Şimdi Ara

Polo BlueMotion (1.2 TDI, 6R) (385. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
7.882
Cevap
54
Favori
643.117
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 383384385386387
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Python


    quote:

    Orijinalden alıntı: mmnder16

    Arkadaşlar motordan yağ kaçağı sorunu olan var mı. Ustam motor üst kapak contası değişecek sesi. Muhtemelen de değiştireceğim ancak sizlere de sormak istedim aynı tür sorun yaşayan sorunu nasıl çözdü?

    Yağ kaçağının yeri belli mi ? yani üst contası değişince düzelecek miymiş ? yoksa yağ kaçağı farklı yerden miymiş ? ben ilk defa sizden duydum bu arada olabilir tabi sonuçta insan yapımı kullanıma göre de değişebilir. Başak bir kötü yanı da yağ kaçırması contadan değilde üst kapaktan da olabilir belki çatladı ? açıp bakılması lazım.

    Contayı aldım, pazartesi günü inşallah ustama değiştirteceğim. İnşallah sorun contadan kaynaklanıyordur. Sonucu buradan yazarım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Evet arkadaşlar dün itibariyle bakımlarımı yaptım. Filtreleri Mann Filter aldım, 170 TL tuttu, yağ Motul 8100 X-Clean+ 5W30 5 Litre 01/17 üretim 145 TL toplam 315 TL malzeme tuttu. Yağını ve yağ filtresini 30 liraya değiştirttim, diğerlerini kendim değiştirdim. Bu arada parçaları aldığım yerleri distribütörlerden öğrendim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar, direksiyona veya sinyale adapte sis farı yanması gizli özelliklerde var mı? Varsa açtırıp kullanan var mı? 2011 bluemotion

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 02an1907 kullanıcısına yanıt
    Açılıyor, İstanbul'da Ender Elektronik var cüzzi bir miktara açıyor. Onun dışında yerler de var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mesutyuksel

    Açılıyor, İstanbul'da Ender Elektronik var cüzzi bir miktara açıyor. Onun dışında yerler de var.

    Teşekkürler, en yakın zamanda yaptıracağım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 02an1907 kullanıcısına yanıt
    Evet var ayrıca kapıları kilitlediğinde korna dıt diye ses veriyor + 20km hıza ulaştığında kapılar kendi kilitleniyor + stop edip anahtarı aldığında kapılar açılıyor ve tavan lambası yanıyor..
  • burak11 B kullanıcısına yanıt
    Evet gözümle görmesem inanmazdım, tamam dedim değiştirelim, sizin aracınızda gözle görülür birşey yoksa bile sertleşmiş olabilir sıcak soğuk farklarından içten içe çürüme olabilir aman diyim değiştirin..
  • Değerli arkadaşlar konu başlığı açılalı epey bir zaman olmuş.Lakin aracımla ilgili yaşadığım deneyimleri internette arama yapanlara bilgi olsun diye paylaşmak istiyorum.

    2011 de sıfır km. Polo 1.2 tdi bluemotion aldım.4 yıl boyunca 95.000 km yaptım ve sorunsuzca ve yağ filtre bakımı dışında masraf etmeksizin kullandım.



    4.yıldan bugüne km 155.000 e geldi.Bu arada araçta yaptığım işlemler şunlar:



    Egr ve dpf lambası yandı.Servis ikisine 2000 egr 8000 tl dpf olmak üzere 10000 tl ve artı işlik fiyatı verdi.Uzun araştırmalar sonucunda şu işlemleri uyguladım:



    İstanbul seyrantepe de ustam egr ve dpf iptali ve aynı anda araca yazılım attı.toplam 1300 tl masrafla.Araçta olan değişim şu şekilde:



    Araç euro 5 normundan euro 3 emisyon normuna düştü.(yine de piyasadaki çoğu araçtan daha iyi emisyon değerine sahiptir.Muayenede de sorun çıkmamıştır)Dpf iptali ve yazılım sonrası % 20 yakıt tasarrufu oldu.Şu an şehir içi 3.5 lt dizel tüketmektedir sakin kullanımda.Şehirler arasında da aynı lakin ben 120 km/h civarı kullandığım için klima da açıkken 4.5 lt sarfiyat olmaktadır.Araç beygiri 95 , torku da 220 civarına yükseldi.Araç normalde rampada klima açıkken zorlanırken artık çok daha rahat kullanılıyor.Adeta bir vites büyüdü.Yazılımlı haliyle 60.000 km dir kullanıyorum Allaha şükür henüz bir şikayetim yok biraz egzost gazı kötü kokuyor o kadar.



