Şimdi Ara

Peugeot 5008

Bu Konudaki Kullanıcılar:
5 Misafir (2 Mobil) - 3 Masaüstü2 Mobil
5 sn
37.235
Cevap
137
Favori
1.455.456
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum 4 gün
  • Cevaplayan Üyeler 836
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 5157
  • Ortalama Mesaj Aralığı 2 saat 39 dakika
  • Son 1 Saatteki Mesajlar 1
  • Haberdar Edildiklerim (Alıntılar) 3298
  • Favoriye Eklediklerim 153
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • melodramm (5157 mesaj) tttnet.net (4852 mesaj) hewes (4234 mesaj) ayblrdija (1993 mesaj) ganeja (1698 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (14043 mesaj) Mobil (5335 mesaj) Tablet (1644 mesaj) (13 mesaj) Mini (1581 mesaj) Uygulama (206 mesaj) (5 mesaj)
  • @
9 oy
Öne Çıkar
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
  • Kurmay Yarbay
    10123 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    |
    |




  • Arkadaşlar selamlar..6 aylık c5A maceram hayal kırıklığı ile sonlandırdıktan sonra yoluma xc40 ile devam etme kararı aldik bakalım hayırlısı ile..fiyatlar abuk subuk yerlere gitti zaten..daha fazla alınamayacak seviyelere çıkmadan alayım dedim..muhtemelen son sıfır ithal arabam olacak..bu arada ilk göz ağrım emektar 5008 ile hala devam ediyorum..kaç kişi almak istedi ama çok alıştım satmaya kıyamıyorum..bakımdan bakıma hariç servis gördüğümüz yok çok şükür..
    arkadaşlar yaşadığım bir sorundan bahsedeyim..aracımın 15-20 gündür start&stop sistemi devreye girince frenden ayağımı çektiğimde sanki kayış boşta dönüyor gibi bir ses çıkıp airbag arızası yazarak araç stop ediyordu...sonra tekrarden çalıştırıp start&stop sistemini iptal edip o şekilde yolculuk yapıyordum...geçen hafta servise gittim..altarnötür kayışı ömrünü tamamlamış..değişmesi gerekiyormuş..gergileri ile beraber set halinde oluyormuş işlem..650 lira gibi bişey tuttu..
  • Yarbay
    6496 Mesaj
    ikide bir yok şanzumandan ses geliyor,yok ısındı kenara çek uyarısı veriyor yok fazla yakıyor diye servislerle akraba olacaksak eğer tek kavramalı olarak kalsın daha iyi..
  • Yarbay
    6496 Mesaj
    Arkadaşlar selamlar..6 aylık c5A maceram hayal kırıklığı ile sonlandırdıktan sonra yoluma xc40 ile devam etme kararı aldik bakalım hayırlısı ile..fiyatlar abuk subuk yerlere gitti zaten..daha fazla alınamayacak seviyelere çıkmadan alayım dedim..muhtemelen son sıfır ithal arabam olacak..bu arada ilk göz ağrım emektar 5008 ile hala devam ediyorum..kaç kişi almak istedi ama çok alıştım satmaya kıyamıyorum..bakımdan bakıma hariç servis gördüğümüz yok çok şükür..



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yarbay
    6496 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: hamdi mert

    Kickdown yapica otomatik sport moda geçiyor mu. Yada s ye basip kickdown yaparsak mi daha performanslı olur?

    Kickdown yapınca araç anlık olarak S moduna geçiyor...normal kullanıma geçince araçta normale dönüyor..S modunda kickdown yapınca normal kickdown'dan bir farkı yok..



