Şimdi Ara

Peugeot ve Renault neden ABD de otomobil satamıyor? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
124
Cevap
0
Favori
19.540
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Mesela arabaların dizel motorunda son 35 yıldır arge yapan ve dünyanın en iyi dizel motorunu üreten citroen peugeottur. Yoksa siz VW in TDI si daha iyi mi sanıyordunuz? Madem daha iyi neden o zaman daha az güç üretip daha çok yakıyor ve daha gürültülü çalışıyor?
    Bizde caddy var ve TDI motorun durumunu hiç de beğenmiyorum 5 yaşındaki araban çok ses geliyor!
    Amerikan oto şirketleri ise dizel motor yapmayı bilmezler zaten!
  • Bildiğim kadarıyla 50 veya 60 lı yıllarda amerikan piyasasına giren ilk marka peugeot nun çok kalitesiz olmasından dolayı tutmamaması,ve geride kalan diğer fransız firmalarınında önünü tıkaması.
    Yani antipati var fransızlara karşı bende olduğu gibi:)
    Zaten fransız küçük otomobil üreticileri ve amerikada büyük hacimli araçlara rağbet gördüğünden talebi karşılayack düzeydede araçlar yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23


    quote:

    Orijinalden alıntı: bende345

    Bırakın fransızları, diğer markaların mesela Hundai'in, Toyota'nın küçük ve orta sınıfları da satmıyor ki orada. Bizde 200 000 lira olan Genesis gibiler, Lexus gibiler satıyor. V6 laguna mı alacak adamlar?


    Satıyor dostum. Hem Toyotanın hem de Hyundainin küçük modellerini gördüm San Francisko ve San Diegoda.

    Toyota Yaris oldukça fazla sayıdaydı hem de. Hem sedan hem de bizimkilerden. 3 kapılı modelleri de vardı.

    Hyundai Accent te gördüm. Hatta eski kasalarından da vardı. Otomatik vitesliydi 90 küsur model Accentler.


    Haluk


    Doğrudur. Ben Amerika'da bulunmadım. Ama Amerikan pazarı satış adet listelerinde pek bu tip araçları üst sıralarda görmedim diye hatırlıyorum.Sanırım Ford F serisi birinciydi. Japon büyük sedanlarının ise ana pazarı...

    Ya da şöyle diyelim: Dexter gibi bir dizide kazara Civic, Mondeo falan görsem hap gibi küçük görünüyor gözüme.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BLooD_STaiN

    Corolla zaten amerikada en çok satan sedan araçtı bildiğim kadarıyla . Amerikada amerikan ve japon araçları talepte... ben o kadar bilirim ama diğerleri bu alanda hikaye :)


    Arabaları incelemeden konuştuğun üslubundan bile belli oluyor!
    Mesela Chevroletin ve GM nin hangi arabası Fransızın hangi arabasından daha iyi açıklar mısın?
    Ben çok fazla araba test etmiş birisi olduğum halde senin kadar bilgili değilim, aydınlatır mısın bizi?
  • Bir ara Amerikan'da Renault 12 Nordic modeliyle satıldı, ondan sonrasını bilemem.

     Peugeot ve Renault neden ABD de otomobil satamıyor?

     Peugeot ve Renault neden ABD de otomobil satamıyor?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bende345


    quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23


    quote:

    Orijinalden alıntı: bende345

    Bırakın fransızları, diğer markaların mesela Hundai'in, Toyota'nın küçük ve orta sınıfları da satmıyor ki orada. Bizde 200 000 lira olan Genesis gibiler, Lexus gibiler satıyor. V6 laguna mı alacak adamlar?


    Satıyor dostum. Hem Toyotanın hem de Hyundainin küçük modellerini gördüm San Francisko ve San Diegoda.

    Toyota Yaris oldukça fazla sayıdaydı hem de. Hem sedan hem de bizimkilerden. 3 kapılı modelleri de vardı.

