Şimdi Ara

Peugeot ve Renault neden ABD de otomobil satamıyor? (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
124
Cevap
0
Favori
19.539
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HimErk

    Çokta birşey kaybetmiş değiller...

    Alıntıları Göster
    Şahsen benim ülkem araba üretse ben gidip başka ülkelerin arabalarını almam.Amerikan arabalarıda öyle kötü arabalar değil yani
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _:KajmeraN:_

    Şahsen benim ülkem araba üretse ben gidip başka ülkelerin arabalarını almam.Amerikan arabalarıda öyle kötü arabalar değil yani

    Alıntıları Göster
    Renault neden ülkemizde çok tutuluyor başlıklı bir konu vardı, aklıma o geldi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: chakra

    Renault neden ülkemizde çok tutuluyor başlıklı bir konu vardı, aklıma o geldi.

    Alıntıları Göster
    Fransız arabaları biraz uygun satılıyor ama bu seferde kaliteden ödün veriyor içi kaliteli olsa motoru tutturamıyorlar motor kaliteli olsa elektronikten sorun çıkıyor,bu durum ülkemizde de belli bir biçimde görülüyor amerika gibi yerde arızalı arabaya kolay kolay kimse para vermiyor işte Psa grubunun başarısızlığının nedeni gerçi bu sadece fransızlarla ilgili değil kaliteli diye bilinen almanlar da abd pazarında son sıralardaki ben bunu bir toyota,hyundai,nissan gibi markaların yaptıkları kaliteli modelleri aynı zamanda uygun fiyatlara satabilme başarısını gösterememelerine bağlıyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sonatave6 -- 26 Mart 2011; 22:00:43 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: saitcam

    Mesela arabaların dizel motorunda son 35 yıldır arge yapan ve dünyanın en iyi dizel motorunu üreten citroen peugeottur. Yoksa siz VW in TDI si daha iyi mi sanıyordunuz? Madem daha iyi neden o zaman daha az güç üretip daha çok yakıyor ve daha gürültülü çalışıyor?
    Bizde caddy var ve TDI motorun durumunu hiç de beğenmiyorum 5 yaşındaki araban çok ses geliyor!
    Amerikan oto şirketleri ise dizel motor yapmayı bilmezler zaten!


    evet amerika dizel motor yapmayı bilmediği için dünya üzerinde gelmiş geçmiş en fazla satan dizel motorlar amerikan cummins ve detroit dizeller.yani uyduracaksın bari destekli salla.
    bi araştır bakalım fordun V8 dizellerini.tükettiğine karşılık en fazla güç üreten en verimli makinalar.400bg güç 1100Nm tork 7.5 litre yakıt tüketimi.belki bunları da ford avrupadan öğrenmiştir.avrupada teknolojiyi kimden öğrenecekse.ulan gmyle ford avrupaya fabrika açmasa zavallı avrupalılar bisiklete zor biniyordu.50-60-70lerde bi avrupa oto piyasasına bak bi de amerika piyasasına.sırf resimlere bakman bile arada uzay gemisi ile kağnı arasındaki kadar uçurum olduğunu sana anlatacaktır.
    daha avrupa hidrolik dreksyon klima otomatik vitesle 20 yıl önce tanıştı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: saitcam

    1.Allahın tatası chrysler dan daha iyi değil ama daha iyiymiş gibi yüksek fiyat da çekmiyor. Kendi üretim ve satışında tutarlı bir politika izliyor.
    2.Usa oto şirketleri mortgage krizinden değil kendi hataları yüzünden battılar. Çünkü japon ve korelilerle rakabet edemediler. İnşaat sektörünün krizi yüzünden usa oto şirketleri iflas etmedi tekrar ediyorum bunu!
    3."Fransızlar sanayi ve makine konusunda tarihte hiçbir zaman iyi olamadılar." tamamen yanlış bir söz. Fransızlar, ingiliz ve almanlarla beraber hatta almanlardan önce sanayileşmiş bir millettir. Bugün kullanılan metrik sistem fransız icadıdır. Teknik resmi icat eden fransızlardır, buna bağlı olarak dünyanın en iyi cad/cam programı CATIA fransızdır vb.
    Bilesinki honda kurulmazdan çok önce citroen, peugeot vardı.

    Türkiyede alman arabalarının güçlü olmasının sebeplerinden biri de en çok gurbetçinin almanyada olmasıdır!


    saitcam anan baban fransız mı merak ettim.ne bu fransa fransız hayranlığı?amma aşıkmışın adi avrupalılara.

    sıraladığın maddelere şunu da ekle

    4.hiçbir somut kanıt süremeden yalnızca türkiyenin adını karalamak için dünyaya sözde ermeni soykırımını pazarlayan ve fransada sözde ermeni soykırımı yoktur demeyi 45gün hapisle cezalandıranlar da kaltak fransızlardır.he bi de hitlerin paris işgaline 1 saat bile dayanamayan işgale karşı tek yapabildikleri şey zırılzırıl ağlamak olan cesur millet de fransızlardır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi daturkishulan -- 27 Mart 2011; 2:05:35 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ftk44

