Şimdi Ara

prins dönüşüm kiti hakkında (155. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
6.825
Cevap
43
Favori
547.071
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 153154155156157
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Teknoloji çok Hızlı yakalamak çok zor

    bizim bildiklerimiz Daha eksilerde + gecemedik.

    Cıkarmış oldunuz anlam dogrudur



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Prins Recep -- 21 Ocak 2012; 4:40:06 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Prins Recep

    Teknoloji çok Hızlı yakalamak çok zor

    bizim bildiklerimiz Daha eksilerde + gecemedik.

    Cıkarmış oldunuz anlam dogrudur



    ustam madem süpap erimesi kesin o zaman neden valv care sistemini bu kadar öneriyordunuz. ben dediklerinden yeni nesil motorlar sıvı lpg dışında başka bişey kullanmayın yolda kalırsınız yada bir yığın masraf çıkar olarak anlıyorum. şimdi prins valv care sistem takılı aracı nasıl kullanmak lazım ki bu dediklerinizi asgariye ****. düşük devirdemi kullanalım yüksek hızlara çıkmayalımmı ne yapmak lazım peki, bir sürü araçta takılı sistem 75.000 km yapmış araç var diyorsunuz nasıl oluyor peki bu iş anlamadım ben. çıkmayalım yola falan o zaman usta şehir içinde takılalım prinsle:)




  • Direct liqui max'ın Ankara'da ölçülen tasarrufu %50 civarı,%55 ölçüldüğü' de oldu,

    saygılarımızla,
  • Yakıt Çeşitlerine Göre
    Benzinli motor

    Benzinli motor, bir tür içten yanmalı motordur.Benzinli motorlarda kullanılan yakıt benzin olup, yakıt dizel motordan farklı olarak karbüratör adı verilen bir düzenek sayesinde,sıvı olarak değil buharlaşıp hava ile karışarak silindire girer.

    Benzinin oksijen (hava) ile oluşturduğu karışım sonucunda yanma gerçekleşir.Yakıt hava karışımının silindirin içinde bir kıvılcım ile yanması sonucu bir patlama meydana gelir. Burada yine dizel motordan farklı yanmayı sağlamak için kıvılcım yani buji kullanılır. Patlamanın ortaya çıkardığı basınç, piston tarafından hareket enerjisine dönüştürülür.

    Benzinli motorun çalışma prensibini oluşturan çevrim dört zamanlı çevrim ya da Otto Çevrimi olarak da anılır. Bu çevrim 1876 yılında Alman mühendis Nikolaus Otto tarafından bulunmuştur.Çevrim dört aşamadan oluşur.

    1. Emme: Karbüratörden gelen benzin-hava karışımı, emme sübabının açılması ile silindir içine çekilir.
    2. Sıkıştırma: Piston yukarı çıkarak benzin-hava karışımını sıkıştırır.
    3. Yanma: Sıkışan ve ısınan karışım, bujiden çıkan kıvılcım ile tutuşur. Oluşan patlama ile piston aşağı doğru itilir.Hareket gücü bu aşamada üretilmiş olur.
    4. Egsoz: Bu aşamada ise pistonun yukarı hareketi ile yanma sonucu oluşan gazlar egsoz sübabından dışarı atılır ve bir çevrim tamamlanarak, diğer çevrim yeniden başlar

    Dizel motor

    Dizel Motoru, içten yanmalı bir motor tipidir. Daha özel bir tanımla, dizel motor oksijen içeren bir gazın (genellikle bu atmosferik havadır) sıkıştırılarak yüksek basınç ve sıcaklığa ulaşması ve silindir içine püskürtülen yakıtın bu sayede alev alması ve patlaması prensibi ile çalışan bir motordur. Bu yüzden benzinli motorlardan farklı olarak ateşleme için bujiye ve yakıt oksijen karışımını oluşturmak için karbüratöre ihtiyaç yoktur.

    1892'de Alman Mühendis Rudolf Diesel tarafından bulunmuş ve daha sonra 23 Şubat 1893'te patenti alınmış bu süreç dizel çevrimi olarak bilinir. Diesel, motoru kömür tozu dahil çeşitli yakıtların kullanımına yönelik olarak tasarlamıştır. Motorun sunumunu 1900’deki Dünya Fuarı'nda, yakıt olarak yer fıstığı yağı (Biodizel) kullanarak yapmıştır.

    Çalışma prensipleri

    Gaz sıkıştırıldığında, sıcaklığı yükselir, dizel motoru bu özelliği kullanarak yakıtı ateşler. Hava, dizel motorunun silindiri içine çekilir ve bir piston tarafından, kıvılcım ateşlemeli (benzinli) motorlardakinden çok daha yüksek (25 katı bulabilir) bir oranda sıkıştırılır. Hava sıcaklığı 700-900°C'a ulaşır. Piston hareketinin en tepe noktasında, dizel yakıt yüksek basınçla atomizer memeden geçerek yanma odasının içine püskürtülür, burada sıcak ve yüksek basınçlı hava ile karışır. Bu karışım hızla tutuşur ve yanar. Hızlı sıcaklık artışı ile yanma odası içindeki gaz genleşir, artan basınç, pistonu aşağı doğru hareket ettirir. Biyel (piston) kolu, krank mili çıkışına dönme gücü olarak iletilir.

    Motorun süpürmesinde, egzoz gazını silindirin dışına atma ve taze hava çekme işlemi, kapakçıklar (valf) veya giriş ve çıkış kanalları aracılığıyla yapılır. Dizel motorun kapasitesinin tam olarak kullanılabimesi için içeriye alınan havayı sıkıştırabilecek turboşarjer kullanılması gerekir; turboşarjer ile havanın sıkıştırılmasından sonra bir artsoğutucu/arasoğutucu ile içeri alınan havanın soğutulması ayrıca verimi arttırılır.

    Çok soğuk havalarda, dizel yakıt koyulaşır, viskozitesi artar, balmumu kristalleri oluşur veya jel haline dönüşür. Yakıt enjektörü, yakıtı silindirin içine etkili bir şekilde itemez ve bu yüzden soğuk havalarda motorun çalıştırılmasını zorlaştırabilir. Dizel teknolojisinde bu zorluğu yenmek için çeşitli önlemler geliştirilmiştir. Sıkça kullanılan bir uygulama, yakıt hattı ve yakıt filtresini elektrikle ısıtmaktır. Bazı motorlarda silindir içinde bulunan kızdırma bujileri denen küçük elektrikli ısıtıcılar, çalıştırmak için silindirleri önceden ısıtırlar. Az sayıda motorda kullanılan başka bir teknolojide ise, manifold içindeki rezistans telli ısıtıcılar, motor çalışma sıcaklığına gelinceye dek giriş havasını ısıtır. Soğuk havalarda, motor uzun süreli (1 saatten daha fazla) kapatıldığında kullanılan ve şehir cereyanı ile çalışan motor blok ısıtıcıları, aşınma ve çalıştırma zamanını azaltmak için sıklıkla kullanılır.

