B

Haber Editörü
26 Ocak 2018
Tarihinde Katıldı
Takip Ettikleri
0 üye
Görüntülenme
Toplam: 164 (Bu ay: 0)
Gönderileri



2022 Honda Civic Sedan'ın bugün paylaşılan ilk resmi görseli



Japon otomotiv devi Honda, geçtiğimiz yıl yeni nesil Civic Sedan'ın üretime yakın bir prototipini göstermişti. Ardından otomobilin seri üretim versiyonunu bir ay önce Çin'de sızdırılan fotoğraflarda görmüştük.



Şirket bu kez 11. nesil olarak yollara çıkmaya hazırlanan 2022 Honda Civic Sedan'ın seri üretim versiyonuna dair ilk resmi fotoğrafla karşımızda. Aracı ön çaprazdan gördüğümüz fotoğrafa baktığımızda daha önce sızdırılan Çin kaynaklı görselle neredeyse tamamen aynı olduğunu görüyoruz. Geçtiğimiz yıl tanıtılan prototip ile kıyasladığımızda da küçük oynamalar dışında değişim olmadığını söylemek mümkün.





Daha önce sızdırılan görsel ve şimdiki neslin karşılaştırması



2022 Honda Civic Sedan'ın bu görselinden başka herhangi bir resmi paylaşım gelmedi. Otomobilin arka bölümünü daha önce sızdırılan görseller vasıtasıyla görmüştük. İç mekanı da prototipin tanıtıldığı etkinlikte çizim olarak paylaşılmıştı. Japon marka, 2022 Honda Civic Sedan ile ilgili diğer tüm bilgilerin 28 Nisan'da açıklanacağını duyurdu. Şirket ayrıca yeni nesil Civic Sedan'ın bugüne kadarki en teknolojik ve en fazla sürüş keyfi veren Civic olacağının altını çiziyor.



2022 Honda Civic Sedan, önümüzdeki yaz ABD'de showroom'lardaki yerini alacak. Daha önce duyurulduğu üzere, yeni Civic Sedan'ın ardından birkaç ay sonra tamamen yeni Civic Hatchback'i de göreceğiz. Civic Hatchback ile ilgili detaylar da bu yılın sonuna doğru belli olacak. Konuyla ilgili gelişmeleri siz değerli okurlarımıza aktarmaya devam ediyor olacağız.





Yeni Civic Sedan'ın iç mekanına dair çizim




2019 yılında tanıtılan ve Launch Edition versiyonuyla satışa sunulan elektrikli Polestar 2 modelinin yeni versiyonları tanıtıldı. Bu seçenekler Launch Edition versiyonuna göre daha uygun fiyatlı olacak.



Polestar 2'ye eklenen seçeneklerden ilki tek motorlu versiyon oldu. Söz konusu versiyonun ön aksında 231 beygir güç üreten bir elektrik motoru mevcut. Polestar bu alanda motorun gücünü artırmış. Zira iki motorlu versiyonda her bir motor 204 beygir güç üretiyor. Öte yandan 78 kWh'lık bataryaya 64 kWh batarya seçeneği de eklenmiş. Bu da tek motorlu Polestar 2'nin EPA ölçümlerine göre 420 kilometreye kadar sürüş menziline sahip olmasını sağlamış.



Polestar 2'nin Launch Edition versiyonu hala tercih edilebiliyor. Öte yandan bu versiyondan daha az donanıma sahip yeni bir iki motorlu versiyonun da seçenekler arasına eklendiği görülüyor. Bir başka deyişle, çift motorlu tek seçenek olan Launch Edition'ın daha uygun fiyatlı bir versiyonu diyebiliriz. Müşteriler dilerse Plus Pack, Pilot Pack ve Performance Pack isimli opsiyonel paketleri satın alarak aracına farklı özellikler ekleyebiliyor. Bu versiyonun menzili de 386 kilometre.





Paketlerden de kısaca bahsedecek olursak, Plus Pack'te panoramik cam tavan, 13 hoparlörlü Harman Kardon ses sistemi, daha kaliteli döşeme seçenekleri, ısıtmalı ve hafızalı ön koltuklar, ısıtmalı arka koltuklar ve direksiyon gibi ekstra özellikler devreye giriyor. Bunun yanı sıra Polestar'ın belirttiğine göre aracın menzilini yüzde 10 civarında artıran ısı pompası da Plus Pack kapsamındaki özelliklerden.



Ayrıca Bkz.Elektrikli scooter yönetmeliği Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girdi



Pilot Pack ise daha çok güvenlik tarafına odaklanıyor. Bu paket kapsamında Pixel LED farlar, LED sis lambaları ile adaptif hız sabitleyici, Pilot Assist, 360 derece çevre görüş sistemi ve arka çapraz trafik uyarısı gibi gelişmiş sürücü asistan teknolojileri yer alıyor.



Polestar 2'nin çift motorlu versiyonunda tercih edilebilen Performance Pack'te Öhlins ssüspansiyon, Brembo frenler, spor lastiklerle çevrili 20 inçlik dövme alaşım jantlar ve 'Swedish Gold' adı verilen estetik detaylar bulunuyor. Bu paketlerin fiyatları sırasıyla 4500 euro, 3500 euro ve 6000 euro olarak açıklandı.