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
  • Yüzbaşı
    497 Mesaj
    Arkadaşlar 2012 model 70 bine almış olduğum 55 binde ki aracımı bu gün itibariyle 71 bine satmış bulunuyorum.alırken aman pejo mu sakın alma çok zarar edersin diyenlerin kulakları çınlasìn.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
  • Binbaşı
    1051 Mesaj
    Herkese selamlar. Hafta sonu uzuuuuun bir yolculuğa çıktık.Pazartesi sabahı yolculuğumuz tamamlandı. Aracım her zaman ki gibi herkesi şaşırttı.Almak isteyenler ve aracı düşünenler için kısa bir bilgi vermek istedim.
    Cuma günü sabah 10 da karneleri dağıttıktan sonra 7 yetişkin (en kısamız 1,74 boyunda) öğretmen arkadaş araca yerleştik.Hepimizin küçük sırt çantalarında eşyaları vardı.Arka taraftaki küçük bagaj alanı ve 6-7. koltukların altına düzenli bir şekilde çantaları koyup, koltuk aralıklarını ayarladıktan sonra yola çıktık. Maalesef doğup büyüdüğümüz ve severek yaşadığımız Erzurum her yere uzak bir şehir. Sadece il sınırlarını her hangi bir yöne doğru çıkmak bile en az 1,5 saat sürüyor.Hele birde arabada 7 kişi olunca açıkçası ben bile çok rahat değildim.Yalnız yolculuk ilerledikçe herkesin çok rahat olması beni ayrıca mutlu etti.Fazla başınızı ağırtmadan gittiğimiz yerleri ve son durumu yazayım.Erzurum'dan çıkıp Erzincan, Sivas ve son olarak Kayseri' ye geçtik.Yolda ara vererek, keyfini çıkararak yolculuk yaptığımız için 7 saatlik yolu 10 saat e gittik. Gece konakladıktan sonra sabah Ürgüp, Göreme ve Avanos ta gezip ordan Ankara güzergahından Karabük ve Safranbolu' ya ulaştık. Safranbolu da gezip dolaşıp daha sonra Bartın üzeri Amasra ya geçtik.Akşam gezip dolaşıp, gece burada konaklama yaptık.Pazar sabahı Merzifon yoluna geri dönüp Samsun a geçtik. Samsun turu ve daha sonrası Ünye de yemek ve çay molası, Ordu da Boztepe sefası, Tirebolu da çay keyfi derken gece Trabzon da konaklam yaptık. Pazartesi sabah erkenden Gümüşhane-Bayburt üzeri Sabah 9 da Erzurum a giriş yaptık.
    Toplam da 2598 km yolu 7 kişiyle aştık.Yolculuğumuz esnasında klimamız full açıktı.7 koltuk full dolu.Ayrıca küçükte olsa bagaj ve uğranılan yerlerden alınan küçük hediyeler de yolculuğa dahildi. 680 tl lik bir yakıt ile yolculuğu tamamladık.Yaklaşık 350 km gidebilecek kadar daha yakıt var araçta.İşin en güzel tarafı herkes inanılmaz derecede memnun ve mutlu olarak geri geldi. Araç içinde herkesin aynı anda olması, kopukluk olmadan hep beraber yolculuk keyfi, aracın konforu, yakıtın az olması herkesi şaşırttı ve mutlu etti.Ama en çokta ben mutlu oldum.Ev sahibi olarak konuklarımın rahat etmesi beni çok sevindiri. İyi bir tercih yaptığımı bir kere daha kendime kanıtlamış oldum. Teşekkürler 5008
    Başınızı ağırttıysam kusura bakmayın.Sadece sizlerle de paylaşmak istedim. Hayırlı günler.




  • Yüzbaşı
    432 Mesaj
    Merhaba arkadaşlar

    Uzun zamandır sadece takip modundaydım. Başına gelen olursa diye yazayım dedim. Benim ön cam yıkayıcılarım suyu püskürtmemeye başlamıştı.
    Servise götürdüm hortum kırılmış dediler ve 100 TL işçilik 55 TL de malzeme 155 TL masraf çıkardılar. Üstelik de hortum ellerinde yokmuş, sipariş verip bekleyecekmişim.
    Neyse ben sanayide bir tanıdığıma götürdüm. Adamlar hortumu kırık olan yerinden kesip, Audi tamir kiti dedikleri yaklaşık 5-6 cm.lik bir lastik borunun içine sokarak biirleştirdiler. Sonuç gayet güzel çalışıyor sistem. Konsantre antifriz ve konsantre sabun da koyduar. Zorla 15 TL verdim onu da almayacaklardı. Servise kalsam hala bekliyor olacaktım üstelik.
  • Yüzbaşı
    328 Mesaj
    Herkese Selam....geçen hafta Cuma sabah 2011 Model Peugeot 5008 ile 5 kişi İzmir'e gittik....hepimiz 50 yaş üstü ortalama 90 kg ağırlıkta - fazla bagaj almadık ama nereden baksan ben dahil yolcular ve bagaj ile 600 kg yük vardır. Depo dolu şekilde ve Yenikapı-Bandırma Feribot ile seyahat başladı.

