Şimdi Ara

Peugeot ve Renault neden ABD de otomobil satamıyor? (3. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
124
Cevap
0
Favori
19.455
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • abd pazarında hyundai var.
    bu durum hyundai nin çok kaliteli olduğu anlamınamı geliyor şimdi
  • Renault'un girmesine gerek yok grup markası Nissan var Amerikada.Amerikada tercih edilen bir markası varken adamlar neden uğraşsın ki Renault markası adıyla otomobil satalım diye.

    Peugeot ta Amerikan pazarına uygun otomobiller üretmiyorlar onların amacı Avrupa pazarı.Sırf sadece Amerikan pazarına girelim diye üretim standartlarını değiştirip model gammını değiştirip Amerikan pazarında tutunalım diye kasmıyorlar.Avrupa pazarında yeterince satışları var.Çok Amerika pazarına girmek isteyen Renault gibi yapıp o pazarda satılan bir markayı satın alır grubuna katar.Fiat'ta Amerika da yok ama Amerika pazarında olan markaları grubuna kattı.Neden yok diye düşünmeye pek gerek görmeyen bir konu bence bu iki markanın o pazarda olmaması çokta önemli değil.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ekorender


    quote:

    Orijinalden alıntı: ontheradio

    benim bildiğim kalite standardları yetersiz...örneğin ihhs ye girebilecek araçlar değil, tavanlarında çelik bar yok, bir takla durumunda aracın tavanı kağıt gibi iniyor....bu da maliyetleri düşürüyor ama standartları aşağıya çekiyor.....pug ve reno foyası ortaya çıkmasın diye abd ye girmiyor sanırım

    Tavanlarında çelik bar mı yok. Hocam sen ncap nedir biliyormusun acaba? Euroncap bu piyasadaki en sert testlerin yapıldığı kurumlardan birisidir. Ve Honda'nın civic'i bile bu testte 5 yıldız alamazken renault ve psa grubunun arabaları 5 yıldız alıyordu.Dolayısı ile Avrupa ile Amerikayı özellikle aktif ve pasif güvenlikte kıyaslama. Eğer kıyaslanırsa Amerika çok gerilerde kalır bu konuda. Fransızların araç satamamasının veya satmamasının çok farklı nedenleri vardır Amerika. Ancak bunların arasında güvenlik kriteri söz konusu bile değildir.

    euroncap da rollover testi yok ki, senden daha iyi bildiğim kesin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ontheradio


    quote:

    Orijinalden alıntı: ekorender


    quote:

    Orijinalden alıntı: ontheradio

    benim bildiğim kalite standardları yetersiz...örneğin ihhs ye girebilecek araçlar değil, tavanlarında çelik bar yok, bir takla durumunda aracın tavanı kağıt gibi iniyor....bu da maliyetleri düşürüyor ama standartları aşağıya çekiyor.....pug ve reno foyası ortaya çıkmasın diye abd ye girmiyor sanırım

    Tavanlarında çelik bar mı yok. Hocam sen ncap nedir biliyormusun acaba? Euroncap bu piyasadaki en sert testlerin yapıldığı kurumlardan birisidir. Ve Honda'nın civic'i bile bu testte 5 yıldız alamazken renault ve psa grubunun arabaları 5 yıldız alıyordu.Dolayısı ile Avrupa ile Amerikayı özellikle aktif ve pasif güvenlikte kıyaslama. Eğer kıyaslanırsa Amerika çok gerilerde kalır bu konuda. Fransızların araç satamamasının veya satmamasının çok farklı nedenleri vardır Amerika. Ancak bunların arasında güvenlik kriteri söz konusu bile değildir.

    euroncap da rollover testi yok ki, senden daha iyi bildiğim kesin

    rolover olmasımı gerekiyor sence. Araba bir engele çarptırıldığında sadece ön kasanın mı darbeyi aldığını sanıyorsunuz. Yük arkaya nereden aktarılıyor. Tavandaki çelik bar olmasa o kasanın içerisinde sağlam kalabileceğinizi mi düşünüyorsunuz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ekorender


    quote:

    Orijinalden alıntı: ontheradio


    quote:

    Orijinalden alıntı: ekorender


    quote:

    Orijinalden alıntı: ontheradio

    benim bildiğim kalite standardları yetersiz...örneğin ihhs ye girebilecek araçlar değil, tavanlarında çelik bar yok, bir takla durumunda aracın tavanı kağıt gibi iniyor....bu da maliyetleri düşürüyor ama standartları aşağıya çekiyor.....pug ve reno foyası ortaya çıkmasın diye abd ye girmiyor sanırım

