boşta mı bırakıyon" dedi sırıtarak. "lancia mı sandın bunu, boşta bırakır, kapatır gidersen yer aküyü."

Baya bi geyik yaptık o gün. Önce inanmadım ama arabayı parkta bırakmaya başladıktan sonra yeşil oldu. Tesadüftür dedim, pek üstünde durmadım, geçenlerde 1 hafta kadar yattı araba, geldiğmde bi baktım boşta unutmuşum, kaputu açtım baktım hemen aküdeki indikatöre, ucundan accık yeşil ama siyaha dönmüş. Marş basarken de pek mutsuzdu, zor aldı.

Şinci konunun ana fikri "arabayı boşta bırakma akü boşalır" gibi görünse de esas sormak istediğim; bu sadece bendeki siriona mı özel, yoksa sizin de benzer başınıza gelen ya da bildiğiniz bir şeyler var mı? Robotta olmuyor, yıllardır boşta bırakırım, aküye bi şey olmadı. Var mıdır aslı astarı?
205 55 16 lastik ihtiyacım var arkadaşlar.

Yıllık fazla yol yapmıyor araç. Hele ki bu son sene şehir içinde hatunun arabasına çöktüğüm için yıllık 10bin zor görüyor. Ancak yola çıktığı an 500km üstü gidiyorum ve kimsenin olmadığı yerlerde de yamyamlığımın tuttuğu ve ibrenin 200'ü gördüğü oluyor. 2016da aldığım arabada 2013 tarihli michelin energi saver lastikler var, araba da 2013 delta.

Şimdi "hiç bilmiyorsan gelen kağıttan" oyna hesabı üstündeki energy saver lastiklere devam mı etmeli (yumuşak hamur, yıllık düşük km ile birleşince en az 5-6 sene idare eder (mi) ) yoksa yarı fiyatına hamuruna bakmadan dayton petlas falan gibi bir şey alıp 3 senede bir değiştirmeli mi. Yoksa yumuşak hamurlu ve yavaş sertleşen/bozulan başka ne model var bildiğiniz. Üstündeki lastikler eğer km doğru ise 80bin görmüşler ve 5 yaşındalar. 2 senedir bu çöplerle idare ettim ama artık bu sene muayeneden bile geçmez heral?

Teşekkür.
Tamam, 2020 için kısa edit:
Sağa çekince sola, sola çekince başka canının istediği yere gitmeyecek, fotoşokta dekupe için kullanılacak bir mouse.
A101 dekiler bile iş görür diyecem ama, path çizerken fare imlecini istediğim yere götüremiyorum, illa bir titreme, sapıtma oluyor.
Orası burası oynamayani çektiğin tarafa imleci giden bir şey işte.
Önerileriniz.?????







Bura blah blah kısmı, ilk orj. mesaj. Okumayın, zaten sevmiyoruz okumayı dee mi?
Arkadaşlar grafik tasarım ve fotoğraf dekupesinde kullanmak için mouse arıyorum. Özellikle path çizerken (ki nefret ettiğim bir eylemdir) yormayacak, tuş ataması yapabileceğim bir mouse önerisine ihtiyacım var. Vakti zamanında kek gibi logitech MX master'a bir ton para gömdüm ama gördüm ki ofis kullanımı için (tarayıcılar, metin ve tablo editörleri kıl tüy) özelleştirilmiş. Fotoşok, illustrator, freehand (tamam kabul f.hand öldü ama belli mi olur) ve sair masaüstü yayıncılık programlarında kullanabileceğim, hatta utanmadan bir de autocad, revit falan gibi programları da kullanırken işime yarayacak bir cihaz arıyorum. Şu an MX master ile microfostun zıttirik 2000 modeli arasında sağladığı konfor açısından fark yok.

