Şimdi Ara

PLAYSTATION 4 [ANA KONU] (446. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
10 Misafir - 10 Masaüstü
5 sn
121.007
Cevap
561
Favori
3.399.217
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
57 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 444445446447448
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mia Toretto

    quote:

    Orijinalden alıntı: melkor23

    Deri shaderı on numarada, o lipsync nedir öyle, rezalet görünüyor.

    şu kelimelerin anlamını açıklarmısınız

    Lipsync, dudak senkronizasyonudur. Konuşulan kelimeye göre hareket eder dudaklar, yani gerçekteki gibi. Bunu genelde mocop ile gerçek oyuncuları oynatarak çözerler. Hatta BF3 ile BF4 arasındaki karakter modellemesindeki en büyük farkta buradan gelir. BF4'deki tüm karakterler gerçektir.

    Shader ise her hangi bir nesnenin rengini belirleyen grafik işleme tekniğidir. Shader ne kadar iyi olursa, bu tahta olur, kumaş olur, insan derisi olur, metal olur vs. o kadar gerçekçi gözükür.

    Mesela Fox Engine'de monttaki kumaş ve insan deri shaderı o kadar iyi ki, subsurface scattering yani yüzeysel ışık geçirimi yapıyor.



    Ya da yine Fox Engine'deki modellerden, elemanın göz shaderı göz bebeğinin hareket etmesi ile gerçek zamanlı yansıma yapıyor.



    Mesela Killzone 2'deki metal shaderı bu neslin en iyi örneklerinden biridir, Battlefield'ın en büyük eksisi de buradadır. Silahların üzerindeki metal, metal gibi gözükmez ne yazık ki...

  • quote:

    Orijinalden alıntı: melkor23

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mia Toretto

    quote:

    Orijinalden alıntı: melkor23

    Deri shaderı on numarada, o lipsync nedir öyle, rezalet görünüyor.

    şu kelimelerin anlamını açıklarmısınız

    Lipsync, dudak senkronizasyonudur. Konuşulan kelimeye göre hareket eder dudaklar, yani gerçekteki gibi. Bunu genelde mocop ile gerçek oyuncuları oynatarak çözerler. Hatta BF3 ile BF4 arasındaki karakter modellemesindeki en büyük farkta buradan gelir. BF4'deki tüm karakterler gerçektir.

    Shader ise her hangi bir nesnenin rengini belirleyen grafik işleme tekniğidir. Shader ne kadar iyi olursa, bu tahta olur, kumaş olur, insan derisi olur, metal olur vs. o kadar gerçekçi gözükür.

    Mesela Fox Engine'de monttaki kumaş ve insan deri shaderı o kadar iyi ki, subsurface scattering yani yüzeysel ışık geçirimi yapıyor.



    Ya da yine Fox Engine'deki modellerden, elemanın göz shaderı göz bebeğinin hareket etmesi ile gerçek zamanlı yansıma yapıyor.



    Mesela Killzone 2'deki metal shaderı bu neslin en iyi örneklerinden biridir, Battlefield'ın en büyük eksisi de buradadır. Silahların üzerindeki metal, metal gibi gözükmez ne yazık ki...



    bilgiler için teşekkürler bf4 hakkında düşünceniz ne benim açıkcası yağmur efektini bas ışık efektini arttır kaplamaları biraz daha geliştir al sana bf4 gibi bişey çıktı. bi kilzone sf ye bakıyorum bide bf4 e dağ gibi fark var resmen
  • quote:

    Orijinalden alıntı: GT_55

    Gerçekci dersek cod 4'te gerçekçi duruyor.Kullanılan grafik teknolojisi konusundan killzone ayrı ligde.Bf4'ün bf3'ten tek farkı, karakterlerin yüzlerindeki detayın artmış olmasıdır.Bir iki de ufak cila yapmışlar alın size bf4 demişler.Şu bf4'ü killzone ile karşılaştırmak için hör olmak lazım.Eski nesil konsollara çıkan oyunu bu kadar yüceltmeye gerek yok.Kim ne derse desin, killzone grafik olarak her açıdan bf4ün üzerindedir.

