arkadaşlar, maalesef golf mk5 140 hp aracım belli bir süratin üstünde hararet yapmaya başladı.
ilk götürdüğüm usta genleşme kabının hortumlarını çıkartıp aracınız devir daim yapmıyor dedi, incecik su akıtıyordu motordan gelen hortum. devirdaim pompasının değişmesi, radyatörün temizlenmesi ve termostatın değişmesi lazım dedi, 4000 lira bir ücret istedi.
yetkili servis ise bütün her yerin tıkalı olduğunu, adım adım gideceklerini ancak masrafın ucunun açık olduğunu söyledi.
devirdaim pompası 30.000 km önce değişti, ben şahsen oradan olduğunu düşünmüyorum, ya motor bloğunda ya da diğer borularda bir tıkanlıklık olduğunu ve bunu açabilirsek bu kadar yüksek meblağlardan kurtulabileceğimizi düşünüyorum.
birkaç sorum var, yardımcı olabilecek arkadaş varsa lütfen yardım edin,
1) devirdaim pompasının ÇALIŞMADIĞINI nasıl anlarız?
2) motor içindeki soğutma suyu kanalları genelde bir parmak genişliğinde olan kanallar, temelde çok basit ve az sayıda geçişten mi bahsediyoruz yoksa tahmin ettiğimden çok daha karmaşık ve içinden çıkılmaz bir yapı mı?
3) diyelim devirdaimin çalıştığından bir şekilde emin olduk, hortumlar, radyatör ve ÖZELLİKLE motorun içinin temizliğini kime nasıl yaptırırız? radyatörcü radyatörü yapıyor da, motor içini temizlerler mi ?
4) basınçlı suyla motor içininin temizlenebileceğini okumuştum, var mıdır aslı astarı? ya da kimyasal birşeyler kullanımı var mıdır?
şimdiden en ufak bilgi kırıntısını paylaşan her arkadaşa teşekkür ederim
Arkadaslar kis gelmeden once radyator faninin araci kapattiktan sonra bir sure daha calistigini farketmiştim, acikcasi araci ara ara biraz sıkıştırdığım icin normaldir diyordum
ancak bugun uzun yol geldik, hava 8 derece ve otobanda 120 yi gecmeme ragmen stop edince fan yine bir sure daha onceden yapmadigi kadar calisti. Yine kafaya takmayacaktim ama, yolda gelirken kaloriferden sicak hava hic alamadigimizi da düşününce birseylerin yanlis gittigini dusunmeye basladim
neden olabilir sizce? İsin kotu tarafi pazartesi günü yine 300 km yol donmem gerekiyor..
Arkadaşlar basliktaki cihaz icin batarya ariyorum n11deki ilanlar “sipariş uzerine yapilacaktir” diyorlar
temelde benim eski bataryayı cikarip ayni şekilde puntalanan pillerle isi yapabilecegim anlamina geliyor
hangi pil markasi ve ne tur pil gerekiyor bu yuksek guc icin? 160 lira cok para degil gibi ama dandirik pil koyacaklarmis gibi geliyor
gerekirse gp mp neyse duzgun pillerden kendim yaptirip uzun sure kullanayim istiyorum
fikiriniz var mi?
|
|
|
|
|
|
İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız. |