Versiyon Batarya Güç Tork Tüketim Menzil Fiyat
Çift motor-uzun menzil 78 kWh 408 hp 660 Nm 19.5-20.3 kWh/100 km 450-480 km (WLTP) 51.500 euro
Tek motor-uzun menzil 78 kWh 231 hp 330 Nm 17.1-18.3 kWh/100 km 515-540 km (WLTP) 48.500 euro
Tek motor-standart menzil 64 kWh 224 hp 330 Nm 17.1-18.0 kWh/100 km 420-440 km (WLTP) 45.500 euro


Resim Galerisi

Resimin Açıklaması
Elektrikli Polestar 2'nin daha uygun fiyatlı versiyonları tanıtıldı
Elektrikli Polestar 2'nin daha uygun fiyatlı versiyonları tanıtıldı
Elektrikli Polestar 2'nin daha uygun fiyatlı versiyonları tanıtıldı
Elektrikli Polestar 2'nin daha uygun fiyatlı versiyonları tanıtıldı
Elektrikli Polestar 2'nin daha uygun fiyatlı versiyonları tanıtıldı
Elektrikli Polestar 2'nin daha uygun fiyatlı versiyonları tanıtıldı
Elektrikli Polestar 2'nin daha uygun fiyatlı versiyonları tanıtıldı
Elektrikli Polestar 2'nin daha uygun fiyatlı versiyonları tanıtıldı
Elektrikli Polestar 2'nin daha uygun fiyatlı versiyonları tanıtıldı
Elektrikli Polestar 2'nin daha uygun fiyatlı versiyonları tanıtıldı
Elektrikli Polestar 2'nin daha uygun fiyatlı versiyonları tanıtıldı
Elektrikli Polestar 2'nin daha uygun fiyatlı versiyonları tanıtıldı
Elektrikli Polestar 2'nin daha uygun fiyatlı versiyonları tanıtıldı
Elektrikli Polestar 2'nin daha uygun fiyatlı versiyonları tanıtıldı
Elektrikli Polestar 2'nin daha uygun fiyatlı versiyonları tanıtıldı
Elektrikli Polestar 2'nin daha uygun fiyatlı versiyonları tanıtıldı
Elektrikli Polestar 2'nin daha uygun fiyatlı versiyonları tanıtıldı
Elektrikli Polestar 2'nin daha uygun fiyatlı versiyonları tanıtıldı
Elektrikli Polestar 2'nin daha uygun fiyatlı versiyonları tanıtıldı
Elektrikli Polestar 2'nin daha uygun fiyatlı versiyonları tanıtıldı
Elektrikli Polestar 2'nin daha uygun fiyatlı versiyonları tanıtıldı
Elektrikli Polestar 2'nin daha uygun fiyatlı versiyonları tanıtıldı
Elektrikli Polestar 2'nin daha uygun fiyatlı versiyonları tanıtıldı
Elektrikli Polestar 2'nin daha uygun fiyatlı versiyonları tanıtıldı
Elektrikli Polestar 2'nin daha uygun fiyatlı versiyonları tanıtıldı




Kaynak:https://www.polestar.com/global/press/press-release/polestar-2-model-range-expands-to-three-variants



Türkiye'de lüks otomobil denince akla ilk gelen firmalardan biri olan, aynı zamanda Rolls Royce ve Lotus Cars'ın da yetkili temsilcisi olan Royal Motors, Türkiye’nin yerli blockchain platformu Bitci ile kripto para ödeme anlaşması imzaladı.



1982 yılından beri McLaren, Cadillac, Bugatti, Tesla gibi 11 binden fazla üst segment otomobilin satışını gerçekleştiren, ayrıca Aston Martin, Jaguar, Infiniti hatta Pagani Zonda gibi talep üzerine özel sipariş verilen binlerce otomobili sahipleriyle buluşturan Royal Motors’tan araç satın almak isteyen kullanıcılar, diledikleri takdirde ödemelerini, tamamen Türk mühendis ve yazılımcılar tarafından geliştirilen Bitci Chain’in ana coin’i olan Bitcicoin ile gerçekleştirebilecekler.



Ayrıca Bkz.Huawei, otonom araç teknolojisinin Tesla'dan daha iyi olduğunu iddia ediyor



Konuyla ilgili görüşlerine yer verilen Royal Motors Başkan Yardımıcısı A. Hilal Aysal, “Teknoloji her sektörde olduğu gibi, otomotiv sektöründe de büyük önem taşıyor, Çağımızın yeni nesil para birimi olan kripto paralara en hızlı şekilde entegre olmalıydık ve Türkiye’de bir ilki gerçekleştirdik. Bitci Teknoloji ile gerçekleştirdiğimiz işbirliği sayesinde, teknolojinin gücünü arkamıza alarak Türkiye’nin ilk yerli kripto para birimi olan Bitcicoin ile ödeme almaya karar verdik. Türkiye’de bir ilk olacak olan bu yeniliği gerçekleştirdiğimiz için çok mutlu ve heyecanlıyız” şeklinde konuştu.



Bitci Teknoloji CEO’su Onur Altan Tan ise, “Geçtiğimiz günlerde imzalarını attığımız Mclaren Racing anlaşması sadece bizim için değil, Türk teknoloji sektörü açısından büyük bir dönüm noktasıydı. Şimdi ise lüks ve spor otomobil segmentinin en önemli kuruluşlarından Royal Motors’la yaptığımız bu işbirliğini duyurmaktan büyük mutluluk duyuyoruz. Blockchain’in kullanım alanı her geçen gün genişliyor. Tüm dünya, bu alanları yakından takip ediyor. Tüm dünyaya baktığımızda; Türkiye olarak bu yeni teknoloji alanına öncülük ettiğimizi rahatlıkla söyleyebilirim. Bitcicoin aracılığıyla otomobil alışverişi bizim için ilk adım olacak. Sırada konaklama ve gayrimenkul sektörleri için de benzer müjdelerimiz var” dedi.




Özellikle pandemi döneminde kullanımı daha da artan elektrikli scooter'lar için düzenleme getirildi. Bugün Resmi Gazete'de yayımlanan 'Elektrikli Skuter Yönetmeliği' ile birlikte bu araçların kullanımına ilişkin genel hususlar belirlendi.