    Ben halen KZSF'un çok abartıldığını düşünüyorum, özellikle yeni nesil için. İlk videoyu canlı canlı izlediğimde çok beğenmiştim (ki halen beğeniyorum). Ancak bana göre oyunun en etkileyici kısmı, konsolda oynanabiliyor olmasıdır. Yoksa tekrar edeyim; bu oyun PC için duyurulmuş olsaydı görsellik açısından aynı etkinin yarısını bile yaratmazdı.

    Ayrıca Killzone'un BF4 ile bazı açılardan karşılaştırılamaması için birçok sebep var. Öncelikle Killzone'da insanları asıl etkileyen şey, oyunun girişindeki, ve bölümün sonunda helikopterdeki şehrin görünümü ve binalardaki yansımalar vs... BF4 etrafta camların, rengarenk binaların bulunduğu bir oyun değil. Genel olarak harap olmuş mekanlarda geçiyor, KZ gibi yüksek teknolojili mekanlar yok. Ayrıca KZ koridor tipi oynanışa sahip bir FPS iken BF daha çok geniş alanlarda oynanıyor. BF4'ün evreni gerçek olduğu için herşey gerçeği ile kıyaslanabilir durumda ancak KZSF'de gerçek bir evren yok, bu yüzden oyunun gerçekle karşılaştırma gibi bir kaygısı yok. O yüzden iki oyunun da önem verdiği görsel ayrıntılar çok daha farklı.

    Yayınlanan videolara göre bakarsak;

    KZ'deki genel hareket ve silah animasyonları çok hoş gözüküyor.
    KZ ışıklandırmalara, lens flare gibi şeylere önem vermiş ama aynı şeyi gölgeler için söylemek zor. Hem karakterlerin, hem de cisimlerin gerçek zamanlı gölgeleri neredeyse "low" seviye şeklinde.
    KZ'de fizik adına birşey yok, tamamen çevreyle etkileşimsiz bir oynanış verilmiş. Oyunun devamında aynısı mı olur bilemem ama KZ serilerinde de hep böyleydi.
    KZ'de asker poligonları oldukça iyi ama çevredeki insanlar (halk, vs.) çok kalitesiz gözüküyor, özellikle yüz animasyonları... Gerçi oyunun girişinden sonraki bölümlerde bu insanlarla çok karşılaşacağımızı sanmıyorum ama yine de göze çarpıyor.

    BF4 ve KZ için en çok yanılgıya düşülen şey, bir önceki oyunla arasındaki farka bakıp yorum yapmaktır. KZSF'de 3. oyuna göre baktığımızda ciddi bir uçurum var ama BF4 ile BF3 arasında uçurum denilecek kadar bir fark yok. Bundaki asıl sebep BF3'ün zaten görsel anlamda oldukça iyi bir oyun olmasıdır. Yani bir oyun %50'den %100'e yükselmiş; diğer oyun ise %80'den %100'e yükselmiş ama %20'lik artış kendini çok belli etmiyor.

    BF4'te "ufak tefek" diye adlandırılan gelişmeler gördüğüm kadarıyla;

    Gerçek zamanlı ışıklandırmalar ve gölgeler çok daha kaliteli
    Karakter ve çevre obje texture kalitesi daha yüksek
    Hasar gören çevre etkileşimi arttırılmış
    Patlama ve partikül kalitesi artmış
    Vegetation (ot, ağaç vs...) kalitesi arttırılmış
    Görülebilir alan uzaklığı ve uzak cisim/bina kalitesi daha yüksek