    1987 de amerikada yılın otomobili olmuştu renault 9 hafızam yanıltmıyorsa.Elektrikli camlar ve merkezi kilit renkli camlar seri üretim çoğu araçta yokken 9 da vardı o zamanlar.


    elektrikli cam merkezi kilit elektrikli hafızalı koltuk amerikada 50lerin sonundan beri var.avrupa arabalarda hidrolik dreksyon 90larda çıktı diye ilk onlar yaptı sanmayın.teknoloji konusunda amerika ile avrupa arasında 30 yıl fark vardır.

    ayrıca röno9 amerikada kaç tane sattı ki yılın aracı seçilsin.röno 80lerin ortasında amerikadaki amcyi satın aldı.o kadar kötü arablar yaptı ki daha doğrusu o yıllarda tcde bize kakaladıklarını amerikada satmaya kaktı haliyle 3 yıl içinde çalışan firmayı çok kötü batırdı sonra amerikan piyasasından çekildi.otomatik vitesi elektronik ateşlemeyi 90larda icad etmiş avrupa arabaları amerikada satabilir mi hiç allah aşkına?

    hadi piyasayı bilmiyorsunuz hiç bir filmde röno,peugeouet,fiat ve diğer düttürü uyduruk avrupa arabalarından gördünüz mü?




    röno9 un amerikada yılın arabası seçilmesi de sözkonusu olamaz.o söylenti hatırlıyorum ilkkez dh forumunda bir fransız aşığı tarafından ortaya sıkılmış bir yalandı.nette araştırısanız 80lerde avrupada yılın aracı seçildiği hakkında bilgi var.zaten kalitesini anlatmama gerek yok uçan karton dandikten bir araba anca avrupada 1.seçilebilir.amerikada o yıllarda 1. seçilen arabayla röno9u yanyana koy röno 3 tekerlekli bisiklet gibi kalır.daha doğrusu röno9 ile herhangi bir amerikanı kıyaslamaya kalkan ya arabadan anlamayan ehliyetsiz forum veletlerindendir ya da hayatında hiç amerikan kullanmamış hatta görmemiştir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi daturkishulan -- 27 Mart 2011; 2:32:53 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: EnergyBlue

    quote:

    Orijinalden alıntı: otoban yancısı

    adamlara bak 1. sınıf insanlar torosa bak


    -1.8 cc motor
    -Klimali
    -Çamurluk davlumbazlı
    -Lüks tipi kotluklar
    -Far temizleme fiskiyeleri
    -Otomatik Vites seçeneği
    -Emniyet kemeri ikaz uyarısı
    ....
    Daha ne olsun!!!



    bu özellikler olmasa zaten amerikada araba satmayı bırak reklam bile vermez.o yıllarda standartları zor karşılayan özellikler.aynı yıl amerikana araçlarına bak ne demek istediğimi anlarsın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    ...

    hadi piyasayı bilmiyorsunuz hiç bir filmde röno,peugeouet,fiat ve diğer düttürü uyduruk avrupa arabalarından gördünüz mü?





    Klavyene sağlık valla gece gece iyi geldi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    ...

    hadi piyasayı bilmiyorsunuz hiç bir filmde röno,peugeouet,fiat ve diğer düttürü uyduruk avrupa arabalarından gördünüz mü?





    Klavyene sağlık valla gece gece iyi geldi.

    Alıntıları Göster
    yaw şu fransız arabalarını amerikanlarla kıyaslamayın lütfen. tamam fransız arabaları da şekilli az yakan çok kaçan cinsten ama amerikanlar nerde fransızlar nerde!!
    1965 model MUSTANG in yanında durabilecek bi fransız arabası var mıdır günümüzde?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MAT1988

    yaw şu fransız arabalarını amerikanlarla kıyaslamayın lütfen. tamam fransız arabaları da şekilli az yakan çok kaçan cinsten ama amerikanlar nerde fransızlar nerde!!
    1965 model MUSTANG in yanında durabilecek bi fransız arabası var mıdır günümüzde?

    Alıntıları Göster
    amerikalılara artık Fiat satar araclarını
    Fiat’ın Chrysler Grubu’yla yaptığı ortaklığın örneği Fiat- Freemont
    amerikalılara hayırlı olsun




  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    quote:

    Orijinalden alıntı: ftk44

    1987 de amerikada yılın otomobili olmuştu renault 9 hafızam yanıltmıyorsa.Elektrikli camlar ve merkezi kilit renkli camlar seri üretim çoğu araçta yokken 9 da vardı o zamanlar.


    elektrikli cam merkezi kilit elektrikli hafızalı koltuk amerikada 50lerin sonundan beri var.avrupa arabalarda hidrolik dreksyon 90larda çıktı diye ilk onlar yaptı sanmayın.teknoloji konusunda amerika ile avrupa arasında 30 yıl fark vardır.