Tutuş şekilleri ve ergonomi konusu ayrı. Şu vatanın mağazalarındaki sepetlere atılmış, tavuk yumurtası kadar, sağından solundan ışık feşkirten kazuletlerden olmadığı sürece şemalinin önemi benim için yok. Bu işi yapan kullanıcılardan gelen yorumlar altın değerinde ancak yine de fikri olanların da değerli fikirlerini almak isterim. Teşekkürler.

çok da tepem atarsa wacom'a yürürüm diyordum amma mükemmel ekonomi ve istikrar çerçevesinde şubat ayının siftahını 4 gün önce yapınca, açılmamaya ve wacom'u şimdilik hayallerimde yaşamaya karar verdim, malum bi çintik ver desem araba parası isteyecekler (Bkz:cintiq)
Arkadaşlar malumunuz LTC'i çatallayıp LCC diye bir icat çıkardılar. Charli Lee ağğbimiz "bu işte bi sakatlık var, ayağınızı sağlam basın" dese de bahşiş atın dişine bakılmaz. Bu hard fork sonrasında LTC başına 10 LCC geliyor diye anladım, "For every 1 LTC you held at block 1371111, you can claim 10 LCC." diyorlar.

Cüzdanımda diyelim 10 LTC var. Buna göre o vaadettikleri 100LCC yi nasıl edinebilirim, fikri olan var mı?
Bir de ilginçtir içinde 10 LTC olan cüzdanın adresini yazınca 8küsür LCC çıkıyor.
Bende mi bi baltalık var, yok mu yeşillendirecek arkadaş???

Teşekkür
Arkadaşlar biliyorum bu Tofaş kazuletleri bir çoğunuzu irrite etmekte ama köy yerinde bir arkadaşımın gereksinimi üzerine sizden akıl alasım geldi. Ekonomik durum da biraz sıkıntılı. Hal böyle olunca haklı olarak "köy yerinde 30binlik pejo mu parçalayalım" diyor. Adam 50sine doğru gitmekte. Yani -18 kopiller gibi bağcılarda sokak arasında yanlayıp da aracın g*tünü şöfer mahallinin yanına getirip birlikte tavla atmak gibi bir derdi yok. Ekonomik olsun, ucuz olsun, maddi olarak yormasın vs vs. Biz de yıllarca şayin doğan falan kullandık ama aradan geçti 25 yıl, geride kaldık tofaş(K) teknolojisinin.

Bu zıkkımı alırken nelere dikkat etmek gerekir, neresine nası bakılır fikri olan var mı?

Teşekkürler.
Şu hız sabitleme icadı ile ilgili merak ettiğim bi soru var kafamı kurcalayan. Biraz guugıl emminin yardımını falan aldım amma kafam basmadı. Şu anda bir çok araçta kullanılan bir de bosch'un icat ettiği adaptive eklentisi olan cc'larda debriyaj, fren vb basıldığında devreden çıkma olayı var.



Bundan neredeyse 7-8 yıl evvel 303 (yanlış okumuyorsunuz üç yüz üç) ile yaptığım bi Ankara yolculuğunda dikkatimi çekmişti. 3 numarada baya bi saat izledim adamı. Normal seyir halindeyken önüne bi şey çıkarsa doğal olarak frenliyor, yavaşlıyor, ama hızlanmak için gaza basmıyor, freni brakınca araba ivmeleniyor ve 80-90 arası sabitliyor hızını, fıttırdım meraktan, sonunda sordum, şöfer "hız sabitleme zımbırtısı var bunda" dedi gülümseyerek. "E frene basıyon sonra kendi kendine mi hızlanıyor?" diye sorduğumda, "Evet, benim ayarladığım hıza kadar kendi basar, sonra sabitler" demiş idiii.



Frene basıp yavaşladıktan sonra aracın hızını yeniden set edilen hıza yükselten bi sistem var mıdır şu anda (Zira günümüzdekiler frende devreden çıkıyormuş) Ya da frende devreden çıkıyor da fren bırakılınca otomatik devreye mi giriyor.



