Şimdi Ara

Piyasada ki ŞAHİNler sizce ne zaman sıfıra indirgenir? (10. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
503
Cevap
1
Favori
37.536
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • sınıf bilinci kavramından hiç hoşlanmam ama burada yazılanlar aslında teorik olarak siyaset tarihi ve siyasi felsefe kitaplarında anlatılanların bir ispatı gibi.

    reklamcılar insanları sınıflandırır. ab grubu izleyici, bilmemne izleyici..vs bir başkası üst gelir grubu değil alt gelir grubu..vs.

    burada da benzer bir sınıf bilinci kavramını görüyoruz. sınıf bilinci önce üst gelir grubunda oluşur. yoksullar biz yoksuluz aramızda zengin istemiyoruz demezler. yani tarihi seyir açısından dünya tarihi böyledir. sonra bu burjuvazi, küçük burjuva ve burjuva bozuntusu daha doğrusu taşeronu denen gruplar da beyaz yakalıları birincil idari kadrolarını oluşturmaları nedeniyle, sanatçıları da keyif vermeleri nedeniyle aralarına kısmen alırlar. o da hepsini almazlar. mesela bir ressam keyif verici işler yapar. bir müzisyen aynı şekilde. burjuvanın keyfine hitap eder. sohbetleri iç açar. bir mekanik teknikerinin sohbetini sevmeyebilirler.o geri planda çalışıp aralarına katılmamalıdır. o nedenle kendilerine keyif verenleri de kapı önünde tutar ve sanki kendilerindenmiş gibi gösterirler. oysa onları da aslında kendilerinden görmezler.

    işte orta çağ avrupasından kısa bir kesit. burjuva ve proleterya denen kavramlar ortaya çıkıyor ama henüz adları konulmamış. kimin ne olduğu henüz tanımlanmamış ama varlar. ortadalar. var olanlar da eninde sonunda tanımlanır.

    burada da otomobiller üstünden yürütülen bir sınıf bilinci var mı yok mu? bilemem. bence olmamalı. bana göre bütün insanlar eşdeğer şekilde değerlidir ve ekonomik sınıflar da sadece bir görev dağılımından ibarettir. aslında yoktur. en azından ben böyle görmek istiyorum. böyle olduğuna inanmak istiyorum. burada nihilist bir tavır aslında olumlu sonuçlar verebilir.

    bütün mesele, tanımlamalar ve diğer herşey zenginler "aramızda yoksul istemiyoruz" dediğinde başlamaz. asıl mesele yoksullar da "haddinizi bilin, siz hakkımızı gaspettiniz" dediğinde başlar. orta çağ avrupasında bu böyle oldu. kuzey asya tarihinde bu böyle oldu. uzakdoğu asyada böyle oldu.

    kısaca böyle ekonomik sınıfları birbirinden farklı insanlarmış gibi göstermenin bedeli çok ağır olabilir. doğrusu "ekonomik sınıf yoktur herkes eşittir hepimiz kardeşiz" demektir. bence böyle olmalı çünkü gerçekten hepimiz kardeşiz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dekorasyonankara -- 7 Ağustos 2011; 16:35:36 >




  • dekorasyonankara

    Son mesajı attığın için üzerine alınma ancak işin içine olayın ekonomik boyutunu karıştıran herkes gibi alınabilirsin sevgili dostum.

    Bir çok kişi takılmış gelmiş bana A5 kullananlar trafikte drift yapsa X5 ler son ses müzik açsa gecenin bir yarısı, onlara heal dersin demiş... Hiç alakası yok efendim onlara da apaçi derim ama genelleme yapmaktan korkmayın derim biraz. Google görseller size yardımcı oucaktır faça X5 FAÇA Q7, apaçi lada, bilmem ne corolla yazın ama hiç bir sonuç faça şahin kadar komedi olmayacaktır.

