B

Binbaşı
30 Eylül 2011
Tarihinde Katıldı
Takip Ettikleri
0 üye
Görüntülenme
Toplam: 38 (Bu ay: 0)
Gönderileri

Aralık 2019'da Skechers'tan aldığım kışlık ayakkabıyı o kış 3 ay kadar kullandıktan sonra kutusuna koyup kaldırmıştım.


Tekrar giymek için çıkarıp giydiğimde her iki çiftinde iç topuk kısımlarından oyuk şeklinde yırtılmış olduğunu farkettim. Daha önce hiçbir ayakkabımda böyle bir sorun yaşamamıştım.


Kullanım hatası desem, ayakkabının dışı, tabanı, her tarafı yepyeni. Diğer yerlerinde hiçbir yıpranma yok.



Şikayet sitelerinde gördüğüm kadarıyka aynı sorunu başka kişiler de yaşamış. Malzeme veya birleştirme kaynaklı bir sorun var belli ki.


Tabanı rahat diye bu kadar para vermeyi kesinlikle hakettiğini düşünmüyorum Skechers'ın.



https://forum.donanimhaber.com/cache-v2?path=http://store.donanimhaber.com/5c/27/ce/5c27ce7b7bd43c23fea5ff776b78deac.jpeg&t=0&width=480&text=1


https://forum.donanimhaber.com/cache-v2?path=http://store.donanimhaber.com/3c/2d/5f/3c2d5f8b284dc9cf1ca711799c87aa5c.jpeg&t=0&width=480&text=1


Trafiğin seyrini yavaşlatacak şekilde konvoy yapmak yasaklandı ama görgüsüz kural tanımazlık aynı şekilde devam ediyor.
Hadi 1 şeritte konvoy yapılır, neyse dersin.
Adamlar 3 şeridi birden kapatıp koca yolda 40-50 km hızla keyiflerince ilerliyorlar.

Göçebelikten medeni yerleşik hayata geçemedik gitti şu ülkede.
Astra J kasaların stok haliyle yol tutuşları, genel ortalamaya göre iyidir. Sınıfında en tepede olmasa da, premium C segmenti hariç tutarsak ilk 3 arasına girer.

J kasa aracıma ilk önce Vogtland spor yay taktım. Önler 4 cm, arkalar 2 cm alçalıyor. Yol tutuş muazzam iyileşti ancak zaten stok halinde bile biraz alçak olan ön taraf iyice alçalınca sıkıntı yaşamaya başladım. Amortisörler üst takozlara aşırı derecede vurmaya başladı. Düzgün asfaltta sorun yok. Ancak yoldaki kısa darbeler ve cadde aralarındaki çukurlar işkenceye döndü.

Sonrasında sadece önlere custom coilover yaptırdım ve 2.5 cm alçak olacak şekilde ayarladım. Arkalar 2 cm, önler 2.5 cm.

Bu haliyle konfor, yol tutuş dengesi ideal oldu.

Son olarak da kaç zamandır aklıma olan kule gergisi uygulaması yapıldı.

Ön amortisör üst kule gergisi
Ön şase ucu alt kule gergisi
Arka şase ucu alt kule gergisi

Kule gergilerinden sonra, adeta eksik kalan parçalar da tamamlanmış oldu. Şase çok daha rijit ve oturaklı bir hale geldi.
Sanılanın aksine konforda bir kayıp hissetmedim. Hatta kulelerin daha stabil olmasından dolayı süspansiyonun çalışması bile daha tok oldu.

Direksiyon netliği arttı ve arabanın kafası şu an çok daha stabil oldu. Geniş açılı uzun virajlarda, biraz zorladığınızda önden başlayan kayma yerine, arabanın burnu daha kolay içeri giriyor ve şase bir bütün halinde cevap veriyor.
Biraz argo tabirle şasenin kıçı-başı daha bir bütün oldu.

Şimdilik aklıma gelenler bunlar. Kendim şu an gayet memnunum.
Uzun zamandır ayağınıza uyan ayakkabı bulamazsınız da, tam uyan bir ayakkabı giyince hah işte tam oldu ayağıma dersiniz.
Kule gergilerinden sonra direksiyona geçince tam olarak bu hissiyatı verdi.

En son 1 sene önce rot ayarı yapılmıştı. Onu da bir kontrol ettirdikten sonra daha da farkedeceğini düşünüyorum.










FSM'de yenileme çalışması başladı bugün. İki yönde de trafik felç.

Sabah 8 gibi Anadoluya geçiş yoğunluğu Seyrantepe'ye kadardı. Şimdi baktım G.o.Paşa'ya varmış kırmızı hat

Ağustos'a kadar işkence sürecek. En son 5 sene kadar önce halatlar, asfalt bişeyler yapılmıştı. Ve o zaman bundan sonra bu kadar uzun süreli kapanmaya sebep olacak çalışma olmayacak.
Ona göre alt yapı yenilendi denmemiş miydi?
İst Avrupa yakasında rot ayarı sonrası elektrikli direksiyonun açi sensörü kalibrasyonunu yapabilen servis arıyorum.



