Lüks araç kategorisi Mercedes S class
Spor otomobil kategorisi Porsche 911 Turbo
Şehir aracı kategorisi Honda e
Yılın tasarımı Land Rover Defender
Sadece çin'de satılacak.
Elektriklide lüks segment baştan tanımlanıyor
Mercedes-EQ, tamamen elektrikli ilk lüks sedan modeli EQS ile lüks araç segmentini yeniden tanımlıyor. EQS aynı zamanda lüks ve üst sınıf elektrikli araçlara yönelik modüler mimariye dayanan ilk model olmasıyla da dikkat çekiyor. Üstün teknoloji, tasarım, işlevsellik ve bağlanabilirlik özelliklerini birleştiren EQS, hem sürücü hem de yolculara odaklanıyor. İlk aşamada 245 kW gücündeki EQS 450+ ve 385 kW gücündeki EQS 580 4MATIC modelleri tanıtılan EQS’in, Türkiye’de ise EQS 580 4MATIC modeliyle 2021 yılının son çeyreğinde satışa sunulması planlanıyor.
Markanın elektrikli otomobil vizyonu
Mercedes-Benz, Ambition 2039 girişiminin bir parçası olarak önümüzdeki 20 yıl içinde karbon nötr yeni bir araç filosu sunmayı hedefliyor. Şirket, 2030 yılında, sattığı otomobillerin yarısından fazlasının elektrikli ve şarj edilebilir sistemler dahil elektrikli güç-aktarma sistemlerine sahip olmasını planlıyor. Mercedes-Benz birçok alanda geleceği bugünden düşünüyor. Yeni EQS de bu yaklaşıma uygun olarak, sürdürülebilir bir şekilde tasarlandı. Araçlar karbon nötr bir yaklaşımla üretiliyor ve geri dönüştürülmüş iplikten üretilen halı gibi malzemelerle kaynaklarını verimli kullanıyor.
Mercedes-Benz bu nedenle geliştirme ve tedarikçi ağından kendi üretim sürecine kadar tüm değer zincirini dikkatle ele alıyor. Mercedes-Benz AG’nin iklim koruma hedefleri, Science Based Targets Initiative (SBTI) tarafından da onaylandı.
En aerodinamik seri üretim otomobil
Aerodinami uzmanları ile tasarımcıların yakın iş birliği ve “Amaca Yönelik Tasarım” yaklaşımını kapsayan çok sayıda titiz detay sayesinde elde edilen 0,20 Cd sürtünme katsayısı ile en iyi Cd değerine ulaşıldı. Bu, EQS’i dünyanın en aerodinamik seri üretim otomobili yapıyor. Söz konusu değer, özellikle sürüş menziline olumlu yansıyor. EQS, aynı zamanda düşük rüzgar sürtünmesi ile en sessiz araçlardan biri olarak öne çıkıyor.
EQS aynı zamanda enerji geri kazanımı için de çok iyi değerler kaydediyor: DAuto enerji geri kazanım programında 5 m/s², yavaşlama anında 3 m/s² geri kazanımla (2 m/s² tekerlek frenleri) yavaşlama sağlanıyor. Bu durum, fren pedalını kullanmadan durma noktasına kadar yavaşlamayı sağlarken, aynı zamanda menzil de yüksek geri kazanım seviyesinden (290 kW’a kadar) yararlanıyor. Örneğin trafik ışıklarında önde algılanan bir araç olması halinde durma noktasına kadar yavaşlama uygulanıyor. Akıllı enerji geri kazanım sistemi, ECO Assist yardımıyla, sürüş koşullarına göre optimize ediliyor ve diğer unsurların yanı sıra trafik koşullarını veya topografyayı dikkate alarak araç öngörülü bir sürüş tarzı ile hareket ediyor. Sürücü ayrıca direksiyon üzerindeki kulakçıkları kullanarak süzülme fonksiyonunu ayarlayabiliyor ve üç ayrı enerji kazanım seviyesinden birini seçebiliyor.
