Şimdi Ara

Pilot olmak için neler gerekli? (8. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
250
Cevap
18
Favori
179.114
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Xonar

    quote:

    Orijinalden alıntı: Frick!

    Benim şöyle bir sorum olacak, bu sene üniversite sınavına hazırlanıyorum, Ankara THK Pilotaj da ilk tercihim olacak, ki kazanabileceğime inancım oldukça yüksek.

    Ben bu okuldan 5 sene sonunda mezun olduğumda, THY beni direk olarak işe alıyor mu yoksa bu şehir efsanesi mi

    Bir de diyelim ki, sağlık sorunu ortaya çıktı, ne bileyim büyük oranda görme kaybı yaşadık. O zaman noluyor, yatay geçişle bi mühendisliğe falan mı geçiyoruz, yoksa haydi geçmiş olsun durumu mu oluyor ?

    THK'nın iş garantisi kendi bünyesinde. Kalkıp THY'de bir boeing'i kullanmıyorsun tabiki. O okuldan ATPL ile mezun olduğunda belli bir ağırlık limitine kadar olan uçakları kullanabiliyorsun zaten. Tahmin edeceğin üzere küçük uçaklar. Özel pilotluk dahil yapabilirsin ATPL ile tabi seni tercih ederlerse. Havayollarında, büyük jetlerle çalışmak apayrı bir olay. Binlerce tonluk uçağı ve yüzlerce kişinin sorumluluğunu alacaksın. Bunun için tip eğitimi alman gerek ve bu da bir dünya para zaten...

    Tip eğitimi dediğimiz olay, örneğin bir 737yi kullanabilmek için alınacak bir eğitim sanırım. Ne kadar oluyor Türkiye sınırları içerisinde aşağı yukarı bunun fiyatı ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Frick!

    Tip eğitimi dediğimiz olay, örneğin bir 737yi kullanabilmek için alınacak bir eğitim sanırım. Ne kadar oluyor Türkiye sınırları içerisinde aşağı yukarı bunun fiyatı ?


    25-30 bin euro civarında..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mightywings

    quote:

    Orijinalden alıntı: Frick!

    Tip eğitimi dediğimiz olay, örneğin bir 737yi kullanabilmek için alınacak bir eğitim sanırım. Ne kadar oluyor Türkiye sınırları içerisinde aşağı yukarı bunun fiyatı ?


    25-30 bin euro civarında..


    Evet bu fiyatlar aşağı yukarı avrupa için geçerli diyebiliriz,fakat Amerikada Type rating hatırı sayılır bir şekilde daha ucuz
  • ilk etapta çok hevesim vardı pilotluğa ama şartlarını öğrenince bütün hevesim kırıldı 100,200 bin tl veriyosun özel eğitim alıyosun sınavları mülakatı geçmedinse
    o parada boşuna gidiyo sınavlarıda çok zor diğer bir seçenek üniversiteyle oda 500 kişilik elemede ilk 20 ye kalabildinse zengin işi maddi durumu olmayan
    baş vuramaz
  • Ben askeri pilotluğu biliyorum ilk önce 8.sınıf bittiğinde Askeri Liseye git orda
    Havacılık kısmını seçin ordan sonra mecburi 4 yıl okuyun
    sonra mutlaka sizi dağıtıma göndericeklerdir üniversite'den sonra
    ise artık sizi hava üslerinze dağıtıcaklar sanırım...
    Her yıl sınav olucaksınız ve bu sınavlardan
    başarılı çıkarsanız rütbeleriniz
    artıcaktır....
  • Ha burada Masraflar ise biraz cep yakıcı bir havayolu şirketinde pilot olmak
    için babanızın zengin olması lazım
    Özel Okul masraflar en az 50.000 lira ayrıca havacılık okulları hep şehir dışına koyuluyor.
    mesela izmir-foça gibi ve bu masraf her hafta 50 lira olur
    3 haftada 200 lira olur bu masraflarla beraber 3 yılda 153.000 lira para kaybetmiş oluyorsunuz
    ama pilot olunca bu parayla nerdeyse aynı para aldığınızı düşünürsek bu miktara değer
  • ne sekizinci sınıfı 23 yaşındayım beni liseli filan sandın heralde birde ben sivil havacılıktan bahsediyorum askeriyeninki değil ayrıca
    askeriyedede öyle harp okulunda okuyanların hepsinide pilot yapmıyorlar çoğu normal karacı asker gibi sadece sınıfı farklı o kadar
  • Arkadaşlar, hukuk mezunu bir avukat olarak pilot olabilme şansım var mıdır ? 35 yaşındayım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tazmanya Canavarı

