Şimdi Ara

pixel ve texture fillrate nedir?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
5
Cevap
0
Favori
232
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar internette o kadar araştırdım Türkçe kaynak bulamadım, ayrıca oyunlarda shaderların görevi nedir onuda açıklayabilir misiniz?



  • Bir dijital resmin elemanı. Noktasal yapısı ve ya parçasıdır. Bir puzzle'ın parçaları gibi düşünün. Ama pixeli öyle net fotoğrafta tek tek seçemezsiniz. Ekranda fazla fazla büyüterek pixelleşmeyi görme imk^nınız var. Yani her bir görüntüyü oluşturan noktasal renkler. Ekranın bir yanından diğer bir yanıan ve yukarıdan aşğısına verediği değerler pixel sayıları toplamıdır. Yani 1920*1080. Yandan yana 1920 pixel ve yukarıdan aşağıya da 1080 pixel. Bu monitör bu kadar eşit derecede pixeli size sunuyor demektir.

    Ekran kartlarında texture fillrate , o kartın saniye başnda ekrana göstercği yapıl ıve ya dokulu yani belirgin renkli pixel sayısıdır.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: techniquest35

    Bir dijital resmin elemanı. Noktasal yapısı ve ya parçasıdır. Bir puzzle'ın parçaları gibi düşünün. Ama pixeli öyle net fotoğrafta tek tek seçemezsiniz. Ekranda fazla fazla büyüterek pixelleşmeyi görme imk^nınız var. Yani her bir görüntüyü oluşturan noktasal renkler. Ekranın bir yanından diğer bir yanıan ve yukarıdan aşğısına verediği değerler pixel sayıları toplamıdır. Yani 1920*1080. Yandan yana 1920 pixel ve yukarıdan aşağıya da 1080 pixel. Bu monitör bu kadar eşit derecede pixeli size sunuyor demektir.

    Ekran kartlarında texture fillrate , o kartın saniye başnda ekrana göstercği yapıl ıve ya dokulu yani belirgin renkli pixel sayısıdır.



    Yani hocam pixel fillrate senin çözünürlüğünle alakalı texture fillrate ekran kartının o anki çizdiği nesnelerle alakalı oluyor dimi




  • Issızbiradam kullanıcısına yanıt
    Biribiri ile orantılı diyelim biz ona. Biri saydam da olabilir tek renkte olabilir şekilde görüntüyü oluşturan her biri micro kadar karecik. Diğer ise bu kareciklerin renkli ve ya 3 boyutlu hali ve ya da dokulu halini kaç tane pixel sayısı şeklinde ekrana yansıttığı. Yani ekrana kaç adet bunlardan yansıtabiliyor. Fillrate 100 Gtexels de olabilir. Yani bu kadar dokuyu bu çözünürlüğe sığdırması gibi bir şey. Karışık konular. Benim bile kafam karıştı anlatmaya çalışırken :)

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.