Yarbay
15 Şubat 2007
Tarihinde Katıldı
Takip Ettikleri
19 üye
Görüntülenme
Toplam: 312 (Bu ay: 2)
Gönderileri

Bana sıcak fırsat gibi geldi. Dileyenler HB'den bakabilir..


https://www.hepsiburada.com/iphone-xr-64-gb-p-HBV000014919O?magaza=Hepsiburada

Tüm Otomobil Genel ahalisine selamlar.


Elimde geldiğince B sınıfı sıfır kilometre araçları karşılaştırmak istedim. Çoğu insan bir oraya bir buraya bakıp kafası karışıyor. Benimde ufak bir zaman boşluğum varken bunu yapmak istedim. İlla ki gözümden kaçan veya hatalı bir yazım olabilir. Şimdiden özürlerimi kabul edin.


Herkese iyi forumlar..


Ek: Hyundai i20, Kia Rio ve Dacia Sandero'yu eklemedim. Belki yarın akşam onları da tamamlarım..


https://onedrive.live.com/redir?resid=937919F4C02B7D82!175818&authkey=!AC1OQ59lM2pg90k&ithint=file%2cxlsx&e=JzwmE1

Evet başlığa yazarken bile çok olası olmayan bu durumu yaşıyorum. Aracı aldığımda kış lastikleri vardı. Bende yaz gelince 17 inç bir jant lastik alırım o zamana kadar idare etsin dedim. Yaza girmeden geçen hafta değiştirdim ama tüketim verilerine pek inanamadım..


Kış lastikleri tüketim değeri E sınıfı olan 205/55R16 bir lastik.

Yaz lastikleri tüketim değeri C sınıfı olan 225/45R17 bir lastik.

Her iki jant Seatın orijinal jantı, ağırlık katkısı minimum olduğunu düşünüyorum.

16inç kış lastiği ile 300TL yakıt alıp 750-760km arası yakıt ışığı yanarken şu anki hesabıma göre 17 inç lastikler ile 810-820km yapacak gibi duruyor. Kullanım tarzım çok benzer. Hatta taban genişledi diye biraz daha fazla zorladım. Kullandığım güzergah korona nedeniyle tamamen aynı.


Geçen yaz bu şekilde lastiklerimi değiştirseydim 15bin kilometre yaptığımı düşünürsek yaklaşık 18.5 depo mazot almışım. Gideceğim yol 1100 kilometre artacaktı yani bir diğer değişle 400TL tasarruf edip kazanç sağlamış olacaktım. Pek tabi ölçü aynı olsa ve tüketim değeri A sınıfı bir lastik olsa çok daha başka olabilirdi..


Tüm bu hesabı neden yaptın derseniz, yakıt tüketim değeri kötü olan bir lastiği değiştirmeyi düşünüp de gerek duymayan, kilometre yapan araçlara sahip arkadaşların fikir sahibi olması adına paylaşıyorum. Herkese iyi forumlar..

Merhaba. İşyerinde muhasebe ve Excel kullanılıyor. Buna uygun bir bilgisayar toplamak istiyorum. AIO olarak Acer C24-860 kullanıyoruz. İşlemci olarak İntel i5 7400u var. 8GB ram ve 1tb disk var. Bende şöyle bir bilgisayar topladım fakat önerilere açığım.. Teşekkürler..


https://www.incehesap.com/pc-toplama-sihirbazi/?gaming=0&p=46709,1_46524,1_48111,1_42733,1_47269,1

Merhaba. Bugün sizlere İzmir'in kuzey bölgesinde nerelere gidilebilir ondan bahsedeceğim. 


İlk önce güzergah olarak İzmir Buca'dan çıktık. Otogar kısmına bağlandıktan sonra da otoban vasıtasıyla Menemen yönüne ilerledik. Burada eski yolu tercih ettik. İsteyenler yeni Kuzey Ege otobanını kullanarak 24,20TL ödeyerek Çandarlı gişelerinden çıkabilir. Çandarlı gişesinden çıktıktan sonra yine eski yola bağlanarak Bergama'ya ulaşabilirsiniz. 


http://www.kuzeyegeotoyolu.com/


Öncelikle İzmir'in kuzeyi bir çok antik uygarlıkların zamanında yaşadığı bir yer. Bergama Antik Kenti bunların en önemli yerlerinden. Pergamon olarak geçen bu bölge, tarım ve madencilikle geçinen bu yöre halkının bir nebze turistik geliri de bu sayede kazanmaktadır.


