A

Onbaşı
20 Kasım 2010
Tarihinde Katıldı
Takip Ettikleri
1 üye
Görüntülenme
Toplam: 31 (Bu ay: 0)
Gönderileri

Merhaba Arkadaşlar,


Geçtiğimiz hafta başımdan geçen ilginç hikayeyi sizinle paylaşmak istedim. Bu arada aracım 2017 Skoda Octavia 1.6 TDI Style DSG. Lütfen sıkılmadan okuyun ve yorumlarınızı yazın.


4 Ekim 2020 tarihinde Sakarya'dan İstanbula gelmek için yola çıktım. Yola çıktıktan 5km sonra aracımda ABS-ESC, Park Asistanı, Viraj Farı, Lastik Basıncı, Start-Stop hataları vermeye başladı. Aracımı sağa çekip fiziksel kontrolleri yaptığımda bir sorun yada ses göremedim. Benzinliğe girdim lastik havaları kontrol ettiğimde normal olduğunu gördüm. Durumdan tedirgin oldum ve 200km yolu 90km hızla dikkatli bir şekilde geldim. Pazartesi sabahı ilk işim aracımı mekanik ustası olan arkadaşıma götürmek oldu. Aracımı bilgisayara bağladı ve "Sağ Arka Devir Sensörü Elektirik Arızası" hatasını verdiğini gördük. Sensör arızalı dedi ve sağ arka sensörü söküp elime verdi parçacıya gittim ve orjinal bir sensör aldım. Sensörü değiştirdik test sürüşüne çıktık yine aynı hataı verdi. Bilgisayar bağlayıp kontrol ettiğimizde yine sağ arkada aynı hata vardı. Sensörden değil demekki ama aldığımız parçada üretim hatası olma ihtimaline karşı birde sağ sol sensörleri yer değiştirelim dedi. Yeni aldığımız sensörü sağdan söktük. Sol sensörü birlikte söktük sağa taktık, arızalı olduğunu düşündüğmüz sağ sensörüde sola taktik birlikte. Test sürüşüne çıktık tekrar araç yine aynı uyarıları verdi. Kontrol ettğimizde yine sağ sensör hatası vardı. Sorunun sensörden kaynaklanmadığını 2 yöntemle test edip kesinleştirmiş olduk. Aldığımız yeni sensörüde iade ettik. Bu işlemler sırasında iki sensörü de elime alıp fiziksel olarak kontrol ettim. Fiziki olarak ikiside sağlam görünüyordu.


Daha sonra elektirikçiye aküyü kontrol ettirdik. Akü 2016 model olduğu için 70 amper olan aküm 42 amper güç verebiliyordu ve test cihazı akünün yetersiz olduğunu gösterdi. Aküyü "Varta Silver Dynamic AMG" akü ile değiştirdik. Anacak uyarılar gitmedi. Arkadaşım en son "Sorun bilyadan kaynaklı olabilir ama araç bir çok hata verdiği için beyinle ilgili bir sorunda olabilir emin olamadım. İstersen bilyayı değiştirelim ama düzelmezse onu iade edemeyiz 700-800 lira paramız boşa gider. Yada yetkili servise götür birde onlar baksın net olarak hatayı tespit ederler." dedi.


Bunun üzerine Skoda yetkili servisi olan Bostancı Erel Otomotiv'i aradım ve Salı günü saat 11'e randevu verildi. Belirtilen saatte tüm hikayeyi anlatarak aracımı Erel'deki Yiğit beye teslim ettim. O gün araca bakamadılar.


Çarşamba günü 11 civarıda Yiğit bey beni aradı ve "Aracınızın sağ arka devir sensörü arızalı değişmesi gerekli onay verirseniz 620₺ parça getirtip değiştireceğiz." dedi. bende parçanın arızalı olmadığını sensörleri yer değiştirdiğimi belirttim. Eğer arızalı ise sol sensör arızalıdır dedim. Ustanın bu şekilde tespit yaptığını ve değişmesi gerektiğini tekrarladı. Bende tamam o zaman değiştirin dedim. Çarşamba günü 2-3 defa aradım parça geldi gelecek diye geçiştirdiler.


Perşembe günü 2 defa aradım parça geldi gün içinde değiştireceğiz dediler. Sonra aradığımda değiştirdik ama dolu riski olduğu için test çıkamadık yarın test edip size bilgi vereceğiz dediler.