    Eski dizel motor sisteminin en önemli parçası hız kontrol ünitesidir; bu ünite yakıtın gelme hızını kontrol ederek motorun hızını sınırlar. Benzin motorlarından farklı olarak dizel motorlarında hava emme sübabı yoktur, bu yüzden hız kontrol ünitesi olmazsa motor fazla hızlanır. Eski tip hız kontrol üniteleri motordan bir vites sistemi ile yönlendirilir ve böylece sadece motor hızıyla doğru ilişkili olarak yakıt sağlanırdı.

    Modern elektronik kontrollü dizel motorları benzin motorlarındakine benzer bir kontrol mekanizmasını (ECM) Elektronik Kontrol Modülü veya Elektronik Kontrol Ünitesi (ECU) yoluyla uygularlar. Motor "bilgisayarı" ECM/ECU içinde motorun çalışmasıyla ilgili algoritmalar ve kalibrasyon tabloları kaydedilmiştir. ECM/ECU bir sensörden motor hızına dair sinyal alınca gereken bilgi işlemlerini yapar, elektronik ve hidrolik valfler aracılığıyla yakıt miktarını ve yanma zamanlamasını kontrol ederek motor hızını sabit tutar.

    Yakıtın pistonların içine enjeksiyonunun başlama zamanının kontrolu, emisyonların azaltılması ve motor veriminin (yakıt ekonomisi) artırılması için en önemli unsurdur. Silindir içine yakıt enjeksiyonu başlama zamanlaması, günümüz modern motorlarında elektronik olarak kontrol edilmektedir. Zamanlama, genellikle üst ölü noktanın (TDC/Top Dead Center) önündeki pistonun krank ünitesi açısı ile ölçülür. Örneğin, piston üst ölü noktadan 10 derece önde olduğu zaman eğer ECM/ECU yakıt enjeksiyonuna başlarsa, enjeksiyon başlama veya zamanlama 10 derece öndedir denir. Optimal zamanlama, motorun hızı ve yükü kadar tasarımına da bağlıdır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zab-ziro

    quote:

    Orijinalden alıntı: Prins Recep

    Teknoloji çok Hızlı yakalamak çok zor

    bizim bildiklerimiz Daha eksilerde + gecemedik.

    Cıkarmış oldunuz anlam dogrudur



    ustam madem süpap erimesi kesin o zaman neden valv care sistemini bu kadar öneriyordunuz. ben dediklerinden yeni nesil motorlar sıvı lpg dışında başka bişey kullanmayın yolda kalırsınız yada bir yığın masraf çıkar olarak anlıyorum. şimdi prins valv care sistem takılı aracı nasıl kullanmak lazım ki bu dediklerinizi asgariye ****. düşük devirdemi kullanalım yüksek hızlara çıkmayalımmı ne yapmak lazım peki, bir sürü araçta takılı sistem 75.000 km yapmış araç var diyorsunuz nasıl oluyor peki bu iş anlamadım ben. çıkmayalım yola falan o zaman usta şehir içinde takılalım prinsle:)

    Normal bir Aracın 50.000 Km sonra Etmiş oldu tasarrufu lpg de 12,000 bin tl dir!!

    150.000 Km sonra Arac Bedava Kalıyor Günümüzde Lpg sistemine çok para diye tartışmak ne kadar doğru size sormak isterim??

    Valve Care sistem 1,2 Motordan 2,500 Kullanmaktadır Faydası Vardır

    En Çok Faydası katalitik konvektöre Ama, Euro-5 Yüksek Turbo Basınclı 1.6 180 Hp Hiç Bir Korumanın Faydası Olmaz bu tip Motorlarda Koruma Beklemekte Komiklik olur bence,Motorların Sıkıştırma ve patlama oranları farklıdır

    Motorlar için Farklı sistemler Tavsiyesi edilir,

    1-Nissan Juke 2010 Montaj Valve Care sistemle 60.000 Km Yapmıştır.

    2-Subaru Forester Valve Care 50.000 Km Yapmıştır.

    3-Chevrolet Cruze 38,000 Km de Supublar Degişti Çelik Supablar Takıldı

    4-Opel Insignia 35.000 Km Supublar Degişti Çelik Supablar Takıldı

    5-Porsche Cayenne s 50,000 Km Yapmıştır.

    Daha Bunun Gibi Örnek Araçlar Çok Elimizden Geldiyi Kadar ticari menfaatleri ön plana cıkarmadan burda bilgi paylaşımları yapılacaktır kendi tarfımızdan,

    Bir Lpg Sistemi Araç da 100.000 Tamamlamadan Net Konuşmak Yanlış Yönlendirme olur,



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Prins Recep -- 21 Ocak 2012; 8:06:45 >




  • eyvallah ustam. yani 1600cc 117 beygirlik bizim motor için pek bir sorun olmazmı demek lazım bu durumda. çok yüksek güçlü motorlardamı koruma yetersizdir bunu tam açıklarsak sevinirim. lpg nin tasarrufu konusunda hem fikiriz zaten neden takalım ki yoksa ama ille tasarruf ediliyor diye o tasarrufu başka bozulan parçalara vermeninde bir esprisi yoktur diye düşünüyorum. lpg uzun vadede sorunsuz olmalı bence o nedenle prins ve koruma sistemi bu araçlarda ön plana çıkıyor hatta tek geçiliyor. ama yolda dediğin gibi çıkmışşın tatile çoluk çocuk araç kalmış ne anladık bu işten dimi ustam. olası sıkıntıları en aza indirmek adına sormuştum soruyu ben. bu forumda gerçekleri senin kadar dile getiren başka ustada yok zaten. demekki valv care %100 bir koruma sağlamıyor biz bu oranı nasıl arttırırız demek istemiştim. cevap varsa sevinirim. selamlar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mybestfriendim

    quote:

    Orijinalden alıntı: PRINS ANKARA

    vialle'nin de sıvı lpg sistemi var,

    sadece Prins ve brc demek vialleye haksızlık olur...

    bir de icom'dan bahsedilmişti,

    farkları olabilir,

    Prins ilk veya soğuk çalıştırmada dahi lpg ile çalışıyor

    istemezseniz hiç benzin kullanmayabilirsiniz



    Tşk ler.. BRC deki sistemde de (lpdi) araç ilk ve soğuk çalıştırmada lpg ile çalışıyor..vialleye mail attığımda bana henüz gdi motorlara uygun kitlerinin olmadığıı söylemişlerdi belki dediğiniz gibi yurtdışında vardır..