    Hyundai Accent te gördüm. Hatta eski kasalarından da vardı. Otomatik vitesliydi 90 küsur model Accentler.


    Haluk


    Doğrudur. Ben Amerika'da bulunmadım. Ama Amerikan pazarı satış adet listelerinde pek bu tip araçları üst sıralarda görmedim diye hatırlıyorum.Sanırım Ford F serisi birinciydi. Japon büyük sedanlarının ise ana pazarı...

    Ya da şöyle diyelim: Dexter gibi bir dizide kazara Civic, Mondeo falan görsem hap gibi küçük görünüyor gözüme.




    Ben de şaşırmadım değil valla. Hep öyle olduğunu düşünürdüm ama hem de bir sürü Yaris var.

    Zaten otoyolda giderken dev gibi kamyonetlerin yanında sinek gibi görünüyorlar.

    Ama Japon ve Koreli araçlara bravo doğrusu. Resmen fethetmişler Amerikayı.

    Civic en çok görülebilen araçlardan biri ama. Zaten Toyota Honda ve Nissan modelleri Amerikadaki otomobillerin neredeyse % 60 ı desem çok abartmam herhalde.

    Yakında Amerika maceralarımla ilgili bir konu da açacağım zaten.

    Görüşmek üzere.


    Haluk




  • araç test etmeye gerek yok test eden ediyor zaten ;) avrupa chev le amerika daki farkını biliyorsunuzdur... çok test sizi bilgilendirir eminlik sağlar;) tartışma ortamı yaratmaya gerek yok hep savunmacı fransızlar çıkıyor zaten biryerlerde... siz bildiğinizi okuyun chev le renoları kıyaslamaya devam edin iyi testler...
    quote:

    Orijinalden alıntı: saitcam


    quote:

    Orijinalden alıntı: BLooD_STaiN

    Corolla zaten amerikada en çok satan sedan araçtı bildiğim kadarıyla . Amerikada amerikan ve japon araçları talepte... ben o kadar bilirim ama diğerleri bu alanda hikaye :)


    Arabaları incelemeden konuştuğun üslubundan bile belli oluyor!
    Mesela Chevroletin ve GM nin hangi arabası Fransızın hangi arabasından daha iyi açıklar mısın?
    Ben çok fazla araba test etmiş birisi olduğum halde senin kadar bilgili değilim, aydınlatır mısın bizi?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BLooD_STaiN

    araç test etmeye gerek yok test eden ediyor zaten ;) avrupa chev le amerika daki farkını biliyorsunuzdur... çok test sizi bilgilendirir eminlik sağlar;) tartışma ortamı yaratmaya gerek yok hep savunmacı fransızlar çıkıyor zaten biryerlerde... siz bildiğinizi okuyun chev le renoları kıyaslamaya devam edin iyi testler...
    quote:

    Orijinalden alıntı: saitcam


    quote:

    Orijinalden alıntı: BLooD_STaiN

    Corolla zaten amerikada en çok satan sedan araçtı bildiğim kadarıyla . Amerikada amerikan ve japon araçları talepte... ben o kadar bilirim ama diğerleri bu alanda hikaye :)


    Arabaları incelemeden konuştuğun üslubundan bile belli oluyor!
    Mesela Chevroletin ve GM nin hangi arabası Fransızın hangi arabasından daha iyi açıklar mısın?
    Ben çok fazla araba test etmiş birisi olduğum halde senin kadar bilgili değilim, aydınlatır mısın bizi?




    çok aydınlandım teşekkürler.
    Evet ford mustang ve chev camaro 206 dan ve c4 ten iyi
    O halde fransızlar kötü!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi saitcam -- 25 Mart 2011; 12:26:37 >




  • Alın size USA versiyon Reno reklamı

  • amerikan pazarında yerliler, japonlar bir de bmw satar

    fransızların pazara girme girişimleri başarız olmuştur; nedenleri hakkında ayrıntılı bilgim yok.
  • Fransız arabaları Amerikada satılmıyor diye küçümsemek yanlış. Herkes her yerde araç satmak zorunda değil. Amerika satış oranı olarak belirleyici olabilir ama Amerikada satılan marka en kalitelidir diye düşünmek yanlış.