Bergama'dan sonra hemen ilerisinde bulunan Dikili'ye uğrayarak bir deniz havası alabilirsiniz. Çarşısı oldukça hareketli olan bu yerde el işi boncuklar satılmaktadır. Korona yüzünden sakin olsa da kahvaltımızı burada yaptıktan sonra Aşıklar Şelalesine geçiş yaptık.


Aşıklar şelalesi, o yol üzerinde bulunan ve gidilmesini önereceğim bir yer. Girişte 10TL bir otopark ücreti ödüyorsunuz. 30TL ve üzeri bir harcama yaparsanız otopark parası geri iade ediliyor. Yürüyüş yolunda sarp kayalıklar bulunsa da oldukça güzel doğası olan bir yer.


https://forum.donanimhaber.com/cache-v2?path=http://store.donanimhaber.com/48/a8/93/48a893300d6ca2a33334e37adef9e6c6.jpeg&t=0&width=480&text=1


Mağarasına bu mevsimde pek girilmese de şelaleye tırmanarak ulaşıyorsunuz. Sonucunda ise güzel bir manzaraya şahitlik ediyorsunuz. Tekrar aşağı indiğinizde şelaleden akan suya ayaklarınızı sokarak kahvenizi yudumlayabilirsiniz.

https://forum.donanimhaber.com/cache-v2?path=http://store.donanimhaber.com/cb/f2/20/cbf2207f149b396d240f4b6f93b4a882.jpeg&t=0&width=480&text=1


Aşıklar şelalesini geçtikten sonra Ayvalığa ulaşıyoruz. Merkezde bulunmaktan çok biz direkt Cunda adasına geçiş yaptık. Buranın geçiş köprüsü ne yalan söyleyeyim bana "GTA Vice City'deki geçiş köprüsünü" anımsatmadı değil :



Cunda adası konumu olarak Yunan adalarına oldukça yakın. Bunu direkt olarak yaşıyorsunuz. Her köşe başında Yunan şarkılarının  çalındığını belirten yerler var. Sahile bakan kısımda ise türk kahvesi içilebilecek veya bir balık yenebilecek yerler var. Haliyle mimari dokusu Alaçatı'ya oldukça benziyor.


https://forum.donanimhaber.com/cache-v2?path=http://store.donanimhaber.com/31/1f/e8/311fe81e2e4ddbef70240497e6ac8602.jpeg&t=0&width=480&text=1
https://forum.donanimhaber.com/cache-v2?path=http://store.donanimhaber.com/b6/5f/d6/b65fd61c45455c94dd21999103433241.jpeg&t=0&width=480&text=1


Cunda'ya gelmişken Rahmi M. Koç müzesine gitmemek olmazdı. Tam birey için 10TL ve öğrenci için 5TL ödeyebilirsiniz. Buraya giriş 

yaptığınızda gemi maketleri, minyatür figürler, gemide kullanılan aletler, otomobil ve motorsiklet gibi eski zamana yönelik bir 

takım şeyler olduğunu göreceksiniz. Bir çoğu oldukça ilgimi çekti. Sizin de görebileceğiz şekilde bir video hazırladım.


https://forum.donanimhaber.com/cache-v2?path=http://store.donanimhaber.com/c9/3a/98/c93a9885a0e84df5ffb3d512f89392f3.jpeg&t=0&width=480&text=1



Cunda adasından ayrıldıktan sonra Sarımsaklı'da bulunan Şeytan Sofrası ve Şeytanın Ayak İzi bulunan bölgeye geçtik. Burada ayak

izi denen bölge oldukça güzel manzaralı bir bölgeydi. Burada da bir hatıra fotoğrafı sonrası geziyi sonlandırdık.


https://forum.donanimhaber.com/cache-v2?path=http://store.donanimhaber.com/9c/c5/68/9cc56809411593b68c350e9028022433.jpeg&t=0&width=480&text=1


İzmir'in Kuzey bölgesini pek insanlar uğramaz, genelde yazlık bölümlere gidilir fakat bu yerlerin de görülmesi gerektiğini düşünüyorum. Umarım faydalı olacaktır..