Cuma günü oldu saat 11 civarı Yiğit bey beni aradı. "Aracınızı test ettik yine uyarı verdi ustamız bilyayı söktü sorunun bilyadan kaynaklandığını tespit ettik onay verirseniz 1.280₺ parçayı getirdip değiştireceğiz dedi. Bende tamam değiştirin bu durumda sensör arızalı olmadığı için yalnızca bilyanın parasını alacaksınız benden değil mi dedim. Hayır iki parçada da arıza var ikisininde değişmesi gerekli dedi. Ben arızalı olmadığı konusunda ısrar edince tamam ben ustayla görüşüp size bilgi veriyim dedi. Bir süre sonra aradı beni bilya bozuk olduğundan sensörüde bozmuş bu yüzden ikisininde değişmesi gerekiyormuş dedi. Bende "Sizden rica ediyorum bilyayı değiştirin ve benim eski sensörümü takıp aracı test edin eğer sorun yoksa sensör değişimi istemiyorum. Eğer hata verirse değiştirin ama mutlaka çıkan parçaları bir kutuya koyup bana vermenizi istiyorum"dedim. o da tamam deneriz dedi. Cuma akşam 18:00 civarı Yiğit bey beni aradı ve "XXX bey aracınız hazır, belirttiğiniz gibi eski sensörle test ettik araç yine hata verdi bu yüzden iki parçada değişti. 1.860₺ ödemeniz var gelip aracınızı alabilirsiniz." dedi.


Cuma akşamı o satten sonra almam mümkün olmadı ve Pazartesi günü öğle saatlerinde aracı almaya gittim. Yarım saat beklettiler ve ödemeyi yaptım. Sonra aracım geldi. Parçalar nerde dedim. Koltuk önünde kutuda dedi. kutuyu çıkardım parçalara baktım ve şok oldum. Araçtan çıkan sensörün ucunu deforme etmişler. Spiral taş gibi bir şeye sürtüp ucundan yarım cm kısmı aşındırmışlar. Dedimki "bu parça bu şekilde değildi siz ne yaptığınızı zannediyorsunuz. Böyle saçmalık olmaz, benim parçamı deforme edip kullanılamaz hale getirmişsiniz. Kendi gözlerimle gördüm bunun sağlam olduğunu. Bunu yapan ustayı çağır ben bu işin peşini bırakmam" dedim. Ustayı çağırdı adam böyle çıktı taş sıkışmış diyor. "Bakın bende mühendisim bu parça plastik ve bir darbede mukavemet gösterir esner, kırılır bu şekilde yarım cm aşınmaz. Parçada başka hiç bir deformasyon yok. Kaldı ki bu parçayı buraya gelmeden önce ben söktüm sapasağlamdı. Sorun yaşandığı andaki sensör zaten şuan sol tarafta takılı. Aşınan noktanın üzerinden çapakları duruyor daha, kesilen kısım tertemiz, bunun kasıtlı yapıldığı ortada. Bu konu burada kapanmaz yaptığınız resmen haksızlık. Mahkeme bilirkişi incelemesi istediğinde bu parça üniversiteye gider ve incelenir bunun nasıl bu hale geldiği net bir şekilde çıkar ortaya merak etmeyin." dedim. Bundan sonra bir panik oldular ve işte şöyleydi böyleydi, biz böyle birşey yapmayız falan dediler. Bende "Ben bu işi nasıl çözeceğimi biliyorum." dedim ve aracıma binip ayrıldım. (Bu sırada ilk müdehale eden arkadaşıma whatsapp üzerinden parçanın fotoğrafını attım. "Bu parça böyle değildi. Böyle olsa ben takarmıyım onu körmüyüz" dedi direkt.) 


O sinirle yolda gelirken Skoda müşteri hizmetlerini aradım ve tüm yaşananları bu şekilde anlattım. "Kayıt oluşturduk incelyip size bilgi vereceğiz" denildi 2 gündür ses yok. Takıldığım nokta para falan değil arkadaşlar. Burada aklıma yatmayan bir çok şey var. Sapasağlam parşanın yarım cm lik kısmının nasıl yok olduğuna anlam veremiyorum bir türlü. Başınızdan geçen benzer olaylar var mı?


Sizce ne yapmam gerekir? Yorum ve önerilerinizi bekliyorum.


Not : Parçanın ve hatanın fotoğrafını ekledim ama daha detaylı fotoğrafınıda ekleyeceğim.