    Araca yakıtı opet dışında hiç bir yerden almadım.Ancak demekki Türkiye de ki en kaliteli yakıt dahi euro3 normunun üzerindeki sistemleri çabuk bozuyor.



    Bu işlemi yaptırırken (120.000 km'deyken) araç triger ve su pompasını ve kayış değişiminide yaptırdım parça ve işçilik dahil 1200 tl ekstra masrafla.



    Yazılımla ilgili endişelerim vardı turbonun erken devreye girmesi ve çok çalışması nedeniyle ama çok şükür bir sorun yaşamadım.Benim tecrübem araç çok yorulup ısındıktan sonra özellikle uzun yol yaptıktan veya şehir içinde en az 1 saat kullandıktan sonra hemen şak diye aracı stop ettirmeyip en azından 1 dk turbo pervanesinin soğumasını beklemek faydalı.



    Şu ana kadar debriyaj baskı balata değişimi yaptırmadım.Debriyajdan tek şikayetim biraz pedal sertleşti.Onun dışında araçta kaçırma falan yok.

    Araçta 5 veya 6 defa fren balatası değişimi yaptım.



    Bir de bu araçların motor titreşimi 3 silindir olması nedeniyle titreşimden kaynaklı mazot geri dönüşüm kısmındaki hortumlarda en az 2-3 defa yıpranmadan kaynaklı yırtılma oldu.Toplamda 1 depo mazotum boşa gitmiştir.Onun çözümünü de şöyle buldum: Yine orjinal servise sordum onlar tek hortum satmıyorlar.Tüm hortum setini satıyorlar.400 tl set artı 250 tl işçilik toplam 650 tl dediler.Ben de sanayide hortumcuya gittim.Dozer ve kepçelerde kullanılan 28 bar a kadar dayanıklı hidrolik hortumu aldım metresi 15 tlye.On tane de kelepçe aldım 5 tlye.Kendim kestim ve sorun çıkaran yerlere bu hortumlardan kullandım.İlk hortum yırtılması 60.000 km de olmuştu.O tarihte alıp takdığım hidrolik hortumu hala taş gibi maşallah.Yukarıda belirttiğim diğer hortum değişimlerini 150.000 km civarında yaptım.



    Araçta en dikkat ettiğim şey yağ değişimi ve aracı fazla bağırtmamak oldu.

    Yağ değişimini her 15.000 de bir ve yakıt filtresi değişimiyle yaptım

    Mobil 1 dpf li veya Shell deki ultra ect kullandım 5-30 luk olanından.Her ikisi de kendi markalarının en pahalı yağıdır diye düşünüyorum.Sonuçta pilava dökülen yağ boşa gitmezmiş mantığı:)



    Bu esnada üzerinde gelen Dunlop lardan eskimeleriyle birlikte kurtuldum.1 takım michelin yazlık bir takım da pirelli kışlık aldım.Halen onları kullanıyorum.Çok ayakkabısı olanın tüm ayakkabıları yeni görünürmüş misali onlar beni bir 50.000 km daha götürür.



    Bunların dışında araç ön far kısa ampüllerini yeterli ışık vermediği gerekçesiyle %130 fazla ışık verdiği iddiasında olan general elektrik ampülleriyle değiştirdim.Sonuçta çok az fark oldu ama bir kere parayı verip taktırmış bulunduk.



    Bunların dışında araçta stepne ve kriko olmadığı için eski lastiği ve almış olduğum çıkma çelik jantla o sorunu da halletmiş oldum.



    Motor ömrünün ortalam kullanımda ortalama 550-600.000 km olduğunu ( konunun uzmanlarından edindiğim bilgi kadarıyla) varsayarsak benim yapmış olduğum yazılımla da yıpranmanın en fazla 50.000 km motor ömrünü öne alıp kısaltabileceğini söylüyorlar.



    Sonuç olarak aracımdan son derece memnunum.Bu kadar masraf ta her arabada olur diye düşünüyorum.İnşallah sorunsuzca 1.000.000 km yi görme ümidiyle.O zaman da yine internetten paylaşırım.



    Herkese kazasız masrafsız hayırlı sürüşler diliyorum.

    Edit: 26.04.2018

    Aracım şu anda 206.000 km'ye geldi.Şu ana kadar daha önce bahsettiğim işlemlere ilave yaptırdığım işler şunlar oldu:

    160.000 km de iyice sertleşen debriyaj pedalı nedeniyle aracın debriyaj baskı balatasını değiştirdim.Şimdi pamuk gibi oldu pedal.Son 30.000 kilometredir boşu boşuna sol abacağıma halter çalıştırmışız.