Yönetmelikte, "Bu Yönetmelik, karayolunda kullanılacak e-skuterler, paylaşımlı e-skuter işletmeciliği faaliyeti yapanlar ile bu faaliyetlerden yararlananlar ve bu faaliyetlerde kullanılan her türlü e-skuterleri kapsar." ifadesine yer verildi. Yönetmeliğe göre elektrikli scooter kullanımına yönelik genel hususlar şöyle:



E-Skuter kullanımına ilişkin genel hususlar



"E-skuterin; Ayrı bisiklet yolu veya bisiklet şeridi varsa taşıt yolunda sürülmesi; Otoyol, şehirler arası karayolları ve azami hız sınırı 50 km/s üzerinde olan karayollarında sürülmesi; İkiden fazlasının taşıt yolunun bir şeridinde yan yana sürülmesi; Yaya yollarında sürülmesi; Başka bir araca bağlanarak, asılıp tutunarak sürülmesi; İzin alınarak yapılan gösteriler dışında, akrobatik hareketler yapılarak sürülmesi; Manevra için işaret verme halleri dışında tek elle sürülmesi; Kamu nizamını bozacak, özel mülkiyeti ihlal edecek ve yayalar, engelliler veya hareket kısıtlılığı olan kişilerin güvenli ve bağımsız hareketlerini, araç ve yaya trafiğini engelleyecek şekilde park edilmesi yasaktır.



E-skuterde; Diğer araçlar izlenirken, geçilirken, manevra yapılırken karayolunu kullananların hareketini zorlaştırıcı, tehlike doğurucu davranışlarda bulunulması; Sürücü dışında başka kişilerin taşınması; Sırtta taşınabilen kişisel eşya harici yük ve yolcu taşınması yasaktır. Kullanılacak e-skuterin; gece diğer araç sürücüleri ve yayalar tarafından rahat bir şekilde fark edilmelerini sağlamak üzere; önde beyaz ışık verecek ve en az 20 metre önü aydınlatabilecek şekilde bir adet far, arkada, kırmızı renkte ışık veren bir lamba ve kırmızı reflektör ile 30 metreden duyulabilecek ses çıkarabilen zil, korna veya benzeri ses aleti ile teçhiz edilmiş olması zorunludur.



E-skuter kullananlar 2918 sayılı Kanunda ve ilgili diğer mevzuatta belirtilen kurallara uymakla yükümlüdürler."





Paylaşımlı e-skuter işletmeciliğine ilişkin genel hususlar



Bu Yönetmelik kapsamında yürütülecek paylaşımlı e-skuter işletmeciliği faaliyetleri, ekonomik, güvenli, çevreye olumsuz etkisi en az, fert, toplum ve çevre sağlığı ile bunların güvenliğini, engelli erişilebilirliğini ve trafik güvenliğini olumsuz yönde etkilemeyecek ve kamu yararını gözetecek tarzda serbest rekabet ortamında gerçekleştirilir.



Ayrıca Bkz.Huawei, otonom araç teknolojisinin Tesla'dan daha iyi olduğunu iddia ediyor



Bu Yönetmeliğe göre yürütülecek paylaşımlı e-skuter işletmeciliği faaliyetlerinin, ilgili diğer mevzuata uygun olarak gerçekleştirilmesi esastır. Paylaşımlı e-skuter işletmeciliği faaliyeti, sadece yetki belgesi ve paylaşımlı e-skuter izni alan gerçek veya tüzel kişiler tarafından yapılır. Bu Yönetmeliğe göre düzenlenecek yetki belgeleri ile verilecek e-skuter izinleri, satılamaz ve devredilemez.



Yetki belgesi alanlar, verdikleri hizmetlerden ayrım yapmaksızın, haksız rekabete imkan vermeyecek şekilde, herkesin yararlanmasını ve hizmetin sürekliliğini sağlamak zorundadırlar. Bu Yönetmelik kapsamında yürütülecek paylaşımlı e-skuter işletmeciliği faaliyetlerinin yerine getirilmesi üçüncü şahıslar tarafından engellenemez. İdare, paylaşımlı e-skuter kullanım ücreti ile ilgili taban ve/veya tavan ücret tarifesi uygulaması getirebilir.



Paylaşımlı e-skuter izni verecek merciler



Bu Yönetmelik kapsamında yetki belgesi almış olan gerçek veya tüzel kişilerin, paylaşımlı e-skuter faaliyetlerinde kullandıracakları e-skuterler için;




  • a) Büyükşehir belediyesi kurulu bulunan illerde UKOME’den,

  • b) Büyükşehir belediyesi bulunmayan illerde il trafik komisyonundan,

  • c) (a) ve (b) bentlerinde belirtilen mercilerin görevli ve yetkili olmadığı ve özel kanunlar ile belirlenmiş alanlarda, kendilerine yetki verilmiş ilgili kurum ve işletmelerden,



izin almaları ve 24 üncü maddenin ikinci fıkrasındaki harcı ödemeleri zorunludur.



E-skuter yönetmeliğinin diğer tüm maddelerine buradan veya kaynak kısmındaki linkten ulaşabilirsiniz.




Kaynak:https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2021/04/20210414-3.htm



Teknoloji devleri son dönemde otomotiv sektörüne epey ilgi gösteriyor. Bazıları doğrudan elektrikli otomotiv pazarına girmeyi, bazıları da mevcut üreticileri kendi geliştirdikleri teknolojilerle desteklemeyi hedefliyor.



ABD'nin yaptırımlarından Huawei de otomotiv sektörüne ilgi duyan markalardan. Doğrudan otomobil üretmek yerine geliştirdiği teknoloji ve bileşenlerle sektördeki üreticilere destek olmayı hedefleyen Huawei bu konuda vites yükseltti. Şirket, elektrikli araç ve otonom sürüş teknolojilerine yönelik araştırma çalışmaları için 1 milyar dolar yatırım yapacağını açıkladı.



Huawei'nin otonom araçlar geliştirmek için ilk etapta BAIC Group, Chongqing Changan Automobile Co. ve Guangzhou Automobile Group Co. ile anlaştığı biliniyor. Bu iş birliği kapsamında üretilecek sürücüsüz otomobillerin iç mekanında Huawei logosu da bulunacak. Ancak şirketin logosu yalnızca Huawei'nin otonom araç teknolojisiyle donatılan araçlarda yer alacak. Huawei'nin diğer komponentlerini kullanan araçlarda logo yer almayacak.