    Bilgilendirmeniz için teşekkürler.. Şubatta başlarmısınız montajlara?

    İnşaallah Şubat olur ancak ,Mart ,Nisan'da olabilir en geç Mayıs,

    brc lpdi montajının Türkiye'de yapıldığından haberiniz var mı?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zab-ziro

    eyvallah ustam. yani 1600cc 117 beygirlik bizim motor için pek bir sorun olmazmı demek lazım bu durumda. çok yüksek güçlü motorlardamı koruma yetersizdir bunu tam açıklarsak sevinirim. lpg nin tasarrufu konusunda hem fikiriz zaten neden takalım ki yoksa ama ille tasarruf ediliyor diye o tasarrufu başka bozulan parçalara vermeninde bir esprisi yoktur diye düşünüyorum. lpg uzun vadede sorunsuz olmalı bence o nedenle prins ve koruma sistemi bu araçlarda ön plana çıkıyor hatta tek geçiliyor. ama yolda dediğin gibi çıkmışşın tatile çoluk çocuk araç kalmış ne anladık bu işten dimi ustam. olası sıkıntıları en aza indirmek adına sormuştum soruyu ben. bu forumda gerçekleri senin kadar dile getiren başka ustada yok zaten. demekki valv care %100 bir koruma sağlamıyor biz bu oranı nasıl arttırırız demek istemiştim. cevap varsa sevinirim. selamlar

    Sayın Zab-ziro ,

    sadece bir ustanın ifadesi ile ,

    Prins'in ve Mühendislerinin yaptığı tüm arge çalışmalarına haksızlık etmiş olursunuz ,ki bahsi geçen usta Türkiye'de yetkili bayi veya servis değildir,

    bu yüzden beyanları kendini bağlar ,Prins'i bağlamaz!

    yurtdışında kendine montaj öğretmemişler, ayarı az çok burda öğrendi ,ancak ayar için yeterli ekipman lazım, OBD cihazı gibi!!

    inşallah OBD cihazı alıp, OBD cihazı ile yol ayarı yapar da 38000 de supap değişim ihtiyacı kalmaz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi PRINS ANKARA -- 21 Ocak 2012; 19:40:33 >




  • genel bilgi açısından,

    Alüminyum'un ergime sıcaklığı :660 derece,

    demir : 1535 ,demir alaşımları(çelikler ) maksimum 1,750 civarı ,

    yanma odasında ölçülebilen sıcaklıklar 600-980 civarı,

    2.000 decece ifadesi biraz fazla gibi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PRINS ANKARA

    Yakıt Çeşitlerine Göre
    Benzinli motor

    Benzinli motor, bir tür içten yanmalı motordur.Benzinli motorlarda kullanılan yakıt benzin olup, yakıt dizel motordan farklı olarak karbüratör adı verilen bir düzenek sayesinde,sıvı olarak değil buharlaşıp hava ile karışarak silindire girer.

    Benzinin oksijen (hava) ile oluşturduğu karışım sonucunda yanma gerçekleşir.Yakıt hava karışımının silindirin içinde bir kıvılcım ile yanması sonucu bir patlama meydana gelir. Burada yine dizel motordan farklı yanmayı sağlamak için kıvılcım yani buji kullanılır. Patlamanın ortaya çıkardığı basınç, piston tarafından hareket enerjisine dönüştürülür.

    Benzinli motorun çalışma prensibini oluşturan çevrim dört zamanlı çevrim ya da Otto Çevrimi olarak da anılır. Bu çevrim 1876 yılında Alman mühendis Nikolaus Otto tarafından bulunmuştur.Çevrim dört aşamadan oluşur.

    1. Emme: Karbüratörden gelen benzin-hava karışımı, emme sübabının açılması ile silindir içine çekilir.
    2. Sıkıştırma: Piston yukarı çıkarak benzin-hava karışımını sıkıştırır.
    3. Yanma: Sıkışan ve ısınan karışım, bujiden çıkan kıvılcım ile tutuşur. Oluşan patlama ile piston aşağı doğru itilir.Hareket gücü bu aşamada üretilmiş olur.
    4. Egsoz: Bu aşamada ise pistonun yukarı hareketi ile yanma sonucu oluşan gazlar egsoz sübabından dışarı atılır ve bir çevrim tamamlanarak, diğer çevrim yeniden başlar

    Dizel motor

    Dizel Motoru, içten yanmalı bir motor tipidir. Daha özel bir tanımla, dizel motor oksijen içeren bir gazın (genellikle bu atmosferik havadır) sıkıştırılarak yüksek basınç ve sıcaklığa ulaşması ve silindir içine püskürtülen yakıtın bu sayede alev alması ve patlaması prensibi ile çalışan bir motordur. Bu yüzden benzinli motorlardan farklı olarak ateşleme için bujiye ve yakıt oksijen karışımını oluşturmak için karbüratöre ihtiyaç yoktur.

    1892'de Alman Mühendis Rudolf Diesel tarafından bulunmuş ve daha sonra 23 Şubat 1893'te patenti alınmış bu süreç dizel çevrimi olarak bilinir. Diesel, motoru kömür tozu dahil çeşitli yakıtların kullanımına yönelik olarak tasarlamıştır. Motorun sunumunu 1900’deki Dünya Fuarı'nda, yakıt olarak yer fıstığı yağı (Biodizel) kullanarak yapmıştır.

    Çalışma prensipleri

    Gaz sıkıştırıldığında, sıcaklığı yükselir, dizel motoru bu özelliği kullanarak yakıtı ateşler. Hava, dizel motorunun silindiri içine çekilir ve bir piston tarafından, kıvılcım ateşlemeli (benzinli) motorlardakinden çok daha yüksek (25 katı bulabilir) bir oranda sıkıştırılır. Hava sıcaklığı 700-900°C'a ulaşır. Piston hareketinin en tepe noktasında, dizel yakıt yüksek basınçla atomizer memeden geçerek yanma odasının içine püskürtülür, burada sıcak ve yüksek basınçlı hava ile karışır. Bu karışım hızla tutuşur ve yanar. Hızlı sıcaklık artışı ile yanma odası içindeki gaz genleşir, artan basınç, pistonu aşağı doğru hareket ettirir. Biyel (piston) kolu, krank mili çıkışına dönme gücü olarak iletilir.

