Şimdi Ara

Piyasadaki En İyi Otomatik Vites (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
413
Cevap
15
Favori
191.180
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SAİM.

    quote:

    Orijinalden alıntı: Catharacta Skua

    Bmw'nin yeni 8 ileri otomatiği cidden efsane


    tork konvertörlü olduğu halde oldukça düşük yakıt tüketimi ve neredeyse kayıpsız hızlanışı var

    Bmw'nin değil arkadaşlar ZF'nin.

    Vw amarok gibi ticari bir araçta bile kullanılan şanzımanı markaya indirgememek gerek.
    Değeri anlaşıldıkça yaygınlaşacaktır bence.

    VAG dsg fabrikasını kapatıp ZF için ortak bi fabrika kursa hayatının olayını yapmış olur bence.

    Dsg her ne kadar hızlı vites değiştirse de,
    Kayıpsız olsa da, tork konvertörünüm yumuşaklığı ve kararlılığı yok bence.
    En azından ben ikisini de kullandığım için rahatça anlayabiliyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: diesotto

    quote:


    ZF 8HP transmission

    Audi A4 North American version
    Audi A5 North American version
    Audi A6[8]
    Audi A7[9]
    Audi A8[10]
    Audi Q5 North American version[


    bu cok ilginc, Audi'nin Amerikan versiyonlarinda ZF8 kullanilmaya baslanmis. Demek ki DSG'ler birer birer patlayinca Audi'leri ZF'ye cevirdiler imaji kurtarmak icin.

    DSG'li VW'leride 10 yil garantiyle satiyorlar ABD'de zaten. Olaya bakin, Amerikali Audi'ye ZF ile biniyor, DSG'li VW'yede zaten 10 yil garanti ile. Ustelik farkta vermiyorlardir tahmin DSG icin oyle cok fazla.

    Bizim millette uzayli gormus masum koylu gibi Dogus'ta DSG'li araclari gorunce mimleniyor, basireti baglaniyor, birde ustune 10 bin TL DSG farki bayiliyor.

    Yanlış bilgilendirme.

    Audi'nin Avrupa ve ülkemizde satılan ürünlerinin de bir kısmında, Multitronic adı verilen CVT veya klasik tork konvertörlü Tiptronic şanzıman mevcut.

    DSG veya Klasik şanzıman diye bir durum söz konusu değil.

    Misal:http://www.audi.com.tr/tr/brand/tr/tools/navigation/audibar/fiyat_listesi/a7.html

    Listedeki şanzımanlardan Tiptronic klasik tip otomatik vitestir, S-tronic ise DSG'nin Audi karşılığıdır.

    http://www.audi.com.tr/tr/brand/tr/tools/navigation/audibar/fiyat_listesi/a4.html

    Bu listedeki A4'lerdeki Multitronic ise CVT şanzımanlardır.

    Doğuş Otomotiv'in Türkiye'deki kullanıcılara yetersiz garanti süresi vermesi, arızalar konusunda uğraştırması, DSG için şaka gibi rakamlar talep etmeleri (başıma gelmese de forumdaşlarımdan yola çıkarak söylüyorum) konusunda ise haklısınız.

    Bir markayı, ürünlerini sevmek zorunda değilsiniz, ama en azından objektif bilgilendirme konusunda daha hassas olmanızı öneririm. Mesela kendim çok memnun olmama rağmen ve (şimdilik) sorun çıkartmamasına rağmen DSG'yi potansiyel arıza çıkartabilcek olan bir şanzıman olarak nitelendiriyorum, tavsiye isteyenlere de bizat tecrübe etmemiş olmama rağmen bu sorun ihtimalini artık vurguluyorum.

    Saygılarımla.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Janjan -- 21 Kasım 2012; 6:54:44 >




  • Vw nin bazı araçlarına koyduğu 7 ileri 2.0 140 ps DSG şanzuman hakkında bilgisi olan var mı? Arıza durumları falan nasıldır? 1.6 gibi kuru mu yoksa yağlı tiplerden mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yalnızaslan

    Vw nin bazı araçlarına koyduğu 7 ileri 2.0 140 ps DSG şanzuman hakkında bilgisi olan var mı? Arıza durumları falan nasıldır? 1.6 gibi kuru mu yoksa yağlı tiplerden mi?

