Yarbay
01 Aralık 2004
Tarihinde Katıldı
Takip Ettikleri
6 üye
Görüntülenme
Toplam: 65 (Bu ay: 0)
Gönderileri
Arkadaşlar hayirli bayramlar. Lafi uzatmadan konuya geciyorum.



Biliyorsunuz Egr valfinin calismasi icin (acip kapatmasi) bir vakum hattina ihtiyacimiz var bu vakum hatti benim aracimda semada da anlatmaya calistigim gibi 2 şekilde yapilabiliyor.



1) Bu baglantilardan egr valfinin vakum bacagini X baglanti yontemiyle bagladigimda arac motor suyu isinana kadar egr yapiyor yani valf aciyor. Fakat motor suyu isindiginda c valfi a1 hatti uzerindeki vakum gecisini kapatiyor ve dolayisiyla arac isininca egr yapmiyor.

2) egr valfi vakum bacagini y baglanti yontemiyle bagladigimda c valfi kapansa bile T baglantisi uzerinden a1 hatti vakum yapmaya devam ediyor dolayisiyla arac sogukta olsa sicakta olsa herzaman egr yapiyor.



3) bir baglanti secenegim daha var fakat hortumun bir ucunu bosta birakmak icap ediyor. Arac standardinda boyle bisey yok. A1 hattini T uzerinden egr ye (y baglantisinda goruldugu gibi) baglayip diger ucunu da yine c valfine baglayip fakat burada c valfinin diger ucunj bosta birakacagim. E baglantisinida körlersem;

a1 hattindaki vakum c valfinin arac sogukken acik olmasi sebebiyle etkisinj kaybedip egr yi cekemeyecektir fakat arac isindiginda c valfi kapanacak ve hatti vakuma gecirip egr valfini cekecek ve arac sadece sicakken egr yapacak.



Bu 3 calisma seklinden sizce hangisi bu aracin standardidir. Araclar sogukken mi egr yapar isindigindami yapmasi gerekir yoksa her iki durumda da egr yapmalarimi gerekiyor?



Arac 93 model elantra 1.6 benzin 4g61 kodlu dohc mitsubishi motordur. hyundai karsiligi motor kodu g4cr dir.

Merhaba arkadaşlar 93model aracimda mitsubishinin sirius engine dohc motoru bulunmakta.
Birkachaftadir direksyon pompasi hisirtili horultulu calismaya baslamis ve isininca geciyordu. Cok onemsemedim bozulunca yaptiriririm diye.
Lakin bugun sessiz ortamda aracimin 2000 ila 3000 devir arasinda sarsintili calistigini fark ettim.
Bunuda rolantide gaza yuklenip birakirken direksyonda titresim hissettim ve gazi kademeli olarak yukselttikce 2000 ile 3000 devir arasinda motorun titresimli calistigini fark ettim. Direksyondan hissediliyor motora elle teli cekerek gaz verdigimde de dikkat edilirse hissediliyor bir gariplik var.

Bujiler motoryagi buji kablolari filtreler bakim vs. Yeni sayilir haklasik 5bin km yaptim.

Benzindede ayni lpgde de ayni.
Birde sanki eskiye nazaran daha cok isiniyor gibo ama hararet seviyesi normal mevsimsel oldugunu dusundum bunun.

Sizce sorun ne olabilir?
Merhaba arkadaşlar.
galaxy note edge cihaz kullanıyorum son derece memnunum. Son zamanlarda sony nin telefonları oldukca hoşuma gitmeye başladı. Sony e hep mesafeli durmuştum eski telefonları hakkında hiç iyi söylenmiyordu tasarımıda hoşuma gitmiyordu doğrusu birde 2. elde telefoncular asla yanasmıyorlardı sony e piyasası yok gitmiyor sorunlu falan diyorlardı...

şimdi ise bugünlerde okuduğıum forumlarda sürekli sonyden stabilitesinden kalitesinden vs. bahsediliyor.
2 3 sene öncesine kadar sony zarar eden bir markaydı.

sorularım şuanda sony e geçilirmi geçersem note edgeden sonra hangi modeline geçersem iyi yapmışım derim.
saygılar (mesela xa ultra hoşuma gidiyor ama ekranı 1080p )
Merhaba,
bilindiği üzere genel geçer kural olarak sıralı sistem araçların lpg kontrol düğmesine basılı tutulmak suretiyle ilk lpg ile çalıştırılmasına sağlıklı denmiyor.
sebebi de regülatör ısınmadığı için gazı yoğunlaştırmadan direk sıvı veya sıvıya yakın şekilde gönderiyor.

benim aracımda soğuk motorda sabahları vs. ciddi anlamda benzinde çalışma sorunu var emme manifoldunun üstüne filtreye vs. sıcak su döküp havayı ısıtarak biraz daha rahat çalıştırıyorum ama yinede uğraştırıyor.
ben diyorumki hiç bunlarla uğraşmadan direk lpg regülatörünün üzerine sıcak su döküp regülatörü ısıtıp gazın yoğunlaşmasını kolaylaştırıp aracı ilk lpg de bu şekilde çalıştırsam durum ne olur ne değişir? dahamı sağlıklı olur?

lpg ustalarından değerli yorumlarını bekliyorum
Zenfone 5 aldim cok memnunum hizli guzel fakat tepefon 2. 3. Ayinda hantallasmaya basladi birkacdefa formatlamak zorunda kaldim.
Ekran ayari 0 seviyesinde
sadece mobil veri acik
facebook watsapp calisiyor
Konum kapali sensorler kapali
Guc tasarrufu ustun tasarruf modunda.