    Tavanlarında çelik bar mı yok. Hocam sen ncap nedir biliyormusun acaba? Euroncap bu piyasadaki en sert testlerin yapıldığı kurumlardan birisidir. Ve Honda'nın civic'i bile bu testte 5 yıldız alamazken renault ve psa grubunun arabaları 5 yıldız alıyordu.Dolayısı ile Avrupa ile Amerikayı özellikle aktif ve pasif güvenlikte kıyaslama. Eğer kıyaslanırsa Amerika çok gerilerde kalır bu konuda. Fransızların araç satamamasının veya satmamasının çok farklı nedenleri vardır Amerika. Ancak bunların arasında güvenlik kriteri söz konusu bile değildir.

    euroncap da rollover testi yok ki, senden daha iyi bildiğim kesin

    rolover olmasımı gerekiyor sence. Araba bir engele çarptırıldığında sadece ön kasanın mı darbeyi aldığını sanıyorsunuz. Yük arkaya nereden aktarılıyor. Tavandaki çelik bar olmasa o kasanın içerisinde sağlam kalabileceğinizi mi düşünüyorsunuz?

    http://www.nhtsa.gov/DOT/NHTSA/Vehicle%20Safety/Test%20Procedures/Associated%20Files/TP-216a-00.pdf

    amerika standartları daima en üst seviyede tutar...







    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ontheradio -- 25 Mart 2011; 17:11:46 >
  • VW'nin ABD penetrasyonu Meksika'nın da sayesinde olmuştur. Beetle orada milli arabadır ve VW kıtadaki üretim gücünü Jetta ile birleştirip yer alan nadir "Eurotrash" firmalarındandır. VW'nin ayrıca eski Transporter minibüsü de bu kıtada yer almasında önemli role sahip. Sonra gelen araçlar Jetta, Golf biraz ve biraz Passat.

    Bunun harici ABD tarzı "büyük endamlı sert" araba yapan Saab ve Volvo başarılı olmuştur. Haricinde kalanlar hep biraz daha kalburüstü BMW (+ Mini) ve Mercedes doğal olarak. Bunun yanında Land/Range Rover, Jaguar ve diğer prestij ya da spor markaları var.
    ABD'de satmak için VW haricinde bir farkınız olmalı, ya prestij ya spor ya 4x4 ya da doğrudan ABD pazarına yönelik araba yapmanız lazım. Mesela Fiat çok acayip dizel ar-ge'si yapıp Multijet yaptı ama bunun tek hedefi düşük hacim-emisyon-az tüketim... Bunların hiç birisi şu an ABD'de ön kaygı değil.

    VW Jetta'yı o kıtada üretmiyor olsa işler çok daha farklı olurdu zaten.
    Bunun teknik yeterlilikle falan da bir alakası yok başka. Nasıl ki Chevy Suburban bizim ülkemizde gidecek bir araç değilse, Fiat Palio orada gidecek bir araç değil. Ama Güney Amerika'ya geçerseniz orada da Fiat ve Renault'un bunaltıcı hakimiyetini görürsünüz (Arjantin, Brezilya vb.)

    Bugün Japonya'ya da bakarsanız benzer karakteristik bir market görülür. Oranın da araba kültürü başka.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aviator007 -- 25 Mart 2011; 17:46:35 >
  • Tüketim alışkanlığının benzer olduğu zengin Arap ülkeleri de benzer araç gamına sahip ABD gibi. Yani bir Peugeot 207 orada "dandik" olduğu için değil, onun yerine Toyota Chaser gibi bir büyük ağabey almak daha akıl karı olduğu için satılmaz.

    Yoksa orada ne güvenliği, ne kalitesi... Yapmayın allahaşkına...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: saitcam

    Mesela arabaların dizel motorunda son 35 yıldır arge yapan ve dünyanın en iyi dizel motorunu üreten citroen peugeottur. Yoksa siz VW in TDI si daha iyi mi sanıyordunuz? Madem daha iyi neden o zaman daha az güç üretip daha çok yakıyor ve daha gürültülü çalışıyor?
    Bizde caddy var ve TDI motorun durumunu hiç de beğenmiyorum 5 yaşındaki araban çok ses geliyor!
    Amerikan oto şirketleri ise dizel motor yapmayı bilmezler zaten!



    Doğrudur,bunun nedeni sizin TDI motorun eski tip PD motor olması,yeni common-rail motorlar daha sessiz.
  • Ben yaklaşık 2 ay Amerika'da kaldım. 1.5 ayında Wisconsin Dells'deydim ve vızır vızır araba geçen bir cadde üzerindeki bir otelde kalıyordum, 2 haftasında da Chicago'daydım.