    Motorun süpürmesinde, egzoz gazını silindirin dışına atma ve taze hava çekme işlemi, kapakçıklar (valf) veya giriş ve çıkış kanalları aracılığıyla yapılır. Dizel motorun kapasitesinin tam olarak kullanılabimesi için içeriye alınan havayı sıkıştırabilecek turboşarjer kullanılması gerekir; turboşarjer ile havanın sıkıştırılmasından sonra bir artsoğutucu/arasoğutucu ile içeri alınan havanın soğutulması ayrıca verimi arttırılır.

    Çok soğuk havalarda, dizel yakıt koyulaşır, viskozitesi artar, balmumu kristalleri oluşur veya jel haline dönüşür. Yakıt enjektörü, yakıtı silindirin içine etkili bir şekilde itemez ve bu yüzden soğuk havalarda motorun çalıştırılmasını zorlaştırabilir. Dizel teknolojisinde bu zorluğu yenmek için çeşitli önlemler geliştirilmiştir. Sıkça kullanılan bir uygulama, yakıt hattı ve yakıt filtresini elektrikle ısıtmaktır. Bazı motorlarda silindir içinde bulunan kızdırma bujileri denen küçük elektrikli ısıtıcılar, çalıştırmak için silindirleri önceden ısıtırlar. Az sayıda motorda kullanılan başka bir teknolojide ise, manifold içindeki rezistans telli ısıtıcılar, motor çalışma sıcaklığına gelinceye dek giriş havasını ısıtır. Soğuk havalarda, motor uzun süreli (1 saatten daha fazla) kapatıldığında kullanılan ve şehir cereyanı ile çalışan motor blok ısıtıcıları, aşınma ve çalıştırma zamanını azaltmak için sıklıkla kullanılır.

    Eski dizel motor sisteminin en önemli parçası hız kontrol ünitesidir; bu ünite yakıtın gelme hızını kontrol ederek motorun hızını sınırlar. Benzin motorlarından farklı olarak dizel motorlarında hava emme sübabı yoktur, bu yüzden hız kontrol ünitesi olmazsa motor fazla hızlanır. Eski tip hız kontrol üniteleri motordan bir vites sistemi ile yönlendirilir ve böylece sadece motor hızıyla doğru ilişkili olarak yakıt sağlanırdı.

    Modern elektronik kontrollü dizel motorları benzin motorlarındakine benzer bir kontrol mekanizmasını (ECM) Elektronik Kontrol Modülü veya Elektronik Kontrol Ünitesi (ECU) yoluyla uygularlar. Motor "bilgisayarı" ECM/ECU içinde motorun çalışmasıyla ilgili algoritmalar ve kalibrasyon tabloları kaydedilmiştir. ECM/ECU bir sensörden motor hızına dair sinyal alınca gereken bilgi işlemlerini yapar, elektronik ve hidrolik valfler aracılığıyla yakıt miktarını ve yanma zamanlamasını kontrol ederek motor hızını sabit tutar.

    Yakıtın pistonların içine enjeksiyonunun başlama zamanının kontrolu, emisyonların azaltılması ve motor veriminin (yakıt ekonomisi) artırılması için en önemli unsurdur. Silindir içine yakıt enjeksiyonu başlama zamanlaması, günümüz modern motorlarında elektronik olarak kontrol edilmektedir. Zamanlama, genellikle üst ölü noktanın (TDC/Top Dead Center) önündeki pistonun krank ünitesi açısı ile ölçülür. Örneğin, piston üst ölü noktadan 10 derece önde olduğu zaman eğer ECM/ECU yakıt enjeksiyonuna başlarsa, enjeksiyon başlama veya zamanlama 10 derece öndedir denir. Optimal zamanlama, motorun hızı ve yükü kadar tasarımına da bağlıdır.



    Teşekkürler Ufuk Bey.. Siz Recep Usta Faruk Sevgili Mehmet Usta Prins Kayseri ve ismi aklıma gelmeyen kişilere de teşekkür ederim..Lpg konusunda sıfırdım burda en azından çalışma prensibi artıları eksileri bişeyler öğrendim ve öğrenmeye de devam ediyorum...
    Bildiğim kadarıyla henüz Türkiye de brc lpdi montajı yapılmadı ama faruk bey ve brc yetkilileri italya da montaj yapıldıgını cok yakında burda başlayacaklarını söyledi..




  • benim 2010 sıfır km deki honda civic'e yağlamalı prins takıldı, şimdi 8000 km olmuştur, şimdi lpg kullandık diye subaplarımız vs zarar mı görecek? 10.000 km de bir rutin yağ değişimi olacak, sürekli 97 oktan kullanıyorum, sizce lpg ne zaman motora ne kadarlık masraf çıkaracak?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Prins Recep

    Güzel bir soru Otogaz Fiyatları Farklı Oldu için Türkiye İle karşılaştırma yapamadık

    Dün Ortala bişey cıkaralım diye sordum Daha Sonra Hesap Yapalım dediler,

    Hi Recep,
    I am driving to Holland at the moment so I will respond later.

    Okulda matematikten hep kaldım buraya paylaşırım birlikte hesaplanır :)

    benim tahminlerime Göre %40 45 Gibi Cıkıyor,

    Konuya söyle bakıldı zaman Benzinde 1 lt 10 km giden araç direct liquid max 1 lt 10 gider.

    Prins Vsı Aynı Km Gidiyor Diyeksiniz?? Evet Prins Keihin enjektörler sayesinde aynı inj out Aynı yakalıyor Ya sonrası?? Emme subaplarının sıcaklığı Subaplara zarar veriyor 3 Yıl Ve 5 Yıl sonra Motor iflas ediyor.

    Motor İflas belirtileri nasıldır??

