Şimdi Ara

Pilot olmak için hangi okul?(Pilot ve adayları ve herkes) (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
32
Cevap
1
Favori
49.425
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • 1)pilotluktan para kazanmak için
    ppl(hususi pilot lisansı),cpl(ticari pilot lisansı),atpl(çoklu motor lisansı).......bu lisanslara sahip olan bir insan ve 4 yıllık üniversite mezunu ayrıyetten yeteri seviyede ingilizceye sahip olan bu insan,hava yolu şirketlerinde co pilot olarak işine başlayabilir.
    NOT= 1.sınıf sağlık sertifikası yani sağlık sağlık sağlıklı olmak gerekir...
    **bu lisansları;lise mezunu,en az 18 en fazla 30 yaşında,sağlıklı olan bir insan da alabilir ama iş bulmakta sıkıntı çeker.hatta bulamazda.aslında hiç uğraşmasın daha iyi.hava yolu şirketlerin pilot kabulu yukarıda yazılıdır.


    2)pilotluktan para kazanmak istemeyen,kendi yararına uçuş yapmak isteyen daha doğrusu uçmayı seven
    ppl lisansını alır,uçağını kiralar sonra vınnnn.(ppl lisansına uygun olan uçaklarla uçuş yapılır).lise mezunu olmak yeterli.
    NOT=en düşün 2.sınıf sağlık sertifikaya sahip olunması..

    PİLOT YETİŞTİREN OKULLAR
    1)ANADOLU ÜNİVERSİTESİ PİLOTAJ BÖLÜMÜ.(pilotluğun üniversitesi,ingilizceyle birlikte 5 yıl,paralıdır,50.000 euro)
    2)HAVA HARP OKULU (askeriyedir,bonbardıman uçak pilotları olursunuz,parasızdır)
    3)ÇEŞİTLİ UÇUŞ OKULLARI (en fazla 18 ay eğitim veren okullar;tarkim,bonair,thk..v.b tüm lisanslar için eğitilirsiniz,paralıdır,50.000 euro)

    3.MADDEYİ YORUMLUYORUM.UÇUŞ OKULLARIN MEZUNLARINA VE İŞLEYİŞİNE BAKIN.ÖNEMLİİİİİİİ !!!!!!


    SORUNUZ OLURSA.....alikemal.kacar@windowslive.com ... bekliyorum ...




  • Hocam emin misin first officer ların başlangıç maaşlarının 4bin Tl olduğuna ? Mühendisine 3bin Tl veriyor zaten.

    Yada bu miktar sözleşmeli girip,verdikleri pilotluk dersinin bedelinin kesilmesinden sonra kalan olabilir mi ?


    quote:

    Orijinalden alıntı: emure

    thy yeni başlayan pilot maaşı 4bin ytl. ama kendi flight academilerinden mezunsan bilemiyorum. Yukardakilerde bilgilendirmişler zaten eğer bedava pilot olmak istiyorsan ya thy fligth academiye gireiceksin yada aüshyo ya. aüshyo 5 sene sÜrüyor ve 20 yaşından küçük olman gerek.Bildiğin üniversite.Thy flight academi içinse mühendislik bölümünü bitirip iyi ingilizce bilmen şart.

    Eğer param var ben pilot olmak istiyorum dersen atpl+tip eğitimin 150-125 bin euroya falan olur.atpl için en iyi okul ayjet anadolu yıldızlarıdır. Ama bukadar parayı verirsin gidersin birgün hastaneye kontrole bir bakarsın biyerinde sorun var direk lisansların ipta olur herşey bitmiş olur.