    İlk gün Chicago'da indim, otoparktan geçerken daha önce hiç görmediğim SUV araçlara rastladım ve bilinen Amerikan arabaları. Sonra yolda Wisconsin Dells'e doğru giderken, %80'ini Amerikan arabaları ve Toyota,Hyundai, Nissan,Honda nın oluşturduğunu farkettim. Ayrıca binek limuzinler, Lincoln Navigator Limuzin, Cadillac Escalade Limuzin falan cabası.

    Bunun yanında küçük araba olarak Honda Civic, Ford Focus (HB 3k bile çoktu). Hatta bizim burada 2.5 ST Ford Focus'un performans modeli vs. vs. diye satılırken eski kasa HB 5K Focus'un arkasında gördüğüm "2.5" yazısı gülümsetmişti otele doğru giderken.

    Araba manyağı arkadaşlarım olduğu için ilk 2 hafta yoldaki arabaları çok garip karşılamıştık, hatta karşıdan karşıya geçmeye falan korkuyorduk arabalar o kadar büyük ki. Ama sonradan gözüm Ford f250 350 450lere, Hummer'lara alıştığından olsa gerek küçük arabalar daha çok dikkatimi çekmeye başladı. Söylenildiği gibi Toyota Yaris falan gerçekten çok fazla var, 3k Focus, Honda Civic ve şimdi hatırlamadığım bir sürü araba. Hatta Mini Cooper bile gördüm.

    Ama VW, Audi, Peugeot, Renault görmek imkansıza yakın. Hatta BMW ve Mercedes bile. İlk defa ard arda birden fazla BMW ya da Mercedes gördüğüm zaman Chicago Willis Tower'ın oralarda işlek caddelerde turluyorduk.

    Ama Peugeot, Renault , VW gibi markaların Amerikan pazarına girip macera aramalarına gerek yok. Onların pazarları avrupa. "Pug, Reno anca bizim gibi 3.sınıf ülkelerde satılır" diyen arkadaşa da bir zahmet, kalkıp Almanya'da dahil olmak üzere Avrupa'yı bir turlamasını öneriyorum. Bütün Avrupa 3. sınıf ülkesi herhalde.

    Yani aslında forumdaki bu VW hayranlığını anlamıyorum. Neredeyse Rolls Royce'la falan kıyaslanacak. VW iyi arabadır, benim de VW Polo'm vardı ama bir yere kadar. Peugeot ya da Renault'tan çok büyük bir farkı olduğunu düşünmüyorum VW'nin. Birbirlerine göre artıları ve eksileri var sadece. VW scirocco, Amerika'da yerden yere vuruldu, "Aerodinamiği 80 model arabalar gibi" benzetmesi yapılmıştı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: saitcam


    quote:

    Orijinalden alıntı: speed need

    pejo reno citroen fiat bunlar alt marka grupları,daha aşşağısı tata tuta zaten.Abd de satmaz bunlar,kimse bizi yemesin şimdi..yok istese girermişte masraflıymışta bilmem ne...pejo mesela girmişti abd pazarına sonra geri çekildi satamadı çünkü,satamazda.bu araçlara anca bizim gibi 3. dünya ülkelerinde satar.at arabası olarak kullanılan j9 larla öğrenci taşıdılar yıllarca burada.


    Analizden uzak tamamen ön yargı dolu ve yanlış bir düşünce!
    Örnek vereyim amerikada çok satan Sonata, kalite olarak C5 in veya üst düzey diğer fransız arabalarının çok çok gerisindedir.
    Veya ters açıdan bakalım, amerikan arabaları çok iyiyse gelsin avrupada satsın! Ortalama bir fransızın alım gücü ortalama bir amerikalıdan kesinlikle daha az değil!
    Amerikan arabaları daha iyi olduğu için mi cayır cayır iflas ettiler. Bir Ford ayakta kaldı o da yıllarca Avrupa oto endüstrisinden çok şey öğrendiği için!
    Bilelim de konuşalım lütfen


    Bence , Avrupa 80'lerden sonra bir atak yaptı, ancak öncesi için konuşursak Amerikan otomobilleri oldukça üstündür.

    Pek çok yenilik onlardan geldi.

    50-60-70'li yıllar özellikle.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: EnergyBlue

    Bir ara Amerikan'da Renault 12 Nordic modeliyle satıldı, ondan sonrasını bilemem.

     Peugeot ve Renault neden ABD de otomobil satamıyor?