    1-Motor soğukken zor çalışıyor,

    2-Motor soğukken Titremeli Çalışıyor,

    3-Araçın performans düşüyor,

    4-Yakıt tüketimi artıyor

    5-Uzun Yola Cıktınız Aile boyu Yolda Kalıyorsunuz Hayatın gercekleri budur.

    bunun önemi nedir?


    yani mixture Ayarları motorun sıkıştırma Oranlarına Göre ayarlamak lazım

    liqui systems + sı

    arasındaki yanma oranları birbirine daha yakın!!

    benzine Ortalama 80 °C Lpg 130 °C evaporation systems,

    Emme subaplarının sıcaklığı ortalama olarak 400 ºC ve egsoz subaplarının ki 600 ile 900º C arasında değişmekle beraber ortalama 800ºC dir. Motorun yanma sonu ısısı 2000 2200 ºC dir.

    benzine Ortalama 80°C Lpg 85 90°C liqui systems

    Yukada Verdimiz Emme subaplarının sıcaklığı Daha az sevi düşecek motorlar zarar görmeyecek.

    Acıklama Yeterli Oldumu??

    Diyer Bir konu Kafalarda Soru olrak kalan acıklık Getirelim,

    Remarks: Bazı Model Araçlarda Emme subaplarının Zarar göreceğini acıklaması.

    bunun önemi nedir?

    Valve Care sistem %60

    Çelik supap ,, %90

    liqui systems ,, %100

    Örnek: General Motors Üretmiş Oldu Yüksek Turbo Emme Basınclı Motorlardır.

    Motor Üretimleri Avrupa Kanunlarına Göre Üretilir?

    Euro-96 ,,Euro-3 Euro-4 Euro-5 Euro-6 sonrası Zero emission Üretim Olacaktır,

    Euro-6 Direkt enjeksiyonlu araçlar olacaktır %80 ni 2013 2014 Yılında

    Zero Elektrikli araç üretimi cıkacak. 2022 Başlayacak..

    Şimdi Soracaksınız Usta Emme supaplar sorunları neden başladı Türkiye de Euro-96 Araç sayısı çok fazla
    Euro-5 2009 Yılında Türkiye üretimleri girdi tam olarak ve çalışma mixture oranları farklı.

    Okulda bu dersleri görüyordum hocama sormuşdum bu eğitimler benim için boş neden zaman kaybı dedim!!
    cevabı : When the time came he said with a laugh dollars, 10,02 2004 :)


    Euro-6 ve Zero montajlarda arkadaşlara başarılar

    Saygılar.

    Recep Usta




    Usta'nın ifadesi,

    Prins Vsı Aynı Km Gidiyor Diyeksiniz?? Evet Prins Keihin enjektörler sayesinde aynı inj out Aynı yakalıyor Ya sonrası?? Emme subaplarının sıcaklığı Subaplara zarar veriyor 3 Yıl Ve 5 Yıl sonra Motor iflas ediyor.

    Usta, ayarı bilmediği için, yanlış ifade etmiş

    Prins 'te inj out ,

    eğer doğru ayar yapıldıysa her zaman inj in 'in üstündedir,OBD cihazı olmayan ve bilmeyenler yanlış ayarla aynı ayarlayabilir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi PRINS ANKARA -- 21 Ocak 2012; 20:30:25 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mybestfriendim

    quote:

    Orijinalden alıntı: PRINS ANKARA

    Yakıt Çeşitlerine Göre
    Benzinli motor

    Benzinli motor, bir tür içten yanmalı motordur.Benzinli motorlarda kullanılan yakıt benzin olup, yakıt dizel motordan farklı olarak karbüratör adı verilen bir düzenek sayesinde,sıvı olarak değil buharlaşıp hava ile karışarak silindire girer.

    Benzinin oksijen (hava) ile oluşturduğu karışım sonucunda yanma gerçekleşir.Yakıt hava karışımının silindirin içinde bir kıvılcım ile yanması sonucu bir patlama meydana gelir. Burada yine dizel motordan farklı yanmayı sağlamak için kıvılcım yani buji kullanılır. Patlamanın ortaya çıkardığı basınç, piston tarafından hareket enerjisine dönüştürülür.

    Benzinli motorun çalışma prensibini oluşturan çevrim dört zamanlı çevrim ya da Otto Çevrimi olarak da anılır. Bu çevrim 1876 yılında Alman mühendis Nikolaus Otto tarafından bulunmuştur.Çevrim dört aşamadan oluşur.

    1. Emme: Karbüratörden gelen benzin-hava karışımı, emme sübabının açılması ile silindir içine çekilir.
    2. Sıkıştırma: Piston yukarı çıkarak benzin-hava karışımını sıkıştırır.
    3. Yanma: Sıkışan ve ısınan karışım, bujiden çıkan kıvılcım ile tutuşur. Oluşan patlama ile piston aşağı doğru itilir.Hareket gücü bu aşamada üretilmiş olur.
    4. Egsoz: Bu aşamada ise pistonun yukarı hareketi ile yanma sonucu oluşan gazlar egsoz sübabından dışarı atılır ve bir çevrim tamamlanarak, diğer çevrim yeniden başlar

    Dizel motor

    Dizel Motoru, içten yanmalı bir motor tipidir. Daha özel bir tanımla, dizel motor oksijen içeren bir gazın (genellikle bu atmosferik havadır) sıkıştırılarak yüksek basınç ve sıcaklığa ulaşması ve silindir içine püskürtülen yakıtın bu sayede alev alması ve patlaması prensibi ile çalışan bir motordur. Bu yüzden benzinli motorlardan farklı olarak ateşleme için bujiye ve yakıt oksijen karışımını oluşturmak için karbüratöre ihtiyaç yoktur.

    1892'de Alman Mühendis Rudolf Diesel tarafından bulunmuş ve daha sonra 23 Şubat 1893'te patenti alınmış bu süreç dizel çevrimi olarak bilinir. Diesel, motoru kömür tozu dahil çeşitli yakıtların kullanımına yönelik olarak tasarlamıştır. Motorun sunumunu 1900’deki Dünya Fuarı'nda, yakıt olarak yer fıstığı yağı (Biodizel) kullanarak yapmıştır.

    Çalışma prensipleri

    Gaz sıkıştırıldığında, sıcaklığı yükselir, dizel motoru bu özelliği kullanarak yakıtı ateşler. Hava, dizel motorunun silindiri içine çekilir ve bir piston tarafından, kıvılcım ateşlemeli (benzinli) motorlardakinden çok daha yüksek (25 katı bulabilir) bir oranda sıkıştırılır. Hava sıcaklığı 700-900°C'a ulaşır. Piston hareketinin en tepe noktasında, dizel yakıt yüksek basınçla atomizer memeden geçerek yanma odasının içine püskürtülür, burada sıcak ve yüksek basınçlı hava ile karışır. Bu karışım hızla tutuşur ve yanar. Hızlı sıcaklık artışı ile yanma odası içindeki gaz genleşir, artan basınç, pistonu aşağı doğru hareket ettirir. Biyel (piston) kolu, krank mili çıkışına dönme gücü olarak iletilir.