  • 1)pilotluktan para kazanmak için
    ppl(hususi pilot lisansı),cpl(ticari pilot lisansı),atpl(çoklu motor lisansı).......bu lisanslara sahip olan bir insan ve herhangi bir 4 yıllık üniversite mezunu ayrıyetten yeteri seviyede ingilizceye sahip olan bu insan,hava yolu şirketlerinde co pilot olarak işine başlayabilir.PPL,CPL,ATPL........ LİSANSLARINI 50.000 EURO'YA ALAN BİR İNSAN BOEİNG YADA AİRBUS EĞİTİMİ GÖRMESİ GEREKİR.EĞER HAVA YOLU ŞİRKETLERİNDE PİLOT OLMAK İSTİYORSA.BU EĞİTİMLER İSE YAKLAŞIK 20.000 EURO.TOPLAM GİDEN PARA 70.000 EURO TÜKÇELEŞTİRİRSEK 140.000TL =)=)
    NOT= 1.sınıf sağlık sertifikası yani sağlık sağlık sağlıklı olmak gerekir...
    **bu lisansları;lise mezunu,en az 18 en fazla 30 yaşında,sağlıklı olan bir insan da alabilir ama iş bulmakta sıkıntı çeker.hatta bulamazda.aslında hiç uğraşmasın daha iyi.hava yolu şirketlerin pilot kabulu yukarıda yazılıdır.


    2)pilotluktan para kazanmak istemeyen,kendi yararına uçuş yapmak isteyen daha doğrusu uçmayı seven
    ppl lisansını alır,uçağını kiralar sonra vınnnn.(ppl lisansına uygun olan uçaklarla uçuş yapılır).lise mezunu olmak yeterli.
    NOT=en düşün 2.sınıf sağlık sertifikaya sahip olunması..

    PİLOT YETİŞTİREN OKULLAR
    1)ANADOLU ÜNİVERSİTESİ PİLOTAJ BÖLÜMÜ.(pilotluğun üniversitesi,ingilizceyle birlikte 5 yıl,paralıdır,50.000 euro)
    2)HAVA HARP OKULU (askeriyedir,bonbardıman uçak pilotları olursunuz,parasızdır)
    3)ÇEŞİTLİ UÇUŞ OKULLARI (en fazla 18 ay eğitim veren okullar;tarkim,bonair,thk..v.b tüm lisanslar için eğitilirsiniz,paralıdır,50.000 euro)

    3.MADDEYİ YORUMLUYORUM.UÇUŞ OKULLARIN MEZUNLARINA VE İŞLEYİŞİNE BAKIN.ÖNEMLİİİİİİİ !!!!!!


    SORUNUZ OLURSA.....alikemal.kacar@windowslive.com ... bekliyorum ...



    GENEL KÜLTÜR
    ****gökyüzünde gezinen uçak ve bu uçağın bırakmış olduğu duman.Duman;keskin,net görünür bir şekilde ve duman hiç dağılmıyor sa ozaman hava kötü olucak demektir.çünkü nem o dumanı gök yüzünde sıkıştırmaktadır,keskinleşirmektedir.Duman keskinliğini,uçağın motorundan çıkar çıkmaz kaybetmişse,duman git gide yayılıyorsa gökyüzünde,soyutlaşıyorsa ozaman hava iyi olucaktır...
    ****2 jet motora sahip olan bir uçağın daima bir jet motoru yedektir.yani uçak tek jet motorla kalkış yapabilir.
    ****kanatların ucundaki kıvrımların görevi 1)yakıttan tasaruf 2)istikamet doğrultsunda iyi yolalabilmesi.
    ****bilinen üç çeşit türbülans vardır. 1)uçaktan kaynaklanan türbülans 2)rüzgarlardan kaynaklanan türbülans 3)cat türbülansı
    ****kuşlar,uçakların korkulu rüyası mı? kuşlar uçağın jet motoruna girdiğinde jet motorun bozulması mı? jet motor bozulmaz artık yeni yapılan jet motorlar bu gibi testlere sokuluyor.jet motorlar dayanıklı ve güçlü.böyle canlılarla ve ya cisimlerle karşılaşılaşıldığı anın sornası geriye kalan taze sıkılmış aromalı su.
    ****1900 lı uçaklardan kokuyormuusunuz.bayağı eskimi.ne yapacağından mı korkuyorsunuz.belki sizi yarı yolda bırakır.koskocaman bir HAYIR.eski model uçakların görünüşü eski olur ama motoru 18lik kız gibidir.çünkü motoru değişmiş yeni motor olmuştur bunun nedeni şudur.limanlarda olan A,B,C,D muayeneleri uçağı kontrol eder.A muayenesi yapıldığında yağ,yakıt v.b bakılır.B muayenesi ise donanımlar ince ayrıntılı araştırılır.C muayenesi ise değişecek olan parçaları kontrol eder ve değiştirir.D muayenesi ise artık motor ölmüştür motor değiştirilir.
    ****uçak yakıtı gaz yağındandır,hava limanları hep gaz yağı kokar.tabi her uçak gaz yağı kullanmaz ben genel konuşuyorum.
    ****kış ayları uçakların kanatları donmaya karşı kanatlara kimyasal madde dökülür ve kanat donmaz
    ****uçakta YALPALANMA,SAPMA ve YUNUSLAMA hareketleri vardır.