Ayrıca Bkz.Makyajlı 2021 Skoda Kodiaq tanıtıldı



Huawei dönüşümlü başkanı Xu Zhijun, "Çin'de her yıl 30 milyon araç üretiliyor ve bu sayı gelecekte daha da artacak. Diğer pazarlara açılmasak bile, Çin'de satılan her araçtan ortalama 10.000 yuan (1500 dolar) kazanabilirsek bu Huawei için büyük bir iş olur." şeklinde konuştu. Ayrıca Huawei'nin her endüstride global bir şirket olmayı hedeflediğini, bu yüzden otomotiv teknolojileri konusunda da hedeflerinin Çin pazarıyla sınırlı olmadığını da sözlerine ekledi.



Xu, Huawei'nin şu anda ürettiği her bileşenin pazarda kullanıma hazır olduğunu söyledi. Bu konuda mühendislerin ellerinden gelenin en iyisini yapmaya çalıştığını dile getiren yönetici, "Övünüyor muyuz bilmiyorum fakat mühendislerimiz bana bizim aracımızın herhangi bir insan müdahalesi olmadan 1000 kilometre yol alabildiğini söyledi. Bu da Tesla'dan daha iyi." ifadelerine yer verdi.



Şirketin HuaweiCar olarak nitelendirdiği, Huawei'nin otonom sürüş teknolojilerini kullanan otomobili önümüzdeki hafta Şanghay Otomobil Fuarı'nda görebileceğiz.




Kaynak:https://www.bloomberg.com/news/articles/2021-04-12/huawei-to-invest-1-billion-on-car-tech-it-says-surpasses-tesla



Türkiye'nin insansız hava araçları Azerbaycan ve Ermenistan arasındaki çatışmalarda kullanılmış ve buradaki başarılarıyla uzun süre dünya basınının gündeminden düşmemişti. Olayın etkileri sürerken, Kanada tarafından Türkiye'ye askeri teknoloji ihracatının durdurulduğu haberi geldi.



Peki Kanada neden bu olay yüzünden böyle bir karar aldı. Kısaca bahsedecek olursak, ANKA ve Bayraktar TB2 gibi Türk insansız hava araçlarında Kanada merkezli şirket Wescam Inc. tarafından üretilen Wescam MX-15D kameralar kullanılıyor. Şirket, geçtiğimiz yılın ekim ayında Azerbaycan ile Ermenistan arasında yaşanan çatışmaları gerekçe gösterip, Türkiye’nin ürettiği SİHA’ların bu operasyonlarda orantısız güç etkisiyle kullanıldığını öne sürüp ihracat iznini askıya aldığını duyurmuştu.



Askıya alınan ihracat izninin devam edip etmeyeceği merak konusuydu. Öte yandan konuya yakın bazı kaynaklar Kanadalıların Türkiye'deki yetkililerle konuştuğunu, Türkiye'ye yönelik askeri ihracat lisanslarının askıya alınması kararını kaldırmayı planlamadıklarını, aksine, geçmişte verilmiş olanlar da dahil olmak üzere, askıya alınan tüm askeri ihracat izinlerini iptal edeceklerini söylediklerini belirtti.



Ayrıca Bkz.ASELSAN’dan çok çeşitli şekilde iniş kalkış yapabilen İHA patenti



Kısa süre önce yapılan resmi açıklama da kaynakların bu açıklamasını doğrulamış oldu. Kanada geçtiğimiz yıl Türkiye'nin Azerbaycan'a Türk silahlı insansız hava araçları satarak bir son kullanıcı lisans anlaşmasını ihlal edip etmediğine dair bir soruşturma başlatmıştı. Açıklamada, konuyla ilgili soruşturmanın tamamlandığı ve bunun sonucunda ekim ayında askıya alınan Kanada'dan Türkiye'ye askeri teknoloji ihracatının tamamen durdurulduğu bildirildi.



Kanada Dışişleri Bakanı Marc Garneau tarafından yapılan açıklamada "Kanada teknolojisinin Dağlık Karabağ'da kullanıldığına dair güvenilir kanıtlar bulunmasının ardından, bugün 2020 sonbaharında askıya alınan izinlerin iptal edildiğini açıklıyorum" ifadelerine yer verildi. Garneau, "Bu uygulama ne Kanada dış politikası ile ne de Türkiye tarafından verilen son güvencelerle uyuşuyor" şeklinde konuştu.



Türkiye geçtiğimiz yıl HAVA SOJ projesi kapsamında dört adet Kanada üretimi Bombardier Global 6000 tipi uçak satın almıştı. O uçaklar teslim edildi ancak Kanada'nın söz konusu kısıtlamalar kapsamında uçaklarla ilgili gerekli eğitim ve bilgi transferini sağlayamayacakları belirtilmişti.



Kanadalı bir firma da MİLGEM programı için gerekli olan helikopter platformlarının tedarikini durdurmuştu. Türkiye ayrıca Hürkuş eğitim uçağı için de Pratt & Whitney Canada'dan motor ithal ediyor.




Kaynak:https://www.middleeasteye.net/news/canada-cancel-all-suspended-arms-export-permits-wescam-turkey



Kısa süre önce ipucu görselleriyle karşımızda olan makyajlı 2021 Skoda Kodiaq bugün resmi olarak tanıtıldı. Markanın SUV atağında önemli bir yeri olan Kodiaq, bu operasyonla birlikte hem tasarım hem de teknoloji açısından tazelendi.



Makyajlı Skoda Kodiaq'ın tasarımındaki dokunuşlar ön bölüme yoğunlaşmış. Bu alanı domine eden panjur yenilenmiş ve genişlemiş. Eskiye göre daha ince olan farlarda da standart olarak LED teknolojisine ve ilk kez Matrix LED opsiyonuna yer verilmiş. Bunun yanı sıra tampon da yenilenmiş ve boydan boya uzanan merkez hava girişinin kenarlarına L şekilli detaylar eklenmiş.