    ayrıca röno9 amerikada kaç tane sattı ki yılın aracı seçilsin.röno 80lerin ortasında amerikadaki amcyi satın aldı.o kadar kötü arablar yaptı ki daha doğrusu o yıllarda tcde bize kakaladıklarını amerikada satmaya kaktı haliyle 3 yıl içinde çalışan firmayı çok kötü batırdı sonra amerikan piyasasından çekildi.otomatik vitesi elektronik ateşlemeyi 90larda icad etmiş avrupa arabaları amerikada satabilir mi hiç allah aşkına?

    hadi piyasayı bilmiyorsunuz hiç bir filmde röno,peugeouet,fiat ve diğer düttürü uyduruk avrupa arabalarından gördünüz mü?




    röno9 un amerikada yılın arabası seçilmesi de sözkonusu olamaz.o söylenti hatırlıyorum ilkkez dh forumunda bir fransız aşığı tarafından ortaya sıkılmış bir yalandı.nette araştırısanız 80lerde avrupada yılın aracı seçildiği hakkında bilgi var.zaten kalitesini anlatmama gerek yok uçan karton dandikten bir araba anca avrupada 1.seçilebilir.amerikada o yıllarda 1. seçilen arabayla röno9u yanyana koy röno 3 tekerlekli bisiklet gibi kalır.daha doğrusu röno9 ile herhangi bir amerikanı kıyaslamaya kalkan ya arabadan anlamayan ehliyetsiz forum veletlerindendir ya da hayatında hiç amerikan kullanmamış hatta görmemiştir.



    Ben amerikan araçlarıyla 9 u karşılaştırmak için söylemedim.SAdece 9 öznelinde nostalji yapmıştım,avrupa ve türkiye için bahsettim elektrikli cam v.s.

    İlgili renault 9 bahsi geçen tarihlerde hatırı sayılır bir araç olup avrupada da yılın aracı seçilmiş araç olup bahsettiğiniz kadar kötü bir araç değildir o günün koşullarına göre.Ayrıca renault hastasıda değilim.Amerika içinde zaten kesin konuşmadım hafızam yanıltmıyorsa dedim.

    Amerikan araçları doğrudur 74 petrol krizine kadar geniş devasa rakipsiz araçlardı ama artık günümüzde avrupalı hatta uzakdoğulu araçlar amerikada bile hatırı sayılır durumda.Ayrıca avrupalı araçların kalite olarak gerisinde teknolojileride malum.
    G.m ford un düştüğü durumlar ortada.Battılar şimdi d.. zor kurtarıyorlar.

    Ayrıca amerikan filim lerinde amerikan araçları olacak, türkün transitiyle fransızın renault su olacak değil ya.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ftk44

    quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    quote:

    Orijinalden alıntı: ftk44

    1987 de amerikada yılın otomobili olmuştu renault 9 hafızam yanıltmıyorsa.Elektrikli camlar ve merkezi kilit renkli camlar seri üretim çoğu araçta yokken 9 da vardı o zamanlar.


    elektrikli cam merkezi kilit elektrikli hafızalı koltuk amerikada 50lerin sonundan beri var.avrupa arabalarda hidrolik dreksyon 90larda çıktı diye ilk onlar yaptı sanmayın.teknoloji konusunda amerika ile avrupa arasında 30 yıl fark vardır.

    ayrıca röno9 amerikada kaç tane sattı ki yılın aracı seçilsin.röno 80lerin ortasında amerikadaki amcyi satın aldı.o kadar kötü arablar yaptı ki daha doğrusu o yıllarda tcde bize kakaladıklarını amerikada satmaya kaktı haliyle 3 yıl içinde çalışan firmayı çok kötü batırdı sonra amerikan piyasasından çekildi.otomatik vitesi elektronik ateşlemeyi 90larda icad etmiş avrupa arabaları amerikada satabilir mi hiç allah aşkına?

    hadi piyasayı bilmiyorsunuz hiç bir filmde röno,peugeouet,fiat ve diğer düttürü uyduruk avrupa arabalarından gördünüz mü?




    röno9 un amerikada yılın arabası seçilmesi de sözkonusu olamaz.o söylenti hatırlıyorum ilkkez dh forumunda bir fransız aşığı tarafından ortaya sıkılmış bir yalandı.nette araştırısanız 80lerde avrupada yılın aracı seçildiği hakkında bilgi var.zaten kalitesini anlatmama gerek yok uçan karton dandikten bir araba anca avrupada 1.seçilebilir.amerikada o yıllarda 1. seçilen arabayla röno9u yanyana koy röno 3 tekerlekli bisiklet gibi kalır.daha doğrusu röno9 ile herhangi bir amerikanı kıyaslamaya kalkan ya arabadan anlamayan ehliyetsiz forum veletlerindendir ya da hayatında hiç amerikan kullanmamış hatta görmemiştir.



    Ben amerikan araçlarıyla 9 u karşılaştırmak için söylemedim.SAdece 9 öznelinde nostalji yapmıştım,avrupa ve türkiye için bahsettim elektrikli cam v.s.

    İlgili renault 9 bahsi geçen tarihlerde hatırı sayılır bir araç olup avrupada da yılın aracı seçilmiş araç olup bahsettiğiniz kadar kötü bir araç değildir o günün koşullarına göre.Ayrıca renault hastasıda değilim.Amerika içinde zaten kesin konuşmadım hafızam yanıltmıyorsa dedim.

