U

Yüzbaşı
08 Ocak 2018
Tarihinde Katıldı
Takip Ettikleri
0 üye
Görüntülenme
Toplam: 49 (Bu ay: 1)
Gönderileri
Merhaba,
Sizlere, yakın zamanda N11 deki bir satıcı ile yaşadığım sorundan bahsedeceğim.

29 Nisan 2020 tarihinde N11'de satış yapan "Ekostok" adlı firmadan 555 TL'ye Steelseries Stratus Duo gamepad satın aldı. İlk 6 ay her şey güzel giderken oyun kolunun analoglarından birinde gevşeme sorunu oldu.

Firma ile iletişime geçtim. Kargoyu sizin karşılayacağınız şekilde bize gönderin biz servise göndeririz mesajı aldım. Kargo ücretine sinirlendiğim için firmaya göndermeden ürünü direkt ücretsiz kargo ile Yetkili Servis olan Teklos'a gönderdim.

Teklos çok hızlı (2 iş günü) bir şekilde işlemi sonuçlandırarak. Ürünün arızalı olduğunu belirten değişim raporunu gönderdiler. Değilim raporu ile birlikte satın alınan firmaya iletip yeni ürünü temin edebileceğimi belirttiler.

Bu sonucun üzerine ben de N11 üzerinden değişim talebi oluşturarak raporla birlikte 30 Aralık 2020 de ürünü firmaya kargo ile (ücretsiz) gönderdim.

Ürün ertesi gün ellerine ulaştı. Araya yılbaşı tatili ve hafta sonu girdi. 4 Ocak 2021 pazartesi süreç başladı. N11 de satıcı değişim talebine 3 iş günü + 24 saat içinde yanıt vermek zorunda.

Değişim raporu ellerinde olmasına rağmen firma herhangi bir işlem yapmadı. Süreci bekledi ve süre dolunca N11 sistemi talebi otomatik olarak iadeye düşürüp paramı bana iade etti.

Buray kadar her şey yolunda görünüyor ama öyle değil.

555 TL aldığım ürünün güncel satış fiyatı 999 TL. Aynı üründen tekrar satın almak istedem yaklaşık 450 TL daha cebimden ödemek zorundayım.

Firma ile iletişime geçtiğimde bana ilk önce "yeni ürünü size gönderdik" dedi. 1 gün sonra da "efendim kargo da yoğunluk olduğundan size barkot kesilmemiş ertesi güne kalmış. Durum bu olunca da otomatik iadeye düşmüş" diye mesaj attılar. N11 i aradığımda (ki baya ilgilendiler yalan söyleyemem) sistemin bu şekilde işlediğini mağaza değişim için onay başlatmadığından sistemin otomatik olarak iadeye düşürdüğünü söylediler.

Kafamdaki sorular:

1- Neden N11 arayıp: "arkadaşım mağazan değişim için hala onay vermiyor mağdur olmamak için iade ister misin?" diye soru sormadan direkt iade başlatıyor?

2- Ekostok, (sonradan adını değiştirdi şuan adı JetKlik oldu) yaklaşık 6-7bin satış yapmış mağaza olarak görünüyor. Bu kadar satış yapan firma değişim işlemi için ürünü göndermenden önce değişim onaylandı butonuna basmayı bilmiyor mu? Yoksa işlerine mi böyle geliyor?

3- Benim değişim onaylı ürünümü teknik servisten temin edip hiçbir şey yapmadan 450 TL fazlasına satışa koyması haksız kazanç değil mi?

Bu arada firmanın elinde ürün yok değil. Hala JetKlik mağazası adı altında 900-1000 TL arasında satışta.

Buraya kadar okuduysanız aklınızda bulunsun. Ekostok Jetklik adlı satıcıdan bir ürün alırsanız bunlara hazırlıklı olun. Bu tarz fiyat artışını kullanarak tüketiciyi mağdur eden firmalar hakkında da bir işlem yapılmalı.

Ha beni mağdur ettiler mi? Hem evet hem hayır.
Amazon amerikadan sürekli alışveriş yapıyorum. Orada ürünü buldum. Kargo indirimi istedim. Sürekli alışveriş yaptığımdan kargoyu iade yapacaklarını söylediler ve ürünü 410TL ye satın aldım. Tek sorun 10-15 gün bekleyeceğim. Satıcısı be göndericisi Amazon olduğundan da kafam rahat. En azından sorun çıksa bile her şekilde çözüyorlar.

İçimi döktüm. Benden bu kadar.
Sağlıkla kalın.
Temel Bilgiler ve İstatistikler
Aktiflik: Şu anda DH'de değil
Son Giriş: geçen ay
Son Mesaj Zamanı: 3 ay
Mesaj Sayısı: 458
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 492
İkinci El Bölümü Mesajları: 0
Konularının görüntülenme sayısı: 0 (Bu ay: 269)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 183 (Bu hafta: 0)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Apple - iPhone - iPad
Mesajları
İkinci El Referansları
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.