Ama gel gorki sarji 5 6 saat ancak gidiyor gunu cikarmiyor.
Telefon yamuluyor cepte elle geri duzeltiyorum saka gibi.
Yamultup duzeltmekten artik ekran yerinden cikiyor.

Gorusme esnasinda sesi en yuksekte kullanamiyorsun cizirtidan konusulmuyor bi alt kademede kullaniyorum.

Kisaca fiyatina gore iyi bir telefon olabilir ama asla yeterli degil ihtiyacimi karsilayamadi ve pismanim aldigima.

Oyle telefondan fazla beklentimde yok fotograf vs.

Sadece mobil veri acik gunu cikarsin ekranida dibinde kismayacagim bir telefon benim isimi goruyor.

Bir telefondan bunlari bekliyorsaniz almayin aldirmayin.
Aracim hyundai elentra 1.6 115psi 94 model.

Uzerinde lovato fast sistem mevcut. Birkac ay once molaverden lpg aldim ve sanki sistem tikanmiscasina inanilmaz derecede guc dustu arac lpg de silkeliyor cekmiyor oyleki bu sekilde kullanmaktan eksozun icindeki petekler kirildi simdi ses yapiyor titresimle.

Hangi ustaya gotursem yok beyin gitmis yok bunun matrixi yok olmaz yapilmaz komple sistem degiscek dediler hic bakmadan kaputu acip geri kapattilar.
Ben kendimde ustayim elektronikciyim boyle bi ustalik yok yani.
Elektronik devre ekipmanlarina kafar kontrol ettim arizali olabilecek parcalari test edip yer degiatirdim.
Tespitim sistemde ya pislik var yada lpg enjektorlerinden birisi arizali. Senteyi kaciriyor ateslemeyi zamaninda yapamiyor.
Benzinde sorun yok.

Simdi koskoca samsunda arabamla ilgilenecek usta bulamadim ben.
Varsa tanidiginiz usta tavsiyenizle arabami gostereyim yoksa lpg kitini komple degistirecegim adam gibi bir servis onerirmisiniz.
Tesekkurler
Merhaba arkadaslar benzin enjektorlerinin baglantilarina kelepcelenmis lpg sisteminin benzin kesici role oldugunu dusundugum bu parcanin gercek gorevi nedir acaba?

Zira soyle bir sorunum var arac benzinde sorunsuz bastimi gaza uzuyor.
ama lpg de yaz yemiyor kerkiniyor motoru salliyor gitmiyor yokus cikmiyor sanki 1_2 piston calismiyor gibi.
deneme yanilma yoluyla en bastaki soketi buldum bu soketi cikarinca arac lpg de duzgun calismaya basliyor ama benzine gecince tekliyor buseferde sanki tupteymis gibi. Sojeti tekrar takinca benzinde normale donup lpg de bozuluyor anlamadim bi turlu.

https://store.donanimhaber.com/b7/53/9a/b7539a01d96fb1f02fbdc3339032fe62.jpg
Merhaba arkadaşlar,
Aracım 93 model 1,6 çift egsantirikli 115ps Lovato Fast lı sıralı sistem Hyundai Elentra...

Sorunum ; Aracım zaman zaman ilk çalıştırmada haliyle benzinde çalışmıyor. ilk defa bu tarz bir araç kullanıyorum motor çalıştırması ve jigle sistemi biraz farklı. yani araç çalışana kadar marşı zorlayamıyorsunuz. marşa ilk bastığınızda eğer motor çalışırsa hemen jigle rolantiyi yükseltip aracı ısıtmaya başlıyor ilk marşta çalışmazsa sistem kapanıyor zorlamaya devam ederseniz sadece marş motorunun umutsuz çevirişini duyuyorsunuz ateşleme ve yakıt enjeksyonu yapılmıyor.
kısaca marşa ilk bastığınızda araç kendisi çalışırsa çalışıyor çalışmassa kontağı kapatıp tekrar denememiz gerek. (debriyaja basmadan marş basmıyor)

Tespit ve tahminlerim ; aracı aldığımda hararetinin dururken yükseldiğini ve giderken motorun soğuduğunu fark ettim tahmin ettiğim gibi termostat yok motor suyu sürekli çeviriyor. şimdilik radyatorun onune karton koyarak kısmen sorunu hallettim.
fakat araç yaklaşık 2 yıl boyunca bu şekilde kullanılmış tahminime göre arac ecu su (beyni) mapingi (yakıt hava karışımı haritalamasını) sürekli soğuk motora göre ayarlamış ve hafıza da tutmuş ayrıca arac lpg ye çok çabuk geçiyor sanırım lpg ye geçme ısısı düşük ayarlanmış dolayısıyla araç ecu su kendini lpg de ve soğuk çalışmaya iyice adapta etmiş buda karşıma soğuk havalarda çalışan ama hava hafif kırık ılıman zamanlarda çalıştıramadığım bir motor olarak çıkıyor...