    Amerikan araçları doğrudur 74 petrol krizine kadar geniş devasa rakipsiz araçlardı ama artık günümüzde avrupalı hatta uzakdoğulu araçlar amerikada bile hatırı sayılır durumda.Ayrıca avrupalı araçların kalite olarak gerisinde teknolojileride malum.
    G.m ford un düştüğü durumlar ortada.Battılar şimdi d.. zor kurtarıyorlar.

    Ayrıca amerikan filim lerinde amerikan araçları olacak, türkün transitiyle fransızın renault su olacak değil ya.

    Alıntıları Göster
    arkadaşım generalmotors ve ford zor kurtardı diyorsun da, bugün opel generalmotorsun volvo düne kadar fordun du geçen krizde sattı volvoyu
    amerikanlar teknoloji gerisi diyorsun ama kaç amerikan arabası görüyosun ki türkiyede zaten ford ve chevroletten başka?? ayrıca fordun burada gördüğün kaç modeli amerikada satılıyor zannediyorsun ki, orada bambaşka araçlar satıyorlar.
    neyse bu tartışma bizi bi yere götürmez neticede ford benim değil renoda sizin değil. ama bu ülke bizim, bu yüzden tartışacaksak ülkemizdeki araç vergilerini ve benzin fiyatlarını tartışalım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ftk44


    Ben amerikan araçlarıyla 9 u karşılaştırmak için söylemedim.SAdece 9 öznelinde nostalji yapmıştım,avrupa ve türkiye için bahsettim elektrikli cam v.s.

    İlgili renault 9 bahsi geçen tarihlerde hatırı sayılır bir araç olup avrupada da yılın aracı seçilmiş araç olup bahsettiğiniz kadar kötü bir araç değildir o günün koşullarına göre.Ayrıca renault hastasıda değilim.Amerika içinde zaten kesin konuşmadım hafızam yanıltmıyorsa dedim.

    Amerikan araçları doğrudur 74 petrol krizine kadar geniş devasa rakipsiz araçlardı ama artık günümüzde avrupalı hatta uzakdoğulu araçlar amerikada bile hatırı sayılır durumda.Ayrıca avrupalı araçların kalite olarak gerisinde teknolojileride malum.
    G.m ford un düştüğü durumlar ortada.Battılar şimdi d.. zor kurtarıyorlar.

    Ayrıca amerikan filim lerinde amerikan araçları olacak, türkün transitiyle fransızın renault su olacak değil ya.



    röno9 o günün koşullarına göre avrupada çok iyi bir araba olabilir ama amerikaya giriş bile yapamaz.

    avrupalı hatta uzakdoğulu araçlar bile amerikada hatrısayılır durumda demek yanlış olur netekim amerikada almanlar dışında bi tane bile avrupa arabası göremezsiniz.almanlar da piyasanın en fazla %5ine hakimler.uzakdoğulular bile dediğiniz ve avrupalıların yanına yaklaştırmadığınız markalar dünyanın en büyük otomobil pazarı amerikada pazarın %35-40ına sahip.çünkü teknolojik,ekonomik,konforlu ve ergonomik araçlar üretiyorlar.japonu koreyi avrupalılarla değil avrupalıları uzakdoğulularla kıyaslamak cahillik olur.
    bilmiyorum hiç amerikaya gittiniz mi ama teknoloji olarak avrupalıları amerikalı markalarla da kıyaslayamazsınız.amerikalı ve japon markalar 90ların ortalarında hybrid teknolojili 2000den sonra elektrikli araçları piyasaya sürerken avrupalı markalar daha hybrid araç üretecekler de satacaklar.anca nal toplar avrupalılar uzakdoğu teknolojilerinin yanında.son 100 yılda zerre kadar teknoloji üretememiş avrupa, amerika ve japon-koreyi 15 yıl sonra kopyalıyarak ürettiği araçları bize afrikaya ve dandik avrupa ülkelerine satıyor.ama gene de kutluyorum eskiden aradaki teknoloji uçurumu 30 yıldı gene arayı kapatmışlar.

    amerikan filmelerinde başrollerde oynayan arçlardan bahsetmiyorum.film karesine girmiş herhangi bir araçtan bahsediyorum.herlde adamlar sokak ortasında film çekerken bütün trafik akışını da kontrol edecek durumda değiller.dur sen geçme avrupalı arabasın sen kayda girersin yannışlıkla diyip trafikteki arabaları ayıracak halleri yok.bundan sonra izlediğiniz filmleri dikkatle takibedin bakalım görebilecek misiniz röno fiyat peugeuoet sitroyen falan.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: saitcam

    Mesela arabaların dizel motorunda son 35 yıldır arge yapan ve dünyanın en iyi dizel motorunu üreten citroen peugeottur. Yoksa siz VW in TDI si daha iyi mi sanıyordunuz? Madem daha iyi neden o zaman daha az güç üretip daha çok yakıyor ve daha gürültülü çalışıyor?
    Bizde caddy var ve TDI motorun durumunu hiç de beğenmiyorum 5 yaşındaki araban çok ses geliyor!
    Amerikan oto şirketleri ise dizel motor yapmayı bilmezler zaten!


