Binbaşı
10 Temmuz 2014
Tarihinde Katıldı
Takip Ettikleri
4 üye
Görüntülenme
Toplam: 171 (Bu ay: 0)
Gönderileri

Merhaba arkadaşlar,

1.5 yıldır ULTRANET (ADSL) 12 mbps FULL LİMİTSİZ paketini kullanıyoruz ama evde internet kullanan çok olduğu için bir noktadan sonra internetten istediğimiz verimi alamıyoruz. 1080p'yi stabil şekilde nadiren tecrübe ediyoruz, konsola günümüz oyunlarından indireceksem cihazı 3 gün açık bıraktığım oluyor.

Geçen gün altyapı sorgusu yaptığımda (TT, Netspeed, Türknet gibi yerlerden) şu anki hattımın 83 mbpsye kadar desteklediğini gördüm. Emin olmak için TT müşteri hizmetlerini aradığımda da bana 85 mbpsye kadar destekler dediler.

Buna rağmen aşağıdaki ADSL modem değerlerinde hattımın en fazla 25 mbps desteklediği yazıyor.

Benin korkum yüksek hızlara geçince pingin artması ve internette sık sık kopma olması.

Telekon'un doğru söylememe ihtimali var mı yoksa modem değerleri sadece ADSL için maks.olanı mı gösteriyor?


https://forum.donanimhaber.com/cache-v2?path=http://store.donanimhaber.com/56/5b/31/565b317ab4eb66a6ad7cfe4455436fdf.png&t=0&width=480&text=1
https://forum.donanimhaber.com/cache-v2?path=http://store.donanimhaber.com/7e/87/db/7e87dbf641141d48cb373d526d6f05fe.png&t=0&width=480&text=1
SİLİNSİN
2 yıl boyunca Türk Telekom'un Ultranet 16 mbpslik paketini kullanıyordum. İnternet hızım fena sayılmazdı, minimum 12 mbps'yi görüyordum.
Taahhüt bitince farklı bir issye geçmeye karar verdim ama Turkcell ile Vodafone hattımın en fazla 8 mbps desteklediğini söyledi.
Ben 2 yıl boyunca 16 kullandım oysaki. Taahhüt bitince altyapının daha düşük bir hızı desteklemesi teorik olarak mümkün mü?
Arkadaşlar Tt yüzünden paranoyak oldum. Şöyle ki internet 9-10 saatte bir kopuyor. Kopmadan önce bir sayfanın 10 saniyede açılması gibi belirtiler veriyor.
Önemli bir işimi yaparken yedek almak zorunda kalıyorum.

Yeni modem alıp bağlantı kurduğumda bağlantıda Tt kaynaklı sorun oldu. Port hatası dediler ve o günden sonra beş-altı kez eve gelip kablolarda değişiklik yaptılar. İnternet iki hafta düzgün çalıştı fakat kopmalar yine başladı. Hep aynısı oluyor. Eski portta hat değerlerim de iyiydi.
Şimdiki hat değerlerim:

Eskiden snr marjı 17 ile 20 idi. Ulaşılabilir hız ise 17 mbps idi. Hat değerleri neden sürekli değişiyor?
Kablolar yeni gibi ve modemi de iki ay önce aldım. Başka modem taktığımda da aynı şeyler oluyor.

Müşteri hizmetleri çok salakça bir şekilde "internetiniz sürekli kopmadığı, 10 saatte bir koptuğu için arıza kaydı oluşturamıyoruz" dedi. Ben de Btk'ye şikayet ettim. Fakat gerçekten yoruldum ve bıktım. Üç ayda bir hep bu embesillerle uğraşıyorum. Bunun kalıcı bir çözümü yok mu?
Arkadaşlar yaklaşık 1 aydır İnterneti doğru düzgün kullanamadım. Her şey Tt'nin verdiği modemin kırılmasıyla başladı. Kendime kaliteli ve fiyatı yüksek bir modem aldım. Kurulumu yaptığımda tüm ayarları doğru girmeme rağmen bir türlü ip eşleşmedi. Daha sonra telefondaki çevir sesi de gitti Bir sürü arıza kaydı oluşturduk, ip eşleşmesini ve telefonu çözdüler. Fakat bundan sonra da kopmalar başladı. Hız düşürdüler, o da fayda etmedi. Ki ben 1.5 yıldır 16 mbps hızdan faydalanıyordum. O hızda bir sürü download da yaptım

Geçen pazar günü kopma sorunu kendiliğinden gitse de eskisi gibi ip eşleşmesi sorunu ortaya çıktı. Ertesi gün ben evde yokken ekip gelip ip eşleşmesi sorununu çözmüş. O günden sonra internet her gün değil de iki günde bir ya da üç günde bir kopmaya başladı. Son iki gündür ise crc hataları beş haneyi gördü.

