Çavuş
02 Mayıs 2019
Tarihinde Katıldı
Takip Ettikleri
0 üye
Görüntülenme
Toplam: 82 (Bu ay: 0)
Gönderileri

Video şubat 2019 da yayınlanmış. Açıklama metnini de aynen kopyaladım. Ne düşünüyorsunuz...


Recep Tayyip Erdoğan’ın her yere gittiğinde olduğu gibi Bursa’ya geldiğinde neredeyse tüm merkezi yolların kapatılması kentte ciddi trafik sorunlarına neden oluyordu. Son olarak bugün Bursa’ya gelen Tayyip Erdoğan için kapatılan Atatürk Caddesinde bir ambulans, sirenlerini çalıştırmasına rağmen yol açılmadı ve hasta dakikalarca Bursa Devlet Hastanesi’ne ulaştırılamadı.

Polis yolu açmadı


AKP Genel Başkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın cuma namazını Ulucamii’de kılmak istemesi üzerine saatlerce kapalı olan Atatürk Caddesi trafiği Cemal Nadir Caddesi’nden Bursa Devlet Hastanesi istikametine doğru yönlendirildi, bu nedenle kilometrelerce uzayan kuyruklar oluştu. Oluşan trafik sıkışıklığına giren ve acil hasta taşıyan bir ambulans, yurttaşların tepkilerine rağmen yolu açmayan trafik polisleri nedeniyle Bursa Devlet Hastanesi’ne dakikalarca ulaşamadı.


Yurttaş isyan etti


Ambulansın yolun açılması için sirenlerini çalıştırmasına rağmen yolu trafiğe açmayan polise yurttaşlardan tepki geldi. Onlarca yurttaşın araçlarından inerek polise tepki göstermesine rağmen verilen talimat gereği yolu açamayan polislerle halk arasında gerilim yaşandı.


Özet: Çin'e ihrac edilecek beyaz eşyalar, ilk kez trenle gönderiliyor. Yaklaşık 8.000 km yol. Trene konteynerler yükleniyor süslenip püsleniyor. Kurdelesi pankartları asılıyor. Ulaştırma Bakanı öncülüğünde törenle Kazlıçeşme'den Çin'e gönderiliyor. Ancak aynı tren törenden sonra İstanbul'dan bile çıkmadan pankartları süsleri sökülüyor ve tekrar Halkalı'ya gara çekiliyor. Bize de bunu Çin' e trenle ihracat yaptık diye yutturuyorlar. Ulaştırma Bakanı Twitter'dan gurula paylaşıyor falan. İki 2 ihtimal var, ya Ulaştırma Bakanı direkt bizi kandırdı ya da Ulaştırma Bakanı kendisi kandırıldı.


 



Çin'e diye yollanan tren Halkalı Garı'nda çıktı

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu’nun “Çin’e tren gönderiyoruz” diyerek törenine katıldığı, İstanbul'dan yola çıkan İlk ihracat treninin Çin'e aslında gitmediği, Halkalı Garı'na geri çekildiği öğrenildi.


Birleşik Taşımacılık Çalışanları Sendikası (BTS), Çin'e ihraç ürün taşıyacağı bildirilen 'ilk ihracat treni'nin Halkalı Garı'na geri getirildiğini açıkladı.

Dışişleri Bakanlığı, Türkiye'den Çin'e gidecek ilk ihracat treninin dün İstanbul'dan yola çıkacağı bildirilmişti.

Bakanlıktan yapılan yazılı açıklamada, Marmaray'dan geçerek Bakü-Tiflis-Kars demir yolu hattı ve Hazar Geçişli Doğu-Batı Orta Koridor üzerinden Çin'e ulaşacak trenin, 8 bin 693 kilometre yol alıp, 2 kıta, 2 deniz ve 5 ülke geçerek yükünü Çin'e 12 günde ulaştıracağı belirtildi.


Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Karaismailoğlu, trenin, Türkiye'de 2 bin 323 kilometre, Gürcistan'da 220 kilometre, Azerbaycan'da 430 kilometre, Hazar Denizi'nde 420 kilometre, Kazakistan'da 3 bin 200 kilometre ve Çin'de 2 bin 100 kilometre olmak üzere toplamda 8 bin 693 kilometre yol kat edeceğini söylemişti.

Ancak Birleşik Taşımacılık Çalışanları Sendikası'ndan yapılan açıklama ile trenin Çin'e gitmediği, Marmaray’dan geçirilmesinin ardından Maltepe istasyonunda üstüne asılı pankartların sökülerek geri Halkalı Gar’a getirildiği ortaya çıktı.