    Mesela ABD'de satılan Jetta Avrupa da satılandan malzeme kalitesi olarak daha kötü. Onlar geniş ve heybetli araçlardan hoşlanıyor. Reno ve Pejo gibi firmalar böyle bir üretim mantığı düşünse riske girip yatırım yapmaları gerekir. Bunada gerek görmemeleri normal. Nasıl olsa Afrika, Avrupa, G. Amerika... gibi yerlerde iyi pazarları var.

    Mesela bunu Nissan Avrupa için yaptı. Avrupalı markaların yeteri kadar sedan, hatchbak modeli var diye düşünüp Avrupa için yeni segmentler yarattı. B,C ve D segmetteki tüm modellerini Avrupadan çekti. Bu satışlarını düşürdümü? Hayır. geçen sene dünya genelinde toplam 4,5 milyona yakın otomobil sattı. Avrupalı tüm markaları satışta geçti. (belki VW'yi geçememiş olabilir)

    Kısaca; Herkes her ülkede satacak diye kural yok. O zaman neden Afrikada Cadillac yok diyede düşünebilirdik.




  • benim bildiğim kalite standardları yetersiz...örneğin ihhs ye girebilecek araçlar değil, tavanlarında çelik bar yok, bir takla durumunda aracın tavanı kağıt gibi iniyor....bu da maliyetleri düşürüyor ama standartları aşağıya çekiyor.....pug ve reno foyası ortaya çıkmasın diye abd ye girmiyor sanırım
  • ilginç bir reklammış teşekkürler :) her firma kıtaya göre mal üretiyor. chev de avrupaya garip arabalar gönderiyor...

    bildiğim kadarıyla captiva amerikada daewoo ymuş... öyle okumuştum bir başlıkta... amerikadaki tarzda arabaları yok burada... satış stratejisi diyelim geçelim ;)
  • Yüz birinci kez tartışmaya devam.

    Forumu bir arasınız kaç defa konu açılmış?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: saitcam


    quote:

    Orijinalden alıntı: speed need

    pejo reno citroen fiat bunlar alt marka grupları,daha aşşağısı tata tuta zaten.Abd de satmaz bunlar,kimse bizi yemesin şimdi..yok istese girermişte masraflıymışta bilmem ne...pejo mesela girmişti abd pazarına sonra geri çekildi satamadı çünkü,satamazda.bu araçlara anca bizim gibi 3. dünya ülkelerinde satar.at arabası olarak kullanılan j9 larla öğrenci taşıdılar yıllarca burada.


    Analizden uzak tamamen ön yargı dolu ve yanlış bir düşünce!
    Örnek vereyim amerikada çok satan Sonata, kalite olarak C5 in veya üst düzey diğer fransız arabalarının çok çok gerisindedir.
    Veya ters açıdan bakalım, amerikan arabaları çok iyiyse gelsin avrupada satsın! Ortalama bir fransızın alım gücü ortalama bir amerikalıdan kesinlikle daha az değil!
    Amerikan arabaları daha iyi olduğu için mi cayır cayır iflas ettiler. Bir Ford ayakta kaldı o da yıllarca Avrupa oto endüstrisinden çok şey öğrendiği için!
    Bilelim de konuşalım lütfen