#Skoda #Skodaturkiye #Yuceauto #dogusotomotiv #dogusoto #Erel #Skodaerel #Erelotomotiv


https://forum.donanimhaber.com/cache-v2?path=http://store.donanimhaber.com/f7/69/fb/f769fbc7c85271327e3bc9dbbff8ff1b.jpeg&t=0&width=480&text=1
https://forum.donanimhaber.com/cache-v2?path=http://store.donanimhaber.com/1c/a4/a2/1ca4a2c202ef43ef492e768f8b265f2c.jpeg&t=0&width=480&text=1
Merhaba Arkadaşlar,

Yaklaşık 6 ay önce 55LB670V TV aldım. Webos işletim sistemi var üzerinde ancak kanl geçişleri, canlı yayın kanal menüleri çok yavaş. LGmarkete girerken sürekli hata veryo servis şuan kullanılamıyor diye. Yazılım güncellemesi yapmaya çalışıyorum 10dk bekletip servise ulaşılamıyor diyor. Miracast ile LG g2 telefonumdan görüntü aktarırken donma ve pikselleşme oluyor. Çok pişmanım aldığıma benzer sorunlar yaşayan varmı? Çözüm için tavsiye bekliyorm.

Teşekkürler.
Merhaba Arkadaşlar,

LG G2 Android 5.0 Lollipop Türkiye güncellemesi ne zaman gelecek? Bu konuda bilgisi olanlar, ilk güncellemeyi yapanlar bilgilerini paylaşırsa seviniriz.

Aldığım son haberlere göre Korede LG G2 için 5.0.1 güncellemesi yayınlamaya başlamış. Avrupa ve Türkiye dağıtımı ne zaman olacak bilgi bulmaadım.

Teşekkürler.
Merhaba arkadaslar,

2013 model opel corsa aracimin kopek isirmasi sonucu arka camurluk ustunde 40cm kadar derin bir cizik olustu astar hatta metal gorunuyor neredeyse.. Bariz bir sekilde tirnak takiliyor. Bir kac kaportaciya goturdum kesinlikle pasta cila vs kapatmaz lokal boya yapmamiz lazim dediler.. Otoking e goturdum onlarda camurlugun boyanmasi lazim dediler..

Nette biraz arastirdim ve asagidaki videoda gorcegeniz ilginc bir yontem gordum. Bunu profesyonel olarak nerede yaptirabilirim? Istanbuldayim yol gosterebilecek kimse varmi bana?

derin çizikler nasıl giderilir:http://youtu.be/Z0WMdhA_iBU
Merhaba,



Dün bir adet TL-WA854RE menzil genişletici aldım. VPS uyumlu olması için sağlam olan modemimide değiştirerek bir adette TD-W8961ND aldım. Önce modem kurulumunu yaptım ve güvenlik yöntemini WPA-PSK/WPA2-PSK seçtim ve şifreleme TKIP/AES seçtim ve şifremi verdim. Modem üzerinden internete bağlandım biraz dolaştım. Sonra yine modem üzerinden cep telefonum ile internete bağlandım müdemin çekim gücü gayet başarılıydı ve bu aşamaya kadar hiç bir sorun yok. Modem gayet güzel çalışıyor.



Ancak iki kat üstte modem çekmediği için WA850RE menzil genişletici almıştım. Bunun kurulumuna başladım.Quick setup üzerinden kurulum yaptım. Bölge olarak Türkiyeyi seçtim wireless ağlarını arattım yeni kurduğum modemin SSID sini seçtim ileri deyip main router yani modem şifresini girdim ve güvenlik yöntemini WPA-PSK/WPA2-PSK seçtim. Extenderın sinyalini ayrıştırabilmek adınada menzil genişleticinin SSID sini farklı yaptım. Kurulumu tamamladım cihaz restart oldu Wifi ışıkları yandı sinyal almaya başladı ben verdiğim SSID ve şifre ile cihaza bağlandım. Cihazın arayüzünde main router connected yazıyor ve sinyal gücü %60 görünüyor fakat internete giremiyorum. Cihazı resetledim tekarar tekrar kurdum sonuç yok. DHCP yi kapattım, IP yi static yaptım, dinamik yaptım herşeyi denedim cihazı defalarca resetledim. Firemware update yaptım sonuç yine değişmedi. VPS ile bağlantı kurdum modem üzerinden ve cihaz üzerinden VPS butonlarına basarak bağalantıyı kurdu ara yüze bağlandığımda yine modem bağlantısı connected sinyal gücü iyi ancak internete girmiyor. Modem üzerinden firewall kapattım yine olmadı. Tam 3 saat uğraştım bu cihazla..