Bonus: İzmir'in Kemalpaşa ilçesi ile Torbalı arasında bulunan Nazar Köy tarafına da öncelerinde gitmiştim. Bence gidilmesine gerek olmayan bir yer. Trafiğe açık dar sokakları sayesinde hiç bir yere bakılamıyor.


https://forum.donanimhaber.com/cache-v2?path=http://store.donanimhaber.com/b7/40/e7/b740e78061285a7cea05f3bb3e99d05b.jpeg&t=0&width=480&text=1
https://forum.donanimhaber.com/cache-v2?path=http://store.donanimhaber.com/28/08/ff/2808fffad0db68d9664529320fc0dee5.jpeg&t=0&width=480&text=1

Herkese iyi forumlar öncelikle..


Makyajlı kasa 2017 model MK3.5 olarak geçen Seat Leon araca sahibim. 5 aydır bu aracı işyerime gidiş ve gelişimde kullanıyorum. Haliyle farklı koşullarda deneme fırsatım oldu. Foruma da bu araca sahip olduğumu yazdıktan sonra bana gelen mesajların çoğu "trim sesine nasıl dayanıyorsun?" oldu. Fakat ben bu araçta trim sesi duymuyorum. Eğer bir sağlık sorunum da yoksa trim sesi mevcut değil. Yine de yakın çevrem dahil pek inandıramadım ta ki araç ile gezintiye çıkana kadar. Demem odur ki geçen forumda da tartışılmıştı, alınacaksa Alman araçlarda "makyajlı kasa" almak çok daha mantıklı. Ben aracımdan da trim sessizliğinden de oldukça memnunum. Bu video da gelen mesajlara yanıt olarak eklemek istedim.


Merhaba. 10 Ekim tarihinde TüvTürk muayenem vardı. Bu muayeneye gitmeden önce bir araştırma yaptım. Adım adım nelere dikkat etmek gerektiğine ve bu aşamalarda bizim elimizden nelerin gelebileceğine baktım. Daha sonrasında muayene istasyonuna gittim. Pandemi olmasına rağmen aşırı bir önlem olmadığını gördüm. Sonrasında ise bu kontrolleri gerçekleştirdiğim için aracımın kusursuz geçtiğini gördüm. Açıkcası şaşırdım çünkü benim araçlarım genellikle hafif kusurlu olarak geçiyordu. Ben de bunu düşünerek gittim, yangın söndürme tüpü ile ilk yardım çantamı bagaja koydum ve dediğim şeyleri kontrol ettim. Umarım sizlerin işinize yarar..


Merhaba. Çoğu otomobilde durum böyle diye biliyorum. Benim aracımın 8 çizgisi var. Tek çizgi kaldığında ışık yanıyor ve 45 litre yakıt alıyor. Haliyle her çizgi ortalama 6,4 litre yapıyor..

Araç genellikle ışık yandığında klima kapalı 800 yapıyor. Bu değerleri çizgilere bölersek 115km her çizgi için yaptığı kilometre değeri çıkıyor. Fakat bugün 2. Çizgi 290km yaptığımda söndü. 230kmde sönmedi 290da söndü haliyle bu yakıt deposu çizgisi doğruyu göstermiyor..

Bu örnek telefon şarjı yaparken %0dan 60a 1 saatte dolarken %60'dan tam doluya ise 1.5 saate yakın sürebiliyor. Bunun nedeni bataryaların çalışma prensibi nedeniyle oluyor. Ama yakıt deposu bilindiği üzere böyle bir şekilde çalışmıyor..

Demem o ki, bunun nedeni nedir? Sizce neden böyle bir şekilde çalışıyor? İyi forumlar..


Herkese selamlar. İkinci inceleme yazıma hoşgeldiniz. 4 aydır kullandığım Seat Leon 1.6 Tdi hakkında izlenimlerimi aktarmak istiyorum.

1999 yılında çıkmış olan Seat grubunun Leon markası, günümüzde 4. nesli 2021 itibariyle yollarda olacak. Bu yıllar arasında 1 milyondan fazla Leon satıldığı konuşuluyor. İlk çıktığından beri bu araçlar Golf’ün daha uygun fiyatlı bir alternatifi olarak piyasaya çıkartılmıştır. Aynı zamanda sportifliği de Golf’den belirgin miktarda yüksek tutmaya çalışılmıştır. Yıllardır da dergilerde en iyi C sınıfı araçlar listelerinde bu araç yer alıyor.