    ALİ KEMAL ÇİFTÇİ




  • ucuyorum.com dan falan bakmanizi tavsiye ederim.

    benim anladigim kadariyla bu isler tamamen rant konusu olmus. Oyle gazetelerde,tv lerde soylendigi gibi bir pilot acigi olmadigindan bahsediliyor olan acik F/O degil captain imis. Lisansi aldiginizda F/O (First Officer) oluyorsunuz kaptan olmak icin bilmem kac saat ucus deneyimi gerekiyor.

    Kurs ucretleri cok fazla. Sifirdan baslayim ATPL Frozen lisans almak 60000 euro gibi bir para. Ve simdi asil bomba geliyor, Sivil pilotaj okullari cogaldigi ve mezunlarda cogaldigi icin havayolu firmalarinin daha secici olduklari soyleniyor. Bu secicilikten kasit dereceniz vs. degil, lisans lariniz. 60000 euro verip ATPL frozen lisans alsaniz bile, direk yolcu ucagi kullanamiyorsunuz bunun icin birde Type Rating egitimi almaniz gerekiyor yani kullanacaginiz ucaga ozel bir egitim ve bu egitiminde maaliyeti 20000 euro civari imis ve basarisiz olma ihtimalide var bu durumda tekrar ayni parayi verip tekrar egitimi alacaksiniz. Normalde bu egitimi havayolu firmalari karsiliyor imis lakin ozel kurslarinda acilmasi ile F/O lar cogaldigi icin firmalarin elleride guclenmis Type-Rating egitiminide siz karsilayacaksiniz diyorlarmis artik. Hatta Pegasus kendi egitimini kendisi veriyor flighy academy kurmuslar ama para ile, is basvusuruna gelenlere parayi basin egitimi verelim sonra ihtiyac varsa isede aliriz diyorlarmis.

    bu kurslar icin bankalar kredi veriyor, faizide oyle dusuk falan degil ben arastirmistim, bankalarin sitesinde vardi ornek odeme tablolari su kadarini soyleyim sadece ATPL-frozen icin 60000 euro kredi cekseniz geri odemesi 200000 TL civari idi. Birde Type-Rating icin kredi alsaniz 4-5 yil tum maasinizi bankaya yatirmaniz gerekiyor.


    THY ucus okulu gercekten iyi ama hem muhendis olacaksiniz, hemde iyi derecede ingilizceniz olacak, hem askerliginizi yapmis olacaksiniz,hemde bir suru sinava giriyorsunuz bunlardan biriside almanyada ve bildigim kadariyla bu masraflarida siz karsiliyorsunuz. Yani THY iyi hos ama oldukca zor. Eskisehir SHYO da yilda 10 kisi aliyor girme mucize gibi bir sey ben 3-4 yil once girmistim sinavina ve 600 kisi falan basvurmustu o sene simdi dahada kalabaliktir.


