Şimdi Ara

PEUGEOT 5008 KASKO DETAYLARI

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
18
Cevap
2
Favori
3.038
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar,

    Araçlarımıza ait KASKO POLİÇE detaylarını burada paylaşalım.

    Bu şekilde poliçe yenilemesi yapacak arkadaşlar için güzel bir altyapı oluşturmuiş oluruz.

    İyi forumlar...



  • quote:

    Orijinalden alıntı: ayblrdija

    Araç sahiplerine kasko poliçeleri hakkında hukuksal bir hatırlatma;


    Soru : Sigorta şirketinden maddi - manevi bir tazminat istenebilir mi ?

    Cevap :Müvekkilim arabasıyla kaza yapıyor. Kaza kendi hatası nedeniyle meydana geliyor ve kazaya karışan başka bir araç yok. Kaza sonucunda umumi felç geçirerek %98 malul hale geliyor. Ferdi Kaza sigorta poliçesi kapsamında teminat limitini sigorta şirketinden istiyor. Ancak sigorta şirketi tamamen haksız ve gerçeğe aykırı olarak kaza anında alkollu olduğu gerekçesiyle teminat kapsamı dışındadır diyerek teminat bedelini ödemiyor.

    Dava açılıyor, müvekkilimin alkollü olmadığı ispat ediliyor ve teminat bedeli almaya hak kazanılıyor.Buradaki olay xxx sigorta şirketinin hükümlülüğünü yerine getirmede mahkeme yoluyla ödemeyi seçmesi...

    Manevi tazminat poliçede olmalı mı ? : Eğer Sigorta poliçeleri kendilerine özgü hükümlere münhasir olmayıp taraflar arasinda karşılıklı bir ticari sozlesme hükmünde olsa idi bir başka ifadeyle poliçeye kloz olarak konulmuş olsaydı(ki değildir) o zaman açılabilirdi..üçüncü kişiler için konulması ek teminatlar karşılığında mümkün ise çok fayda vardır.


    Kasko poliçelerinde araçlarınızın kaskolarını yaptırırken soru sormaktan çekinmeyiniz ve ayblrdija'nın yazılarını okuyunuz lütfen..Bu konuda öncü olan saygıdeğer üstad drsnrky ' ı örnek alınız ve mümkünse ilave ücret karşılığında MANEVİ TAZMİNAT ' i ekleyiniz.

    Yukarıdaki bahsettiğim olay 2011-2012 arasında mahkemelerin kararlarından alınmıştır.Bazı sigorta şirketlerinin olaya yaklaşımı açısından ders niteliğindedir.Bizden hatırlatması...Topiğe hediyemiz olsun....



    quote:

    Orijinalden alıntı: ayblrdija

    Kasko poliçeleri hakkında yeni bildirim derslerimiz devam ediyor arkadaşlar.Büyük zahmetlerle uğraşıp hazırladığım ve de üşenmediğim yazılarıma fırsat buldukça yayınlayacağım.Faydalanmanız dileğiyle ;


    SORU : Karayollarında seyir halinde iken yoldaki bir kasise düşme sonucu otomobilimin lastiği yarıldı. Kasko poliçemden değiştirilebilir miyim?
    CEVAP : Başka bir nedenle patlayıp da üzerinde harekete devam etmeniz sonucu yarılmamış ise Kasko Poliçeniz hasarınızı karşılar. Düşülecek eskime payı sigorta şirketleri uygulamalarına göre değişkenlik göstermektedir.

    Ayblrdija notu : İlginç bir tesadüf.Geçen sene aynı sorudaki gibi olayı Tttnet.net arkadaşımız yaşamıştı.Kasko yaptırdığı sigorta şirketi sorunsuzca lastiğinin yarılmasını halletmiş ve yenisi ile değiştirmişti.Maalesef hasarsızlığı da bu arada güme gitmişti.Böyle aksilikleri bir daha yaşamamasını dilerim...Başka bir kısa konu ile görüşmek üzere.Hayırlı geceler olsun....



    quote:

    Orijinalden alıntı: ayblrdija

    AYBLRDİJA KASKO YAPTIRIYOR ;

    Dayanamadım sizlere bir tane daha aydınlatıcı bilgi yazıyorum arkadaşlar.Değerlendirmelerinizi yarın akşama kadar yazarsınız artık..

    AYBLRDİJA SORU :Otoparka anahtarı ile bırakılan araç park görevlisi tarafından çalınırsa sigorta şirketi olayın emniyeti suistimal olduğunu belirterek tazminat ödememe hakkına sahip midir?

    CEVAP :Hayır. Çünkü olayda aracın anahtarının otopark görevlisine bırakılması, sınırlı bir tevdi olup, aracın en fazla otopark içinde ileri geri manevrasını sağlama amacına yöneliktir. Bu sınırlı irade hayatın olağan akışına uygun ve günümüzde otoparka anahtarın da bırakılmasını alışılmış hale getiren teamüllerle de bağdaşır durumdadır. Ancak herşeye rağmen sigorta şirketleri özel şartları gereği bu tarz durumlarda sınırlı ödeme yapabilmektedir. Poliçenizde ilgili klozu incelemenizi öneririz. Ayrıca aracınızı anahtarıyla birlikte otoparka bırakırken PLAKANIZIN YAZILI OLAN PARK FİŞİ almayı ihmal etmeyiniz.


    PS :Bazı arkadaşların bu konu hakkında eksik bilgilendirilmiş olduğunu düşünerek yazmaktayım.Otoparklara bırakılan araçlarımıza bu yönüyle de dikkat edilmesi konusu umarım faydalı olmuştur.

    : Bu topikte yeni bir dönem başlıyor.Başka topikleri takip etmediğim için bilemiyorum ama tüm arkadaşların ortak çabası ile doğru ve gerçekçi , paylaşımcı bilgiler , bilinçli tüketici ve araç sürücüleri için gündeme taşınıyor.Bu konuda emek veren ; Melodramm başkan,şu sıra gelemeyen Hewes , misafirlerinden kaçamayan tttnet.net , pazardan kurtulamayan ganeja , Muğla'daki pejo servisine yenilikler hakkında sürekli eğitim brifingi veren omerka 48 ve ara sıra gözü bizde olan eng_civ ' na ,manevi tazminatı yaptırarak ilklerden olan ve doğru yapan drsnrky ' ya , kasko yaptıracak ayblrdija'ya ve de diğer tüm arkadaşlara sonsuz teşekkürlerimizle.....



    quote:

    Orijinalden alıntı: ayblrdija

    AYBLRDİJA KASKO YAPTIRIYOR :


    SORU : Aracımızın tam zayi (pert) olması veya çalınması halinde poliçede yazılı araç değeri tam olarak ödenir mi?Yani tam olarak alabilirmiyiz ?

    CEVAP :Aracınız 0 Km. ise, poliçenizde “yenisi klozu” mevcut ise ve sigorta şirketinizin öngördüğü süre içerisinde bu durum meydana gelmişse o andaki 0 araç değeri ödenir veya adınıza araç temin edilir.

    Ancak 1 yaş ve üzerindeki araçlar için poliçede yazılı araç değeri asla bağlayıcı değildir. Bu durumda pert olan aracınız için yapılacak piyasa araştırması neticesinde tespit edilecek değer ödenecektir. Bu nedenle poliçeye yazılan araç değerlerinin

    gerçeği yansıtması önem arz etmektedir. Aracınızın gerçek değerinin dışında verilecek fiyatlara rağbet etmeyiniz.


    Bu akşamki kasko konumuz bazı arkadaşlarımızın isteği üzerine yayınlıyoruz.Fazla istek olmadığı için vaktimizi fazla ayıramayacağımız için affınıza diyelim.Zamanı geldiğinde bilgili arkadaşlardan ücret vererek öğrenmek daha iyi olacağı gözükmekte..Toplum olarak
    kolay kazandığımız paracıklarımızı adam sende ne olur ki diyerek savurmak güzel duygular hissettiriyor bazen.Ama bu paracıkları ağız diş konusunda Ganeja'ya veya başka sağlıkçı arkadaşlara vererek kendinizin sağlığına harcayın desek oluır mu öyle şey denir ?


    Başkan Melodramm yazdıklarımı bir araya toplayabilirseniz memnun olurum.Ama size de eziyet etmeyelim bu arada !!!Fazla emek veriyorsunuz şu sıralarda...Haddimizi aşmayalım ve dostlarımızı kırmayalım da !!!!



    quote:

    Orijinalden alıntı: ayblrdija

    AYBLRDİJA KASKO YAPTIRIYOR :

    SORU : Aracın aksesuarları kasko sigortalarına dahil midir?


    CEVAP : Standart lastik ve cantlar otomatik teminat kapsamındadır.

    Araca sonradan ilave edilen özel lastik, çelik cant, TV.,oto cd çalar gibi değer olarak standartlarından farklı olan eklemeler için, değerleri sigortalı ile sigortacı tarafından mutabık kalınarak tespit edilmeli ve poliçede ayrıca belirtilmelidir.

    Orijinal olmayan radyo teyp, kolonlar equalizer, klima, alarm, telsiz, telefon, faks, otomatik anten ve takometre gibi cihazlar, ancak ek prim alınarak kasko poliçesi kapsamına dahil edilebilirler.

    Bu tür cihazların marka ve bedellerinin poliçede mutlaka gösterilmesi gerekmektedir.



