Şimdi Ara

Plastik Far Temizliği (9. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
213
Cevap
17
Favori
252.173
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Blessmen

    Plastik far temiziligi yaptım sonuç mükemmel oldu. sitede bilgi veren arkadaşlara ellerine saglık diyorum.
    Nasıl yaptığıma gelince
    Malzemeler : 800 - 1200 - 1500 - 2000 - 3000 - su zımparaları ve plastik pasta cila veya pembe veya mavi renkte pasta cila

    800 zımpara ile sürekli su akıtarak bidonun kapagını delin arabanın üstüne koyun asagı dogru akıyor zaten.lfazla bastırmadan güneş yanıkları izleri falan temizliyosun aşınan plastik.suyla beraber aşağı dogru akıyor. sırayla kucukten buyuge dogru zımparaları kullanıyosun en son 3000 de bıraz daha fazla ovalyarak pruzlerın zımparaya gelmedıgını hıssedene kadar temizlıyosun.sonra farı yıkayıp kurulayıp temiz biz bir bezle pasta cılayı uyguluyosun sonuç pırıl pırıl cam gibi bir far cıkıyor ortaya. ben opel astraya uyguladım fotograf cekmedım basında ve sonunda fakat sıfır gibi oldu.ben plastık cila almadgım ıcın pasta cile uyguladım gayet guzel oldu. pasta cılahı bastırmadan uygulayın cizmesin sadece parlatsın ve puruzsuz hale getırsin.

    Zımparalar her yerde bulunmuyor. Ankarada olanlar için Baskent oto sanayinde Aydın ticaret var orada bulabilirsiniz. Tel 2780004

    3000 zımpara 5 tl dıgerlerı 1 er tl toplam 9 tl ye farınız tertemiz.

    teşekkürler hocam sadece sag fara uyguladım sonuç fena degil yanlız çizikler tam gitmedi
    aslında biraz daha ugraşsam onlarda giderdi ama makine olmadıgı için yorucu oldu
    Plastik Far TemizliğiPlastik Far TemizliğiPlastik Far Temizliği




  • Iyi geceler
    Babamin araci olan 2004 corollanin arkasini hafif dokundurmam dolayisiyla sol arka stop kirildi bunu yenisiyle degistirdik ve digeriyle renk farki gibi oldu .Diger farda yasindan solayi solma var ve hafif buzlanma yeni farla ayni hale getirebilmek icin su zimparalarini kullanarak islem yapmayi dusunmekteyim .Ancak calisma bitisinde kullanmak uzere formula 1 marka beyaz renk sivi pastam bulunmakta ancak cilam yok. Kafamdada bir kac tane soru var cevaplarsaniz sevinirim .
    cila atmasam nasil bisey ortaya cikar ?
    cila atmak sartmi parlatmak ve korumak icin fari ,parlatmak icin baska ne uygulanabilir?
    Far ne kadar surede eski haline doner ?
    yeni far kadar parlak kalip eskimemesi icin ne yapabilirim ?

    Yazim hatasi varsa affola mobilden giriyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yardimci olabilecek kimse yokmu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Up

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cemeray97

    Iyi geceler
    Babamin araci olan 2004 corollanin arkasini hafif dokundurmam dolayisiyla sol arka stop kirildi bunu yenisiyle degistirdik ve digeriyle renk farki gibi oldu .Diger farda yasindan solayi solma var ve hafif buzlanma yeni farla ayni hale getirebilmek icin su zimparalarini kullanarak islem yapmayi dusunmekteyim .Ancak calisma bitisinde kullanmak uzere formula 1 marka beyaz renk sivi pastam bulunmakta ancak cilam yok. Kafamdada bir kac tane soru var cevaplarsaniz sevinirim .
    cila atmasam nasil bisey ortaya cikar ?
    cila atmak sartmi parlatmak ve korumak icin fari ,parlatmak icin baska ne uygulanabilir?
    Far ne kadar surede eski haline doner ?
    yeni far kadar parlak kalip eskimemesi icin ne yapabilirim ?