    Bu arada yurtdisindada pilotlar oyle cok paralar almiyor, ABD de pilotlar cok az para aliyorlarmis mesela cunku pilot acigi yok, avrupada durum ne duzeyde bilmiyorum ama oradada oyle bir pilot acigi yok bildigim kadariyla yani gazete ve tv lerin abartilarina gelmeyin oyle 5000$ dan basliyormusuz is garantiymis falanmis filanmis kanmayin. Ustelik surekli olarak saglik kontrollerine gireceginizi ve lisansinizi kaybetme ihtimalinizde oldugunu hesaba katin sonra 80000 euro yu gomermisiniz kendiniz karar verin. Yanliz sunuda soyleyim 80000 euro gomdukten sonra Avrupaya gider dogru durust universitedede okursunuz, kibrisa gider TIP da okursunuz.

    Buyrun size yurtdisindaki pilotlarin durumu
    http://www.guardian.co.uk/world/2010/jan/11/pilot-exhausting-hours-wages

    Buyrun bunlarda Turkiyeden manzaralar

    http://www.tumgazeteler.com/?a=1746695

    halihazirda havaci, havaci ogrenci, havaci ogrenci adaylarinin takildigi bir forum

    http://www.ucuyorum.com/




  • konuyu hortlaşmış gibi oldum dayımın bir arkadaşı adam çanak anten montaj ustası :) parası var bastırdı parayı gerekli tüm şartları sağlamış ki burayıhttp://www.afa.aero/Default.aspx bitirdi 4 bin avro aylık maaşla 12 senelik sözleşme imzaladı lise mezunu hemde 33 yaşında girmiş enterasan valla...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: studentpilot

    1)pilotluktan para kazanmak için
    ppl(hususi pilot lisansı),cpl(ticari pilot lisansı),atpl(çoklu motor lisansı).......bu lisanslara sahip olan bir insan ve herhangi bir 4 yıllık üniversite mezunu ayrıyetten yeteri seviyede ingilizceye sahip olan bu insan,hava yolu şirketlerinde co pilot olarak işine başlayabilir.PPL,CPL,ATPL........ LİSANSLARINI 50.000 EURO'YA ALAN BİR İNSAN BOEİNG YADA AİRBUS EĞİTİMİ GÖRMESİ GEREKİR.EĞER HAVA YOLU ŞİRKETLERİNDE PİLOT OLMAK İSTİYORSA.BU EĞİTİMLER İSE YAKLAŞIK 20.000 EURO.TOPLAM GİDEN PARA 70.000 EURO TÜKÇELEŞTİRİRSEK 140.000TL =)=)
    NOT= 1.sınıf sağlık sertifikası yani sağlık sağlık sağlıklı olmak gerekir...
    **bu lisansları;lise mezunu,en az 18 en fazla 30 yaşında,sağlıklı olan bir insan da alabilir ama iş bulmakta sıkıntı çeker.hatta bulamazda.aslında hiç uğraşmasın daha iyi.hava yolu şirketlerin pilot kabulu yukarıda yazılıdır.


    2)pilotluktan para kazanmak istemeyen,kendi yararına uçuş yapmak isteyen daha doğrusu uçmayı seven
    ppl lisansını alır,uçağını kiralar sonra vınnnn.(ppl lisansına uygun olan uçaklarla uçuş yapılır).lise mezunu olmak yeterli.
    NOT=en düşün 2.sınıf sağlık sertifikaya sahip olunması..

    PİLOT YETİŞTİREN OKULLAR
    1)ANADOLU ÜNİVERSİTESİ PİLOTAJ BÖLÜMÜ.(pilotluğun üniversitesi,ingilizceyle birlikte 5 yıl,paralıdır,50.000 euro)
    2)HAVA HARP OKULU (askeriyedir,bonbardıman uçak pilotları olursunuz,parasızdır)
    3)ÇEŞİTLİ UÇUŞ OKULLARI (en fazla 18 ay eğitim veren okullar;tarkim,bonair,thk..v.b tüm lisanslar için eğitilirsiniz,paralıdır,50.000 euro)

    3.MADDEYİ YORUMLUYORUM.UÇUŞ OKULLARIN MEZUNLARINA VE İŞLEYİŞİNE BAKIN.ÖNEMLİİİİİİİ !!!!!!


