P

Yüzbaşı
24 Ekim 2014
Tarihinde Katıldı
Takip Ettikleri
6 üye
Görüntülenme
Toplam: 108 (Bu ay: 0)
Gönderileri

Salı günü Hepsiexpress Mini Marketten siparişle gelen 2 kutu peynirin paketlenme tarihi 2020'nin 10'uncu ayı. Son tüketim tarihi 24.01.2020. 1 hafta sonra son tüketim tarihleri geçiyor ve zaten şimdiden peynirlerin rengi hafif sararmış.

30'luk yumurta kolisi de 20 gün önce ambalajlanmış ve 21 Ocak'ta son tüketim tarihi doluyor.


Dikkatli olun. Epeydir sipariş veriyorum ve böyle bir sorun olmadığı için normalde memnundum ancak son siparişte başıma gelen bu.

5 gündür de sorunu çözmediler. 4 defa canlı yardımdan yazıştım. İlk yazışmada 30 dakikada değişim sağlanacak dediler. Sonrakilerde de size arama sağlatacağım falan diye geçiştirdiler.

Sonra 4 defa telefonla görüştüm. Çağrı merkezindeki arkadaşlar hak veriyorlar ve değişim işleminin onaylandığını söylüyorlar ama Salı gününden beri yani neredeyse bir haftadır gelen giden yok.

İlk görüşmelerde kuryelerin yoğunluğu nedeniyle henüz değişim yapılmadığını söylediler. Ancak ben ''Eğer şu an yeni bir sipariş vermiş olsam kuryeler 30 dakikada yeni siparişi getirecekler. O halde sorun kurye yoğunluğu değil'' dedikten sonra bunu da söylemeyi bıraktılar.

Markete yazılı olarak her gün talep ilettiklerini ancak marketten dönüş alamadıklarını söylüyorlar.


Dün Şikayetvar sayfasına konu açtım ancak orada şikayet açarken fatura ekle butonundan eklediğim faturamı şikayet sayfasına koymuşlar ve dünya aleme ad soyadı, telefon, açık adres gibi bilgilerimi paylaşmışlar.

Bu nedenle oradaki şikayetimi de sildim. Yağmurdan kaçarken doluya tutulmak oldu. :)


Şimdi size soruyorum. İkinci el alımlarında boş kutuda millete salatalık koyarak dolandıranlardan bunların ne farkı kalıyor?

Güvenerek sipariş veriyorsunuz ancak ayıplı mal yolladıkları yetmiyor gibi bir de durumu düzeltmiyorlar. O ürünleri birkaç gün sonra çöpe atacağım ve para boşa gitmiş olacak.


Yeni yıl öncesinde boşa mı 20 Lira 30 Lira indirim kuponları dağıttılar sanıyorsunuz? İnsanları bu tür bir alıveriş alışkanlığına yönlendiriyorlar ve bunu yaparken kesenin ağzını açıyorlar. Ancak sonrası malum!

Bir marketten aldığınızı herhangi bir durumda götürüp kasanın önüne koyarak dakikalar içinde değişimini ve iadesini sağlayabiliyorsunuz. Fakat online alışverişte karşınızda telefondan başka bir muhatap yok ve gidip ürünü önüne koyacağınız bir dükkan ya da kişi yok! Aldığınız yanınıza zarar kalıyor.

Bu yüzden dikkatli olun ve bu tür şeyle karşılaştıktan sonra belki de bir daha buna bulaşmamak en iyisi. Marketten alırken hiç yoktan orada son tüketim tarihini vs. kontrol edebiliyorsunuz. Burada öyle bir şansınız da yok!

Değerli arkadaşlar, bu MNG ile ilgili her gün çeşitli sayfalarda neden sıkça şikayet başlıkları açıldığını anlamak zor değil.

Annemin adına Trendyol'dan yapılan siparişte gönderici taraf site içindeki blok ve kapı numarasını yazmamış. Kurye geldiğinde sitenin güvenlik görevlisine sorma gereği duymadan paketi şubeye iade etmiş.

Annemin nüfus cüzdanını yanıma alarak teslim almaya gittiğimde orada çalışan kız benim soyadımın farklı olmasından dolayı paketi vermeyeceğini söyledi. Daha önce babamdan boşandığı için doğal olarak annemin soyadının farklı olduğunu söyledim ve zaten benim nüfus cüzdanımda anne adım vs. yazıyor.