    Yazim hatasi varsa affola mobilden giriyorum

    ben de düzgün bi ürün bulamadım yaşadıgım yerde. o sarı kutu formula 1 den aldım :) zımpara yapıp, uyguladım ön farlara. baya bi açtı ama makinem olmadıgı icin mükemmel değil sonuç. stoplarda pek güneş yanıgı olmuyo. sen formula 1'i 5-6 kat stopa bezle uygula iyice bastırırak. zımpara hiç girişmeden dene bi bakalım.. cilaya gerek yok bence.




  • ben kendim zımparalayarak parlatmayı denedim aslında güzel oldu ama son anda büyük bi hata yaparak mahvettim.su zımparası aldım boyacıdan 500 800 ve 1000 numara bulabildim aslında birde 2000 olsa daha iyi olurdu.yine boyacıda parlak sprey vernik aldım.önce su zımparasıyla kalından inceye doğru yarım saat kadar zımparaladım far matlaştı sonra iyice temizleyip verniği sıktım verniği biraz yakından sıkmışım akan yerler oldu bende onu temizlemeye çalışırken bezle dokunduğum anda bezin bütün havı farda kaldı aslında çok güzel olmuştu o hatayla berbat ettim şimdi iyice kurumasını bekliyorum tekrar zımpara yapacağım.
  • Merhaba arkadaşlar bugün uyguladım arabamın farı kötüydü sonra bilmeden gidip normal kalın zımparayla zımparalayınca far pert oldu neyse ki forum imdadıma yetişti buyrun malzemeleriyle birlikte öncesi ve sonrası... 45dk sürdü benzincide yaptım su hortumunun önünde

    Bu arada 2500 ve diğer zımparaları oto sanayi sitesinde oto boya nalburunda buldum bilginiz8e

    800'le 5 dk
    1500'le 10dk
    2500'le 15dk
    2 kere pasta clia
    1 kere turtle wax çizik giderici
    2 kere meguiars wax

    Aksam farlari acip baktim bazi arkadaslar ciziklerden muzdqrip ama clionun caminda 1 tane cizik kalmamis. Bu arada foto yukluyorum ama resimler gozukmuyor nedendir

    Plastik Far TemizliğiPlastik Far TemizliğiPlastik Far Temizliği



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meganers -- 25 Ekim 2014; 22:41:46 >




  • Bugun arabanın farlarını sanayide temizlettim usta önce farların zımpara ile tozlarını aldı sonra farlara sprey gibi bi şey püskürttü iki defa kurumasını bekledi pasta cila falan yapmadı (plastik parlatıcı kullandı) gayet başarılı oldu memnun kaldım. Pasta cilanın kısa süreli olduğunu söyledi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • slhtn S kullanıcısına yanıt
    http://forum.donanimhaber.com/m_93699963/tm.htm Ben vernikle yaptım :)
  • murat_sönmez kullanıcısına yanıt
    Gule gule kullan

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • vernik kavlar yav:)
    önceden cam yaparlardı pırıl pırıl
    artık yaya güvenliği için plastik yapıyorlar,e tabi maliyet de düşüyor.
    Çok kirlenmedikçe silmiyorum farları;çizilcek diye.Hepsiburada da bi kaç ürün var onlardan almayı planlıyorum ilerde
  • Konu almış yürümüş, maşallah diyelim :) İzmir için ustamızın dükkanı zorunlu sebeplerle (dükkanın olduğu yerden tramvay geçecekmiş) taşınmış. Yeni adresi Halkapınar İzmirgaz'a yakın bir konumda. Konu ile ilgili olanlar için web sitelerinden NewCar Far Temizliği yeni adresleri öğrenilebilir. Saygılar..
  • Merhabalar. Geçenlerde yaptığım far parlatma olayını anlatmak istiyorum. Kullandığım malzemeler. 2 adet 1200 lük su zımparası(2 tl), meguers far cilası(30-35 tl),bez,sünger ve pamuk. önce farı temizledim kuruladım sonra bir elimde suya batırılmış sünger bir elimde de zımpara.ovalayarak zımparaladım. yüzeyi aşınmış zımparayı 1500 niyetine kullandım sonradan. Zımparalama işi bittikten sonra kuruladım ve cilayı pamukla fara uyguladım.Sonuc göründüğü gibi.
    1) 1200 lük su zımparası
    2) aşınmış zımpara
    3) manuel olarak pamukla cilalamak.
    P.S: zımparalamadan önce farın kenarlarındakı boyaları korumak için bant yapıştırınız.
    Plastik Far Temizliği
    Plastik Far Temizliği
    Plastik Far Temizliği
    Plastik Far TemizliğiPlastik Far TemizliğiPlastik Far Temizliği




