DH Yönetici
08 Mart 2012
Tarihinde Katıldı
Takip Ettikleri
16 üye
Görüntülenme
Toplam: 270 (Bu ay: 2)
Gönderileri

Otomobil satışlarına taksit geldi haberini duyduktan sonra forumda bilgi almaya çalıştım ama kimsenin olay daha taze olduğu için kesin bilgi sahibi olmadığını görünce gözüme kestirdiğim ve gücümün yettiği modele bakmak için Dacia bayiine gittim. Araç yeni Sandero 1.0 Stepway comfortline x-tronic. Önce aracı inceledim, işimizi görür deyip fiyatına baktım: 181.000 . 90 beygir olduğunu ve 0-100'ünün 15 saniye olduğunu gördükten sonra dehşetle gözlerim açıldı bir an. Neyse dedik, girdik bir yola şu taksit olayı kafama yatarsa alıp geçeyim. "satış fiyatımız 181 bin ama taksitli fiyatımızı 195 bin olarak belirledik" diyeceklerini varsayıp işi bitirmek için satış temsilcisi ile konuştum. Bu yeni bir taksit haberi duydum, bilgi alabilir miyim dedim. Satış temsilcisi, ne yenisi biz zaten taksit yapıyoruz dedi. Bu yeni gibi bir haber olarak lanse edildi ama alakası yok dedi. İlgilendiğiniz aracı 1.53 faiz oranından 48 ay taksitle toplamda 231 bin TL ye alabilirsiniz dedi. yani kaba taslak olarak 50 bin TL farkla.


Kısacası vatandaşın yararına bir durum var sanırım diyerek bir ümitle gittim ama ortada böyle bir durum yokmuş.   

tam otomatik şanzımanlı Golf aldık, araçta motor ve şanzıman soğukken yada hava soğukken mi bilemedim artık; vitesi D ye atınca doğal olarak bir kavrama/hareketlenme oluyor ancak o esnada GARÇ yada VICK   gibi bir ses çıkıyor. Daha önce kullandığım otomatik şanzımanlarda böyle bir ses hiç duymadım. bir süre geçip araç ısınınca bu ses gelmiyor. İlk etapta sanki vites zorlanıyor gibi geldi. Ama geçişlerinde en ufak bir gecikme yada vuruntu yok. Bu sese dair fikri olan var mı?

https://forum.donanimhaber.com/cache-v2?path=http://store.donanimhaber.com/97/47/da/9747da0ea39fceaf28483e67b34a8f4a.jpeg&t=0&width=480&text=1
https://forum.donanimhaber.com/cache-v2?path=http://store.donanimhaber.com/a1/b4/92/a1b492033dbad301ff1960c5bc7d5cd5.jpeg&t=0&width=480&text=1

Arkadaşlar yeni bir araç aldık. Eski sahibi kaput ve tavandaki vernik atması sonucu verniği komple sökmüş ve pasta cila atarak parlak bir görüntü eld etmiş. Ekspertizde vernik atması nedir diye sorduk, usta da bir film çekersin sıkıntı olmaz dedi. Aracı alıp geldikten sonra film yaptırmak için dükkanları gezdimm ancak ekseriyeti sakın film kaplatma, film solunca sökmek istersin ve söktüğün an boya da gider mecburen boyatirsin dedi. Boya koruma yapmayı düşünüyorum ben. Boya koruma ile verniksiz kalan boya korunabilir mi sizce? Yoksa sadece matlaşma yi mi geciktirir? Bu durumda aracın kaputu tavanını boyatip binersem aşırı değer kaybı olur mu bilemedim. Hem boya ücreti hem dr değer kaybı yüzünden kaybım fazla olabilir. Aracı piyasanın biraz altında aldığım için en azından o noktada çok kaybım olmadı. Satıcının bu durumdan bahsetmesini geçtim eksperin bizi uyarmamasi, bilgiyi saklaması canımı sıktı. Verniksiz boya er geç yok olmaya mahkum mu? Kurtarma yolu varsa bilgi veren olursa sevinirim.

Yarın sabah Maltepe'den bir araç bakacağız umarım, Maltepe'de gidilebilecek en güvenilir ekspertiz firması hangisidir yorumlarınıza ihtiyacım var. :)

bir araç almak üzereyim, 2005 Golf. 1.6 102 hp. tiptronic şanzımanlı. Aracın benzer ilanlarına bakarken vatandaşın biri DSG yazmış. Bu araçlarda dsg mi var yoksa tam otomatik mi bilen var mı acaba?

Merhabalar, aradığım özellikler :


1- Kaliteli marka olması (premium) . Yani toplama iş yapan yada fiyat/performans ürünü üretenlerden ziyade bu işin ağır topu olan markalardan olsun.


2- Oyun oynanmayacak ama özellikleri iyi olsun


3- Teknik servisi iyi olan bir marka olsun.


Hiç anlamadığım bir sektör ancak Lenovo, Casper, Acer gibi markaların ürünleri kötü diye belleğimde yer etmiş, ilanlara bakınca en çok satılanların bunlar olduğunu görüyorum. kardeşim kullanacak ve şekilci biraz. Telefondan örnek vermek gerekirse Oppo markanın en iyi cihazını almaktansa Samsung yada Iphone 'nun düşük modelini almayı tercih eder. Bu top class markalardan öneri verebilriseniz çok sevinirim.