    Benim arabayı biliyorsunuz 112binde ve 2 defa baskı balata ( volan dahil ) değişti. Normalde Hanım kullanıyor bende 3008 var. Bu sefer geniş olsun diye onu aldık.
    Ortalama 100-110 ile gittim, malum her tarafta radar var. İnşallah radara yakalanmamışızdır, çünkü genelde Ceza'ları eve yolluyorlar. Bazı yerlerde tabii 130-140 allah ne verdiyse gittik, malum aslan düz yolda canavar gibidir.

    İzmir'de Karşıyaka'da kaldık...Cuma günü Alsancak'ta turladık akşam Kordon'da balık yedik. Cumartesi çevre yolundan Urla'ya gittik, tabii yine Balık yedik. Pazar günüde yine geldiğimiz yoldan döndük. Sadece Akhisar'da bir yere uğradık ama en fazla 30 km ekstra yapmışızdır.

    Toplam 910 km yapmışım, 200 Liralık yakıt ile depo yeniden full oldu...bell ki tamamen boşalmış...Benzinciye giderken artık Kalan KM çıkmıyordu :)

    Diğer arkadaşlar arabanın bu kadar az yaktığına inanamadı..Hepsinde benzinli araba var - Opel Insignia, Hyundai ix35 .

    Üstelik bizim araba eski olduğundan bence fazla yaktı...ortalama 6 lt yaktı...Halbuki ben 5,6 lt yakar diye düşünmüştüm...Ama hava çok sıcaktı ve klima sürekli açıktı, ayrıca çok fazla dur-kalk yaptık....( yemek-kahve molaları )

    Bu sefer kısa kaldık, 8 ay önce İstanbul'dan İzmir'e taşınan arkadaşı görmeye gittik...fazla vakit yoktu...İzmir'de yollarda bol miktarda 5008 gördüm...Belli ki İzmir'de de bizim arabayı seven çok...bir daha sefere İzmir'li arkadaşlara önceden haber veririm görüşürüz inşallah.




  • Teğmen
    213 Mesaj
    Evet arkadaslar bu degeri hangi aracta yakalayabiliyorsunuz.
    Kocaeli_Antalya arasi
    600 km
    120 km maksimum surat
    Tam dolu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aytac_1973 -- 25 Ağustos 2016; 0:52:06 >
  • Yüzbaşı
    571 Mesaj

    Öncelikle teşekkür ederim. 5008 başlığındaki paylaşımları ilk okuduğumda ister istemez kendinizi araba ile ilgili deneyimleri paylaşma gereksinimi hissediyordum. S60'cılarda böyle bir hissiyat çok yok. Arada gelişmeleri buradan yine takip edecekmişim gibi geliyor.

    S60 & 5008 kıyaslaması:

    Aslında kıyaslama biraz hatalı olur çünkü Arjantin Elması ile Deveci Armudunun kıyaslaması ne kadar olur ise bu kıyaslama da o kadar olur. Ancak her iki aracında 4 tekerlekli olması ve bir yerden başka bir yere transfer fonksiyonunu gerçekleştirmesinden kaynaklanan ortak noktaları kıyaslayabilirim. Ayrıca kıyaslamayı kendim ve eşim açısından yapmam gerekli. Aktif olarak her ikimizde arabayı kullanıyoruz. Bayan kullanımı açısından fikir verici olabilir. Birde o hala yolda bir 5008 görsek "aahhh eski arabamız MAVİ KAPLAN olsaydı" diye iç geçiriyor.

    Arabayı değiştirdiğimi söylediğim herkes önce "Niye değiştirdin senin araban güzeldi" tepkisini veriyor, arkasından Volvo S60 aldığımı söylediğimde ise "Çok iyi bir tercih yapmışsın, volvo tank gibi araba" diyorlar. 5008'i aldığımda böyle tepki vermemişlerdi.