İşte BTS'den yapılan açıklama:

ÇİN’E GİDERKEN KAYBOLAN İLK İHRACAT TRENİ…

"Toplamda 42 konteyner içinde beyaz eşya taşıyan ilk ihracat trenini 04.12.2020 tarihinde saat 14 da Kazlıçeşme istasyonundan Çin'in Xi'an şehrine Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu tarafından uğurlandığı gibi (Hareket Memuru Diski ile) basında ve sosyal medyada haber olmuştur.
TCDD Trafik ve İstasyon Yönetimi Dairesi “Marmaray Trafik Talimatı” 2/2020 de revize edilmeden önce yük trenlerinin Marmaray Tüp Tünelinden sadece Marmaray tren işletmeciliğinin sonlandığı saatte, yani gece geçişine izin veriyordu. Bu sebepledir ki; 07.11.2019 tarihinde Çin’den gelen ilk tren Marmaray tüpünde bakım kuşağının ardından saat 04.24’te, ikinci tren ise saat 05.00'da Marmaray Ayrılıkçeşmesi durağından geçerek yolculuğuna devam ettirilmiştir.
“Marmaray Trafik Talimatı”nın Yük Tren Geçişi ile ilgili genel kuralların belirlendiği 11.maddesindeki değişen bu hüküm gereği, Çin’in Xi'an şehrine gidecek olan 15274 nolu özel yük treninin, gündüz Marmaray Yolcu taşımacılığının yapıldığı saatte gönderilmesi üzerine oluşan tren tehirleri(rötarları) “Marmaray Trafik Talimatı”nda yapılan değişikliğin yerinde olmadığını göstermiştir.
Çin’in Xi'an şehrine gidecek 15274 özel yük treninin Marmaray tüp tünelinden geçirilmesi esnasında 9 adet Marmaray treninin seferi iptal edilmiş, 10 adet Marmaray treninin sefer bölgesi kısaltılmış, 9 adet Marmaray treni de toplam 92 dakika tehir(rötar) 56 saatlik sokağa çıkma yasağının başlamasına saatler kala, insanların bir an önce evlerine yetişme telaşını yaşadığı anlarda; TCDD ve TCDD Taşımacılık Aş Yönetiminin, Ulaştırma ve Altyapı Bakanının övgüsüne mazhar olma, koltuğu sağlamlaştırma ve şov yapma hesabının, İstanbul gibi büyük bir metropolde yarattığı trafik aksaması ve tehirler, pandemi döneminde yolcu birikmesine, sosyal mesafenin ortadan kalmasına, hastalığın yayılma oranının artmasına ve yolcu memnuniyetsizliğine yol açmıştır.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı yanıltıldı mı?
Yaşanan bu sıkıntılara rağmen öğreniyoruz ki; Çin’e yollanan bir ihracat treni aslında yok ve Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu’nun bir şov uğruna yanıltılması var.
İşin Aslı Nedir?
Çerkezköy’deki BSH firmasının vagonlarına buzdolabı yüklü konteynerler yüklenerek oluşturulan Çerkezköy’deki BSH firmasının vagonlarına buzdolabı yüklü konteynerler yüklenerek oluşturulan tren Kazlıçeşme istasyonuna getirilmiş, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu’na, “Çin’e tren gönderiyoruz” diye tören yaptırılmış, tren Marmaray’dan geçirilmiş, Maltepe istasyonunda tren üstüne asılı pankartlar sökülmüş ve tren, geri Halkalı Gar’a getirilmiştir. Sosyal medya paylaşımlarından görüyoruz ki, tüm bu yaşananlar; Ulaştırma ve Altyapı
Bakanı Adil Karaismailoğlu’nun yanıltılmasının yanında, Dışişleri Bakanlığı’nın da bu yanıltıcı haberi paylaşması nedeni ile uluslararası kamuoyu nezdinde ülkemizi zor durumda bırakmıştır.
Ülkemizin itibarını sarsan, “yapılmayan bir taşıma” nedeni ile kurumu zarara uğratan, yolcu taşımacılığında aksamaya neden olan, pandemi koşullarında halkın sağlığını tehlikeye atan TCDD ve TCDD Taşımacılık Aş Yöneticileri hakkında gerekli değerlendirme yapılması için Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nı göreve davet ediyoruz. "

Kaynak:
http://bts.org.tr/2017/?p=7959
https://www.cumhuriyet.com.tr/amp/haber/cine-diye-yollanan-tren-halkali-garinda-cikti-1796467

Edit: Kaynak

Ekleme: TCDD'nin konu hk. açıklaması

https://forum.donanimhaber.com/cache-v2?path=http://store.donanimhaber.com/b2/b8/0a/b2b80a38e27aa7921e46f6aaa321f1b9.png&t=0&width=480&text=1

.

Geçtiğimiz hafta telefonumu ekranda oluşan bir sorun sebebiyle Delta Servis İstanbul şubesine kargo ile gönderdim. Telefonumdaki sorunu İletişim bilgilerimi ve adresimi fatura fotokopisinin arkasına yazarak kutunun içine koydum. Iki gün önce de telefonumun garanti kapsamında ekranının değiştirildiğini ve 72 saat içinde tarafıma teslim edileceğini bildiren bir mesaj aldım. Bu mesajdan hemen bir gün sonra MNG Kargo tarafından telefonuma bir mesaj geldi ve mesaj da bir takip kodu ile birlikte telefonumu şubeden teslim alabileceğim yazıyordu. Tüm bilgilerim Delta serviste olmasına rağmen telefonumu adresime değil şubeden teslim olacak şekilde ve benden tam 23 KM uzaklıkta alakasız bir şubeye gönderdiler. Sonuç olarak gidip teslim aldım cihazımı.