Aracım 1.3 Fiorino . Klimayı açınca ilk 5-10 dakika her şey normal. Ancak klima 5-10 dakika çalıştıktan sonra motordan, gaza basınca 1500 devirden itibaren bir uğultu sesi geliyor. Klimayı kapatınca ses kesiliyor ve klima kapalıyken motorda bu şekilde bir uğultu kesinlikle yok. Ayrıca kenara çekip rölantide motor kaputunu açıp bir bakayım dedim, klimayı açar açmaz fan devreye giriyor sanırım. Kapatır kapatmaz fan da kapanıyor. Yukarıdaki ilk durumda bahsettiğim ses bu fan sesi olabilir mi? Kaç tane aracım oldu, klima açıkken gaza basınca uğultu çıkaran hiçbirisi olmamıştı. Tahminim hava sıcak olunca ve klima da zorlanyınca fan devreye giriyor, ancak gaza bastıkça fan sesinin de artması normal mi?_ yani sabit kalması gerekmiyor mu? Bu durumda gaza bastıkça sesin artması şarj dinamosu yada klima kompresörü ile alakalı olabilir mi?

Siz olsanız nerede yaşamak isterdiniz? Orta halli, sıradan bir memur aile için hangi şehir daha yaşanılası? Eğitim ve sosyal imkanlar önceliğim, sakin ve olaysız olması tabi ki memnun eder. İki şehir hakkında da pek fikrim yok. Hayatın ucuz olması tabi ki olumlu olur. Memleket de Ordu olduğu için Samsun daha cazip geliyor gidip gelmek için ama Antalya kaçırılmaması gereken ve Samsun'a göre çok daha ağır basan bir yer mi bilemiyorum.

2012 model 91 bin km de, 75 bg 1.3 multijet motorlu aracımda her gün şöyle bir sorun yaşıyorum: Sabah aracı çalıştırıp eşimi işe bırakıyorum, buraya kadar sorun yok. Eşimi işe bıraktıktan sonra aracı stop edip yakındaki fırından simit alıyorum, aracı tekrar çalıştırınca sanki sol ön taraftan çır çır diye yüksek ses geliyor, adeta dışarıda çalışan bir traktör sesi içeri yansıyor gibi. Dizelden pek anlamadığım için kayış yada zincir sesi diye düşünüyorum. Motor ısındıktan sonra ses kesiliyor. Ama dediğim gibi ilk marştan sonra aracı stop etmeyince herhangi bir ses çıkmıyor. Sadece soğukken 5 dk kullanıp stop edip tekrar çalışınca yapıyor. 2 defa sanayiye gittim, gidene kadar ses kesildi. 1 aydır bu şekilde kullanıyorum. bir sorun varsa büyüyüp başıma bela olur mu diye düşünüyorum. Video da çekemedim, aracı tekrar çalıştırdığım nokta çok işlek bir cadde, aracın içinde ve dışında çok ses var, bizim ses net duyulmuyor. Bir bilen yada başına gelen varsa yardımcı olursa sevinirim. not: araçta bir çekiş kaybı vs yok.,

Not: videoyu ses başladıktan 2 dakika sonra çekebildim, ses baya azalmıştı, bu çıkan sesin daha şiddetlisi çıkıyor. (arka plandaki çır çır çıkan ses)








Bütçe 25 bin.

Seçenek 1:

1997 model Toyota Corolla
250 bin km
3 parça boya (kapı ve çamurluklar)
1.3 benzin lpg


Seçenek 2:

2007 model Tata İndigo
80 bin km
1.4 turbo dizel
boyasız değişensiz.

25 bin bütçe ile tercihiniz hangisi olurdu?
Hakkında
Konum: Tekirdağ, Merkez
İlgi Alanları: Formula 1
Forum İmzası:
95 Broadway ... 2005 Megane 1.6 HB ... 98 Fiat Marea 1.6 ... 2006 Corolla 1.4 HB D4D ... 2010 Chevrolet Aveo NB 1.4 AT ... 2010 Accent Era 1.4 Select AT ... 2018 Hyundai i20 1.4 Style AT ... 2011 Clio 1.2 Grandtour Extreme... 2012 Fiat Fiorino Combi 1.3 Active... 2005 VW Golf 1.6 Tiptronic...
Sistem ve Tercihleri
Otomobil
Hyundai
Mobil cihaz
Samsung
TV
LG
Klima
Mitsubishi Heavy
Notebook
Sony
Dünyadan Futbol
Orduspor
Basketbol
Sacramento Kings
Milli Takımlar
Turkiye
Formula 1
McLaren
Temel Bilgiler ve İstatistikler
Aktiflik: Şu anda DH'de değil
Son Giriş: 2 gün önce
Son Mesaj Zamanı: 3 hafta
Mesaj Sayısı: 4.820
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 5.220
İkinci El Bölümü Mesajları: 0
Konularının görüntülenme sayısı: 54.163 (Bu ay: 5.312)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 4.572 (Bu hafta: 2)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Motorlu Araçlar Dünyası
Mesajları
İkinci El Referansları
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.