    P:S : Yine benzer durumu Drsnrky arkadaşımız sanırım yaşamıştı.Aslanına ilave olarak aldığı fly audio cihazını kasko poliçesinde belirtilmesini istemiş ve işletmişti.Camının kırılması ve fly audio cihazının zarar görmesinden dolayı , hasarı poliçede belirtildiği

    için karşılanmıştı.Demek ki ne yapmalıyız ? İlave teminatlarımızı muhakkak ek teminatları dahi olsa poliçemizde belirtmeliymişiz...Yaşanan her olayımız bizlere bir ders niteliğinde oluyor . Bunları paylaştıkça da bilinçleniyor ve haklarımızı arayabiliyoruz.






  • < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ayblrdija

    Kazalar hakkında kısa bir dip not ;


    Kaza ve sigorta
    Amerika, İngiltere, Fransa gibi ülkelerde kazalar olmuyor mu ?Elbette ki oluyor.Bu işleri nasıl aşıyorlar hiç merak ettiniz mi ?Etmedik mi dediniz ? Kazalardan korunmak mümkün olabilir mi ? Olamaz tabii ki ? Adı üstünde kaza.Ne zaman ne olacağı bilinmez ki !

    Peki, eğitim bu işi çözer mi? Çözmez. Çözmez çünkü kimse; sonrasında hiçbir ceza görmeyeceği bir kaza için kendini sıkıntıya sokup eğitim almaz!

    Batı’da öyle ağır cezalar var ki,trafik kazalarında herkesler hizaya getiriliyor.

    Madem öyle Türkiye’de de aynı cezalar uygulanarak kazalar önlensin, demek de; ucuz politika yapmaktan öte bir fayda sağlamaz. Kimse yutmaz bunu.

    Peki Batı’da nasıl tutmuş bu sistem? Şöyle tutmuş: Orada tazminat; mağdur olan kişiye veriliyor, bizdeki gibi devlete değil yani.

    Kuralsızlığı kural edinen Ahmet kaza yapıyor ve bir anda Mehmet’in ocağına incir ağacı dikiyor. Türkiye’de kimse Mehmet’in gördüğü zararla ilgilenmiyor. Varsa yoksa devlet. Trafik polisinden, Ahmet’e ceza vermesi isteniyor ve tahsil edilen paranın Hazine’ye nasıl gelir kaydedileceği düşünülüyor. Kendi kendine ‘Devlet benden zengin mi?’ sorusunu soran uyanık Ahmet de, polisi hislendirip cezadan yırtıyor.

    Mehmet tazminat alacak olsaydı, Ahmet’i polisin vicdanıyla başbaşa bırakır mıydı?

    Bugün Amerika’da bir sürücü sıkıysa aracıyla yolda giden bir yayaya çarpsın. Mümkün değil, sokaktaki her kişi sigortalı çünkü! Çarpılan adam o dakika kendini yere atar. ‘Öldüm, mahvoldum’ diye feryat edip dünyayı ayağa kaldırır. Velev ki bir yara izi, çizik gösteremedi. Bu sefer de; şoka girdiğini, iş yapma yeteneğini kaybettiğini iddia edip manevi tazminat davası açar. Avukat bulmak için de hiç sıkıntı çekmez. Kaza daha meydana gelir gelmez başucunda en az 3-5 avukat zaten peydahlanıverir.

    Amerika denilince, akla; sigorta ve avukatlar ülkesi gelir.Televizyonlarda en çok reklam verenler bir ara Avukatlar olduğu belirlenmişti. Orada sistem bu iki sektör üzerine kurulmuştur. Türkiye’de ise ah, vah ve birkaç damla gözyaşı. Hepsi o!




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi melodramm -- 27 Mart 2013; 21:29:07 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ayblrdija

    Kaza ve sigorta

    Amerika, İngiltere, Fransa gibi ülkelerde kazalar olmuyor mu ?Elbette ki oluyor.Bu işleri nasıl aşıyorlar hiç merak ettiniz mi ?Etmedik mi dediniz ? Kazalardan korunmak mümkün olabilir mi ? Olamaz tabii ki ? Adı üstünde kaza.Ne zaman ne olacağı bilinmez ki !

    Peki, eğitim bu işi çözer mi? Çözmez. Çözmez çünkü kimse; sonrasında hiçbir ceza görmeyeceği bir kaza için kendini sıkıntıya sokup eğitim almaz!

    Batı’da öyle ağır cezalar var ki,trafik kazalarında herkesler hizaya getiriliyor.

    Madem öyle Türkiye’de de aynı cezalar uygulanarak kazalar önlensin, demek de; ucuz politika yapmaktan öte bir fayda sağlamaz. Kimse yutmaz bunu.

    Peki Batı’da nasıl tutmuş bu sistem? Şöyle tutmuş: Orada tazminat; mağdur olan kişiye veriliyor, bizdeki gibi devlete değil yani.

    Kuralsızlığı kural edinen Ahmet kaza yapıyor ve bir anda Mehmet’in ocağına incir ağacı dikiyor. Türkiye’de kimse Mehmet’in gördüğü zararla ilgilenmiyor. Varsa yoksa devlet. Trafik polisinden, Ahmet’e ceza vermesi isteniyor ve tahsil edilen paranın Hazine’ye nasıl gelir kaydedileceği düşünülüyor. Kendi kendine ‘Devlet benden zengin mi?’ sorusunu soran uyanık Ahmet de, polisi hislendirip cezadan yırtıyor.

    Mehmet tazminat alacak olsaydı, Ahmet’i polisin vicdanıyla başbaşa bırakır mıydı?

    Bugün Amerika’da bir sürücü sıkıysa aracıyla yolda giden bir yayaya çarpsın. Mümkün değil, sokaktaki her kişi sigortalı çünkü! Çarpılan adam o dakika kendini yere atar. ‘Öldüm, mahvoldum’ diye feryat edip dünyayı ayağa kaldırır. Velev ki bir yara izi, çizik gösteremedi. Bu sefer de; şoka girdiğini, iş yapma yeteneğini kaybettiğini iddia edip manevi tazminat davası açar. Avukat bulmak için de hiç sıkıntı çekmez. Kaza daha meydana gelir gelmez başucunda en az 3-5 avukat zaten peydahlanıverir.

    Amerika denilince, akla; sigorta ve avukatlar ülkesi gelir.Televizyonlarda en çok reklam verenler bir ara Avukatlar olduğu belirlenmişti. Orada sistem bu iki sektör üzerine kurulmuştur. Türkiye’de ise ah, vah ve birkaç damla gözyaşı. Hepsi o!


    Ayblrdija not : Evet oralarda yaşamıyoruz ama insana insanca değer veren kuralları da elimizin tersiyle itmemeliyiz herhalde.En azından yaşam süresince karşılaşabilecek tüm olumlu - olumsuz kavramları kağıt üstünde bırakmamak en doğrusu olmalıdır..






  • quote:

    Orijinalden alıntı: ayblrdija

    AYBLRDİJA KASKO YAPTIRIYOR - SİZLERLE DE BİLGİLERİNİ ÜCRETSİZ PAYLAŞIYOR :


    SORU : TRAFİK SİGORTASININ ÖDEME YAPMADIĞI DURUMLAR NELER OLABİLİR HİÇ MERAK ETTİNİZ Mİ ARKADAŞLAR ?


    Trafik poliçelerinde de diğer tüm poliçelerde olduğu gibi kapsam altında olan ve olmayan haller genel şartlar ile belirtilmiştir. Trafik sigortası genel şartları her sigorta şirketi için aynıdır. Trafik sigortasının teminat ve limitleri sektör genelinde aynıdır.

    ÖDEME YAPILMAYAN DURUMLAR LİSTESİ ;

    a) İşletilme halinde olmayan araçların sebep olacağı zararlar,

    b) Sigortalının kendisinin uğrayacağı zararlar,

    c ) Aracı kullanan kişinin, aracı kullanırken uğrayacağı zararlar nedeniyle ileri sürülen talepler,

    d ) Aracı kullanan kişi yakınlarının uğrayacağı zararlar nedeniyle ileri sürülen talepler,

    e ) Araç sahibi ile aracı kullanan kişi arasındaki ilişkide araca gelen zararlar nedeniyle ileri sürülen talepler,

    f ) Poliçede gösterilen aracın ve bu araç ile taşınan malların (yolcu bagajı ve benzeri eşya teminat dahilindedir) veya çekilen araç ya da römorkun bozulması ve zarar görmesi sebebi ile ileri sürülen talepler,

    g ) Çalınan veya gasp edilen araçların sebep oldukları ve karayolları trafik kanununa göre araç sahibinin sorumlu olmadığı zararlar, aracın çalındığını veya gasp edildiğini bilerek binen kişilerin zarara uğramaları nedeniyle ileri sürülebilecek talepler, çalan ve gasp eden kişilerin talepleri,

    h ) Sürat yarışlarına katılım, yarış güzergahında yapılan antrenmanlar sırasında meydana gelebilecek zararlar ile gösteride kullanılması nedeniyle oluşan zararlar,

    ı ) Aracın gözetim, onarım, bakım, alım-satım, araçta değişiklik yapılması amacı ile veya benzeri bir amaçla faaliyette bulunan teşebbüslere bırakılmasından sonra aracın sebep olduğu zararlara ilişkin ileri sürülen talepler,

    i ) Patlayıcı ve parlayıcı maddelerin taşınması (yedek akaryakıt hariç) sebebiyle meydana gelen zararlara yönelik ileri sürülen talepler,

    j ) MANEVİ TAZMİNATA NEDEN OLAN HALLER ..