forumdan edindiğim bilgilere göre bir şekilde aracımın ecu sunu sıfırlayıp yada fabrikasyon verilerine geri getirip benzinde yeniden kendini ayarlamasını sağlayıp gaz a geçiş sıcaklığını arttırmak konularını mantıklı buldum

sizin bu konudaki değerli önerilerinize ihtiyacım var. saygılar sevgiyle kalın...
Bugün 91 model aracım bence çok saçma iki nedenle muayeneden kaldı;

Egzoz emisyon ölçümü normal CO değeri 3,5 ken 8,28 çıktı egzoz pulu vermediler.
muhtemelen benim acemiliğimden oldu aracın rolantisi aşırı soğuk havadan dolayı çok düşüktü ve muhtemelen zengin karışım oluştu.
yine hava filtresi de tıkanmış olabilir temizleyip gitseydim keşke
canımı en çok sıkan şey ise acaba az biraz gazı yoklayıp aracı 1000 devirlerde tutsaydım emisyon düşük çıkarmıydı?

sizce 8,28 oran düşük rolantiden mi kaynaklanıyordu az gaz verip sabit tutsaydım geçermiydi acaba?

aracım benzinde çalışmıyor muhtemelen benzin pompası sorunu var ilk sorduğunda çalışmıyor dedim sesini çıkarmamıştı ama şimdi benzininide yaptır gel dediler
lpg li aracın benzinle çalışması muyane esnasında mecburimidir? bide o masrafa girmek istemiyorum.


muayene esnasında aldığı ağır kusur ise lpg cng borularının egzoz a 10 cm den fazla yakın olması yada yalıtımsız olmasıymış
ya boruları uzaklaştıracak yada yalıtım yapacaksın dediler yapıştırdılar

bu araç buzamana kadar bu şekilde muayeneden nasıl geçti?

bu sorun için yalıtım yaptırsam mı daha uygun olur boruları egzoz dan uzaklaştırtsammı daha hesaplı olur

fikirlerinizi bekliyorum
merhaba 1 yıl önce avea 1 yıl taahhutlu 4 gb 25tl 6gb aşınca 35tl olan sora duran modem almıştım...

tahhutum doldu ve mecburen (altı çizili) kotasız adsl ye geçmek için 3g modemi iptal başurusu yaptım. 1 hafta sonra aranacağım söyledi arandım...

%50 indirim yaptılar ve faturanızı 15tl ye sabitleyelim kullanmaya devam edin dediler... adsl ye geçmek zorunda olduğum için yinede kapattırdım...

bilginiz olsun arkadaşlar 15tl 3g modem için iyi fiyat taahdnz dolduysa kapattırma teşebbsyle indirimi kapın derim
Hakkında
Konum: Samsun
Meslek: Canon Orta Krdnz. Bölge bayinde 6yıldır teknisyen
İlgi Alanları: ilgi yok canon teknisyeni.
Forum İmzası:
|| Windows7 Kullanıcısı ||
|| İntel Core2Duo E6540 @2,33 GHz
|| His HD4850 1GB GDDR3 || 22" Acer 1920*1080 LeD
|| 2*1 GB Kingstone DDR2 800MHz || CoolerMaster 460W PSU || Askere gittim gelicem 12-2009 || Geldim 03-2011 ||
Forum İkinci El İmzası:
|| Referans ||

|| cihancndn wiralessmodem ile amd4800+x2 işlemciyi takas ettik.
|| -dehşet- 350w hipower psu sattım
|| Kara Prens 256mb HD3650 ekran kartı sattim
|| rortatas 460w coolermaster psu aldım
Hakkımda:

Canon Orta Karadeniz Yetkili Bölge Bayi ve Teknikservis
Yanlızca Döküman Grubu : Faks, Fotokopi, Yazıcı, Tarayıcı Baskılama vb. Döküman çözümleri

Dijital Buro Mak. Tic. Ltd. Şti. SAMSUN
Tel: 0362 230 31 33 / 230 13 34








Sistem ve Tercihleri
Bilgisayar
tembeler desktop
Otomobil
Opel
Mobil cihaz
iPhone
Operatör
Vodafone
ISS
TTNET
Dünyadan Futbol
Galatasaray
Temel Bilgiler ve İstatistikler
Aktiflik: Şu anda DH'de değil
Son Giriş: geçen yıl
Son Mesaj Zamanı: 2 yıl
Mesaj Sayısı: 2.632
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 12.958
İkinci El Bölümü Mesajları: 43
Konularının görüntülenme sayısı: 594.139 (Bu ay: 1.444)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 86 (Bu hafta: 0)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Konu Dışı / Off Topic
Mesajları
İkinci El Referansları
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.