Makyajlı Kodiaq'ın arka bölümündeyse yeni LED stopları görmekteyiz. Üst paketlerde bu alanda dinamik sinyaller karşımıza çıkıyor. Yeni Kodiaq'ın jant seçenekleri de 17 ila 20 inç arasında değişiyor. İç mekanda da donanım seviyesine göre iki veya üç kollu tasarımla alınabilen yeni direksiyon göze çarpıyor. Ayrıca yeni dekoratif şeritler, döşemeyle kontrast oluşturan dikişler ve yeni bir ortam aydınlatması da makyajlı Kodiaq'ın detayları arasında.





Makyajlı SUV masaj fonksiyonuna sahip ısıtmalı ve havalandırmalı koltuklarla tercih edilebiliyor ki bu özellik en üst donanım seviyesinde standart. Bunun yanında opsiyonel olarak sunulan Canton ses sistemi artık 10 hoparlörlü düzene sahip. Merkezde 8 ve 9.2 inç olarak tercih edilebilen multimedya ekranı, sürücünün önündeyse 10.25 inç dijital gösterge ekranı mevcut. Multimedya sisteminde akıllı telefon bağlantısı, navigasyon ve Skoda'nın Laura sesli asistan yazılımı bulunuyor.



Ayrıca Bkz.Mitsubishi modellerinden biri Bursa'da üretilebilir



2021 Skoda Kodiaq'taki sürücü asistan ve güvenlik teknolojilerinin de yenilendiğini görüyoruz. Özelliklere Proaktif Yolcu Koruma Sistemi (Crew Protect Assist) de dahil edilmiş. Aracın arka tarafındaki ek radarlardan da faydalanan bu sistem, çarpışmaya veya takla atmaya yol açabilecek durumlarda ön koltuklardaki yolcu korumasını artırıyor.



Kodiaq'ın benzinli ve dizel motor seçeneklerinde değişiklik yapılmamış. Motor gamı 150 beygirlik 1.5 TSI üniteyle başlıyor. Bu versiyonda üretilen güç ön tekerleklere 6 ileri manuel veya 7 ileri DSG opsiyonuyla aktarılıyor. Ayrıca dört tekerlekten çekiş düzenine sahip 190 beygirlik 2.0 litrelik benzinli ünite de seçenekler arasında.





Dizel tarafındaysa 150 beygir ve 190 beygir güç çıkışlarına sahip 2.0 litre TDI ünite karşımıza çıkıyor. İlk seçenek önden çekişli ve dört tekerlekten çekiş sistemi opsiyonel. Güçlü olan seçenekte ise dört tekerlekten çekişi standart olarak görüyoruz. Dizel seçeneklerin ikisinde de 7 ileri DSG standart olarak geliyor.



Makyajla birlikte kaputun altındaki asıl değişim Kodiaq RS versiyonunda yaşanmış. Daha önce dizel motor kullanan bu performanslı SUV'da artık 245 beygirlik 2.0 litre dört silindirli turbo benzinli ünite görüyoruz. Söz konusu motor aracın gücünü 5 beygir arttırmakla kalmayıp eskiye göre 60 kilogram daha hafif olduğu da verilen bilgiler arasında.



Makyajlı 2021 Skoda Kodiaq bu yılın Temmuz ayından itibaren Avrupa'da satışa sunulacak. Makyaj öncesi kasanın ülkemizdeki fiyatı şu anda nisan kampanyasıyla birlikte 414.600 TL'den başlıyor.



Resim Galerisi

Resimin Açıklaması
Makyajlı 2021 Skoda Kodiaq tanıtıldı
Makyajlı 2021 Skoda Kodiaq tanıtıldı
Makyajlı 2021 Skoda Kodiaq tanıtıldı
Makyajlı 2021 Skoda Kodiaq tanıtıldı
Makyajlı 2021 Skoda Kodiaq tanıtıldı
Makyajlı 2021 Skoda Kodiaq tanıtıldı
Makyajlı 2021 Skoda Kodiaq tanıtıldı
Makyajlı 2021 Skoda Kodiaq tanıtıldı
Makyajlı 2021 Skoda Kodiaq tanıtıldı
Makyajlı 2021 Skoda Kodiaq tanıtıldı
Makyajlı 2021 Skoda Kodiaq tanıtıldı
Makyajlı 2021 Skoda Kodiaq tanıtıldı
Makyajlı 2021 Skoda Kodiaq tanıtıldı
Makyajlı 2021 Skoda Kodiaq tanıtıldı
Makyajlı 2021 Skoda Kodiaq tanıtıldı
Makyajlı 2021 Skoda Kodiaq tanıtıldı
Makyajlı 2021 Skoda Kodiaq tanıtıldı
Makyajlı 2021 Skoda Kodiaq tanıtıldı
Makyajlı 2021 Skoda Kodiaq tanıtıldı
Makyajlı 2021 Skoda Kodiaq tanıtıldı
Makyajlı 2021 Skoda Kodiaq tanıtıldı
Makyajlı 2021 Skoda Kodiaq tanıtıldı
Makyajlı 2021 Skoda Kodiaq tanıtıldı
Makyajlı 2021 Skoda Kodiaq tanıtıldı
Makyajlı 2021 Skoda Kodiaq tanıtıldı
Makyajlı 2021 Skoda Kodiaq tanıtıldı
Makyajlı 2021 Skoda Kodiaq tanıtıldı
Makyajlı 2021 Skoda Kodiaq tanıtıldı
Makyajlı 2021 Skoda Kodiaq tanıtıldı
Makyajlı 2021 Skoda Kodiaq tanıtıldı
Makyajlı 2021 Skoda Kodiaq tanıtıldı
Makyajlı 2021 Skoda Kodiaq tanıtıldı
Makyajlı 2021 Skoda Kodiaq tanıtıldı
Makyajlı 2021 Skoda Kodiaq tanıtıldı
Makyajlı 2021 Skoda Kodiaq tanıtıldı
Makyajlı 2021 Skoda Kodiaq tanıtıldı
Makyajlı 2021 Skoda Kodiaq tanıtıldı
Makyajlı 2021 Skoda Kodiaq tanıtıldı
Makyajlı 2021 Skoda Kodiaq tanıtıldı




Kaynak:https://www.skoda-storyboard.com/en/press-kits/the-new-skoda-kodiaq-press-kit/



Renault ve Mitsubishi'nin 2023 yılından itibaren Avrupa pazarına yönelik 2 model üretmek için anlaştığını daha önce duyurmuştuk. Bu modellerden birinin Bursa'daki Oyak Renault tesislerinde üretileceği konuşuluyor.



