A

Çavuş
05 Aralık 2013
Tarihinde Katıldı
Takip Ettikleri
1 üye
Görüntülenme
Toplam: 53 (Bu ay: 0)
Gönderileri

Geçtiğimiz günlerde E-Devlet üzerinden abonelik iptal sistemi duyurulduğunda epey bir sevinmiştik. O elli aşamadan geçen iptal süreçleri nihayet son buldu derken bu sefer de getirilen sistem, amacını yerine getiremiyor. Öncelikle bu sistemde vadedilen şeye bir değinmek lazım, sonra da aslında olan şeye değineceğim. Getirilmek istenen sistemle E-Devlete giriş yapabilen herkesin aboneliklerini iptal başvurusu yapabilmesiydi ancak bu aşamada eklenen bir güvenlik adımı baştan zaten istemin kullanımını zorlaştırıyor, o da ; E-İmza. Birçok vatandaşımızın sahip olmadığı E-İmza yüzünden bu sistemi kullanabilecek olanların sayısı yüzde 90 oranında kısıtlanmış duruma. Ancak bir şekilde E-İmza sahibi iseniz de olması gereken şey E-İmza ile giriş yapıldıktan sonra iptal talebini elektronik olarak iletmek. İşte bu aşamada aslında olandan bahsedeceğim.


Sisteme E-İmza ile girdikten sonra sizden bazı formları doldurmanızı istiyor. Formaları doldurduktan sonra ise iptal talebini içeren şablon olarak oluşturulmuş dilekçenizi bu sefer de E-Devlet Pdf imzalama uygulaması ile imzalamanız gerekmekte. E-İmza sahibi herkesin indirebileceği bir java uygulamasıyla bunu yapabilmesi mümkün. Ancak mümkün olmayan şey ise bu evrakı fiziki olarak yani kalemle imzalamak. Evet şimdi diyeceksiniz ki "haydaa bu da nerden çıktı hani E-imza ile imzalanmıştık, bu sistemin amacı zaten elektronik ortamda başvuru yapmak değil miydi?" Bu soruları ben de çok kez hem kendime hem BTK'ya hem de Operetör firmaya sordum ancak olumlu bir yanıt alamadım. Bütün adımları tamamlayıp yapmış olduğunuz başvurunuz hakkında öncelikle size operatör firmadan bir sms geliyor, "başvurunuz alınmıştır" şeklinde. Daha sonra gelen ikinci SMS'te "Evraklarınızdaki imza eksikliği sebebiyle başvurunuz alınamamıştır." şeklinde anlam veremediğiniz bir mesaj bulunuyor. Burada benim hizmet sağlayıcım Turknet olduğu için onun üzerinde devam edeceğim. Turknet'ten bana gelen ikinci sms nedeniyle kendilerini arayıp tam olarak hangi imzanın eksik olduğunu sordum. Onlar da bana, iptal dilekçesinde ıslak imzanın yok dedi. Ben tabi E-İmza, Pdf imzalama vs bahsetsem de elbette ki herhangi bir Turknet yetkilisine derdimi anlatamadım. Sistemin zaten amacının E-İmza ile başvuru yapmak olduğunu, istesek de sistemin işleyiş biçiminden dolayı dilekçeyi fiziki imzalanmanın imkansız olduğunu anlattım ancak Turknet'ten ısrarla "şirket politikamız gereği ıslak imzanız gerekmektedir" cevabını aldım. Bu aşamada Turnet'in, BTK sistemini tanımadığını, kendince işgüzarlık yaptığını düşünerek şikayet yoluyla BTK'ya durumu ilettim. Ancak ne yazık ki bu noktada da BTK'ya doğrudan ulaşmak mümkün olmadı. Başvurularım her seferinde doğrudan firmaya iletildi. Söylediklerine göre bu şikayetim, tarafımdan 3.kez tekrarlanırsa ancak BTK inceleme başlatıyormuş. Ben de 3. şikayetimi yapabilmek için hala Turknet'ten 2.reddi bekliyorum.