    YAZILANLARIN HER TÜRLÜ İÇERİK HAKLARI AYBLRDİJA ' YA VE ONUN İZNİYLE BAŞKAN MELODRAMM DENETİMİNDEKİ 5008 TOPİĞİNE VE ÜYELERİNE AİTTİR . İZİNSİZ KULLANANLAR LEVENT TARAFINDAN İFŞA EDİLEBİLİR ..





  • quote:

    Orijinalden alıntı: ayblrdija

    AYBLRDİJA KASKO YAPTIRIYOR VE SİZLERLE BİLGİLERİNİ ÜCRETSİZ PAYLAŞIYOR :


    Soru : Kredi almak istediğim banka XXXX sigorta şirketinden sigorta yaptırmam için beni zorluyor. Bankanın buna hakkı var mıdır?


    CEVAP : Sigorta Murakabe Kanununa göre, bir sözleşmenin unsurları içerisinde, taraflardan birinin bu sözleşmede yer alan herhangi bir hususta sigorta yaptırmaya zorunlu tutulduğu hallerde, sözleşmeye sigortanın belirli bir şirkete yaptırılmasına ilişkin olarak konulmuş şartlar hükümsüzdür.Bu nedenle bankalar, kredi verdikleri müşterilerinin risklerinin düşürülmesi için, belli teminatları içeren bir sigortanın yapılmasını isteyebilir. Ancak sigorta şirketinin seçimi konusunda zorlayamazlar.

    YAZILANLARIN HER TÜRLÜ İÇERİK HAKLARI AYBLRDİJA ' YA VE ONUN İZNİYLE BAŞKAN MELODRAMM DENETİMİNDEKİ 5008 TOPİĞİNE VE ÜYELERİNE AİTTİR . İZİNSİZ KULLANANLAR LEVENT TARAFINDAN İFŞA EDİLEBİLİR ..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ayblrdija


    AYBLRDİJA KASKO YAPTIRIYOR VE SİZLERLE BİLGİLERİNİ ÜCRETSİZ PAYLAŞIYOR :



    SORU : Kasko poliçemizi yaptırırken değişik şirketlerden Full Kasko adı altında bizlere çok farklı fiyatlar verilmektedir. Farklı şirketler arasında nasıl mukayese yapabiliriz ve hangi kriterlere dikkat etmeliyiz ?Merak eden arkadaşlara ithaf olunur.


    CEVAP : - Sektörde yaşanan kıyasıya rekabetin içeriği hizmet ve kalite standartlarının yükseltilmesi noktalarında olması gerekirken, maalesef bir çok şirket teminat kapsamları veya limitlerini daraltmak suretiyle düşük fiyat politikası izlemeyi tercih etmektedirler.

    - Başlangıçta cazip gelen fiyat avantajı ise hasar anında sigortalının kabusu haline dönüşebilir.

    - Sigortanın mantığı ve risk hesabı matematiksel olarak şirketler arasında değişiklik göstermez.

    - Ancak sunuşta alıcının tercihleri arasında baskın gelen husus fiyat olduğu için, değişik alternatifler sunularak ucuz fakat yetersiz poliçelere yönlendirme yapılmaktadır.Bu yazdıklarıma çok dikkat arkadaşlar!

    - Kasko poliçenizi yaptırmaya karar verdiğinizde, aracınızı gerçek piyasa değeri üzerinden beyan ederek ihtiyari mali mesuliyet, ferdi kaza ve hukuksal koruma teminat limitleri öncelikli olmak kaydıyla diğer tüm teminatları da içeren yazılı teklif talep ediniz.


    - Yazılı teklif vermekten kaçınan acente ya da sigorta şirketini tercih etmeyiniz. Sözlü beyan edilen her teminatın, yazılı teklifte de yer aldığını kontrol ediniz.

    - Ful Kasko çatısı altındaki genel teminatlar aynı olmakla beraber sigorta şirketlerinin dönemsel olarak uyguladıkları promosyon tarzı ek teminatları da karşılaştırdıktan sonra kararınızı kesinleştirirseniz daha iyi olabilir arkadaşlar.


    YAZILANLARIN HER TÜRLÜ İÇERİK HAKLARI AYBLRDİJA ' YA VE ONUN İZNİYLE BAŞKAN MELODRAMM DENETİMİNDEKİ 5008 TOPİĞİNE VE ÜYELERİNE AİTTİR . İZİNSİZ KULLANANLAR LEVENT TARAFINDAN İFŞA EDİLEBİLİR ..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ayblrdija

    Bugün görüştüğüm 5 tane acente yetkilisinden , kasko poliçesine manevi tazminatın ek teminat vererek eklenmesi istediğimde almış olduğum cevaplar arkadaşlar ;

    Acente : Efendim , bahsettiğiniz manevi tazminat mı dediniz ? Yok öyle bir şey . Sizin bahsettiğiniz maddi tazminat meselesi olmasın ?

    Ayblrdija : Evet efendim , BAhsettiğim manevi tazminat olayıdır.Maddi ve maneviyi şimdilik çok şükür karıştırmıyoruz.

    Acente : Kısa bir an sessizlikten sonra .Muhakkak siz maddi tazminatdan bahsediyorsunuz.Maneve tazminatın karşılanması gibi bir madde yok bizim poliçelerde.

    Ayblrdija : Sizin poliçelerde olduğunu çok iyi biliyorum.Acaba sattığınız poliçelerin içeriğini tam olarak bilemiyoruz desek yanlış mı yapmış olurum !

    Acente : Kesinlikle yok beyefendi.Ben size yine de yardımcı olayım ve fiyatlandırma yapayım!!!

    Ayblrdija : Eğer içeriğinde manevi tazminat klozu eklenmeyecekse boşuna sizi meşgul etmeyeyim.Zaten ben sig. şti.memnunum.Sorun manevi tazminatın az olması bende yükseltmek istiyorum.Bu yüzden çalıştığınız sig. şti.sıcak bakıyorum.Demek ki bilginiz yokmuş.

    Acente : Efendim bizim işimiz sizlere yardımcı olmak ama siz yanlış anlamış olabilirsiniz...Olsa zaten var deriz.Maalesef yok..

    Ayblrdija : İlginize çok teşekkür ederim.Kıymetli çalışma saatlerinizi almış olduğum için çok özür dilerim.Kendi değerlendirmemi yapar gerekirse sizden fiyat daha sonra alabilirim diyerek konuşmayı bitirdik.

    Şimdi niye bunları yazdık ve canlandırdık diye biraz geyik + teknik muhabbetleri ile cevap vermeye çalışalım.Bu konuşmalar ve benzerleri yukarıda da belirttiğim gibi 5 adet aynı sig. şti.nin acenteleri arasında geçen konuşma metinleridir.Sonuç itibari ile birçok acente hala sattıkları poliçelerin kloz ve maddelerindeki bilgilere sahip değillerdir arkadaşlar.Garip ama gerçek bu !Üstelik üşenmedim ve aynı sig. şti.nin başka bir acentesinden fiyat aldım ( gerçi o da yok deöişti ) , e-mail ile gelen teklif şartnamesini inceledim
    ve bahsettiğim konunun küçük harflerle yazılı olduğunu tespit ettim.Üstelik elimde referans olarak ta saygıdeğer Drsnrky üstadın yaptırmış olduğu kasko bilgileri vardı.İki bilgi bir araya gelince acenteye döndüm ve tekrar konuyu açtım.5 dakika kadar müsade
    istediler ve bana tekrar döndüler.Nasıl dönmesinler ? Sayemizde yeni bir bilgiye ulaştılar.Ama doğruyu yazmak gerekirse geyik + teknik detay karışıklığından şikayet etmediler.Özür dileriz efendim diyerek güncel poliçe şartlarını arkadaşlarımız takip edememişler
    size de bu konuda olmuyor demek zorunda kalmışlar vs. vs. konu kapanmış oldu.

    Detaylı poliçe şartlarını incelediğimde ise bazı klozların benim açıdan tatminkar olmadığını gördüm.
    Mesela koltuk fk ve kloz maddeleri , hukuksal koruma rakamları 750 TL. sınırlı ve de deprem muafiyetsiz değil % 15 ile katılımlıydı.
    Son olarak başka bir acenteden daha fiyat verecekler ama pek umuda yolculuğum kalmadı.Manevi tazminatı çok isterken diğer şartlardan ödün vermem gerekecek anlaşılan.Bakalım yarın ola hayır ola !!!!!

    --- Yine ilginçtir ki konuştuğum acentelerden biri beni de başka bir acente sahibi zannetti ve bir an önce tanışalım meslektaşım dedi.Bazen bizimde bilmediğimiz konular oluyor , fikir alışverişinde bulunuruz.Bazen toplantılarda anlamıyorum.Başka arkadaşlara da
    sormak ayıp oluyor..Yakınsanız paslaşırız gibi bahsediyordu ki müşteriyim deyince laf kalabalığına getirmek istedi....





  • quote:

    Orijinalden alıntı: ayblrdija

    İşin kötüsü tüm imkanları da zorlasak zor yav!!!Yarın kasko konusunda işim bitecek!!!Yaza kadar kendime gelemem!!!!Tadilat ücretleri dokunmuyor ama kasko bitirdi gene !!!Dile kolay geçen senenin en güzel kaskolarından birini yaptırmış iken ve şimdiki fiyatıda
    çok makul verilmiş iken , sen kalk 2 katı fiyatla ve en üst seviyedeki ( yaklaşık 15 yıllık) hasarsızlık indirimimle başka sigorta şirketine geç ve müthiş para öde !!!!!!!!