    VW, 2.0 MOTOR TDİ LERE 6 KADEMELİ YAĞLI DSG KOYUYOR DİYE BİLİYORUM.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: okreg

    opel astra tercih edilir mi?

    ASTRA ACTİVE SELECT: 6 KADEMELİ
    TORK KONVERTÖRLÜ , YAĞLI ŞANZUMANDIR. KALİTELİDİR.
    DİĞER ŞANZUMANLARINA BULAŞMA.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: troyadabiradam

    ZF geri kalan gerçekten iki numara her zaman.

    Bende 2011 easytronic astra var ( paramız kadar :) ) 2010 dan sonra easytronic lerde güncellenmiş. Ama ne kadar iyidir bilemem. benim daha 2. yılım ve 18000 km deyim...

    easytronic astra VE MMT corolla SI OLAN ARKADAŞLARIMIN HEPSİ DE
    MALESEF ARAÇLARINI MANUEL KULLANIYORLAR.
    TEK KAVRAMALI ROBOTİZE MANUEL ŞANZUMANLAR GERÇEKTEN İNSANI İLLET EDER.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yalnızaslan

    Vw nin bazı araçlarına koyduğu 7 ileri 2.0 140 ps DSG şanzuman hakkında bilgisi olan var mı? Arıza durumları falan nasıldır? 1.6 gibi kuru mu yoksa yağlı tiplerden mi?

    bu şanzıman ülkemizde sadece
    caravelle 2.0 tdi 140 ps 180 ps ve tiguan 2.0 tdi de kullanılıyor yanlış hatırlamıyorsam 600nm ye dayanıklı ve yağlı kavramam bir 7 ileri dsg şanzımamn kuru kavramaya göre daha sorunsuz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SAİM.

    quote:

    Orijinalden alıntı: yalnızaslan

    Vw nin bazı araçlarına koyduğu 7 ileri 2.0 140 ps DSG şanzuman hakkında bilgisi olan var mı? Arıza durumları falan nasıldır? 1.6 gibi kuru mu yoksa yağlı tiplerden mi?

    bu şanzıman ülkemizde sadece
    caravelle 2.0 tdi 140 ps 180 ps ve tiguan 2.0 tdi de kullanılıyor yanlış hatırlamıyorsam 600nm ye dayanıklı ve yağlı kavramam bir 7 ileri dsg şanzımamn kuru kavramaya göre daha sorunsuz

    Evet hocam doğru biliyorsunuz caravelle ve tiguan da var ama tiguandaki 4 motion. Caravelle 140 ps Yada 180 ps DSG almayı düşünüyoruz ikisi de 7 ileri. Acaba bunlar kuru mu ıslak mı öğrenemedim. Fazla kullanılmadığı için sanırım pek bilgi bulamadım.

    Genellikle 6 ileri tam otomatik yağlı şanzumana iyi diyorlar ama bu modellerde de hiç aracı arıza veren veya şikayetçi olan görmedim. Okumadım. Yada dediğim gibi fazla kullanıcısı olmadığı için bulamadım herhalde bilmiyorum.

    İnsan sürekli 7 ileri dsg şikayetleri okuyunca korkuyor tabi ister istemez o kadar para veripte üstüne uğraşmak can sıkıcıdır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Herkes, bmw porsche yazmış, bizim gibi normal insan olan memurlar, hangi şanzımanı tercih etmeli:) 30 35 bin paramız var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • En iyi oto şanzuman CVT dir.Aksini iddia eden DSG dir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: espanyol55

    Herkes, bmw porsche yazmış, bizim gibi normal insan olan memurlar, hangi şanzımanı tercih etmeli:) 30 35 bin paramız var.