    "Sonata, kalite olarak C5 in veya üst düzey diğer fransız arabalarının çok çok gerisindedir."
    Bana analizden uzak yorum yapıyorsun diyorsun kendin kafadan atmasını biliyorsun...Hiç Sonata sürdün mü? iç mekan olarak c5 ten daha sade olabilir ama kesinlikle kalitesiz değil...bir kere sorunsuz...amerikalı sorunsuz araç ister fransız araçları sorun manyağı.Bir kere şunu sor kendine fransızlar amerikan pazarına girdiler arkalarına bakmadan kaçtılar sonra,rezil oldular,hyundai daha 40 yıl önce kurulmuş bir firma tek girişte sattı ve bugünlere kadar geldi,bunun nedenini iyi düşün..sen sadece fransız ve amerikan alım gücünü hesaplıyorsun benzin fiyatları var işin içinde bir fransız fransadaki benzin fiyatıyla v8 8000cc araç kullanabilirmi sence?amerikalı isterse 10 tane pug alır garajına çeker her gün birini kullanır kafasına göre fransız bir tane amerikan aracının sadece benzin masrafının bile altından kalkamaz.

    amerikan otomobil şirketlerinin batma sebebi merkezi amerikada olan krizdir elmayla armutu kıyaslama...şimdi allahın tatası chrysler den buick ten daha mı iyide batmadı?

    fransızlar sanayi ve makine konusunda tarihte hiçbir zaman iyi olamadılar almanlar amerikanlar japonlar başı çekti bu konuda hep...bugünde durum ortada...zorlamanın anlamı yok...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: speed need


    quote:

    Orijinalden alıntı: saitcam


    quote:

    Orijinalden alıntı: speed need

    pejo reno citroen fiat bunlar alt marka grupları,daha aşşağısı tata tuta zaten.Abd de satmaz bunlar,kimse bizi yemesin şimdi..yok istese girermişte masraflıymışta bilmem ne...pejo mesela girmişti abd pazarına sonra geri çekildi satamadı çünkü,satamazda.bu araçlara anca bizim gibi 3. dünya ülkelerinde satar.at arabası olarak kullanılan j9 larla öğrenci taşıdılar yıllarca burada.


    Analizden uzak tamamen ön yargı dolu ve yanlış bir düşünce!
    Örnek vereyim amerikada çok satan Sonata, kalite olarak C5 in veya üst düzey diğer fransız arabalarının çok çok gerisindedir.
    Veya ters açıdan bakalım, amerikan arabaları çok iyiyse gelsin avrupada satsın! Ortalama bir fransızın alım gücü ortalama bir amerikalıdan kesinlikle daha az değil!
    Amerikan arabaları daha iyi olduğu için mi cayır cayır iflas ettiler. Bir Ford ayakta kaldı o da yıllarca Avrupa oto endüstrisinden çok şey öğrendiği için!
    Bilelim de konuşalım lütfen

    "Sonata, kalite olarak C5 in veya üst düzey diğer fransız arabalarının çok çok gerisindedir."
    Bana analizden uzak yorum yapıyorsun diyorsun kendin kafadan atmasını biliyorsun...Hiç Sonata sürdün mü? iç mekan olarak c5 ten daha sade olabilir ama kesinlikle kalitesiz değil...bir kere sorunsuz...amerikalı sorunsuz araç ister fransız araçları sorun manyağı.Bir kere şunu sor kendine fransızlar amerikan pazarına girdiler arkalarına bakmadan kaçtılar sonra,rezil oldular,hyundai daha 40 yıl önce kurulmuş bir firma tek girişte sattı ve bugünlere kadar geldi,bunun nedenini iyi düşün..sen sadece fransız ve amerikan alım gücünü hesaplıyorsun benzin fiyatları var işin içinde bir fransız fransadaki benzin fiyatıyla v8 8000cc araç kullanabilirmi sence?amerikalı isterse 10 tane pug alır garajına çeker her gün birini kullanır kafasına göre fransız bir tane amerikan aracının sadece benzin masrafının bile altından kalkamaz.

    amerikan otomobil şirketlerinin batma sebebi merkezi amerikada olan krizdir elmayla armutu kıyaslama...şimdi allahın tatası chrysler den buick ten daha mı iyide batmadı?

    fransızlar sanayi ve makine konusunda tarihte hiçbir zaman iyi olamadılar almanlar amerikanlar japonlar başı çekti bu konuda hep...bugünde durum ortada...zorlamanın anlamı yok...