    Birisi gelmiş demiş ki, uçan tenekesiyle şahinleri ezmeye çalışıyor(aracım hyundai accent), iyi de benim hiç arabam olmasa, şahin olucak maddi durumum dahi olmasa benim bu eleştiriyi yapma hakkım var... Ben X6 alamıyor dahi olsam bu aracın tasarımını beğenip beğenmeme hakkına sahibim, yani herkes istediği yorumu ve eleştiriyi yapabilir. İŞİN İÇİN EKONOMİYİ MADDİYATI KATMAYIN...

    İlk mesajımda arabam yok fakirim diye dip not geçseydim, eminim mesajların çoğu da - kedi ulaşamadığı ciğere mundar der - olucaktı

    At gözlüklerinin çıkarılması şart




  • sevgili dostum. ben sizi anlıyorum aslında. ama bir söz vardır. her doğru heryerde söylenmez. eğer gerçekten şahinler söylediğiniz gibi olsa bile bunu ifade etmenin sonuçları çok ağır olabilir. aslında böyle de değiller. şahinci, şahin sürücüsü, modifiye şahin deyince aklımda birşeyler canlanıyor ama bunlardan rahatsız olmamayı da öğrenmemiz lazım. neden hindistandan gelmiş gibi süslenen apartmanlardan veya arabalardan rahatsız olalım? bu onların dünyası. bırakalım gönüllerince drift yapsınlar, ostimin sokaklarında sohbetleri "bu arabaya 2.0 motor koydum" olsun. ne önemi var bunların. hayat kısa zaten insanların birbirlerini kırmasının çokta anlamı yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Şahin'i beğenirsin veya beğenmezsin, ayrı bir konu. Şimdiye kadar 3 veya 4 ŞAHİN'imiz oldu, bir tanesini de bayiden SIFIR aldım, hidrolik direksiyon ve merkezi kilitliydi. Ayrıca otomobillerin gerçekten PARA ettiği ve satışların patladığı 1993'te de 1988 model ama eski kasa Murat 131 ŞAHİN'i verip yerine 1993 model TEMPRA SX almış, o zaman parasının yarısını o eski arabayı takasa vererek ödeyebilmiştik.

    Tabi zaman değişti, ŞAHİN üretimi durdu. Daha modern otomobiller imal edildi ama ülkemizde 20 yıldan fazla aynı bantta babadan oğula geçen bir meslek gibi üretilen ŞAHİN'ler Türkiye piyasasından belki de silinecek en son araçlardır. Parçası ucuz, tamiri daha da ucuz, her yerde para ediyor, yaygın ve zaman öldürmek için de aksesuar ve modifiyeye de müsait, ayrıca ufak tefek çizik, darbe gibi 50.000-100.000 TL'lik (bizim maddiyat alanımıza giren) araçlardaki can sıkıcı şeyler en genci 10 yılını deviren ŞAHİN'lerde olmaz. Kadınların yaşı, erkeklerin maaşı ve ŞAHİN'lerin kilometresi sorulmaz, yoktur çünkü.

    Bu otomobiller piyasadan aniden silinseydi şu anda bunlarla zaman geçiren onbinlerce hatta yüzbinlerce genç uğraşlarından olacak, çok sayıda aksesuarcı, yedek parçacı ve üreticisi, tüccar, tamirci ve çırak sırf bu klasmandaki araçlar üzerinde uzmanlaştıkları için belki de işsiz kalacaklardı. Toplum maddi gücü kuvvetli, cebi para dolu olan, 28 platin kredi kartı ile gezen zenginlerden ibaret değil sadece. Bazı kenar, varoş mahallelerine gidin, orada da oto tamircileri var, askerliğini 20 yaşında sülüsünü alıp gidip yapıp gelenler var, Türk filmlerindeki gibi belki eskisi kadar fakir değil ama yoksul olan ve içinde yaşama sevgisi olan insanlar da var. Bunlar suçlu toplumsal artık değil, aklı başında ve namusu, şerefi ile yaşayan insanlar ve yok işte, anadan-babadan veya deden kalan 2 küp altın yok, bir ŞAHİN'i çok görmeyin bu nedenle.

    PASSAT'ımı satıp ŞAHİN'le de gelirsem DH forumuna şaşırmayın. Ha, beni APAÇİ olarak damgalayabilirsiniz, ama ben ŞAHİN'e binmekten ŞEREF duyarım!