İlk nesli 1999 yılından 2006 yılına kadar üretilmiştir. Golf MK4 ile ortak parçaları oldukça fazladır. Toledo tasarımına yaklaştırılmıştır. İkinci nesli ise 2006 yılından 2012 yılına kadar üretilmiştir. Golf MK5 ile ortak parçaları fazladır. Burada ise Altea modeline daha çok benzetilmiştir. Üçüncü nesli ise 2012 yılından günümüze kadar devam etmiştir. Bu modelde aracı kısaltıp, ağırlığını oldukça düşürmeye çalıştılar. Aynı zamanda omuz genişliği konusunu geliştirmek için aks aralığını yükselttiler.

Style Donanım Paketi
Dış Donanım: Alüminyum Alaşımlı Jantlar 16", Gövde Rengi Kapı Kolları ve Yan Aynalar ( Led sinyal lambaları), Elektrikli / Isıtmalı / Katlanabilir Yan Aynalar, Krom Kaplı Ön Izgara, Dönüşe Duyarlı Ön Sis Farları, Arka Park Sensörü.

İç Donanım: Çift Bölgeli Otomatik Klima, Arka Orta Havalandırma Kanalı, Yükseklik ve Derinlik Ayarlı Elektromekanik Direksiyon, Yol Bilgisayarı, Hız Sabitleme Sistemi (Cruise Control), Deri Direksiyon, Vites Topuzu ve El Freni, Ön Kol dayama, Elektrikli Ön / Arka Camlar, 5'' dokunmatik renkli ekranlı Radyo, CD, MP3 Çalar ( 4 Hoparlör + 2 Tweeter) / Aux-in, Sd Kart ve USB Girişi, Direksiyondan Kumandalı Ses Sistemi, Bluetooth, Eve Geliş Fonksiyonu (Coming Home), Gündüz Sürüş Farı, Evden Çıkış Fonksiyonu (Leaving Home), Otomatik Yanan Kısa Farlar, Yağmur Sensörü, Kararan dikiz aynası, Işıklandırmalı Torpido Gözü ve Bagaj, Sürücü / Yolcu Işıklı makyaj aynaları, Sürücü / Yolcu Koltuğu Yükseklik Ayarı, Sürücü Koltuğu Bel Destek Ayarı, Sürücü / Yolcu Koltuğu Arkası Cep, Sürücü / Yolcu Koltuğu Altı Göz, Ön / Arka okuma lambaları, 1/3 - 2/3 katlanabilir arka koltuklar, Kauçuk Paspas.

Güvenlik: ABS (Anti Blokaj Fren Sistemi) / ASR (Elektronik Patinaj Önleme Sistemi ), ESC ( Elektronik Stabilite Kontrolü) / Lastik Basınç Uyarısı / Yokuş Kalkış Sistemi (Hill Hold) / XDS (Elektronik Dinamik Diferansiyel Kilidi), MSR (Elektronik Motor Çekiş Kontrolü), DSR (Dinamik Direksiyon Önerisi ), İkincil Çarpışma Freni, Sürücü / Yolcu Ön Hava Yastıkları, Sürücü / Yolcu Yan Hava Yastıkları, Perde Hava Yastıkları, Ön Yolcu Hava Yastığı İptali, Aktif Gergili Ön Emniyet Kemerleri , Sürücü Emniyet Kemeri Uyarısı, Arka koltuklarda 2 adet çocuk koltuğu sabitleyici (Isofix) + 2 adet Top Tether, Ani frenlemede otomatik yanan flaşörler, Immobilizer, Uzaktan Kumandalı Merkezi Kilit Sistemi.

Style Plus donanım paketi: Ön ve Arka Full LED Farlar, 8” dokunmatik renkli multimedya sistemi (+2 Tweeter), Geri Görüş Kamerası.

Opsiyonel olarak 17inç jant ve sunroof alınabiliyor.

Xcellence Donanım Paketi: Style Plus pakete ek olarak,
Dış Donanım:
17" Alüminyum Alaşımlı Jantlar, Krom Kaplı Ön Izgara (Komple), Koyu Karartılmış Arka Camlar, Ön Park Sensörü, Krom Kaplı Tek Taraflı Çift Egzoz Ucu, Krom Yan Cam Çerçevesi

İç Donanım:
Çift Bölgeli Otomatik Klima, KESSY Anahtarsız Giriş ve Çalıştırma Sistemi, LED İç Aydınlatma Paketi, LED Çok Renkli Kapı İç Aydınlatması (8 Renk), Alüminyum Kapı Eşik Kaplaması, XCELLENCE Döşeme

Güvenlik Donanım: Ek donanımı yok.