    S60'da hızlanmayı çok hissetmiyorsunuz. Eşim beni hep 120'yi geçmemem konusunda uyarırken, kendisi direksiyonda iken 140 ile gittiğini kadranı gösterince fark etti. "5008 olsaydı Head up Display'den hızımı görüyordum. Bunda hiç bir şey anlamıyorum" dedi. Buna monte edilmiyor mu? diye sordu. Gerçekten ben de HUD'i arıyorum büyük kolaylık.

    Yol tutuşda S60'da daha iyi. Bu arabanın tavan yüksekliğinin düşük, sedan ve lastik ebatının genişliğinden (235 45 R17) kaynaklanıyor olabilir. Birde çekiş kontrol sistemi var. 110 km ile viraja girdiğimde savrulma çok hissetmiyorum.

    Oturuş pozisyonları açısından 5008'de daha yüksek bir konum olduğu için yola sanki daha hakimmiş gibi hissediyordunuz. S60'da tam olarak bu his yok. Ancak BLIS (kör nokta uyarı sistemi) ve City Safety sayesinde S60'da biraz daha güvenli hissediyorsunuz. Bu volvonun marka algısından da kaynaklanıyor olabilir.

    Yan aynalar, geri vitese alınca otomatik olarak teker pozisyonuna geçiyor. Park ederken kolaylık. Eşim bundan memnun. Ama S60'da ön park sensörü yok. Eşim İşveçlileri fırçaladı. Bir ton para verdik ön park sensörünü niye çalmışlar diye. Cevap veremedim... Ayrıca sis farları da yok. İsveç'te sis olmuyor sanırım. Yada bizim ülkemizde sis olmasa da sis farları yanık olduğu için tasarruf edelim diye koymuyor olabilirler...

    5008'in ön konsolunu çok seviyordum. Hatta yan koltuğa ilk defa oturanlarda çoğu arabadan daha iyi olduğunu söylüyorlardı. S60'da 5008'e göre daha sade bir tasarım var. Bana o da estetik geldi. 5008'de bardak ve telefon koymak için yer ararken, S60'da iki tane bardak koyma yeri var. Birisine telefon, diğerine kahvemi koyabiliyorum.

    S60'da kapı tutacaklarının altı boş. 5008'de oda anahtarını kısa mesafelerde oraya koyuyordum. S60'da koyunca, alt göze düştü şaşırdım. (Aliexpreste bu sorunu küçük aparatlar ile çözmüşler). İlk etapda garip geldi.

    5008'de kronik sorun olarak radyo ve bilgi ekranı sıcakta kararma yapıyordu. S60'da 7" bilgi ekranı gayet güzel.

    5008'de arkada 3 tam bağımsız koltuk olması ve koltukların ileri geri hareket etmesi büyük kolaylık sağlıyordu. S60'da durum maalesef öyle değil. Üstüne birde şaft çıkıntısının olması arka kısmı seyahatlerde baya daraltıyor. 5008'li uzun yolculuklarımızı özleyeceğiz gibi duruyor. Ayrıca cam tavan içeriyi ekstradan ferah gösteriyordu. S60'da biraz ortam basık. Arka koltuk kafalıklarındaki ekranları Android Medya player ve Air Mouse ile tablet moduna sokmuştum. Oğlum arabaya bindiğimizde baba çizgi film aç diyordu. Şimdilik telefon ile idare ediyoruz. Bu sorunuda koltuk arkası tablet tutucu ve evdeki tablet ile çözmeyi planlıyorum.

    İzmir ikea'dan 5 tam takım billy kitaplık (kutu uzunluğu 195 cm), iki adet galand masa tablası (160x80 cm) ve ayakları almış ve 5008'in arka iki koltuğu ve sağ ön koltuğu yatırmak sureti ile Balıkesir'e kadar gayet kolay bir şekilde eşim de arka koltuğumda oturarak gelmiştik. Şimdi iki takım daha Billy kitaplık lazım. Çam kapakları nedeniyle kargo yapmıyorlar. Mecburen ya İzmir'den alıp kendim kargolamam lazım ya da doblo kiralayacağım. Eşime planımı daha söylemedim. Söylersem "mavi kaplan olaydı" biye lafa başlar her halde. S60 380 lt bagaj hacmi ile sınıfındaki en küçük hacme sahip.