Yüksek menzil ve düşük tüketim değerleri
770 kilometreye (WLTP) varan menzilleri ve 385 kW’a varan güç üretimi ile EQS’in güç-aktarım sistemi, S-Serisi segmentindeki kullanıcıların gereksinimlerini karşılıyor. Ayrıca 560 kW’a kadar bir performans versiyonu da planlanıyor. Tüm EQS versiyonlarının arka aksında bir elektrikli güç-aktarma sistemi (eATS) bulunurken, 4MATIC versiyonlarının ön aksında da bir eATS bulunuyor.
EQS, çok daha yüksek enerji yoğunluğuna sahip yeni nesil bataryalarla sunuluyor. İki bataryadan daha büyük olanı, 107,8 kWh enerji kapasitesine sahip. Bu rakam, EQC’ye kıyasla yaklaşık yüzde 26 daha yüksek bir kapasite anlamına geliyor (EQC 400 4MATIC: Karma elektrik tüketimi: 21,5-20,1 kWsa/100 km; CO2 emisyonları: 0 gr/km).
15 dakikada 300 km’lik menzil
EQS, doğru akımlı hızlı şarj istasyonlarında 200 kW’a kadar şarj edilebiliyor. 300 kilometreye kadar (WLTP) menzil için yalnızca 15 dakikalık bir şarj yeterli oluyor. EQS, evde veya halka açık şarj noktalarında entegre şarj cihazı kullanılarak AC ile 22 kW’a kadar şarj edilebiliyor. Ayrıca konuma ve batarya tasarrufu sağlayan şarj gibi işlevlere bağlı olarak otomatik olarak etkinleştirilebilen çeşitli akıllı şarj programları bulunuyor.
Elektrikli Zeka özelliğine sahip navigasyon, şarj molaları da dahil olmak üzere en hızlı ve en uygun rotayı birçok etkeni göz önünde bulundurarak planlıyor ve örneğin trafik sıkışıklığına veya sürüş tarzındaki değişikliklere anlık olarak tepki veriyor. Yeni bir özellik olarak EQS’in bilgi-eğlence sistemi (MBUX - Mercedes-Benz Kullanıcı Deneyimi) mevcut batarya kapasitesiyle şarj olmadan ilk hareket noktasına dönmenin mümkün olup olmadığını görselleştiriyor. Rota hesaplamasında manuel olarak eklenen rota üzerindeki şarj noktaları tercih edilebiliyor veya önerilen şarj noktaları hariç tutulabiliyor. Ayrıca şarj başına tahmini ücretlendirme maliyetleri de hesaplanıyor.
“Amaca Yönelik Tasarım” anlayışı
Her ne kadar yeni S-Serisi’ne yakın olsa da, EQS tamamen elektrikli bir platform üzerine inşa ediliyor. Tamamen yeni bu konsept, “Amaca Yönelik Tasarımı” mümkün kılıyor. Bütünleşik kavisli hatları, fastback arka tasarımı ve olabildiğince önde konumlandırılan kabiniyle EQS, ilk bakışta bile içten yanmalı motora sahip araçlardan ayrışıyor. “Progressive Luxury” (İlerici Lüks) ile birleştirilen “Sensual Purity” (Duygusal Sadelik) tasarım felsefeleri, cömertçe şekillendirilen yüzeyleri, azaltılmış çizgileri ve kesintisiz geçişleri beraberinde getiriyor.
Ön tasarım bir “Siyah Panel” birimiyle birleştiriliyor. Bir ışık bandı ve koyu siyah radyatör ızgarası ile birbirine bağlanan yenilikçi farlar, özgün bir görünüm oluşturuyor. Merkezi Mercedes-Benz Yıldızı ile “Siyah Panel” radyatör ızgarasının görünümü daha da geliştirilebiliyor. İsteğe bağlı olarak sunulan 3-Boyutlu Yıldız daha çekici bir görünüm sunulmasını sağlıyor. Mercedes-Benz Yıldızı, AMG Line veya Electric Art tasarım paketleri ile birlikte sunuluyor. Tasarım olarak 1911 yılında ticari marka olarak tescil edilen Daimler-Motorengesellschaft’ın orijinal yıldızı kullanılıyor.
