Şimdi Ara

Piyasada ki ŞAHİNler sizce ne zaman sıfıra indirgenir? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
503
Cevap
1
Favori
37.529
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ben severim doğanları şahinleri 'bööömmm böbö böööömmmmmm' yaptıra yaptıra gezenlerin eğitim seviyesi araştırılmalı, arabaların bir suçu yok.

    Bir şahin alacak olsam direk fabrika çıkışı gibi orjinal olanından alır o şekilde sadece bir binek araç olarak kullanırdım. Apaçilerin faturasını şahinlere kesmen yanlış. İktisatta buna tümleme yanılgısı denir...

    Not: İktisattan kaldım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Şahin'i beğenirsin veya beğenmezsin, ayrı bir konu. Şimdiye kadar 3 veya 4 ŞAHİN'imiz oldu, bir tanesini de bayiden SIFIR aldım, hidrolik direksiyon ve merkezi kilitliydi. Ayrıca otomobillerin gerçekten PARA ettiği ve satışların patladığı 1993'te de 1988 model ama eski kasa Murat 131 ŞAHİN'i verip yerine 1993 model TEMPRA SX almış, o zaman parasının yarısını o eski arabayı takasa vererek ödeyebilmiştik.

    Tabi zaman değişti, ŞAHİN üretimi durdu. Daha modern otomobiller imal edildi ama ülkemizde 20 yıldan fazla aynı bantta babadan oğula geçen bir meslek gibi üretilen ŞAHİN'ler Türkiye piyasasından belki de silinecek en son araçlardır. Parçası ucuz, tamiri daha da ucuz, her yerde para ediyor, yaygın ve zaman öldürmek için de aksesuar ve modifiyeye de müsait, ayrıca ufak tefek çizik, darbe gibi 50.000-100.000 TL'lik (bizim maddiyat alanımıza giren) araçlardaki can sıkıcı şeyler en genci 10 yılını deviren ŞAHİN'lerde olmaz. Kadınların yaşı, erkeklerin maaşı ve ŞAHİN'lerin kilometresi sorulmaz, yoktur çünkü.

    Bu otomobiller piyasadan aniden silinseydi şu anda bunlarla zaman geçiren onbinlerce hatta yüzbinlerce genç uğraşlarından olacak, çok sayıda aksesuarcı, yedek parçacı ve üreticisi, tüccar, tamirci ve çırak sırf bu klasmandaki araçlar üzerinde uzmanlaştıkları için belki de işsiz kalacaklardı. Toplum maddi gücü kuvvetli, cebi para dolu olan, 28 platin kredi kartı ile gezen zenginlerden ibaret değil sadece. Bazı kenar, varoş mahallelerine gidin, orada da oto tamircileri var, askerliğini 20 yaşında sülüsünü alıp gidip yapıp gelenler var, Türk filmlerindeki gibi belki eskisi kadar fakir değil ama yoksul olan ve içinde yaşama sevgisi olan insanlar da var. Bunlar suçlu toplumsal artık değil, aklı başında ve namusu, şerefi ile yaşayan insanlar ve yok işte, anadan-babadan veya deden kalan 2 küp altın yok, bir ŞAHİN'i çok görmeyin bu nedenle.

    PASSAT'ımı satıp ŞAHİN'le de gelirsem DH forumuna şaşırmayın. Ha, beni APAÇİ olarak damgalayabilirsiniz, ama ben ŞAHİN'e binmekten ŞEREF duyarım!

    Saygılarımla,

    Taner Göde

    Size tamamen katılıyorum. Bursa'da oturuyorum ve burası ŞAHİN'lerin anavatanı. Her an her yerde bir ŞAHİN, DOĞAN, SERÇE görebilirsiniz. Çok yakın bir akrabamız 1994 yılında ŞAHİN 1.6 aldı. Yıllarca kullandı, o arabada sayısız anılarımız oldu. Daha sonra 2006 yılında babamın dayısına sattı. İkisi de arabasına gözü gibi bakan, bütün bakımlarını günü gününe yaptıran insanlar. Babamın dayısına, oğlu eski arabası 96 Corolla'yı bırakınca ŞAHİN'i satmaya karar verdi ve babam aldı. Arabada hiçbir modifiye yok, kazasız ve orijinal renginde boyasız. Zaman zaman da ben kullanıyorum arabayı. Çoğunlukla babam kullanıyor ve araba en ucuz aile arabası. Yakıtı ekonomik (brc lpg kiti), parçası ucuz, bakımı kolay ve ucuz. Bu yüzden tercih ediliyor ve günümüz şartlarında tercih edilmeli de. Burada anormal bir durum göremiyorum. Eskiden ŞAHİN kullanıp satan ve günümüzde tekrar alan insanlar var. Bu insanları 'apaçi' diye damgalamak, ŞAHİN kullanan insana birşey kaybettirmez, ama size kaybettirir.