    Arkadaşlar, hukuk mezunu bir avukat olarak pilot olabilme şansım var mıdır ? 35 yaşındayım.

    sivil havacılık kurslarına yazılırsan ve sınavları mülakatlrı geçersen olabilirsin hocam iyi derecede ingilizcede bilmen gerek birde paraya bakar bu iş 200binTL masrafın gider
    şevkini kırmakgibi olmasın ama hocam sınavları zor mülakatlarıda aynı şekilde çok çalışmak ve yetenek gerektiren bir iş 500 kişinin içinden
    ilk 20 ye girmek şart kendine güveniyorsan gir derim yoksa yazık o kadar masrafa yaş 35 demişsin tam karamboldesin ama bi sorun olacağını
    zannetmiyorum onnar dinamikliğe,yeteneğe ve zekaya ve kazanacakları paraya bakar




  • Burada daha önceden bahsedilmemiş ama askeri pilotluk kariyeri olarak birde Kara Harp Okulunu bitirdikdten sonra Askeri Helikopter Pilotu yetiştiren Kara Havacılık okulu var. Ankara da yaşayanlar bilir İstanbul yolu üzerinde Batıkent careffur kavşağı ile a city outlet arasında hafta içi sürekli helikopterler uçar. Ayrıca Türkiye de Sağlık Bakanlığı, Orman bakanlığı ve farklı özel şirketlerde VIP maksatlı heliopter pilotlarına ihtiyaç duyulmakta. Ama malesefki Türkiye de sivil sektörde iyi bir helikopter eğitim sistemi oturmuş olmadığı için helikopter pilotlarının neredeyse tamamı asker kökenli tercih edilmekte. Yani bu günkü şartlarda en iyi çözüm Kara Harp Okuluna girmek. Tabi Kara Harp Okuluna girseniz bile Pilot olma şansınız çok yüksek değil ki pilot olcam derken kendinizi birden bire hakkari dağlarında terörist kovalarken bulabilirsiniz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mightywings


    quote:

    Orijinalden alıntı: erkayaemre

    öncelikle belirtmem gerekirki sınavlara gireli 3 yıl oldu sınavlarda bildiğim kadarıyla değişimler oldu örn. bizim zamanımızda 10 kişi alınıyordu şu anda 15 kişi alıyorlar bide üniversite dışı ve içi yatay geçişten 2 şer öğrenci daha alınıyor toplam 19 öğrenci gelmiş oluyor bir dönemde.
    girmeyi düşündüğünüze göre yüzeysel olarak hangi sıanvlardan geçeceğinizi biliyorsunuzdur diye düşünüyorum. daha detaylı olarak merak ettiğiniz birşey varsa onları sorun isterseniz buradan cevap vereyim. fakat özür dileyerek söylüyorum ki her zaman foruma giremiyorum şu anda atpl sınavlarına hazırlanıyorum. sorunuzu gördüğüm sürece kesinlikle cevaplamaya çalışacağımdır.

    bir önceki mesajınızda tm sayısal ayrımı yapmışsınızda :d bizim sınıftaki kimse türkiyede 10bin 20bin derece yapmış insanlar değil hatta neredeyse hepimiz aynı düzeydeyiz. bize göre ortak yönümüz tanıştıkca farkettik hepimiz lisede biraz aylak ders çalışmayan gerektiğinde çalışarak yapan tiplermişiz. yani derler ya hep işte bu çocuk çok zekide bilmem ne de çalışmıyor ama sanırım biraz öyle denk geldik biz. ama bana göre sayısal veya eşitağırlık sözel pek bir şey kazandırmaz uçuş konusunda sayısal düşünce hızlı düşünce önemlidir tabi ama en çok yapılması gereken şey işinize yeterince çalışmanız. yani normal bir üniversite hayatı veya normal üniversite dersleri gibi düşünmeyin okulu. cidden zor bir bölüm. gün geliyor saatlerce çalışarak uyumaya vakit bulamıyorsunuz haftalarca gün geliyor yapıcak hiç bir işiniz kalmıyor ama enerjinizde kalmıyor. yani diyeceğim şu ben normal üniversite hayatı yaşarım orda gezerim burda gezerim şöyle rahat ederim zaten pilotluk yapıcaz uçucaz ohh ne ala gibi bir düşüncesi olan varsa kesinlikle pilotajı denemesin derim 4 yıl emin olun burnunuzdan gelecektir. tabiki sonunda kazanacağınız mükafatı düşünüyorsanız sonuna kadar deneyin.
    hiç korkmayın sağda solda yazan yok torpil yok bilmem ne diyenlerden, burayı kazanamayan herkes bize çamur atıyor zaten o tarz sitelerde hiç uğraşmıyoruz bile bilgi vermek için. o niyetteki insanlarla uğraşmak zor oluyor çünkü adama nasıl kanıtlayabilirsinizki geçmişinizi. benim hayatım boyunca tanıdığım bir pilot var o da 7 yıl önceki komşumun oğlu hava harp mezunu idi f16larda görev yapıyordu. onla bile muhabbetmiz bayramdan bayramaydı =)


    Pilotların %95'i bu profile sahiptir.