    Motorun süpürmesinde, egzoz gazını silindirin dışına atma ve taze hava çekme işlemi, kapakçıklar (valf) veya giriş ve çıkış kanalları aracılığıyla yapılır. Dizel motorun kapasitesinin tam olarak kullanılabimesi için içeriye alınan havayı sıkıştırabilecek turboşarjer kullanılması gerekir; turboşarjer ile havanın sıkıştırılmasından sonra bir artsoğutucu/arasoğutucu ile içeri alınan havanın soğutulması ayrıca verimi arttırılır.

    Çok soğuk havalarda, dizel yakıt koyulaşır, viskozitesi artar, balmumu kristalleri oluşur veya jel haline dönüşür. Yakıt enjektörü, yakıtı silindirin içine etkili bir şekilde itemez ve bu yüzden soğuk havalarda motorun çalıştırılmasını zorlaştırabilir. Dizel teknolojisinde bu zorluğu yenmek için çeşitli önlemler geliştirilmiştir. Sıkça kullanılan bir uygulama, yakıt hattı ve yakıt filtresini elektrikle ısıtmaktır. Bazı motorlarda silindir içinde bulunan kızdırma bujileri denen küçük elektrikli ısıtıcılar, çalıştırmak için silindirleri önceden ısıtırlar. Az sayıda motorda kullanılan başka bir teknolojide ise, manifold içindeki rezistans telli ısıtıcılar, motor çalışma sıcaklığına gelinceye dek giriş havasını ısıtır. Soğuk havalarda, motor uzun süreli (1 saatten daha fazla) kapatıldığında kullanılan ve şehir cereyanı ile çalışan motor blok ısıtıcıları, aşınma ve çalıştırma zamanını azaltmak için sıklıkla kullanılır.

    Eski dizel motor sisteminin en önemli parçası hız kontrol ünitesidir; bu ünite yakıtın gelme hızını kontrol ederek motorun hızını sınırlar. Benzin motorlarından farklı olarak dizel motorlarında hava emme sübabı yoktur, bu yüzden hız kontrol ünitesi olmazsa motor fazla hızlanır. Eski tip hız kontrol üniteleri motordan bir vites sistemi ile yönlendirilir ve böylece sadece motor hızıyla doğru ilişkili olarak yakıt sağlanırdı.

    Modern elektronik kontrollü dizel motorları benzin motorlarındakine benzer bir kontrol mekanizmasını (ECM) Elektronik Kontrol Modülü veya Elektronik Kontrol Ünitesi (ECU) yoluyla uygularlar. Motor "bilgisayarı" ECM/ECU içinde motorun çalışmasıyla ilgili algoritmalar ve kalibrasyon tabloları kaydedilmiştir. ECM/ECU bir sensörden motor hızına dair sinyal alınca gereken bilgi işlemlerini yapar, elektronik ve hidrolik valfler aracılığıyla yakıt miktarını ve yanma zamanlamasını kontrol ederek motor hızını sabit tutar.

    Yakıtın pistonların içine enjeksiyonunun başlama zamanının kontrolu, emisyonların azaltılması ve motor veriminin (yakıt ekonomisi) artırılması için en önemli unsurdur. Silindir içine yakıt enjeksiyonu başlama zamanlaması, günümüz modern motorlarında elektronik olarak kontrol edilmektedir. Zamanlama, genellikle üst ölü noktanın (TDC/Top Dead Center) önündeki pistonun krank ünitesi açısı ile ölçülür. Örneğin, piston üst ölü noktadan 10 derece önde olduğu zaman eğer ECM/ECU yakıt enjeksiyonuna başlarsa, enjeksiyon başlama veya zamanlama 10 derece öndedir denir. Optimal zamanlama, motorun hızı ve yükü kadar tasarımına da bağlıdır.



    Teşekkürler Ufuk Bey.. Siz Recep Usta Faruk Sevgili Mehmet Usta Prins Kayseri ve ismi aklıma gelmeyen kişilere de teşekkür ederim..Lpg konusunda sıfırdım burda en azından çalışma prensibi artıları eksileri bişeyler öğrendim ve öğrenmeye de devam ediyorum...
    Bildiğim kadarıyla henüz Türkiye de brc lpdi montajı yapılmadı ama faruk bey ve brc yetkilileri italya da montaj yapıldıgını cok yakında burda başlayacaklarını söyledi..

    hayırlısı inşaallah ,

    lpi diye ifade ettikleri ,prins "direct liqui max" 'ın karşılığı değil ,

    çünkü ilk lpi ifadesi kullanan vialle'de incelediğimiz kadariyle,

    sıvı lpg ,

    yine sıvı lpg enjektörleri tarafından emme manifoltuna veriliyordu...

    eğer brc de lpi ile bunu ifade ediyorsa ,Prins direct liqui max'ın karşılığı olamaz...

    direct liqui max ,sıvı lpg 'yi benzin enjektörlerinden verebilecek teknolojiye sahiptir...

    karşılığı lpdi ifadesi olabilir ,

    eğer karşılığı lpdi ise "direct liqui max" ile farkları müzakere edilebilir...


    saygılarımızla,



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi PRINS ANKARA -- 21 Ocak 2012; 20:28:03 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: amdfanatic

    benim 2010 sıfır km deki honda civic'e yağlamalı prins takıldı, şimdi 8000 km olmuştur, şimdi lpg kullandık diye subaplarımız vs zarar mı görecek? 10.000 km de bir rutin yağ değişimi olacak, sürekli 97 oktan kullanıyorum, sizce lpg ne zaman motora ne kadarlık masraf çıkaracak?

    Sayın Amdfanatic,

    Sıfır aracınıza ,valve care taktırdıysanız 2 yıl motor garantiniz var,
    burda bazı ustaların ifadelerine kanmayın

    saygılarımızla,
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PRINS ANKARA

    quote:

    Orijinalden alıntı: mybestfriendim

    quote:

    Orijinalden alıntı: PRINS ANKARA

    Yakıt Çeşitlerine Göre
    Benzinli motor

    Benzinli motor, bir tür içten yanmalı motordur.Benzinli motorlarda kullanılan yakıt benzin olup, yakıt dizel motordan farklı olarak karbüratör adı verilen bir düzenek sayesinde,sıvı olarak değil buharlaşıp hava ile karışarak silindire girer.