    Genel anlamda ilk olarak aklıma gelenler bu şekilde. 5008 gerçekten fiyat performans aracı (ikinci el alındığında, bayiye gittiğimde sıfırı için 107.000 TL istedi). Bazen aramıyor değilim. Ama S60'ı sürmekte keyif veriyor.

    Diğer premium markalar açısından Mersedes bana kodaman arabası, BMW hovarda (farklı bir ad kullanılabilir) arabası gibi gelmiştir. Audi'yi ise volkswagen grubundan dolayı sevmiyorum. Biraz da a3 kaynaklı fırlama arabası gibi geliyor. (bu söylediklerim sahiplerinden bağımsız kendi çıkarımım. sahip olanlar lütfen üstlerine alınmasın.) Volvo ise biraz daha farklıymış gibi geliyordu. o yüzden C serisi, 3 serisi ve a4 yerine S60 tercih ettim.

    Umarım faydalı olmuştur.
    |
    |
    melodramm kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör




  • Yarbay
    6496 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: SmtG


    quote:

    Orijinalden alıntı: tttnet.net


    quote:

    Orijinalden alıntı: SmtG

    Arkadaslar 2010-2013 model arasi 5008 lere bakiyoum.. ozellikle kullandiklari robotize şanzımanın cok problemlerini okudum.. araclarinizdan memnunmusunuz acaba? Yol tutuşu rahatligi ve de masraf cikaran bir aracmidir acaba..?? Daha once scenic vardi bende 2

    Jenerasyon.. cok memnundum ama benzinliydi tabiki.. cekisi cok kotuydu dizel araclara gore.. ama cok konforluydu.. kiyaslama yaparsak sizce ayni modellerde grand scenic mi 5008 mi daha mantikli olur.. gs lerde edc tam otomatik şanzıman var..

    Öncelikle gs'lerde de tıpkı 5008'lerde olduğu gibi yarı otomatik şanzıman kullanılır tam otomatik değil..fark 5008'lerde tek kavrama gs'lerde de tıpkı ww grubunda ki DSG gibi çift kavrama şanzıman bulunur.belki ufak tefek farklılık vardır ama genel itibariyle reno grubu adına edc ww grubu dsg olarak isimlendirmiştir.çift kavrama da vites geçişleri çok hızlı olduğu için hissedilmez.arıza ihtimali yüksek masrafı cebinizi üzer.. 5008'lerde kullanılan tek kavrama vites geçişleri hissedilir arıza ihtimali düşük bakım masrafları cep dostudur.çift kavramalı araçlar tek kavramaya göre yakıt tüketimi biraz daha fazladır...

    Cevremde edc de bu robotik sanzimani da kullanan insanlar oldu.. 2 tanidigimin biri picasso digeri de 308 robotik sanzimanli araci selenoid arizasi verdi ve 2sine de 4000kusure patladi.. ucuz dediginiz buysa eger ben zaten bu zaman kadar uzak durdum bu sanzimandan.. aksine edcnin daha cevremden bozuldu diyen kimse olmadi.. hatta edc sanziman 5 bolumden olustugunu biliyorum ve ariza durumunda daha ucuza patlayacagini sanayideki ustalarin ağzından duydum.. objektif cevap verebilecek varsa cok sevinirim keza bu selenoid arizasi kronik bir durumsa 5008lerin manuel viteslilerine bakmak durymunda kalicam.. kazasiz belasiz yolculuklar dilerim..