    Vallahi ben, çok sevindim şu anda.
    Konuyu yakalamışken ben de birkaç soru sorayım.
    1. sayfada okudum ama üzerinden 1 sene geçmiş, o yüzden teyit etmek istiyorum.
    Şu anda lise 2' deyim ve pilot olmayı çok fazla istiyorum. Fen lisesinde okuduğumdan zaten mühendislik bölümü düşünüyordum.
    Şimdi özellikle uçak mühendisliği istiyorum. Diyelim kazandım. Peki ben uçak mühendisliğini bitirince ne yapacağım?
    Eğitim için başvuru yapmam gerekiyor sanırım ilan edildiğinde. Özel bir kursta eğitim görmek istemiyorum. THY' nin 15 yılda maaştan keserek ücretini aldığı eğitimi görmek istiyorum.
    Bilgili ve ilgililerden yardım bekliyorum.
    Teşekkürler...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: baharat

    Vallahi ben, çok sevindim şu anda.
    Konuyu yakalamışken ben de birkaç soru sorayım.
    1. sayfada okudum ama üzerinden 1 sene geçmiş, o yüzden teyit etmek istiyorum.
    Şu anda lise 2' deyim ve pilot olmayı çok fazla istiyorum. Fen lisesinde okuduğumdan zaten mühendislik bölümü düşünüyordum.
    Şimdi özellikle uçak mühendisliği istiyorum. Diyelim kazandım. Peki ben uçak mühendisliğini bitirince ne yapacağım?
    Eğitim için başvuru yapmam gerekiyor sanırım ilan edildiğinde. Özel bir kursta eğitim görmek istemiyorum. THY' nin 15 yılda maaştan keserek ücretini aldığı eğitimi görmek istiyorum.
    Bilgili ve ilgililerden yardım bekliyorum.
    Teşekkürler...


    Uçak Mühendisliğini bitirince TAI, TEI, HAVELSAN, THY TEKNİK A.Ş. veya diğer havacılık şirketlerinde çalışabilirsiniz.

    THY'de eğitim alarak Pilot olmak için mühendislik okuma zorunluluğu son alımlarda aranmamıştı ama bu demek değil ki bundan sonra da aranmayacak. Her an her şey değişebilir.

    THY ihtiyaca bağlı olarak çeşitli dönemlerde yetiştirilmek üzere pilot aday alım ilanı verir. Üniversiteden mezun olduktan sonra, sağlık yönünden bir engeliniz yoksa ve bu alımlar için yapılan sınavlarda başarılı olursanız pilot eğitimine başlamak üzere THY A.O.'ya katılmış olursunuz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mightywings

    quote:

    Orijinalden alıntı: baharat

    Vallahi ben, çok sevindim şu anda.
    Konuyu yakalamışken ben de birkaç soru sorayım.
    1. sayfada okudum ama üzerinden 1 sene geçmiş, o yüzden teyit etmek istiyorum.
    Şu anda lise 2' deyim ve pilot olmayı çok fazla istiyorum. Fen lisesinde okuduğumdan zaten mühendislik bölümü düşünüyordum.
    Şimdi özellikle uçak mühendisliği istiyorum. Diyelim kazandım. Peki ben uçak mühendisliğini bitirince ne yapacağım?
    Eğitim için başvuru yapmam gerekiyor sanırım ilan edildiğinde. Özel bir kursta eğitim görmek istemiyorum. THY' nin 15 yılda maaştan keserek ücretini aldığı eğitimi görmek istiyorum.
    Bilgili ve ilgililerden yardım bekliyorum.
    Teşekkürler...


    Uçak Mühendisliğini bitirince TAI, TEI, HAVELSAN, THY TEKNİK A.Ş. veya diğer havacılık şirketlerinde çalışabilirsiniz.

    THY'de eğitim alarak Pilot olmak için mühendislik okuma zorunluluğu son alımlarda aranmamıştı ama bu demek değil ki bundan sonra da aranmayacak. Her an her şey değişebilir.