    SORUNUZ OLURSA.....alikemal.kacar@windowslive.com ... bekliyorum ...



    GENEL KÜLTÜR
    ****gökyüzünde gezinen uçak ve bu uçağın bırakmış olduğu duman.Duman;keskin,net görünür bir şekilde ve duman hiç dağılmıyor sa ozaman hava kötü olucak demektir.çünkü nem o dumanı gök yüzünde sıkıştırmaktadır,keskinleşirmektedir.Duman keskinliğini,uçağın motorundan çıkar çıkmaz kaybetmişse,duman git gide yayılıyorsa gökyüzünde,soyutlaşıyorsa ozaman hava iyi olucaktır...
    ****2 jet motora sahip olan bir uçağın daima bir jet motoru yedektir.yani uçak tek jet motorla kalkış yapabilir.
    ****kanatların ucundaki kıvrımların görevi 1)yakıttan tasaruf 2)istikamet doğrultsunda iyi yolalabilmesi.
    ****bilinen üç çeşit türbülans vardır. 1)uçaktan kaynaklanan türbülans 2)rüzgarlardan kaynaklanan türbülans 3)cat türbülansı
    ****kuşlar,uçakların korkulu rüyası mı? kuşlar uçağın jet motoruna girdiğinde jet motorun bozulması mı? jet motor bozulmaz artık yeni yapılan jet motorlar bu gibi testlere sokuluyor.jet motorlar dayanıklı ve güçlü.böyle canlılarla ve ya cisimlerle karşılaşılaşıldığı anın sornası geriye kalan taze sıkılmış aromalı su.
    ****1900 lı uçaklardan kokuyormuusunuz.bayağı eskimi.ne yapacağından mı korkuyorsunuz.belki sizi yarı yolda bırakır.koskocaman bir HAYIR.eski model uçakların görünüşü eski olur ama motoru 18lik kız gibidir.çünkü motoru değişmiş yeni motor olmuştur bunun nedeni şudur.limanlarda olan A,B,C,D muayeneleri uçağı kontrol eder.A muayenesi yapıldığında yağ,yakıt v.b bakılır.B muayenesi ise donanımlar ince ayrıntılı araştırılır.C muayenesi ise değişecek olan parçaları kontrol eder ve değiştirir.D muayenesi ise artık motor ölmüştür motor değiştirilir.
    ****uçak yakıtı gaz yağındandır,hava limanları hep gaz yağı kokar.tabi her uçak gaz yağı kullanmaz ben genel konuşuyorum.
    ****kış ayları uçakların kanatları donmaya karşı kanatlara kimyasal madde dökülür ve kanat donmaz
    ****uçakta YALPALANMA,SAPMA ve YUNUSLAMA hareketleri vardır.


    ALİ KEMAL ÇİFTÇİ

    burası biraz sallamasyon geldi




  • 25 30 bin lira maaslar varsa denenebilir ama pilot olmak icin benim bildiigm cok ozellik araniyor, mesela askerlerden sadece cok az bir kismi pilot olabiliyor.
  • Arkadaşlar birde bu thynin kursları hangimtarihler arası alım yapıyor...?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HyDro-X-GEN -- 19 Temmuz 2012; 20:51:27 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Üniversiteli işsizler 1.5 yılda pilot oluyor HABER DOGRUMU SİZCE NEREDEN BASVURABİLİRİM ;http://www.sabah.com.tr/Egitim/2013/06/02/universiteli-issizler-15-yilda-pilot-oluyor
  • seni pilot yapabilirim dostum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • abi o türk hava yollarının akdemisinin internet adresini versene
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.