En son şifreleme yöntemini değiştireyim dedim modem üzerinden şifrelemi kapattım. menzil genişleticiyi resetledim kurulumu başlattım modem SSID sini seçtim modem wireless şifresini kaldırdığım için şifre sormadı menzil genişleticininde şifrelemesini kapattım ve kaydettim. Cihaz restart oldu ve bir baktım cihaz üzerinden internete giriyorum.. Sonra tekrar farklı güvenlik tipleri ile modem ve cihazı bağlamayı denedim ancak olmadı. Güvenliği kaldırdığımda internete girebiliyorum ancak herhangi bir güvenlik yöntemi ile bağlandığımda giremiyorum.. Bu çok saçma.. Bir çözümünü bilen var mı?







Bu arada ürünlerin Teknosa fiyatı toplam 210TL ben webdenal.com üzerinden aldım toplam 120TL ye aldım..



http://www.teknosa.com/urunler/125430345/tp-link-tl-wa850re-300mbps-range-extenderrepeater

http://www.teknosa.com/urunler/125430233/tp-link-td-w8961nd-300mbps-kablosuz-adsl2-modem-ro
Merhaba Arkadaşlar,

Bu ay içerisinde biri siyah biri beyaz olmak üzere iki adet LG G2 32gb ürün aldım. İki sinide Gittigidiyor üzerinden ithalatçı firma garantili olarak aldım.

İlk ürünümü 12 gün öne "alisverisadresimtr" kullanıcısının mağazasından aldım. Ürünün fiyatı 1355TL ek olarak 100TL bonus kazandım. Bonus larımla yakıt aldığım için ürün bana 1255TL ye gelmiş oladu. Ürün siyah renk ve 32gb tı. 2 günde elime ulaştı ve 10 gündür sorunsuz kullanıyorum. Ürün Güncel Dijital Dış Tic. Ltd. Şti. tarafından ithal edilmiş ve garantisini yine Güncel Dijital veriyor. Gelen faturayı direkt Güncel Dijital Dış Tic. Ltd. Şti kesmiş yani anladığım kadarı ile ürünü direkt ithalat eden firmadan aldım ve bu yüzden uygun fiyata aldım.

İkinci ürünümü ise "cepport" kullanıcısının mağazasından beyaz renk olarak sipariş verdim. Ürünün fiyatı 1229TL yine 100tl bonus kazandım 1129TL gelmiş oldu bana. Firmadan aldığım bilgiye göre ürünü ithal eden firma PIN Dış Tic. Ltd. Şti. garantisini yine PIN Dış Ticaret veriyor. Ürün henüz elime ulaşmadı. Önümüzdeki hafta elime ulaşacak. Umarım buda diğeri gibi sorunsuz bir alışveriş olur. Ürün elime ulaştığında inceleyip buradan paylaşacağım.

#Edit : "cepport" kullanıcısından aldığım 32gb lık beyaz renkli ürün elime ulaştı. Ürünü PIN Dış Ticaret değil İntellicell diye bir firma getirmiş. Araştırdığımda 1999 dan beri sektörde faaliyet gösteren bir firma olduğunu öğrendim. Ayrıca BIM, A101, Hepsiburada gibi firmalarda burdan ürün alıyorlar. Özetle ithalatçı seçimi başarılı olmuş..
Ürün Kore menşe ili ve 2 gündür kullanıyorum herhangi bir sorun yok. Ayrıca ilk aldığım siyah 32gb lık ürün Güncel Dijital tarafından ithal edilmişti onun şarj girişi İngiliz prizi olduğundan dönüştürücü aparat göndermişlerdi. İkinci aldığım ürün yani İntellicell in ürünü ise Türkiye prizlerine uyumlu ve kutusu biraz daha ufak. Bunun dışında hiç bir fark yok. Her iki üründe sağlam geldi ve iki side sorunsuz çalışıyor.