    Kardeşim ben gayet objektif yorum yaptım..ben aracımı sıfır aldım..90 binde arabam..daha en ufak bir şanzıman sorunu yaşamadım..daha orijinal balatalar duruyor..sizin tanıdığınız picasso yada 308 kullanıcılarının araçları kaç km'de..sıfır mı 2.el mı aldılar..arabalarını nasıl hangi güzergahta kullanıyorlar..sonuçta hareket eden parçalar er yada geç yıpranır..bu bir sorun mu..edc yada dsg arızaları diye aratırsanız ne kadar sorunlu bir şanzıman olduğunu anlarsınız.. sizin 2tane tanıdığınız ne sorun yaşadı selonoid arızası ne ilk defa duydum.. Picasso-3008-5008-508-308 forumlarını yıllardır takip ediyorum..öyle çevremde kimse olmadı değil bu sayfalarda ki yüzlerce kullanıcıdan tek kavramalı şanzımandan sorun yaşayan kullanıcı çok az.. tek kavramada sistem basit..yetkili serviste 3 bin bilemedin 4bin dışarıda 2-2.5 bin civarında baskı balata volan arızası yapılıyor ki bu sorunlar normal manuel araçlarda da yaşanabilir..forumda bu DSG arızaları meşhurdur..duymamanız sizin eksikliğiniz..sistem karmaşık..şanzıman çok hızlı vites değişiyor.. iki tane çay bardağı tabağı kadar baskı balata var.. malum mekanik hareketli parçalar çabuk ısınır..bu ısınma çift kavramaya sahip şanzımanların en büyük düşmanı.. arıza durumunda 10bin lirayı gözden çıkar..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tttnet.net -- 20 Ağustos 2017; 0:19:38 >




  • Yüzbaşı
    832 Mesaj
    2012 beyaz 5008 ile aranıza katıldım
  • Teğmen
    146 Mesaj





    SONUNDA ATABİLDİM İŞTE BİTMİŞ HALİ



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |




  • Yarbay
    6496 Mesaj
    arkadaşlar yaşadığım bir sorundan bahsedeyim..aracımın 15-20 gündür start&stop sistemi devreye girince frenden ayağımı çektiğimde sanki kayış boşta dönüyor gibi bir ses çıkıp airbag arızası yazarak araç stop ediyordu...sonra tekrarden çalıştırıp start&stop sistemini iptal edip o şekilde yolculuk yapıyordum...geçen hafta servise gittim..altarnötür kayışı ömrünü tamamlamış..değişmesi gerekiyormuş..gergileri ile beraber set halinde oluyormuş işlem..650 lira gibi bişey tuttu..
  • Kurmay Yarbay
    10123 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    Iyi forumlar...

    Orta konsol led aydınlatma versiyon-2




    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
  • Binbaşı
    1966 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: imax1

    quote:

    Orijinalden alıntı: karadr


    quote:

    Orijinalden alıntı: root_echo

    kırıcı oldumsa özür dilerim
    tek kavramalar böyledir keşke alamadan önce biraz daha araştırsaydınız umarım zamanla pişmanlığa dçnüşmez
    geçen bir yerde mmtli dizel bir toyotayla karşılaştım
    sahibine nasıl memnunmusunuz performansı nasıl dedim
    o kadar iyi gitmiyor dedi ama yolda karşılaştık adam beni dikizden görünce bastı tokatlandım kısaca bir tek kavramaya gerçi siklet farkı vardı
    yani kısaca ekonomi anlamında iyi şanzımanlardır baskı balata dışında da nadir sorun çıkarır

    Önemli degil. Bir önceki aracim astra h easytronik 1.3 cdti idi. Ona gore daha iyi auto6r. Benim merak ettigim sey yasadigim titremenin (arada sirada ve kalkislarda oluyor) patolojik olup olmadigi. Gazi biraz daha fazla verince titreme olmuyor mesela...

    aynen hocam. servise sordum geçen bakımda, 5008 lerde genelde var bu vites sisteminden dolayı dio, sıkıntı olmaz bi durummuş da arkadaş nie oluo yani demi düzeltin , bişey yapın, yok işte ,peugeot farkı galiba buda dsg de de şikayetler var ama yinede dsg den şaşmamk lazım hocam auto da şu anda.