    180.000 km 'den sonra araca motor katkı maddesi Motorsilk koydurmaya başladım.Her iki yağ değişiminde bir artık bunu uygulayacağım.Malum kilometre aldı başını gitti.Motor da çok şükür bir sıkıntı yok.Ancak bu katkıyla motorun sesi daha rahatlamış gibi geliyor bana.

    Onun dışında her 15.000 km de bir araç yağ ve filtre değişimlerini yaptırıyorum.Her iki servisten birinde mazot filtresini de değiştiriyorum.Filtreleri önceden Mann marka kullanıyordum.Fiyatları çok uçtuğu için şimdi 1 adet yağ, 1 adet hava, 1 adet karbonlu polen filtresi ve 1 adet mazot filtresi olmak üzere toplam da 150 tl 'lik bir fiyatla internetten N11 deki Filtreseti mağazasından temin ediyorum.Şu ana kadar en az 10 defa buradan sipariş ettiğim filtreleri kullandım ve sorun yaşamadım.Yağı da Shell den alıyorum o da son zamla 5W 30 luk 4 litre 200 tl oldu.Petrol yağı onlardan alınca benim götürdüğüm fiktreleri de ücretsiz takıyor yağ değişim esnasında.Normalde bu yağ dışarda daha ucuz ama bir ustaya yaptırsan bu işlerden 100 tl işçilik alıyor.Buradaki fazladan ödediğiniz miktar 30-40 tl civarında.Hem de yağı gözünüzle görüyorsunuz.Ne koyduğu belli.Ustalar sanayide kullandığı yağı bile çoğu zaman göstermiyor.Adı sanı bellisiz yağlar oluyor.

    Şimdilik arabayla ilgili gelişmeler bunlar.

    Benzer araç sahiplerine ve ilgililerine saygıyla sunuyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi İsmail4634 -- 26 Nisan 2018; 10:28:2 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • İsmail4634 kullanıcısına yanıt
    Baştan sona okudum, gerçekten yararlı bilgilerdi teşekkürler. Ancak dizel yakıt-kalite-opet üçlüsü olmamış. Opetin mazotu kalitesiz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mesutyuksel kullanıcısına yanıt
    Ben de okudum arkadaşın yazdıklarını,şirket arabamdi bir zamanlar polo,ufak olması,kullanım kolaylığı,park kolaylığı vb özellikleri, ekonomik ve güven veriyor oluşu güzeldi o yüzden konuyu hala takip ediyorum.ben de OPET ,Shell ve petrol ofisinin mazotunu kullanirdim.petrol ofisinden alınca motor gürültülü ancak atak oluyordu,opetten alınca gürültüsüz ve atak,shellden alınca gürültüsüz ancak daha zayıf bir performans veriyordu.o yüzden mevcut diğer araclarimda da opetten alırdım mazotu hiçbir sorun yaşamadım.bp,ve çok ovdukleri total ile ilgili yorum yapabilecek kadar bir kullanimim olmadı.alpet,aytemiz vb istasyonlardan ise hiç mazot almadım.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Genelde Opet'ten alırım bende dizeli. Fakat iki hafta önce fullediğimde araç daha bir gürültülü çalışmaya başladı sanki . Sebebi ne olabilir acaba?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba, nasip olursa önümüzdeki hafta ben de Polo 1.2 Tdi Bluemotion araç sahibi olarak aranıza katılacağım. Konuyu baştan sona kadar okudum keyifle, çok önemli tecrübeler edindiğimi söyleyebilirim, bunun için hepinize çok çok teşekkür ederim. Allah kazasız belasız günlerde kullanmamızı nasip etsin hepimizin.

    Tabi durum malum kıt kanaat biriktirdiğimiz parayı denkleştirmek için epey zorlandım:) Bir konuda fikirlerinizi almak istiyorum. Trafik sigortası ve kasko için fiyat aralığı tahmininde bulunabilecek varsa çok mutlu olurum. Araç ilk aracım olacak ve 31 yaşındayım. Daha önce kaza veya trafik cezam yok. Bunlar göz önünde bulunduğunda bir fiyat aralığı verebilirseniz çok sevinirim. Tekrar hepinize teşekkür ederim..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ouz77

    Merhaba, nasip olursa önümüzdeki hafta ben de Polo 1.2 Tdi Bluemotion araç sahibi olarak aranıza katılacağım. Konuyu baştan sona kadar okudum keyifle, çok önemli tecrübeler edindiğimi söyleyebilirim, bunun için hepinize çok çok teşekkür ederim. Allah kazasız belasız günlerde kullanmamızı nasip etsin hepimizin.