Zira Alaman otobanlarında araba kullanmıyoruz, çukur çıktı frene bas, inek çıktı frene bas, ayı çıktı frene bas, ayıoğluayı (hani şu sinyal kolunun ne işe yaradığını öğrenemeyen hayvanlar takımı) çıktı frene bas vs. vs. Her seferinde devreden çıkarsa tekrar devreye sokmak cc işinde anlam bırakmaz diye düşünüyorum.



Var mıdır fabrika çıkışı böyle sisteme sahip araçlar?



İşin özü: artık yaşlandım, sıkıldım, şu 303de kullanılan sistem benzeri sisteme sahip olan bi araç arıyorum, ama sağdan soldan ve guugıl amcadan duyduğum kadarı ile fren = devre dışı olayı kafamı karıştırıyor?????



Teşekkür
arkadaşlar selam herkese. Yaklaşık 2 ay evvel yine bi konu açtı idim. Baskı makinasına bğlanacak ve fotoşop çalıştıracak bi makina lazımdı. Sağolsun nihat'ın necminin falan da desteği ile bi şeyler ayarladık, topladık.



Ancaak baskı makinasını ve yazılımını satan totoş firma nokta noktalık yapıp malum bilgisayarın baskı dşında başka işte kullanılmasına izin vermiyormuş. Ha nerden bilecekler ki; ama gün olur garantilik bi şey çıkarsa başa bela olacakları kesin, o yüzden de yeni bi makina derdi çıktı. Eski makina 4690, h81pro, 16gb ram, 750ti den oluşuyordu. Bi de mecburen lisanslı 7pro (kazma yazılım başkasında çalışmıyormuş) vardı.



İlk önce uyduruk bi i5 il cpu ları deiştirmeyi ve ramin fazlasini almayı düşündüm ama os oem lisanslı olduğu için sorun olacak. O yüzden galiba sıfırdan toplayacaz, belki eski makinadan ekran kartını ve 1 stick rami alıp yenisinde kullanırım diye düşümüyorum. Eski makina sadece baskıya gönderme işinde kullanılacak (artık nası bi network kuracaklarsa)



Yer artvinde. Ben toplayıp gönderecrktim ama ödeme netten olacağı için o iş yattı. Mecbur toplanıp yollanacak. O sebeple 3 kuruş pahalı demeden inventus düşünüyorum. Kullanıcıları donanıma hakim olmadıkları için vatan yahut diğerleri riskini almıyorum.

4609

1 stick ballistic ram (1 stick de eski makinadan diye düşündüm)

Eski makinadan 750ti

Wd blue 1lik

Optik sürücü (düğün çekimlerinin si di kaydı için olmazsa olmaz)

Buna uygun kasa ve psu ki bu konuda kafam karışık



Anakart yazmadım zira belk 7-8 sene evvel aldıkları ve halen kullandıkları/kullanacakları capture card nedir onun bilgisini bekliyorum. Isa falansa yırtarız, yine h81pro ile devam ederiz



Diye düşünüyorum. Sizlerin düşüncesini de merak ediyorum. Bu arada bütçe esnek olsa da 3000civarından yukarrısını düşünmüyorum.
Hakkında
Konum: İstanbul,Avcılar
Forum İmzası:

profeyşınıl re(n)klam fotografikçisi...
Sistem ve Tercihleri
Bilgisayar
test
Temel Bilgiler ve İstatistikler
Aktiflik: Şu anda DH’de
Nerede: Bir konuya bakıyor.
Son Giriş: 39 sn. önce
Son Mesaj Zamanı: 2 ay
Mesaj Sayısı: 4.033
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 4.514
İkinci El Bölümü Mesajları: 20
Konularının görüntülenme sayısı: 28.091 (Bu ay: 1.058)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 1.529 (Bu hafta: 4)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Donanım / Hardware
Mesajları
İkinci El Referansları
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.