Ayrıca, kadın 65 yaşında ve kronik şeker ve tansiyon hastası. Salgın dönemi dışarı adım atamıyor. ''O halde bir zahmet alıcının numarasıyla O'nu arayıp teyit alın. Şu isimdeki kişi oğlumdur, paketi verebilirsiniz'' diyecektir dedim ama hiçbir şekilde yardımcı olmaya çalışmadı.

''Peki ne olacak'' dediğimde. Aynı soyada sahip birini yollayın dedi. (Kız tıpkı komşusu ile konuşuyor gibi, tuhaf bir üslup ve dile sahip)

Dedim aynı soyadı ile şu an yanımızda biri yok. Annem ve ben yalnız yaşıyoruz. Ne olacak peki dedim, ''E o zaman paket iade olarak dönecek''

Daha sonra orada başka bir çalışan paketin çıkış olduğu MNG şubesi ya da gönderici şirketin email yazarak benim adımı belirtmesi durumunda paketi alabileceğimi söyledi.

Bankoda çalışan o ukala üsluplu kız hiç bunlardan bahsetmeden ''E aynı soyadı olan birini gönderin, E o zaman paketiniz iade dönecek'' vs. kestirip atmaya çalışmıştı.


Evet, işin kötüsü hiçbir şubeye ulaşamıyorsunuz. Bu şubeyi gitmeden önce (İstanbul, Üsküdar, Çengelköy şubesi) gün içinde saatlerce aradım. Telefon çalıyor, açıp boşa alıyorlar. Telefonlara cevap vermiyorlar. Dolası ile gönderen şube ile de temasa geçemedim çünkü MNG şubelerini aradığınızda muhatap olacak insan bulmanız imkansız!


Sonra tekrar içeri girip bunun hiç mi bir yolu yok, orada zaten sistemde görünüyor. Defalarca kargo gelmiş adrese ve o adreste annemin de benim de adımız geçiyor. Olmadı, kendisini telefonla arayıp teyit alın. Kadın yaşlı ve hasta. Paketi almak için şubeye gelemez vs. diyerek biraz ricada bulundum.

Bu defa şube müdürü olan yan masadaki adam ''Sen benim için yoldan geçen bir adamsın, sana neyi neden vereyim?'' vs. diyerek sataşırcasına konuşmaya başladı.

Tartışma başlayınca kuryenin gelip zile basmadan geri döndüğünden falan bahsettiğimde bankodaki kız ''E siz sizi duymadıysanız biz ne yapalım? Baksaydınız kapıyaaaaaa'' falan diyerek mahalle ağzı ile ters konuşmaya başladı.

Dedim, zile bakmadığımızı nerden biliyorsunuz? Bu sefer hem ''Ben bu şubenin müdürüyüm'' diyerek ahkam kesen adam hem de o kız ''Kapı ziline basılmadığını bize ispat edin'' demeye başladılar.

Ben de ''Siz de zile basıldığını ispat edin'' dedim, kuryeyi çağırdılar ve kurye pakette adresin eksik olduğunu gösterdi. Ancak site güvenliğine sormadan paketi geri götürdüğünün hesabını vermiyor!

Müdür olan adam kuryeye falanca şeyi hazırlayın verelim deyince bankodaki kız ''Hayııırrr vermiceeezzz vermiceeeezz'' diye yırtınmaya başladı.

Bunlar 3 kişi çapraz ateş şeklinde ukalaca konuşmaya başlayınca, öfke ile yanlış bir şey yapmamak için çıktım. Aksi halde her insanın sabırlı olabileceği bir an değildi, emin olun!


Yani şimdi bu iş mi?

Adres eksik olabilir. Girişte güvenlik denen bir şey var. İsim soyisim söyle, adam sana şu şu blok şu kapı no desin.

Hem sorumsuzca davranıyorsun. Hem paketi tekrar adrese getiremeyiz gelip alın diyorsun. Hem de ben annemin nüfus cüzdanı ve diğer gerekli bilgileri yanıma almış olmama rağmen paketi bana vermeyip salgın döneminde çıkması sakıncalı ve yasak olan bir insan için ''O zaman o gelip alacak'' diyorsun.


Orada alıcıyı telefonla arayıp teyit alamaz mı? Yani gerçekten ben burada kusurluysam söyleyin. Belki ben yanlış düşünüyorum farkında değilim. Bunun orada bir çözümü yok muydu?

Değerli arkadaşlar merhaba. Aile mirası konusunda bir sualim olacaktı. Burada bu hususta tecrübeli ve bilgi sahibi olanlarınızdan fikir rica edeceğim.

Anneannem 2011 yılında vefat etmişti. O'nun ölümü sonrasında O'nun adına olan dairede annemin 3 kardeşi kalıyor.