     Peugeot ve Renault neden ABD de otomobil satamıyor?




    Yalnız sedan çok güzel görünüyor ya.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    quote:

    Orijinalden alıntı: bende345

    Bırakın fransızları, diğer markaların mesela Hundai'in, Toyota'nın küçük ve orta sınıfları da satmıyor ki orada. Bizde 200 000 lira olan Genesis gibiler, Lexus gibiler satıyor. V6 laguna mı alacak adamlar?


    Satıyor dostum. Hem Toyotanın hem de Hyundainin küçük modellerini gördüm San Francisko ve San Diegoda.

    Toyota Yaris oldukça fazla sayıdaydı hem de. Hem sedan hem de bizimkilerden. 3 kapılı modelleri de vardı.

    Hyundai Accent te gördüm. Hatta eski kasalarından da vardı. Otomatik vitesliydi 90 küsur model Accentler.




    Haluk


    Satabilir dostum ama hangi motorlarla satiliyor acaba araci durdurup kaputu acip motoruna baktinmi istersewww.toyota.com ( international) sitesinde yaris ve corollalara bi bak ki bizdeki 1.3 corolla veya 1.0yaris gorebiliyormusun
  • Bizdeki vergilendirme sistemi ve yakıt fiyatlarının yüksek olması nedeniyle 1.0, 1.3, 1.4, 1,5 motorlar yani 1.6'yı geçmeyen motorlar tercih ediliyor.


    quote:

    Orijinalden alıntı: qabdkq


    quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    quote:

    Orijinalden alıntı: bende345

    Bırakın fransızları, diğer markaların mesela Hundai'in, Toyota'nın küçük ve orta sınıfları da satmıyor ki orada. Bizde 200 000 lira olan Genesis gibiler, Lexus gibiler satıyor. V6 laguna mı alacak adamlar?


    Satıyor dostum. Hem Toyotanın hem de Hyundainin küçük modellerini gördüm San Francisko ve San Diegoda.

    Toyota Yaris oldukça fazla sayıdaydı hem de. Hem sedan hem de bizimkilerden. 3 kapılı modelleri de vardı.

    Hyundai Accent te gördüm. Hatta eski kasalarından da vardı. Otomatik vitesliydi 90 küsur model Accentler.




    Haluk


    Satabilir dostum ama hangi motorlarla satiliyor acaba araci durdurup kaputu acip motoruna baktinmi istersewww.toyota.com ( international) sitesinde yaris ve corollalara bi bak ki bizdeki 1.3 corolla veya 1.0yaris gorebiliyormusun
  • quote:

    Orijinalden alıntı: qabdkq


    quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    quote:

    Orijinalden alıntı: bende345

    Bırakın fransızları, diğer markaların mesela Hundai'in, Toyota'nın küçük ve orta sınıfları da satmıyor ki orada. Bizde 200 000 lira olan Genesis gibiler, Lexus gibiler satıyor. V6 laguna mı alacak adamlar?


    Satıyor dostum. Hem Toyotanın hem de Hyundainin küçük modellerini gördüm San Francisko ve San Diegoda.

    Toyota Yaris oldukça fazla sayıdaydı hem de. Hem sedan hem de bizimkilerden. 3 kapılı modelleri de vardı.

    Hyundai Accent te gördüm. Hatta eski kasalarından da vardı. Otomatik vitesliydi 90 küsur model Accentler.




    Haluk


    Satabilir dostum ama hangi motorlarla satiliyor acaba araci durdurup kaputu acip motoruna baktinmi istersewww.toyota.com ( international) sitesinde yaris ve corollalara bi bak ki bizdeki 1.3 corolla veya 1.0yaris gorebiliyormusun


    Arkadaşım dediğini okuyan senin geçen araçları durdurup kaputu açıp motoruna baktığını falan düşünecek.

    Gerçekten yapıyorsan bravo tabii :)


    Verdiğin linkte de Yaris için 1.5 motor verilmiş.

    Ahım şahım büyük bir motor sayılmaz herhalde.

    Hatta Amerika için gayet küçük bir hacim sayılır.


    Yine de Yarisi yasal hız sınırları içinde tutmaya yeter de artar bile.


    Kaldı ki bu yazımı başka bir arkadaşın "Amerikada küçük sınıf Toyota satmıyor" ifadesi üzerine yazmıştım.


    Saygılar.