Hat değerlerim:

ADSL Training Status: Showtime
Mode: ADSL2+ AnnexM EU-60
Traffic Type: ATM Mode
Link Uptime: 0 day: 0 hour: 2 minutes
============================================================================
ADSL Port Details Upstream Downstream
Line Rate: 0.807 Mbps 8.223 Mbps
Actual Net Data Rate: 0.799 Mbps 8.191 Mbps
Trellis Coding: OFF ON
Total Attenuation: 12.2 dB 17.0 dB
SNR Margin: 16.3 dB 18.9 dB
Actual Delay: 0 ms 0 ms
Transmit Power: 11.8 dBm 18.8 dBm
Receive Power: 4.7 dBm 4.7 dBm
Actual INP: 0.0 symbols 0.0 symbols
Attainable Net Data Rate: 1.540 Mbps 14.600 Mbps
============================================================================

ADSL Counters

Downstream Upstream
Since Link time = 2 min 43 sec
FEC: 0 0
CRC: 2 4
ES: 2 2
SES: 0 0
UAS: 0 0
LOS: 0 0
LOF: 0 0
LOM: 0 0
Retr: 0
Latest 15 minutes time = 10 min 23 sec
FEC: 0 0
CRC: 2177 144
ES: 76 59
SES: 38 20
UAS: 162 125
LOS: 2 0
LOF: 9 0
LOM: 13 0
Retr: 3
Previous 15 minutes time = 15 min 0 sec
FEC: 0 0
CRC: 2154 230
ES: 172 139
SES: 33 62
UAS: 82 58
LOS: 1 0
LOF: 9 0
LOM: 3 0
Retr: N/A
Latest 1 day time = 10 hours 10 min 23 sec
FEC: 0 0
CRC: 23549 5646
ES: 3983 4157
SES: 240 1194
UAS: 576 432
LOS: 8 0
LOF: 60 0
LOM: 16 0
Retr: 10
Previous 1 day time = 0 sec
FEC: 0 0
CRC: 0 0
ES: 0 0
SES: 0 0
UAS: 0 0
LOS: 0 0
LOF: 0 0
LOM: 0 0
Retr: 0
Total time = 10 hours 10 min 23 sec
FEC: 0 0
CRC: 23549 5646
ES: 3983 4157
SES: 240 1194
UAS: 576 432
LOS: 8 0
LOF: 60 0
LOM: 16 0
Retr: 10
============================================================================

Tüm kabloları yeniledim. Farklı splitter denedim. Sonuç değişmedi.

Sorun nerede olabilir?

Ekleme: Bağlantı sürekli koptuğu için snr değerleri bazen -ye düşüyor, -de uzun süre kopmadığı oluyor. Bazen de 20li değerlerde sık sık kopuyor.
TT'nin verdiği modemin bozulması üzerine yeni bir Zyxel modem aldım. Kurulumu, talimatlara göre yaptım. Kullanıcı adını ve şifreyi doğru girdim. Modemdeki dsl ve internet ışığı yeşil yanmasına rağmen bağlantı sağlanmadı. Daha sonra kontrol için ev telefonuna baktım, kurulumdan önce çıkan çevir sesi de gitmişti.

Müşteri hizmetlerini aradım, hatalı port sorunu olduğunu söyleyip arıza kaydı oluşturdular.
Açıkçası TT'ye ve ekiplerine güvenemiyorum. Kalıcı şekilde hız düşürmelerinden korkuyorum. Geldiklerinde muhtemelen bir şeyi bozacaklar. Eskiden sorunsuz şekilde 16 mbps hızdan faydalanıyordum. Şimdi gelip 8 falan yaparlar.

Böyle bir şey başına gelmiş olan var mı? Durum TT'nin tespitinden farklı olabilir mi? Hayır yani, ters bir şey yaptığımı düşünmüyorum. Videoya ve kullanım kılavuzuna göre hareket ettim.
Arkadaşlar 1 ay önce internet bağlantısı bir anda gitmişti. Elektrikçi ben yokken eve gelmiş ve sanırım iç tesisattaki kabloya ek yapmış. O günden sonra internet bağlantımız yeniden geldi. İnternet bağlantısı geldiğinde hızım 16 mbps değil 8 mbps idi. Oysaki benim paketim 16 mbpsye kadar ve ben interneti hep 16 mbps kullandım.