    Çok güzel poliçe şartları + ek teminat limitleri müthiş+ hemen hemen tüm isteklerimi karşılarken (sadece MANEVİ TAZMİNAT LİMİTLERİ 15.000 TL İLE SINIRLI OLDUĞUNDAN DEĞİŞTİRİYORUM) ve tutan ücret = 840 TL.

    Yeni sig.şirketinde kasko poliçe şartlarına istediğim limitleri koydurarak ( ek teminatları sayesinde ) yeni sigorta şti.ne ödeyeceğim ücret = 1.400.000 TL. Şaka değil gerçek.Gelde yanma....

    Bu konu hk. bugün görüştüğüm kişiler ve değişik araç sahipleri benim şartların yüksek limitlerle dolu olduğunu görünce , ciddi ciddi poliçelerini getirip incelemem için teslim ettiler.Sırada 4 adet araştırılacak kasko poliçeleri var.Bitim tarihlerinde eksikliklerini halledeceğiz.

    Boşuna bu kadar servet denecek kadar parayı sokağa atmıyoruz herhalde....kloz hk. bilgi isteyen arkadaşlara istenirse açıklamaları verebilirim.

    Bu tür işler herkesin kendi tercihidir elbette ki!!Ama hayatta karşılaştığım olaylar hassas davranılmasını bana maalesef acı öğretti...Bir musibet bin nasihat misali ....

    Neyse benim için hayırlısı olsun diyelim.....

    İlerleyen saatlerde birlikte olmak dileğiyle..





  • quote:

    Orijinalden alıntı: ayblrdija

    Poliçenize bakınız ;

    Deprem teminatı sizin poliçede muhtemelen % 15 muafiyetlidir.

    Ferdi kaza açıklamaları yine muhtemelen kişi başı ;Ölüm : 5.000 Tl . , sakatlık : 5.000 TL. , tedavi masrafları : 300 veya 500 TL. dır. ( BİRÇOK ACENTEYE GÖRE YETERLİ GELMESİNE RAĞMEN TECRÜBELERİM YETERSİZ OLDUĞUNU GÖSTERMEKTE)
    ASLINDA ARAÇ SAHİPLERİNİN ÖZEL TERCİHLERİ-BAKIŞ AÇILARI-BÜTÇE MESELELERİ DEMEK VE BU MANTIKTAN BAKMAK DAHA DOĞRU OLABİLİR.

    Nedir bu ferdi kaza ve ne işe yarardır diye soralım ve devam edelim.

    F D : KAZA NETİCESİNDE KENDİNİZE VE ARACINIZDAKİ DİĞER KİŞİLERE ( AYBLRDİJA ÇEVİRİ ; 5008 SÜRÜCÜSÜ VE YOLCULARINA) GELEN BEDENİ ZARARLARI ( TEDAVİ GİDERLERİ,ÖLÜM/SÜREKLİ SAKATLIK TAZMİNATLARI) KARŞILAMAYA YÖNELİKTİR.
    KASKO SİGORTA POLİÇELERİ ÇARPMA , ÇALINMA VE YANMA OLARAK ÖZETLENEN TEMEL TEMİNATLAR VE BU TEMİNATLARA EK OLARAK VERİLEN DEPREMSEL.TERÖR GİBİ EK TEMİNATLARIN VERİLMESİNDEN İBARETTİR.AYNI ZAMANDA DEPREM MUAFİYETSİZLİĞİ KASKO POLİÇENİZDE OLDUĞU ZAMANA VE BİR DEPRAM ANINDA ARACINIZIN İÇİNDE BULUNAN YOLCULARINIZIN HAREKET HALİNDE OLMASANIZ BİLE BU EK TEMİNAT OLMASI HALİNDE FAYDALABİLMENİZ MANASINA GELMEKTEDİR.HAYAT ŞARTLARI BİRÇOK SÜRÜCÜ BU EK MADDELERE DİKKAT ETMEMEKTE VE POLİÇEM FULL AMA UCUZ OLSUN MİSALİ OLAYA YAKLAŞMAKTADIR.YUKARIDA TAHMİNİ SİZİN POLİÇENİZ HAKKINDAKİ YAZDIĞIM RAKAMLAR BİLE ASLINDA BU HAYAT ŞARTLARINDA ÇOK DÜŞÜK RAKAMLARDIR.AMA BU TEMİNATLARI ARTIRMANIZ BİZLERİN İSTEĞİNE BAĞLIDIR VE BİRAZ DA MALİYETLİDİR.OLSA NE OLUR OLMASDA NE OLUR MANTIĞI İLE YAKALAŞILDIĞINDA ZATEN BİR MESELE YOKTUR.KİŞİLERİN KENDİ TERCİHİDİR.
    ÖRNEK OLARAK BENİM TEMİNATLARIM DAH MAKUL SEVİYELERDE VE YOLCULARIMI KORUYACAK ŞEKİLDE İSTEĞİM ÜZERİNE YÜKSELTİLMİŞTİR.KEŞKE DAHA DA FAZLA YÜKSELTEBİLSEYDİM.ŞAHSIM İÇİN YAZMAKTAYIM.NE BÖYLE BİR DURUMLA KARŞILAŞAYIM NE DE
    BAŞIMA BİR OLAY GELSİN. ARACIMDA BİR ŞEKİLDE BULUNAN YOLCULARIMIN BAŞINA BİR ŞEYLER GELMESİN.AMA HER AN HER ŞEY OLABİLİR ...
    ARACIMIZDA BULUNAN 1, DERECE YAKINLARIMIZIN HARİCİNDEKİ KİŞİLERİN BAHSİ GEÇEN OLAYLARLA KARŞILAŞILDIĞINDA BİZLERİ MAHKEMEYE VEREBİLECEKLERİNİ BİLİYORMUYDUNUZ..

    öRNEK VERELİM : BİR TANIDIĞIMIZI İSTEDİĞİ BİR YERE GÖTÜRÜRKEN BAŞIMIZA BAHSİ GEÇEN TATSIZ BİR OLAY GELDİĞİNDE , TANIDIĞIMIZIN VARİSLERİ DAHİ MAHKEME HAKLARINI KULLANABİLMEKTEDİRLER.EĞER BİRAZ DİKKATSİZLİĞİNİZDE VAR İSE
    MAHKEME + TAYİN EDİLEN PARA MİKTARI + DAVA AÇILIP-BİTİŞ ESNASINDAKİ FAİZ HESAPLAMASI İLAVE EDİLEREK + AVUKATLIK ÜCRETLERİ VB. ÖDEMEYE HAZIR OLMALISINIZ.ÖDEME PLANI YAPILMADIĞI TAKDİRDE BORÇLAR KANUNUNA GÖRE HAREKET EDİLEREK HACİZ VE BENZERİ İŞLERMLER ANINDA GERÇEKLEŞECEKTİR.ŞOM AĞIZLILIK DEĞİL , GERÇEK BİLGİLERDİR BUNLAR.
    BEN NE YAZIYORUM SİZLERE ARKADAŞLAR.ELİNİZDEKİ BU ADAMI ALIN VE İSTEDİĞİNİZ GİBİ KULLANIN.????? TARİHE GEÇEN BU SÖZLERİN ESAS MUHATAPLARINI ANLAMIŞSINIZDIR UMARIM!!!!!!bİZ GERÇEK BİLGİLER PAYLAŞIRIZ.HER NE KADAR
    GEYİK + TEKNİK DETAY BİRBİRİNE KARIŞMIŞ GÖZÜKSE DE DOST ACI YAZAR YAPARIZ....KİMSELERİN BU YAZDIKLARIMA KIRILMASINI İSTEMEM.BU TOPİKTE BU KONUDA BİLGİLERİMİ - ARAŞTIRMALARIMI ZEVK VE GURURLA PAYLAŞMAKTAN ONUR DUYARIM.
    SONUÇTA HEPİMİZ ARAÇ SAHİBİYİZ VE HEPİMİZİN ORTAK MENFAATLERİ SÖZ KONUSUDUR.
    ASLINDA SİZLERE DAHA ÇOK VERİLECEK BİLGİLER VAR AMA İSTEK VE ZAMAN OLACAK.BİZDE FEDAKARLIK YAPACAĞIZ.....





  • quote:

    Orijinalden alıntı: ayblrdija

    DÖKTÜRMEĞE DEVAM EDELİM ;

    Kestirmeden benim istediğim kasko poliçemde olursa yaptıracağım dediğim limitler için bıktırıcı bilgiler yazayım :


    İMM ( İhtiyari Mali Mesuliyet ) namı diğer Artan Mali Mesuliyet limiti : 2.500.000 TL. ( Namı diğer kombine tek limit ve SINIRSIZ OLARAK YAZILABİLMEKTE).

    AYBLRDİJA NOTU : Gerçi bu limitleri hiç bir mahkeme kararları ne yaklaştı ne de zorladı . Muhalefet yapanlara önce bunu yazalım arkadaşlar.Bu kadar yüksek olmasına ne gerek vardır diyebilecek arkadaşlara şu bilgileri yazalım ve faydalı olalım derim..