    Saygılarımla,

    Taner Göde


    yazdıklarınıza tamamen katılıyorum bizde şahinlerle brodwaylerle büyüdük sw torosların bagajında uzun yollara çıktık yazdıklarınızı okudukca o günler aklıma geldi çocukluğum gözümün önüne geldi. Ozamanlar şahinlerde tempralarda hepsi aile arabalarıydı herkes biner hafta sonları pikniğe gider keyif yaparlardı. Şahin toros brodway bunlar 90 ların simgesi gibi aynı ben bile genç yaşıma rağmen onlara bakınca nostalji koktuğunu hissediyorum.

    Şimdi konuyu açan arkadaşa şöle katılıyorum ki onun gibi düşünen birçok insan var bende dahil ve birçok kişide dahil.Bunun nedeni nedir açıklayım bilmiyorum hangi şehirde yaşıyorsunuz ama ankarada yaşasanız neler çektiğimizi bilseniz sizde bize hak verirdiniz.Hergün kapımın Önünden gece 12 den sonra kaç tane eksozu bağırta bağırta şahin geçiyor ben bile sayamıyorum bacılarımıza kardeşlerimize o şahinlerin camlarından agızları sulana sulana laf atanları sölemek bile istemiyorum. İşte bunlardan dolayı o güzelim araçlar ne yazıkkı artık serseri arabası muamelesi görüyor ve bende aynı muameleyi istemedende yapmıyorum inanın oturduğum muhitte çalıştığım ostim organize sanayideki tipler görseniz sizde katılırsınız bana.

    Şahine binmekten bende gurur duyarım sizin gibi insanlar bindiği sürece.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ALAK_

    Ayrıca şunu da öğrenmiş oldum, forumun resmi köpeği kangal, resmi aracı da ŞAHİN imiş. Yaralı façalı MC yakışıklı arabası.


    quote:

    Piyasada ki ŞAHİNler sizce ne zaman sıfıra indirgenir?


    Sadece bağlaç olan -ki ekinin ayrı yazıldığını öğrenip, sonra faça şahinlerle dalga geçtiğin zaman.

    İnsanı değerli kılan gelir düzeyi değil, insanın aldığı görgü ve terbiyedir. Tofaş'ı beğenmiyorsan alıp binmezsin. Yurt dışından otomobil ithal edip bunu statü göstergesi yapmak az gelişmiş bir toplum olduğumuzun göstergesi. Bana kimse yok biz şöyleyiz böyleyiz demesin. Biz, G8 çobanlarının belirlediği rotada, onların istediğini beğenen, onların istediği markaları giyen, onların müzik zevkimizi bile belirlediği koyunlarız. Başkasının otomobiliyle gerdeğe giriyoruz..

    Demem o ki elin Avrupa'lısı Amerika'lısı bunları aşmış. Biz hala sen apaçisin ben apaçiyim kavgası ediyoruz. Apaçi kelimesini bile onlardan ithal ederek..

     Piyasada ki ŞAHİNler sizce ne zaman sıfıra indirgenir?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cottonmurat -- 7 Ağustos 2011; 17:52:08 >




  • cottonmurat

    Mesajın gerçekten gereksiz, hadi sadece bağlaç anlamındaki -ki nin ayrı yazıldığını öğrendim kaldır şahinleri.

    quote:

    İnsanı değerli kılan gelir düzeyi değil, insanın aldığı görgü ve terbiyedir.