    Benzinin oksijen (hava) ile oluşturduğu karışım sonucunda yanma gerçekleşir.Yakıt hava karışımının silindirin içinde bir kıvılcım ile yanması sonucu bir patlama meydana gelir. Burada yine dizel motordan farklı yanmayı sağlamak için kıvılcım yani buji kullanılır. Patlamanın ortaya çıkardığı basınç, piston tarafından hareket enerjisine dönüştürülür.

    Benzinli motorun çalışma prensibini oluşturan çevrim dört zamanlı çevrim ya da Otto Çevrimi olarak da anılır. Bu çevrim 1876 yılında Alman mühendis Nikolaus Otto tarafından bulunmuştur.Çevrim dört aşamadan oluşur.

    1. Emme: Karbüratörden gelen benzin-hava karışımı, emme sübabının açılması ile silindir içine çekilir.
    2. Sıkıştırma: Piston yukarı çıkarak benzin-hava karışımını sıkıştırır.
    3. Yanma: Sıkışan ve ısınan karışım, bujiden çıkan kıvılcım ile tutuşur. Oluşan patlama ile piston aşağı doğru itilir.Hareket gücü bu aşamada üretilmiş olur.
    4. Egsoz: Bu aşamada ise pistonun yukarı hareketi ile yanma sonucu oluşan gazlar egsoz sübabından dışarı atılır ve bir çevrim tamamlanarak, diğer çevrim yeniden başlar

    Dizel motor

    Dizel Motoru, içten yanmalı bir motor tipidir. Daha özel bir tanımla, dizel motor oksijen içeren bir gazın (genellikle bu atmosferik havadır) sıkıştırılarak yüksek basınç ve sıcaklığa ulaşması ve silindir içine püskürtülen yakıtın bu sayede alev alması ve patlaması prensibi ile çalışan bir motordur. Bu yüzden benzinli motorlardan farklı olarak ateşleme için bujiye ve yakıt oksijen karışımını oluşturmak için karbüratöre ihtiyaç yoktur.

    1892'de Alman Mühendis Rudolf Diesel tarafından bulunmuş ve daha sonra 23 Şubat 1893'te patenti alınmış bu süreç dizel çevrimi olarak bilinir. Diesel, motoru kömür tozu dahil çeşitli yakıtların kullanımına yönelik olarak tasarlamıştır. Motorun sunumunu 1900’deki Dünya Fuarı'nda, yakıt olarak yer fıstığı yağı (Biodizel) kullanarak yapmıştır.

    Çalışma prensipleri

    Gaz sıkıştırıldığında, sıcaklığı yükselir, dizel motoru bu özelliği kullanarak yakıtı ateşler. Hava, dizel motorunun silindiri içine çekilir ve bir piston tarafından, kıvılcım ateşlemeli (benzinli) motorlardakinden çok daha yüksek (25 katı bulabilir) bir oranda sıkıştırılır. Hava sıcaklığı 700-900°C'a ulaşır. Piston hareketinin en tepe noktasında, dizel yakıt yüksek basınçla atomizer memeden geçerek yanma odasının içine püskürtülür, burada sıcak ve yüksek basınçlı hava ile karışır. Bu karışım hızla tutuşur ve yanar. Hızlı sıcaklık artışı ile yanma odası içindeki gaz genleşir, artan basınç, pistonu aşağı doğru hareket ettirir. Biyel (piston) kolu, krank mili çıkışına dönme gücü olarak iletilir.

    Motorun süpürmesinde, egzoz gazını silindirin dışına atma ve taze hava çekme işlemi, kapakçıklar (valf) veya giriş ve çıkış kanalları aracılığıyla yapılır. Dizel motorun kapasitesinin tam olarak kullanılabimesi için içeriye alınan havayı sıkıştırabilecek turboşarjer kullanılması gerekir; turboşarjer ile havanın sıkıştırılmasından sonra bir artsoğutucu/arasoğutucu ile içeri alınan havanın soğutulması ayrıca verimi arttırılır.

    Çok soğuk havalarda, dizel yakıt koyulaşır, viskozitesi artar, balmumu kristalleri oluşur veya jel haline dönüşür. Yakıt enjektörü, yakıtı silindirin içine etkili bir şekilde itemez ve bu yüzden soğuk havalarda motorun çalıştırılmasını zorlaştırabilir. Dizel teknolojisinde bu zorluğu yenmek için çeşitli önlemler geliştirilmiştir. Sıkça kullanılan bir uygulama, yakıt hattı ve yakıt filtresini elektrikle ısıtmaktır. Bazı motorlarda silindir içinde bulunan kızdırma bujileri denen küçük elektrikli ısıtıcılar, çalıştırmak için silindirleri önceden ısıtırlar. Az sayıda motorda kullanılan başka bir teknolojide ise, manifold içindeki rezistans telli ısıtıcılar, motor çalışma sıcaklığına gelinceye dek giriş havasını ısıtır. Soğuk havalarda, motor uzun süreli (1 saatten daha fazla) kapatıldığında kullanılan ve şehir cereyanı ile çalışan motor blok ısıtıcıları, aşınma ve çalıştırma zamanını azaltmak için sıklıkla kullanılır.

    Eski dizel motor sisteminin en önemli parçası hız kontrol ünitesidir; bu ünite yakıtın gelme hızını kontrol ederek motorun hızını sınırlar. Benzin motorlarından farklı olarak dizel motorlarında hava emme sübabı yoktur, bu yüzden hız kontrol ünitesi olmazsa motor fazla hızlanır. Eski tip hız kontrol üniteleri motordan bir vites sistemi ile yönlendirilir ve böylece sadece motor hızıyla doğru ilişkili olarak yakıt sağlanırdı.

    Modern elektronik kontrollü dizel motorları benzin motorlarındakine benzer bir kontrol mekanizmasını (ECM) Elektronik Kontrol Modülü veya Elektronik Kontrol Ünitesi (ECU) yoluyla uygularlar. Motor "bilgisayarı" ECM/ECU içinde motorun çalışmasıyla ilgili algoritmalar ve kalibrasyon tabloları kaydedilmiştir. ECM/ECU bir sensörden motor hızına dair sinyal alınca gereken bilgi işlemlerini yapar, elektronik ve hidrolik valfler aracılığıyla yakıt miktarını ve yanma zamanlamasını kontrol ederek motor hızını sabit tutar.