    THY ihtiyaca bağlı olarak çeşitli dönemlerde yetiştirilmek üzere pilot aday alım ilanı verir. Üniversiteden mezun olduktan sonra, sağlık yönünden bir engeliniz yoksa ve bu alımlar için yapılan sınavlarda başarılı olursanız pilot eğitimine başlamak üzere THY A.O.'ya katılmış olursunuz.


    Hocam cevabınız için çok teşekkür ederim.
    Sağlık açısından bir tek gözlerimde sorun var, gözlük kullanıyorum.
    Ama 3 numara değil, zannedersem 3 numaradan büyük olmaması gerekiyor.
    Benim şu anda gözlerim 3 numaradan çok daha küçük, bakalım umarım artmaz göz numaram.

    Anladığım kadarıyla THY' nin pilot alım şartları değişebiliyor. Ancak yine de uçak mühendisliği bölümünden mezun olmak herhalde avantajlıdır.
    Ya da sizin de dediğiniz gibi THY tam da benim girmek istediğim sene şartları değiştirebilir.
    Tekrar teşekkürler.




  • arkadaşlar daha 16 yaşındayım ve lise 1'deyim...istersem hem bilgisayar müh.'den mevzun olduktan sonra Hava Harp Okulu'na gidebilirmiyim....
  • Hocam izninizle kafama takılan bir soruyu daha sormak istiyorum.
    Biraz önce Eskişehir Anadolu Üniversitesi Pilotaj Bölümü ile ilgili açılan konuları okudum.
    Tam kafamda acaba pilotaj bölümü mü okusam, yoksa uçak mühendisliği mi okusam daha iyi olur diye geçirirken,
    konu altından yazılan torpil, psikolojik baskı, 2. sene tekrar deneme kavramları dikkatimi çekti.
    Şimdi birkaç soru sorayım.

    1-) Bu torpil olayının aslı astarı nedir?

    2-) A.Ü. Pilotaj Bölümü eğitim için ne kadar ücret istiyor? 2. deneme durumu olursa ekonomik olarak zorlanırız.

    3-) Bir İTÜ Uçak Mühendisliği mezunu olarak THY' ye başvurduğumu, bir de AÜ Pilotaj mezunu olarak THY' ye başvurduğumu düşünün.
    Hangisi daha avantajlı benim açımdan?

    Teşekkürler...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: baharat

    Hocam izninizle kafama takılan bir soruyu daha sormak istiyorum.
    Biraz önce Eskişehir Anadolu Üniversitesi Pilotaj Bölümü ile ilgili açılan konuları okudum.
    Tam kafamda acaba pilotaj bölümü mü okusam, yoksa uçak mühendisliği mi okusam daha iyi olur diye geçirirken,
    konu altından yazılan torpil, psikolojik baskı, 2. sene tekrar deneme kavramları dikkatimi çekti.
    Şimdi birkaç soru sorayım.

    1-) Bu torpil olayının aslı astarı nedir?

    2-) A.Ü. Pilotaj Bölümü eğitim için ne kadar ücret istiyor? 2. deneme durumu olursa ekonomik olarak zorlanırız.

    3-) Bir İTÜ Uçak Mühendisliği mezunu olarak THY' ye başvurduğumu, bir de AÜ Pilotaj mezunu olarak THY' ye başvurduğumu düşünün.
    Hangisi daha avantajlı benim açımdan?

    Teşekkürler...

    1-) Arkadaşım bu konu hakkında reel bilgiler alabileceğini sanmıyorum
    2-)A.Ü Pilotaj bölümünde okumak için herhangibir ücret ödemezsiniz , ödeyeceğinizi giderler sadece üniversite harç ücretleri olacaktır.(ilk girişteki sağlık raporu,uçuş ücret vs.. hariç)
    3-)İkisi birbirinden farklı bir durum Pilotaj mezunuysanız pilotluk yapmak için başvuruda bulunacaksınız fakat uçak mühendisi olursanız tekniik bölümde
    Fakat şöyle sorarsanız uçak mühendisi olupta yetiştirilmek üzere pilot adayı olarak başvuru olarak düşünün derseniz ,SHYO mezunu yada makine mühendisi olupta sizinle aynı sınava girenlerin arasıdna bir fark olmayacak.Eğer ki pilotaj için düşünüyorsanız her iki bölümüde ikinci seçenekte şansınız daha az olacaktır diye düşünüyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: muratalper1987

    quote:

    Orijinalden alıntı: baharat

    Hocam izninizle kafama takılan bir soruyu daha sormak istiyorum.
    Biraz önce Eskişehir Anadolu Üniversitesi Pilotaj Bölümü ile ilgili açılan konuları okudum.
    Tam kafamda acaba pilotaj bölümü mü okusam, yoksa uçak mühendisliği mi okusam daha iyi olur diye geçirirken,
    konu altından yazılan torpil, psikolojik baskı, 2. sene tekrar deneme kavramları dikkatimi çekti.
    Şimdi birkaç soru sorayım.