FR Donanım Paketi: Xcellence ile farklar, Anahtarsız çalıştırma yok.

Dış Donanım: Krom Kaplı Tek Taraflı Çift Egzoz Ucu, FR Tamponlar, FR Süspansiyon

İç Donanım: SEAT Sürüş Profili (Eco, Normal, Sport, Kişisel), FR Döşeme

2012 yılında üretilmeye başlanan bu kasa, 2017 yılında makyaj görüyor. Bu makyaj ile büyük değişimler olmuyor. LED far teknolojisini daha da geliştiren Seat, uzunları eleştirilen bu modelin farlarını geliştiriyor. Gündüz farını sinyallerle birleştirerek, ufak bir ampul kullanımı bitiyor. Aynı zamanda elektronik el freni gelerek iç dizayn olarak daha derli toplu bir hale geliyor.

Araç dizaynı: Dış dizayndan bahsetmek gerekirse, 2012 yılında gerçekten çok dinamik ve hareketli çizgilere sahip bir araçtı. Bunun yanı sıra kült bir tasarım olarak 2. nesline göre başlarda hiç sevilmedi. Yıllar içerisinde gözü alışan tüketiciler bu araçlara rağbeti arttırdı. İç dizayn olarak da eski kasasına göre değişen boyutları sayesinde daha konforlu bir sürüş sağlanması hedeflendiği gözüküyor. Kalite olarak arada uçurum olan bir noktası yok. Genellikle çoğu yerinde ortalama kalite sunuyor. İlk üretim hedefine baktığınızda bu normal karşılanan bir konu. Sürüş pozisyonu gayet iyi, A sütunu çok ileride değil bu sayede görüş açıları ön taraf için gayet iyi. Arka taraf için ise çok da dar olmayan arka cam sayesinde görüş kolay oluyor.

Direksiyon ve yol tutuş: Direksiyon genel anlamda VW grubu araçlar gibi yumuşağa yakın tercih edilmiş. Bu sayede sürüşü kolay bir araç oluyor. Boyutları sayesinde sürüş esnasında manevra yapmak zor olmuyor. Yol tutuş konusunda ise üzerinde şu anda kış lastikleri var ve hava sıcaklıkları yüksek. Bu nedenle bu konuda net yanıt vermek yanlış olur. İlerleyen zamanlarda buraya ekleme yapacağım.

Vites oranları ve geçişleri: Vites oranları gayet iyi. İnsan 6 ileri bir araç olmasını istiyor ama 5 ileri de gayet iyi. Yaklaşık 110 kilometre hızda 5. viteste 2000 devirde seyir ediliyor. Bu sayede tüketim değerleri de çok yukarılara çıkmıyor. Vites geçişleri kullandığım araçlar arasında en net olanı. Hangi vitese atarsanız atın, acaba doğru vites mi diye bir düşünceniz olmuyor. Geçiyor ve bitiyor.

Fren mesafesi: Çoğu araç tüketicisi için güvenlik çok önemlidir. Gene lastikler bu durumda çok önemli bir rol alıyor. Bu nedenle yeniden doğru koşullara geçince bu konuda yorum yapmak doğru olur. Ama lastik böyleyken bile çok iyi tutuyor.

Tüketim: Tüketim konusu ise biraz ilginç gelecek ama çok değişken. Ben bu araçlar 7 litre de yaktığım oldu, 5 litre yaktığım da. Hem de benzer koşullarda. Bunun ilk ve büyük nedeni rejenerasyon. Araç çok sık DPF kurumlarını yakmaya çalışıyor. Her depoda karşıma çıkıyor. Bu nedenle de tüketim artıyor. Stop ederseniz de kurum yakılmayacağı için DPF dolacak. Çok daha büyük bir masraf açacak. Haliyle ya bu araç karma tüketim 6 litre olarak kabul edip yoluma devam edeceğim ya da DPF’i umursamayıp 5 litrenin altını göreceğim. İlk seçenek çok daha mantıklı.