    Dostlar kimseler yanlış anlamasın yazdığıma ama bahsedilen bu tür kalkış titremeleri konusu araçlarımızı aldığımız ilk aylarda çok yazıldığı için ısrarla üstünde durarak , hemen hepimiz hassasiyetle takip ediyorduk yanılmıyorsam.Ben şahsen bu tür rahatsızlık konularını çoktan unutmuş bulunuyorum.Ya da en azından alışkanlıktan olsa gerek rahatsızlık hiç hissetmiyorum.Şehirlerarası yollarda bile manuel veya spor moduna getirmeden otomatikte iken rahatlıkla araba sollayabiliyorum.Kullanımla alakalı bir durum olabilir mi acaba ? Yoksa hakikaten çok rahatsız edici vites geçişleri var da ben mi farkedemiyorum.Ya da yazılımla mı ilgili ki ( en son yazılım iyileştirmesi şikayet olmamasına istinaden servis yetkilileri 1,5 sene önce özel bir yazılım işlemini iki kere uyguladıklarını söylemişlerdi.Sadece test sürüşü için 100 +100 km. civarında ve belli bir sürat aralığında hız denediklerini ,defalarca dur kalk ve vites geçiş vb. ayarlarını yaptıklarını belirtmişlerdi.Bir de hatırladığım şıkırtı ses ayarları vardı bu programın içerisinde..Ama başka ne yaptılar ne yapmadılar bilemiyorum!!!Hatta senelik bakıma kısa bir süre vardı -- ve bir müddet böyle kullan abi bakımda da rot ayarlarına her ihtimale karşı ayar yaptırrsak daha da iyi olur demişlerdi.Kaldı ki aracın km. si o zamanlar 5-6.000 km. civarındaydı ve 2 kere şehirlerarası yol yapmış bulunuyordu.Bu özel bakım sonrasında ise anında birşeylerin değiştiğini,araca ataklık ve seriliğin geldiğini,vites geçişlerinin hemen hemen hissedilemeyecek hale geldiğini o zamanlar anlayabilmiş ve bunu ben ve yaptıran bazı arkadaşlarımız bu topikte paylaşarak yazmıştık.Acaba bu iyileştirme konusunda bazılarımız mı şanslı onu da bilebilmek elbette ki zor!Ama vites geçişlerinden aşırı derecede rahatsızlık hisseden bazı yeni arkadaşlarımız da ara ara olmadı değil.İkinci el olarak aldıklarından mıdır ya da ilk sahiplerinin bu tür iyileştirme yazılımlarına araçlarını götürmediklerinden midir , kaynaklanmış o da hiç belli değil !!!
    Önemli bir konu da bazı arkadaşların ( daha önce tam otomatik vites kullanan veya kullanmayan )bu araçlardaki auto6r 'nin otomatikleştirilmiş vites olduğunu ( namı diğer ; tam otomatik olmadığının bilinmediğini ve bu sistemin bizim yerimize fabrika ayarlı bir devirde vites değiştirme işlemini yaptığını,bu suretlede tam otomatik vites konforunun bu tür şanzımandan beklenilmemesi gerçekliği ile beraber yine de bizlere otomatik vites kullanma rahatlığını verebildiğini ( bilhassa otomatik araba kullanmamış ve bu suretle kullanan kişilerin bu tür şikayetleri aslında olmadığı ama şu topik evhamlarındaki yazılarda ,paniklemeleri de ayrı bir psikolojik olgu olayı olmakta. Üstelik bu otomatikleştirilmiş araç kullanan arkadaşların , şanzıman ve balata değişim-bakımlarında da ekonomik bir çözüm sunduğu gerçeğidir.Bu belki benim taraflı bir yazım gibi görünse de olayın izahı hiç te öyle değildir.Ben bu araçtan aldım , aman başka kimse kötülemesin,doğru yapmışım ki etraftan gurur verici - övgü dolu sözler söylüyorlar şişirme mantık ve psikolojisiyle hepimizin hareket etmeyecek kadar da aklı başında olduğumuzu sanıyorum.Hemen hepimiz peugeot araç alma aşamasında çevremizdeki olumsuz düşünce ve önerilerle , ön yargılarla az mücadele etmedik sanırım!!