    1-) Bu torpil olayının aslı astarı nedir?

    2-) A.Ü. Pilotaj Bölümü eğitim için ne kadar ücret istiyor? 2. deneme durumu olursa ekonomik olarak zorlanırız.

    3-) Bir İTÜ Uçak Mühendisliği mezunu olarak THY' ye başvurduğumu, bir de AÜ Pilotaj mezunu olarak THY' ye başvurduğumu düşünün.
    Hangisi daha avantajlı benim açımdan?

    Teşekkürler...

    1-) Arkadaşım bu konu hakkında reel bilgiler alabileceğini sanmıyorum
    2-)A.Ü Pilotaj bölümünde okumak için herhangibir ücret ödemezsiniz , ödeyeceğinizi giderler sadece üniversite harç ücretleri olacaktır.(ilk girişteki sağlık raporu,uçuş ücret vs.. hariç)
    3-)İkisi birbirinden farklı bir durum Pilotaj mezunuysanız pilotluk yapmak için başvuruda bulunacaksınız fakat uçak mühendisi olursanız tekniik bölümde
    Fakat şöyle sorarsanız uçak mühendisi olupta yetiştirilmek üzere pilot adayı olarak başvuru olarak düşünün derseniz ,SHYO mezunu yada makine mühendisi olupta sizinle aynı sınava girenlerin arasıdna bir fark olmayacak.Eğer ki pilotaj için düşünüyorsanız her iki bölümüde ikinci seçenekte şansınız daha az olacaktır diye düşünüyorum
    Bunu istiyorum. Cevaplarınız için teşekkür ederim.




  • Herkese selam

    Eğer özel kursa verebilecek paranız yoksa THY başvurmanız lazım başvurudan sonra sağlıktan ve sınavdan geçerseniz eğer thy'de 2.kaptan olarak işe başlıyorsunuz siz kurs ücretini işe girdiğinizde thy sizin istediğiniz gibi ücret kesiyor mesela atıyorum 8 bin tl maaş aldınız bunun yarısını her ay kesmelerini istiyorsunuz ve ona göre sözleşme imzalıyorsunuz zaten borcunuz bitmeden de 1.kaptan olamıyorsunuz bunun içinde deneyime ihtiyaç vardır eğer pm den isterseniz size uçuş forumu gönderebilirim yasak değilsede burada paylaşabilirim
  • Öncelikle cevabınız için çok teşekkür ederim.
    Sizin de söylediğiniz gibi özel kurslara yetecek maddi gücüm yok.
    Burada uçuş formu paylaşmanın yasak olduğunu sanmıyorum, paylaşırsanız benimle beraber tüm arkadaşlarımız da faydalanmış olur.
    Peki diyelim ki ben baştan dedim THY' ye "Her ay 1000 TL kesin maaşımdan." Ama daha sonra baktım çok uzun sürecek, diyebilir miyim ki "Bundan sonra 3000 TL kesin."?
    Bir de 2. pilotun ve kaptan pilotun maaşları ne kadar oluyor? Kaptanların 18-20 bin TL' ye kadar aldıklarını duymuştum. Doğru mudur?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: baharat

    Öncelikle cevabınız için çok teşekkür ederim.
    Sizin de söylediğiniz gibi özel kurslara yetecek maddi gücüm yok.
    Burada uçuş formu paylaşmanın yasak olduğunu sanmıyorum, paylaşırsanız benimle beraber tüm arkadaşlarımız da faydalanmış olur.
    Peki diyelim ki ben baştan dedim THY' ye "Her ay 1000 TL kesin maaşımdan." Ama daha sonra baktım çok uzun sürecek, diyebilir miyim ki "Bundan sonra 3000 TL kesin."?
    Bir de 2. pilotun ve kaptan pilotun maaşları ne kadar oluyor? Kaptanların 18-20 bin TL' ye kadar aldıklarını duymuştum. Doğru mudur?

    2. Pilotlar 8000TL 1. pilotlar 10.000TL ve üzeri alırlar tabi bunlara uçuş tazminatları falanda eklenir. Galiba parayı THY vermiyor. Anlaşmalı olduğu banka veriyor. Onunda hangi çeşit kredi çekiyorsan onun şartlarına öğren yeniden yapılandırma falan vardır. Ama sen faizini ödediğin parayı niye önceden veriyorsun ki bankaya faizini ye bankaya erkenden ödeyeceğine.




  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.