  • AYDIN OTO KUAFÖR BU İŞİN USTASI ABİ .
    ADAMLAR USTA ALDIKLARI HER KURUŞU HAK EDİYORLAR.
    TEMİZ İŞÇİLİKLERİ VAR SONRADAN HİÇ KAFAN AĞRIMIYOR. GİT PİŞMAN OLMAZSIN
    HATTA BENİ TANIR ADIMI VERİRSEN(BEN HASAN YILMAZ), HER BAKIM KONUSUNDA DA YARDIMCI OLUR.YARI YOLDA KALMAZSIN

    ADRESİ
    Yeşilova, MAH. 4. Doğru Sk., Osmangazi/Bursa
  • Fazla kirli değildi. İnca pasta cila ve üstübü ile uğraştım, duvara yansıyan ışık bile farketti.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cyber_brain

    Alın size fat temizleme alıntıdır..

    İşlem başlıyor...

    *** Farın içini açmaya gerek yok, güneş yanığı sadece dış yüzeydeymiş (ben içini açtıktan sonra anladım).
    *** Farın içinde de az da olsa tozlanma oluyo. onu temizleyince farın o aynalı kısmı daha bir parlıyor.
    *** Olaki farın içini de (tekrar ediyorum hiç gerek yok) açarsanız malzemecilerde slikon satılıyor. ama şeffaf değil siyah silikon (bu hem daha kuvvetli yapıştırıyormuş, hem sızdırmazlığı daha iyiymiş, hemde dış etkenlere (sıcak, soğuk, kar, buz vs.) daha çok dayanıyormuş. 3-5 ytl ye temin edebilirsiniz. farın içini temizledikten sonra iyice kurutmak şart. daha sonra bu silikonu kullanarak kapatıyorsunuz. farın önündeki plastiği sökerken dikkat edin tırnakları kırmayın. bir de söktükten sonra göreceksiniz ki eski slikon conta gibi kalıyo plastiğin etrafında. onu da iyice temizlemeniz lazım. (bu zor oluyo çünkü bu silikon kuruyunca yumuşak plastik gibi bir hal alıyor. kesilmiyo, kopmuyo vs).

    *** Farın dışını temizlemek için gerekenler:
    1- 600-800 kumlu zımpara (ben 600 kullandım)
    2- 1200-1500 kumlu zımpara (ben 1500 kullandım)
    3- 2500-3000 kumlu zımpara (bulamadım, plexiglass işi yapan bir tanıdığın tavsiyesiyle bir önceki aşamada kullandığım ve dişi azalmış 1500lük zımparayı kulladım)
    4- orta sertlikte (aldığım yer öyle dedi) pembe renk pasta cila. (mavisi daha iyi sonuç veriyormuş sonradan duydum ama emin değilim) ve uygulamak için bir miktar kot bezi ya da üstüpü.
    5- eğer farı yerinden sökmeyecekseniz kağıt bant. ( ben farı söktüm böylece hem boyayı tehllikeye atmadım hem de daha rahat oturduğum yerden çalıştım.)

    işlem aşamalarına geçiyorum:

    öncelikle tek far yaklaşık 30-40 dk sürüyo.
    *** Farın etrafına zımpara işleminde boyaya zarar vermemek için bant çekiyorsunuz. kağıt bant boyaya zarar vermez.
    *** Far kuru iken 600 lük zımparayla iyice zımpara yapıyorsunuz. sadece leke olan yerleri değil tamamını. çok bastırmadan, daire çizerek. leke kalmayıp far dış yüzeyi tamamen beyaz flu bir şekil alıyo. ( laf aramızda bu aşamada çok korktum tekrar eskisi gibi şeffaf olmayacak diye).
    *** Aynı işlemi 1500 lük zımparayla yapıyoruz. bu arada 600lük zımpara baya baya çizik bırakıyo farda. bu 1500lük zımpara temizliyo çizikleri ve fluluk devam ediyo. far yüzeyinde zımpara yapılmamış yer kalmayacak. leke kalmış gibi görünen yer varsa o kısma biraz daha zımpara uygulanabilir.
    *** Farı iyice yıkayın. mümkünse musluk sürekli açık halde farın üstüne akarken, yoksa benim yaptığım gibi bir arkadaştan yardım isteyip bidondan su akıtarak ıslak bir şekilde 2500 lük zımparayı uygulayın. farın tekrar şeffaflaştığını göreceksiniz. iyice şeffaf olana kadar devam edin.
    *** suyu kapatın, farı iyice kurulayıp üstüpüyle ya da kot beziyle pasta cilayı yine daireler çizerek iyice uygulayın. bu işlemi kolunuz yoruluncaya kadar yapıyorsunuz. cila far yüzeyinde koruma oluşturuyor. o yüzden pasta cila işiniz bittiğinde farı yıkamayın, temiz bir bezle kalıntı varsa silin.

    İşlem tamamdır

    bunu golf 7 üzerinde mi yaptın üstad ?




  • capreolus kullanıcısına yanıt
    https://www.youtube.com/watch?v=8nm9dZjKQbE izlersen diş macunuyla nasıl bir mucize yaratıldığına şahit olursun
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nova730

    quote:

    Orjinalden alıntı: mclearen

    ben focus 1 sahibiyim fakat farın daha nasıl söküleceğini dahi bilmiyorum içi toz alırmı farın anlayamadım biraz açık anlatırsanız sevinirim teşekkürler



    bende clioII var, 2000 rxt. öncelikle sizin farınızın yapısını tam olarak bilmiyorum. benimki plexiglass dedikleri türden sanırım orjinal far.

    farlarımın biri berbat durumda, diğeri ona nispeten daha iyi durumdaydı. güneş lekesi (yanığı) dedikleri şeyden dolayı.
    far üst yüzeyi sapsarıydı. ışığı dışarı veremiyordu.

    temizledikten sonra sıfır gibi oldu. uyarayım ama far yüzeyinde hiç belli olmayacak kadar ince çizik kalabiliyor.

    İşlem başlıyor...

    *** Farın içini açmaya gerek yok, güneş yanığı sadece dış yüzeydeymiş (ben içini açtıktan sonra anladım).
    *** Farın içinde de az da olsa tozlanma oluyo. onu temizleyince farın o aynalı kısmı daha bir parlıyor.
    *** Olaki farın içini de (tekrar ediyorum hiç gerek yok) açarsanız malzemecilerde slikon satılıyor. ama şeffaf değil siyah silikon (bu hem daha kuvvetli yapıştırıyormuş, hem sızdırmazlığı daha iyiymiş, hemde dış etkenlere (sıcak, soğuk, kar, buz vs.) daha çok dayanıyormuş. 3-5 ytl ye temin edebilirsiniz. farın içini temizledikten sonra iyice kurutmak şart. daha sonra bu silikonu kullanarak kapatıyorsunuz. farın önündeki plastiği sökerken dikkat edin tırnakları kırmayın. bir de söktükten sonra göreceksiniz ki eski slikon conta gibi kalıyo plastiğin etrafında. onu da iyice temizlemeniz lazım. (bu zor oluyo çünkü bu silikon kuruyunca yumuşak plastik gibi bir hal alıyor. kesilmiyo, kopmuyo vs).