    Ayrıca şu alıntı yağtığım yer de senin mesajına ait, bu da bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olduğunun göstergesi.. En az 10 kere yazdım, konunun maddiyatla ekonomik durumla hiç alakası yok diye

    @ aanil

    Hocam sen durumu çok güzel izah etmişsin, ben de söyledim bir çok kere... Zamanının emekçi, cefakar arabaları olan şahinler şimdi 4 tekerli pavyon oldular.
  • Yahu kime ne kim hangi arabaya biner yada binmez şimdi kendini bilmez üç beş kişi şahinin helozun yayını kestirip altına çakma neon ışığı donatıyorsa bu piyasadaki bütün şahin kullananları aynı yere koymaya yetermi, rahmetli sakıp sabancının güzel laflarından biriside "Ayaklarınız her zaman yere bassın. Hiçbir zaman havalarda dolaşmayın. Kendinizi kimseden üstün görmeyin.", aynı şekilde bülent ecevitin yakın tarihte meclise kartal marka otomobil ile geldiğini biliyoruz, kimsi zevk için nostalji olsun ister biner kimisi halkçıdır milliyetçidir biner kiminin parası ona yetiyordur vergisi tuzlu değildir biner binerde biner ama biz birbirimize binmeyelim yeter.
  • Adamın parası olmaz alır,ona laf yok ama apaçiler almasın.Hatta gerekirse apaçileri sınır dışı edelim :)
  • konuyu acan arkadasa cok yuklenilmis bence,arkadas sadece gozlemini yazmis, ama bence sorun sahin degil,kullanan insanlar, sahinler kalksa x markanin y modeli olacak,adamlar degismedikten sonra sonuc degismez. Bencede apaci profiline sahip insanlar sahinleri yogun olarak kullaniyor,tabiki her sahin kullanan apaci degildir ama sahin kullanan biriyle karsilasirsaniz onun apaci olma ihtimali %95 tir denebilir. boylece sizin bahsettiginiz aykiri degerleride %5'e sokariz.
    not: bu insanlara apaci densmesini sevmiyoruz, Gerenimo'ya haksizlik ediyoruz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: efemos

    konuyu acan arkadasa cok yuklenilmis bence,arkadas sadece gozlemini yazmis, ama bence sorun sahin degil,kullanan insanlar, sahinler kalksa x markanin y modeli olacak,adamlar degismedikten sonra sonuc degismez. Bencede apaci profiline sahip insanlar sahinleri yogun olarak kullaniyor,tabiki her sahin kullanan apaci degildir ama sahin kullanan biriyle karsilasirsaniz onun apaci olma ihtimali %95 tir denebilir. boylece sizin bahsettiginiz aykiri degerleride %5'e sokariz.
    not: bu insanlara apaci densmesini sevmiyoruz, Gerenimo'ya haksizlik ediyoruz.



    Ağına sağlık dostum

    Bir de gözlemlediğim kadarıyla, forumda hemen hemen herkesin bir mesajı bulunuyor trafik kazalarında ya da buna bnzer konularda şahinlere apaçi gibi atıflarda bulunuluyor ancak birisi kalkıp genelleme yaptığında, konu açtığında hemen herkes birer hümanist kesiliyor. Bunu gördüm :)




  • apaçilik ve şahini aynı kefeye koymanız biraz yanlış olmuş.

    Apaçilik genellikle eğitim ve gelir düzeyi düşük kesimin oluşturduğu bir olgu.E Şahinde düşük gelirli halka hitap eden bir araç olunca otomatikman apaçi eşittir şahin oluveriyor olay birden.

    Arkadaşlar yanılgıya düşmeyin.Her şahin kullanan apaçi olamaz

    Siz hiç mi memur Hasanın şahinine binmediniz,öğretmen Kemalin doğanına binmediniz.Lütfen yani...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ALAK_

    Arkadaşlar sakın bu durumu kendini beğenmişçesine bir yorum olarak görmeyin ancak inanılmaz antipatim ve büyük bir önyargım var bu arabaya karşı. Benim için yolda giden her şahini kulanan apaçidir. Bunu asla küçümsemek olarak görmeyin, görseniz bile aracın fiyatıyla alakası olmadığnı bilin. Tipo, uno, lada , bis, taunus, hepsine binerim de, şahine asla


    Sizce ne zaman bu araçlar piyasadan yok olup gider?