    Hep söylüyorum; KZSF cihaza yakışır bir çıkış oyunudur ama genel teknoloji anlamında "yeni nesil" birşey yok oyunda, PS için yeni nesilliği var sadece. BF4'te de yeni nesil denecek birşey yok. Ama iki oyunun da kendine özel kısımlarında görsel üstünlüğü var. Asıl yeni nesil denilmeyi hakeden oyun Deep Down'dır, eğer o da gerçekten oyun içi oynanış videosuysa. Bundan 4-5 sene sonra PS4'e çıkan oyunları gördüğümüzde KZSF'nin vs. adı bile anılmayacak, bundan eminim. Cihazın gerçekten potansiyeli var ve ilk alanlardan biri olurum muhtemelen.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi musAKka -- 28 Mart 2013; 15:26:00 >
  • Millet zannediyor ki Sony Tasarım Mühendisi avm ye gidip ordan bir elektronik mağazasını bulup Buyrun size nasıl yardımcı olabilirim diyen stand görevlisine abi bana bir amd ati 7000 seri indrim de yap fiş almicam. Abi inan elimden bir şey gelmez bende alsam banada aynı fiyat neyse . Paket mi olsun elde mi deyip Sonra bunu Sony baş tasarımcısı alıcak ps4 de ana kartına takıcak Klik sesi de gelicek tabi Ramlerde olduğu gibi tam oturduğunu anlayınca vidalayıp kutuya verip piyasaya sürücek sony . Başka izahı yok . Son Anda Stand görevlisi : Abi Msi verim mi Asusa göre daha ucuz .. Benden Sony Ceolarına tavsiye

    Powercolor alsınlar en uygunu o .



    Donanım dünyasında ilk defa siz değerli üyeler PS4 Gpu sunu göreceksiniz .Sır gib saklanan Avm den alından Gpu.
    Sony mühendisleri bunu avm elektronik mağazsından alıp takıyor . Gerçekten inanın bu şekilde
  • İşte her şeyi net bir şekilde görüyorsun kz'de.Ama battlefield'de her yer aynı tonda renkler, grimsi bir hava var.Yani bazı pürüzler saklanmak istenmiş.Ps3'e çıkan killzone da öyleydi.Grimsi mat bir hava hakimdi.Yani bazı detaylar saklanıyordu.Bf4'te aynı şekilde.Ben killzone'u bir başlangıç oyunu olarak yeni nesil diyorum.Uzak çizim mesafesi olsun,binalardaki yansımalar olsun,ışıklnadırma teknikleri olsun, gölgelere kötü demişsiniz ama soft shadow gölgeler hakim oyunda.Low olduğunu nasıl analdınız.Low olsaydı kapkara olurdu o gölgeler.Hep deep down örneği veriliyor ama, o da dar alanlarda geçiyor.2 metre kare bir mağarada grafiklere haliylen abanılacağı için daha iyi gözükecektir.Bf4'te ki yıkımlarda zaten scriptir.Ynai binanın belli yerleri yıkılır, ve hep aynı şekilde hasar alır.Bir bf4'ün çizim mesafesi,renk tonu ve ışıklandırmasına bakın bir de killzone'a..Killzone'da herşey net ve temiz.Bf4'te ki gibi gizlenmemiş.Bence arada dağlar kadar fark var.


  • GoW3 grafik puanlari:

    IGN:10/10
    BSC:9.9/10
    Eurogamer:10/10
    Gamespot:10/10

    heralde anlamissindir.
  • killzone shadow fall yeni nesil olduğunu kim söylüyorki günümüz oyunlardan tek küçük farkı 8 gb ramin hepsini kulanmış olması bundan dolayı devasa bir şehir ayaklarınzıın altında kalıyor bakın şunu iddaa ediyorum aralıkta lütfen kopyalayın bu yazdığımı eğer yanılırsam eğer Ben ordaki şehrin oyundan çok daha küçük olucağını idda ediyorum esenlikle



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KillerSoldier -- 28 Mart 2013; 15:35:53 >
  • Bazı arkadaşlar dünyadan bihaber...8 gb'ın tamamını kullanmışmış..
    http://forum.donanimhaber.com/m_72170838/mpage_1/f_/key_killzone+shadowfall//tm.htm#72198248
  • @GT_55, deminki mesajda da KZSF'nin en çok etkileyen kısımları videonun girişi ve videonun sonudur demiştim, o iki videodan bölüm paylaşmışsın. Ancak biliyoruz ki oyuna hakim olan yerler, bu verdiğin script şeklinde ilerleme olan yerler değiller. Burada biz hareket etmiyoruz; belli bir çizgi üzerinde ilerlerken nişangahı hareket ettiriyoruz sadece. Emin ol, bu bahsettiğin kaliteyi normal oynanışta yakalayabilselerdi koridor tipi değil, open world ya da geniş alan içerikli bölümlerde oyunu oynuyor olurduk. İşte o zaman "vaaay be" derdik. Özellikle giriş videosundaki şehrin keskinliği kesinlikle büyüleyici, buna hiçbir şey denmez. Ancak oyunda "FPS olarak" oynarken zaten uzak mesafe yok, en azından bize sunulan videodan ve önceki serilerden anladığımız bu.