    Haluk
  • Yukarıdaki RENO reklamı denilen reklam değil de, REnault un sponsor olduğu bir klip sanki. 3.5 dakika hiçbir mesaj vermeyen reklam mı olur ya? Sadece araçları gösteriyor. Bu kadar anlamsız bir reklam, saniyesi yüzbinlerce dolar olan bir kanalda göstermeye kalksan, aracın yıllık gelirinden fazla reklam giderin olur
  • peugeot nun sponsorluğunda çekilen taxi filminde bile ; başroldeki taksici (japon işadamlarını kastederek) japonlara pejo mu satacağız diyordu gülerek
  • adamlara bak 1. sınıf insanlar torosa bak
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SieGeRRR

    Ben yaklaşık 2 ay Amerika'da kaldım. 1.5 ayında Wisconsin Dells'deydim ve vızır vızır araba geçen bir cadde üzerindeki bir otelde kalıyordum, 2 haftasında da Chicago'daydım.

    İlk gün Chicago'da indim, otoparktan geçerken daha önce hiç görmediğim SUV araçlara rastladım ve bilinen Amerikan arabaları. Sonra yolda Wisconsin Dells'e doğru giderken, %80'ini Amerikan arabaları ve Toyota,Hyundai, Nissan,Honda nın oluşturduğunu farkettim. Ayrıca binek limuzinler, Lincoln Navigator Limuzin, Cadillac Escalade Limuzin falan cabası.

    Bunun yanında küçük araba olarak Honda Civic, Ford Focus (HB 3k bile çoktu). Hatta bizim burada 2.5 ST Ford Focus'un performans modeli vs. vs. diye satılırken eski kasa HB 5K Focus'un arkasında gördüğüm "2.5" yazısı gülümsetmişti otele doğru giderken.

    Araba manyağı arkadaşlarım olduğu için ilk 2 hafta yoldaki arabaları çok garip karşılamıştık, hatta karşıdan karşıya geçmeye falan korkuyorduk arabalar o kadar büyük ki. Ama sonradan gözüm Ford f250 350 450lere, Hummer'lara alıştığından olsa gerek küçük arabalar daha çok dikkatimi çekmeye başladı. Söylenildiği gibi Toyota Yaris falan gerçekten çok fazla var, 3k Focus, Honda Civic ve şimdi hatırlamadığım bir sürü araba. Hatta Mini Cooper bile gördüm.

    Ama VW, Audi, Peugeot, Renault görmek imkansıza yakın. Hatta BMW ve Mercedes bile. İlk defa ard arda birden fazla BMW ya da Mercedes gördüğüm zaman Chicago Willis Tower'ın oralarda işlek caddelerde turluyorduk.

    Ama Peugeot, Renault , VW gibi markaların Amerikan pazarına girip macera aramalarına gerek yok. Onların pazarları avrupa. "Pug, Reno anca bizim gibi 3.sınıf ülkelerde satılır" diyen arkadaşa da bir zahmet, kalkıp Almanya'da dahil olmak üzere Avrupa'yı bir turlamasını öneriyorum. Bütün Avrupa 3. sınıf ülkesi herhalde.

    Yani aslında forumdaki bu VW hayranlığını anlamıyorum. Neredeyse Rolls Royce'la falan kıyaslanacak. VW iyi arabadır, benim de VW Polo'm vardı ama bir yere kadar. Peugeot ya da Renault'tan çok büyük bir farkı olduğunu düşünmüyorum VW'nin. Birbirlerine göre artıları ve eksileri var sadece. VW scirocco, Amerika'da yerden yere vuruldu, "Aerodinamiği 80 model arabalar gibi" benzetmesi yapılmıştı.



    O yorumu yapanlar önce kendilerinin verimsiz,köşeli tasarımından dolayı muhtemelen aerodinamiği düşük araçlarına baksın.

    Bakıyorsun Chrysler'e dışarıdan fena değil,içi kaba saba bir şey.

    Amerikalıların otomotiv dünyasındaki havası eskilerde kaldı,bugün Avrupalılar pek takmıyor.Ben de takmıyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: otoban yancısı

    adamlara bak 1. sınıf insanlar torosa bak


    -1.8 cc motor
    -Klimali
    -Çamurluk davlumbazlı
    -Lüks tipi kotluklar
    -Far temizleme fiskiyeleri
    -Otomatik Vites seçeneği
    -Emniyet kemeri ikaz uyarısı
    ....
    Daha ne olsun!!!

    İnanmayanlara...
     Peugeot ve Renault neden ABD de otomobil satamıyor?

     Peugeot ve Renault neden ABD de otomobil satamıyor?

     Peugeot ve Renault neden ABD de otomobil satamıyor?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi EnergyBlue -- 26 Mart 2011; 18:16:42 >
  • Çokta birşey kaybetmiş değiller...
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.