    30 - 35'e Benzinli + Tork konvertörlü + LPG kombinasyonu gayet iyi olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ALBAY

    En iyi oto şanzuman CVT dir.Aksini iddia eden DSG dir

  • quote:

    Orijinalden alıntı: espanyol55

    Herkes, bmw porsche yazmış, bizim gibi normal insan olan memurlar, hangi şanzımanı tercih etmeli:) 30 35 bin paramız var.

    Tam otomatik şanzımanlı Honda'yı tarif etmişsin arkadaşım.
  • ben en çok ZF'den keyif alıyorum, DSG'de yeri ayrı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: espanyol55

    Herkes, bmw porsche yazmış, bizim gibi normal insan olan memurlar, hangi şanzımanı tercih etmeli:) 30 35 bin paramız var.

    2012 honda jazz cvt
    2008 bmw 116i tiptronik.
    2005-2008 vw grubu tiptronik , 102 beygir hitler motorlu; golf5, octavia2, Leon2, jetta , golf plus .
    2012 nissan qasqai cvt
    ve 100 km de 9 lt yakıta dayanabilirsen; 2006-2008 passat 1.6 fsi tiptronik.
    2006 toyota avensis 1.8 otomatik
    2011 yeni astra active select.
    ...
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-toyota-otomatik-tuplu-boyasiz-degisensiz-full-avensis-98514256/detay
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-bmw-2008-model-bmv-1.16-otomatik-vites-63.000-km-de-105609399/detay/




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lordford50

    quote:

    Orijinalden alıntı: troyadabiradam

    ZF geri kalan gerçekten iki numara her zaman.

    Bende 2011 easytronic astra var ( paramız kadar :) ) 2010 dan sonra easytronic lerde güncellenmiş. Ama ne kadar iyidir bilemem. benim daha 2. yılım ve 18000 km deyim...

    easytronic astra VE MMT corolla SI OLAN ARKADAŞLARIMIN HEPSİ DE
    MALESEF ARAÇLARINI MANUEL KULLANIYORLAR.
    TEK KAVRAMALI ROBOTİZE MANUEL ŞANZUMANLAR GERÇEKTEN İNSANI İLLET EDER.

    Haklısın üstat, ama 33.000 tl ye Opel Astra Classic 3 full paket aldım 2011 de. Emin ol param plsa alacağım araç 528 xd dir. :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Janjan

    quote:

    Orijinalden alıntı: diesotto

    quote:


    ZF 8HP transmission

    Audi A4 North American version
    Audi A5 North American version
    Audi A6[8]
    Audi A7[9]
    Audi A8[10]
    Audi Q5 North American version[


    bu cok ilginc, Audi'nin Amerikan versiyonlarinda ZF8 kullanilmaya baslanmis. Demek ki DSG'ler birer birer patlayinca Audi'leri ZF'ye cevirdiler imaji kurtarmak icin.

    DSG'li VW'leride 10 yil garantiyle satiyorlar ABD'de zaten. Olaya bakin, Amerikali Audi'ye ZF ile biniyor, DSG'li VW'yede zaten 10 yil garanti ile. Ustelik farkta vermiyorlardir tahmin DSG icin oyle cok fazla.

    Bizim millette uzayli gormus masum koylu gibi Dogus'ta DSG'li araclari gorunce mimleniyor, basireti baglaniyor, birde ustune 10 bin TL DSG farki bayiliyor.

    Yanlış bilgilendirme.

    Audi'nin Avrupa ve ülkemizde satılan ürünlerinin de bir kısmında, Multitronic adı verilen CVT veya klasik tork konvertörlü Tiptronic şanzıman mevcut.

    DSG veya Klasik şanzıman diye bir durum söz konusu değil.

    Misal:http://www.audi.com.tr/tr/brand/tr/tools/navigation/audibar/fiyat_listesi/a7.html

    Listedeki şanzımanlardan Tiptronic klasik tip otomatik vitestir, S-tronic ise DSG'nin Audi karşılığıdır.

    http://www.audi.com.tr/tr/brand/tr/tools/navigation/audibar/fiyat_listesi/a4.html

    Bu listedeki A4'lerdeki Multitronic ise CVT şanzımanlardır.