Buraya kadar her şey olası aslında, hatadır olur mantığındaydım. Ta ki MNG kargo benden kargo ücreti isteyene kadar...



O noktada ücreti ödeyip telefonumu aldım. Kontrolleri yaptım bir sorun yok onarım konusunda bunu da belirteyim.



Eve geldiğimde Delta Servisi aradım, neden alıcı ödemeli gönderdiklerini sordum ve bana servise ilk defa gelen cihazlarda kargo ücretini müşteri ödüyor dediler. Bunun doğru olmadığını Tüketici Kanunu na göre kargo ücretinin yasal olmadığını söylediğimde ise şirket prosedürlerinin bu şekilde olduğunu ve sürekli böyle çalıştıklarını söyledi.



Bakın burası önemli, bir hata olmuş falan gibi sözler yok, yaptıklarının farkındalar ve bunu hep yaptıklarını kendileri de ititaf ediyorlar.



Telefonu kapattım çünkü anlamsızca doğru olmadığını anlatmaya çalışıyordum boşu boşuna.



Malum şikayet sitesinde şikayetimi yazmadan önce bşr araştırma yaptım. Google a sadece Delta Servis kargo ücreti yazıp arattım işte sonuçlar

















Buradan da anlaşılacağı üzere bunu sürekli yapıyor ve şikayet yazana ücretini hemen geri ödeyip şikayeti sildiriyorlar. Peki ya şikayet yazmayan konunun üstüne düşmeyenler...?



Bu ekran görüntüsü Delta Servis sitesinden bir günde onarılan cihaz sayısını gösteriyor









Servis özellikle şu anda elden cihaz teslim almıyor. 338 cihazın tamamı kargo ile gelip gidiyor. Sizce bunlardan kaç tanesi olayın peşine düşüp parasını geri almış olabilir ki.



En iyimser tahminle yarısının ücretini aldığını düşünsek



338/2= 169 iyimser tahminle ücretini geri alan.



169*8.5= 1436.5 TL bir günde haksız şekilde kargodan elde edilen kar



1436.5 *30 = 43.095 TL bir ayda elde edilen haksız kazanç



Sonuçta bunu ben iddia etmiyorum. Delta Servis çalışanları kendi ağızlarıyla tüm müşterilerine alıcı ödemeli kargo gönderdiklerini söylüyor.



Bir diğer önemli konu, bu yazdıklarımın tamamı Garanti Kapsamında olan cihazlar arkadaşlar.



Ben şikayet sitesine yazmadım çünkü oradan alacağım sonuç sadece kendi ücretimi geri almak olacak. Ama yapulan bu büyük oyun aynen devam edecek. Dişimizden tırnağımızdan artırıp garantili olsun diye fazladan para ödediğimiz cihazların onarımı için bizden kargo ücreti alınmaya devam edilecek.



Durum budur arkadaşlar.



Gümrük ve Ticaret bakanlığı başta olmak üzere bu vurgunu durdurmak adına heryere başvurumu yapacağım.



Sizlerden gelen önerilere de açığım.



Lütfen konuyu öne çıkaralım. Bu vurguna dur diyelim.
SON DAKİKA HABERİ:



Reuters: İran, Ukrayna uçağının insan hatasıyla vurulduğunu açıkladı



İran, Ukrayna uçağının insan hatasıyla vurulduğunu açıkladı.



İran Genelkurmay Başkanlığı, Ukrayna Havayolları'na ait uçağın "yanlışlıkla" füze isabet etmesi sonucu düştüğünü duyurdu.



"İnsan hatası felakete yol açtı" diyen İran Dışişleri Bakanı, "Ölenlerin ailelerinden özür diliyoruz" açıklaması yaptı.



Olan yine sivil halka oldu. Lanet olsun hepinize...



Kaynak:https://www.ntv.com.tr/dunya/son-dakika-haberi-iran-ukrayna-ucaginin-insani-hatayla-vuruldugunu-acikladi,TqR8QDiCS06Utxt1DyvrsA
Hakkında
Konum: İstanbul
Sistem ve Tercihleri
Bilgisayar
Acer
Otomobil
Peugeot
Mobil cihaz
Xiaomi
Operatör
Vodafone
ISS
Netspeed
Oyun Platformu
PlayStation
Takım
Fenerbahçe
TV
Philips
Klima
Mitsubishi
Ses Sistemi
Bose
Tablet
Xiaomi
Notebook
Acer
Kombi
ECA
Modem
Airties
Beyaz Eşya
Profilo
Temel Bilgiler ve İstatistikler
Aktiflik: Şu anda DH'de değil
Son Giriş: 7 sa. önce
Son Mesaj Zamanı: 3 ay
Mesaj Sayısı: 83
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 176
İkinci El Bölümü Mesajları: 1
Konularının görüntülenme sayısı: 0 (Bu ay: 99)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 555 (Bu hafta: 0)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Konu Dışı / Off Topic
Mesajları
İkinci El Referansları
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.