    http://i.minus.com/ibeNWvgEaHtcCO.jpg

    Yani genel oynanışta uzak mesafe olmayacak muhtemelen çünkü mekanlar dar. Kimbilir, belki ilerleyen bölümlerde açık alanlar vs. de olur, o zaman yanıldığımı rahatlıkla söylerim. Ama bahsettiğin "ayrıntıyı gizleme" hilesi özellikle KZSF'de de çok fazla uygulanmış, elimizde silahla dolaşırken arka taraflar hep bir blurlanmış gibi. Göze hoş gelebilir, aynı diyafram ile oynanarak bokeh efekti eklenmiş fotoğraflar gibi.

    KZSF'de gölgelerde soft shadow uygulanmış ama bu cidden çok başarısız geldi bana. En basitinden yukarıda verdiğim ekran görüntüsünde yerde yatan askerin gölgesine bakabilirsin. Bunun haricinde videoyu izlerken dikkat et, etraftaki cisimlerin birçoğunun gölgesi bile yok. Bir de yukarıda BF4'ün verdiğin ufak animasyonunda askerlerin koşarken yerdeki otların bile üzerine düşen gölgelerine bak... Bunlar çok küçük ayrıntılar diyebilirsin ama oyunları güzelleştirenler de zaten bu küçük ayrıntılar olmuyor mu?

    Bu arada KZSF'yi kötülemeye çalıştığımı falan düşünme, aksine her ne kadar KZ3'teki sıkıcılık sebebiyle biraz ön yargım olsa da KZSF'den beklentim büyük. KZ2 gibi güzel bir etki yaratacaktır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi musAKka -- 28 Mart 2013; 16:01:07 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mia Toretto

    GoW3 grafik puanlari:

    IGN:10/10
    BSC:9.9/10
    Eurogamer:10/10
    Gamespot:10/10

    heralde anlamissindir.


    Açıkçası ben anlamadım. Bunu iğneleme vs. olsun diye söylemiyorum, cidden bunu neye cevap olarak yazdığınızı anlamadım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: musAKka

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mia Toretto

    GoW3 grafik puanlari:

    IGN:10/10
    BSC:9.9/10
    Eurogamer:10/10
    Gamespot:10/10

    heralde anlamissindir.


    Açıkçası ben anlamadım. Bunu iğneleme vs. olsun diye söylemiyorum, cidden bunu neye cevap olarak yazdığınızı anlamadım.

    bunu size yazmadım hocam kusra bakmayın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mia Toretto

    quote:

    Orijinalden alıntı: musAKka

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mia Toretto

    GoW3 grafik puanlari:

    IGN:10/10
    BSC:9.9/10
    Eurogamer:10/10
    Gamespot:10/10

    heralde anlamissindir.


    Açıkçası ben anlamadım. Bunu iğneleme vs. olsun diye söylemiyorum, cidden bunu neye cevap olarak yazdığınızı anlamadım.

    bunu size yazmadım hocam kusra bakmayın.

    Ne kusuru yahu, estağfurullah. Bana yazdığını düşünmüştüm sadece, araya atlamışım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi musAKka -- 28 Mart 2013; 16:07:48 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: musAKka

    quote:

    Orijinalden alıntı: GT_55

    Gerçekci dersek cod 4'te gerçekçi duruyor.Kullanılan grafik teknolojisi konusundan killzone ayrı ligde.Bf4'ün bf3'ten tek farkı, karakterlerin yüzlerindeki detayın artmış olmasıdır.Bir iki de ufak cila yapmışlar alın size bf4 demişler.Şu bf4'ü killzone ile karşılaştırmak için hör olmak lazım.Eski nesil konsollara çıkan oyunu bu kadar yüceltmeye gerek yok.Kim ne derse desin, killzone grafik olarak her açıdan bf4ün üzerindedir.