    Doğuş Otomotiv'in Türkiye'deki kullanıcılara yetersiz garanti süresi vermesi, arızalar konusunda uğraştırması, DSG için şaka gibi rakamlar talep etmeleri (başıma gelmese de forumdaşlarımdan yola çıkarak söylüyorum) konusunda ise haklısınız.

    Bir markayı, ürünlerini sevmek zorunda değilsiniz, ama en azından objektif bilgilendirme konusunda daha hassas olmanızı öneririm. Mesela kendim çok memnun olmama rağmen ve (şimdilik) sorun çıkartmamasına rağmen DSG'yi potansiyel arıza çıkartabilcek olan bir şanzıman olarak nitelendiriyorum, tavsiye isteyenlere de bizat tecrübe etmemiş olmama rağmen bu sorun ihtimalini artık vurguluyorum.

    Saygılarımla.

    Yanlis bilgilendirme falan degil sallamayalim lutfen. Kaynakta verilmis wikipedia'dan.http://en.wikipedia.org/wiki/ZF_8HP_transmission

    Turkiye'deki Audi'ler diyen olmadi zaten. ABD'deki Audi'ler dedim.

    wikipedia kaynagi kesmediyse AudiUSA'in kendi sitesinden kaynak gelsin:

    quote:



    A7 specifications

    Engine
    Dimensions
    Chassis
    Wheels/Brakes
    Warranty


    Drivetrain
    Transmission Eight-speed Tiptronic® automatic transmission with DSP (Dynamic Shift Program) and quattro® all-wheel drive



    http://models.audiusa.com/a7/detailed-specifications

    Ne diyor Eight speed Tiptronic yani S-Tronic yada DSG degil. Bildigin ZF-8 bu sanziman.

    Kesmediyse devam edelim:

    A6:

    quote:

    A6 specifications
    Engine:
    3.0 TFSI®

    Engine
    Dimensions
    Chassis
    Wheels/Brakes
    Warranty

    Drivetrain
    Transmission Eight-speed Tiptronic® automatic transmission with DSP (Dynamic Shift Program) and quattro® all-wheel drive



    http://models.audiusa.com/a6-sedan/detailed-specifications?engine=115

    Yine ZF.


    Zaten Turkiye'de millet koyundur. Paraya kiyip ne diye ZF koysunlar. DSG'leri itelemeye devam ederler tabii. Nasil olsa DSG icin bile sira bekleyenler var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi diesotto -- 21 Kasım 2012; 17:46:48 >




  • Ayrica yeni Tiguan'da ZF-8 ile gelicek.
  • How it's made Automatic transmission




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi diesotto -- 21 Kasım 2012; 17:57:58 >
  • Bence bu durumun iki farkli yonu var.
    1 Donanimsal olarak iyi olma durumu.
    2 Yazilim olarak araca uyum ve senaryolarin degerlendirilmesi.

    Bu konuda steptronic bmw sanzimani adeta kusursuz diyebilirim. Hic bir zaman aklimda olani yapmadigi durum gormedim. Yazilim olarak binlerce deneme yapilmis sanirsam ve en iyi secenekleri yuklemisler. Araci tamamen manuel gibi kullanabiliyorum hic vitese dokunmadan tamamen gaz tepkileriyle yokus asagi vitesi bile dusurebiliyorum vs.

    Bir cok otomatik arac kullandim ancak bir cogunda atsana ulan su vitesi dedigim durumlara denk geldim. Makine guzel olsa bile araca , motora uyum saglanamadiysa at cope o sanzimani. Sirf bu yuzden arac degistirecek olursam gene bmw dusunuyorum cunku gercekten motor- sanziman uyumlari cok iyi ayarlaniyor zaten bir cok dergi , uzman incelemelerde bu konuyu illaki vurguluyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.