Performans:Bu aracın perforansı çok yerinde. Daha önce kısa kısa bu araçtan bahsederken “zıpır” demiştim. Gerçekten de öyle. Kağıt üzerinde 115bg 250Nm tork değerine sahip bir motor. Aşırı büyük bir beklenti olmaması lazım ama kar lastiği ile her yerde patinaj ve kayma hareketi yapıyor. Bunların olmadığı durumda ise iyi yürüyor. Bana sorarsanız gayer yeterli ve iyi bir performansı var.

EK1 Trim sesleri: Bütün Leon kullananların korkulu rüyası. Açıkcası ben direkt olarak böyle bir sese denk gelmedim. 7000 kilometre kullandım aracı umarım karşıma çıkmaz. Ama şöyle ki aşırı dikkat ediyor insan. Bilinç altınıza işliyor. Normalde o sesleri duymasanız da “senin Leon’da nasıl ses olmaz?” dedikleri için kulaklarınız daha da trim seslerine gidiyor. Çok sıcak ve çok soğuk durumlarda ses olabilir ki olursa da çok üzülmeyeceğim. Fiyat performans oranı önemli.

EK2 Rejenerasyon konusu: Bu konuyu daha çözümleyemedim. Her depoda karşıma çıkması iyi bir durum değil. Fakat DPF öyle bir konu ki dışarıdan müdahale etmeden “ben çözüyorum” diyebilen yok. Ben de arabayı kesip biçtirmek istemiyorum. DPF ışığı yanmadığı sürece ben elimden geldikçe dikkat edeceğim. Umarım sorun yaşamam.

Şimdi bu kadar büyük bir yazı yazılmış. Gelin biraz derleyelim toplayalım özet bölümüne geçelim.

Bu aracı kimler alır? Dış dizayn olarak yakışıklı olacak, bagaj hacmi nispeten büyük olsun isteyen, piyasa aracı isteyen, VW grubu ile bir başlangıç yapmayı düşünen, vites geçişleri kemikli istemeyenler, arkadaki yolcular rahat etsin isteyen, sürüş pozisyonu iyi olsun isteyen, ekonomi isteyen ve güvenli bir araç isteyenler, sürat ve performans ve konfor isteyenler tercih eder. (Konfor konusunda kış lastiği yanıltıyor olabilir.) Genelde ise genç insanlar tercih ediyor.

Bu aracı kimler almaz? İç dizayn olarak daha çok hacim isteyen, VW grubuna ön yargısı olanlar, üstün yol tutuş isteyenler ve konfor isteyecekler. (Yol tutuş kar lastiği olduğundan net değil.)

Seat Leon ana konuya taşıdım silinebilir..
Hakkında
Konum: İzmir
Meslek: Mühendis
Forum İmzası:
"17 Seat Leon 1.6 TDi Style Plus - Dell Inspiron 7559 - Maden & Met. Malz. Mühendisi - DEU ÇAP - YouTube
Forum İkinci El İmzası:
Satış yaptıklarım: Forum Dışı (DFGT), Forum Dışı (Cort X2)

Memnun olduğum satıcılar: cqrcqr(Nokia Lumia 820), durukk96(DFGT), uniqlo(HB Çek), blank42 (Redmi Note 6 Pro), sky__walker (Xbox One Kol)

Memnun olmadığım satıcılar: mkoyuncu
Sistem ve Tercihleri
Bilgisayar
Dell
Otomobil
Peugeot
Mobil cihaz
Xiaomi
Operatör
Turkcell
ISS
Superonline
Oyun Platformu
PC
Takım
Galatasaray
Steam
Steam
TV
Samsung
TV
Regal
Klima
Bosch
Ses Sistemi
Logitech
Tablet
iPad 2
Notebook
Dell
Fotoğraf Ekipmanları
FujiFilm
Kombi
Buderus
Modem
TP-Link
Beyaz Eşya
Bosch
Temel Bilgiler ve İstatistikler
Aktiflik: Şu anda DH'de değil
Son Giriş: 6 sa. önce
Son Mesaj Zamanı: 2 hafta
Mesaj Sayısı: 6.738
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 9.382
İkinci El Bölümü Mesajları: 76
Konularının görüntülenme sayısı: 118.314 (Bu ay: 4.309)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 4.723 (Bu hafta: 25)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Motorlu Araçlar Dünyası
Mesajları
İkinci El Referansları
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.