Biri siyah diğeri beyaz olmak üzere 2 adet LG G2 32gb lık ürünün bana toplam maliyeti 2384 TL oldu. Yani ortalama bir cihazın maliyeti 1190TL. Ürünler BTK kayıtlı ve 2 yıl garantili. Bu ürünün şuanda teknosa satış fiyatı 1700tl yani 2 ürünün fiyatı 3400tl. Araştırıp alışveriş tercihimizi düzgün yaptığımız için 1000tl cebimize kaldı.. :)

_____________________________________


Son dönemde bir çok web sitesi özellikle cep telefonu ürünlerinde genelde yetkili distribütörleri yerine paralel ithalat yapan firmalarla çalışıyorlar. Ne demek "paralel ithalat"? Nedir bu "ithalatçı firma garantisi"?

Bu şu demek oluyor ürün arızalandığında Türkiye'de 1 yada 2 tane servisi var. Bu servislerin dışında cihazı onarım yaptıramazsınız ve olası bir arıza durumunda ithal eden firmanın servisine götürmek/göndermek zorundasınız. Paralel ithalat yapan firmaların reklam, dağıtım ağı, servis şubeleri gibi giderleri olmadığından(az olduğundan) daha uygun fiyatlarla bu ürünleri toptan verebilmektedirler. Web siteleri de kullanıcılarına fiyat avantajı sunmak ve yeni müşteriler çekmek için sıklıkla "Paralel İthalat"ı tercih etmektedir. Yasa gereği Paralel ithalat yapan firmalar "Sanayi ve Ticaret Bakanlığı"na kayıt olmak ve ithal ettikleri ürünün içerisine Türkçe kullanma kılavuzu koymak, Türkiye ile uyumlu olmayan parça ve cihazlar varsa bunları Türkiye ye uyumlu hale getirmek ve en az 2 yıl en az bir noktada ücretsiz servis garantisi vermek zorundadırlar. Ürünle ilgili yaşayacağınız sorunlarda müşteri memnuniyeti biraz şans işi bazı ithalatçı firmalar gerçekten çok iyi servis hizmeti verip müşteri memnuniyeti sağlamaya çalışırken bazıları ise gerçekten müşteriyi önemsemeden davranıp müşteriyi zor durumda bırakabiliyorlar. Genellikle resmi distribütör ve ithalatçının getirdiği ürünler bir kaç ayrıntı dışında bire bir aynı ve orijinal ürünlerdir. Ürün orijinal değilse zaten bu dolandırıcılığa girer ve yasal olarak ürünü derhal iade etme hakkınız var. (6502 sayılı Tüketici kanunu Madde 8: malın özelliklerinin belirtildiğinden farklı olması ayıplı mal kapsamına girer) İthalatçı firma ürünü alırken bu şartları bilerek ve kabul ederek almış oluyoruz zaten..

Şimdi gelelim asıl konumuza..
Arkadaşım 1500TL verip 16GB olan G2 yi Resmi distribütor olan "Brighstar" üzerinden aldı ve cihaz LG Türkiye garantili. Arkadaşımın telefonu ile detaylıca inceledik ve ikisini kıyasladık.

Aradaki farklar
Distribütor garantili : Ürünün kutusu biraz daha küçük, Üründe radyo yok, Android 4.3.2 ile geliyor ancak bir kaç gün önce Türkiye cihazlarınada 4.4.2 geldi indirerek yükleme yapabilirsiniz , RAM DDR2 (Kutuda öyle yazıyor), Made in Kore
İthalatçı Firma : Ürünün kutusu biraz daha büyük, Üründe radyo var, Android 4.4.2 güncellemesi ile geliyor, RAM DDR3 (Kutuda Öyle Yazıyor), Made in Kore

Konu ile ilgili her iki cihazında detaylı kutu ve ürün fotoğraflarını çektim.. Aşağıdan inceleyebilirsiniz,

Resmi distribütör (Brighstar) Garantili Ürün (Beyaz 16gb)
http://i.hizliresim.com/A27Vv0.jpg
http://i.hizliresim.com/0VnXa8.jpg
http://i.hizliresim.com/4mrA3L.jpg
http://i.hizliresim.com/JLA9MY.jpg

İthalatçı firma (Güncel Dijital) Garantili Ürün (Siyah 32gb)
http://i.hizliresim.com/O2Ab5Z.jpg
http://i.hizliresim.com/zR5Z1Y.jpg
http://i.hizliresim.com/GnR7g2.jpg
http://i.hizliresim.com/yd5WvL.jpg

#Edit : Ölü piksel testi nasıl yapılır?http://www.youtube.com/watch?v=Hprkw9J-Uiw

Herkese mutlu günler diliyorum.. :)
Sanalreyonum.com dan alış veriş yapılır mı?