Annem tam 9 yıldır o daireyle ilgili herhangi bir şey talep etmedi ama artık oradaki hakkını almak istiyor. Çünkü o daire çok işlek bir cadde üzerinde ve oranın satılması sonucunda hem diğerleri paylarını birleştirip kendilerine yeni bir daire alabilirler hem de bu kriz döneminde annem de epey bir nefes almış olur.

Fakat bunlar bu konuya yanaşmıyorlar ve hatta telefonlara bile yanıt vermiyorlar!


Şimdi, burada annem hukuksal yoldan bir adım atıp hakkını almak için kesin sonuca ulaşabilir mi? Nasıl bir süreç işlemesi gerekiyor?

5-6 kişinin miras hakkı olan bir konutta sadece 1 kişinin hakkını talep etmesi ve diğerlerinden hiçbirinin buna yanaşmaması hakkını isteyen kişi için epey zor bir durum oluşturur mu?

Yani 1 kişi oranın satılmasını ve payların bölüşülmesini istiyor ama diğerleri buna karşı çıkıyor. Bu durumda ne yapması gerekir?

Şimdiden teşekkürler.

Değerli arkadaşlar, 2 buçuk saat önce bir ana cadde üzerinde elimde alışveriş poşetleri ile yürürken boş yolda karşıdan gelmekte olan getir.com'a ait moto kurye yolun kenar kısmındaki yuvarlak bir bölümdeki su birikintisine doğru aniden direksiyon kırıp gaza basarak üzerime bilinçli şekilde pis su bulaştırdı!

Öyle ani bir sürat yaptı ki, yarışlarda o şekilde gaza basmazsınız herhalde.

Hatta o an kaldırımda birkaç metre mesafede bir kadın durmuş telefonda konuşuyordu. Sular O'na kadar ulaştı ve kadın konuşmasını bırakıp öfkeli şekilde sayıklamaya başladı.

Bu tür haysiyet ve onur yoksunu mahlukların hizmet sektöründe yer almaları korkunç! Bu şahsın getireceği paketlerin sağlıklı şekilde ulaşabileceğine nasıl güvenebiliriz ki?


Bu tür firmaların moto kuryelerine numara verilmeli. Mesela arkama döndüğümde arı gibi uzaklaşmıştı ve ne bir plaka ne de kaskından dolayı yüzü görünüyordu.

Eğer motosikletin arka sepetinde büyük yazılarla kurye kodu yazılı olsaydı firmayı arayıp o kuryenin numarasını vererek şikayette bulunabilirdim.

Örnek ''0010'' gibi dört haneli kurye kodları olmalı ve motosikletin arkasındaki o paket konan bölüme büyük yazılarla yazılmalı.

Aksi halde böyle kanı bozukların suistimal edici hareketleri devam edecektir.


Eminim kızacaksınız ama bugün ona bolca beddua edeceğim. Asla yaptığım bir şey değil ama tanımadığı insanlara bilinçli şekilde zarar vermeye çalışan böyle ruhu bozuk biri için dileyeceğim tek şey, okkalı bir kazaya denk gelip cezasını çekmesidir.

Kusuruma bakmayın.

Değerli dostlar, son birkaç haftadır Youtube'da bir kanal takip etmeye başladım. Polonya'da çalışan bir Türk sıklıkla bilgilendirici videolar paylaşıyor. Hem oradaki olanaklar, şartlar ve nasıl öğrenci olarak gidileceği vs. hem de bildiği diğer Avrupa ülkeleriyle ilgili eğitim ve iş konusunda harika bilgiler veriyor ve yol gösteriyor.

İlginç ki, kanal henüz çok bilinir düzeyde değil ama emin olun sayfa-sayfa dolaşıp arayacağınız birçok şeyi adam videolarda anlatıyor.

Avrupa'da çalışan ve okuyan başka kişilerle de videodan karşılıklı görüşmeler yapıp onların tecrübeleri ve tavsiyelerini de yansıtıyor. Özellikle o söyleşi videoları çok hoşuma gitti. Birçok ince noktaya değiniyorlar ve bu bence çok önemli.

Bu konuda merak ettikleriniz varsa bence bir bakın ve takip edin.

Sorulara ayrıntılı yanıtlar da yazıyor.


Mesela bu videoda güzel bir öneri sunmuş.




Oraya gidildiği takdirde oturma izni alabilmenin bazı yollarını anlatmış.



Okumak için gitmeyi düşünenlere üniversite fiyatlarıyla ilgili video.