Hızımı 16 mbpsye sabitlemelerini TT'den istedim. Hızım 16 mbpsye sabitlenince internet bağlantısında kopmalar meydana geldi. Günde 50 kere kopuyordu, CRC değeri 20 bine yaklaşıyordu. Bu sırada Snr margin 10.6 idi. Bu değer gitgide düştü ve -2yi bile gördü.
Bu sefer hızımı 12 mbpsye sabitlettirdim, Snr margin değeri 16 oldu ama kopmalar azalmadı.
Son olarak arıza kaydı oluşturdum, hızımı sekize indirdiler, böylece kopma bir daha yaşanmadı. Ama ben indirme yaptığım için (Ps4'e gelen oyun güncellemeleri, dijital oyun indirme vs.) 8 mbpsden memnun değildim. Hızımı güncellemelerini istedim. Az önce güncellediler.



Hat değerlerim sizce nasıl? Yeni kablo çekmeme gerek var mı?
SİLİNSİN
Merhaba arkadaşlar. Türk Telekom'un 50 GB AKK 16 mbps tarifesini yaklaşık 4 aydır kullanıyorum.
İlk 3 ay 13-14 mbps alabilirken şimdi akk devrede değilken en fazla 6-7 mbps hıza ulaşabiliyorum.

Hat değerlerim aşağıda, sizce bir problem var mı?

ADSL Port Details Upstream Downstream
Line Rate: 0.807 Mbps 8.223 Mbps
Actual Net Data Rate: 0.799 Mbps 8.191 Mbps
Trellis Coding: ON ON
SNR Margin: 19.7 dB 23.7 dB
Actual Delay: 0 ms 0 ms
Transmit Power: 12.4 dBm 18.3 dBm
Receive Power: 4.7 dBm 4.7 dBm
Actual INP: 0.0 symbols 0.0 symbols
Total Attenuation: 8.8 dB 15.5 dB
Attainable Net Data Rate: 1.176 Mbps 18.540 Mbps
============================================================================

ADSL Counters

Downstream Upstream
Since Link time = 1 min 27 sec
FEC: 0 0
CRC: 8 20
ES: 7 3
SES: 0 0
UAS: 0 0
LOS: 0 0
LOF: 0 0
LOM: 0 0
Latest 15 minutes time = 2 min 20 sec
FEC: 0 0
CRC: 0 0
ES: 0 0
SES: 0 0
UAS: 0 0
LOS: 0 0
LOF: 0 0
LOM: 0 0
Previous 15 minutes time = 15 min 0 sec
FEC: 0
Merhaba arkadaşlar,
Yaklaşık 10 gündür Türk Telekom ile uğraşıyorum, çıldırmak üzereyim. Modeme ve telefona sinyal gelmiyor. Evin içindeki prizleri kontrol ettiler, sinyal yok.
Onlarca telefon görüşmesi yaptım, para ödemeyi göze alarak Elit hizmet çağırdım, hepsi papağan gibi aynı şeyi söylüyor:

"Ankastrede sorun yok, evdeki kablolara sinyal gelmiyor, biz bir şey yapamayız. Gidin elektrikçi çağırın."

Elektrikçiler de bu işe yanaşmıyor. Ankastrede bizim daireyle bağlantılı kabloları Türk Telekom ekipleri işaretledi.

Ne yapacağımı bilmiyorum, bilgili / tecrübeli arkadaşlardan bana fikir vermelerini rica ediyorum.
Hakkında
Konum: İstanbul,Fatih
Sistem ve Tercihleri
Mobil cihaz
Sony
Operatör
Turkcell
Oyun Platformu
xboxone
Takım
Fenerbahçe
Basketbol
Portland Trail Blazers
Formula 1
Ferrari
Temel Bilgiler ve İstatistikler
Aktiflik: Şu anda DH'de değil
Son Giriş: 4 hafta önce
Son Mesaj Zamanı: 3 ay
Mesaj Sayısı: 1.345
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 1.692
İkinci El Bölümü Mesajları: 21
Konularının görüntülenme sayısı: 4.574 (Bu ay: 522)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 836 (Bu hafta: 0)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Oyun
Mesajları
İkinci El Referansları
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.