Yaklaşık 150 futbol sahası büyüklüğünde alanı temizleyebilen havalandırma sistemi
Mercedes-Benz, ENERGIZING AIR CONTROL PLUS ile EQS’de hava kalitesi konusunda kapsamlı bir yaklaşım sergiliyor. Sistem; filtreleme, sensörler, ekran konsepti ve klimadan oluşuyor. Özel filtreleme sistemiyle HEPA filtre, dış hava ile giren ince partikülleri, mikro partikülleri, polenleri ve diğer maddeleri yakalıyor. Aktif kömür kaplaması sayesinde kükürt dioksit, nitrojen oksitler ve kokular da azaltılıyor. HEPA filtre, virüsler ve bakteriler alanında “OFI CERT” ZG 250-1 sertifikasına sahip. Ön iklimlendirme özelliği ile araca binmeden içerideki hava temizlenebiliyor. Aracın dışındaki ve içindeki partikül seviyeleri de MBUX'te gösteriliyor ve özel hava kalitesi menüsünde ayrıntılı olarak izlenebiliyor. Dış ortamdaki hava kalitesinin düşük olması halinde sistem yan camları veya açılır cam tavanı kapatmayı öneriyor.
Otomatik konfor kapılar
Opsiyon olarak önde ve arkada otomatik konfor kapılar sunuluyor. Sürücünün araca yaklaşmasıyla ilk olarak kapı kolları yuvasından dışarıya çıkıyor. Kullanıcı daha da yaklaştığında sürücü kapısı otomatik olarak açılıyor. Sürücü, MBUX’i kullanarak -örneğin çocukların okul önünde araca güvenle binmesini sağlamak için- arka kapıları açabiliyor.
EQS, donanıma bağlı olarak 350 adede kadar sensörle donatılıyor. Bu donanımlar mesafeleri, hızları ve ivmelenmeleri, aydınlatma koşullarını, yağış ve sıcaklıkları, koltuk doluluğunu ve hatta sürücünün göz kırpma sıklığını ve yolcuların konuşmalarını takip ediyor. Tüm bu bilgiler, algoritmalar tarafından kontrol edilen ve yıldırım hızında kararlar veren özel kontrol üniteleri tarafından işleniyor. Yeni EQS, Yapay Zeka (AI) sayesinde öğrenme yeteneğine sahip ve buna bağlı olarak yeteneklerini yeni deneyimlere dayalı olarak geliştirebiliyor.
Ses temaları ve ENERGIZING NATURE
EQS’te çok yönlü ses deneyimi, geleneksel bir araçtan, sesi olan bir elektrikli otomobile geçişi sağlıyor. Çeşitli ses temaları, bireysel bir akustik kuruluma izin veriyor. Burmester® surround ses sistemi ile birlikte EQS, Silver Waves ve Vivid Flux olmak üzere iki farklı ses teması sunuyor. Ses Deneyimleri, merkezi ekrandan seçilebiliyor veya kapatılabiliyor. Ayrıca etkileşimli sürüş sesi de iç mekandaki ses sisteminin hoparlörleri ile üretiliyor.
Orman Açıklığı, Denizin Sesi ve Yaz Yağmuru olmak üzere üç farklı ENERGIZING NATURE programı ENERGIZING COMFORT’un yeni özelliği olarak sunuluyor. Bunlar, sürükleyici ve etkileyici bir kabin içi ses deneyimi sağlıyor. Bu sakinleştirici sesler, akustik çevrebilimci Gordon Hempton ile birlikte oluşturuluyor. ENERGIZING COMFORT’un parçası olan diğer programlar gibi, diğer duyulara hitap etmek için aydınlatma modları ve görüntüler de kullanılıyor.