    İMM AÇIKLAMASI : KARAYOLLARI TRAFİK KANUNUNA VE GENEL HÜKÜMLERİNE ( YARDIMCI OLMAK ADINA STANDART OLAN SİGORTA ŞARTLARI DİYELİM ) ARACIN İŞLETENİNE ( BURADAKİ KİŞİ LEVENT OLMAKTADIR-BELİRTMEDEN EDEMEZDİK) DÜŞEN
    SORUMLULUK TRAFİK SİGORTASI LİMİTLERİNİ AŞIYOR İSE , BUNUN ÜZERİNDE KALAN KISIM İÇİN PAKET POLİÇEDE ( BİRÇOK SİG. ŞTİ. NİN KASKO ŞARTLARI İLK ETAP PAZARLAMASINDA PAKET POLİÇE İLE FİYATI VERİLİR VE AÇIKLAMALRI YAZILIR)
    BELİRLENEN LİMİTLER DAHİLİNDE İLAVE TEMİNAT ALTINA ALINMA İMKANI BULUNMAKTADIR.TAZE ÖRNEK VERELİM ; MANEVİ TAZMİNAT İ MADDİ TAZMİNAT VB. GİBİ

    ( ÖRNEK VERMEDEN KONULARI YAZALIM VE KAFANIZ İYİCE KARIŞSIN ). İNCELEME YAPMADIM AMA YANLIŞIM VARSA DÜZELTİRSİNİZ , ŞU ANDA GEÇERLİ OLAN TRAFİK SİG. KARŞI ARACA VERİLEN ZARAR LİMİTLERİ 25.000 tl CİVARINDA KARŞILAMAKTA.ZİNCİRLEME ARAÇLARA VERİLEN ZARARLAR AYRIDIR.
    SİZİN POLİÇELERİNİZE DE BAKTIĞINIZDA ORTALAMA ( BAZILARI HARİÇ OLABİLİR) 30.000 - 50.000 tl. CİVARINDADIR.(fAZLASI PRİM ARTIRDIĞINDAN SİZLER UYARMAZSANIZ ACENTELERİNİZ BÜTÇE DOĞRULTUSUNDA HAREKET EDERLER)
    NE VAR BUNDA DİYEBİLECEK DEMEYELİM VE NADİRDE OLSA GERÇEKLEŞEBİLECEK ÖRNEĞİMİZİ VERELİM ;

    ÖYLE VEYA BÖYLE SEBEP NETİCESİNDE KAZA YAPTIK VE % 100 KUSURLUYUZ DİYELİM.KARŞI TARAFTAKİ 150.000 tl VE 200.000 tl . DEĞERİNDEKİ (AKSİ TESADÜF ESERİ DE OLSA )DEĞERİNDEKİ BİR ARACA ÇARPTIĞIMIZI ( SENARYO GİBİ ALGILAMAYIN ELİMDE BU KONULARDA GERÇEKLEŞMİŞ DAVA VE BENZERİ RAKAMLI ARAÇLAR MEVCUTTUR).
    Trafik poliçemizde yazılı olan kaza başı teminat da diyelim ki 35.000 TL. olsun.Karşı tarafa bizim Trafik sig. buradan ödeme yapılacaktır.
    Kalan 165.000 TL. bizim kasko poliçemizdeki İMM poliçesinden ( 50.000 TL. yazılı olma ihtimali yüksek) karşılanacaktır.
    50.000 + 35.000 = 85.000 TL .
    Kalan 200.000 - 85.000 = 115.000 TL . nereden karşılanacaktır dersiniz. Mahkeme neticesinde faizleri ile birlikte bizlere rücu edecektir.Gerekli hallerde haciz işlemleri yine devreye girecektir.
    Ya kardeşim bula bula beni mi bulacak!! Amma abartıyorsunuz diyebiliriz.Kimseye zorla birşey yaptırmıyorlar.Acı ama fgerçekleşme ihtimali zayıf da olsa istatistiksel olarak mümkün olabilir.Sadece zaman konusu şüphelidir.Kimselerin de başına gelmesin diyerek
    sıkıcı ve bıktırıcı bir konuya noktayı koyalım.Daha yazılacak ve devam edecek çok ama çok örnekli bilgiler verebiliriz.Nacizane bilgimiz olsun diye yazılmış ve topikte paylaşılmıştır...

    Bu sebeplerden dolayı İMM limitlerimiz yüksek olabilseydi eğer bu gibi durumlarla karşılaştığımızda kasko poliçemizdeki yeterli limitlerimizle bu olayı atlatabiliriz.Korkusuz ve huzurla rüyalarımızı görürü yazın için karar verilen köfte ve ızgaraları yiyebiliriz.
    Bunun içinde bütçelerimizi biraz daha zorlamamız gerekmektedir.

    Aynı örneklemelerimiz de manevi tazminat limitlerimiz yüksek olduğu zamanlar içinde geçerlidir.Ölümlü kazalar karşısında ( bizim deyimimizle bizE açılan davalarIN (halk deyimi ile KAN PARASI ) DURUMLARIYLA KARŞILAŞMAYIZ.sAĞLICAKLA KALINIZ..





  • quote:

    Orijinalden alıntı: hewes

    quote:

    Orijinalden alıntı: ayblrdija

    quote:

    Orijinalden alıntı: Arınç


    quote:

    Orijinalden alıntı: ayblrdija

    Arınç ' ın bu kadar sevildiğini bilmiyordum.Sivil hayata geçiş kutlamaları ...Bir havai fişek gösterileriniz eksik.Arınç gurur duymalısın bu topikle....

    5008 sadece bizim araclarimiz, gunluk hayatta araca bindigimizden çok sohbet ediyoruz burda, her ne kadar tanimasakta birbirimizi yakindan, sohbetlerimizin samimiyet derecesi yuksek burada.. Herkesi ne kadar yakindan tanimasamda burayi sevmekteyim.

    Bizlerde aynı duyguları paylaşmaktayız.Hadi hadi konuyu kaynatmayalım bu arada!!Kaç gün kalmıştı dermişiz..Darısı diğer çocuklarımızın başına....Sen bayağı zorlanacaksın sivil hayata geçişte...Kalan saatlerimiz hiç geçmeyecek şimdi....

    Abi sende ki meblalar ne kadar peki? işte Depremdeki % olsun ölüm, sürekli sakatlık gibi durumlar için.

    Ölüm : 30.000 TL.

    Sürekli sakatlık : 30.000 TL.

    Tedavi : 3.000 TL.

    Deprem : Muafiyetsiz ( Araç sahibi hiç bir şart altında katılım olarak yüklenici olmayacak.Tüm rizikoyu kasko yapan şirket üstleniyor).

    Sel-su baskını : Muafiyetsiz ( " " " ). ;( Bu konuda biraz tereddütüm oluştu ve poliçeye bu maddenin tam açık olarak yazılmadığını düşündüm.Yarın netleşecek..

    Çift hasar koruma 10.000 + 30.000 Tl / pert ve çalınma olaylarındaki hasarlar hariçtir.

    Kişisel eşya çlna: 1.500 TL. (Cep tel,notebook vb. hariç olmak kayıtı ile)

    Araç değeri : 61.000 TL . olarak yükselttim. Normalde bu da prim artışına sebep bulunmakta ama diğerleri gibi yüksek rakamlı değil.

    Hukuksal koruma İ;

    OLAY BAŞINA AZAMİ AVANS : 750 TL. ( DAHA FAZLA YÜKSELTİLMİYOR BU SENE )

    OLAY BAŞINA AZAMİ KEFALET : 750 TL. " "

    OLAY BAŞINA AZAMİ LİMİT : 3.750 TL. " "

    SİGORTA SÜRESİ İÇİNDE AZAMİ LİMİT : 11.000 TL. " "

    + Alarm : 300 Tl. Serviste faturalı olarak monte ettirdiğim Cancan markayı da belirttim. Yani 61.300 TL: gözükmekte. Bizim araç değerleri bugün itibari iler 58.400 Tl. reasürans listesinde gözükmekte...



    Diğer şartlar büyük çoğunlukla seninki ile aynı pakete dahil maddeleri içermekte.Sabah dinlenip tekrar son kontrolu yapıp okeyleyeceğim.

    Hatta acente istemeden ben kendilerini uyararak geldiğinizde fotoğraf çekmeyi unutmayın ve iyi makine getirin dedim.Gerçi aslan biraz solgun ve bakımsız olacak ama idare edeceksiniz diye de şaka yollu uyardım.Telefonda büyük bir şaşkınlık sesi !Yok abi daha neler , ya!Bunu da mı hesapladınız , pes vallahi!Şartlar öyle ve yerine getireceksiniz.Bence uygulamalısınız , sorumluluğumu satın alanın isteği böyle dedim ve gülüştük....



    Çİft hasar korumalı : Açılımını yazayım ; 10.000 TL. ve 30.000 Tl arasında toplam 40.000 TL. kadar hasarsızlık senede iki defaya kadar kullanılabiliyor ve hasarsızlık etkilenmiyor.o hasarsızlık bu şekilde oluyor.Başka sig. şti .lerinde bir hasarsızlık ve alt kademeye inme kıyağı altında gözükmesine rağmen ; özel çarpım katsayıları ile oynanarak biraz daha prim yüksek çıkartılıyor.Malum burası Türkiye her an her şey olabiliyor.Vatandaş bilmez ise işini yürüten götürüyor.Olan bizlere oluyor.Ama kimselere de dert anlatamyorsun.