    Gelelim sizin tabirinizle 'apaçi' lere. Bu insanların tek eğlencesi arabası. Eğer ceplerinde 1000 lira varsa bu arabaya sınırsız modifiye yapma imkanına sahipler. Ve bu arabayla trafikte çok tehlikeli davranışlar içerisine girmektedirler. Ama dikkat edilirse trafikteki her magandanın altında ŞAHİN yok. 106 GTI, CIVIC, LEON, GOLF, BMW, MEGANE COUPE, SAXO, CLIO HB... Bu liste böyle uzayıp gider. Şimdi konu sahibine soruyorum : Gördüğünüz her apaçinin altında ŞAHİN mi var?

    Bir ŞAHİN, temiz bakımlı ve kazasız olduktan sonra her zaman alınabilir. Çünkü emekli insanlarımızın, yaklaşık 5000-9000 tl civarına sahip olabildiği, yıllık vergisi 84 tl olan başka bir aile arabası daha yok.

    Bu ŞAHİN' lerin sayısı ne zaman 0'a iner?
    İnmez. Ancak ileride yaşı geçmiş arabalara ötv indirimi, takasta ciddi indirim verilir. O zaman sayısı azalabilir. Ve hiçbir zaman sıfıra inmez sayıları.

    Babamın ŞAHİN'ini zevkle kullanıyorum ve bundan Taner Abi gibi ŞEREF duyuyorum.

    Son olarak ;
    "Bir insanın önyargılarını kırmak, atom parçalamaktan daha zordur"
  • Kimse kurusa bakmasında olayın Şahinle falan alakası yok. Bizde yıllarca kullandık, babamız havadan kazanmıyordu parayı, 91 Doğan L miz vardı 9 sene kahrımızı çekti, ben ve kardeşlerim araç kullanmayı onda öğrendik. Kazalar yaptık, kendimiz tamir ettik.

    Bana sorarsanız sırf kullanıcı kesimi yüzünden almakta hep karar veremediğim araç BMW dir. BMW kullanıcı kesimi bence şahin kullanıcılarından çok daha kötü. Şahin kullanıcılarının yarısı sizin tabirinize apaçi ise, yarısı gelir seviyesinden dolayı bu araçları kullanıyor.

    Peki ya BMW ciler ne?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: evolvo

    sokakta ilk gördüğün kıllı abiye 'godoş naber ? 'de, hastane masraflarını bana gönder kabulüm...

    anlamını bilmediğiniz kelimeleri kullanmayın


    gülmekten ağlıyorum
  • Sıfır ŞAHİN'in showroom'daki kokusu, muhteşemdi. Bally gibi kokardı, yapıştırıcı, kauçuk ve plastik. Zemin halısının ilginç bir kir tutma özelliği vardı. Kiri bir defa tuttuktan sonra ömür boyu bırakmazdı. O zaman "ne çıkarsa bahtına" kuralı geçerliydi. Öyle arızalı ŞAHİN'i yetkili acemtaya götür de yoktu, zaten garanti 1 yıldı, 1 yıl dolduktan sonra aracı servise değil, sanayiye götürürdük.

    Sağ aynası olmayan 100 km'deki ŞAHİN'e Adana'dan Gaziantep'e giderken Osmaniye'de balans ayarı yaptırdığımızı hatırlıyorum (1993).

    Çok çabuk çürürdü, çok! Çekomastik sürerlerdi çürüyen yerlere. Pedallar da aşınırdı, ama yenisi 1 TL'ydi. Amortisör kulelerinin üzerine plastik OPAR kapak takardık, ulan onu bile Adana'da 1 yer satardı, Doğumevi (Bakımyurdu) Caddesinde. Arka perdesi olmaz, bir sürü şeyi olmazdı, bulabildiğim en kral ve en fiyakalı PIONEER Car Radio Casette Stereo sistemini takardım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: banchi_doğan

    Piyasa ve vergi sisteme değişene, halkımızın alım gücü yükselene kadar.piyasada kalır.