Merhaba Arkadaşlar,

Bildiğiniz gibi son dönemde fiyatları ile sık sık ön plana çıkan bir alış veriş sitesi var sanalreyonum.com. Bu site güvenli mi? Bu site güvenilir mi? Bu siteden alış veriş yapan var mı? Gibi bir çok soru soran arkadaşlarımız var. Bu konuya açıklama getirmek adına bu başlığı açtım.

Öncelikle şunu açıklamak istiyorum, evet fiyat bakımından bu sitenin avantajları var. Ancak özellikle cep telefonu ürünlerinde genelde firmanın yetkili distribütörleri yerine paralel ithalat yapan firmalarla çalışıyorlar. Bu da şu demek oluyor ürün arızalandığında Türkiye'de 1 yada 3-4 tane servisi var. Bunlardan birisine götürmeniz yada kargo ile göndermeniz gerekmektedir. Paralel ithalat yapan firmaların reklam, dağıtım ağı, servis şubeleri gibi giderleri olmadığından(az olduğundan) daha uygun fiyatlarla bu ürünleri toptan verebilmektedirler.

Ürünleri alırken bu kısmı zaten kablullenmiş olarak almanız gerekiyor. Ancak esas sıkıntı satıcı firmanın yani sanalreyonum.com'un satış sonrası hizmetleri ve desteği. Bu siteden ürün aldığınızda gelen üründe bir sorunla karşılaşırsanız muhattap bulamazsınız. Hele ki ayıplı bir mal elinize geçmişse işiniz çok zor. Firmaya telefonla ulaşmanız neredeyse imkansızdır. Mail gönderdiğinizde 1-2 gün içerisinde yanıt alırsınız ancak bir çağrı merkezi ile 15dk halledebileceğiniz iş yavaş yazışmalarla 15 günü bulabilir.

Ayrıca sanalreyonum.com gönderdiği ürünlerin kusurlu çıkması durumunda ürünü iade almıyor. Tüketici kanuna göre alma zorunluğu var ancak mahkemeye verirseniz paranızı alabilirsiniz. Aksi halde garantiden servise gönder yaptır diyorlar.

Ana başlıklar halinde en çok yaşanan sıkıntılar,

*Müşteri hizmetlerine ulaşamama.
*Arızalı ürün gönderimi.
*Ayıplı malları iade almamaları.
*Ürünü geç gönderme.

Sanalreyonum.com ile ilgili genel şikayetlere burdan ulaşabilirsiniz,
http://www.sikayetvar.com/firma/detay/sanalreyonumcom

Bu da parasını kaptırıp alamayanlardan bir kaç örnek, (dikkat ederseniz şikayetlere cevap bile yazmamışlar.)

http://www.sikayetvar.com/sikayet/detay/1283812/sanalreyonumcom-arizali-televizyonumun-parasini-iade-etmediler/dj3dg
http://www.sikayetvar.com/sikayet/detay/1254943/sanalreyonumcom-urunu-iade-ettim-paramin-iadesini-yapmiyorlar-ilgilenmiyorlar/dj3dg
http://www.sikayetvar.com/sikayet/detay/1275532/sanalreyonumcom-kusurlu-urune-muhatap-bulamiyorum/dj3dg
http://www.sikayetvar.com/sikayet/detay/1272516/sanalreyonumcom-gonderdikleri-hasarli-urunle-ilgilenmiyorlar/dj3dg
http://www.sikayetvar.com/sikayet/detay/1293908/sanalreyonumcom-siparisimin-parcasini-eksik-gonderdiler/dj3dg
http://www.sikayetvar.com/sikayet/detay/1293421/sanalreyonumcom-urun-arizali-geldi-telefonlara-cevap-verilmiyor/dj3dg
http://www.sikayetvar.com/sikayet/detay/1290701/sanalreyonumcom-telefon-bozuk-cikti/dj3dg
http://www.sikayetvar.com/sikayet/detay/1248075/sanalreyonumcom-urun-kusurlu-cikti/dj3dg

Bunu Biliyormuydunuz?