    *** Farın dışını temizlemek için gerekenler:
    1- 600-800 kumlu zımpara (ben 600 kullandım)
    2- 1200-1500 kumlu zımpara (ben 1500 kullandım)
    3- 2500-3000 kumlu zımpara (bulamadım, plexiglass işi yapan bir tanıdığın tavsiyesiyle bir önceki aşamada kullandığım ve dişi azalmış 1500lük zımparayı kulladım)
    4- orta sertlikte (aldığım yer öyle dedi) pembe renk pasta cila. (mavisi daha iyi sonuç veriyormuş sonradan duydum ama emin değilim) ve uygulamak için bir miktar kot bezi ya da üstüpü.
    5- eğer farı yerinden sökmeyecekseniz kağıt bant. ( ben farı söktüm böylece hem boyayı tehllikeye atmadım hem de daha rahat oturduğum yerden çalıştım.)

    işlem aşamalarına geçiyorum:

    öncelikle tek far yaklaşık 30-40 dk sürüyo.
    *** Farın etrafına zımpara işleminde boyaya zarar vermemek için bant çekiyorsunuz. kağıt bant boyaya zarar vermez.
    *** Far kuru iken 600 lük zımparayla iyice zımpara yapıyorsunuz. sadece leke olan yerleri değil tamamını. çok bastırmadan, daire çizerek. leke kalmayıp far dış yüzeyi tamamen beyaz flu bir şekil alıyo. ( laf aramızda bu aşamada çok korktum tekrar eskisi gibi şeffaf olmayacak diye).
    *** Aynı işlemi 1500 lük zımparayla yapıyoruz. bu arada 600lük zımpara baya baya çizik bırakıyo farda. bu 1500lük zımpara temizliyo çizikleri ve fluluk devam ediyo. far yüzeyinde zımpara yapılmamış yer kalmayacak. leke kalmış gibi görünen yer varsa o kısma biraz daha zımpara uygulanabilir.
    *** Farı iyice yıkayın. mümkünse musluk sürekli açık halde farın üstüne akarken, yoksa benim yaptığım gibi bir arkadaştan yardım isteyip bidondan su akıtarak ıslak bir şekilde 2500 lük zımparayı uygulayın. farın tekrar şeffaflaştığını göreceksiniz. iyice şeffaf olana kadar devam edin.
    *** suyu kapatın, farı iyice kurulayıp üstüpüyle ya da kot beziyle pasta cilayı yine daireler çizerek iyice uygulayın. bu işlemi kolunuz yoruluncaya kadar yapıyorsunuz. cila far yüzeyinde koruma oluşturuyor. o yüzden pasta cila işiniz bittiğinde farı yıkamayın, temiz bir bezle kalıntı varsa silin.

    İşlem tamamdır


    Ben de bu işlem ile çözdüm olayı. Yalnız pasta cila yerine parlak akrilik vernik kullandım,bebek gibi oldu. Resmen farlarım aydınlatmıyormuş onu anladım. Keşke fotoğraf çekseydim, unuttum malesef.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • hatalı gönderim......



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ozdemirs8 -- 19 Eylül 2016; 20:51:40 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • millet, zımpara sonra plastix, buraya kadar doğru, sonrası başka şey sürmezseniz yarım olur, ikide bir plastix uygulamak zorunda kalırsınız, sonrasında eninde sonunda o far pert olur, boşa aksini iddaa etmeyin...
    fara koruyucu yapacaksınız, vernik tam olmaz, akrilik tabaka yerine geçen ürün var, bunu süreceksiniz, kürleşme sonrası artık senelerce aynı kalır, çatlamaz sararmaz sıfır far kadar dayanır, ürün Soft99 Light One, bunu kullanın iş tamam...

    kendim farımı zımparaladım, plastix uyguladım ve bunu sürdüm, 2 senedir en ufak sıkıntı yok, deneyin ve görün, haa bu ürün tek seferlik değil, 1 çift fara 4-5 kez rahatlıkla uygulanır, sağlam fara sürerseniz koruyucu olur, 1 uygulama senelerce dayandığına göre siz düşünün artık :)
    http://www.kimyasaladamlar.com/light-one-50ml8ml-pmu507




  • 
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.