    Ben halen KZSF'un çok abartıldığını düşünüyorum, özellikle yeni nesil için. İlk videoyu canlı canlı izlediğimde çok beğenmiştim (ki halen beğeniyorum). Ancak bana göre oyunun en etkileyici kısmı, konsolda oynanabiliyor olmasıdır. Yoksa tekrar edeyim; bu oyun PC için duyurulmuş olsaydı görsellik açısından aynı etkinin yarısını bile yaratmazdı.

    Ayrıca Killzone'un BF4 ile bazı açılardan karşılaştırılamaması için birçok sebep var. Öncelikle Killzone'da insanları asıl etkileyen şey, oyunun girişindeki, ve bölümün sonunda helikopterdeki şehrin görünümü ve binalardaki yansımalar vs... BF4 etrafta camların, rengarenk binaların bulunduğu bir oyun değil. Genel olarak harap olmuş mekanlarda geçiyor, KZ gibi yüksek teknolojili mekanlar yok. Ayrıca KZ koridor tipi oynanışa sahip bir FPS iken BF daha çok geniş alanlarda oynanıyor. BF4'ün evreni gerçek olduğu için herşey gerçeği ile kıyaslanabilir durumda ancak KZSF'de gerçek bir evren yok, bu yüzden oyunun gerçekle karşılaştırma gibi bir kaygısı yok. O yüzden iki oyunun da önem verdiği görsel ayrıntılar çok daha farklı.

    Yayınlanan videolara göre bakarsak;

    KZ'deki genel hareket ve silah animasyonları çok hoş gözüküyor.
    KZ ışıklandırmalara, lens flare gibi şeylere önem vermiş ama aynı şeyi gölgeler için söylemek zor. Hem karakterlerin, hem de cisimlerin gerçek zamanlı gölgeleri neredeyse "low" seviye şeklinde.
    KZ'de fizik adına birşey yok, tamamen çevreyle etkileşimsiz bir oynanış verilmiş. Oyunun devamında aynısı mı olur bilemem ama KZ serilerinde de hep böyleydi.
    KZ'de asker poligonları oldukça iyi ama çevredeki insanlar (halk, vs.) çok kalitesiz gözüküyor, özellikle yüz animasyonları... Gerçi oyunun girişinden sonraki bölümlerde bu insanlarla çok karşılaşacağımızı sanmıyorum ama yine de göze çarpıyor.

    BF4 ve KZ için en çok yanılgıya düşülen şey, bir önceki oyunla arasındaki farka bakıp yorum yapmaktır. KZSF'de 3. oyuna göre baktığımızda ciddi bir uçurum var ama BF4 ile BF3 arasında uçurum denilecek kadar bir fark yok. Bundaki asıl sebep BF3'ün zaten görsel anlamda oldukça iyi bir oyun olmasıdır. Yani bir oyun %50'den %100'e yükselmiş; diğer oyun ise %80'den %100'e yükselmiş ama %20'lik artış kendini çok belli etmiyor.

    BF4'te "ufak tefek" diye adlandırılan gelişmeler gördüğüm kadarıyla;

    Gerçek zamanlı ışıklandırmalar ve gölgeler çok daha kaliteli
    Karakter ve çevre obje texture kalitesi daha yüksek
    Hasar gören çevre etkileşimi arttırılmış
    Patlama ve partikül kalitesi artmış
    Vegetation (ot, ağaç vs...) kalitesi arttırılmış
    Görülebilir alan uzaklığı ve uzak cisim/bina kalitesi daha yüksek