    1.Allahın tatası chrysler dan daha iyi değil ama daha iyiymiş gibi yüksek fiyat da çekmiyor. Kendi üretim ve satışında tutarlı bir politika izliyor.
    2.Usa oto şirketleri mortgage krizinden değil kendi hataları yüzünden battılar. Çünkü japon ve korelilerle rakabet edemediler. İnşaat sektörünün krizi yüzünden usa oto şirketleri iflas etmedi tekrar ediyorum bunu!
    3."Fransızlar sanayi ve makine konusunda tarihte hiçbir zaman iyi olamadılar." tamamen yanlış bir söz. Fransızlar, ingiliz ve almanlarla beraber hatta almanlardan önce sanayileşmiş bir millettir. Bugün kullanılan metrik sistem fransız icadıdır. Teknik resmi icat eden fransızlardır, buna bağlı olarak dünyanın en iyi cad/cam programı CATIA fransızdır vb.
    Bilesinki honda kurulmazdan çok önce citroen, peugeot vardı.

    Türkiyede alman arabalarının güçlü olmasının sebeplerinden biri de en çok gurbetçinin almanyada olmasıdır!




  • World car sale report in 2010 by top makers

    1. Toyota 8.42 million
    2. General Motors 8.39 million
    3. Volkswagen AG 7.14 million
    4. Hyundai Kia 5.74 million
    5. Ford Motor 5.31 million
    6. Nissan 4.08 million
    7. Peugeot 3.6 million
    8. Honda 3.56 million
    9. Renault 2.62 million
    10. Suzuki 2.54 million


    Her markanın tutunduğu bir pazar var.Hatta ülke genelinde bile bazı markalar bazı illerde çok satılıyor.Suzuki uzakdoğuda çok iyi.Nissan Japonya ve Amerikada çok iyi ama Avrupa pazarı için Renault ile işbirliği içinde.
  • 1987 de amerikada yılın otomobili olmuştu renault 9 hafızam yanıltmıyorsa.Elektrikli camlar ve merkezi kilit renkli camlar seri üretim çoğu araçta yokken 9 da vardı o zamanlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ontheradio

    benim bildiğim kalite standardları yetersiz...örneğin ihhs ye girebilecek araçlar değil, tavanlarında çelik bar yok, bir takla durumunda aracın tavanı kağıt gibi iniyor....bu da maliyetleri düşürüyor ama standartları aşağıya çekiyor.....pug ve reno foyası ortaya çıkmasın diye abd ye girmiyor sanırım

    Tavanlarında çelik bar mı yok. Hocam sen ncap nedir biliyormusun acaba? Euroncap bu piyasadaki en sert testlerin yapıldığı kurumlardan birisidir. Ve Honda'nın civic'i bile bu testte 5 yıldız alamazken renault ve psa grubunun arabaları 5 yıldız alıyordu.Dolayısı ile Avrupa ile Amerikayı özellikle aktif ve pasif güvenlikte kıyaslama. Eğer kıyaslanırsa Amerika çok gerilerde kalır bu konuda. Fransızların araç satamamasının veya satmamasının çok farklı nedenleri vardır Amerika. Ancak bunların arasında güvenlik kriteri söz konusu bile değildir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ftk44

    1987 de amerikada yılın otomobili olmuştu renault 9 hafızam yanıltmıyorsa.Elektrikli camlar ve merkezi kilit renkli camlar seri üretim çoğu araçta yokken 9 da vardı o zamanlar.

    1982 de Avrupa da yılın arabası seçilmişti Renault 9 ama Amerika için böyle birşey hatırlamıyorum.

    AMC ortaklığıyla bir dönem Amerikada da üretilmişti ama daha sonra silindi gitti.


    Haluk
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.