    Dizel motoru sadece otomobilleri baz alarak olayın içine sokmak kadar sığ bir düşünce olamaz. Dizel motorları karşılaştırırken otomobiller bakacağınız son nokta olur. Mesela sen fransanın kendi tankına,kendi gemilerine entegre ettiği dizel motorların diğer ülkelerden toplama olduğunu biliyor muydun?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: transverse


    quote:

    Orijinalden alıntı: saitcam

    Mesela arabaların dizel motorunda son 35 yıldır arge yapan ve dünyanın en iyi dizel motorunu üreten citroen peugeottur. Yoksa siz VW in TDI si daha iyi mi sanıyordunuz? Madem daha iyi neden o zaman daha az güç üretip daha çok yakıyor ve daha gürültülü çalışıyor?
    Bizde caddy var ve TDI motorun durumunu hiç de beğenmiyorum 5 yaşındaki araban çok ses geliyor!
    Amerikan oto şirketleri ise dizel motor yapmayı bilmezler zaten!


    Dizel motoru sadece otomobilleri baz alarak olayın içine sokmak kadar sığ bir düşünce olamaz. Dizel motorları karşılaştırırken otomobiller bakacağınız son nokta olur. Mesela sen fransanın kendi tankına,kendi gemilerine entegre ettiği dizel motorların diğer ülkelerden toplama olduğunu biliyor muydun?


    Alıntıları Göster
    Sokakta iki adım atıp symbol,fluence,c4,c3,megane,206,307 görünce gaza gelip burda saçma sapan yazıyosunuz. ABD'deki motorlu taşıt sayısı bizdeki gibi 15 milyon değil, 250 Milyona yakın (250 Milyon!!!) . Fransız isterse binlerce satsın göze bile batmaz. Zaten ABD'de japon otomobilleri bile 2. sınıf muammelesi görüyor ve piyasaya zor tutunuyolar kaldı ki Toyota vb gibi şirketler dünyanın en büyüğü olduğu halde.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: transverse

    Sokakta iki adım atıp symbol,fluence,c4,c3,megane,206,307 görünce gaza gelip burda saçma sapan yazıyosunuz. ABD'deki motorlu taşıt sayısı bizdeki gibi 15 milyon değil, 250 Milyona yakın (250 Milyon!!!) . Fransız isterse binlerce satsın göze bile batmaz. Zaten ABD'de japon otomobilleri bile 2. sınıf muammelesi görüyor ve piyasaya zor tutunuyolar kaldı ki Toyota vb gibi şirketler dünyanın en büyüğü olduğu halde.

    Alıntıları Göster
    Zenginin malı züğürdün çenesini yorarmış,şimdi de parmaklarını . :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: trapspeed


    quote:

    Orijinalden alıntı: saitcam

    Mesela arabaların dizel motorunda son 35 yıldır arge yapan ve dünyanın en iyi dizel motorunu üreten citroen peugeottur. Yoksa siz VW in TDI si daha iyi mi sanıyordunuz? Madem daha iyi neden o zaman daha az güç üretip daha çok yakıyor ve daha gürültülü çalışıyor?
    Bizde caddy var ve TDI motorun durumunu hiç de beğenmiyorum 5 yaşındaki araban çok ses geliyor!
    Amerikan oto şirketleri ise dizel motor yapmayı bilmezler zaten!


    Dizel motoru sadece otomobilleri baz alarak olayın içine sokmak kadar sığ bir düşünce olamaz. Dizel motorları karşılaştırırken otomobiller bakacağınız son nokta olur. Mesela sen fransanın kendi tankına,kendi gemilerine entegre ettiği dizel motorların diğer ülkelerden toplama olduğunu biliyor muydun?



    bazılarına göre amerika aptal ya da teknolojisi yetmiyor binek araçlara dizel motor koymaya.aslında 70lerin ortalarına baktığınızda amerikada araçlar yakıt ambargosundan dolayı downsize modellere geçtiğinde dizel V8 de kullanıldı.hatta dizel cadillaclar bile üretildi.ama 80lerde bi daha böyle bir uygulama görülmedi neden?

    amerika aptal değil ki.arıtılan petrolün %20si mazot %20si benzin oluyor.mazot kamyonlar tırlar otobüsler ve yatlar için ki bu araçların hepsi yük taşıdığından çok miktarda yakıt tüketiyorlar.benzin ise binek araçlar için.hee siz kalkıp binek araçları da dizele çevirirseniz elinizde kalan hiç kullanılmamış enerji rezervi benzin stoğunu ya denize dökmek zorunda kalırsınız ya da bizim gibi yani aptal amerika gibi değil akıllı bizler gibi tc piyasasına 4 liraya sattığınız benzini piyasada kullanan yok diye zararına 40-50 kuruşa yurddışına satarsınız.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: saitcam

    Mesela arabaların dizel motorunda son 35 yıldır arge yapan ve dünyanın en iyi dizel motorunu üreten citroen peugeottur. Yoksa siz VW in TDI si daha iyi mi sanıyordunuz? Madem daha iyi neden o zaman daha az güç üretip daha çok yakıyor ve daha gürültülü çalışıyor?
    Bizde caddy var ve TDI motorun durumunu hiç de beğenmiyorum 5 yaşındaki araban çok ses geliyor!
    Amerikan oto şirketleri ise dizel motor yapmayı bilmezler zaten!