Sonuç olarak başta herkesi sevindiren, işimizi kolaylaştırdığı söylenen sistemin aslında işimizi kolaylaştırmaktan daha ziyade fakstan bile daha komplike ve yerine getirilmesi zor aşamaları barındırdığını görüyoruz. Yani bugün faks ile iptal talebini iletmek E-Devletten iptal talebini iletmekten daha kolay. Bu aşamada yani BTK'dan cevap beklediğim süreçte, sistemin işleyiş biçimi bu şekilde. Eğer ki bir E-İmza ile iptal talebinde bulunmak istiyorsanız ya da gaza gelip bir E-İmza sahibi olmak istiyorsanız sistemin şuan işlemediğini özellikle bildirir, faks ya da diğer yolları tercih etmenizi öneririm.

Ben geçtiğimiz haftaya kadar yaklaşık bir yıldır milleni.com kullanıcısıydım. Bu tarihlere kadar da hiç internet kopması sorunu yaşamadım. Ancak 50mbps hızmın gün geçtikçe düşmesi ve en son 30mbps hıza kadar gelmesi sonucu sorun da çözülmeyince bir anlık gafletle turknet adındaki, heryere "en hızlı İnternete sahibiz" diye iddialı reklamlar veren firmaya geçmek istedim. Gerek reklamlarındaki iddialı sözler gerekse de büyük yayıncılara sponsor olması beni biraz etkiledi ve bulunduğum yerde maalesef turkcell fiber gibi bir hizmet olmadığı için de en makul seçenek turknet vdsl olarak gözüktü.

Neyse tüm bu sosyal medya kandırmacasına kanıp işlemleri yaptık geçiş işlemini başlattık ve turknete daha ilk adımı attığım an internetsiz kaldım. Önce modem ayarları aşamasında ayarlar yapılmasına rağmen internet gelmedi. Durumu müşteri hizmetlerine ilettim ve neyse ertesi gün sorunu çözdük deyip bağlantıyı sağladılar ama ben milleniden 30mbps hızdan şikayet ederken turknet 22mbps üzerine bile çıkmıyordu üstelik ping değerleri 2 katı yükseldi. Bu durum ilk 2 gün "yeni bağlantı zamanla düzelir" düşüncesiyle çok rahatsız etmese de hız problemi düzelmeyince şikayet kaydı açtım. Durumu güzelce izah ettim. Eskiden 30mbps hız geliyordu şimdi 22 geliyor değişen tek şey hizmet sağlayıcı dolayısıyla sizden kaynaklı bir sorun var ve sorunu lütfen düzeltin dedim. Turknet hangi akla hizmet yaptıysa benim şikayet kaydımı "dsl ışığı yanmıyor" şeklinde arıza kaydı olarak açmış ve durumu turktelekom saha ekiplerine iletmiş. Neyse beni bir telekom görevlisi aradı dsl ışığında sorun var mı diye sordu ben de yok deyince nerde oturuyorsunuz dedi, ilçeyi söyledim, sonra bana bu arıza başka ilçe için açılmış zaten sizin için açılmamış dedi telefonu kapattı. Akabinde 1 saat geçmeden benim internet tak diye kesildi ne bir dsl ışığı var ne başka birşey. Hemen geri saha ekibinden adamı aradım durumu ilettim. O da tabi ki topu turknete atarak durumu onlara iletin dedi. Evet "mantıklı" diyerekten Turknet'i aradım ve bana hali hazırda arıza kaydınız var yeni kayıt açamıyoruz diyerek telefonu kapattılar. Durumu izah ettim, saha ekibi yeni kayıt olmadan gelmeyecekmiş dememe rağmen eski kayıt kapanmadan yenisini açamıyoruz diye inat ettiler. Saha ekibi de yeni kayıt olmadan gelemiyoruz diye inat edince ben arafta internetsiz bir vaziyette kaldım.