Ayıplı Malda tercih hakkı tüketicinindir:

Öncelikli şu hususu belirtmeliyim ki; birçok firmanın kullanma kılavuzunda yazdığı gibi ayıplı malın tamir için 2 defa servise girmesi, tamiri mümkün olmazsa malın değiştirilmesi gibi bir seçenek tüketicinin tek ve öncelikli seçeneği değildir? Kullanım kılavuzlarında yer alan bu ibare doğru fakat eksiktir. Daha doğrusu ayıplı malın ücretsiz onarılması tamiri, ayıplı malın ayıpsız misli ile değiştirilmesi veya satışın iptali ile satıcıya ödenen satış bedelinin iadesini isteme seçenekleri firmalara değil tüketiciye tanınmış seçeneklerdir. Tercih hakkı tüketiciye tanınmıştır.
Tüketici malın ayıpsız yenisi ile değiştirme hakkını, ayıplı malı iade ile parasının iade hakkını veya yine isterse tamir haklarından birisini seçmek ve kullanmakta serbesttir. (4077 sayılı TKHK m.4)
Öncelikli seçenekler ayıplı malın alınması ve yerine hiçbir ücret almadan ayıpsız aynı maldan verilmesi veya ayıplı malın alınarak satış bedelinin aynen iade edilmesidir. Ayıplı mal ilk talepte ayıpsız yenisi ile değiştirilmek mecburiyetindedir. (Bakınız yan tarafta verilen Yargıtay 13.Hukuk Dairesi’nin 2006/1452 E. 2006/5312 K. Sayılı kararı) Bu kural açısından ayıplı malın 1 lira değerinin olması ile yüz bin lira değerinde olması arasında hiçbir fark yoktur. Malın boyutlarının küçük veya büyük olmasının arasında da hiçbir fark yoktur. Şu firma ile bu firma arasında da bir fark yoktur. Tüketiciler, bazı firmaların "bizim böyle bir uygulamamız yok, verin servise gönderelim veya bırakın tamir edelim, parçasını değiştirelim, fabrikaya geri gönderip, tamir ettirelim, boyattıralım v.s" cevaplarına aldırmamalıdır. Firmalara göre kanunlar farklı değildir. Bilinmelidir ki tercih hakkı tüketicinindir. Bu nedenle tüketiciler haklarını kullanmakta ısrarcı olmalıdır.
Kural ayıplı malın yenisi ile değiştirilmesi veya ayıplı malın iade alınarak satış bedelinin iade edilmesidir. (4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun madde 4) Bu işlem için ayıplı malın ikiden fazla tamire girmesi ve saire ye gerek yoktur. Hatta tüketici malı tamire verdiği takdirde malın yenisi ile değiştirme hakkını zora sokmuş olmaktadır. Bu durumda tüketicinin tamir hakkını kullandığı kabul edilmekte ve tamir hakkını kullandığında ise malın yenisi ile değiştirilmesi veya bedel iadesi için bir dizi prosedürün gerçekleşmesi gerekmektedir. (24.04.2011 tarihinden önce alınmış mal veya araçlar için aynı arızanın 1 yıl içerisinde ikiden fazla veya farklı arızaların dörtten fazla gerçekleşmesi veya 30 iş günü (araçlar dışında 20 iş günü) olan azami tamir süresinin aşılması gibi.)
24.04.2011 tarihinden sonra alınmış mal veya araçlarda malın tamirine başlanması durumunda değişim veya bedel iadesi hakkının tekrar gündeme gelebilmesi için ise Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde en az dört defa veya imalatçı-üretici ve/veya ithalatçı tarafından belirlenen garanti süresi içerisinde altı defa arızalanmasının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması gerekmektedir. (Değişik bent: 24/04/2011 - 27914 S. R.G. Yön./8. md.) (İş Günü: Ulusal, resmî ve dini bayram günleri ile yılbaşı, 1 Mayıs ve pazar günleri dışındaki çalışma günlerini, ifade eder.)
Hakkında
Meslek: Bilgi Teknolojileri Uzmanı
Temel Bilgiler ve İstatistikler
Aktiflik: Şu anda DH'de değil
Son Giriş: 5 ay önce
Son Mesaj Zamanı: 6 ay
Mesaj Sayısı: 34
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 59
İkinci El Bölümü Mesajları: 1
Konularının görüntülenme sayısı: 41.990 (Bu ay: 241)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 13 (Bu hafta: 0)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Mobil Cihazlar
Mesajları
İkinci El Referansları
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.