    Detroit Diesel, Catterpillar, Cummins bunlar hep Amerikan dizel motor firmaları. Ki bazı Amerikan arabalarındada kullanılmıştır bu motorlar.

    Ayrıca General Motors'unda Opel için geliştirdiği dizel motorlar var. ( Ki bunlar bazı Cadillac'larda da kullanıldı, BLS mesela )

    Hem neden bilmesinler dizel motor yapmayı? 70 model arabalarında dijital yakıt enjeksiyonundan cruise control'e kadar herşeyi olan arabaları vardı adamların. 100 yıl önce bulunmuş bir şey zaten.

    quote:



    bazılarına göre amerika aptal ya da teknolojisi yetmiyor binek araçlara dizel motor koymaya.aslında 70lerin ortalarına baktığınızda amerikada araçlar yakıt ambargosundan dolayı downsize modellere geçtiğinde dizel V8 de kullanıldı.hatta dizel cadillaclar bile üretildi.ama 80lerde bi daha böyle bir uygulama görülmedi neden?

    amerika aptal değil ki.arıtılan petrolün %20si mazot %20si benzin oluyor.mazot kamyonlar tırlar otobüsler ve yatlar için ki bu araçların hepsi yük taşıdığından çok miktarda yakıt tüketiyorlar.benzin ise binek araçlar için.hee siz kalkıp binek araçları da dizele çevirirseniz elinizde kalan hiç kullanılmamış enerji rezervi benzin stoğunu ya denize dökmek zorunda kalırsınız ya da bizim gibi yani aptal amerika gibi değil akıllı bizler gibi tc piyasasına 4 liraya sattığınız benzini piyasada kullanan yok diye zararına 40-50 kuruşa yurddışına satarsınız.


    E peki burada amaç ne? Yani benzinin fiyatını az ucuzlatsınlar o zaman, 4 TL değil 3 TL yapsınlar , dışarı zararına satacaklarına? Yoksa zararına sattırmak isteyen ( birileri (!) 'mi var?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Fleetwood1991 -- 29 Mart 2011; 10:22:02 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan


    quote:

    Orijinalden alıntı: ftk44


    Ben amerikan araçlarıyla 9 u karşılaştırmak için söylemedim.SAdece 9 öznelinde nostalji yapmıştım,avrupa ve türkiye için bahsettim elektrikli cam v.s.

    İlgili renault 9 bahsi geçen tarihlerde hatırı sayılır bir araç olup avrupada da yılın aracı seçilmiş araç olup bahsettiğiniz kadar kötü bir araç değildir o günün koşullarına göre.Ayrıca renault hastasıda değilim.Amerika içinde zaten kesin konuşmadım hafızam yanıltmıyorsa dedim.

    Amerikan araçları doğrudur 74 petrol krizine kadar geniş devasa rakipsiz araçlardı ama artık günümüzde avrupalı hatta uzakdoğulu araçlar amerikada bile hatırı sayılır durumda.Ayrıca avrupalı araçların kalite olarak gerisinde teknolojileride malum.
    G.m ford un düştüğü durumlar ortada.Battılar şimdi d.. zor kurtarıyorlar.

    Ayrıca amerikan filim lerinde amerikan araçları olacak, türkün transitiyle fransızın renault su olacak değil ya.



    röno9 o günün koşullarına göre avrupada çok iyi bir araba olabilir ama amerikaya giriş bile yapamaz.

    avrupalı hatta uzakdoğulu araçlar bile amerikada hatrısayılır durumda demek yanlış olur netekim amerikada almanlar dışında bi tane bile avrupa arabası göremezsiniz.almanlar da piyasanın en fazla %5ine hakimler.uzakdoğulular bile dediğiniz ve avrupalıların yanına yaklaştırmadığınız markalar dünyanın en büyük otomobil pazarı amerikada pazarın %35-40ına sahip.çünkü teknolojik,ekonomik,konforlu ve ergonomik araçlar üretiyorlar.japonu koreyi avrupalılarla değil avrupalıları uzakdoğulularla kıyaslamak cahillik olur.
    bilmiyorum hiç amerikaya gittiniz mi ama teknoloji olarak avrupalıları amerikalı markalarla da kıyaslayamazsınız.amerikalı ve japon markalar 90ların ortalarında hybrid teknolojili 2000den sonra elektrikli araçları piyasaya sürerken avrupalı markalar daha hybrid araç üretecekler de satacaklar.anca nal toplar avrupalılar uzakdoğu teknolojilerinin yanında.son 100 yılda zerre kadar teknoloji üretememiş avrupa, amerika ve japon-koreyi 15 yıl sonra kopyalıyarak ürettiği araçları bize afrikaya ve dandik avrupa ülkelerine satıyor.ama gene de kutluyorum eskiden aradaki teknoloji uçurumu 30 yıldı gene arayı kapatmışlar.