Adaptif şasi
Yeni EQS’in şasisi dört kollu ön ve çok kollu arka aks mimarisi ile yeni S-Serisi’ni esas alıyor. AIRMATIC havalı süspansiyon ADS + standart olarak sunulurken, rüzgar sürtünmesini düşürmek ve menzili uzatmak üzere 120 km/s civarında aracın süspansiyonu 10 mm ve 160 km/s hızda bir 10 mm daha otomatik olarak alçalıyor. Sürüş hızının 80 km/s’ye düşmesiyle araç yüksekliği standart seviyeye dönüyor. Yolu izleyen sensörler, süspansiyon sistemini sadece yüksekliğini değil, aynı zamanda çalışma karakterini de yol şartlarına göre ayarlıyor. "Comfort" (konfor), "Sport“ (spor), "Individual" (kişisel) ve "Eco" (ekonomi)olmak üzere DYNAMIC SELECT sürüş modları süspansiyon ayarlarını kullanım gereksinimine uyarlama olanağı sunuyor.
4,5 dereceye kadar direksiyon açısına sahip standart arka aks yönlendirmesi, EQS’in kullanışlı ve dinamik karakterine katkıda bulunuyor. Ayrıca alternatif olarak, 10 dereceye kadar direksiyon açısına sahip arka aks yönlendirme özelliği sipariş edilebiliyor. Böylece, 5 metreden uzun olan EQS, 10,9 metrelik dönüş çapı ile çoğu kompakt sınıf otomobilin dönüş çapına eşdeğer bir dönüş sunuyor. İlgili arka aks açıları ve yörüngeleri merkezi ekrandaki sürüş modu menüsünde görüntülenebiliyor.
Otonom sürüşe hazır altyapı
Aracın çevresinde bulunan sensörler sayesinde, park sistemleri sürücünün birçok alanda kolayca manevra yapmasına yardımcı oluyor.
Devrim niteliğindeki DIGITAL LIGHT far teknolojisi (Advanced Plus donanım seviyesinden itibaren standart), kılavuz işaretlerinin veya uyarı sembollerinin yola yansıtılmasını sağlıyor. Şerit Değiştirme Yardımcısı başlangıcını görüntüleyen, bir tehlike algıladığında bir uyarı/yönlendirme talimatı sağlayan Şerit Takip Yardımcısı veya Kör Nokta Yardımcısı olarak iki yeni yardımcı fonksiyon daha sunuluyor. DIGITAL LIGHT, ışığı 1,3 milyon mikro aynayla kıran ve yönlendiren her farda üç adet güçlü LED ışık modülünden oluşuyor. Buna bağlı olarak araç başına 2,6 milyon pikselden fazla çözünürlük elde ediliyor.
Opsiyonel olarak sunulan DRIVE PILOT ile EQS, trafik yoğunluğunun yüksek yollarda veya dur-kalk trafikte 60 km/s’ye kadar hızlarda şartlı otomatikleştirilmiş sürüş yapabiliyor. Sürücü üzerindeki yükü hafifleten sistem, böylece sürücüye zaman kazandırıyor.
Sürücünün göz kapağını analiz edebilen MBUX Hyperscreen
MBUX Hyperscreen, iç mekân tasarımının en can alıcı noktalarından biri olarak öne çıkıyor. Büyük ve kavisli ekran, sol A sütunundan sağ A sütununa kadar konsol boyunca uzanıyor. Kavisli camın ardında üç adet ekran bulunuyor ve bunlar bir araya gelerek tek bir ekran gibi görünüyor. Ön yolcuya ait 12,3 inçlik OLED ekran, kişiselleştirme ve kontrol alanı sağlıyor. Yasal düzenlemelere bağlı olarak sürüş esnasında eğlence işlevlerine sadece bu ekrandan erişim sağlanabiliyor. Akıllı kamera tabanlı bir güvenlik sistemi, sürücünün ön yolcu ekranına baktığını algılaması halinde otomatik olarak ekranı karartıyor.
MBUX, uyarlanabilir yazılımıyla kullanıcısına adapte oluyor ve çok sayıda bilgi-eğlence, konfor ve araç işlevi için kişiselleştirilmiş önerilerde bulunuyor. Sıfır katman özelliği sayesinde en önemli uygulamalar duruma ve bağlama göre görüş alanı içinde her zaman en üst düzeyde kullanıma sunuluyor.