    Hewes sana inanırım.Yazıdaki cümle kurgulamana bakarak sormak istiyorum. Senin rakamları doğru mu tahmin ettim...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ayblrdija



    quote:

    Orijinalden alıntı: hewes

    quote:

    Orijinalden alıntı: ayblrdija

    quote:

    Orijinalden alıntı: Arınç


    quote:

    Orijinalden alıntı: ayblrdija

    Arınç ' ın bu kadar sevildiğini bilmiyordum.Sivil hayata geçiş kutlamaları ...Bir havai fişek gösterileriniz eksik.Arınç gurur duymalısın bu topikle....

    5008 sadece bizim araclarimiz, gunluk hayatta araca bindigimizden çok sohbet ediyoruz burda, her ne kadar tanimasakta birbirimizi yakindan, sohbetlerimizin samimiyet derecesi yuksek burada.. Herkesi ne kadar yakindan tanimasamda burayi sevmekteyim.

    Bizlerde aynı duyguları paylaşmaktayız.Hadi hadi konuyu kaynatmayalım bu arada!!Kaç gün kalmıştı dermişiz..Darısı diğer çocuklarımızın başına....Sen bayağı zorlanacaksın sivil hayata geçişte...Kalan saatlerimiz hiç geçmeyecek şimdi....

    Abi sende ki meblalar ne kadar peki? işte Depremdeki % olsun ölüm, sürekli sakatlık gibi durumlar için.

    Ölüm : 30.000 TL.

    Sürekli sakatlık : 30.000 TL.

    Tedavi : 3.000 TL.

    Deprem : Muafiyetsiz ( Araç sahibi hiç bir şart altında katılım olarak yüklenici olmayacak.Tüm rizikoyu kasko yapan şirket üstleniyor).

    Sel-su baskını : Muafiyetsiz ( " " " ). ;( Bu konuda biraz tereddütüm oluştu ve poliçeye bu maddenin tam açık olarak yazılmadığını düşündüm.Yarın netleşecek..

    Çift hasar koruma 10.000 + 30.000 Tl / pert ve çalınma olaylarındaki hasarlar hariçtir.

    Kişisel eşya çlna: 1.500 TL. (Cep tel,notebook vb. hariç olmak kayıtı ile)

    Araç değeri : 61.000 TL . olarak yükselttim. Normalde bu da prim artışına sebep bulunmakta ama diğerleri gibi yüksek rakamlı değil.

    Hukuksal koruma İ;

    OLAY BAŞINA AZAMİ AVANS : 750 TL. ( DAHA FAZLA YÜKSELTİLMİYOR BU SENE )

    OLAY BAŞINA AZAMİ KEFALET : 750 TL. " "

    OLAY BAŞINA AZAMİ LİMİT : 3.750 TL. " "

    SİGORTA SÜRESİ İÇİNDE AZAMİ LİMİT : 11.000 TL. " "

    + Alarm : 300 Tl. Serviste faturalı olarak monte ettirdiğim Cancan markayı da belirttim. Yani 61.300 TL: gözükmekte. Bizim araç değerleri bugün itibari iler 58.400 Tl. reasürans listesinde gözükmekte...



    Diğer şartlar büyük çoğunlukla seninki ile aynı pakete dahil maddeleri içermekte.Sabah dinlenip tekrar son kontrolu yapıp okeyleyeceğim.

    Hatta acente istemeden ben kendilerini uyararak geldiğinizde fotoğraf çekmeyi unutmayın ve iyi makine getirin dedim.Gerçi aslan biraz solgun ve bakımsız olacak ama idare edeceksiniz diye de şaka yollu uyardım.Telefonda büyük bir şaşkınlık sesi !Yok abi daha neler , ya!Bunu da mı hesapladınız , pes vallahi!Şartlar öyle ve yerine getireceksiniz.Bence uygulamalısınız , sorumluluğumu satın alanın isteği böyle dedim ve gülüştük....



    Çİft hasar korumalı : Açılımını yazayım ; 10.000 TL. ve 30.000 Tl arasında toplam 40.000 TL. kadar hasarsızlık senede iki defaya kadar kullanılabiliyor ve hasarsızlık etkilenmiyor.o hasarsızlık bu şekilde oluyor.Başka sig. şti .lerinde bir hasarsızlık ve alt kademeye inme kıyağı altında gözükmesine rağmen ; özel çarpım katsayıları ile oynanarak biraz daha prim yüksek çıkartılıyor.Malum burası Türkiye her an her şey olabiliyor.Vatandaş bilmez ise işini yürüten götürüyor.Olan bizlere oluyor.Ama kimselere de dert anlatamyorsun.

    Hewes sana inanırım.Yazıdaki cümle kurgulamana bakarak sormak istiyorum. Senin rakamları doğru mu tahmin ettim...

    Hocam 2 gün sonra benim de kasko bitiyor,

    Sonuç olarak hangi şirketi öneriyoruz?

    Anadolusigorta hiçbir detay belirtmeden 2500 tl rakam çıkarttı.




  • Araştırdım,
    lastik balon yaptığı için kaskoya ödetelim demiştim fakat kendim almıştım bildirim geri çekilmeyince araç hasarlı gözükmüş,

    bugün düzelttirdim.
  • - Kasko poliçe standart şartları bütün sigorta şirketlerinde aynıdır ve değişmez.

    - Değişen sadece ilave pirim karşılığındaki ek teminatlardır.Bunlarda sigorta şirketlerinin istekleri doğrultusunda değişkenlik göstermektedir.Mesela birinde muafiyet oranı varken , diğeri aynı ek teminata ücreti mukabil karşılığında muafiyet yapmaması gibi.

    - Yapılacak kasko poliçelerimiz tamamen bizlerin maddi durumu ve farklı bakış açılarımıza göre değişkenlik göstermektedir.

    -Size veya bir başka arkadaşa verilen fiyatlar hakkındaki yorum yapmak afaki olacaktır.Çıkacak fiyatları acenteler bile tam olarak bilememektedir.Artık sistem üzerinden ( sig. şti. ' lerin merkezlerinden , girilen bilgiler ve sorgulama neticesinde çıkmaktadır.
    Aynı zamanda siz yeni yaptıracağınız için Nisan ayında yürürlüğe konulduğunu zannettiğim araç fiyatlarının poliçe üzerinde yazılı olana değilde değerlendirilen kaynak üzerinden , orijinal veya muadili parça kullanıma göre değişkenlik gösteren parça kullanımları vb.
    gibi işlemlere göre değerlendirilmeye tabi olacaksınız. ( Gerçi bizler için muadil parça sorunu şimdilik olmamakta ve tüm parçalar yetkili servisler tarafından temin edildiği ve yan sanayi kullanılmadığı için kağıt üzerinde kalmaktadır.)

    - Siz öncelikle araç kaskonuzda nelerin olmasını tam olarak istiyorsunuz , ona göre değerlendirmelisiniz.Malum Nisan'daki sisteme göre kaskoları 3-4 şekilde isimlendiriyorlar.Tam kasko,Full kasko,azaltılmış şartlarda bulunan ama var mı var kaskosu gibi...

    - Benim fikrimi soracak olursanız ki sormayın derim.Çünkü ben , bunlar ve şunlar olmalı derim ve fiyatını artırırım.Aslında araç kaskolarımızda kesinlikle olması gereken ve artırımda bulunulması olanlar yapılmalı ve rahat edilmelidir.Hiç bir arkadaşımız bu konuyu tam olarak maalesef algılayamakta veya maddi durumlarından dolayı eski sistemlerdeki gibi yaptırdık işte içeriğinde her şey var tarzı düşünmelerinin hata olduğunu bilmelerini çok istedim.İstedim ama göreceli bakış ve mantık herkeste farklı işlemekte.Umarım daha önceleri yazmış olduğum detaylı bazı kloz şartları gereği karşılacakları maddi kayıplardan ve düşük gösterilen rakamlarla ilgili bir hasardan mütevellit sorunlar başlarına gelmez.Ben sadece yazdıklarımla kalayım önemli değil....

    Size sadece şunu örnek olarak tekrar vermek istiyorum.15 gün önce tazelenen benim kaskomda ; Türkiye şartlarına göre sadece iyi değil ama çok iyi sayılacak şartlara ve ek teminatlara sahip poliçe tutarım olan 840 TL. rakam yerine mükemmeli olanı tercih ettim ve ödediğim en iyi şartlar ve ek teminatlara ait rakam ( kesin iddialı yazmaktayım ) 1.350 TL. dır.Varın gerisini siz değerlendirin.Paranın hepimiz için önemli olduğunu bildiğimiz halde ben neden bu farkı ödemeyi göze aldım ?

    -Son olarak ta hatırlatayım.Kasko konusunda size verilen bilgilerin ( gerek acente gerek arkadaş duyumlarından alınan bilgilerin ) , size yeterli olmayacağını KESİNLİKLE BİLİNİZ.En doğru kararı siz vereceksiniz.

    -Yazıyorsun da , nedir bunlar diye soracak olur ve eğer kaskonuzu bugün yaptırmadıysanız buraya tekrar yazınız.Sizin için üşenmez , bir kaskoda bunlar kesinlikle olmalı diye yazarım.Fiyat konusunu değerlendiremem.Ama siz ve ihtiyacı olan arkadaşlar okudukça
    ve de acentenizle bu ek teminartlar maddelerini görüştüğünüzde ; bütçenize göre azaltıp fiyatlandırabilirsiniz.Yapılacak en doğru hareketiniz bu olacaktır.Muhakkak ki acenteniz size içerikler hakkında detaylı yardım verecektir.