    amerikan filmelerinde başrollerde oynayan arçlardan bahsetmiyorum.film karesine girmiş herhangi bir araçtan bahsediyorum.herlde adamlar sokak ortasında film çekerken bütün trafik akışını da kontrol edecek durumda değiller.dur sen geçme avrupalı arabasın sen kayda girersin yannışlıkla diyip trafikteki arabaları ayıracak halleri yok.bundan sonra izlediğiniz filmleri dikkatle takibedin bakalım görebilecek misiniz röno fiyat peugeuoet sitroyen falan.


    Amerika bam başka bir kıta ve ihtiyaçlarıda avrupa ve uzakdoğuya göre değişik.Büyük 6-8 silindirli deponun 30-40 neyse 50 dolarlara dolduğu bir ülke.Demek istediğim amerikanın kendi ihtiyaçlarına göre araçları doğrudur kendi ülkesinde çoktur ve fransız gibi küçük arablarda çok talep görmeyebilir.
    Ama demek istediğim kalite olarak bir alman araçlarından ve büyük çoğunluk japon ve son zamanlarda genesis gibi modellerle uzak doğululardan kalite olarak üstte değil alttadır.Buğün avrupa bırak türkiyede journey,sebring,chrsyler ne kadar satıyor avrupalıların yanında.Hatta forumdada izleyebilirsiniz Vw Amerikada avrupaya göre daha düşük kalitede araçlar amerikan pazarına sürüyor karını maximize ediyor
    Dünyada artık alman ve japon hegemonyası var bu bir gerçek.Dünyanında en büyük araç üreticileri buralarda zaten.
    Amerikan özelinde tamam amerikan ama tüm dünyada japon ve alman üstünlüğü tartışılması gereksiz bence.
    Mercedesi bile batırıyordu amerikan chrysler adamlar ortaklıktan çekildi de kurtardılar kendilerini.
    Dünaynın en çok satanı 1 japon toyota 2 alman Vw. en prestijli markalar yazmaya gerek yok heralde(lexus,mercedes v.s)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ftk44

    quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan


    quote:

    Orijinalden alıntı: ftk44


    Ben amerikan araçlarıyla 9 u karşılaştırmak için söylemedim.SAdece 9 öznelinde nostalji yapmıştım,avrupa ve türkiye için bahsettim elektrikli cam v.s.

    İlgili renault 9 bahsi geçen tarihlerde hatırı sayılır bir araç olup avrupada da yılın aracı seçilmiş araç olup bahsettiğiniz kadar kötü bir araç değildir o günün koşullarına göre.Ayrıca renault hastasıda değilim.Amerika içinde zaten kesin konuşmadım hafızam yanıltmıyorsa dedim.

    Amerikan araçları doğrudur 74 petrol krizine kadar geniş devasa rakipsiz araçlardı ama artık günümüzde avrupalı hatta uzakdoğulu araçlar amerikada bile hatırı sayılır durumda.Ayrıca avrupalı araçların kalite olarak gerisinde teknolojileride malum.
    G.m ford un düştüğü durumlar ortada.Battılar şimdi d.. zor kurtarıyorlar.

    Ayrıca amerikan filim lerinde amerikan araçları olacak, türkün transitiyle fransızın renault su olacak değil ya.



    röno9 o günün koşullarına göre avrupada çok iyi bir araba olabilir ama amerikaya giriş bile yapamaz.

    avrupalı hatta uzakdoğulu araçlar bile amerikada hatrısayılır durumda demek yanlış olur netekim amerikada almanlar dışında bi tane bile avrupa arabası göremezsiniz.almanlar da piyasanın en fazla %5ine hakimler.uzakdoğulular bile dediğiniz ve avrupalıların yanına yaklaştırmadığınız markalar dünyanın en büyük otomobil pazarı amerikada pazarın %35-40ına sahip.çünkü teknolojik,ekonomik,konforlu ve ergonomik araçlar üretiyorlar.japonu koreyi avrupalılarla değil avrupalıları uzakdoğulularla kıyaslamak cahillik olur.
    bilmiyorum hiç amerikaya gittiniz mi ama teknoloji olarak avrupalıları amerikalı markalarla da kıyaslayamazsınız.amerikalı ve japon markalar 90ların ortalarında hybrid teknolojili 2000den sonra elektrikli araçları piyasaya sürerken avrupalı markalar daha hybrid araç üretecekler de satacaklar.anca nal toplar avrupalılar uzakdoğu teknolojilerinin yanında.son 100 yılda zerre kadar teknoloji üretememiş avrupa, amerika ve japon-koreyi 15 yıl sonra kopyalıyarak ürettiği araçları bize afrikaya ve dandik avrupa ülkelerine satıyor.ama gene de kutluyorum eskiden aradaki teknoloji uçurumu 30 yıldı gene arayı kapatmışlar.

    amerikan filmelerinde başrollerde oynayan arçlardan bahsetmiyorum.film karesine girmiş herhangi bir araçtan bahsediyorum.herlde adamlar sokak ortasında film çekerken bütün trafik akışını da kontrol edecek durumda değiller.dur sen geçme avrupalı arabasın sen kayda girersin yannışlıkla diyip trafikteki arabaları ayıracak halleri yok.bundan sonra izlediğiniz filmleri dikkatle takibedin bakalım görebilecek misiniz röno fiyat peugeuoet sitroyen falan.