En güncel sürüş destek sistemleri, birçok noktada sürücüyü destekliyor. Konsantrasyon Kaybı Yardımcısı ile sunulan mikro uyku işlevi yeni bir özellik olarak devreye giriyor. Sürücünün göz kapağı hareketleri, sadece MBUX Hyperscreen ile sunulan sürücü ekranındaki bir kamera aracılığıyla analiz ediliyor. Sürücü ekranındaki yardım ekranı, sürüş destek sistemlerinin çalışmasını anlaşılır bir tam ekran görünümde gösteriyor.
Platformdan bağımsız olarak Entegre Güvenlik ilkeleri (özellikle kaza güvenliği) tüm araçlarda uygulanıyor. Tüm Mercedes modelleri gibi, EQS de rijit bir yolcu kabini, özel deformasyon bölgeleri ve en güncel güvenlik sistemleriyle donatılıyor. PRE-SAFE® EQS’te standart olarak sunuluyor. EQS’in tamamen elektrikli bir platforma sahip olması, güvenlik konsepti için yeni tasarım olanaklarını beraberinde getiriyor. Örneğin bataryanın alt gövdede çarpmaya karşı korumalı bir alana yerleştirilmesi için uygun yerin sağlanabilmesi anlamına geliyor. Ayrıca büyük bir motor bloğu olmadığı için önden çarpışmadaki davranış daha rahat bir şekilde modellenebiliyor. Standart çarpışma testlerine ek olarak, aracın çeşitli ek baskı durumlarındaki performansı teyit edildi ve Araç Güvenlik Teknolojisi Merkezi’nde (TFS) kapsamlı bileşen testleri gerçekleştirildi.
Sayılarla yeni EQS
U/G/Y : 4590mm/1865mm/1613mm, dingil 2760mm
Rüzgar direnci 0.28 cd (Sportback 0.26)
Bagaj hacmi 520 / 1490 litre (sportback 535 /1460)
3 farklı güç, 2 batarya boyutu, arkadan ve 4 çeker.
35 E-tron: 170 hp, 52kWh batarya, arkadan itiş, 1890 kg (1895kg Sportback), 0-100 km 9.0 sn, 160 km maks, 340 km menzil, 7.4kW AC ve 100kW DC şarj kapasitesi.
40 E-tron: 204 hp, 77kWh batarya, arkadan itiş, 2020 kg, 0-100 km 8.5 sn, 160 km maks, 520 km menzil, 11kW AC ve 125kW DC şarj kapasitesi.
50 E-tron quattro: çift motor 4 çeker, 300 hp, 77kWh batarya, 2135 kg, 0-100 km 6.2 sn, 180 km maks, 488 km menzil, 11kW AC ve 125kW DC şarj kapasitesi.
Haziranda piyasada. Almanya'da baz fiyatlar: Q4 e-tron 41.900 EURO, Sportback 43.900 EURO dan başlıyor.
- Mercedes-Benz küresel xEV payı yaklaşık% 10, Avrupa'da% 25'in üzerinde.
- Mercedes-Benz'in dünya çapındaki satışları 1. çeyrekte% 21,8 arttı (581,270 adet).
- Mercedes-Benz, Çin'de 222.520 rekor otomobil sattı: bugüne kadarki en yüksek 1. çeyrek satışları (+% 60).
- Tamamen elektrikli EQA için yaklaşık 20.000 sipariş alındı.
Mercedes-Benz ve smart tarafından satılan her dört arabadan biri xEV idi. Küresel olarak, plug-in hibridler ve tamamen elektrikli otomobiller, yaklaşık 59.000 adet ve 16.000'den fazla tamamen elektrikli araç satışı ile toplam satışların yaklaşık% 10'unu oluşturdu.
Şirket 2021'in sonuna kadar müşterilerine toplam yaklaşık 30 plug-in hibrit varyant sunarak geniş ve çekici xEV ürün yelpazesini genişletmeye devam edecek.