Öncelikle gelin olayı kısa bir özetle hatırlayalım. Mitsubishi, geçtiğimiz yılın ortasında yaptığı duyuruyla Avrupa'dan çekileceğini açıklamıştı. Ardından Renault-Nissan-Mitsubishi ittifakının kararı yeniden gözden geçirdiğini, bu kapsamda Mitsubishi'nin Avrupa pazarındaki varlığını sürdürmesine yönelik yeni bir karar alındığını öğrenmiştik. İşte burada Renault ve Mitsubishi arasındaki ortak üretim anlaşması devreye giriyor.



Mitsubishi ve Renault arasındaki anlaşmaya göre Fransız üretici, Mitsubishi için Avrupa'da 2 model üretecek. Japon markanın mart ayındaki resmi açıklamasında, bu iki modelin Renault'nun Avrupa'daki en çok satan modelleriyle altyapı olarak kardeş olacağı, fakat tasarım gibi alanlarda Mitsubishi DNA'sını fazlasıyla yansıtacağı belirtilmişti. Buraya kadar olay resmi açıklamalara dayanıyor.



Ayrıca Bkz.Kablosuz şarj özelliğine sahip elektrikli otomobil: Zhiji IM L7



İkinci kısım ise henüz resmiyet kazanmış değil ve ülkemizi de ilgilendiriyor. Zira Avrupa basınında ortaya çıkan ve şirkete yakın kaynaklara dayandırılan habere göre, Renault'nun 2023'ten itibaren Mitsubishi için üreteceği iki modelden biri B-SUV segmentinde olacak ve Captur'un da üretildiği İspanya'daki Valladolid tesislerinde üretilecek. İkinci Mitsubishi modeliyse C-SUV segmentinde olacak ve Bursa'daki Oyak Renault tesislerinde üretilecek.



Bilindiği üzere Oyak Renault, Bursa'daki tesislerinde yeni Clio ve yeni Megane Sedan modellerinin üretimini gerçekleştiriyor. Bunun yanı sıra motor (hibrit dahil), şanzıman ve şasi üretimi de yapılıyor. Bursa'da üretilen Megane Sedan'ın geleceği belirsiz. Eğer yeni model için anlaşma yapılmazsa, Mitsubishi için üretilecek yeni model Megane'dan kalan boşluğu doldurabilir.




Kaynak:https://www.mitsubishi-motors.com/en/newsrelease/2021/detaill310.html
Kaynak:https://latribunadeautomocion.es/2021/04/renault-fabricara-los-dos-modelos-mitsubishi-en-valladolid-y-bursa/
Kaynak:https://twitter.com/eozpeynirci/status/1381659314960617474



Çinli markaların elektrikli araç pazarındaki iddiası sürüyor. Bu kez karşımızda Zhiji Auto tarafından tasarlanan, Zhiji IM L7 isimli bir elektrikli spor sedan duruyor. Zhiji Auto'nun arkasında ise SAIC, Zhangjang Hi-Tech ve Alibaba Group ortaklığı bulunuyor.



Sportif dış tasarımı ve ekranlarla dolu iç mekanıyla dikkat çeken Zhiji IM L7, teknoloji konusunda oldukça iddialı. Markanın en çok altını çizdiği nokta ise şarj sistemi olmuş. Zira otomobilde yüzde 91 şarj verimliliğine sahip olduğu belirtilen 11 kW kablosuz şarj sistemi kullanılmış. Zhiji IM L7'nin söz konusu sisteme sahip ilk otomobil olduğunu belirten Çinli marka, kablosuz 1 saat şarj ile 80 kilometre sürüş menzili vadediyor.



Ayrıca Bkz.2021 Citroen C5 X, kendine has tasarımı ve hibrit versiyonuyla tanıtıldı



Öte yandan elektrikli otomobilde 93 kWh ve 118 kWh'lık batarya seçenekleri mevcut. İlk seçenekte 615 kilometre, ikinci seçenekte ise tam 1000 kilometre sürüş menzili vadediliyor. Bu değerlerin hangi ölçümlere göre verildiği belirtilmemiş. Eğer Çin'de geçerli olan ölçümler baz alınarak açıklandıysa, daha gerçekçi olan EPA ölçümlerine göre menzil değerinde yüzde 40-45 civarında bir azalma bekleyebiliriz.





Zhiji IM L7'nin sahip olduğu önemli teknolojilerden biri de otonom sürüş teknolojisi. Söz konusu araçta 12 adet kamera, 5 adet milimetrik dalga radarı, 12 adet ultrasonik radar ve bir lidar bulunuyor. Öte yandan şirket, otomobilin kaçıncı seviye otonom olduğunu paylaşmamış. Sahip olunan donanıma bakarsak otonom sürüş yeteneğinin yüksek seviyede olacağını tahmin edebiliriz fakat bu konuda geliştirilen yazılımın da etkisi büyük. 



Çinli elektrikli otomobilin toplamda 540 beygir güç ve 700 Nm tork değerlerine sahip olduğu belirtiliyor. Bu da spor sedanın 0-100 km/s hızlanmasını 3.9 saniyede tamamlamasını sağlıyor.



Zhiji IM L7'yi aslında ilk olarak bu yılın başında görmüştük. Şirketin önümüzdeki hafta siparişleri almaya başlayacağı, teslimatların ise 2022'nin ilk yarısına planlandığı belirtiliyor. Ayrıca sedanın arkasından bir SUV model de planlanıyor.