    Amerika bam başka bir kıta ve ihtiyaçlarıda avrupa ve uzakdoğuya göre değişik.Büyük 6-8 silindirli deponun 30-40 neyse 50 dolarlara dolduğu bir ülke.Demek istediğim amerikanın kendi ihtiyaçlarına göre araçları doğrudur kendi ülkesinde çoktur ve fransız gibi küçük arablarda çok talep görmeyebilir.
    Ama demek istediğim kalite olarak bir alman araçlarından ve büyük çoğunluk japon ve son zamanlarda genesis gibi modellerle uzak doğululardan kalite olarak üstte değil alttadır.Buğün avrupa bırak türkiyede journey,sebring,chrsyler ne kadar satıyor avrupalıların yanında.Hatta forumdada izleyebilirsiniz Vw Amerikada avrupaya göre daha düşük kalitede araçlar amerikan pazarına sürüyor karını maximize ediyor
    Dünyada artık alman ve japon hegemonyası var bu bir gerçek.Dünyanında en büyük araç üreticileri buralarda zaten.
    Amerikan özelinde tamam amerikan ama tüm dünyada japon ve alman üstünlüğü tartışılması gereksiz bence.
    Mercedesi bile batırıyordu amerikan chrysler adamlar ortaklıktan çekildi de kurtardılar kendilerini.
    Dünaynın en çok satanı 1 japon toyota 2 alman Vw. en prestijli markalar yazmaya gerek yok heralde(lexus,mercedes v.s)

    Alıntıları Göster
    quote:



    Amerika bam başka bir kıta ve ihtiyaçlarıda avrupa ve uzakdoğuya göre değişik.Büyük 6-8 silindirli deponun 30-40 neyse 50 dolarlara dolduğu bir ülke.Demek istediğim amerikanın kendi ihtiyaçlarına göre araçları doğrudur kendi ülkesinde çoktur ve fransız gibi küçük arablarda çok talep görmeyebilir.
    Ama demek istediğim kalite olarak bir alman araçlarından ve büyük çoğunluk japon ve son zamanlarda genesis gibi modellerle uzak doğululardan kalite olarak üstte değil alttadır.Buğün avrupa bırak türkiyede journey,sebring,chrsyler ne kadar satıyor avrupalıların yanında.Hatta forumdada izleyebilirsiniz Vw Amerikada avrupaya göre daha düşük kalitede araçlar amerikan pazarına sürüyor karını maximize ediyor
    Dünyada artık alman ve japon hegemonyası var bu bir gerçek.Dünyanında en büyük araç üreticileri buralarda zaten.
    Amerikan özelinde tamam amerikan ama tüm dünyada japon ve alman üstünlüğü tartışılması gereksiz bence.
    Mercedesi bile batırıyordu amerikan chrysler adamlar ortaklıktan çekildi de kurtardılar kendilerini.
    Dünaynın en çok satanı 1 japon toyota 2 alman Vw. en prestijli markalar yazmaya gerek yok heralde(lexus,mercedes v.s)


    Türkiye'de Amerikan arabaları sevilir. Lakin vergi sistemi yüzünden bu araçlar SATMAZ.

    Cadillac Escalade ve Audi Q7'nin benzinlilerine bakarsanız anlarsınız. Escalade sayısı daha fazla. ( İkiside 4000cc üstü benzinli )

    Tabi Q7 sayısı çok fazla çünkü %95'i 3.0 Tdi. Escalade'de ufak bir dizel olsa öyle çok satar. ( Hatta 6.0 Hybrid geldi, o bile satışları epey arttırdı Tr'de )

    Bunu nereden anlıyoruz? Chrysler 300C ve Jeep Grand Cherokee çok sattı çünkü ondan. Bunların dizel motorluları hala iyi, 2003 model 2.7 Crd Grand Cherokee'ye 40-50.000 TL paralar isteniyor hala, çünkü bu araç bu parayı ediyor. Motoruyla, tipiyle , konforuyla vs.

    Sebring konusunda katılıyorum hiç bir zaman çok satamadı. Ama Journey konusuna katılmıyorum çünkü zaten o sınıf Türkiye'nin pek sevmediği bir sınıf.

    Esnaf olan Transporter alıyor, zengin olan Suv. Mpv sınıfı ülkemizde tutulan bir sektör değil, ancak gene o sınıfta Chrysler en fazla satmıştır. Çünkü Voyager'i gene görmek mümkün sokaklarda, rakiplerinin sayısı daha az.




  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.