Oraya gidebilmenin çeşitli yollarını ve önerilerini anlatıyor.



Mesela, arada diğer Avrupa ülkeleriyle ilgili de paylaşımlar yapıyor. Bu videoda olduğu gibi.



Adam belgesel düzeyinde videolar bile yapmaya başladı. :) Farklı dillerde altyazılar da ekliyor.



Bunu sizlerle paylaşmak istedim çünkü Youtube'da uzun zamandır böyle kaliteli paylaşımlar yapan ve yardımcı olma konusunda samimi davranan birini görmedim.

Bence sizler de paylaşın ve önerin.

Hem kendiniz bazı bilgiler edinmiş olursunuz hem de bu kanalı açan yurttaşımızın kanalına katkı yapmış olursunuz.

Burada ilk defa böyle bir başlık açıyorum. Çünkü bu kadar emek verip kaliteli paylaşımlar yapan bir kişinin daha bilinir olması hem kendisi hem de takipçileri açısından iyi olacaktır.

Başlığı öne çıkarırsanız sevinirim.

Herkese iyi bayramlar.

Ya arkadaşlar, bugün Kadıköy'deki o seyyar simitçilerden birine gidip ''Su ne kadar'' diye sorduğumda aldığım 2 Lira yanıtına cevap olarak ''Şu aradaki büfelerde az önce 1 buçuğa aldım'' dememe karşın bey amca öyle bir tepki koydu ki, bir an bıçak ya da silah çıkaracak sandım!

O tekerlekli dolaplardaki seyyar simitçiler yakın geçmişte ''Su 1 Lira'' diye bağırıyorlardı ama bu yaz 2 lira yapmışlar.

Bu ülke nereye gidiyor? Bu insanlar nereye gidiyor?


Geçen yaz Bosna'da iken en lüks mekanda büyük birayı 2 Mark'a içiyorduk. Süper marketlerde 1,60 olan Karlovacko şişe birayı gittiğiniz lüks mekanlarda 2 Mark'a içiyorsunuz.

Yani, adamlarda öyle bir ticaret anlayışı ve ahlakı var ki, sattıkları şeye belli bir yüzde koyuyorlar ve asla misli-misli kazanç yapma peşinde olmuyorlar.

Bizde ticaret yapan bir insan yüzde ile değil, misli ile kazanç yapmayı kovalar. Sonra az satınca ''İş olmuyor'' diyerek ağlar.

İstanbul'da iki kişi ekmek arası bir şey yiyoruz, yanında ayran ya da kola derken 30 Lira'dan fazla para veriyoruz. Şöyle çorbalı, salatalı ve sulu bir yemek yiyelim dersen bunun kaç katını vermek zorunda olduğunu biliyorsun.

Birçok farklı ülkeden arkadaşım var. Genelde sorar hep ayrıntıları alırım. Adamlarda bir şeyin fiyatı 3 yıl önce ne ise, şu an da aynı!

Bizde 2 yıl önce yaz aylarında küçük su 1 Lira, sonraki yıl 1,50 ve bu yıl 2,00.

Her yıl katlaya katlaya artıyor.

Adam 50 kuruşa aldığı suyu 2 Lira'ya satarak 4 katı kar elde etme peşinde. Diğer dükkanlarda adamın kira, stopaj, vergi, elektrik, vs. vs. bir yığın gideri varken 1,50'a satıyor ama seyyar arabadaki adam 2'ye satıp bir de soru alınca üzerine hücum ediyor.

Yarın bir gün bu adam gariban olarak mağdur olacak, dimi?


Bu ülke insanı öyle bir zıvanadan çıktı ki, bence mesele artık yönetim falan da değil. Dönüşü zor bir genetik bozukluğun içindeyiz. Baştakiler neden bozuklar? Çünkü onlar gibi olan insanlar onları oraya getiriyorlar. Toplum kendine yakın karakterdeki insanları başa getiriyor ve ülke o şekilde şekilleniyor.


Hazır açmışken konuyu farklı yerlere çektim. Fakat burada birçok altın karakterli genç insanlar görüyorum. Bazı başlıkları ara-ara takip edip okuyorum ve görüyorum ki aranızda batıdakilere on basacak derecede karakterli ve bilgili gençler var. İmkanınız olduğu zaman bu ülkeden çıkıp insanca yaşayacağınız yerlere demir atın. Herhangi bir şey size umut vermesin, kimseye aldanmayın! Lisan geliştirin ve kendinizi dışarı atın.

Bu ülkenin ve toplumun bir yere varacağı yok!


