N

Yüzbaşı
14 Eylül 2006
Tarihinde Katıldı
Takip Ettikleri
1 üye
Görüntülenme
Toplam: 60 (Bu ay: 0)
Gönderileri
bmw g20'deki iç donanındaki bu renk kombinasyonunu ilk defa gördüm, bana çok etkileyici geldi. özellikle koltukların çift renk olması değişik bir hava katmış. bu g20 bu haliyle bambaşka bir bmw olmuş sanki. türkiye'ye gelen 3 serisi g20 araçlarda böyle bir donanım şekli yok sanıyorum.https://www.youtube.com/watch?v=Cy5qI1GBE9A&feature=youtu.be
ikinci el araç alırken çok dikkatli olmak gerekiyor. ortalık pertten çıkma araç dolu. belki daha önce bahsedilmiş olabilir ama ben, tespit ettiğim şase numarası kandırmacasını vurgulamak istiyorum. şu anda ikinci elde satılık pertten çıkma araçları 1-2 parça boyalı diye ilan veriyorlar. fiyat uygun. biz saflar ise plakadan 5564'e mesaj atıyoruz ve söz konusu plakalı aracın hasarının olmadığını görüyoruz. halbuki size verilen plaka başka bir aracın plakası. bu sefer işi iyice garantiye almak için adamdan şase numarasını istiyoruz. adam onu da veriyor. sigortacımızdan rica ediyoruz, araç sorgulanıyor hasarsız ya da küçük bir iki hasar görünüyor. halbuki bize verilen şase numarası aynı model ve aynı renk sorunsuz başka bir aracın şase numarasıdır. pert aracı satmak isteyen kişi bir başka aracın şase numarasına nasıl ulaşıyor diye aklınızda bir soru işareti uyanmış olabilir. bu çok basit. pert aracını satmak isteyen kişi aynı model ve aynı renk aracı internetten buluyor ve alıcı gibi sorunsuz aracın şase numarasını istiyor ve soranlara kendi pert aracının şase numarası yerine, sorunsuz aracın şase numarasını veriyor. biz de tamam deyip adamın aracını almaya gidiyoruz. araca bakıyoruz ya da baktırıyoruz. sonuç 1-2 parça boya yerine 3-4 parça boya çıkıyor. adam aracı böyle aldığını diğer boyaları bilmediğini söylüyor. siz aracın bu durumundan dolayı biraz daha pazarlık yapıp fiyatı düşürüyorsunuz tabii ki adam sizin verdiğiniz fiyatı kabul ediyor. notere gidiyorsunuz, adam notere pert kayıtlı ve pert şase numaralı ruhsatı uzatıyor, ama siz tehlikenin farkında değilsiniz, içiniz rahat çünkü araç, tramerde temiz gözüküyor ya. parayı veriyorsunuz, imzalar atılıyor ve pert kayıtlı bir araca sahip oluyorsunuz. dönen dümeni anlamadan aracınızı kasko yaptırmak için sevinçle sigortacınıza gidiyorsunuz. sigortacınız size bu aracın pert kayıtlı olduğunu ve sigorta yapılamayacağını söylüyor. böylece acı gerçekle karlılaşıyorsunuz.
auto motor und sport sitesinde gezerken daha önce ücretli olarak verilen testlere artık ücretsiz olarak ulaşıldığı yazısını gördüm. merak ettiğim çoğu aracın testlerine baktım ve merakımı da giderdim. aklıma takılan bazı soruların cevaplarını burada buldum. bu sitede araçların tek testleri yayınlandığı gibi diğer araçlarla kıyaslama testleri de yayınlanıyor. ben oldukça ilginç buldum. tavsiye ederim.bir miktar almanca bilenler rahatlıkla bu testlere bakabilirler. aslında almanca bilmeye gerek de yok ama yine de bazı arkadaşlar zorlanabilir.
çok yakın bir arkadaşımda yeni bmw X 5 var. çoğu zaman özellikleriyle ilgili olarak fikir alışverişi yapıyoruz. fakat bu dinamik çekiş kontrol sistemi (DTC) nin çalşıma prensibini bir türlü anlayamadık. marşa bastığmızda bütün göstergeler gibi ekranda DTC göstergesi de yanıp bir müddet sonra sönüyor. hareket ettikten sonra bu DTC devrede mi değil mi anlayamıyoruz. kullanım kitabına göre DTC yani dinamik çekiş kontrol sistemi sadece DTC tuşuna basılı durumda ve ekranda DTC ışığı yanarken devreye sokulabilir diye yazıyor ve bu DTC'yi kısa süreli olarak kumda, karla kaplı yokuşlarda, erimiş karlı zeminler üzerinde veya karları temizlenmemiş yollardaki sürüşlerde veya gevşek zeminlerde kalkış yapılması gerektiğinde, kar zinciriyle sürüşlerde kullanınız diyor. daha sonra tekrar DTC tuşuna basıp DTC'yi devreden çıkarınız diyor. şimdi buna göre diğer tüm sürüşlerde DTC 'yi kullanmıyoruz demekki. benim bildiğim çekiş kontrol sistemi ekranda ışığı yanmadığı sürece devrededir ve gerektiğinde müdahale eder ve müdahale ettiği zamanda da çekiş kontrol ışığı yanar ve söner. kar ve buzla kaplı yokuşlarda da tuşuna basılır ve ekranda TC ışığı yanar, böylece devre dışı bırakılarak çekiş kontrol sisteminin müdahalesi olmadan araç patinaj yaptırılıp zorlanarak rampa çıkılır. acaba bu çekiş kontrol işini yanlış mı yorumluyoruz? bunun doğrusu nedir. yoksa x 5 normal şartlarda bu DTC (dinamik çekiş kontrolü)'yi kullanmıyor mu? ben x 5'in kullanım kitabının türkçeye çevirisinin özellikle bu konuda yanlış yapıldığını düşünüyorum.
bugün arabam com sitesinin testler bölümünde dolaşırken 130 hp'lik transporter'ın maksimum hızının 195 km/h yazdığını görünce hayret ettim. tabii inanmadım. hemen volkswagen'in kendi sitesine baktım. orada 130 hp'lik transporter'ın maksimum hızının düz vites için 168 km/h olduğu yazılıydı. şimdi hangisine inanacağımı şaşırdım. sizce auto show test pilotlarını firmanın verdiği 168 km/h maksimum sürati 27 km fazlasına yükselttikleri için tebrik etmek mi lazım? ya da şöyle sorayım volkswagen'e mi yoksa auto show testlerine mi güvenelim?
auto motor und sport dergisinin golf 1.4 170 beygir ve astra 1.6 180 beygir test sonuçları:

golf astra

0-100 m : 7.7 sn 7.3 sn

80-120 km hızlanma: 10.2 sn 9.8 sn

maksimum sürat : 220 km 221 km

fren mesafesi : 38 m 37 m

tüketim : 9.5 litre 9.9 litre
Hakkında
Konum: Ankara,Çankaya
Temel Bilgiler ve İstatistikler
Aktiflik: Şu anda DH'de değil
Son Giriş: geçen ay
Son Mesaj Zamanı: 3 ay
Mesaj Sayısı: 926
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 960
İkinci El Bölümü Mesajları: 0
Konularının görüntülenme sayısı: 12.850 (Bu ay: 182)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 328 (Bu hafta: 0)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Motorlu Araçlar Dünyası
Mesajları
İkinci El Referansları
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.