    +1
  • Şahini tedavülden kaldırmak çözüm değildir. Sorun araç kullanmanın çocuk oyuncağı olarak kabul edilmesi ve her başvurana ehliyet verilmesindedir. Bir takım temel hakları kullanmak bağlamında "ekonomik durum" insanlar arasında elbette fark yaratmamalıdır, tüm insanlar eşittir. Fakat çevreye karşı saygılı olmak, aracını tehlike yaratmayacak şekilde sevk ve idare etmek ekonomik güç gerektirmeyen, öğrenilebilen, herkeste bulunması gereken değerlerdir. Tamircinin çırağı 5000 TL biriktirip eski bir otomobil alabilir, binebilir, en doğal hakkıdır. Fakat bunu toplum içinde kullanabilecek zihinsel donanıma sahip değil ise ya ona en baştan ehliyet verilmemeli, verildi ise de yeterli düzeye erişinceye kadar trafikten men edilmelidir. Trafik şakaya gelmiyor, çok kolay bir şekilde birden fazla kişinin katili olma ihtimali her an ceptedir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oeste

    Eminim şu iğrenç modifiyeli şahini beğenen yüzlerce forum üyesi vardır.

     Piyasada ki ŞAHİNler sizce ne zaman sıfıra indirgenir?


     Piyasada ki ŞAHİNler sizce ne zaman sıfıra indirgenir?


     Piyasada ki ŞAHİNler sizce ne zaman sıfıra indirgenir?



    Aşk parayla satın alınır bknz;Şahin-Doğan aşıkları 17.500 verip alabilir bu aleti...

    İvedik sanayi civarında binaların arasından işlek yolun karşısındaki binaların arasına 70-80 ile dalan ''O GENÇLERİNİZİ'' yakaladı arkadaşlar (polisler)

    Yukarıdaki araçın tıpkısın aynısı idiler!

    Ne yapıyorlardı peki?

    Kim karşıya arabaya veya yayaya çarpmadan en yüksek hızla geçebilir!Yol yaya bakımından pek işlek değil Allahtan ve de arabaların böğürtüsü duyulduğu için yayalar nispeten daha az tehlikede peki ya araçlar?

    Bu şahin-doğan ile yapıyorlar bu olayı niye?İki sokak ötede tekrardan topluyor,aksiyona devam!!!
    Evet gençliğimiz hünerlerini,ustalığını bu araçları ve yedek parça sıkıntısının olmamasını iyi kullanıyor bu araçların haklısınız...


    Not:Olay gerçektir Ankarada olup duyanlar vardır belki...Araçların plakası yok çoğu çalıntı kolay çalındığı için bırak kaç ya da götür tamit et tekrardan devam herhangi bir çarpışma anında...
    Çete olmuşlar adamlara ''Gık'' diyen ''Guk'' oluyor!

     Piyasada ki ŞAHİNler sizce ne zaman sıfıra indirgenir?


     Piyasada ki ŞAHİNler sizce ne zaman sıfıra indirgenir?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hutaha -- 4 Ağustos 2011; 12:02:00 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Sıfır ŞAHİN'in showroom'daki kokusu, muhteşemdi. Bally gibi kokardı, yapıştırıcı, kauçuk ve plastik. Zemin halısının ilginç bir kir tutma özelliği vardı. Kiri bir defa tuttuktan sonra ömür boyu bırakmazdı. O zaman "ne çıkarsa bahtına" kuralı geçerliydi. Öyle arızalı ŞAHİN'i yetkili acemtaya götür de yoktu, zaten garanti 1 yıldı, 1 yıl dolduktan sonra aracı servise değil, sanayiye götürürdük.

    Sağ aynası olmayan 100 km'deki ŞAHİN'e Adana'dan Gaziantep'e giderken Osmaniye'de balans ayarı yaptırdığımızı hatırlıyorum (1993).

    Çok çabuk çürürdü, çok! Çekomastik sürerlerdi çürüyen yerlere. Pedallar da aşınırdı, ama yenisi 1 TL'ydi. Amortisör kulelerinin üzerine plastik OPAR kapak takardık, ulan onu bile Adana'da 1 yer satardı, Doğumevi (Bakımyurdu) Caddesinde. Arka perdesi olmaz, bir sürü şeyi olmazdı, bulabildiğim en kral ve en fiyakalı PIONEER Car Radio Casette Stereo sistemini takardım.


    Taner Abi belli ki sizde anısı var bu arabanın , ama artık kullanıcılarının çoğunluğu gerçekten "apaçi , sokakta karıya kıza hava atmaya çalışan , abuk subuk modifiye (!) ile kendini komik duruma düşüren , deldirdiği 3 kuruşluk eksozuyla hava atmak için insanları rahatsız eden vb" uzayan giden listenin bir parçası oldu nerede bir şahin görsem 2 kere düşünüyorum , eksozu delikse 3 kere , tampon taktırmışsa 4 kere , yazı yazdırmışsa 5 kere bunların hepsi dahil max. ses müzik açmışsa düşünmeden kaçıyorum.