Öğlen mağaza önünden geçiyorum, mağaza sahibi adam dükkandan çıkıp kapısının önüne sigara izmariti atıyor. Birkaç saat sonrasında başka bir yerde telefoncunun önünden geçiyorum, dükkan çalışanı elindeki izmariti kapı önüne atıp içeri geri giriyor.

Kendi kapısının önüne pisleyen insanlardan umutlu olabilir misin? Bu mümkün mü?

Değerli dostlar, Hepsiburada'dan aldığım bir makasla ilgili birkaç gün önce yaptığım yorum onaylanmamış.
Acaba benim mantığımın dışında bir sebep mi var diye sizlere sormak istedim. Aykırı olan ne yazmışım ki onaylamamışlar?
Hepsiburada daha önce de olumsuz olan bazı yorumlarıma onay vermemişti. En ufak bir kural dışı kelime içermemesine rağmen!
Şimdi bu defa da sizlere sormak ve fikir almak istedim.
Gerçekten benim kaçırdığım bir şeyler mi var?
Saygıdeğer dostlar, 1 saat önce Üsküdar bölgesindeki bir mahallenin Cuma pazarının önünden geçtim.
Nasıl tarif edeceğimi bilmiyorum ama telefonla kayıt yapsam belki biriyle dalaşmak zorunda kalabilirdim!

Pazarın girişinde zabıtalar var ve tam da arkalarındaki tezgahlar da dahil tüm tezgahlar ana baba günü. Pazarda iğne atasınız dakikalarca yere düşmez. Her tezgahta 10-15 tane kadın çıplak ellerle sebze seçiyor. Evet, yanlış duymadınız. Birbirine omuz omuza yapışmış insanlar çıplak ellerle sebze meyve seçiyorlar.
Hani pazarın inanılmaz derecede kalabalıklığı ve sosyal mesafe olmayışını bir kenara bırakın, küçücük biber tezgahında bile 6-7 tane kadının birbirine omuz omuza yapışmış şekilde eldivensiz ellerle biber seçtiğini gördüm.
Giriş bölümünden gördüğüm tüm tezgahlar böyleydi. Salgın sonrasını boş verin, salgın öncesinde bile olmayan yoğunluk ve birbirine yapışıklık söz konusu!

Hususi araç içinde yan yana oturan karı kocayı durdurup ceza yaz. Özel günlerde 4 günlük sokağa çıkma yasakları uygula ve sonra pazarlarda binlerce insanın tıklım-tıklım vaziyette birbirine sürterek ve çıplak ellerle sebze meyve seçerek alışveriş yapmasına izin ver. Ne güzel bir ülke, dimi?
Bu arada unutuyordum, bahsettiğim pazar Üsküdar Yavuztürk Mahallesi Cuma pazarı.

(İlave not: Geçen yıl marketten 3,5 Liraya aldığım 15'lik renkli çöp poşeti 4-5 ay önce en son 4,90 Lira olmuştu. Az önce 9 Lira olduğunu gördüm...
Durmak yok, yola devam.)
Değerli dostlar, bu iki makine arasında kaldım.
Bu konuda tecrübesi ve bilgisi olup da tavsiye edebilecek olan var mı?


Remington AC6120 PRO-Air Light 2200 Saç Kurutma Makinası
https://urun.n11.com/sac-kurutma-ve-fon-makinesi/remington-ac6120-pro-air-light-2200-sac-kurutma-makinasi-P291244588


Babyliss 6609E Pro Light Saç Kurutma Makinası
https://urun.n11.com/sac-kurutma-ve-fon-makinesi/babyliss-6609e-pro-light-sac-kurutma-makinasi-P194460132


Çok tuhaf bir ayrıntı, ülkemizde Remington olanlar Babyliss makinelerden daha ucuz ama yurt dışındaki bazı satış sayfalarına baktığımda Remington cihazlar Babyliss olanlardan çok daha pahalı.

İndirim kuponumun süresi dolmadan sipariş vermek istiyorum.
Teşekkürler.
Hakkında
Konum: İstanbul,Kartal
Temel Bilgiler ve İstatistikler
Aktiflik: Şu anda DH'de değil
Son Giriş: 2 sa. önce
Son Mesaj Zamanı: 2 hafta
Mesaj Sayısı: 303
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 1.425
İkinci El Bölümü Mesajları: 11
Konularının görüntülenme sayısı: 35.523 (Bu ay: 1.368)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 4.725 (Bu hafta: 0)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Konu Dışı / Off Topic
Mesajları
İkinci El Referansları
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.