    Hep söylüyorum; KZSF cihaza yakışır bir çıkış oyunudur ama genel teknoloji anlamında "yeni nesil" birşey yok oyunda, PS için yeni nesilliği var sadece. BF4'te de yeni nesil denecek birşey yok. Ama iki oyunun da kendine özel kısımlarında görsel üstünlüğü var. Asıl yeni nesil denilmeyi hakeden oyun Deep Down'dır, eğer o da gerçekten oyun içi oynanış videosuysa. Bundan 4-5 sene sonra PS4'e çıkan oyunları gördüğümüzde KZSF'nin vs. adı bile anılmayacak, bundan eminim. Cihazın gerçekten potansiyeli var ve ilk alanlardan biri olurum muhtemelen.

    arkadaş hep söyledim tekrar söylüyorum..bende bu yazdıklarını şidedetle savunuyorum kz çıkış oyununa yakışır olsada,kesinlikle yeni nesile ait hiçbirşey görmedim oyunda..eğer gerçekten yeni nesil geldi işte budur diyeceksek tek oyun ''Deep Down''dur..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: GT_55

    Gerçekci dersek cod 4'te gerçekçi duruyor.Kullanılan grafik teknolojisi konusundan killzone ayrı ligde.Bf4'ün bf3'ten tek farkı, karakterlerin yüzlerindeki detayın artmış olmasıdır.Bir iki de ufak cila yapmışlar alın size bf4 demişler.Şu bf4'ü killzone ile karşılaştırmak için hör olmak lazım.Eski nesil konsollara çıkan oyunu bu kadar yüceltmeye gerek yok.Kim ne derse desin, killzone grafik olarak her açıdan bf4ün üzerindedir.

    katılıyorum
  • Murakka arkadaşımıza yorumlarına katılıyorum .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sayfada birini bloklamak istiyorum . Güvenik hatası sorun bildiriniz uyarı yazısı çıkıyor .
    Sn.Moderatör arkadaşımız bana yardımcı olabilir mi acaba ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: persi_ali

    Sayfada birini bloklamak istiyorum . Güvenik hatası sorun bildiriniz uyarı yazısı çıkıyor .
    Sn.Moderatör arkadaşımız bana yardımcı olabilir mi acaba ?


    Şu an kontrol ettim, blok tuşu bende sorunsuz çalışıyor. Bir ihtimal internet tarayıcısı ayarlarından dolayı sorun çıkıyordur diye tahmin ediyorum.

    Not: Firefox kullanıyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: musAKka

    quote:

    Orijinalden alıntı: persi_ali

    Sayfada birini bloklamak istiyorum . Güvenik hatası sorun bildiriniz uyarı yazısı çıkıyor .
    Sn.Moderatör arkadaşımız bana yardımcı olabilir mi acaba ?


    Şu an kontrol ettim, blok tuşu bende sorunsuz çalışıyor. Bir ihtimal internet tarayıcısı ayarlarından dolayı sorun çıkıyordur diye tahmin ediyorum.

    Not: Firefox kullanıyorum.

    Üstadım şimdi denedim oldu :) Sağol teşekkürler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mia Toretto

    GoW3 grafik puanlari:

    IGN:10/10
    BSC:9.9/10
    Eurogamer:10/10
    Gamespot:10/10

    heralde anlamissindir.


    Çok iyi anladık


    />


  • yukarda verilmedi galiba, yeni SSS face expression demosu bu. gtx680 ile 180 fps mi ne veriyormuş bu.



    Aşağıda da eski SSS demosu var. Expression yok ama sade render var. Yukardakinin ön çalışması gibi.
    5 farklı ışık kaynağı ekleyebiliyorsunuz, farklı açılardan kullanma imkanı faln var. Çekip deneyin bakın, yüksek fps ile yapılabildiğini görüncü ilginç gelecek. Bu yeni olan rsan'ın yolladığı bunun güncellenmiş versiyonu.

    Programı çekip çalıştırın, sisteminize göre kaç fps verdiğine bakın, değerler ile oynayın vs.

    http://www.iryoku.com/separable-sss/downloads/Separable-SSS-DX10-v1.0.exe



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Rubisco -- 28 Mart 2013; 18:18:33 >
  • 
Sayfa: önceki 444445446447448
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.