Durumu birkaç "yetkiliye" daha izah etmem rağmen daha internetimin neden kesildiğini dahi söylemeden topu oraya buraya atıp durdular. Yani bir hız problemi sebebiyle açtığım basit bir şikayet kaydından "sen misin şikayet eden" minvalinde bir cevapla beni 1 gündür gerekçe olmaksızın internetsiz bıraktılar. Hala daha kimseden bir haber yok ve ben bu sorunu internet hattımı iptal ettirmeden nasıl çözeceğim hiç bilmiyorum. Turknette aramadığım yer yazmadığım adam kalmadı ama sanki cezalandırılmışcasına bir başıma beni internetsiz bıraktılar. Sonuç olarak eğer bir şekilde birinin, birilerinin gazına gelip turknet internet bağlatmak istiyorsanız 10 kere düşünün felan demeyeceğim hiç düşünmeden kaçın. İnternet hizmetiniz aktif olsa bile bağlantı hızı ve pingler felaket. Kısmetse, eğer cevap alabilirsem ve işlemleri yapabilirlerse internet aboneliğimi iptal ettireceğim(3 ay geçmeden yeni bir geçiş talebi alınamıyormuş) ve turknet belasından çok acı bir tecrübe ile kurtulacağım. Sizlerin de benzer tuzaklara düşmemeniz temennisiyle iyi forumlar.

Geçenlerde internette bir site gördüm özellikle gamer'lara hitap eden canvas tablolar yapan bir ozalit firması. Birden fazla isimle piyasada faailiyet gösteriyor ben gargamer.com olarak gördüm ama morpiktr olarak da yan çarları bulunuyor. Hem instagramda hem de internet siteleriyle aktif gözüküyorlar. Resmi kuruluş isimleri Derya Ozalit. İstanbula bir baskıcı gibi görünüyor. Adres, telefon, müşteri hizmetleri felan derken kurumsallık had safhada gibi gözüken firmadan gargamer.com üzerinden tablo siparişi verdim. Sipariş üzerinden 11gün geçtikten sonra acaba nerede bu sipariş diye merak ederken adamlara da ulaşmaya çalıştım ve hem telefonları hem mailleri hem de instagram sayfaları kapı duvar oldu. Herşey yerli yerinde ama kimseye ulaşılmıyor. Telefondan da engellediler mi nedir çalmıyor bile. Velhasıl kelam haklarında internette hiçbir olumlu veya olumsuz bilgi bulunmadığım bu site ile ilgili bir entry gireyim de en azından benden sonrakileri kurtarayım dedim. Herkese iyi forumlar.
Dolandırıcılık amaçlı site.
Arkadaşlar merhaba. Google Chrome android tarayıcımda birkaç gün önce Çince yazılar ve simgeler belirdi. Türkçe yazıların yanında birde Çinceleri yazıyor. Acaba hesabıma erişen zararlı uygulama var mı diye baktım fakat orda da bir sıkıntı yok. Ekran görüntüsü koyuyorum bilenler nasıl düzeltilir daha doğrusu neden böyle oldu söyleyebilir mi?
Arkadaşlar geekbuying.com adresinde 24 Nisana kadar özel indirimler var. Xiaomi ürünleri almak isteyen arkadaşlar özellikle baksınlar şuan için ibuygo ya göre daha uygun fiyatlar.
Hakkında
Konum: Ankara,Etimesgut
Temel Bilgiler ve İstatistikler
Aktiflik: Şu anda DH'de değil
Son Giriş: geçen ay
Son Mesaj Zamanı: 2 ay
Mesaj Sayısı: 76
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 241
İkinci El Bölümü Mesajları: 11
Konularının görüntülenme sayısı: 9.770 (Bu ay: 158)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 560 (Bu hafta: 0)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Sıcak Fırsatlar
Mesajları
İkinci El Referansları
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.