Opel yetkili servisi de olur varsa bildiğiniz. Araç Astra J

.
Gözünü seveyim manuel el freninin. Dik yokuşta bi sağlam çektin mi, halat ayarı, balatalar sağlamsa tamamdı.

Manuel Astra J arabada geçen epey dik bir yokuşta elektronik park freni tutamadı arabayı. Üst üste düğmeye 2 sefer basılı tutup maksimum basma yaptırdım. Yine kar etmedi, araba kaymaya devam etti.

Bunlar da kalibrasyon, halat ayarı vs. yapılıyor mu? Var mı başına gelen?
Bilhassa yağmurlu havalarda ıslanınca ön park sensörleri sürekli ötüyor. Üzerini temizlesem de düzelmiyor. Üzerinden vakit geçip kuruyunca sorun da geçiyor.

Arka park sensörlerinde böyle bir sorun olmuyor. Önceki aracımda da arka park sensörlerinde hiç yaşamamıştım bu sorunu.



Öndeki sensörlerin yapısı gereği suya daha hassas mıdır, nedir? Aynısını yaşayan var mı?
Astra J cosmo'larda yarı deri koltuk geliyor.

Sport'ta ise kumaş koltuk ama yanal destekleri biraz daha fazla gibi. Ayrıca altı düz kalın direksiyon simidi.



Astra Cosmo kullanan arkadaşlar yarı deri koltuklardan memnun olmayan var mı? Yanal destekleri yeterli mi? Birleşim noktlarında deri olmasından dolayı ses gıcırdama (deri yüzeyin sürtünmesinden) yapıyor mu?
Astra J kullanan arkadaşlara birkaç sorum olacaktı;



- Arkadaşımın J kasasını kullandım, yalıtım Astra H'tan bariz daha iyi ama tırtıklı asfaltta kullanamadım. Uzun yolda dişli, tırtıklı asfaltta içeri yansıyan lastik uğultusu var mı nasıl?



- Cosmo'da Sport'a nazaran iç mekanda malzeme kalitesi olarak gelen ekstralar neler? Benim bildiğim yarı deri koltuk kaplaması var bir tek (katlanır yan ayna, bluetooth gibi donanımları hariç tutuyorum). Ayrıca Sport'taki düz tabanlı direksiyon Cosmo'da yok. Ön göğüs kaplaması vs. değişiyor mu?



- Arka koltuk tarafı için havalandırma çıkışları var mı? Orta konsolun arkasından mesela...



- Standart gelen 9 satır grafik ekrandan genel olarak memnuniyet nasıl? Flexride şasi düşünüyorum, ekran değişiyor mu acaba bu paketle. (REnkli ekran Navi veya Stil paketle geliyor sanırım)



- Arka koltukta yolculuk yapanlardan hiç kötü yorum alan oldu mu? Çok basık veya çok uğultulu vs. Astra H da arka koltukta oturanlar uzun yolculuklarda yol sesi ve lastik uğultusundan şikayetçi bazen.



- Güncel araçların artık neredeyse hepsinde eletro-hidrolik yerine tam elektrikli direksiyonlar var. Daha yumuşak ama hissiz ve yol geri bildirimi yok. Sürüş keyfi açısından Astra J'nin direksiyon sistemini nasıl buluyorsunuz?
TV'lerde son günlerde yeniden verilmeye başlanan Petlas reklamını izlemişsinizdir. Aslında bu reklam seneler evvel çekilmiş ve verilmişti, belki hatırlayanlar vardır.

Heralde ülke gündemi hamaset yapmanın tam zamanı diyerek yeniden ısıtılıp verilmeye başlandı.



https://www.youtube.com/watch?v=cFWMTQxbrUA



Birincisi, Çanakkale Zaferi ve şehitlerimizin böyle ticari bir reklamın sos malzemesi olarak kullanılması tam bir saygısızlık.

İkincisi, vakanın doğruluğu ve Petlas'ın burdaki olayla (gerçekse) ne kadar ilgisi olduğu ayrı bir muamma.

Üçüncüsü, reklamda resmedilen hain lastik satıcısı tiplemesiyle Musevi kimlik üzerinden gayri müslim vatandaşlarımıza nefret söylemi ve ihanet suçlaması var.



Hukuk ve demokrasi liginde ülke olarak amatör ligde yer aldığımızdan RTÜK, rekabet kurumu gibi devlet kurumları ve hiçbir sivil toplum kuruluşunun tepkisini görmedik. Normal bir hukuk devletinde bu firma ve reklamı çeken firma hakkında çoktan adli yargılama başlamış olurdu.
Temel Bilgiler ve İstatistikler
Aktiflik: Şu anda DH'de değil
Son Giriş: 4 sa. önce
Son Mesaj Zamanı: geçen ay
Mesaj Sayısı: 1.355
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 1.457
İkinci El Bölümü Mesajları: 0
Konularının görüntülenme sayısı: 24.930 (Bu ay: 932)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 1.851 (Bu hafta: 9)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Motorlu Araçlar Dünyası
Mesajları
İkinci El Referansları
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.