    Bende golf var babama bir süredir yeni araç bakıyoruz.tam alacakken fiyatı yükseltiyoruz herşey 0 lanıyor tam yeni araca karar veriyoruz biraz daha bekleyelim diyoruz.fiyat 30-60 arası gidip geliyor bazen hiç almayalım yatırım yapalım diyoruz.bu durumda babamda doğan var şu an.kendisi mercedes i bile varken kolay kolay 100 km yi geçmeyen herkese özellike yaşlı ve çocuklara yol veren müdür emeklisi bir insan ama doğan kullanıyor.sence apaçimidir şimdi??

    Öte yandan bende de bazen oluşuyor bahsettiğin düşünce.trafikte görüyorum sağı solu kaldırılmış her tarafı dökülen gittiğinden çok ses çıkaran araçlar.keşke kaldırılsa diyorum ancak çoğu zamanda düşünüyorum ki bu insanlar zaten bu araçlara keyiflerinden binmiyorlar ki.zaten maddi durumu ve vizyonu uygun olan adam gidiyor direk başka araç kullanıyor.babam gibi durumda olanların da sınırlı olduğu düşünülürse durum bu.o yüzden durumu olmayan insan bitmeyeceğine göre bu araçlar da zor kalkar piyasadan.zaten seveni de çok babamın kullandığı doğan oldukça temiz geçtiğimiz aylarda benzin almaya götürdüm benzin koyan arkadaş "abi 7 buçuk veririm buna bana satın diye tutturdu".verdik sözü bakalım yeni araç aldığımızda kendisini arayacağız.




  • arkadaşlar 94 ve 97 model şahin araçlarım oldu sonra 2003 hyundai accent lx , şimdi 2011 megane aldım. benim yaşıma yakın olupta şahin kullanmayan sahibi olmayan, akrabasında olmayan yoktur, çok eskiyen araçların sorun yaratacağı doğrudur, ancak denetleme ve vergilendirme sisteminde değişiklik ve hurda indirimi yapılarak araç filosu çok yaşlanmadan dönüşümün sağlanması lazım . bana göre 15 yaşından itibaren gerçekten araçların hala trafikte bulunması sorun oluşturuyor. 15 yaştan sonra vergi teşviği gibi bir sistem geliştirilip butür sorunlar çözülebilir.
    ama ilk aracım 94 model henüz 16 bin km de aldığım şahin olduğu içinde içimde bir anıların tazelenmesi durumunu yaşadım.
    quote:


    Tipo, uno, lada , bis, taunus, hepsine binerim de, şahine asla

    tipo hariç diğer araçların hepsinden çok daha iyi araçtır şahinler haksızlık etmemek lazım. dediğniz araçların hepsini kullanmış biri olarak çok rahatlıkla bu araçlar içinde 2. sırada şahin gelir




  • Yaklaşık on sene sonra tek tük görünür...Artık hızla kayboluyorlar trafikten,millet akıllandı.Yakıt da pahalı...
  • Özellikle apaci diye bahsedilen tipler Ankara da gördüğüm Keçiören, Mamak ,Sincan semtlerinde fazlaca bulunmakta daha dün başıma geldi çocuk kırmızıda gaza basıp duruyo önünde 2 tane araba var yeşil yanınca sanki öndeki arabaların üstünden alayıp gidecek noluyo yani gaza basıyon ses çıkınca bi halt oluyo sanki, bu tarz insanlar genelde gördüğüm kendini aşamamış insanlar
    edit : imla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hadouken06 -- 12 Ağustos 2011; 12:53:29 >
  • Şahinin indirgeme katsayısı kaçtı?
  • Vergiler emisyon hacmine göre alınırsa işte o zaman şahinler trafikten sıfırlanır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    Vergiler emisyon hacmine göre alınırsa işte o zaman şahinler trafikten sıfırlanır.


    İşte bu gerçekten güzeldi.
  • LPG'nin emisyon salınımı nedir? :)
  • Büyük sehirlerde artık fazla kalmadı.
    Genelde kücük ilçelerde,Kasabalarda bolca var.Özellikle toros ile birlikte çokça var bile diyebiliriz.
    İstanbulda fikirtepe, Bursada arabayatagi tarafına giderseniz oralarda da çokça olduğunu görürsünüz :)
  • 
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.