    Kişilerin memnuniyetsizlikleri , beklentilerinin karşılanamaması , araç görselliğinden veya herhangi bir kısmından malum elektrik alamadım ya da ısınamadım vb. duyumları olması çok olağandır.Ya da bazı arkadaşlarımız çok şanssız olabilirler ve umulmayacak aksi sistem arızalarına her zaman kalabilirler.Bu göreceli ve değişken bir bakış açısıdır.Bizlerin dileği elbette ki bu tür aksiliklerle hiç bir araç sahibinin karşılaşmamasıdır.Kolay değildir bu kadar birikim yaparak bu devirde böyle araçlar almak.100.000 Tl. sınırına dayanmış bu hayat şartlarındaki zorluklara rağmen alınan araçlardan bahsediyoruz!Sorunlar her türlü araçlarda değişik şartlarda olacak ve değişik-umulmayan masraflarda ara ara olacaktır.Bu düşüncelerin hepsini aslında bizler bu araçları alırken biliyorduk ama nedense unutmak istediğimiz beyin bölgesinin bir kenarına atmayı daha uygun buluyoruz.Bize verilen genler bazen böyle çalışıyor.Ya da olumsuz düşünceleri hatırlamak istemiyoruz.Keşke hepimiz hiç bir sorunu olmayan veya bozulmayan araçlara binebilsek ne güzel olur du!!Herkes düşüncesinde özgürdür ama şunu da unutmasak daha iyi olmaz mı dersiniz!Bizler bu tür araçları alabilecek bütçelere sahip şanslı kişilerdeniz.Bizim üstümüzde de daha yüksek olanları vb. vardır elbette !.Ama ya alamayanlar!!Acaba onlar şimdi bu araçları alabilselerdi bu tür sorunları bizler kadar büyütürlermiydi dersiniz!!!Allah isteyip te alamayanların yardımcısı olsun.Bu hayat mücadelesinde belki yardımcı olamıyoruz ama en azından iyi niyet ve dualarımızı edelim. Yağmasak bile gürlemiş oluruz !!!!
    Sonuç olarak ikinci el araç alan arkadaşların ilk önce servisleriyle yeterli iletişime geçerek araçlarda bu tür iyileştirme yazılımlarının yapılıp yapılmadıklarını öğrenmelerinin bu tür sorunların çözümüne daha iyi katkıda bulunulacağını umarım! Tabi o da şanslı olur ve işi bilen servise denk gelebilirseniz...O da başka konu aslında..Ama 2.000 Tl. lık bir akıllı telefona bile kit-kat güncellemesi gelmesi bekleniyorsa ve üretici firma bu tür iyileştirme yazılımlarını teknolojik imkanları kullanarak tüketicileri kaybetmemek ve müşteri memnuniyetini ön plana çıkartmak için yayınlıyorsa , daha yüksek rakamlarla üretilip- satılan araç üreticileri bu tür rahatsızlık konularının kişiler için ne derece önem arzedip arzetmediğini bilmeyecek kadar ar-ge çalışmasının yapılmadığını mı zannediyoruz acaba ?Bu kadar da basit değildir herhalde! Herkes herşeyin farkında ama önem sırası düşüklüğü var.Yoksa bizler mi fazla mükemmelliyetçilik peşindeyiz dersiniz!İnşallah sorunlarınızın ve sorunlarımızın en kısa zamanda sizleri-hepimizi mutlu edecek şekilde çözümlenmesi dileğiyle...Sağlıcakla kalınız - mutlu kalınız.Saygılarımla...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ayblrdija -- 17 Temmuz 2014; 7:08:14 >




  • Yüzbaşı
    903 Mesaj
    Bayadır @kirsehirli5008 den ses çıkmıyor ramazandan sonra bakıcaz diyodu ne yaptı ki ?



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Binbaşı
    1966 Mesaj
    Nihayet sıra bize geldi !!!Nöbet devir teslimi başladı.Önümüzdeki hafta içi Allah izin verirse uzun bir Karadeniz turu atıp - iyi bir soluklanıp yaylaları gezmeye çalışacağım...
    |
    |
  • Kurmay Yarbay
    10123 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    Tum dostlara hayirli pazarlar...



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yarbay
    5268 Mesaj
    İyi seyirler

    |
    |




Sayfaya Git:
Sayfa:
Reklamlar
Instagram takipçi satın al
Radyo Dinle
Pubg mobile uc
Ko Cuce
Sohbet
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR3
1,453
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.