    -Bu arada büyük sig. şti. ' lerini seçmeniz halinde şunu da bilmelisiniz ki , hemen tüm yetkili servislerle bizim araçlarımızın tamiri konusunda anlaşmaları vardır.Yoksa para kazanamazlar.Kontrol etmekte ve yapılan kasko şirketinin anlaşmalı olup olmadığının
    GÜNCEL LİSTESİNİ acentenizden öğrenebilirsiniz.Ama dikkat ediniz bu arada bazı acenteler hala yaptıkları işlerin konumuna maalesef hakim değillerdir.Dediklerine hemen aldanmayınız ve sizde net üzerinden kontrol ediniz..SAĞLICAKLA KALINIZ...


    çok teşekkür ederim,aleyküm selam sayın ayblrdija...malum sebepler arada bir görünüyor kayboluyoruz..annem Allah a şükürler olsun ki şu an gayet iyi...
    -şunu belirteyim aklıma takıldı şu imm...az öncede belirttiğim gibi imm nin yüksek olması 100 bin tl geçen seneki 30 bin tl idi bir avantaj mıdır?
    -parça değişimi de şöyle;"anlaşmalı yetkili servislerde orjinal parçalarla veya tedariğin allianz tarafından yapıldığı durumlarda da yine orjinal parçalarla değiştirilir.." yazıyor...
    -servis seçimi de şöyle;"hasar onarımının yapılacağı servis seçiminde sigortalı serbesttir.ancak cam,tampon ,teypvb. parçaların onarımı mümkün ise ve bu parçaların onarımı bulunduğu serviste yapılamıyor ise allianz anlaşmalı alternatif onarım servislerine yönlendirilir.."şeklindedir.
    ek teminatlar;"anahtar kaybı,sel,deprem,grev lolavt halk hareketleri,yetkisiz kişilerce çek.teminatı,terör,kemirgen vahşi hayvanlartorprak kayması,fırtına dolu yıldırım.."
    ek hizmetler; "assistans tem.,standart kiralık araç tem,mini onarım hiz."
    not: koltuk davası 6+1..
    bizim için değerli fikirleriniz için çok teşekkür ederim...kendinize iyi bakın selamlar.....

    Ayblrdija ' dan saygıdeğer arkadaşımız Omerka 48 ve nezdindeki tüm forum arkadaşlarımıza kasko poliçelerimizi yaptırırken nelere dikkat etmeliyiz meselesini hortlatarak bilgi tazelememizi hatırlayalım......


    1-İMM yüksek olması çok iyi.Hele ki geçen seneye göre mükemmel ama yeterli mi ? bakış açısı ve mantığa göre değişkendir.
    Örnekleyelim ; Bulunduğunuz yörede yazın lüks araçlar sıklaşmaktadır mutlaka.Hiç kimsenin başına neler geleceği ve ne şekilde araç kazaları olacağı bilinemeyeceği için şöyle senaryoyu değerlendirelim.Yalnız bu değerlendirme şu an için senaryo gibi gelebilmekte ama
    benzer örneğini 2-3 tanıdığım yaşamış olabilmekte.Gerisi sizin istek ve ihtiyaç mantığınıza göredir.Sakın ola ki bir acente veya başka bir arkadaşınızın dolduruşu ile değerlendirmeyiniz.Olmaz olmaz demeyin ama neler olabileceğini hayal ediniz.

    Senaryomuzda ;
    Öyle ya da böyle sebeplerle kusuru size ait olan bir araç veya araçlara zincirleme kazaya sebep verebileceğiniz an olduğunu düşünelim.(Allah göstermesin ama olabilme olasılığı hesap edilmesi gerekir ve ona göre değerlendirin)(Ben dikkatli sürücüyüm böyle birşeyler olamaz derseniz , kafadan işi kopartırsınız.Başkasının ani hareketi neticesinde istenmeyen şekilde olursa ve gerçekleşirse , kime nasıl izahat yapabilirsiniz gibi !!!!

    a)Karşı taraftaki araç hasarı yüksek veya pert olabilecek şekilde gerçekleşmişse ( ortalama arabaların 50-100 TL. olduğunu değerlendirirsek mesele yok ; ama 200-300 TL. toyota veya mercedes benzeri daha lüks araçla bu olasılık gerçekleşirse sonuç ne olabilir?
    Tam emin olmamakla beraber araç başına trafik sigortanız karşı tarafa 25-30.000 TL. hasar karşılamasını yapmakta.Dikkat araç içindeki yolcuların sağlık durumlaru şu andaki açıklamalarımıza dahil değildir.Sadece araç maddi hasar meselesini yazıyoruz...
    Maddi hasar fazla olduğundan dolayı aşkın kısmını ise varsa kasko şirketinizdeki yazan , ( İMM ) tutar üzerinden karşılanmaktadır.Sizin örneğinizdeki rakam 100.000 TL . olduğuna göre ,

    100.000 TL. + 25-30.000 TL. = 125.000 - 130.000 TL. kadar çıkabilecek tüm hasarlardan işi yırtmış oluyor ve karşı tarafın hasarını ödemiş bulunuyoruz.Buraya kadar mesele yok ve her şey güzel !!!!!
    Ya hasar verdiğimiz araç 200.000 Tl. ise ( olasılık hesabına göre , böyle bir araca çarpma matematiğini hesaplayın ama kaderin neler getirebileceğini ve bilimsel izahların da bazen yanlış bilgiler içerebileceğini unutmayalım bu arada !!!

    Hasar 200.000 TL. - 125.000-130.000 TL: = 75.000 veya 70.000 TL. açıkta hesap kaldı.BU açık nereden temin edilecek.İşte sorun burada ?Üstelik sadece bu kadar rakamla iş bitmiyor ! Bu işin mahkeme süreci ve dava bitimine göre işlenecek faiz ilavesi de cabası.
    Yine felaket tellalığı yapalım ve yazalım ki ; bahsedilen araç sahipleri muhakkak ki varlıklı kişiler ve dolayısı ile tam kasko şartlarını yaptırmış bulunmaktadırlar.Bu hesapta size dönecek olan şahıs değil , kasko şirketinin avukatları tarafından dava yoluyla talep edilecektir.Kusur size ait olduğu için bu parayı kişisel olarak kaynak temin edip ödemek zorundasınız.(Arac sahibi siz iseniz tek kişiden , yok sürücü olarak o esnada kullanıyorsanız (araç eşinize ama siz kullanıyorsunuz gibi ); hem araç sahibinden hem de sürücüden bu para tahsil yoluna gidilecek olduğunu tekrar hatırlatalım.Mütesellilen her ikisi de sorumluluk derecesinde borçlu olmaktadır.Ödemeyi yapmadığınız anlarda hemen İCRA YOLU AÇILACAKTIR.Üstünüze kayıtlı her türlü menkul ve gayrımenkuller araştırma sonucunda tespit edildiği anda el konulacak ve icra yoluyla BASKILANCAK YA DA SATIŞA ÇIKARTILACAKTIR.Uzun bir dönem gerçekleşmesine rağmen kısa sürede sonuçlanacağından emin olunuz...
    Eğer İMM limitimiz daha yüksek olabilseydi ve priminden kaçmamış olsaydık ( en az 250-300 TL. karşılaması mantık kuralları içinde değerlendirilebilir) , bu sorunlarla başımızı ağrıtmamış olabilirdik.DEĞERLENDİRMEYİ BUNA GÖRE YAPINIZ !!!!!!!!!


    b) Felaket senaryomuzda ikinci- üçüncü araçlar içinde aynı sistem söz konusudur.Ama şimdi karşı taraf yolcularına da kaza neticesinde ölümlü ve yaralama olayını da dahil edersek , esas duruşa geçmemiz gerekebilir ?Trafik sigortanızdaki standart şartlar gereği
    üçüncü şahıslara verilen zararlarda aynı mantık çerçevesinde ortalama rakamları poliçenize bakarak kaza başına yaralama ve kaza başına ölüm tutarlarını öğreniniz. ) Genel klasman hesaplamalrına göre ve bazı acente bilgilerine göre yeterli gözükmesine istinaden , neden bazı sigorta şirketleri biz farklıyız ve tutarlarımızı esnek yapıyoruz diye reklam yapıyorlar dersiniz ? Anlayacağınız genel basit kazalar için yeterli belki ama protez veya hayati ameliyat tutarı yüksek olan rakamlarda durum ne olacak ?Üstelik geriye ucuzlamayan hayatımızda , limitlerimiz yeterli olabilir mi ? Kesinlikle yeterli olmaz ! Ama birileri sallar durur amma kötü şeyler yazılıyor diyebilir ! Etrafınızdaki doktor tanıdıklarınıza sorunuz , sorunuz ve böyle durumlarla karşılaşan kaç hasta yakınlarını devlet hastane sistemindeki ücretler altında yatırmış olabilir ! Hemen büyük çoğunluk özel hastane ve akademik kariyeri yüksek kişiler aramaya koyulur.O zamanda yüksek meblağlı ücretleri trafik sigortası ve bazen de yapılmış diye yazılan kasko teminat limitleri
    KARŞILAYAMAZ ...İşte yine aradaki fark tutarı kadar size açılan dava neticesinde mahkemenin vereceği limit aşan ; TRAFİK SİGORTASI KİŞİ BAŞI KAZA TUTARLARI + AŞKIN KISIM KASKO KARŞILAMA TUTARLARI = ? FAZLA İSE KİŞİYE VEYA ARAÇ SAHİBİNE RÜCU EDEN KALAN PARA MİKTARLARININ DA aynı şekilde cebren ve icra yoluyla ödemeniz gerekeceğini unutmayınız ve bu mantıkla değerlendiriniz.....Sizin kesenizi düşündüğünü söyleyen ve az prim ödeme yolu budur diyen kimlerse işte onların dediğine bakmayın.Sadece kendiniz bütçeniz doğrultusunda hareket ediniz.Sonuçta siz karar vermiş olacak ve olanlara katlanacaksınız.Normal de olasılığı zor ihtimal ama bu rizikoya girilir mi ? Kişiye ve araç sahibine özel !!!!!!