Alınan toplam 50.000'den fazla siparişle, müşteri talebi yeni S-Serisi için yüksek seviyede. Ayrıca S-Serisi (+% 17,0), SUV'lar (+% 54,3) ve E-Serisi sedan ve estate (+% 23,9) teslimatlarda birinci çeyrekte güçlü çift haneli büyüme oranlarına ulaştı.
İlk olarak C63e 4matic +, S 63e, yeni SL ve AMG GT'de geliyor
E-Performance etiketi altındaki P3 plug-in hibrit, V8 varyantında 816 HP'nin üzerinde sistem çıkışı ve 4 silindirli C 63e de 653 HP sistem çıkışı (10 saniyeye kadar) sağlar. Sürekli üretim, 4 silindirli için 545 hp ve V8 için 707 hp olacak.
Geleceğin sürüş konseptlerinin geliştirilmesi, Mercedes-AMG Yüksek Performanslı Güç Aktarma Organları (HPP) ve Mercedes-AMG Petronas F1 Takımındaki Formula 1 uzmanları ile yakın işbirliğinden kazanılan değerli deneyimlerden faydalandı ve bundan yararlanmaya devam edecek.
Yeni tahrik stratejisi iki sütuna dayanıyor:
Birincisi, E PERFORMANCE teknoloji etiketi altında tamamen bağımsız bir tahrik konseptine sahip performans hibritleri teklifine dayanıyor.
İkinci sütun, lüks ve birinci sınıf araçlar için yeni Mercedes Elektrikli Araç Mimarisine (EVA) dayanan pilli elektrikli AMG türevlerinden oluşuyor.
Bir performans melezi olarak modüler AMG konsepti, AMG sekiz silindirli veya dört silindirli motoru, sürekli olarak uyarılmış senkronize bir elektrik motoruyla, Affalterbach'ta geliştirilen yüksek performanslı bir pil ve tamamen değişken AMG Performance 4MATIC + dört tekerlekten çekiş ile birleştirir.
Elektrik motoru (model serisine bağlı olarak, 150 kW'a kadar çıkış ve 320 Nm tork) arka aksta konumlandırılmıştır ve burada elektrikle çalışan iki kademeli şanzıman ve elektronik olarak kontrol edilen arka aks diferansiyel kilidi ile kompakt bir şekilde entegre edilmiştir. Uzmanlar bu düzene P3 hibrit olarak atıfta bulunuyor. Hafif, yüksek performanslı batarya da arka aksın üzerinde bulunuyor.
Elektrik motoru AMG SPEEDSHIFT MCT 9G şanzımanından bağımsız çalıştığı için, sürücünün verimliliği de iyileştirilir.
Özel olarak ayarlanmış dişli oranına sahip arka akstaki otomatik iki vitesli şanzıman, çevik çekiş için yüksek tekerlek torkundan daha yüksek hızlarda güvenli sürekli performansa geçiş sağlar. Elektrikli bir aktüatör, en geç yaklaşık 140 km / s hızla 2. vitese geçer, bu da elektrik motorunun yaklaşık 13.500 rpm'lik maksimum hızına karşılık gelir.
70 kW sürekli güç ve 150 kW tepe gücü ile yüksek performanslı pil
Mercedes-AMG, 6,1 kWh kapasiteli, 70 kW sürekli güç ve on saniye boyunca 150 kW maksimum güce sahip HPB80 varyantı ile piyasaya sürülüyor. 89 kilogram ağırlığındadır ve bu nedenle 1,7 kW / kg güç yoğunluğuna ulaşır. Hücreleri doğrudan soğutmayan geleneksel piller, bu değerin yaklaşık yarısını yönetir.
600 kW'dan fazla sistem gücü ve 1000 Nm'den fazla sistem torku teknik olarak mümkün. Gelecekteki araca bağlı olarak, bu, 3,0 saniyeden daha kısa sürede 0'dan 100 km / saate hızlanmayı mümkün kılar. Bu aktarma organları, çeşitli genişletme aşamalarında birkaç model serisi için planlanmıştır.