Resim Galerisi

Resimin Açıklaması
Kablosuz şarj özelliğine sahip elektrikli otomobil: Zhiji IM L7
Kablosuz şarj özelliğine sahip elektrikli otomobil: Zhiji IM L7
Kablosuz şarj özelliğine sahip elektrikli otomobil: Zhiji IM L7
Kablosuz şarj özelliğine sahip elektrikli otomobil: Zhiji IM L7
Kablosuz şarj özelliğine sahip elektrikli otomobil: Zhiji IM L7
Kablosuz şarj özelliğine sahip elektrikli otomobil: Zhiji IM L7
Kablosuz şarj özelliğine sahip elektrikli otomobil: Zhiji IM L7
Kablosuz şarj özelliğine sahip elektrikli otomobil: Zhiji IM L7
Kablosuz şarj özelliğine sahip elektrikli otomobil: Zhiji IM L7
Kablosuz şarj özelliğine sahip elektrikli otomobil: Zhiji IM L7
Kablosuz şarj özelliğine sahip elektrikli otomobil: Zhiji IM L7




Doğan Trend Otomotiv'in distribütörlüğünde Türkiye'ye giriş yapan MG'nin ZS EV isimli elektrikli kompakt SUV modeli Türkiye'de satışa sunuldu. Türkiye’nin en ulaşılabilir %100 elektrikli SUV modeli olma iddiasıyla gelen MG ZS EV'nin fiyatı 394.000 TL'den başlıyor.



Güç, batarya ve şarj



MG ZS EV, ön aks üzerinde 143 HP (105 kW) güç ve 353 Nm tork üreten bir elektrik motoruna sahip. Motoru besleyen 44,5 kWsa’lik batarya  ise 263 km (WLTP) menzile olanak tanıyor. WLTP'nin şehir döngüsü ile menzil 372 kilometreye ulaşıyor. 0-100 km/s ivmelenmesi 8,1 saniye, maksimum hızıysa 140 km/s olan yeni MG ZS EV, DC şarjla sadece 40 dakikada bataryasını %80 seviyesine kadar şarj etme olanağı sunuyor.



Kullanıcısına ev veya iş yerindeki bir AC şarj cihazından aracı %100 şarj seviyesine 7 saatte ulaşma olanağı sunan MG ZS EV, şehirli yaşam için ideal bir seçim olarak öne çıkıyor. Sahip olduğu 3 farklı sürüş modu ve gene 3 farklı seviyeye sahip enerji geri-kazanım seçeneği sunan rejenerasyon sistemiyle (KERS), ZS EV kullanıcısının tüm ihtiyaçlarına cevap verirken menzilinin de kontrol edilmesine olanak tanıyor.





Gelişmiş sürüş asistanları ve güvenlik



ZS EV, MG’nin geliştirdiği en teknolojik ve en gelişmiş modellerden biri olup L2 otonomi seviyesine sahip MG Pilot sürüş destek sistemi ile ek sürüş güvenliği sunuyor. ZS EV’nin Comfort ve Luxury olmak üzere her iki versiyonunda da sunulan MG Pilot, Aktif Acil Durum Freni özelliğini de bünyesinde barındırıyor. Sistem, 20 km/s’in altındaki hızlarda otomobil, bisiklet veya yaya olması bir çarpmayı önlemek için otomatik olarak fren yapıyor ve 20 km/s’in üzerindeki hızlarda kaza olasılığını veya etkisini azaltıyor.



MG Pilot sistemi kapsamında ayrıca Şerit Takip Asistanı, Şeritten Çıkma Uyarı ve Önleme Sistemi, 360 derece radar sistemi, Adaptif Hız Sabitleyici, Trafik Asistanı, Akıllı Hız Sınırlama Asistanı, Önden Çarpışma Uyarı Sistemi, Kör Nokta Uyarı Sistemi, Arka Çapraz Trafik Uyarı Sistemi ve Kapı Açma Uyarı Sistemi gibi gelişmiş özellikler yer alıyor.



MG ZS EV bunun dışında; uzun ile kısa far geçişini otomatik ayarlayarak trafikteki diğer paydaşların gözlerini kamaştırmayan Akıllı Uzun Far Asistanı (IHC), e-Call, EBD'li ABS, ESP, Fren ve Yokuş Kalkış Desteği, Auto Hold, SAS Hız Yardımcısı ve Trafik İşareti Tanıma (TSR) gibi son derece zengin bir donanım seviyesiyle sunuluyor.





Ölçüler



17 inçlik modern tasarımlı jantlarıyla dikkat çeken MG ZS EV 4.314 mm uzunluğa, 1.809 mm genişliğe ve 1.620 mm yüksekliğe sahip. Sınıfının en ferah araçlarından biri olan elektrikli SUV, arka koltuktaki yolcular için sunduğu ek 55 mm omuz mesafesi ve segment ortalamasının 80 mm üzerindeki arka tavan yüksekliğiyle hem sürücü hem de yolcular için benzersiz bir sürüş deneyimi sunuyor.



Segmentindeki SUV modellerden ortalama 60 litre daha büyük 448 litrelik bagaj ve iki seviyeli bagaj zemini sayesinde bebek arabası, valizler, outdoor spor ekipmanları veya haftalık market alış-verişi için bolca yer bulunuyor. İki parça halinde katlanan arka koltuklar sayesinde bagaj hacmi 1.116 litreye (DPA) kadar ulaşıyor. Aracın farklı noktalarına serpiştirilen saklama alanları kadar 75 kg port bagaj kapasitesi de işlevselliği destekliyor. Bir bisiklet taşıyıcı ile de donatılabilen MG ZS EV, 75 kg çeki demiri taşıma kapasitesi sunuyor.