    c)Manevi tazminat olayından bahsetmişiniz. Ama tam manasıyla açıklayıcı bilgi vermemişsiniz. Neden mi böyle yazdım ? Çünkü MANEVİ TAZMİNAT teminatları 1-2 senedir gündemde olmasına rağmen çoğu acenta sahibi bu bilgilere vakıf değilken ve birçok sig.şti.
    bu teminatı poliçe kapsamlarına ilave olarak bile dahil etmemişken , size var olduğu hemen belirtilmiş.Sanırım bu konuyu daha önceden yazdığım için aklınızda kaldı ve acentenize çıtlattınız.O da detaylı bakarak limitiyle birlikte olduğunu söyledi !
    TAHMİNİM DOĞRUMUDUR ÇOK MERAK ETTİM.yANILMIŞ OLABİLİRİM AMA CEVAP YAZINIZ !!!!
    bU KONUDA EN DOĞRU SİSTEM ACENTENİZDEN TEKLİF ALMANIZ VE E-MAİL VEYA A4 ÜZERİNE BASILI TEKLİFİN İMM şartlarını okuyarak kesin emin olmanız daha doğrudur.
    100.000 TL. manevi tazminat iyi olmakla beraber biraz daha yükseltmenizde ÇOK AMA ÇOK iyi olacağını ( aracınızın fren emniyeti gibi düşünün ) kesinlikle biliniz. Mümkünse en üst sınır yapın ama sig. şti. bu konuya esnek ise..SAYIN DRSNRKY VE BENİM GİBİ bu konuda sınırsız teminat veren sig. şti. ' in seçmemizdeki önemli etken olduğunu unutmayınız lütfen..Bu konudaki değerlendirmeyi iyi irdeleyiniz.......

    d)Deprem-sel ayrılmaz yapışık kardeşlerin bana göre olmazsa olmazı MUAFİYETSİZLİĞİDİR.Bazı şirketler %10 - %15 - % 20 civarında araç sahiplerini primler düşük tutsun diye araya sıkıştırılmış açıklamalarda belirtirler.Araç sahiplerinin bir çoğu maalesef bu miktarlardaki oran kadar araçları pert olduğunda veya bunlardan mütevellit meydana gelen hasarlarda karşımalarının kendilerinin yapacağını ..... Nasıl olsa deprem ülkesinde yaşıyoruz ama şu ana kadar olmadı da bundan sonra mı olacak diyenler size gerekli
    hallerde çıkartıp kaç para vereceklerdir , DÜŞÜNÜNÜZ VE ONA GÖRE HÜR İRADENİZLE KARAR VERİNİZ......

    e)Son olarak ta ferdi kaza kloz maddeleri mevzusu vardır ve de çok önemli maddelerden biri daha karşımızda pis pis sırıtmaktadır.Bu konuyu da daha önceki günlerde irdelediğim için detaya girmiyorum.Ama şunu biliniz ki arabanıza aldığınız birinci derece yakınlarınız hariç , kaza neticesindeki araç içi yolcularınıza, ölüm ve yaralama olayları olduğunda, yakınları tarafından mahkeme yoluyla biçilen tutarı tazminat olarak ödemekle yükümlü olduğumuzu hatırlatayım yeter.Standart olarak 5.000 tl. civarında ,özel istek gelmez ise acente tarafından verilen limit tutarlarıdır.Yeter mi yetmez mi siz değerlendiriniz.Ben şahsen 30.000 Tl. kişi başı yaptırdım ve 30*7=210.000 TL. yaptırdığım ve de yüksek prim farkı verdiğim halde hala yetersiz olduğunu düşünmekteyim.Ama yine de çok ama çok iyi rakamlardır.Seneye en az yaptırmak istediğim tutar 70.000-100.000 TL. olacaktır.Çok ta iyi prim tutar...Fark için benim ödediğim tutar bu konuda 190 TL. ek mani getirisi oldu.Varın siz değerlendirin gerisini !!!!


    f)Diğer şartlar bahsettiğiniz gibi olması gereken şartlar içinde ve de iyidir.Onlarında detayına girersek sabahlarız ve ben yazmakla başa çıkamam işin doğrusu.Ama bu bahsedilenler ivedilikle sorgulanması ve bütçenize göre değerlendirmeniz gereken maddelerdir.

    g) Hasarsızlık etkilenmemesi meselesi şirketten şirkete değişmektedir.Kimi 1 hasarsızlık kimi de iki hasarsızlık vermekte ve parayı da ona göre almaktadır.Sadece verilen hasarsızlıkla iş bitmemekte ve yapılan hesaplama parmakları da değişkenlik göstermektedir.Örneğin benim sig. şti. limit 40.000 tl. civarına kadar iki hasarsızlıkta KESİNLİKLE ALT KADEME DÜŞÜRÜLMESİ VE HESAPLAMA PARMAKLAMASI YOKTUR.yANİ HASAR GERÇEKLEŞTİĞİ ANDA VE KARŞILANILDIĞI ANLARDA HİÇBİR ŞEKİLDE HASARSIZLIĞIM ALT KADEMEYE FALAN DÜŞÜRÜLMEMEKTEDİR.

    h)İstekte bulunduğunuz yılın parçasındaki genişletilmiş kasko içeriğindeki araç onarım parçalar istenilen servislerde falan - filan meselesine kafanızı fazla takmayınız.Çok ama çok nadir bir olay olur bizim aslanların tamir meselesi.Yabancı kişilere kolay kolay yaptırım özelliğini parça temini olarak getiripte özel servis anlaşmaları ile yaptırabileceği zordur ama imkansız da değildir.O zaman sizde şöyle değerlendirin ve madde yazılmasını isteyiniz ( ek para isterlerse bence kabul ediniz), orijinal yedek parça kullanılmasını ve en yakınımdaki yetkili servis tarafından aracımın onarılmasını istemekteyim.( Zaten şu ana kadar bizim araçlarımızın tamirleri özel servislerde yaptırım yolu olmadı.Parçayı servisten al özel servise getir ve orada monte ettir.Sadece işçilik ücretinden kaçınılacak bu olayad parça temini yol ücreti ile aradaki fark zaten kapanacağı için sorun olur.Üstelik hemen büyük tüm sig. şti. belkide %90 gibi kısmı bulunulan ildeki yetkili servisleri ile özel anlaşma yolunu seçtiklerini bir kez daha hatırlatayım.Böyle bir olay karşısında aksı durum olduğunda seneye kaç kişi o sigortaya araç kaskolattırır.Fısıltı gazetesinin nasıl çalıştığını Türkiye'de herkes iyi bilir.Bunu kolay kolay göze alamazlar.Sadece amaç yetkili servislerin pazarlık gücünü kırmak ve sigorta şirketlerinin ödemek isteyebilecekleri rakamları sirkülasyon olacağını bildirerek düşürmek.Örneğin size - bize servisin değişim + işçilik bedeli olarak hasar karşısında çıkaracağı = tutar ile aynı servisin sigorta şirketinin experine çıkartacağı = tutar kesinlikle farklıdır.Bizler perakende kabul ediliyoruz ve nasıl olsa yaptıracaklar bize mecburlar mantığı ile tok satıcı ayaklarına yatan bakış açıları ve diğer taraftan da toptan bağlantı olacak ; dolayısı ile de sürümden kazanmayı tercih etmeniz lazım diyen manteliteye göre servis kararlılığı ve sig. şti. hesaplamaları vardır...
    umarım ne demek istediğim brütten nete doğru hesaplanınca iyi anlaşılmıştır....Buna göre değerlendirmenizi siz kendiniz karar vermelisiniz....

    Paylaştığım tüm bilgilerimi ve daha da fazlasını sadece ve sadece sigorta konusunda uzmanlaşmış avukat meslektaşlarımdan alabilirsiniz.Hiç bir acente yetkiliniz size bu konuda bu kadar detaylı bilgi veremez ve veremeyecektir..
    Açıklamalarımızın anlaşıldığını umarak , etki-tepkimeleri bir kez daha beklemekteyim.Katılan veya muhalefet eden tüm dostlara selamlar olsun..Malum verilen emeğin karşılığını görmek umarım hakkımızdır.
    Sağlıcakla kalınız..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ayblrdija -- 17 Nisan 2013; 14:10:24 >




  • ayblrdija A kullanıcısına yanıt
    Yeni kasko poliçem yakın zamanda poliçe yenileyen dostlardan yorum bekliyorum.

    Poliçe bedeli 1150 TL

    İyi forumlar...

     PEUGEOT 5008 KASKO DETAYLARI
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.