    Yakıtın pistonların içine enjeksiyonunun başlama zamanının kontrolu, emisyonların azaltılması ve motor veriminin (yakıt ekonomisi) artırılması için en önemli unsurdur. Silindir içine yakıt enjeksiyonu başlama zamanlaması, günümüz modern motorlarında elektronik olarak kontrol edilmektedir. Zamanlama, genellikle üst ölü noktanın (TDC/Top Dead Center) önündeki pistonun krank ünitesi açısı ile ölçülür. Örneğin, piston üst ölü noktadan 10 derece önde olduğu zaman eğer ECM/ECU yakıt enjeksiyonuna başlarsa, enjeksiyon başlama veya zamanlama 10 derece öndedir denir. Optimal zamanlama, motorun hızı ve yükü kadar tasarımına da bağlıdır.



    Teşekkürler Ufuk Bey.. Siz Recep Usta Faruk Sevgili Mehmet Usta Prins Kayseri ve ismi aklıma gelmeyen kişilere de teşekkür ederim..Lpg konusunda sıfırdım burda en azından çalışma prensibi artıları eksileri bişeyler öğrendim ve öğrenmeye de devam ediyorum...
    Bildiğim kadarıyla henüz Türkiye de brc lpdi montajı yapılmadı ama faruk bey ve brc yetkilileri italya da montaj yapıldıgını cok yakında burda başlayacaklarını söyledi..

    hayırlısı inşaallah ,

    lpi diye ifade ettikleri ,prins "direct liqui max" 'ın karşılığı değil ,

    çünkü ilk lpi ifadesi kullanan vialle'de incelediğimiz kadariyle,

    sıvı lpg ,

    yine sıvı lpg enjektörleri tarafından emme manifoltuna veriliyordu...

    eğer brc de lpi ile bunu ifade ediyorsa ,Prins direct liqui max'ın karşılığı olamaz...

    direct liqui max ,sıvı lpg 'yi benzin enjektörlerinden verebilecek teknolojiye sahiptir...

    karşılığı lpdi ifadesi olabilir ,

    eğer karşılığı lpdi ise "direct liqui max" ile farkları müzakere edilebilir...


    saygılarımızla,



    Brc yetkili bayisinin bana söylediğine göre LPDI sistemi :

    Lpdı sistemi tamamen %100 lpg ile çalışan lpg'yi silindirlere sıvı halde püskürten aracın soğutma suyu sistemine bağlanmadan doğrudan lpg ile devreye giren ve çok daha az ekipmandan oluşan bir sistemdir.
    Lpg doğrudan motora enjekte edilmekte olup tek yakıt esasına göre çalışma gerçekleşmektedir.İstenildiği takdirde mikrokomitatör ile lpg veye petrol geçişleri sağlanabilir.
    Yüksek basınç pompası vasıtasıyla aracın benzin enjektörleri ile yanma odasına lpg doğrudan sıvı enjeksiyonu sayesinde soğutma yaparak ve yakıt enjektörleri gerekli korumayla ve aynı değerlere göre yakıt sağlar.

    Teknik terimlerden anlamam ...Siz bu yazılanlara göre direct liqui max sistemiyle kıyaslayabilirisiniz..




  • evet muhtemelen 500 km civarında (belki 1000) istanbulda ömer usta takmıştı, prinste garanti 2 yıl diyorsunuz, peki bu süre içinde km sınırı var mı? benim lpg taktıralı heralde 6 ay olmuştur, çok yol yapıyorum, o yüzden merak ettim, subap-valf vs'ye max 50000 km ömür biçenleri burada okuyorum, bunların yaklaşık kabaca bizim araçta masrafını merak ettim :)
  • Valve care sistemin %100 koruma sağladığını iddia ediyorsunuz ve Motor Garantisi var katalitik konvektör yok diyorsunuz,( katalitik konvektör Garantisi neden yok ??

    Daha Önce Söyledim gibi Ayar veya montaj bilmedi söylüyorsunuz buyrun testlere ?? fuar da 2 araç dönüştürelim ve testlerde sokalım sonuç birlikte görelim işkembeden sallama yapmalıyım rica ederim

    Valve care sistemle 100.000 yapmış ve sökülmüş motor varmı??


    Sorularımı saptırmadan Cevap veriniz lütfen,



    1-Peugeot 207 Gt Turbo 150 Hp 2010 (ı have no idea about mounting) direct injection car at this moment not possible

    2-Peugeot Rcz 1.6 Turbo 200 HP 2011 (ı have no idea about mounting) direct injection car at this moment not possible

    3-Wolkswagen Polo 1.4 16v 85hp 2011 (ı have no idea about mounting) do you have a engine code for this car? Properly no problem

    4-Mitsubishi ASX 1.6 MIVEC 2011 (ı have no idea about mounting) no experience, normal injection car.

    5 Engine code-B4204T6214004 ( Volvo S 60 direct inject 2011 ) (ı have no idea about mounting) this is the new engine of Volvo, at this moment not advallibele, maybe later on Direct LiquiMax.

    6-opel insignia 1.6 turbo 180hp ....ı mounting will ı meet any trouble about this car? This car can give troubles because the high turbo pressure.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Prins Recep -- 21 Ocak 2012; 11:10:07 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: amdfanatic

    evet muhtemelen 500 km civarında (belki 1000) istanbulda ömer usta takmıştı, prinste garanti 2 yıl diyorsunuz, peki bu süre içinde km sınırı var mı? benim lpg taktıralı heralde 6 ay olmuştur, çok yol yapıyorum, o yüzden merak ettim, subap-valf vs'ye max 50000 km ömür biçenleri burada okuyorum, bunların yaklaşık kabaca bizim araçta masrafını merak ettim :)

    2 yıl 100.000 KM ,

    OBD cihazı ile yol ayarı yapılmalı ,
  • Sayın Mybestfriendim,

    en başta emin olmamız gereken ,

    silindirlere sıvı lpg gönderirken bunu benzin enjektörlerinden mi yoksa başka bir sıvı lpg enjektörlerinden mi gönderdikleri konusu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi PRINS ANKARA -- 22 Ocak 2012; 18:35:24 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: amdfanatic

    evet muhtemelen 500 km civarında (belki 1000) istanbulda ömer usta takmıştı, prinste garanti 2 yıl diyorsunuz, peki bu süre içinde km sınırı var mı? benim lpg taktıralı heralde 6 ay olmuştur, çok yol yapıyorum, o yüzden merak ettim, subap-valf vs'ye max 50000 km ömür biçenleri burada okuyorum, bunların yaklaşık kabaca bizim araçta masrafını merak ettim :)

    1.700 1800 Masrafınız Cıkar.
  • 
Sayfa: önceki 153154155156157
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.