MG ZS EV'nin iç mekanında sürücünün Sürüş (D), Boş (N) ve Geri (R) vites seçimi yapmasını sağlayan yeni Döner Vites Seçim Kumandası MG ZS EV’nin iç mekanına seçkin bir hava katıyor. 8 inçlik geniş dokunmatik bilgi-eğlence ekranı ise Apple CarPlay™ ve Android Auto™ uyumluluğu ile konfor ve kullanım kolaylığı sunuyor. Bunun yanında Luxury donanım versiyonunda sunulan 1.2 m2’lik alana sahip panoramik ve açılır cam tavan daha aydınlık ve daha ferah bir iç mekanı beraberinde getiriyor.





Özel ön satış kampanyası



Özel bir ön satış kampanyasıyla Comfort donanım seviyesindeki MG ZS EV 394 bin TL, daha yüksek Luxury donanımlı modeli ise 409 bin TL’lik anahtar teslim satış fiyatıyla sunuluyor. Bu fiyatlar, Mayıs sonuna kadar geçerli olup ön satışa özel ücretsiz Wallbox akıllı şarj cihazı ile kurulumunu da içeriyor. 40 bin TL kaparo veren MG ZS EV alıcıları Mayıs ayının sonundan itibaren otomobillerini teslim almaya başlayacaklar.



Bunun yanı sıra MG ValueGuard isimli program da dikkat çekici. Bu program ile müşteriler 1 senenin sonunda aracını başka bir MG ile değiştirmek isterse ZS EV Luxury’sini 390 bin TL’den takasa verebiliyor. Yani MG, 409 bin TL’ye sattığı arabayı 390 bin TL’den almayı garanti ediyor. Aracını takas yerine iade etmeyi düşünen müşteriler için de bu fiyat 370 bin TL’ye iniyor.



MG ZS EV Teknik özellikler




  • Uzunluk: 4.314 mm

  • Genişlik: 1.809 mm

  • Yükseklik: 1.644 mm

  • Dingil mesafesi: 2.585 mm

  • Boş ağırlık: 1.518 kg

  • Batarya: 44,5 kWsa

  • Şarj süresi AC: 7 saat

  • Şarj süresi 0 -%80 40 dk

  • Elektrik motoru: PMS motor

  • Maksimum güç: 105 kW (142,8 HP)

  • Maksimum tork: 353 Nm

  • maksimum hız: 140 km/s

  • Menzil NEDC: 335 km

  • Menzil WLTP: 263 km

  • Menzil 60 km/s ile: 428 km

  • Enerji tüketimi: 13,8 kWh/100 km (NEDC)

  • Hızlanma 0-50 km/s: 3,1 sn

  • Hızlanma 0-100 km/h: 8,2 sn

  • Bagaj hacmi: 448 litre



Resim Galerisi

Resimin Açıklaması
MG yeniden Türkiye'de: Satılacak ilk model ZS EV isimli bir elektrikli SUV
MG yeniden Türkiye'de: Satılacak ilk model ZS EV isimli bir elektrikli SUV
MG yeniden Türkiye'de: Satılacak ilk model ZS EV isimli bir elektrikli SUV
MG yeniden Türkiye'de: Satılacak ilk model ZS EV isimli bir elektrikli SUV
MG yeniden Türkiye'de: Satılacak ilk model ZS EV isimli bir elektrikli SUV
MG yeniden Türkiye'de: Satılacak ilk model ZS EV isimli bir elektrikli SUV
MG yeniden Türkiye'de: Satılacak ilk model ZS EV isimli bir elektrikli SUV
MG yeniden Türkiye'de: Satılacak ilk model ZS EV isimli bir elektrikli SUV
MG yeniden Türkiye'de: Satılacak ilk model ZS EV isimli bir elektrikli SUV
MG yeniden Türkiye'de: Satılacak ilk model ZS EV isimli bir elektrikli SUV
MG yeniden Türkiye'de: Satılacak ilk model ZS EV isimli bir elektrikli SUV
MG yeniden Türkiye'de: Satılacak ilk model ZS EV isimli bir elektrikli SUV
MG yeniden Türkiye'de: Satılacak ilk model ZS EV isimli bir elektrikli SUV
MG yeniden Türkiye'de: Satılacak ilk model ZS EV isimli bir elektrikli SUV
MG yeniden Türkiye'de: Satılacak ilk model ZS EV isimli bir elektrikli SUV
MG yeniden Türkiye'de: Satılacak ilk model ZS EV isimli bir elektrikli SUV
MG yeniden Türkiye'de: Satılacak ilk model ZS EV isimli bir elektrikli SUV
MG yeniden Türkiye'de: Satılacak ilk model ZS EV isimli bir elektrikli SUV
MG yeniden Türkiye'de: Satılacak ilk model ZS EV isimli bir elektrikli SUV
MG yeniden Türkiye'de: Satılacak ilk model ZS EV isimli bir elektrikli SUV
MG yeniden Türkiye'de: Satılacak ilk model ZS EV isimli bir elektrikli SUV
MG yeniden Türkiye'de: Satılacak ilk model ZS EV isimli bir elektrikli SUV
MG yeniden Türkiye'de: Satılacak ilk model ZS EV isimli bir elektrikli SUV
MG yeniden Türkiye'de: Satılacak ilk model ZS EV isimli bir elektrikli SUV
MG yeniden Türkiye'de: Satılacak ilk model ZS EV isimli bir elektrikli SUV
MG yeniden Türkiye'de: Satılacak ilk model ZS EV isimli bir elektrikli SUV
MG yeniden Türkiye'de: Satılacak ilk model ZS EV isimli bir elektrikli SUV


Temel Bilgiler ve İstatistikler
Aktiflik: Şu anda DH'de değil
Son Giriş: 3 gün önce
Son Mesaj Zamanı: 21 dk. önce
Mesaj Sayısı: 2.883
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 2.892
İkinci El Bölümü Mesajları: 0
Konularının görüntülenme sayısı: 430.743 (Bu ay: 266.153)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 7.109 (Bu hafta: 65)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Anasayfa Haberleri
Mesajları
İkinci El Referansları
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.