    Tabi durum malum kıt kanaat biriktirdiğimiz parayı denkleştirmek için epey zorlandım:) Bir konuda fikirlerinizi almak istiyorum. Trafik sigortası ve kasko için fiyat aralığı tahmininde bulunabilecek varsa çok mutlu olurum. Araç ilk aracım olacak ve 31 yaşındayım. Daha önce kaza veya trafik cezam yok. Bunlar göz önünde bulunduğunda bir fiyat aralığı verebilirseniz çok sevinirim. Tekrar hepinize teşekkür ederim..

    Öncelikle hayırlı olsun. Araç ilk olduğundan kaza vs. değerlendirmeye alınmaz. 30 yaş üzerinden bi kurtarma olur. Ben geçen sene trafik 1520, kasko 1150 ödedim. Tavan fiyat uygulamasıyla trafik 500-700 arasına düşebilir. Kasko da nerden yaptırdığınıza bağlı. Ben Halk Sigorta'dan yaptırdım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • mesutyuksel kullanıcısına yanıt
    Çok teşekkür ederim güzel dilekleriniz ve yorumlarınız icin kasko fiyatı gerçekten düşündüğümden uygun gibi görünüyor. Sanırım kasko fiyatları bizim bütün modeller icin hemen hemen ayni olur değil mi? Yanı siz 1150 tl ye yaptırırken ben 2.000 tl ödemem sanırım. Gerçi kasko bedelleri kapsamına göre değişiyor ama ortalama bir kasko icin çok büyük fark olmaz gibime geliyor umarım yanılmam :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ouz77 kullanıcısına yanıt
    Kasko aynı teminatlarla 2000'e de vardı, 1750'ye de...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Beyler iki gündür klimayı açınca mazot kokusu geliyordu. İlk başta anlam veremedim sonra kaputu açıp baktığımda motor çalışır vaziyetteyken yakıt filtresi resmen yakıtı tükürüyordu alttan. Yarı depo ile 10 km kadar gittim sanayiye vardığımda depo bitmişti. Bütün mazotu yola serpiş filtre. Usta dediki bu yan sanayi. Mann yakıt filtresi taktı. Önceden bildiğim bir yağlamacıda değiştiriyordum. Memnundum. Yan sanayi taktığını fark etmedim haliyle. Son bakımdan sonra havalandırmadan da tık tık ses geliyor çalışınca. Ne olacak bilemiyorum. Bu arada yağ değişimi yapmayı düşünüyorum. Önerileriniz nelerdir? Benim tavsiyem Siz siz olun servisten yada orijinal parçadan şaşmayın

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tarhana78 T kullanıcısına yanıt
    Filtrenin Mann Filter çakması veya depolama ya da transport sırasında hasarlanmış bir filtre olmadığını nerden biliyorsunuz? Bu söylediğiniz çok yanlış olmuş. VW filtreleri kendi üretmiyor orijinalliğin kıstası nedir? Bir partiyi Bosch alıyor, bir partiyi Mann Filter alıyor, bir partiyi Mahle alıyor. Tek fark üzerine VW logosu bastırıyor. Ben filtre veya yağ alırken sanayiciye aldırmam, ararım Mann Filter distribütörünü, ondan parça alan perakendeciyi öğrenir alırım ki Mann Filter markası yapıştırılıp satılan çakma mal olmasın. Belki de markası Mann Filter olan VW logolu ürüne 100 yerine 200 lira veremem hiç logo farkından.



    Yağ olarak da Motul X-Clean+ 5W30 veya Motul Specific 507 00/504 00 öneririm.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Açıkcası bende ustanın yalancısıyım. Yani bana yeşil logolu mann filter yazılı bir kutudan çıkarıp yakıt filtresini araca taktı. Bu orijinal dedi , çıkardığı yakıt filtresini de bu da yan sanayi diyerek attı. Açıkcası acemilik de olduğundan eyvallah dedim .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tarhana78

    Açıkcası bende ustanın yalancısıyım. Yani bana yeşil logolu mann filter yazılı bir kutudan çıkarıp yakıt filtresini araca taktı. Bu orijinal dedi , çıkardığı yakıt filtresini de bu da yan sanayi diyerek attı. Açıkcası acemilik de olduğundan eyvallah dedim .

    Tamam, şimdi oldu. Noktalama işareti olmadığından yukarıda ne yazdığı hiç anlaşılmıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Olayın sıcaklığında birileri ile bu konuyu paylaşmak istedim. Bu sebeple noktalama işaretlerine dikkat etmedim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 383384385386387
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.