M 139 2.0 litrelik motor şimdiye kadar enine monte edilmiş kompakt performans modellerinde kullanıldı. Bir E PERFORMANCE varyantı olarak, gelecekteki diğer Mercedes-AMG model serilerinde de uygun bir sürüş sağlayacak. Bununla birlikte, boylamasına monte edilecek, baştan sona yeniden işlenecek ve performansı bir kez daha önemli ölçüde artırılacak. Mühendisler, daha da geliştirilmiş M 139'un tüm dört silindirli seri motorlar arasında dünyanın en yüksek litre/güç oranını bir kez daha aşmasını hedefliyor.
En büyük yenilik, bir üretim aracında ilk kez hayata geçirilen elektrikli egzoz gazı turboşarjıdır. Bu teknoloji doğrudan Formula 1'den gelir ve MGU-H (Motor Jeneratör Ünitesi Isı) olarak adlandırılır. Aynı sistem zaten Mercedes-AMG Project ONE hiper otomobili çalıştırıyor.
Dört silindirli Performance Hybrid'de 330 kW'tan fazla güçlü AMG 2.0 litrelik turbo motor (elektrikli egzoz turboşarjlı), 150 kW'a kadar güç üreten bir elektrik motoruyla birleştirilebilir. Toplam güç ve toplam tork, gelecekteki AMG modellerinin hibrid tahriksiz V8 motorlu mevcut araçların bile ötesine geçen bir sürüş performansı elde etmesini sağlar. Hibrit 4 silindirli aktarma organlarının yüksek çevikliği, performansı ve verimliliği ilk olarak Mercedes-AMG C-Serisi'nin gelecek neslinde piyasaya sürülecek.
Dört ve sekiz silindirli performans hibritleri ayrıca alternatörü ve marş motorunu tek bir bileşende birleştiren ve 10 kW (14 hp) üreten kayışla çalışan bir marş motoru alternatörü (RSG) alıyor. İçten yanmalı motoru çalıştırır ve örneğin, araç trafik ışığında ve yüksek voltajlı bataryanın şarj seviyesi artık motoru desteklemek için yeterli olmadığında klima veya sürüş lambaları gibi yardımcı ünitelerin temel beslemesini sağlar. düşük voltajlı yerleşik ağ. RSG, 400 voltluk yüksek voltaj şebekesine entegre olduğu için özellikle duyarlıdır.
Ek olarak, Mercedes-AMG ayrıca tamamen elektrikli akülü tahrikli performans araçları geliştiriyor. AMG türevi stratejisi olarak bilinen bir Mercedes-Benz modeline dayanan bugünün Mercedes-AMG E-Class'ına benzer şekilde, şu anda gelecekteki Mercedes-EQ elektrikli otomobilleri temelinde özel, kişiselleştirilmiş ve performansla geliştirilmiş AMG modelleri yaratılıyor. Pazar lansmanı bu yıl başlayacak.
Yeni performans modelleri, iki bağımsız, sürekli uyarımlı senkron makine ve modüler tork dağılımına sahip tam değişken dört tekerlekten çekiş ile piyasaya sürülecek. Test araçlarının ön performans değerleri şimdiden çok umut verici: Ön ve arka motor kombinasyonundan, genel performans, mevcut 4.0 litrelik V8 çift turbolu motora sahip en güçlü Mercedes-AMG Performance modelleriyle aynı seviyede elde edilebilir. Bu aynı zamanda, güce ve araca bağlı olarak 4.0 saniyenin çok altında tamamlanan ve doğrusal ivmesi çok özel bir zevk olan, durmadan 100 km / saate kadar olan sprint için de geçerlidir. Elektrik motorları maksimum 18.000 dev / dak'ya kadar devir yapar ve 250 km / saate kadar azami hız sağlar.
Mercedes
BMW
Audi
orta segment elektrikli model. eylül 2021 tanıtım.
Mercedes in 2013 te kullanmaya başladığı konsepte yeni geçtiler tebrikler. Grafikleri görünce DS dedim...