    Kavşaklarda yanlıyorlar , becereni oluyor rahatsızlık verip gidiyor , spin atanı oluyor trafiğe birbirine katıyor camı açıp bağıra çağıra küfür ediyor , el kol hareketi yapıyor , çoluk çocuk - kadın umursamadan 3 kuruşluk pilotajlarıyla boylarından büyük manevralara yelteniyorlar.

    Çoğu parlak düğün gömleği giyer , sivri burun ( artık komiklik derecesinden sivri ) kösele ayakkabı giyerler , metroda - otobüste yaklaşmayın denk gelirseniz ya ter ya sigara kokarlar , üslupları iğrençtir , "K" yerine "G" kullanırlar "La , lu" hayat felsefeleri olmuş , karşılarındaki insanı tanımadan gıcık edici bir biçimde "sen" diye hitap ederler.

    Dapdaracık sokakta yanlarken dayımın motosikletine vurdu geçen sene gerizekalı bir "ŞAHİN" pilotu (!).

    Toplumdan dışlanmış oluyor çoğu , tabi bu anlattığım çoğunluk için geçerli , sizin gibi "gerçek insan" olanlarıda çıkıyor arada ama çok çok arada

    Hürmetler
  • bu araçları kullananların çoğu problemli gençler, vasıta amaçlı kullanan insanlar da var tabi, ama azınlıkta, o yüzden genel olarak apaçiler diyebiliriz...yolda doğru düzgün gidenini ve geceleri de çakma xenonsuz olanını çok az gördüm..
  • Reno broadwayler fairwayler bu araçları havada karada yerken, buna rağmen daha az yakarken, daha kaliteli bir içmekana sahipken millet bunları tercih etti, 94 te sıfır broadway 230 milyonken bunlar 150 milyon mu neydi.
  • Azınlık olan apaçi kesiminden...

  • Apaçiler bittiği zaman
  • "kuş serisi" bir an önce piyasadan defolup gitmeli Fiat' ın adını da zedeliyor. yok efendim siena şahinin yeni kasasıymış, yok albealar kuş serisinin yeni haliymiş bilmem ne... hayatımda en nefret ettiğim araçlardır şahin, doğan, kartal

    mesela şu arkadaşın facebook duvarındaki paylaşımlara bakın gelde çıldırma

    http://www.facebook.com/profile.php?id=1294002569&sk=wall
  • Fiat ın bazı spor arabaları çok güzel hakkını yemeyelim.

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-fiat-fiat-131-abarth-51874899/detay/#
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ckt

    "kuş serisi" bir an önce piyasadan defolup gitmeli Fiat' ın adını da zedeliyor. yok efendim siena şahinin yeni kasasıymış, yok albealar kuş serisinin yeni haliymiş bilmem ne... hayatımda en nefret ettiğim araçlardır şahin, doğan, kartal

    mesela şu arkadaşın facebook duvarındaki paylaşımlara bakın gelde çıldırma

    http://www.facebook.com/profile.php?id=1294002569&sk=wall


    offfff
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oeste

    Fiat ın bazı spor arabaları çok güzel hakkını yemeyelim.

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-fiat-fiat-131-abarth-51874899/detay/#


    2011 modelmiş
  • 90 model sıfır aldığımız Kartal'a köyde her binişimde helal olsun Tofaş'a diyorum. Bu arabaları yıllarca satmış olmak kesinlikle ve kesinlikle büyük bir pazarlama başarısıdır ve araştırılması gerektir bana göre.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: van_hoijdonk

    90 model sıfır aldığımız Kartal'a köyde her binişimde helal olsun Tofaş'a diyorum. Bu arabaları yıllarca satmış olmak kesinlikle ve kesinlikle büyük bir pazarlama başarısıdır ve araştırılması gerektir bana göre.


    araştırılacak birşey yok. ucuz ve türk malı idi. parçası servisi çoktu. şimdi ucuz türk malını geçtim, türk malımı var?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ALAK_

    Arkadaşlar sakın bu durumu kendini beğenmişçesine bir yorum olarak görmeyin ancak inanılmaz antipatim ve büyük bir önyargım var bu arabaya karşı. Benim için yolda giden her şahini kulanan apaçidir. Bunu asla küçümsemek olarak görmeyin, görseniz bile aracın fiyatıyla alakası olmadığnı bilin. Tipo, uno, lada , bis, taunus, hepsine binerim de, şahine asla


    Sizce ne zaman bu araçlar piyasadan yok olup gider?


    çok çalış çok para kazan hepsini satın al
    sana güveniyoruz
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.